Blues-Tappara 11.2.2003

  • 11 973
  • 135

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On se huvittavaa kun tapahtuu mitä vain, mikä ei vastustajan faneja miellytä, vedotaan kiekkokulttuurin puutteeseen tai vastaavaan. No vedotkaa minkä kerkeätte, ei me siellä hallissa teitä varten olla.

Selittäkäähän tyhmälle ero suurena kiekkokulttuurin esiintymänä pidetyssä Sikakatsomossa ja eilisen kaltaisessa buuaamisessa. Lipun maksaneena katsojana pidätän itselleni oikeuden eilisen kaltaisiin mielenilmauksiin, vaikkei siitä tamperelaiset pitäisikään. Sanokaa mitä sanotte, tuo episodi toi fiilistä halliin ja ilman sitä peli olisi saattanut olla todellista hvm-kiekkoa. Nyt se ei sitä ollut, vaikkakin hintana oli teidän JANNEN kolauksen saanut itsetunto. Kumma kun Ojanen itse ottelun jälkeen tuntui ymmärtävän tapauksen mittasuhteet, mutta elämää suuremmat fanit ottavat niin itteensä niin itteensä, että. Kai sitä pitäisi nykyään todella olla täysin hvm, ettei loukkaisi vierasfanien tunteita.

Mitä taas tulee niihin Hessu-Jukka -rinnastuksiin, ne olivat täysin mauttomia, eikä mielestäni moisia paskakikkareita muuten hyvään mediakuution käyttöön tarvita. Tällaista ei aiemmin ole nähty, toivottavasti ei jatkossakaan.


Koirat haukkuu, karavaani kulkee.


Edit: Niin ja todella voidaan kysyä, että MIKÄ LOUKKAANTUNUT VASTUSTAJA? Ei ainakaan Janne Ojanen. Tilanne oli pahannäköinen ja siinä olisi voinut käydä pahasti, kuten niin monessa muussakin tilanteessa jokaikisessä lätkämatsissa. Nyt selvittiin säikähdyksellä, hyvä niin. Uskomatonta itkua.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Murphyn taklaus ei todellakaan ollut polvitaklaus, vaan ennemminkin todellakin jalkakamppi.

Kampituksesta voi antaa viisiminuuttisen, jos vastustaja loukkaantuu. Viime vuonna tapaus olisi johtanut vain viisiminuuttiseen, mutta täksi kaudeksi muutetut säännöt toivat PRK:n päälle.

Vastaavanlaisia vihellyskonsertteja on nähty aikaisemminkin, kun vierasjoukkueen pelaaja loukkaantuu -> kotijoukkueelle 5 min alivoima -> "loukkaantunut" pelaaja tulee pelaamaan ylivoimaa
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Himppasen, ihan himppasen, ihmetyttää tämä "suurten ja perinteisten" kiekkoseurojen kannattajien suhtautuminen tuoreempiin liigakasvoihin. Jatkuva kulttuurista naputtaminen on mielestäni jokseenkin turhaa, sillä kuten joku jo täällä aiemmin sanoi, nythän sitä kulttuuria ollaan Espooseen luomassa ja itse olen siinä innolla mukana. On hienoa, että Ilveksellä on hieno menneisyys, perinteet ovat hyvästä, mutta ne tulevat ajan kanssa. Myös Espooseen.

Kun Blues nyt vihdoinkin on saanut maistaa edes pientä menestystä runkosarjassa ja on tällä kaudella pessyt monta perinteikkäämpää seuraa, patenttikommentti on aina "niin niin, mutta te ette ookaan ennen pärjänny, heh heh, lähiö". Terve.

Vihellyskonsertista; itse näen sen kannattajien (luonnollisena) tapana osallistua peliin ja on vaikea uskoa, että vihellyskonsertteja tai vastustajan pelaajien arvostelua/pilkkaamista ei olisi tapahtunut Tampereella. ETENKIN silloin kun tämän tulkitaan filmanneen. Siis *tulkitaan*. No, mene ja tiedä.

Valotaulun typeristä kikkailuista olen sen sijaan samaa mieltä Tappara-fanien kanssa. Ottelun järjestäjän tai minkään muunkaan "virallisen" tahon ei pidä ruokkia vastustajan pilkkaamista - turhan monet fanit keskittyvät pelkästään siihen muutenkin. Terve kunnioitus ja reilu peli kunniaan. Itse en ole koskaan ymmärtänyt jokerien radiomainoksia, jotka perustuvat vain ja ainoastaan vastustajan pilkkaamiseen ja osoittelemiseen, aina hurrimeiningistä maalaisuuteen ja siipikarjaan yms. Nämä valotaulupelleilyt ovat mielestäni samaa sarjaa. Käytetään sitä taulua siihen mihin se on tarkoitettukin, eikä lapsellisten vitsien vääntämiseen.
 

jap1812

Jäsen
Suosikkijoukkue
ESPOON BLUES
No jos nyt kirjoittelis jostain muusta kuin tuosta Murphyn "kampituksesta".

Blues on muuttanu kaikkia muita ketjua paitsi ykköstä. T Elomo syö pisteitä selkeästi. Oisko jo aiheellista kokeilla esim. Tuomaista ykkösessä ja T Elomo kakkoseen. M Elomo ei osaa tehdä maalia yksinläpitilanteessa kuin kerran kaudessa, joten pysyköön kolmosessa, ehkä neloseen.

Ihan jees kiekkoilta oli. Ei ruennu ainakaan puuduttamaan. Maaleja kaipaisi vaan lisää.

Jos Murphyn otteita haukutaan, niin kyllä esim. herra Grönvallkin pelaa välillä todella "kuin ämmät". Poikittaista mailaa tulee selkään aivan surutta. Miksei niitä tuomita? Pitäisikö ottaa heti lääkäri jäälle?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kun ensin näin tilanteen tv2:n urheilusta, päätin ottaa hokinaitin oikein nauhalle.

Tilannehan on aika selkee. Ojanen kiertää Murphyä ja Cory laittaa jalkansa eteen. Kamppihan se oli. Polvitaklaukseltakin se näyttää, kun Ojasen jalka jää/lentää törmäyksestä taaksepäin. Tilanne oli kuitenkin vaarallinen ja mielestäni tuomio on täysin oikea. Tahallinen tilanne ei ollut siitä olen varma, näitä sattuu aina joskus.

Jurkkaa en tilanteesta saa millään. Tilanteesta Ojasen jalka kuitenkin jää niin paljon taakse, ettei tilanteesta oikein millään laseilla pitäisi saada filmaamista, mutta silti iso-osa sitäkin löytää. Ja mehän emme tiedä kuinka paljon Ojaseen sattui. Jannella on aikaisemminkin ollut polven kanssa ongelmia, joten on pelkästään hyvää tuuria ettei käynyt pahemmin. Olisi kamalaa jos lupaavan nuoren ura katkeisi tähän.

Janne huudothan on pelkästään positiivista. Hyvä, että herätetään vastustajassa tunteita. On tainnut tapparan katsomokin huutaa joskus kurkkusuorana Calounille ja minä sielä mukana.

Mutta sitä minä tosiaankin ihmettelen, että niin moni Blues kirjoittaja on järkkymättömästi sitä mieltä, että Ojanen oli tilanteessa suurin rikollinen. Ämmä syytökset ovat ihan turhia tässä tilanteessa.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
En mitenkään haluaisi enää jauhaa tuosta Murphy/Ojanen-jutusta, joka on jo selvästi luisunut eipäsjuupas-tasolle. Pari irtopointtia kuitenkin:

1) Ojanen EI jäänyt "kieriskelemään jäähän". Hän makasi ehkä viitisen sekuntia, ja sen ei pitäisi olla kenellekään ihmeellistä. Vaikka ei loukkantunutkaan, niin kyllä tuollainen tälli sen verran tuntuu: kokeilkaa itse, jos ette usko. Muistakaa myös, että Ojanen nousi jäästä omin avuin ja luisteli itse pois kentältä. Jos hän olisi todella halunnut filmata loukkaantuneensa, olisiko hänen kannattanut menetellä noin? Ei minun mielestäni.

2) "Ihmeparantuneelle" pelaajalle viheltäminen seuraavassa vaihdossa (etenkin jos tuo pelaaja tulee pelaamaan aiheuttamaansa yv:tä) on ihan normaalia. Maaliahan Tappara ei tuosta yv:stä saanut aikaiseksi, vaan ainoa tämän jälkeen tehty maali oli Espoon tasoitus. Tämän jälkeen tapahtunut viheltely, buuaaminen, teksti- ja kuvamuotoiset solvaukset eivät sen sijaan olleet mielestäni enää asiallisia.

3) Vaikka tuota myöhempää viheltelyä voi pitää sivistymättömänä, se sekoitti Tapparan peliä yllättävän tehokkaasti. Voisi sanoa, että Caloun oli eilen Bluesin paras kenttäpelaaja ja fanikatsomo toiseksi paras.

Sitten vielä yksi kysymys niille, joiden mielestä Marusak oli Tapparan onnistujia eilen: mitähän peliä olitte eilen katsomassa? Espoon tasoitus tuli Marusakin epäonnistuneesta purusta, joka napsahti suoraan viivalla olleen espoolaisen lapaan. Marusak olisi ansainnut syöttöpisteen. Ja varmuuden vuoksi Marusak toisti tempun vielä myöhemmin samassa matsissa -- purkamalla tällä kertaa Calounin lapaan (eli antoi kiekon juuri sille viimeiselle miehelle, jolle vastustajan kannattaa kiekko antaa)! Jopa #33 avasi peliä paremmin.

Muita huomioita: Espoon maalinedustapeli kunnossa molemmissa päissä. Tapparalaisten hyökkäykset olivat eilen taas sitä surullisenkuuluisaa rännikiekkoilua, puolustus taasen oli lähinnä pari "toivotaan toivotaan" -sohaisua kiekon suuntaan, taklata kun ei uskaltanut ollenkaan eikä kahvatakaan juuri yhtään. Vastustajan iholle meneminen näytti olevan täysin vieras käsite. Baffalle kiitos siitä, että pelasti sen, mitä pelastettavissa oli, puolustajilta hän ei juurikaan apuja saanut.

Marko Yli-Hannuksela -palkinto menee Sebastian Sululle. Vai halailiko hän Jannea niin pitkään ihan vain sen takia, että tykkää tästä niin kovasti?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti lucas

Nämä valotaulupelleilyt ovat mielestäni samaa sarjaa. Käytetään sitä taulua siihen mihin se on tarkoitettukin, eikä lapsellisten vitsien vääntämiseen.

Nyt tuli muuten asiaa. Itse olen samaa mieltä ja minua ainakin korpeaa vastustajan mollaaminen ottelun järjestäjän puolesta. Tähän kuuluu myös tapparan "sitä saa mitä tilaa" rallatus vastustajan saadessa jäähy. Vastustajaan pitäisi järjestäjän puolesta suhtautua neutraalisti.

Mielestäni esim. tapparan lehti mainokset ovat olleet hyviä. Niissä ei yleensä mollata vastustajaa, vaikka niihin aina jokin kommentti onkin liitetty tulevasta pelistä. Esim. Tappara-Jokerit "Nauraako narri?" Tappara-Kärpät "Onko loukut viritetty?"
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On se kyllä kumma, kun tuosta suuresta ja mahtavasta jääkiekkokulttuurista jaksetaan aina marista, kun puhutaan Bluesista.

Täällä on pelattu liigakiekkoa vasta kymmenen vuotta, entä sitten.
Tuoko se kiekkokulttuuri sitten onnen ja autuuden? Eikö Hakametsässä tai muualla perinteisissä halleissa buuata vastustajalle?
Kyllä lähes aina, kun olen ollut katsomassa ottelua Länsi-Auto Areenalla tai Matinkylässä on vastustajalle osoitettu kunnioitusta siinä missä muuallakin liigahalleissa.

Tästä hienosta kulttuurista ja sen pitkistä perinteistä vielä sen verran, että onhan Euroopassakin erittäin pitkät perinteet jalkapalloilussa, mutta siellä niitä ongelmia yleisön kanssa vasta riittääkin, joten ei se kulttuuri taida olla ratkaisu kaikkeen.

Kaikki kunnia perinteisille joukkueille, mutta miksi ne perinteet tarvitsee aina nostaa esiin, kun Bluesista puhutaan?

Kyllä itse ainakin seuraan mielenkiinnolla suomalaisten menestystä jalkapallossa, tenniksessä tai alppihiihdossa, vaikkakin menestys kansainvälisellä tasolla on aika uutta suomalaisille.
Eivätkä käsittääkseni ulkomaalaiset valita jatkuvasti sitä kuinka suomalaisilta puuttuvat perinteet näissä lajeissa.

Itse Ojasen ja Murphyn tilanteeseen en ota kantaa, mutta en sanoisi sitä niin erikoiseksi tilanteeksi, jos yleisö viheltää Ojaselle tämän "ihmeparantumisen" takia. Itse arvostan Ojasta jääkiekkoilijana erittäin paljon ja arvostan tämän jälkeenkin.
Toisaalta on myös hyvä muistaa se, että kyllä esimerkiksi Caloun on myös vieraskentillä aikamoinen silmätikku.

Tuo valotaulu episodi Rautakorpeen liittyen kuulostaa kyllä aika hölmöltä toiminnalta, eihän valotaulun käyttäjien tulisi yllyttää yleisöä lisää, mutta onko sillä oikeasti jotain väliä.

Noista mainoksista mistä on kanssa sanottu, haluaisin sen verran sanoa, että en ole kuullut kuin pääkaupungin seudun joukkueiden mainoksia, mutta kyllä niissä vastustajia halvennetaan/pilkataan ihan samalla tavalla.
Kyllä minusta on ihan ymmärrettävää, että Jokerien pelin mainoksessa vähän pilaillaan IFK:n kustannuksella ja päinvastoin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taustaa kaverista nimeltä Janne Ojanen:

Keväällä -98 miehen pelatessa Malmössa polvi oli päässy huonoon kuntoon. Itse asiassa vamma oli tullut jo syksymmällä ja pahentunut keväällä. Kun mies sitten palasi -98 syksyllä Tapparaan koko kevään ja kesän ajan polvea hoidettiin eri lääkäreiden toimesta ja tehtiinpä lukuisten tähystysten ja magneettikuvausten ohella kirurgisia toimenpiteitäkin.

Nyt kun mies saa tällin polveensa, ei minusta ole ihme, että säikähtää ja haluaa varmistaa kaiken olevan kunnossa. Tuon ikäinen pelaaja ei voi muutenkaan ottaa yhtään vammaa liian vakavasti, saati jos takana on yhtä paljon loukkantumisia kuin Ojasella.

Sen verran vielä katsomon jääkiekkoilijoille, jotka suureen ääneen huutelevat Ojasta ämmäksi, Janne Ojanen ei ole milloinkaan oma-aloitteisesti valitellut vammojaan tai kolhujaan mediassa (vaikkakin pari kautta sitten jompi kumpi iltapäivälehti ole tehnyt jutun Jannesta ja siinä oli käsitelty hänen vammojaan). Mies on pelannut monena keväänä mm. sormi murtuneena, ja viimeksi kuluneella syyskaudella. Ojanen ei kieltäydy pelaamisesta vammoihin vedoiten juuri koskaan. Tiedän, että Janne pelaa kaudesta liki jokaisen ottelun lukuisia pelaamista haittaavia vammoja kropassaan. Hänen vammoillaan moni olisi jättänyt lajin jo aikaa sitten.

Ylipäänsä Tapparaa eikä sen vammoja ruikuteta lehdissä. Vai koska olette nähneet esim. Janne Ojasen esittelevän mustunutta rannettaan Iltalehdessä pleijareiden aikaan? Sen ämmämäisyyden ProGradun voisivat espoolaiset aloittaa omasta kaupungistaan ja vaikkapa Kapasen meilläonkaikkiainahuonosti ja ainameitäsyrjitään -piipityksistä.

On se merkillistä, että täälläkin aina ihmetellään, että seurauksista annetaan rangaistuksia, mutta sitten itketään, kun ei pelaaja edes loukkannu vaikka ulos ajettiinkin.

Erittäin suuri hatunnosto niille Bluesin faneille, jotka seurasidonnaisuudestaan huolimatta kykenivät kertomaan tapaukset ilman värityksiä! Teissä on kaupunkinne jääkiekkoilun nousun ja kehityksen voimavara.
 
Viimeksi muokattu:

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Itse peli oli viihdearvoltaan hyvä. Eikä peli mennyt siihen mitä viime Blues-Tappara pelissä nähtiin, eli kunnon kahvaamiseen, jota harrasti suurimmaksi osaa vierasjoukkue. Toki eilenkin Tappara kahvasi enemmän kuin Blues, mutta eipä se juuri peliä haitannut.

Maalivahdit olivat eilen loistavia, varsinkin Myllys piti Bluesia toisessa erässä loistavasti pystyssä, Blues pelasi n. 7 min. AV:tä putkeen. Myös Kuivalainen oli hyvä. Torjui mm. Elomoiden hyvät kudit, myös Sarnolla oli 2 maalintekopaikkaa, mutta 'Paffa' hoitaa.

Case Janne Ojanen. Mielestäni on aivan naurettava väittää, että Murphy yritti vahingoittaa, mutta Sihvonen ei (Ruutu case.). Niinkuin joku neropatti väitti. Murphy ei olisi mielestäni ansainnut 5+20 minuuttia tuosta teosta, 2min olisi riittänyt. En tietenkään kiellä sitä, etteikö tilanne näyttänyt pahalta. Mutta ei missääntapauksessa niin paha, mitä turkulaiset, siis tampereen ystävät väittävät.

Eiköhän tämä riitä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Valotaulusta...

Kun meillä Hakamehtässä ei vielä sellaista yllellisyyttä, kuin valotaulu vielä ole, niin tulivaan ihan mieleen, että miltäköhän se näyttäisi jos keskelle meidän hienoa tulostaula ilmestyisi katkon aika teksti esim. "HANNES ON ÄMMÄ!!!" Tästä nousisi varmaan aika iso kohu, vaikka homman ero on kuitenkin vain tekniikka.

Pitänee pistää aloitetta eteenpäin, jos vaikka jo torstaina nähtäisiin Hifk:ta mollaavia tekstejä upealla tulostaululla.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Re: Valotaulusta...

Viestin lähetti TBK
Kun meillä Hakamehtässä ei vielä sellaista yllellisyyttä, kuin valotaulu vielä ole, niin tulivaan ihan mieleen, että miltäköhän se näyttäisi jos keskelle meidän hienoa tulostaula ilmestyisi katkon aika teksti esim. "HANNES ON ÄMMÄ!!!" Tästä nousisi varmaan aika iso kohu, vaikka homman ero on kuitenkin vain tekniikka.

Pitänee pistää aloitetta eteenpäin, jos vaikka jo torstaina nähtäisiin Hifk:ta mollaavia tekstejä upealla tulostaululla.

"HANNES ON ÄMMÄ"? Siis miksi tuollainen teksti? Eihän LA Areenallakaan valotaulussa mitään lähellekkään noin tyhmää lue muista pelaajista / valmentajista. Eihän ole meidän vika jos Rautakorpi näyttää Hessulta?

"vaikka homman ero on kuitenkin vain tekniikka"

- No onhan siinä hieman muutakin eroa, esim. se että täällä ei ole tullut mitään ämmä tekstejä.
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
TBK:lle sen verran tiedoksi etteipä tuo Hakametsän valotaulu toiminut eilen oikein ollenkaan koko pelin aikana.


Murphyn taklauksesta, että Ojanen on aina ollut tunnettu "filmaaja"? Jatkuvat hyppelyt ja syöksyilyt ovat se tavaramerkki millä Janne on aikanaan maajoukkuepaikankin ilmeisesti saavuttanut. Kumma juttu, että filmaajat ja kahvaajat löytyvät aina jostain muualta kuin Espoosta. Taitokiekkojoukkueet kärsivät näistä tempuista tosi pahasti.


Itse olen joskus taklaustilanteessa loukannut polveni perusteellisesti, lajina oli tosin jalkapallo. Silloin polvestani meni kaikki muut paitsi luut (ristisiteet, nivelsiteet ja kierukat). Voin sanoa itse tilanteen kokeneena, ettei paljon lämmitä oliko se vahinko vai mistä se johtui. En siis tarkoita tällä sitä, että Ojanen olisi eilen tilanteessa loukkaantunut vaan sitä, että tilanteessa noinkin kokenut pelaaja kuin Ojanen taatusti hetkellisesti pelästyy ainakin pahasti, että kuinkas tässä kävi? Eikä tuomioiden pitäisi mennä sen mukaan, että loukkaantuiko pelaaja tilanteessa vai ei? Joka tapauksessa erittäin vaarallinen tilanne AINA kun pelaaja jalalla kampittaa vastustajan, vaikka en tosiaankaan usko eilistä tilannetta tahalliseksi.

edit: Lopulta hoksasin, kiitos Polvipetteri. Sotkin teidät kiireessä jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Voisiko saada videon tilanteesta, niin voisi analysoida sitä uudelleen.

Tapparan otteluiden tapahtumista on aikaisemminkin saanut hyviä videoita (mm. Mäkisen Kuparinen-taklaus)
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Näkemykseni tämän päivän Espoon reissusta:

Viestin lähetti ippe
On liikaa vaadittu, että jokaisessa Suomen kaupungissa olisi jonkinlaista kiekkokulttuuria. Eipä sen selvempää tahallista polvitaklausta voi tehdä, kuin tänään nähtiin. Ojanen satutti itteensä ihan selvästi, mutta nousi samantien ylös ja tuli omin voimin vaihtoaitioon. Meni viideksi minuutiksi pukukoppiin ja palasi sitten kentälle. Pikkasen vaivalloista oli luistelu sen jälkeenkin, mutta Bluuserifanit näyttivät koko kirjonsa pelituntemuksestansa.
Siis huh huh...väitätkö todellakin että homma meni näin? Olitko tosiaan katsomassa peliä, vai?

[
Mutta järjestävältä osalta tulikin sitten totaalinen rimanalitus!
Puolessa välin peliä videotaululla oli kuva Jukka Rautakorvesta ja vieressä kuva Hessu Hoposta ja alla luki "kuin kaksi marjaa".
Bluuserifanien vihellyskonsertin jälkeen, lähes jokaisella pelitauolla tuli lähikuvaa Ojasesta, ihan Bluuserien innon ylläpitämiseksi.[/B]
Olen myös sitä mieltä, etteivät tällaiset kikkailut julkisesti kuulu reiluun henkeen. Tokihan itsekin näille hieman virnistelin, mutta samalla ajattelin että olisivat kuitenkin saaneet jäädä näyttämättä. Tosin tässä ketjussa jotkut Tapparahenkiset rinnastavat Bluesfanit näihin valotaulukuviin. Ymmärrän toki, ettei Hakametsässä videotaulun toimintaperiaate välttämättä ole kaikille selvää, mutta minulta ei ainakaan kukaan ole kysynyt mitä siellä pitäisi näyttää.

Kysymys kuuluu, onko Esböössä ikinä kuultu urheiluhengestä? Onko järkeä pitää tämmöistä kaupunkia rahalla liigassa? Kiekkokulttuuria on Suomessa vaikka naapureille jakaa, niin miksi pelejä pelataan jossakin keskellä metsää sijaitsevassa lähiössä? Jos joku Hervannan miljonääri haluaisi (tai olisi yhtä tyhmä), niin täälläkin olisi yksi makkarajoukkue.[/B]
Ou jesh tätä tajunnan virtaa...yleistystä yleistyksen perään, näinkö se kiekkokulttuurin olemassaolo ilmenee? Onneksi tiedän, että Tappara-leiristä löytyy myös väkeä, joka kykenee tajuttomanakin ollessaan älyllisempään keskusteluun kuin tämä. Pitäisikö minun nyt sanoa, että se teidän Hakametsähän vasta onkin varsinainen urbaaniuden ilmentymä? Matkalla Hakametsästä Jäähoviin näkee jopa kerrostaloja...taitaapi olla peräti kolmekerroksisia, oikein pilvenpiirtäjiä. Niin, sanoin nyt näin, sanoin sen ainoastaan sinulle, ippe.


Keskustelin muutaman lyhyeksi jääneen hetken sikäläisten ihmisten kanssa, mutta jääkiekko oli väärä aihevalinta, eivät edes olleet varmoja kumpaa pitää kannattaa. [/B]
Niin...mitä sitten? Olen itsekin keskustellut LA-Areenalla ihmisten kanssa, jotka eivät ymmärrä jääkiekosta yhtään mitään. Olen myös Hakametsässä keskustellut ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä edes mikä päivä on - saati sitten että ymmärtäisivät jääkiekosta jotain. Olen keskustellut siellä myös monen jääkiekosta hyvin perillä olleen kanssa. Niin olen tehnyt myös LA-Areenalla.

Tuosta Murphyn kampista...ei se nyt niin ihmeellinen ollut. Pientä kamppia, äijä lentää, onneksi ei käynyt pahemmin. Polvitaklausta siitä ei saa millään, ei edes radiosta tilannetta katselemalla. Vihellyskonsertit kuuluvat tunnelmaan, kyllä niitä on itsekin saanut kuunnella vierashalleissa Honzan koskiessa kiekkoon, vaikkei kyseisessä pelissä mitään olisi tapahtunutkaan. Ainahan se vähän hatuttaa, kun omille vihelletään, puolin ja toisin. Sen vuoksihan tätä peliä on niin mukavaa seurata...tunteet kuohuvat ja tilanteet vaihtelevat. Bitter-sweet-meininkiä minun mielestä.
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti sivurauta
Polvipetterille sen verran tiedoksi etteipä tuo Hakametsän valotaulu toiminut eilen oikein ollenkaan koko pelin aikana.

Öh tuota, ei mennyt pointti perille.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Valotaulusta...

Viestin lähetti SSeightyeight
"HANNES ON ÄMMÄ"? Siis miksi tuollainen teksti? Eihän LA Areenallakaan valotaulussa mitään lähellekkään noin tyhmää lue muista pelaajista / valmentajista. Eihän ole meidän vika jos Rautakorpi näyttää Hessulta?

"vaikka homman ero on kuitenkin vain tekniikka"

- No onhan siinä hieman muutakin eroa, esim. se että täällä ei ole tullut mitään ämmä tekstejä.

Niin en suinkaan tarkoittanut, että Hannes olisi ämmä tai että Espoossa olisi ollut vastaavaa tekstiä. Pointtini oli se, että jos Hakametsässä yritettäisiin apinoida teitä ja yritettäisiin mollata vastustajaa "valotaululla", niin käytettävissä olevalla tekniikalla se näyttäisi aika kornilta ja jutusta nousisi todennäköisesti isompi elämä. Ja ohan se selvä, koska sitä ei voisi tehdä niin hauskasti, koska kiekkokehdon tulostaululle ei voi mitään muuta tuoda kuin tekstiä. Ämmä ja vastustajan valmentajan mollaaminen oli ko. pelin vuoksi huulilla, joten siksi siihen tuli kirjoitettua "Hannes on ämmä." Yhtähyvin olisin voinut käyttää esimerkkinä jonkun muun joukkueen pelaajaa tai valmentajaa.

Janne Ojanen Aamulehdessä:

"Luulin että ne kannustaa minua. Kyllähän ne saa huutaa mitä haluaa, kun kerran lipun ovat halliin ostaneet"
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei siinä Hakametsän tulostaulussa vikaa ole, siinä on vain mustia kirjaimia mustalla pohjalla...
Onhan sen toimimattomuuden takia tehty ainakin yksi ylivoimamaali vaikka ylivoima oli jo päässyt loppumaan.

Myllys tuntuu olevan vireessä. Hyvä asia kevään kannalta.

Niin ja kiitos Urpolle, ei tullut sitten yhtään häviötä Tapparalle tällä kaudella.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Viestin lähetti TBK
Mielestäni esim. tapparan lehti mainokset ovat olleet hyviä. Niissä ei yleensä mollata vastustajaa, vaikka niihin aina jokin kommentti onkin liitetty tulevasta pelistä. Esim. Tappara-Jokerit "Nauraako narri?" Tappara-Kärpät "Onko loukut viritetty?"

Huippu oli Pelicans-ottelun mainos: "Siipeen jos sain..."
 

Olmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Peli päättyy 1-1 joten maaleilla ei herkuteltu, mutta kumma kyllä ottelun jälkeen tuntui hyvältä ja tiesi jo että tämä ottelu aiheuttaa puhuttavaa! Kaikkein hienointa on aina päästä lukemaan kuinka asiantuntijat ympäri suomea kertovat mielipiteensä, mutta mikä hienointa niin meidän oma rakas rahajoukkueemme täältä metsästä aiheuttaa näin paljon puhuttavaa.

Murphyn pommista en kommentoi, vaikka sitä tulostaulullakin pyöriteltiin niin en siitä varmuutta ottanut. Suihku komennus oli ihan odotettavissa ja siitä on turha purnata. Ojasta oikeasti saattoi sattua ja onneksi ei kuitenkaan pahasti, mutta viehellyskonsertti jos mikä sai tunnelmaa halliin! Onhan näitä yhdelle pelaajalle kohdistuvia vihellyksiä kuultu niin seurasiirtojen jälkeen kuin kentän tapahtumienkin mukaan! Vihellys vaan kuuluu jääkiekkoon. Yhden miehen ärsyttäminen, oli syy sitten mikä vaan, on mielestäni hyvä tapa niin sekoittaa vastustajaa kuin tsempata omia. Säälittävää ehkä joidenkin mielestä, mutta kuinka moni ei siitä kotihallissaan nauti kun se kohdistuu vastustajaan?

Tuomaisen kymppi oli varmasti ihan ansaittu, mutta myllyksen tönäisystä annettu kymppi oli hieman ehkä helpohko. Pelaajathan saavat vihellyksen jälkeen tökkiä aika runsaasti. Miksi sen jäähyn istui Ylönen? Gustihan sinne ensin meni, mutta käskettiin pois. Tuntui, että Blues kärsi aivan liikaa jäähyjä ja Tappara ei saanut mistään, mutta tilastojen mukaan kakkoset meni aika tasan joten ei kai sitä vaan kaikkea huomaa pelissä.

Ai,ai, kun jamo olisi päässyt jatkoajalla kokeilemaan maalia, mutta ei tällä kertaa. Kerran yritti kiekon saatuaan hönkäistä irti ja päästä neppaamaan, mutta Rönni pisti nopeasti pelin poikki.

Noh, tämä oli yksi ottelu muiden joukossa. Tärkeä taistelu kuitenkin ja toivottavasti taistellaan taas torstaina kunnolla! Rupeaako Tampereen-poikia pelottamaan, että Blues yrittää tosissaan painaa ohi kun näyttää, että aina on arvosteltava Bluesin jääkiekkokulttuuria ym. Eikö arvosteltavaa löydy enää pelillisistä asiosta ollenkaan? Noh, kaikki tyylillään ja sitenhän nämä keskustelut elävät! Tulostaulun jutut olivat ehkä välillä hieman mauttomia, mutta tunnustan silti nauraneeni (paha ihminen!).
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Aika mauton oli tuo Hessu Hopo- kikkailu näin jälkikäteen ajateltuna. Ja ehkä tuo Murphyn 5+20 oli oikea tuomio, eihän Rönn voinut tietää kävikö pahasti vai ei. Lisäsanktioita ei tuosta kylläkään pitäisi antaa.

Rönn oli kyllä pihalla kuin lumiukko. Ei helvetti, toivottavasti en näe yhtään peliä enää missä mies on tuomarina.

Mutta sitten: on se kumma ettei meidän savolainen uskalla laittaa TElomoa vilttiin. Mies ei ole tehnyt maalia sitten Blues-Kärpät (8.12) ottelun eikä saa yhtään mitään aikaiseksi. Tuhlaa hyviä maalipaikkoja ja sokerina pohjalla aivan nauretavia jäähyjä kuten eilinen. Ja voisihan Hannes siellä penkin takana jotain tehdä. Sehän olisikin varsinainen ihme jos Hannes tajuaisi sekoittaa ketjuja. Niin no, pelasihan Ahonen kerran Tuomaisen paikalla ylivoimassa. Ai niin, ja mitä me sillä neloskentällä tehdään? Ei näköjään mitään...

Määttä pelasi mielestäni hyvin, taas 2 min tilanteesta jossa rapakon takana olisi yleisössä taputettu. Sarnolta monta erinomaista kiekon ylöstuontia ja erinomainen laukaus jatkoajalla. Joku sanoi miehen pelanneen huonosti? Ei ei. Pubi sen sijaan oli aika vaisu.

Tapparasta erottuivat mielestäni Pirnes sekä varsinkin ensimmäisessä erässä pirteästi pelannut Marusak. Niin, unohtamatta kumpaakin maalivahtia.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipas kiva katsoa puolueettomasti peliä ja lukea sitten näitä juttuja täältä. Peli oli mukavaa viihdettä mutta itseäni häiritsi se asiaton buuaus, koska Ojanen ei todellakaan filmannut eli miksi buuata????? Valokuution käyttö idioottimaista!!!!!Tässä joitakin hajahuomioita pelistä:
Odotin koska Mäkinen ja Tuomainen alkais töniä toisiaan mutta eivät uskaltaneet, kuin kiusata pienempiään.
Jamo oli tosi hyvä. Zaluuni pyöritti hyvin muttei vetänyt vaikka oli paikkojakin?????? Toivottavasti pena ei osta Laatikaista meille sillä sitten meillä olis kaksi Nicceä.....
Tappara oli jotenkin tasapaksu ettei sieltä erottunut ketään...paitsi Pirnes pirteydellään.
Liikenne-järjestelyt oli ihan syvältä.....tai oikeemmin niitä ei ollut ollenkaan. Ja niitä rumpuja en ymmärrä jos on kotiin asiaa soittaisivat mielummin puhelimella....
Hallilla palvelut toimi hienosti mutta Koffia saisivat myydä mielummin kuin sitä kuravettä....
 

mulehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kirjoitetaanpa vaihteeksi hieman Tapparaa kehuvaa tekstiä täältä Blues-leiristä. Myönnän pelänneeni aivan turhaan, että Tappara lähtisi peliin marraskuun tyylillä. Kahvausta ja pystypainia oli todella vähän. Itse asiassa en muista nähneeni noin hyvin liikkuvaa ja peliä kääntävää Tapparaa oikeastaan koskaan. Kun vielä Blues pystyi vastaamaan liikkeeseen samalla tasolla, tuli pelistä varsin viihdyttävä. Meni usein kyllä kohelluksen puolelle, mutta kun tunnetaso oli korkealla ja molemmat joukkueet halusivat selvästi voittaa pelin (eikä vain kyttäillä vastaiskuja), oli peliä mukava katsella.

Tapparan hyökkäyspelin rakentelu oli pykälää parempaa kuin Espoolla. Syötöt napsahtelivat paremmin lapaan ja sivuttainen porrastus toimi hyvin. Bluesilla homma toimii enemmän taitavien yksilöiden ratkaisujen kautta, jolloin usein jopa omat ketjukaverit eivät pysy tilanteen tasalla (vrt. Calounin yllättävät syötöt maalin eteen, joita kukaan ei tajua mennä ottamaan vastaan).

Tapaus Ojasesta sanon vain sen, että onneksi Janne ei loukkaantunut. Buuauksesta sanoisin, että se on mielestäni normaalia, kun loukkaantunut pelaaja palaa heti takaisin jäälle. Ainakin matsin tunnetaso nousi pykälää korkeammalle tuon tapauksen ansiosta. Pelissä oli jo aimo annos play-off -meininkiä mukana.

Sekä Jamo että Paffa osoittivat olevansa joukkueilleen todella tärkeitä pelaajia pudotuspelejä ajatellen. Jamo oli erityisesti tulessa, mutta olen aina myös pitänyt Kuivalaisen tyylistä.

Minusta Bluesille sopisi hyvin Tappara play-off-vastustajaksi!
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti coolman
Toivottavasti pena ei osta Laatikaista meille sillä sitten meillä olis kaksi Nicceä.....
no mutta ladahan osaa myös torpata tarpeen tulle ylös-pyrkivän hyökääjän johon tähän nicccehän ei tunnetusti juurikaan kykene..?????...!!!!!!...ai niiin osaa myös maalineustaa siivota kiitettävästi pieneksi mieheksi tuo lada meinaan..!!!!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
On se kova paikka Tamperelaisille kun tällainen nuori joukkue kuin Blues on purjehtinut molempien Tamperelaisten ylpeyksien ohi joka tasolla (ainiin, paitsi perinteissä jota kyllä jaksetaan muistuttaa). Jos 'perinteikkyys' tarkoittaa sellaista puusilmyyttä mitä useat Tappara-nimimerkit täällä ovat esittäneet niin pitäkää perinteenne, niitä ei tänne kaivata. Uudet ajat pyyhkivät myös SM-liigassa, jos haluatte tyhmyydessänne jäädä rämpimään johonkin paasikivi-kekkonen-brezhnev ajan muistoihin niin aivan vapaasti mutta älkää tulko itkemään kun huomaatte jääneen kelkasta. Naurettavaa itkemistä Tampereelta.

En ymmärrä miksi itketään Hessu Hopo & Tukka-Jukka valotaulukikkailusta? Täysin viaton kuittailu (eihän heissä ole edes samannäköisyyttä!) jota nähdään NHL:ssä huomattavan usein, eihän tässä menty lähellekkään mitään henkilökohtaista. Ottaen huomioon ottelun luonteen niin siinä yritettiin vähän hiillostaa lisää Tapparan penkkiä, ei mitään vikaa siinä. Minun puolesta saatte näyttää Hakametsän liitutaululla ihan mitä haluatte, ei häiritse yhtään.

Ojasen viheltämisessä on tärkeä huomata yksi pointti, hänelle ei KUKAAN viheltänyt vasta kun ilmestyi takaisin kaukaloon 4min päästä (millaisia toimenpiteitä 2min pukuhuone käynnillä keritään tehdä?). Kampituksesta tulee tuomita 5+20min vain jos vastustaja vahingoittuu, näin sanovat SM-liigan säännöt. Ei näyttänyt Janne hirveästi vahingoittuvan mutta kyllähän oli pakko tehdä se muutaman minuutin vedätys sisältäen parin minuutin itkemisen Rönnille penkiltä ennenkuin lähdettiin pukukoppiin varmuuden vuoksi.

Hyvä matsi, toivon että Tappara kohdataan pleijareissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös