Championship Manager 4

  • 47 492
  • 475

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama ongelma oli itsellänikin. Meneppäs sinne "staff" valikkoon ja koeta sieltä sellaista fysiota itsellesi, joka on unemployment. Palkkapyyntö on edelleen se korkea liksa, mutta tarjoa se mitä pystyt. Minä ainakin sain pari fysiota siten.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Olen kulkenut Bayernilla melkein voitosta voittoon tahdilla, mutta nyt tuli seinä vastaan.
Pitäisi pelata Liverpoolia vastaan Champions leaguen ottelu,mutta en saa otteluun joukkuetta kasaaan koska samaan aikaan yli puolet joukkueesta on maajoukkueidensa mukana.
Resevejäkään en voi käyttää, koska en ole tietenkään rekisteröinyt kakkosjoukkueen pelaajia niiden 25 pelaajan joukkoon,ketkä Champions leagueta voivat pelata.

Ihmetyttää, kun aiemmin peli on aina siirtänyt ottelun kun maaottelukierros on tullut päällekkäin, mutta nyt se ei sitä tee.

Ja otteluahan ei voi tietenkään jättää pelaamatta...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Bauer
Olen kulkenut Bayernilla melkein voitosta voittoon tahdilla, mutta nyt tuli seinä vastaan.
Pitäisi pelata Liverpoolia vastaan Champions leaguen ottelu,mutta en saa otteluun joukkuetta kasaaan koska samaan aikaan yli puolet joukkueesta on maajoukkueidensa mukana.
Resevejäkään en voi käyttää, koska en ole tietenkään rekisteröinyt kakkosjoukkueen pelaajia niiden 25 pelaajan joukkoon,ketkä Champions leagueta voivat pelata.

Ihmetyttää, kun aiemmin peli on aina siirtänyt ottelun kun maaottelukierros on tullut päällekkäin, mutta nyt se ei sitä tee.

Ja otteluahan ei voi tietenkään jättää pelaamatta...

Tuttu ongelma, mutta siinä on sellainen hyvä puoli, että myös vastustajalla on poikkeuksetta noissa otteluissa reservimiehiä käytössä. Ratkaisu ongelmaan on junnupelaajat. Heitä voi peluuttaa, kuten myös joitain reservimiehiä, noissa euro-otteluissa vaikkei niitä olisikaan rekisteröinyt. Vaikka reservi-squadin nimilistassa pelaajan kohdalla olisi "ine" merkitsemässä epäkelpoisuutta otteluun, voi hän joskus kuitenkin pelata ottelussa. Kun siirrät tällaisen pelaajan senior squadiin, katoaa se "ine" joskus siitä nimen edestä. Jokin logiikka siinä on, liittyen nuoriin pelaajiin, mutta en tiedä mikä.
 

THawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olen pelannut Tampere Unitedilla, ja joukkueeseeni ovat ilmaisella siirrolla tulleet mm. Sergei Rebrov, Daniel Sjölund, Sergio Conceicao, Radoslaw Kaluzny jne. Taitaa olla bugi, mutta aika mukava sellainen... Mikäs siinä on pelatessa.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Pelaan tällä hetkellä Evertonilla, ja täytyy kyllä sanoa Wayne Rooneystä, että kannattaa hankkia mies ihan minkä vaan seuran riveihin, aivan huikea kärkimies. Rooneyn saa pientä kompensaatiota vastaan, kun tarjoaa sille sopimusta, sillä on lokakuuhun 2002 asti vain Youth Contract, suosittelen hankkimaan. Myös Freddy Adu on mielenkiintoinen nuori pelaaja, sitä voin myös suositella, se on vapaa agentti kun aloittaa pelin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kariyafani
Pelaan tällä hetkellä Evertonilla, ja täytyy kyllä sanoa Wayne Rooneystä, että kannattaa hankkia mies ihan minkä vaan seuran riveihin, aivan huikea kärkimies. Rooneyn saa pientä kompensaatiota vastaan, kun tarjoaa sille sopimusta, sillä on lokakuuhun 2002 asti vain Youth Contract, suosittelen hankkimaan. Myös Freddy Adu on mielenkiintoinen nuori pelaaja, sitä voin myös suositella, se on vapaa agentti kun aloittaa pelin.

Jep, itse vetelen jo kautta 2007-2008 Liverpoolilla ja Rooney on noussut kilpailijan riveissä sarjan top5-hyökkääjien joukkoon.

Toinen nuori huippu on Liverpoolin nuorten joukkueessa pelin alussa oleva Ryan Wilkie, josta kehkeytyi aivan uskomattoman kova keskikenttämies. Pelasi Skotlannin maajoukkueessa ensimmäiset ottelunsa jo 19-vuotiaana pelissäni.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joo, Everton putosi ja sain Rooneyn halvalla ManU:un, pakkohan se oli ostaa. Itse pelaan peräti kolmen joukkueen kanssa samanaikaisesti (Ahne kun olen) ManU, Blackburn ja Cardiff. Ihan hyvin sujui eka kausi kun voitin mestaruuden ja nousin ykköseen ja Roverskin oli kahdeksas.

Roversin palkkabudjetti on vielä miinuksella, mutta koetan päästä parista vanhasta eroon että pääsisi jaloilleen.
 

Jokipoika

Jäsen
Sain vihdoin ja viimein hankituksi CM4:n. Enhancement Pack 3 näyttäisi olevan uusin päivitys peliin. Pitääkö minun myös ladata Enhancement Pack 1 ja 2 -päivityksetkin vai riittääkö pelkän kolmosen asennus?
 
Viimeksi muokattu:
Jokipojalle: Pelkkä kolmonen riittää onneksi. Mutta jos sinulla olisi asennettuna myös ykkönen ja kakkonen, niin jostain mielestäni luin, että jostain syystä kannattaa asentaa peli uudestaan ja sitten vasta asentaa kolmospäivitys. Kolmospäivityksestä sellainen varoituksen sana vaan, että mitä todennäköisimmin joukkueestasi todella moni pelaaja on yhtä aikaa loukkaantuneena. Taitaa olla jonkunlainen bugi, johon on ainakin joiltakin fanisivuilta päivitys saatavana.
 

Jokipoika

Jäsen
Viestin lähetti Smoerrebroed
Jokipojalle: Pelkkä kolmonen riittää onneksi...

Kiitti nopeasta vastauksesta. Pitää kokeilla tuota kolmosta ja etsiä siihen bugi-päivitys. Tietenkin jos joku on jo mokoman löytänyt niin urlia kehiin.
 

Sergei34

Jäsen
Jaah, ton "loukkaatumisbugin" tiimoilta on ollu palijon keskustelua erinäisillä foorumeilla.
Lähinnä siis siitä onko bugi ollu muissa versiossa, ja on siis korjattu ep3:een, eli onko ne pikku loukkaantumiset puuttunu aikaisemmista versiosta...

Physioitten laittaminen reeneihin mukaan vähentää palijon loukkaantumisia.

-pTk-
 

tonttu83

Jäsen
Loukkaantumisbugia EI ole korjattu EP#3:een. Korjaus on "epävirallisessa" päivityksessä. EP#4 ilmestyy todennäköisesti tällä viikolla. Loukkaantumisbugi korjataan lopullisesti siinä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
CM4 oli aika pitkään jo hyllyllä, koska ei noin bukista peliä kyennyt pelaamaan. Nyt sitten kun sain päivityksen niin uusi yritys alkoi. Ensimmäinen huomio oli, että pelaajien etsiminen on tehty entistä vaikeammaksi. (Ei pysty sulkemaan pelaajien hakuukriteereistä pois esim. yhtä tai kahta minimiarvoa, kuten edellisessä versiossa) No ei siinä sitten mitään, mutta kun se uusi pelaajien treenaussysteemi on aika monimutkainen verrattuna aikaisempiin versioihin. Onhan siellä niitä valmiita pre-season jne. ohjelmia, mutta sen vähän, mitä niitä kokeilin, niin aina oli Thompsonin Philillä asiasta jotain huomauttamista. Onko tästä treeniohjelmien tekemisestä jollain heittää varsin perusteellistakin vinkkiä. Ei huvittaisi joka ikinen viikko rustata uutta treeniohjelmaa.

Toinen kysymys koskisi tota peluutustaktiikkaa. Onko kellään heittää hyvää vierastaktiikkaa kehiin. Kotona olen pelannut voittoisasti vuosikaudet 3-4-1-2 piilokärkitaktiikalla, mutta se on vierastaktiikaksi turhan hyökkäävä. En haluaisi peluuttaa vieraissa laitapuolustajia, vaan kolmella pakilla pitäisi mennä? Siilipuolustukseen en perkele alennu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nooh miten olisi 3-2-2-1-2(jossa siis 3 keskuspuolustajaa puolustavat laitakeskikentät jotka nousevat hanakasti, kaksi keskimmäistä keskikenttä, playmakeri&kärjet) tai vaihtoehtoisesti 3-2-3-1-1(jossa kolme topparia, kaksi puolustavaa keskimmäistä keskikenttää, laita keskikentät ja yksi keskimmäinen, piilokärki&kärki) tai oma suosikkini 3-1-3-2-1(topparit, ankkuri, keskikentällä laidat ja keskimmäinen kaveri, sekä kaksi hyökkäävää keskikenttää ja kärki). Sitten laitetaan vain counterattackia ja toisaalta voi prässätä hyvin puoli kenttää. Näitä voi miksailla miten tykkää muutenkin sitten.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Apassi
Onhan siellä niitä valmiita pre-season jne. ohjelmia, mutta sen vähän, mitä niitä kokeilin, niin aina oli Thompsonin Philillä asiasta jotain huomauttamista. Onko tästä treeniohjelmien tekemisestä jollain heittää varsin perusteellistakin vinkkiä. Ei huvittaisi joka ikinen viikko rustata uutta treeniohjelmaa.

Pelaat siis ilmeisesti Liverpoolilla. Itse olen jo muutaman mestaruuden ynnä yhden Mestarien liigan voiton kyseisellä jengillä saanut. Hyvin ovat pelaajat kehittyneet kausien mittaan kun on antanut apulaismanagerin hoitaa harjoittelu. Toki harjoituksiin sitten olen määrännyt muutkin koutsit ja parit fysiot mukaan. Ei niitä kannata itse muutella kun ovat sangen hyvät valmiinakin.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Cm4-lehti

Onko kukaan ostanut kysestä läpyskää? Itse en ole ainakaan mistään sitä vielä löytänyt... Kaipa se on sitten pakko tilata tuolta sigamesin sivujen kautta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt ulos tuli ep4(viime yönä). Mukavasti parannuksia, mm. baskibugi korjattu(joka koski lähinnä Real Sociedadia) ainakin suurimmaksi osaksi. Myös uusia liigoja Ukraina ja Unkari. Ensimmäisestä pitää mainita, että Ukraina on todellakin katsomisen arvoinen, kun sieltä löytyy Kiovan Dynamo ja Shaktar Donetsk. Ajattelin nyt vilkaista Unkaria. Eli kannattaa surfata www.sigames.com ja sieltä etsiä eri linkkejä mistä uusimman päivityksen löytää.
 

tonttu83

Jäsen
Tulipa valvottua neljään asti pelatessa peliä. Muutama bugi on vielä korjaamatta, mutta SI väittää, että ne eivät ole bugeja.
"It's not a bug, it's a feature."
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Cm4-lehti

Viestin lähetti LaCew
Onko kukaan ostanut kysestä läpyskää? Itse en ole ainakaan mistään sitä vielä löytänyt... Kaipa se on sitten pakko tilata tuolta sigamesin sivujen kautta.
Numerot 2 ja 3 on tullut hankittua. Hintavia ovat =>14,50€/kpl. Ensivaikutelmat sisällöstä ovat sekava, runsas, värikäs, hajanainen, tilkkutäkkimäinen. Tietoa on siellä ja täällä. Mukavaa luettavaa bussimatkoilla. Uusimmassa lehdessä oli liitteenä Strategiavihko eli muutama luku Priman julkaisemasta virallisesta CM4 official strategy guidesta.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mulla on versio 4.0.5. Viikonloppuna pelailin sitten Newcastella. Jossain marraskuussa mentiin ja sitten löi koko pelin tilttiiin, niin että peli painoi koko ajan "continue game"-nappia. Pari kertaa sekunnissa. Eli peli meni eteenpäin koko ajan hillitöntä vauhtia. Mitään ei voinut tehä, kuin virtaset pois koneesta. Toivottavasti tuo johtui muusta kuin pelistä. Tuo versio 4.0.5 tuntuu myös todella hitaalta. Kokemuksia?

edit: ep4 pitää laittaa tänään kehiin. Asennan koko pelin uudelleen samalla.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itselleni ei ole kauhean hitaalta tuntunut, mutta mitä luin niin monet ovat kehuneet että ep4 nopeuttaa valtavasti peliä.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Pari viikkoa on nyt peliä tullut pelattua -- täysin addiktoituneena. Toisin kuin suurella osalla näyttäisi olevan, itseäni ei tosiaan kiinnosta valmiin huippujoukkeen luotsaaminen. Aloitan aina jostain Serie C2-tyylisestä jämäsarjasta ja yritän nousta maailman ykkösmanageriksi. Tähän asti se on onnistunut vähän turhankin helposti kaikissa aiemmissa versioissa. Ei ole paljon tarvinnut taktiikoita viilailla. Peruslähtökohta rahattomien luuserijengien kanssa on ollut scouttien avulla (ja aiemmin ihan omin voimin) parhaiden junnujen poimiminen ilmaiseksi heti, kun peli näitä generoi. Liian helppoa menestystä. Onneksi nyt ainakin Suomessa vapailta markkinoilta ei löydy kuin harvoin näitä nuoria excellent signing/hot prospect-sällejä.

Muutamia havaintoja olen Suomen sarjoja tahkoessani tehnyt. Veskareita pukkaa markkinoille järjettömiä määriä. Melkein joka toinen scouttien suosima nuori pelaaja on veskari. Samoin nuorisoakatemiasta tulee joukkueeseeni vuosittain 3-5 uutta mämmikouraa. Siinä on tekeminen potkia näitä takaisin vapaille markkinoille scouttien suositeltavaksi. Toinen huomio on, että alasarjajengit ovat pelissä järjettömän hyviä. Cupin puolivälierissä on keskimäärin kuusi ykkösen (vai kakkosen?) alapuolista jengiä. Ei hyvä. Sitten pikkubugina näyttäisi olevan, että Veikkausliigan maalikunkuksi valitaan ilmeisesti päätösristeilyn kovin viinankiskoja. 4.0.7 on käyttämäni versio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös