Championship Manager 4

  • 47 407
  • 475

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ihan hyvin on pelittäny cm4. Asennettuna mulla on ep3, joka ainakin lisäsi pelattavuutta ja poisti ihan mielettömän määrän kaikenlaisia bugeja. Nyt ajattelin testata tota ep5:sta. En ainakaan usko, että peli sen kautta huonompaan suuntaan menee.

Olen pelannut cm4:sta jotain 3 kuukautta ja lähestulkoon koko ajan samalla tiimillä. Eli Stevenagella. Aloitin luonnollisesti conferencesta, ja nyt on menossa First Division. Tosin en mä nyt peliä pelaa läheskään joka päivä. 2-3 kertaa viikossa. Mielenkiinto säilyy, kun yrittää saada huonompaa joukkuetta nostettua ylemmille sarjatasoille. Ja kun rahaakaan ei liikaa ole, täytyy välillä tyytyä huonompiin pelaajiin, joista sitten kasvattaa hyviä palloilijoita.

En ole myöskään käyttänyt kertaakaan kenenkään muun keksimiä taktiikoita, "joilla voittaa varmasti." Parasta on, kun itse keksii menestyvän taktiikan, jolla pelit kulkee ja voittoja tulee. Tosin kokemuspohjalla on kaikki aikaisemmat cm-sarjan pelit.

Kyllä cm4:sen parissa saa vietettyä monta sateista päivää, ja joskus aurinkoisiakin...
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Numerot 2 ja 3 on tullut hankittua. Hintavia ovat =>14,50€/kpl. Ensivaikutelmat sisällöstä ovat sekava, runsas, värikäs, hajanainen, tilkkutäkkimäinen. Tietoa on siellä ja täällä. Mukavaa luettavaa bussimatkoilla. Uusimmassa lehdessä oli liitteenä Strategiavihko eli muutama luku Priman julkaisemasta virallisesta CM4 official strategy guidesta.

Tuli myös ostettua uusin numero. Hintaa tuolle kyllä tosiaan kertyi vähän turhankin paljon, mutta olihan mukana (suht turha) cd. Tosin jos tuota legendaarista 93/94-manageria ei itseltäni olisi löytynyt jo kaapista, niin voisin olla toista mieltä.

Lehden sisältö tosiaan tuntui hieman sekavalta, mutta ainakin Skotlannnin tsekkaus tuntui kiintoisalta. Lehdessä esitelty 1-2-7 taktiikka kuulostaisi kyllä hyvältä -harmi vain ettei sitä ole mahdollisuutta käyttää.

Uusin ep oli hyvä homma, vähentää meinaa tuntuvasti loukkaantumisia. Eipä muuten Cm4:sta tunnu löytyvän huippupelaajia halvalla, vaan pelaajien tyyliin Ibrahim Said esitykset ovat aika pikälti tallenuksesta kiinni. Esim. Itse pelaan Cardifilla Premieriä ja Saidin ka. 7,9. Kun taas kaverin tallennuksessa, Espanjan ykkösessä, Saidin ka. on 6,8.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Olen pelannut kohta pari vuotta CM 01/02:sta ja aiempiakin versioita on tullut kokeiltua. Vähän aikaa sitten latasin joutessani CM4 demon ja vaikutti todella mielenkiintoiselta. Kertokaapa asiasta perillä olevat, onko tästä tulossa CM 03/04-versiota? Haluaisin nimittäin hankkia pelin, mutta mieluusti nykyisillä rostereilla. Tämä varmaankin hoituu myös täydennyspaketin avulla (EP5?)?

Kovasti kiinnostaisi myös EastSideHockeyManager, kunhan se tulee kauppoihin. Milloinhan tällaista on odotettavissa?
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tässä vaiheessa ei ehkä kannata enään hankkia CM4 vaan odottaa 03/04 julkaisua, joka käsittääkseni on tulossa. CM4:jää ei enään päivitetä ja siihen jäi joitakin bugeja, mm. semmoinen jossa puolustajien yksi tärkeimmistä ominaisuuksista (positioning) vaan laskee ja laskee, eikä sitä voi mitenkään nostaa.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Viestin lähetti Hamraan
Tässä vaiheessa ei ehkä kannata enään hankkia CM4 vaan odottaa 03/04 julkaisua, joka käsittääkseni on tulossa. CM4:jää ei enään päivitetä ja siihen jäi joitakin bugeja, mm. semmoinen jossa puolustajien yksi tärkeimmistä ominaisuuksista (positioning) vaan laskee ja laskee, eikä sitä voi mitenkään nostaa.
Kiitos tiedosta. Odottelen kärsivällisesti 03/04 versiota, josta sitten toivottavasti suurimmat bugit on poistettu. Siihen asti pelailen 01/02-versiolla, jossa tällä hetkellä valmennan Colchesteria kohti Valioliigaa. Kolmas kausi menossa, nyt ykkösdivarin keskikastissa, tavoitteena pudotuspelit.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Kyllä CM4 on loistava peli, ei tähän kyllästy millään.
Olen pelannut nyt FC Jokereilla, mutta homma meni täysin läskiksi ja Jokerit tippui Ykköseen. Ihmetyttää että pelissä Jokerit ovat ihan köyhä seura, vaikka oikeasti rahaa vahvistuksiin löytyy aina tarvittaessa.
No, onneksi nyt ykkösessä sentään peli kulkee, ja liiganousuun on täydet mahdollisuudet.

Ai niin, se pelissä on totuudenmukaista että Hjalliksellakin riittää nykyään malttia joukkueen kanssa!
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Bayern
Kovasti kiinnostaisi myös EastSideHockeyManager, kunhan se tulee kauppoihin. Milloinhan tällaista on odotettavissa?

Pelin kehittymistä voi seurata tekijöiden forumilta

http://community.sigames.com/6/ubb.x?a=frm&s=21019056&f=6461934525

Muistaakseni pelin alkuperäiseksi deadlineksi oli määritelty Q4 eli tämän vuoden kolme viimeistä kuukautta, mutta pelin kehittämisessähän näillä voi pyyhkiä vaikka...vaikka..no vaikka pöytää. Toisaalta pelihän rakentuu CM3:n pelimoottorin (mikähän olisi parempi suomennos sanalle game engine?) päälle, joten se taannee hieman paremman pohjan julkaisupäivän todenmukaisuudelle. Eli joulumarkkinoille...lääh, ei malta odottaa...
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
Anteeksi, kun avasin uuden wiestiketjun. Ammutaan sitten tämä ylös.



Sain pelin kesällä ja olen ehtinyt pelata monella eri joukkoeella, mutta tällä hetkellä olen HJk:lla kaudessa 08/09. Suomen mestaruus on tullut, joka kausi, mestareiden liigassa menestys on ollu vaihtelevaa, mutta sinnekin on, joka vuosi. Paras tulos siinä on puolivälieriin pääsy.

HJK 08/09 hyökkää:


Gasbaronni----------Benni---------Oravainen

Ironnildo-------------Ilola-------------Majoros

Aalto------Ghione-------Argel----------Sartor

Kertokaa omista tarinoista!

ps. Tallensin jonkun kokeilupelin hjk-saven päälle, vitutta ankarasti
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
En nyt jaksa selata läpi koko keskustelua, mutta voisiko joku kertoa miten tämä 4:nen eroaa 3:sta. Itse ole pelannut vain 1-3, mutta nelosta ei pysty pelaamaan näillä konetehoilla. Jos tuosta kolmosesta jotain pitäisi sanoa, niin järkyttävän paljon parempi kuin kakkonen, joten onko vastaavanlaista loikkaa tapahtunut näiden välillä?
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Kukaan teistä kokeillut laitalinkkiä nimeltään Risto Remes? Huvittuneena otin kaverin try-outille Klubiin, mutta ei natsannut...
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Bauer

Ai niin, se pelissä on totuudenmukaista että Hjalliksellakin riittää nykyään malttia joukkueen kanssa!

Oletko muistanut totuudenmukaisesti noudattaa "omat pojat projektia? Ethän vaan ole ostanut isolla rahalla pelaajia. Siitä hjallis ei tykkää. "kyl sä ittekin viksuna miehenä tiedät et se ei oo hyvää pisnestä"

Mä joudun odottelemaan vielä vähän aikaa että saan uuden koneen ja CM4 pyörii. No ei hirveää hätää kun tietää jo etukäteen että yöt ja päivät menee pelatessa ja muija valittaa: "pitääkö sitä konetta aina näpyttää".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti KPL
En nyt jaksa selata läpi koko keskustelua, mutta voisiko joku kertoa miten tämä 4:nen eroaa 3:sta. Itse ole pelannut vain 1-3, mutta nelosta ei pysty pelaamaan näillä konetehoilla. Jos tuosta kolmosesta jotain pitäisi sanoa, niin järkyttävän paljon parempi kuin kakkonen, joten onko vastaavanlaista loikkaa tapahtunut näiden välillä?

Merkittävin ero on ylhäältä päin kuvattu 2d-kuva otteluista. Sen lisäksi liigoja on huomattava määrä lisää ja muutenkin laajennettu ominaisuuksia paljon(mm.harjoituksiin).
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Viestin lähetti Playmaker61
Kukaan teistä kokeillut laitalinkkiä nimeltään Risto Remes? Huvittuneena otin kaverin try-outille Klubiin, mutta ei natsannut...

Meikalaisen viimeistelytaidon tuntien en yhtaan ihmettele. Nopeutta pitaisi olla ja luovuutta mutta viimeistely onkin sitten ihan pohjalla. Tosin omissa testeissani esim. Southendin apulaismanageri mairitteli tyyliin "should become a useful member of the squad" kun yritin signata....

Kannattaa muuten yrittaa bongata skoutikseen Dean Gripton. Liikkuva jalkapallon tietopankki.
 

Tibor

Jäsen
Sain juuri CM 4.sen ja nyt olisi muutama kysymys. Netissä on peliin ilmeisesti jotain korjaustiedostoja/parannusjuttuja, mitä tällaisen normaalikäyttäjän kannattaisi hankkia? Entäs uudet rosterit, mistä ne saa? Kaikkia muitakin neuvoja vasta-alkaneelle maan ja taivaan väliltä otetaan vastaan. Varsinkin vinkkejä miten pelissä menestyy edes kohtuullisesti kaivataan...
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tibor
Sain juuri CM 4.sen ja nyt olisi muutama kysymys. Netissä on peliin ilmeisesti jotain korjaustiedostoja/parannusjuttuja, mitä tällaisen normaalikäyttäjän kannattaisi hankkia? Entäs uudet rosterit, mistä ne saa? Kaikkia muitakin neuvoja vasta-alkaneelle maan ja taivaan väliltä otetaan vastaan. Varsinkin vinkkejä miten pelissä menestyy edes kohtuullisesti kaivataan...

Viimeisin Sports Interactiven Enchancement Pack, eli EP5 ilman pelaajapäivitystä löytyy täältä.
Ja pelaajapäivitys jota itse käytän, eli CMDenmark.com Update v4.0.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
EP5 ei siis sisällä rosterimuutoksiako?!
 

M@thieu

Jäsen
Viestin lähetti Playmaker61
Kukaan teistä kokeillut laitalinkkiä nimeltään Risto Remes? Huvittuneena otin kaverin try-outille Klubiin, mutta ei natsannut...

Minä olen koittanut kyseistä heppua DC Unitedissa, mutta mies ei osaa kyllä yhtään mitään.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Playmaker61
EP5 ei siis sisällä rosterimuutoksiako?!

Toi minun edellisessä viestissä linkittämäni EP5 ei sisällä minkäänlaista pelaajapäivitystä, toisin kuin täältä löytyvä EP5. Mutta nuo päivitykset ovat samat, jotka olivat jo EP3:ssa, eli eivät kovinkaan uusia. Kun taas tuo mainitsemani CMDenmark.com -päivitys on tehty viimeisen siirtorajan jälkeen, eli joukkueiden pelaajisto on kohtuullisen oikea.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Tattis!

Koitin äskettäin impata ton cmdenmarkin updaten, mutta ei se linkki toiminu... *nyyh*
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
CM4 03/04 demo ilmestynyt!

CM4 03/04 demo ilmestyi siis tänään (eilen). Linkin takaa löytyy lista mirroreista, mistä demon voi imuroida. Pelin virallinen julkaisupäivähän on 21. päivä kuluvaa kuuta. Siitä, että ilmestyykö peli Suomessa samalla päivämäärällä ei ole tietoa.

Palaillaan myöhemmin asiaan, kunhan ehtii pelata demoa hieman pidempään. Monia hyviä lisäyksiä on tullut kyllä huomattua lyhyenkin pelaamisen aikana.
 
CM4 03-04 Demo

Noniin sainpa haalittua tämän uudenkarhean demon itselleni.

Olen pelaillut CM4:sta jonkin verran vaihtelevalla menestyksellä. Kaikki taitaa olla samaa mieltä tän pelin keskeneräisyydestä.
Tämä uusi demo sen sijaan on erinomaista työtä. Kaikki tyhmät bugit on korjattu ja muutamia pieniä hienoja yksityiskohtia hiottu. Lähempänä täydellisyyttä siis jälleen.
Lisäksi mukana tietysti kauden 03-04 rosterit, joten Chelsealla on oikein mukava myllyttää :)

Tämä Marraskuun lopulla ilmestyvä peli onkin Eidoksen ja Sports Interactiven viimeinen yhteinen teos. Yhteistyö päättyy, tiedä sitten miten käy mahtavan CM-sarjan..?

Jokatapauksessa tämä uusin on PAKKO-hankinta, suosittelen lämpimästi kaikille!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
CM-sarjan nimi säilyy eidoksella ja joku muu tekijä alkaa tekemään sen alle peliä. Sen sijaan database&pelin koodi säilyy SI'llä. Näin on kerrottu.
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Onpa loistava tuo demo. Lähempänä täydellisyyttä.

Milloin, oi milloin? Jos arvon Riz satut lukemaan tätä ketjua, niin onko sinulla mitään uutta tietoa EHM: FE:n ilmestymisestä? Eikös sen pitänyt ilmeistyä vuoden 2003 'viimeseillä neljänneksellä' ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös