Bongaa liigakiekkoilija

  • 1 117 262
  • 3 104

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen vuosia sitten ollut Sm-liigakiekkoilijan kämpillä
ottamassa pohjia. Kyseessä oli IFK:n silloinen kakkosveskari
Micke Granlund, joka oli ns kaverin kaveri ja siksi pääsin niihin
bileisiin mukaan. Entisessä duunissani asiakkaikseni ovat
osuneet mm Jere the Great, Juudas Peltonen ja kerran
myös Petri Varis. Yöelämäbongauksiakin on useita, mutta
tämä ketjuhan on rauhoitettu niiltä
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti jounster
Sorry ninja, olet sinäkin näemmä ymmärtänyt tämän ketjun tarkoituksen väärin!

Tarkoituksena ei ole kilpailla bongauksen "mahtavuudella", bongatun pelaajan kuuluisuudella, yms. yms. Ei, tämän ketjun yksinkertainen idea on vain tuoda julki tavallisen liigakatsojan päivittäisiä/viikottaisia pelaajabongauksia!

Keskustelun suolana toki toimii vanhemmat bongaukset, kuten tuo yllämainittu kanukkinaisten uimahalli-bongaus, Pentti Lindegren bongaukset yms. joten näiden bongausten julkituominen ei ole suinkaan kiellettyä, vaan suotavaa.

Tässä siis tämän ketjun ns. punainen lanka. =) Tylsää? Ei, kaikkea muuta!

Minusta tämän ketjun ehdoton helmi on nimimerkki aaa:n Jari Korpisalo-bongaus. Että ihan Euromarketista makkaraa ja kaljaa!!! =)
- Pahoittelen luonnollisesti lyhyestä viestistäni johtuvaa väärinkäsitystä - ellei se jo sinulle ole valjennut:-)
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Lasse Kukkonen asuu erään sukulaiseni naapurissa.

Antti Aarniota näin aika usein, esim. ruokakaupassa.

Näitä Blegin pelaajia näen aina kesäisin kun käyn tuolla etelässä kavereiden luona... Caloun (ainakin look-a-like), Laatikainen, Hirvonen ainakin bongattu viime kesänä.

Ja ai niin, Hexi Riihirannan bongasin eräässä Tallinnalaisessa Irkkupubissa viime kesänä...hauskaa tuntui Heikillä olevan.
 

Köke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näin joulun alla Tapparan Marko Mäkisen koskikeskuksessa Tampereella.

Ja entisen tuomari Marko Lepauksen tapaa tuossa meitin lähikaupassa.

Ja vielä pari unohtui...

Pasi Määttänen osti kämpän serkkujeni naapurista,Mika Pietilä asui koulukaverini naapurina.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Finnairin koneessa... Jooh!

Pelipäivänä taikka sitten sitä edellisenä Oulu-Hki (ja päinvastoin) välillä noita tahtoo bongata aina joukkueellisen kerrallaan. Joko pelipäivän aattona Ouluun tulevan vierasjoukkueen tai sitten Oulusta pelipäivänä lähtevän Kärppäjoukkueen taikka sitten pelipäivän viimeisellä "juoppobussilla" Ouluun palaavan Kärppäjoukkueen tai jotain muita variaatioita edelläesitetyistä.

Old TJ
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lääkärijääkiekkoilija ja liikennemerkki

Tampereen kokoisessa kaupungissa ei voi olla näkemättä kiekkoilijoita, joten olen minäkin jokusen nähnyt.
Hauskin näkeminen tapahtui kuitenkin "ulkomailla". Olin reissulla Ilvestä kannattavan ystäväni kanssa joka ei paljoakaan jääkiekkoa seuraa. Yht äkkiä hän alkoi tönimään minua ja sanoi "katso, katso eikös tuo ole joku tamperelainen lääkäri". Yritin hyssytellä ja sihistä, mutta ystäväni jatkoi. "Varmana on lääkäri tai joku muu jolla on mainoskuva Aamulehdessä". Sitten ystäväni vasta riemastui kun näki tämän "lääkärin" kollegan. "Taatusti ovat joitain työterveyshuollon lääkäreitä". Kysymyksessä oli kuitenkin "tohtorit" J.Tamminen ja Raimo Häyrinen.
Noloin näkeminen tapahtui muutamia vuosia sitten Tampereella.
Suuresti kunnioittamani A. Barkov käveli vastaani ja luonnollisesti minun täytyi katsoa taakseni varmistautuakseni, että hän varmasti oli Barkov. Tuijotin ehkä liian kauan, sillä kävelin päin liikennemerkkiä. En kehdannut vilkaista sivulleni, oliko ohikulkijoilla kovinkin hauskaa.

Terveisin koo
 

raksipoi

Jäsen
Olin ulkojäillä pelailemassa kun sinne tuli Kärppien A-junnuja mukaanluettuna pari oman ikäluokkansa staraa jotka on myös käyny edustuksessa kuten Oskari Korpikari ja Juhamatti Aaltonen.Ja eiköhän pojat pyytänyt mutkin peliin mukaan =).Tapahtui viime viikolla.
 

wirtanen17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kalannin Pallo -65, Jääkotkat
No niin no...

Olen Kalannista eli Harikkalan Jaakon koti "kylästä" ja Jaskaan on tullu törmäiltyä useamminkin... Ainakin Kalannin Nesteeltä Harikkalan saatta bongata...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No jos sitten minäkin. Yks häiskä tuolt Montrealist asuu naapurissa kesäkauret. Mukava nuori mies jonka käytöstavat ovat sieltä parhaasta päästä. Mies tervehtii aina iloisesti ja turisee niitä näitä. Sakuhan on tavoiltaan esimerkillinen nuori ja toivottavasti pikkuveli ja isä ottaa mallia perheen parhaiten menestyneestä.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Näitähän näkee niin usein täälläpäin.
Parhaiten jäänyt mieleen:
"Robobob" Halkidis lenkillä ennen finaalisarjaa 1998.
"Pubi" Caloun pari tuntia myöhemmin spårapysäkillä.
Molemmat vakuuttivat HIFK:n voittavan mestaruuden...
 

Triton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin pari vuotta sitten samassa lentokoneessa kuin Kärppien joukkue, matkalla Helsingistä Ouluun. Matkan aikana Sakari Palsola seisoi jostain syystä koneen käytävällä ja sen nähtyään paikallaan istuva Niklas Hagman osoitti Palsolaa sormella ja sanoi isolla äänellä: " Hei! Onko tuo se Sakari Palsola. Se Kärppien pelaaja!".

Viime kesänä olin töissä yhdessä kaupassa ja Mikko Lehtonen kävi ostamassa sipsejä ja dippikastiketta. Voi että oli mahtavaa..
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun bongaukseni on vähän vanhemman puoleisia, ku Poris tulee käytyy n. kerran kuukaudes, jos sitäkään. Ja asun paikassa nimeltä Köyliö (hatunnosto sille kuka on ees kuullu joskus Köyliöst)... Nojoo, asiaan:

Semir Ben-Amor ja Juha Kiilholma Sokos-Herkus ostamas broilersuikalet tms, läheltä piti etten törmänny Semiriiin... Jälkeenpäin ajateltuna: oisin törmänny vaa, ois päässy ehkä juttuun ;)

Eric Perrin (Ässä-aikoin) Rossos syömäs jonku pelin jälkee

Markku Tähtinen ja tyttöystävä/avovaimo käveli marraskuus NiteTrainin kohdal vastaan (huom. keskel päivää, täyty vaa käyttää tota ku kadun nimest en oo varma. Oisko Itäpuisto?)
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle tältä viikolta yksi "kiekkovaikuttaja"-bongaus, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa...

Bongasin Timo Jutilan Helsingissä Keskuskadun Akateemisen kirjakaupan aulassa odottamassa hissiä! (Ei, en ollut samassa hississä...)
 

jeke

Jäsen
Korppi Korpisaloa tulee nähneeksi viikoittain koulun liikuntasalissa. Hän tuntuu pelailevan junnujen kanssa salibandya; lieneekö Korppi valmentajan hommissa? Mikäpä luulisikaan olevan junnulle mukavampaa, kun tuollainen idoli valmentajana. Enhän minä siellä liikuntasalissa Korpin takia roiku, jos jollekin jäi epäselväksi. Omat treenit kun alkavat niiden junnujen jälkeen, ja siellähän se Korppi aina hoputtaa niitä viikareita lähtemään meidän tieltä pois.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n liigapelaajia on mahdollista bongata IFK:n A:n peleistä yleensä kentällisen parin verran. Viimeksi pleijarikiekkoa olivat katsomassa ainakin nämä: T. Ruutu, Vihko, Järvinen, Hirs..., Karalahti, Viitaluoma. Myös Stathos ja Mrazek on nähty A:n peleissä ja kentälläkin muutama liigapelaaja. Kysymys kuuluukin, että minkä muun SM-liigajengin pelaajia omien A-junnujen pelit kiinnostavat tässä laajuudessa. Nähdäänkö Vertala ja Turunen Pirkkolassa narripeleissä?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin no koska jätän yökerhojutut pois totean vain että olen bongannut Owen Nolanin Mannerheimintien McDonalsin edessä. Eiköhän tuo se "paras" omistani ole...näitä pk-seudun kiekkoilijoita näkee nyt sitten milloin missäkin...
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Tuossa torstaina bongasin Mikael Jämsäsen Espoon keskuksen poppajoen divarissa, pari CD:tä taisi miehen mukaan lähteä.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lasketaanko valmentajabongauksetkin? Jortikan Hannu piti mulle ovea auki Turun Kauppahallissa perjantaina. Ja muistin kiittää :)
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tapasin ite Raimon joku vuos sitten Helsinki-Vantaan lentokentällä. Raimo oli ilmeisesti varustettuna golfmailoin. (Jos Raimo ei golfia pelaile, niin sitten näin varmastikkin väärin).

Mikko Peltola ja Toni Koivunen osuivat viime talvena luistelemaan samalle ulkojäälle kuin minä. Myös Ollikaisen Jarkon tapasin työtelemässä lastenvaunuja viime talven puolella.

Eli aika hiljasta ollu bongausrintamalla viime aikoina.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jere oli eilen kauppahallissa lihaostoksilla.
Aki Tuominen, Pasi Nielikäinen ja Jan Caloun on bongattu viime vuonna veikkausrastissa. Näistä Caloun yksin ja Nielikäinen sekä Tuominen yhdessä.

Ravintola Mamma Rosassa on bongattu Bednar, Caloun sekä Suomen maajoukkue melkein kokonaisuudessaan vuonna 96 tai jotain.

Nielikäinen on sitäpaitsi bongattu useinkin Hockey Cornerissa.
 

H.Hietaharju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tenki ja Tono olivat ulkojäällä pelaamassa lätkää ja jotain pikkusia niiden mukana oli? natalie ainakin kirmasi siellä.
aikaa tästä on n. viikko?...

Tenkratin kyydissä joskus menny hallilta kotia...

ja Niklas Hagmanin tykönä oulussa kävin joitain kertoja.

Lasse Pirjetän tunnen aika hyvin..

tässä näit vakavia pongailuja ;D
 

jaheka

Jäsen
Noin puolitoista vuotta sitten Seinäjoen Botton-yökerhossa bongasin Sakke Pietilän, notkui jonkun "harakan" kans baaritiskillä ja kaverin kanssa uteliaina poikina mentiin juttelemaan ja kättelemään Sakkea, no kyllähän Sakke kätteli ja morjesteli mutta heti kyllä sit tokaasi että: "tsemppiä pojat"... Taidettiin häiritä pariskuntaa...
 

JanJ

Jäsen
Yorick Treille käy usein Tiikerissä
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti Snakster
Kysymys kuuluukin, että minkä muun SM-liigajengin pelaajia omien A-junnujen pelit kiinnostavat tässä laajuudessa.

Eipä tuo nyt kovin tavatonta ole, että osa liigamiehistöä seuraa myös A-nuorten pelejä. Etenkin, jos junnumatsit ovat joko omien reenien jälkeen tai vastaavasti lauantaisin ennen omaa peliä. On sitä meilläkin mm. Mustosta, Kärkkäistä ja Mikkosta enemmänkin näkynyt lehtereillä. Jostain syystä itse matsit menevät muuta kuin katsomossa istuvia liigapelaajia bongatessa. Muutama vuosi sitten oli helpompaa tarkkaillakin, kun istuin yleensä korkeammalla, mutta nyt vakiopaikaksi on jäänyt lähes ensimmäiset rivit. Alhaalta luonnollisesti on vaikeampaa seurata taakseen.

Mainitaan nyt vielä joulunaikaiset bongaukset: Eric Perrin Jyväskylän keskustassa Carrolsin take away-kassi kädessä ja joulun jälkeen Jussi Pesonen samaisessa hampurilaisravintolassa pikkuveljensä kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös