Championship Manager 4

  • 47 541
  • 475

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Huerzo
Myös CM4:sta netissä liikkuneet CD-ripit eivät toimi SP-n asennuksien jälkeen. Mielestäni ihan OK tapa kitkeä piratismia, mutta kun rehelliset ostajat joutuvat kärsimään. Jos nopeaa nettiä ei olisi, niin en kyllä yhtään uutta peliä ostaisi...
Mielestäni CM4:sen huonoin juttu on se että se vaatii levyn asemaan aina käynnistettäessä. Meillä on usein jotain muksujen levyjä asemassa enkä viitsisi vaihtaa. Koitin kerran laittaa CM4:sen toiseen asemaan (RW-asema) mutta se ei suostunut toimimaan sieltä.

Toinen huomaamani juttu on se että ladatessani tallennuksen pelin asetukset ovat ihan pyllyllään. Pelinopeus ja highlightit ovat erilaiset kuin tallentaessani pelin. Lisäksi joka kerta ennen peliä minun täytyy muokata kokoonpanoa koska se palautuu aina samaksi kuin viimeisellä kerralla ennen talletusta ja joskus joukkueesta jää jopa osa pelaajista pois, viimeksikin minun tarvitsi joka kerta valita hyökkääjät ja vaihtomiehet uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä tasan no-cd cräkit toimivat patchien jälkeenkin, itselläni uusin patch ja siihen crack.
www.gamecopyworld.com , tuolta saatte kaikille peleille crackit ja sivustot ovat täysin lailliset, siellä sanotaan ettei näitä cräckejä saa imuttaa, ellet omista kyseistä peliä ostettuna.
Itselläni on joka pelissä nocd crack(paitsi GTA3:ssa ja Civilizationissa, jotka vaativat cd:t cd:illä olevien äänitiedostojen takia), koska noita cd:itä ei jaksa aina vaihdella.
 
Viimeksi muokattu:

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Korjataanpas vähän:

Kaikki pelithän nykyään vaativat levyn asemaan jos sitä haluaa pelata, ja se on oltava vielä siinä cd-asemassa mistä sen olet asentanut. Tähän on kyllä olemassa ratkaisu, mutta sitä en tue.
eli se ei koske yksistään Championship Manageria.

Ja päivityksiinkin on olemassa ympäri nettiä valitettavasti noita krakkerien virityksiä joilla CD-ripit saa niiden kanssa toimimaan.

Mutta silti CM4 on peli joka pitää ehdottomasti ostaa kaupasta, varettamistahan emme harrasta.
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Joo itse crackkaan heti kaikki uudet pelit mitä ostan. Mulla on oikeasti kaupasta ostettuja ja rahalla maksettuja pelejä, mutta mielummin otan sitten crackin gamecopyworldista ja pistän oikean cd:n koteloon ja kaappiin, jotta se säilyy sitten aivan tuliteränä jos pitää uudelleen installoida tai vastaavaa. Huomattavasti helpompaa ja järkevämpää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
lake79, onko tuo antamasi osoite ihan turvallinen, ettei sieltä tule mitään spywarea tms. koneelle? Itse hakisin kyllä mielelläni no-cd crackin koneelle ettei rompulle käy kuten CIV kolmoselle. Lapset nappas sen pöydältä ja naarmutti niin ettei toimi. Se peli on ainoa jonka hankin sitten piraattina (varmaan viikon etsimisen jälkeen - huomaa etten suuremmin harrasta piratismiä), mutta onhan mulla siitäkin alkuperäinen levy olemassa...

Kyllähän pelit pitää hankkia alkuperäisinä, tosin ymmärrän jotain opiskelijoita ja työttömiäkin ettei aina ole rahaa peleihin ja on muutakin rahanmenoa. Ja kuinka moni voi oikeasti sanoa ettei omistanut C64:lle yhtään kopiopeliä...
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Se on ihan luotettava paikka.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuo maaottelu&mestareidenliiga päällekkäisyys on tiedostettu. Samoin ongelmat alasarjojen kanssa, kuin myös aika monikin asia. Tässä sitten listaa suurimmasta osasta bugeja mitkä on korjattu:

http://community.sigames.com/1/OpenTopic?q=Y&a=tpc&s=21019056&f=39919517&m=4031933836&p=1

Tämä patsi on tulossa ilmeisesti lähiaikoina. Mitä bugisuuteen tulee, niin mielestäni on hyvä muistaa, että pelitestaajia on ollut huomattavan pieni porukka, samoin cm4 on tehty alusta saakka kokonaan uudestaan. Cm3 pyöri monen kausiversion voimin, josta johtuikin että 01/02 oli jo aika virheetön.

Edittinä, uusimmassa patsissa pitäisi olla kaksi uutta liigaa, Indonesia&Slovakia. Ainakin nämä siis.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ep3 on nyt ulkona. Loistavia lisäyksiä ja parannuksia. Bugeja korjattu kunnon kasa ja muutama mukava lisäyskin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Muutavia ikäviä asioita mitä ei ole korjattu, mm. edelleen ongelmia pelata Real Sociedadilla, en suosittele mitään baskijoukkuetta, koska keksityt nousevat tähdet(pelin tekemät juniorit) ovat kaikki espanjalaisia, eivätkä baskeja, joten heidän kanssa ei voi tehdä sopimuksia... sama Athletic Bilbaon kanssa. Tuo 45megan päivityshän sitten sisältää mm. Slovakian&Indonesian liigat, sekä muutenkin datapäivitystä. Ihan jees kyllä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onkos kapteenin valintaan tullut mitään muutosta? Olisi nimittäin pirun hyvä juttu jos kapteenivaihtoehdot saisi listattua kuten esim. rankkarin ampujat niin ettei aina tarvitsisi itse määritellä kapteenia.

Tietääkö täällä kukaan mitä tuo "try through balls" taktiikoissa tarkoittaa? Siis A) Kyttääkö pelaaja paikkaa syöttää läpisyöttö hyökkääjälle vai B) Kyttääkö hyökkääjä paikkaa ottaa läpisyöttö vastaan? En ole uskaltanut käyttää kun en tiedä kumpaa se tarkoittaa. Tosin ManUlla Van Nistelrooy kyllä on aika usein läpi muutenkin. Tälläi nopealla tuntumalla taitaa olla yksi pelin parhaista. Sitten taas Beckham on aika kesy, niitä kunnon keskityksiä ei tule vaikka mulla on taktiikassa cross ball -päällä. Turhan usein Becks syöttää silti oikealle pakille tai Scholesille/Veronille keskelle eikä keskitä maalille...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kapteenijuttua ei ole tehty noin, mutta on lisätty mukavasti mm. taktiikkaruutu aivan uudeksi, loistavan selkeäksi. Peliä itsessään on nopeutettu ja sulovoitettu, sekä lisätty huomattavasti peliälyä. Nyt puolustajatkin voivat tehdä satunnaisia nousuja&maaleja. Maalivahtia on helpompi haastaa hyökkääjillä, sekä hyökkäävät pelitaktiikat kärsivät nyt enemmän vastahyökkäyspeleistä. Eli tätä kautta ei ole enään ylivoimaisia taktiikoita niin helppo löytää. Try trough balls tarkoittaa juurikin sitä että pelaajasi yrittävät enemmän pelata pystysyöttöjä(tai siis tässä tapauksessa tietty pelaaja).
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Ei tuu mitään mun koneella latauksesta, eli täytyy pelata bugista versioo. Ihan v***n surkeeta. Lataus kestää 256 min, jos downloadaa ton isomman version. Aloin lataan sitä, 20% meni noin tunnissa, ja sit se vaan pysähty. Ei mun koneella onnistu tollaset lataukset, ja tulee hiukan kalliiks olla monta tuntia netissä yhden päivityksen takia. Onko mitään muuta keinoa ton hankkimiseen kun ladata netistä. Pystyykö sen esim. polttamaan levylle, jos lataa sen jostain muualta, ja toimiiko se, jos sen saa poltettua, ni pystyykö sen asentaan omalla koneelle. I need help!!!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti Kariyafani
Pystyykö sen esim. polttamaan levylle, jos lataa sen jostain muualta, ja toimiiko se, jos sen saa poltettua, ni pystyykö sen asentaan omalla koneelle. I need help!!!

No jos sulla on joku kaveri, jolta se patchi löytyy, ja vielä löytyy kaverilta polttava cd-asema, niin ei muuta kuin patch cd:lle ja himaan. Asennus toimii ihan normaalisti.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
No jos sulla on joku kaveri, jolta se patchi löytyy, ja vielä löytyy kaverilta polttava cd-asema, niin ei muuta kuin patch cd:lle ja himaan. Asennus toimii ihan normaalisti.

Thanks, täytyy kysyä, josko joku kaveri vois polttaa sen.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ei taida kariyafani olla mikään ruudinkeksijä..

Kyllä on hyvä patch. Todella hyvin on toiminu mulla. Aloitin Jarollakin uuden kauden. Mitään muita uutuuksia kyseiseen seuraan ei ole tullut kuin Jens Portin keskikentälle ja Sami Rintanen on otettu pois. "rintsi" joutui lopettamaan uransa polvivammaan.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Älä sä kuule Jaska rupee mulle ;) Ei, lähinnä vain varmistin asian, ennenkuin alan kyselemään, josko joku voisi polttaa sen mulle, ettei sitten ole turha vaiva, jos ei toimikaan... et silleen. Hyvä, jos se on hyvä, tosin Englannin liigassa en ole huomannut pahoja vikoja, mutta kai siellä jotain voi olla...
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
En tiedä sitten johtuuko EP3:sta vai mistä, mutta loukkaantumisia mulle tulee aivan järkyttävästi. Varmaan kerran viikossa joku ukko on sairastuvalla aina parista viikosta 4-5 kuukauteen. Aika perseestä. En tiedä onko sillä vaikutusta, että pelaan conferencessa Stevenage-joukkueella, onko äijät niin huonossa kunnossa, ettei kestä mun treeniohjelmaa vai mikä on homman nimi...Ihme settiä.

Muuten peli on kyllä aika loistava ja tekemistä riittää pitkälle. Ja onhan noita cm-sarjan pelejä tullut hakattua jo monta vuotta.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Nyt on tullut jonkun aikaa manageroitua Rakuunoilla ja Bayern Munchenilla.Peli on hyvä, juttu toimii selkeästi kuten ennenkin, ja kokoonpanot ovat ihan eri luokkaa kuin CM3:ssa.
Ainut asia mikä rassaa on pelin hitaus joissakin kohdissa.
Pelitilannekin on pitkisytnyt, mutta se ei ole mikään haitta.Se 2D-tilakin on ihan ok, vaikka aluksi vähän mietityttikin.
Hyvä peli, vielä kun Rakuunat nousisi Veikkausliigaan.

Ainut tähän mennessä löytynyt bugi on se, että jokaisessa Rakuunoiden kotipelissä on 1547 katsojaa.Vai onkohan niin että Lappeenrannassa peleissä pyörii aina samat ihmiset...
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Bauer
Nyt on tullut jonkun aikaa manageroitua Rakuunoilla ja Bayern Munchenilla.Peli on hyvä, juttu toimii selkeästi kuten ennenkin, ja kokoonpanot ovat ihan eri luokkaa kuin CM3:ssa.


Sama hitaus vaivaa itseänikin, mutta olen todennut, että ei siinä sitten mitään, se on konepäivityksen paikka.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EP3 tosiaankin lisäsi rajusti loukkaantuvien pelaajien määrää. Samoin välillä epärealistisen hurjat kotivoitot jatkuvat (6-0, 8-1 jne...). Parhaimmillaan on pelissä ollut 1/3 joukkueesta tavalla tai toisella pelikyvytön - onko tuo sitten sitä realismia.

Kuulemma EP4:kin olisi jossain vaiheessa tulossa, syytä olisikin. Pelintekijöillä on vielä pitkä matka täysin bugittomaan peliin.

Ihmetyttää myös joittenkin pikkuominnaisuuksien poisjättäminen verrattuna CM3:een.
Esim: Next Game-valikko, josta näki edellisten kohtaamisten tulokset ja joukkueitten sarjapaikan kehityksen käyränä. Tuomareitten rankinglista.
Eivät kai ole olleet tarpeellisia.

Vastaavasti uusi valmennusvalikko monine eri harjoitusosa-alueineen tuntuu nyt kauemmin pelattuna turhalta kikkailulta. Kun on yksi valmennussysteemi kohtuullisen hyväksi havaittu, niin peli jatkukoon. Ei siellä valmennuspuolella tule käytyä kuin vaihtamassa kauden päätyttyä ja taas alettua "pre season" jotkikin muuksi tyyliksi.

No, hyvä peli yhtäkaikki. Tuntuu kuitenkin siltä, että pelintekijöiltä on päässyt nyt markkinoille raakile suuren (peli)yleisön painostuksen alla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Fixturesista näkee samat asiat kuin next game valikosta vanhassa pelissä. Sieltä näkee myös miten scoutti arvioinut vastustajan, jne.

Loukkaantumisia on lisää, mutta se johtuu siitä että ennen ep3'sta pelaajat eivät loukkaantuneet harjoituksissa ollenkaan. Tästähän ei moni valittanut, koska se oli vain kiva bugi. Nyt kun ollaan lähempänä realismia, niin kaikki kitisevät. Kannattaisi kiinnittää huomiota valmentajiin, fysioterapeutteihin ja valmennukseen. Itselläni ei pahemmin loukkaantumisia ole, vain pikkuisia vammoja ja muutama isompi 60 pelaajan joukossa.

Kotkafani ei tosiaan ole tainnut valmennusta paljon katsoa, valmentajista, fysioista puhumattakaan, kun niitä loukkaantumisia on noin paljon.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fixturesissa ei ole sitä CM3:n joukkueitten "kehityskäyrää" sarjataulukossa. Entä edelliset kohtaamiset?


"Kotkafani ei tosiaan ole tainnut valmennusta paljon katsoa, valmentajista, fysioista puhumattakaan, kun niitä loukkaantumisia on noin paljon."

Kyllä olen katsonut! Valmentajat ovat niin OK kuin pieneen suomalaisseuraan voisi ehkä saada. Fysio on arvoltaan 20. Ja treenaussysteemi on lähinnä keskityksiä, pig in the middle ym. hieman kevyempää. Ei cross countrya ym.

Mm. CM Manager Finland-sivuilla on moni muukin valitellut runsaita loukkaantumisia. Edellinen 01/02 oli hyvällä tasolla. Loukaantumiset olivat jotenkin todentuntuisempia määrältään.

Suureen loukkaantumismäärään voi onneksi vaikuttaa kokoamalla miehistöltään tarpeeksi laajan joukkueen. Näin olenkin tehnyt, ja kaikille pelipaikoille löytyykin aina terve pelaaja. Peliä voi pelata niin monella tavalla...
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin 01/02 oli kyllä parempi loukkaantumisiltaa, ehkä hiukan liian vähän pieniä loukkaantumisia. Lähinnä tarkoitin että ennen ep3'sta oli lähinnä vain 1-2 loukkaantumista koko ringissä ja se oli niin epärealistista kuin mahdollista, mutta moni ei valita. Niin lähinnä kannattaa kattoa että physioita olisi mukana harjoituksissa, itselläni tämä on ainakin auttanut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Palkkaus?

Olen juuri voittanut divarin ja nousin liigaan, fysio päätti lopettaa uransa tähän kauteen.
Kun yritän palkata uutta tilalle niin kaikkien palkkavaatimus on 75 euroa viikossa, mutta johtokunta antaa minun tarjota vain 35 euroa.
Olen yrittänyt anoa johtokunnalta lisää palkkarahoja, turhaan.
Pitääkö minun pelata ilman fysiota jolloin kokoajan loukkaantuneina on 2/3 pelaajista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös