Blues-Tappara 11.2.2003

  • 11 991
  • 135
Suosikkijoukkue
Haukat
Osasin odottaa, että tämä on taas niitä "kiihkeitä" otteluketjuja. Enpä ollut väärässä.

Areenalla kun peliä katsoin, Murphyn ja Ojasen tilanne näytti puhtaalta. Satuin kuitenkin nauhoittamaan Urheiluruudun ja Hockey Nightin, joten näin jälkeenpäin ajateltuna tilanne oli aivan selkeä pelirangaistuksen paikka. Olen myös vakuuttunut siitä, että Ojasen jalkaan sattui ihan oikeasti. Mielestäni kipu on eräs luonnollisimmista ihmisen tuntemuksista - se voi olla suurta, vaikka poistuisikin nopeasti. Ojaselle viheltäminen taas on lähes puhtaasti sosiologinen ilmiö, joka vastaavissa tilanteissa toistuu jäähallissa kuin jäähallissa. Ottelun tunnelma oli muutenkin kokonaisuutena erittäin hyvä (näin espoolaisittain siis). Istuin fanikatsomon vastaisessa päädyssä sivustalla, ja siellä saattoi jopa kerran yhtyä Espoo-huutoihin! Hyvä asia, merkki paremmasta. Harmi vain, että Länkkärillä on edelleen hyvin paljon todella passiivista kiekkoyleisöä: "Emmä tiedä jääkiekosta paljoo, kumpis näistä on Tappara..." Jostainhan sen jääkiekkokulttuurinkin on silti kehityttävä.

Valotaulupelleilyt ovat minustakin mauttomia. Ovatkohan edes kysyneet Rautakorvelta tai Ojaselta lupaa? Muuten videokuva hallissa on hieno ja pelin seuraamista helpottava asia. Vaikka jossain suhteessa toivoisin hidastuksia myös niistä Bluesille annetuista päivänselvistä jäähyistä...

Viihdyttävä peli kokonaisuutena, harmi, että ei nähty enempää maaleja. Pirnes ja Kuivalainen olivat Tapparan parhaita tänään. Kuivalainen teki useat paikat tyhjiksi, Pirnes laukoi hyvistä paikoista hyviä laukauksia myös maalinsa ohella. Jarmo Myllys taas piti Bluesin pelissä mukana.

Ja toiveeni toteutui. Peli oli todellakin viihdyttävämpää kuin edellinen Blues-Tappara.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Juhaht
Kyllähän se selvä jalkakamppi/polvitaklaus oli. Ihan miksikä sitä nyt itsekukin haluaa sanoa. Näin tilanteen paikalleni niin selkeästi, että suorastaan ihmettelin aluksi Ojaselle buuaamista. Mutta luonnollisesti itsekkin liityin siihen myöhemmin mukaan, siksi hauskaa se oli.
Tämä on kuin meikäläisen suusta. Minunkin mielestäni viheltäminen oli turhaa mutta hitto kun oli hauskaa! Pakkohan siihen oli osallistua! Tuli mieleen eräs jalismatsi lontoossa jota olin todistamassa. Kotijoukkueen kannattajat vihelsivät joka kerta kun eräs pelaaja vierasjoukkueesta koski palloon, en tiedä minkä takia mutta hauskaa oli.
Mielestäni Ojanen ei tehnyt mitään "väärää" tilanteessa. Itse sain kerran potkupallomatsissa kovan tällin reiteen ja parin minuutin ajan en pysynyt edes pystyssä, sen jälkeen kipu hellitti yllättävän nopeasti ja jalka oli ihan tiptop-kunnossa. Nämä tällit jalkoihin voivat usein aiheuttaa tällaisia lyhytaikaisia rampautumisia.

Mutta ehkä se oli se sähellys tilanteen jälkeen joka osittain aiheutti yleisön kuumenemisen? Tämä Rönn näytti kyllä niin epävarmalta, jätkä kysyi paitsi linjureilta niin myös valmentajilta ja pelaajilta että mitäs tehdään? Hyvä ettei soittanut kotiin äidille. Oliko sen tuomion julistaminen todellakin noin paha paikka Rönnille?

Nyt odotetaan mielenkiinnolla mikä on kurinpitoryhmän tuomio.
0-3 ottelua Murphylle veikkaan minä, tapaus kun ei hirveästi mediaa kiinnostanut.

Kiekkokulttuurista: itse olen seurannut kiekkoa säännölllisesti 20 vuotta ja pelannut itsekin. Mutta koska kannatan Bluesia niin enhän minä tiedä yhtään mitään, niinkö? Mikäli suosikkjoukkueen kohdalla lukisi HIFK/Ilves/Tappara/TPS niin silloin minäkin voisin hyvällä omallatunnolla uhoa kiekkolkultturista ja perinteistä, olisin todellinen asiantuntija. Ei perkele!

TElomoa ollaan taas haukuttu mutta kyllähän Telomolla on myös ollut harvinaisen huonoa tuuria lähiaikoina. Toisessa erässä Teemu veti raudanlujan rannelaukauksen joka osui sisäputkeen riman ja tolpan kohdalla ja lensi siitä katsomoon. Se oli siis millistä kiinni. Laukaus oli niin luja että tilanne taisi mennä monila ohi.

Ja kun kerran olen päässyt vauhtiin niin on pakko vielä erikseen kehua Tero Määttää. Kyllä on pojan itseluottamus noussut kohisten! Kun Gusse tai Lada pelaavat Jirin kanssa niin he siirtävät yleensä kaiken vastuun Jirille. Omassa päässä kiekko annetaan esimerkiksi heti Jirille.
Tero puolestaan pelaa omaa peliä. Eilenkin Tero piti päänsä ja teki oman ratkaisunsa vaikka Jiri pari kertaa vaati kiekkoa itselleen. Hyvä Tero!
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Filmaamisesta

Jos Janne Ojanen näytteli loukkaantunutta, se oli käsittääkseni hänen pitkällä ja upealla urallaan ensimmäinen kerta.


Eivätpä nämä syytökset siis kovin uskottavilta kuulosta.




Ranger
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Viestin lähetti Olmi
Miksi sen jäähyn istui Ylönen? Gustihan sinne ensin meni, mutta käskettiin pois.

Arvoituksen ratkaisu taitaa piillä siinä tuomarien kädessä olleessa nimilistassa, joka vilahti pikaisesti videomonitoreissa. Ilmeisesti tuomarit huomasivat, ettei Gustafsson ollutkaan ollut jäällä, kun rangaistus tuli.

Ks. # 407 Maalivahdin rangaistukset
Goalkeeper's Penalties takaisin

(a)
Maalivahtia ei lähetetä rangaistuspenkille pienestä, isosta tai käytösrangaistuksesta, vaan rangaistuksen kärsii toinen rikkeen aikana jäällä ollut saman joukkueen pelaaja, jonka nimeää joukkueen johtaja tai valmentaja kapteenin välityksellä eikä tällaista sijaista saa vaihtaa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Aamen !

Hetken jo luulin että elän kaksoiselämää ja toinen minäni kirjoittaa nimimerkillä Kolmas Johannes sillä niin samaa mieltä ottelusta olen !

Ensinnäkin eilinen peli ylitti tasoltaan lähes kaikki odotukseni, pelkäsin omieni puolesta kahvaamista ja pystypainia ja suureksi ilokseni ne vedettiin kyllä niiin minimiin eilen että kestäisi vertailun minkä tahansa joukkueen kanssa.

Tapauksesta Murphy-Ojanen olen täysin samaa mieltä Kolmannen Johanneksen kanssa. Paikan päällä ja vielä hidastusten jälkeenkin tilanne näytti puhtaalta lonkkataklaukselta ja ihmettelin kovin Rönnin tuomiota. Hockey-nightin nähneenä (sitä kun ei osaa olla kattomatta vaikka onkin lajinsa pahin irvikuva ohjelmaksi) Murphyn kampitus oli kyllä pelirangaistuksen arvoinen. Veikkaan "Blågulan" tapaan 3 peliä mikäli s/m-liigan tämän kauden linja pitää.
Ojanen ei kyllä filmannut pätkääkään tilanteessa, päinvastoin nousi melko nopeesti itse ylös ja luisteli vaihtoaitioon.

Mitä tulee vihellyksiin niin nehän kuuluvat tähän lajiin ja onkin hienoa huomata että KERRANKIN länsi-auto areenalla kuulee muutakin kuin vastakkaisen päädyn pubissa suoritettavia bissen tilauksia ! Juuri näin arvoisa Blues-yleisö, nyt kun huomasitte että
sitä fiilistä tulee lisää jos vähän pidetään meteliä niin ei kun lisää vaan, ja aina ei tartte edes viheltää !!

Blues taklaili paljon aktiivisemmin kuin tappara mikä jäi vähän kaivelemaan. Marusakilta olin odottanut jotain värikkäämpää, toivottavasti torstaina sitten , jooko ? Bissett oli surffituulella...

Myllys pelasi mainion pelin ja oli juuri se kuuma (sanan kaikissa merkityksissä) maalivahti mikä hän parhaimmillaan voi olla !
Paffa ei jäänyt yhtään huonommaksi ja torjui tapansa mukaan lähes kaikki vedot varmasti saamatta niitä kuitenkaan kiinni.
Mäntylä, Luoma, Saravo, Marusak, Grönvall siivosi hyvin kakkoskiekot. Luomalla oli ilmeisiä vaikeuksia pysyä pystyssä blues taklauksien jälkeen, kehtaakin, Iso Mies :-)

Valotaulun hessu-episodeihin en ota kantaa, jos tuo on valittu tyyli niin ...

Anyhoo, hyvä peli ja kerrankin ei mennyt hukkaan ne €:t mitä tuli sijoitettua Länsi-Auto-Areenan lippuun ja ylihinnoiteltuun olueen !

K.K
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Viestin lähetti Daespoo
On se kova paikka Tamperelaisille kun tällainen nuori joukkue kuin Blues on purjehtinut molempien Tamperelaisten ylpeyksien ohi joka tasolla

Vai oikein purjehtinut ohi? Tämähän kuulostaa siltä, kuin Blues voittaisi kaikki keskinäiset matsit 6-0.

Ja seuraavaksi voisit sitten luetella nämä kaikki tasot, joilla Blues on purjehtinut ohi. Rakkaasta, mutta surullisesta Ilveksestä en puhu mitään, mutta jos Blues on nyt yhtenä kautena muutaman pisteen runkosarjassa (joka on vielä kesken) Tapparan edellä, ei se välttämättä vielä tarkoita, että joukkue on joka tasolla Tapparaa edellä. Tappara nyt sattui pelaamaan parilla edellisellä kaudella finaaleissa. Blues sen sijaan lähti kesälomalle mm. viime kaudella juuri sen joukkueen toimesta, joka on Bluesia perässä kaikilla tasoilla.

Lähdin näköjään mukaan tähänkin provoon, mutta kai sitä joskus saa kommentoida.

Ja myös minä toivon, että Tappara kohtaa Bluesin ekalla kiepillä. Nöyryyttäminen on kivaa...
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensinnäkin, joku ihmetteli miksi Myllyksen jäähyn sijaiskärsijää vaihdettiin. Ymmärtääkseni maalivahdin saadessa jäähyn, sijaiskärsijäksi on laitettava pelaaja joka on ollut jäällä kun jäähy on tuomittu. Tämä on luultavasti ollut tuon vaihdoksen syy.

Toiseksi, espoolaiset tuntuvat nyt kuvittelevan että muut rypevät jossain kiekkokulttuurissaan ja menneissä saavutuksissaan tässä ketjussa. Mielestäni tässä on nyt enemmänkin kysymys siitä, että tapahtumat Espoossa kielivät kiekkokulttuurin PUUTTEESTA. Erityisesti järjestävän "seuran" toiminta, yleisöllehän ei mahda mitään (paitsi voi sitä tietysti yllyttää, ilmeisesti). Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa montako vuotta siellä on tai ei ole pelattu liigaa. Jos käyttäytyy idioottimaisesti, saa haukut niskaansa. Niin tapahtuu myös, vaikka kyseessä olisi kuinka perinteikäs seura.

Mitä siihen tilanteeseen tulee, niin olen itse edelleen nähnyt vain lyhyen pätkän HN:stä, ja kelaillut sitä vähän videolla. (Päin vastoin kun väitettiin, en siis ole nähnyt sitä radiosta, enkä ottanut siihen kantaa ennen kuin olin sen nähnyt.) Pätkä ei ole tarpeeksi pitkä, jotta voisin ottaa kantaa siihen, oliko tilanne miten tahallinen tai mitä jälkiseuraamuksia pitäisi mahdollisesti langettaa. Se, mikä on täysin ilmeistä, on että a) Murphy osuu Janneen polven korkeudella, b) kyseessä on pelirangaistuksen paikka ja c) Janne ei filmaa.

Ymmärrän että jos se teidän mielestänne on väärä tuomio, niin huudatte nuijaa tai jotain sellaista. Mutta nämä "Janne on ämmä" -jutut ovat kyllä jotain täysin uskomatonta. En tiedä, mikä "ämmän" määritelmä nykyään on, mutta itse käsittäisin sillä ko. tapauksessa sitä, että Jannea voisi haukkua ämmäksi, jos hän olisi selvästi filmannut tai liioitellut tilanteessa. On yksinkertaisesti mahdotonta filmata tavalla joka siinä videolla näkyy. Ehkä joku taitoluisteluammattilainen voisi harjoitella sellaisen liikesarjan, mutta vaikeaa se olisi hänellekin.

Lisäksi taisi käydä niin että Janne istui siellä vaihtoaition penkillä, kun rangaistusta langetettiin, ja meni vasta sen jälkeen käymään pukukopissa. Eli tässäkään ei yritetty vaikuttaa tuomariin esittämällä pahempia seurauksia kuin mitä oli tullut. Vai voiko tuomioon vaikuttaa kun jäähy on jo käynnissä?

Odotan mielenkiinnolla mitä täällä sanotaan kunhan joku sen videon nettiin pistää. Kaikki videolta (muualta kuin suttuiselta CGA-HessuHopo-kuutiolta) tapahtunutta katselleet tuntuvat olevan yhtä mieltä siitä että ikävästi osui.
 

axe

Jäsen
Nyt kun ilmeisesti suurin osa ellei kaikki paineista itse ottelusta on purettu (paitsi Tommy, joka harmittavasti varjelee meidän turvallisuuttamme eikä päässyt mukaan, vaikka varmasti olisi ollut kivoja näkemyksiä), niin kiinnitetään huomiota toiseen varsin tärkeään asiaan.

Golf-pallo kierii jäällä aika helvetin lujaa kun ei ole juuri mitään kitkaa. Vaikka ne kaverit pääsi kolme kertaa kokeilemaan ja näkivät kahden ekan yrityksensä menevän kymmeniä metrejä pitkäksi, niin eivät vaan pystyneet kolmattakaan puttiaan lyömään niin hiljaa, että olisi jäänyt edes lähelle sitä keskiympyrää.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Niin axe, Tommyhan on taas vaihteeksi pelikiellossa joten valitettavasti emme saa lukea miehen mietteitä vähään aikaan.

Tämä taisi olla ketjun tärkein viesti toistaiseksi...
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti Blågula
Niin axe, Tommyhan on taas vaihteeksi pelikiellossa joten valitettavasti emme saa lukea miehen mietteitä vähään aikaan.

Tämä taisi olla ketjun tärkein viesti toistaiseksi...

Toiseksi mainittakoon, että Tommy on armeijassa, joten ei todennäköisesti ollut edes katsomassa ottelua, arkipelistä kun on kyse.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muista poiketen toivon etteivät Blues ja Tappara kohtaa pudotuspeleissä. Kuka kestää 4-7 tälläista ketjua lyhyen ajan sisään. Siinähän menee hermot, henki ja kirjoitusoikeudet.

Tänne näköjään saatiin ihan asiaakin päivän aikana. Monien muiden kanssa olen sitä mieltä että viheltäminen oli vain ja ainoastaan positiivinen asia. Hyvää tunnelmaa ja ainakin Ojasen peli meni ihan sekaisin. Eipä se minua hirveästi haittaa jos joku Tappara-fani siitä itsensä loukkaa.

Kiekkokulttuuri, mikä hassu sana. Eli jokainen teidän tännekin kirjoittava teini tietää kaiken lätkästä, koska on sen äidinmaidosta imenyt. Tampereelta kun on. Espoolainen ei voi tietää mitään, koska on espoolainen. Mutta no hätä, olen opiskellut. Olen ammentanut tietämystä tamperelaisen kiekkokulttuurin kahdesta kimaltelevasta helmestä, sekä Tapparan että Ilveksen fanikeskustelupalstoilta. Siellä suorastiin voi aistia sen kiekkokulttuurin sen asiantuntevan ja laadukkaan sanailun seassa.

Joo, onhan se videokuutiolla kikkailu typerää, mutta en minä siitä päätä. Sori. Siellä on aikaisemminkin ollut jotain hölmöyksiä, voisivat jättää väliin.

Ja sille Hifkin miehelle, meidän rumpuhan hajosi tokassa erässä. Se näky kuutiollakin kun se yritti fiksailla sitä. Surullisen näkönen mies. Eli, aivan oikein espoolainen yleisö sai kamalan mekkalan aikaan ilman rumpuja. Hyvä juttu, toivottavasti kokeillaan useamminkin ilman rumpuja.

Jeps, kiitokset TBK ja HAL9000, tiesin että siellä on fiksujakin kirjoittajia. Iso kaupunkin kuiteskin. No, oli tästä ketjusta hyötyäkin, opettelin käyttämään ignorea.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Jos Ojanen-Murphy tilannetta vertaa Marko Mäkisen 4 ottelua penalttia tuoneeseen taklaukseen, niin pitäisi tulla pitkä pelikielto. Mutta kun mitään linjaa ei ole ja kukaan ei loukkaantunut, on pelikieltokin ilmeisesti sen mukainen.

Radiosta nähtynä Myllys oli liekeissä. Hannu ole hereillä....
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Daespoo

En ymmärrä miksi itketään Hessu Hopo & Tukka-Jukka valotaulukikkailusta? Täysin viaton kuittailu (eihän heissä ole edes samannäköisyyttä!) jota nähdään NHL:ssä huomattavan usein, eihän tässä menty lähellekkään mitään henkilökohtaista. Ottaen huomioon ottelun luonteen niin siinä yritettiin vähän hiillostaa lisää Tapparan penkkiä, ei mitään vikaa siinä.

Minusta se ainakin on ihmeellistä, että mennään järjestäjän puolesta henkilökohtaisuuksiin vastustajan valmentajasta. Vaikka otettaisiin huomioon ottelun luonne, on silti säälittävää lähteä tekemään mitään tälläista. On eri asia jos sielä taululla kehotetaan kannustamaan kotijoukkuetta, mutta kun sielä tulee herjaavia asioita vastustajasta, niin se jos mikä epäurheilijamaista ja kaukana siitä kiekkokulttuurista mihin minä olen tottunut. Mutta kiekkokulttuurin en sen enempää puutu, enkä halua ketään sen puutteesta sormella osoitella.

Viestin lähetti Daespoo

....vasta kun ilmestyi takaisin kaukaloon 4min päästä (millaisia toimenpiteitä 2min pukuhuone käynnillä keritään tehdä?).

Ei näyttänyt Janne hirveästi vahingoittuvan mutta kyllähän oli pakko tehdä se muutaman minuutin vedätys sisältäen parin minuutin itkemisen Rönnille penkiltä ennenkuin lähdettiin pukukoppiin varmuuden vuoksi.

Minä en tiedä mitä kopissa tehtiin, mutta esim. tuen laittaminen polveen ei ihmeitä kestä, enkä myöskään tiedä miten kauvan aikaa menee puudutuspiikin laittamiseen.

Aamulehdessä Janne kertoi: "Jo kerran aikaisemmin on polvi mennyt, joten pelästyin jäällä maatessani. Onneksi ei käynyt pahasti, polvi vain vääntyi hiukan ja onneksi se ei ollut sama polvi, kuin aikaisemmalla kerralla. Polvi tuntui paremmalta mitä pitemmälle peli eteni."

Varsinkin viimeinen lause vihjaa puudutuspiikkiin.

Tuollaisen jälkeen itkeminen tuomarille on täysin oikeutettua ja vedätyksestä sinä et voi mitään kongreettista sanoa, kun et ollut Jannen pöksyissä tuossa tilanteessa. Käsittääkseni Janne lähti vasta tuomion jälkeen, joten koppiin lähteminen tuskin vaikutti tuomioon. Oli todellakin onni, että Ojanen pystyi palaamaan, eikä käynyt kuten jo kerran aikaisemmin...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuskinpa Tappara olisi riskeerannut mitään Ojasen kohdalla, kyseessä kun nyt kuitenkin oli suhteellisen merkityksetön peli niin en usko että Ojasta olisi kannattanut riskeerata peluuttamalla puudutuspiikin avulla. Pleijareissa kyllä varmasti, normaalissa runkosarjamatsissa jossa tunteet kävivät kuumana tuskin.

Niin ja en kyllä ymmärrä mitä henkilökohtaista siinä Hessu Hopo - Rautakorpi vertauksessa oli, itse en ainakaan keksi mitään yhtäläisyyksiä ulkonäön suhteen.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
niinpä...

...ja myöhemmin ottelun aikana J.Ojasta näytettiin Hessun naaman kanssa taululla. Eikö Tiku tai Taku sopisi paremmin :-)


SaiPa matsissa varmaan homma kuitataan ja näytetään Caloun ja Iines Ankka taululla !
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Daespoo:

Pistetään sitten johonkin matsiin vaikkapa kuvat Adolf Hitleristä ja Hannu Kapasesta ja teksti "hehän ovat kuin kaksi marjaa". Sehän ei ole henkilökohtaista, koska yhtäläisyyksiä on kovin vaikea löytää. Tai Jan Caloun ja Vidgun Quisling. Joo, myönnän että nämä olisivat törkeämpiä vetoja, mutta ymmärtänet pointin: kyllä se nyt vaan voidaan tulkita henkilökohtaiseksi jos eivät muistutakaan toisiaan.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Daespoo
Kampituksesta tulee tuomita 5+20min vain jos vastustaja vahingoittuu, näin sanovat SM-liigan säännöt. Ei näyttänyt Janne hirveästi vahingoittuvan mutta kyllähän oli pakko tehdä se muutaman minuutin vedätys sisältäen parin minuutin itkemisen Rönnille penkiltä ennenkuin lähdettiin pukukoppiin varmuuden vuoksi.

539 - KAMPITUS
a) Pelaajalle, joka käyttää mailaansa, polveaan, jalkaansa, käsivarttaan, kättään tai kyynärpäätään siten, että se aiheuttaa vastustajan kompastumisen tai kaatumisen, tuomitaan erotuomarin harkinnan mukaan:
- Pieni rangaistus (2’)
tai
- Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus käytöksestä (5’ + PRK)
tai
- Ottelurangaistus (OR)

b) Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa kampituksen seurauksena, tuomitaan erotuomarin harkinnan mukaan:
- Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus käytöksestä (5’ + PRK)
tai
- Ottelurangaistus (OR)

Eli erotuomari voi harkintansa mukaan tuomita jopa ottelurangaistuksen kampituksesta, vaikka pelaaja ei loukkaantuisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Daespoo
Tuskinpa Tappara olisi riskeerannut mitään Ojasen kohdalla, kyseessä kun nyt kuitenkin oli suhteellisen merkityksetön peli niin en usko että Ojasta olisi kannattanut riskeerata peluuttamalla puudutuspiikin avulla. Pleijareissa kyllä varmasti, normaalissa runkosarjamatsissa jossa tunteet kävivät kuumana tuskin.

Niin ja en kyllä ymmärrä mitä henkilökohtaista siinä Hessu Hopo - Rautakorpi vertauksessa oli, itse en ainakaan keksi mitään yhtäläisyyksiä ulkonäön suhteen.

Niin no nyt kun sanoit, niin eipä siinä mitään järkeä olisi riskeerata, mutta toisaalta pelasihan Janne syksyllä murtuneella sormellakin, että tuli siinäkin melkoinen riski. No mene ja tiedä.

Rautakorvessa ja Hopossa tuskin mitään yhdennäköisuuttä on, mutta tarkoitin sitä, että tässä herja kohdistui yhteen henkilöön, eli henkilökohtainen. En välttämättä olisi niin välittänyt jos siinä olisi esim. mollattu Tamperetta tai tapparaa kokonaisuudessa, mutta kun herja kohdistui tosiaan yhteen henkilöön, niin... Tosin mielestäni ei ole fiksua tehdä mitään edellä mainituista.
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Kapulainen
Noista mainoksista mistä on kanssa sanottu, haluaisin sen verran sanoa, että en ole kuullut kuin pääkaupungin seudun joukkueiden mainoksia, mutta kyllä niissä vastustajia halvennetaan/pilkataan ihan samalla tavalla.
Kyllä minusta on ihan ymmärrettävää, että Jokerien pelin mainoksessa vähän pilaillaan IFK:n kustannuksella ja päinvastoin.
Kyllä kyllä, mutta huumori on niin vaikea taiteenlaji, että ärsytyskynnys ylittyy helposti. Täällä esitetyt Tapparan mainospläjäykset kuulostavat jopa näin netistä luettuna hauskoilta, mutta vanhojen jokerihuumorimiesten (Aake Kalliala ja Mikko Kivinen) väkisin kyhätyt vastustajan pilkkaamisvitsit lähinnä itkettävät. No, sopivat sille seuralle ihan hyvin.

Koskahan joku joukkue keksii mainostaa, että "tänään on tiedossa kova ja hyvätasoinen ottelu hyvässä vireessä olevaa vastustajaa vastaan". Noin äkkiseltään kuulostaisi ainakin minun korvaani paremmalta kuin "tule katsomaan kuinka kanalintu räpiköi (tms)". No, en sitten tiedä, minähän olen vain maksava katsoja.

nimim. "positiivisuus ei ole pahasta ja tämä viesti on aikalailla off-topic"
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oli rangaistus mikä tahansa niin huomionarvioista on se että se EI ollut polvitaklaus vaan normaali kampitus enkä tilanteesta saa mitenkään tahallista vaan ihan normaali tilanne joss Ojanen väisti Murphyn taklauksen ja Murphyn jalka veti Ojaselta jalat alta.

Kaikki vertaukset Sihvosen temppuun ovat naurettavia.

Niin ja onneksi Ojanen on kunnossa, viheltelyä en silti kadu.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Mun mielestä Rautakorpi-Hessu-vertailu oli periaatteessa ihan hauska ja viaton, ihmettelen kyllä miten niin moni voi ottaa asiasta itseensä, kyseessä on kuitenkin aika viaton vitsi. Ja en tiedä muista, mutta ei tuo nyt erityisesti Rautakorpea/Tapparaa halvenna, Hessuhan on kuitenkin aika sympaattinen hahmo ja yhdennäköisyyskin on aika kaukaista. Eli veikkaisin, ettei tässä ole aiheutettu ainakaan vitsin kohteille suurta mielipahaa. En siis näe tilanteessa mitään erityisen mautonta, aika viaton läppä.

Niin ja samalla tavallahan sitä nauretaan myös omille kannattajille (lämmittelyssä kuvattiin Bluesin kannattajaa, joka luki Fan Clubin tuoretta lehteä katsomossa ja päälle laitettiin puhekupla, jossa oli teksti: "Oishan tää mielenkiintoista jos osais lukea" tms...).

Kiitoksia myös Tapparalle, matsi oli oikeasti korkeatasoinen ja vauhdikas, jossa molemmat joukkueet lähtivät pelaamaan aktiivisesti. Kahvaa ei sanottavasti tullut kummaltakaan. Eli edellisellä kerralla tuli kuumaa tekstiä Tapparan pelistä ja vähän pelotti nytkin, mutta onneksi oli vauhdikas matsi. Eli tämänkertaisesta kuuluu siis antaa kiitokset.
 

JJ69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Designer
Samoin "Hameväkeä!" joka julkaistiin ennen 2-5 päättynyttä peliä Tappara-HPK.

Se kuului kylläkin Hämeväkeä. Pieni ero mutta merkitys muuttuu aika lailla.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mielestäni tällä keskustelupalstalla kiekkokulttuurin ja sitä kautta -tietämyksen puutteesta jonkun joukkueen kannattajien syyttäminen on turhaa.

Onhan se täysin selvää, että henkilöt jotka vaivautuvat tällaiselle palstalle rekisteröitymään ja asiallisesti kirjoittamaan useita kertoja viikossa ovat käytännössä poikkeuksetta ainakin suhteellisen pitkän linjan kiekkofaneja ja sitä kautta asiantuntevia, vaikka kannustaisivatkin kiekkokultturiltaan nuorempaa seuraa. Toisekseen Espoon joukkue, jonka nimi tosin typerästi ja typeräksi vaihdettiin (tällainen osoittaa kiekkokulttuurin puutetta, mutta ei kannattajien eikä varsinkaan tänne kirjoittavien taholta), on ollut liigakartalla jo 10 vuotta. Osa tänne kirjoittavista nimimerkeistä ei varmasti ole elämässään edes nähnyt ottelua sellaisesta SM-liigasta, jossa ei ole edustusta Espoosta.


Tuo mediakuutiopelleily sen sijaan jossain määrin osoittaa kiekkokulttuurin puutetta, mutta siihenkin syyllisiä on vain pieni ryhmä. Minun mielestäni tuollainen hessuhopoilu menee samaan kategoriaan kuin HPK:n musiikkivastaavan pelleilyt viime kevään pudotuspeleissä. NHL:ssä toki tavallista, mutta Suomessa on ollut tapana kunnioittaa vastustajaa, joskaan ei nöyristellä sille.

Espoon yleisössä on myös nähtävissä kiekkokulttuurin ohuutta hieman pienemmässä mittakaavassa kuin uudemmilla NHL-paikkakunnilla, mutta ne tyypit eivät todellakaan tälle palstalle kirjoittele.


Kiekkokulttuuri Tampereella on omaa luokkaansa, mutta ei ilman ongelmia.

Tamperelaisten osalta täytyy muistuttaa siitä ikuisesta "Tampereen taudista", joka itseäni on kismittänyt pienestä lapsesta pitäen.

Kuinka voi olla niin, että yhä vaan arviolta 70% tamperelaisista seuraa kiinnostuneena Ilveksen tai Tapparan otteita ja keskustelee intohimoisesti, jopa henkilökohtaisena asianaan, ja säännöllisesti joukkueissa tapahtuneista muutoksista ja otteluista, mutta silti vain murto-osa tästä porukasta käy peleissä paikan päällä?

Tämä joukko joka seuraa joukkueita ainoastaan lehdistä, radiosta ja tv-peleistä on käsittämättömän iso. Miksi he eivät käy peleissä? Eihän se kovin kallista ole. Sen kun joku selvittäisi ja onnistuisi muuttamaan, niin Ilveksen ja Tapparan mitalisaalis rupeaisi kasvamaan nopeampaan tahtiin kuin viimeisen 10 vuoden aikana.



Tuosta Bluesista ja Ilveksen ohittamisesta sen verran, että yksi kausi nyt on kuitenkin vain yksi kausi.

Blues/K-Espoo ei ole koskaan historiansa aikana sijoittunut Ilveksen edelle kahtena kautena peräkkäin ja ylipäätäänkin vain kaksi kertaa ennen tätä kautta. (94-95 ja 99-00)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös