Autoiluketju

  • 3 201 659
  • 18 525

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskikokoinen tai iso bensakoneinen japski, atomisodan kestävällä tekniikalla, harvoin murheita (Toyota, Honda, Mazda)...

Makuasioitahan nämä autoasiat aina pitkälti on, mutta näillä pakkassäillä ehkä varmempia ovat vähemmän elektroniikkaa sisältävät klassisemmat isot autot. Tuohon listaan voisi vielä Subarun lisätä ja kaiketi Volvotkin on hyvin pitkälle suunniteltu pohjolan talveakin ajatellen. Mutta en voi olla mainitsematta sitä kun naapuri osti upouuden Avensiksen ja ensimmäinen asia mitä se siitä sanoi oli " että eihän tuo mikään ajajan auto ole..." ehkä se on sitten enemmän sen kyydissä olevan, heh, joillain on ihan eri kriteerit kun mulla ostaessaan autoa, tuo on viimeinen lause mitä haluaisin sanoa kun olen autoon sijoittanut 30-40t€.

_
 

Fordél

Jäsen
Mutta en voi olla mainitsematta sitä kun naapuri osti upouuden Avensiksen ja ensimmäinen asia mitä se siitä sanoi oli " että eihän tuo mikään ajajan auto ole..." ehkä se on sitten enemmän sen kyydissä olevan, heh, joillain on ihan eri kriteerit kun mulla ostaessaan autoa, tuo on viimeinen lause mitä haluaisin sanoa kun olen autoon sijoittanut 30-40t€.

Mielenkiintoinen lausunto naapurilta vaikka tietysti on vaikea sanoa, mitä kukin tarkoittaa ajajan autolla. Muutaman kerran olen ajellut Avensikseilla, mutta en toki ihan uusimmilla versioilla. Ainakin silloin ne tekivät ihan positiivisen vaikutuksen. Ei toki BMW:n tai Mersun luokkaa, mutta sellaista en odottanutkaan.Toki kyllähän Avensiksetkin maksavat ihan mukavasti, joten kyllähän niiltä pitääkin vaatia hyviä ajo-ominaisuuksia.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Makuasioitahan nämä autoasiat aina pitkälti on, mutta näillä pakkassäillä ehkä varmempia ovat vähemmän elektroniikkaa sisältävät klassisemmat isot autot. Tuohon listaan voisi vielä Subarun lisätä ja kaiketi Volvotkin on hyvin pitkälle suunniteltu pohjolan talveakin ajatellen. _

Millä perusteella vaikkapa Volvo V50 olisi suunniteltu enemmän pohjolan talvea ajatellen kuin vaikkapa saman ikäinen Ford Focus? Subaru kyllä sopii pohjolan talveen erinomaisesti hyvin toimivan nelivetonsa ja toimintavarmuutensa ansiosta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Millä perusteella vaikkapa Volvo V50 olisi suunniteltu enemmän pohjolan talvea ajatellen kuin vaikkapa saman ikäinen Ford Focus? Subaru kyllä sopii pohjolan talveen erinomaisesti hyvin toimivan nelivetonsa ja toimintavarmuutensa ansiosta.

Taitaa olla enemmän ne isommat 850 ja V70 jotka olivat varmoja talviautoja. Kyllähän silloin ainakin saivat suitsutusta talviominaisuuksista testeissä. Tuo V50 voi olla jo toista maata, en ole volvo-asiantuntija ja heitin ihan mutuna tuon mitä muistan lehdistä jotain lukeneeni.

Sen verran vanhan liiton mies olen että jos varmaa talviautoa hakisin niin jättäisin kokeilematta Focuksen ecoboostit ja ottaisin vanhempaa tekniikkaa mitä ainakin vielä pari vuotta sitten oli myynnissä mm 1.8 bensa 125hp ja itsellä kauppakassina fiesta 1.6 120hp joka myös aika klassista ja varmaa tekniikkaa, eikä ole ollut mitään ongelmia pakkasella.

_
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko noissa Subaruissa jotain spessumpaa (ja sitä myöden myös kalliimmin korjattavaa) tekniikkaa?
Ei muuta kuin et boxer dieselit eivät ole samalla tapaa luotettavia kuin subarun bensakoneet. Toki boxerikoneessa on jotkut asiat esim. tulpat, venttiilikopan tiivisteet jne. vähän vaiheammassa paikkaa, mutta ei sillä ole oleellista merkitystä auton kuluihin pitkässä juoksussa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla on tommonen ja vielä dsg:llä ollut kohta 3 vuotta..
Ok, hyvä kuulla kokemuksia. Voisi vielä jatkokysymyksenä kysyä, lämpeneekö tuo auto talvella?
Meillä oli taloudessa 6 vuotta sitten 1.4TSI Golffi, se oli näitä kaksoisahdin kärryjä mitkä tuotti joillekin ongelmia, meidän tosin oli täysin virheetön ja kone oli mielestäni parhaita mitä olin tuossa hintaluokassa ajanut mutta ainoa miinus oli se ettei pakkassäillä tuntunut lämpiämään edes kunnolla 20-30min ajossa. Kun vertauksena Fordin 1.6 vaparit mitä on ollut mulla niin lämpiää jo 10 minuutissa kovimmallakin pakkasella ja tuo 10-30min aikaväli monesti merkitsee kaupungissa aika paljon ja webastokaan ei oikein sovellu noin lyhyeen ajoon jollei halua latailla akkua muutaman viikon välein.

_
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taitaa olla enemmän ne isommat 850 ja V70 jotka olivat varmoja talviautoja. Kyllähän silloin ainakin saivat suitsutusta talviominaisuuksista testeissä. Tuo V50 voi olla jo toista maata, en ole volvo-asiantuntija ja heitin ihan mutuna tuon mitä muistan lehdistä jotain lukeneeni.

Sen verran vanhan liiton mies olen että jos varmaa talviautoa hakisin niin jättäisin kokeilematta Focuksen ecoboostit ja ottaisin vanhempaa tekniikkaa mitä ainakin vielä pari vuotta sitten oli myynnissä mm 1.8 bensa 125hp ja itsellä kauppakassina fiesta 1.6 120hp joka myös aika klassista ja varmaa tekniikkaa, eikä ole ollut mitään ongelmia pakkasella.

_

Nää on näitä mielikuvia tosiaan. Focus mk2 kun on melko pitkälle sama auto kuin volvo v50... Siksi kysyin:)

On osaa noista v70 volvon koneistakin käytetty mm. Fordeissa.

Nelivetoinen Volvo kuitenkin sopii paremmin pohjolan olosuhteisiin kuin etuvetoinen ford vaikkei Volvon neliveto olisikaan maailman paras.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nää on näitä mielikuvia tosiaan.
Juu, kyllä yhteistyö on tuttu kun Focus ST:täkin olin joskus ostamassa. Tarkoitin lähinnä että talviominaisuudet paranisivat muilta osin kuin moottorinlohkon tai alustan osalta, harvoin ne pakkasella tökkii vaan sähköt ja kaikki muu härpäke. Tiedä sitten onko Volvoissa talvioloihin paremmat laturit jne, tuollaista enemmän ajattelin kuin tuota moottoripolitiikkaa.

_
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin Volvomiehet tai -naiset. Rouvallani on vuoden 2008 Volvo V50 farmari 1,8 bensakoneella. Se on nyt tehnyt aika viheliäistä temppua aika ajoin. Viimeksi tänään: Auto sammuu aivan yht´äkkiä kesken ajon. Oli tänään 10 km:n työmatkalla sammunut kaksi kertaa ja kotimatkalla yhden kerran. Kaikki merkkivalot syttyvät päälle ja auto sammuu. Lähtee kyllä takaisin käyntiin heti kunhan starttaa. Viimeksi ennen tämänpäiväistä teki vastaavan parisen kuukautta sitten, eli ei tämä jokapäiväistä ole.

Missä lienee vikaa?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Ok, hyvä kuulla kokemuksia. Voisi vielä jatkokysymyksenä kysyä, lämpeneekö tuo auto talvella?
Meillä oli taloudessa 6 vuotta sitten 1.4TSI Golffi, se oli näitä kaksoisahdin kärryjä mitkä tuotti joillekin ongelmia, meidän tosin oli täysin virheetön ja kone oli mielestäni parhaita mitä olin tuossa hintaluokassa ajanut mutta ainoa miinus oli se ettei pakkassäillä tuntunut lämpiämään edes kunnolla 20-30min ajossa. Kun vertauksena Fordin 1.6 vaparit mitä on ollut mulla niin lämpiää jo 10 minuutissa kovimmallakin pakkasella ja tuo 10-30min aikaväli monesti merkitsee kaupungissa aika paljon ja webastokaan ei oikein sovellu noin lyhyeen ajoon jollei halua latailla akkua muutaman viikon välein.

_

Tänään työpäivän jälkeen -20 ja 5 min ajo päiväkotiin ja vartti tyhjäkäyntiä niin kyllä sieltä lämmintä tuli vaikka vedet käytännössä jäähtyvät. Ei kai mikään vähän kuluttava auto mitenkään erityisen hyvin lämpiä, kun ei polta bensaa lämpöenergiaksi. Lasit pysyy auki mutta pipo saa olla edelleen päässä. Pari edellistä ollut v6 kolmelitrasia niin nehän onsuunnilleen 3 min jälkeen saunoja. Mutta eipä tarvi käydä tankkaan kun kerran neljään viikkoon mun taajama/kehätie tyyppisellä ajelulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No niin Volvomiehet tai -naiset. Rouvallani on vuoden 2008 Volvo V50 farmari 1,8 bensakoneella. Se on nyt tehnyt aika viheliäistä temppua aika ajoin. Viimeksi tänään: Auto sammuu aivan yht´äkkiä kesken ajon. Oli tänään 10 km:n työmatkalla sammunut kaksi kertaa ja kotimatkalla yhden kerran. Kaikki merkkivalot syttyvät päälle ja auto sammuu. Lähtee kyllä takaisin käyntiin heti kunhan starttaa. Viimeksi ennen tämänpäiväistä teki vastaavan parisen kuukautta sitten, eli ei tämä jokapäiväistä ole.

Missä lienee vikaa?

Ihan ekana tulee mieleen bensapumppu. Tai sitten joku sähköpuolen vika kuten virtalukon pohja.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mutta en voi olla mainitsematta sitä kun naapuri osti upouuden Avensiksen ja ensimmäinen asia mitä se siitä sanoi oli " että eihän tuo mikään ajajan auto ole..." ehkä se on sitten enemmän sen kyydissä olevan, heh, joillain on ihan eri kriteerit kun mulla ostaessaan autoa, tuo on viimeinen lause mitä haluaisin sanoa kun olen autoon sijoittanut 30-40t€.

_
No eihän tuo Anjovis tunnetusti ole mikään ajo-ominaisuuksien huippu, tunnoton ja kevyt ohjaus... Japskien osalta uudet Mazdat ja Subarut on hyviä ajettavia, Honda hippusen taantunut vuosien takaisesta (esim. CR-V meni raskaasti takapakkia tuolla osa-alueella malliuudistuksen myötä)! Kannattaa kokeilla, voi yllättää...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Japskien osalta uudet Mazdat ja Subarut on hyviä ajettavia, Honda hippusen taantunut vuosien takaisesta (esim. CR-V meni raskaasti takapakkia tuolla osa-alueella malliuudistuksen myötä)! Kannattaa kokeilla, voi yllättää...

Näin olen ymmärtänyt että Mazda on ainakin vuosien varrella paljon petrannut. Tosin pari vuotta vanha CX-5 oli pettymys, mutta kaiketi tämäkin vain tottumiskysymys kun tuolloin koeajoin lähes uutta CX-5:sta ja vertasin sitä pari vuotta vanhoihin bemareihin, ei oltu samalla viivalla asioissa joita arvostan mutta toki tiesinkin sen ja päädyinkin bemariin. Honda taas on erittäinkin tuttu 90-luvulta, olen ajellut useilla civiceillä ja muutamalla muullakin, kun tulin "ooppeliperheestä" niin honda tarjosi sitä arkista sporttisuutta hiukan terävimmillä vapari bensakoneilla, ajoasento hiukan urheilullisempi, penkit matalammalla ja alustakin vähän viilattu perusautoista urheilullisemmaksi. Tykkäsin pirusti ja ajenlinkin varmaan 5 ensimmäistä ajokorttivuotta eniten just civiceillä 90-luvulla. Tätä olen usein miettinyt onko Hondassa tätä x-factoria vieläkin, mutta noin 6 vuotta sitten koeajamani 1.8 vapari civic oli aika tylsä, muovinen ja sellainen halpuutettu fiilis verrattuna Golffiin johon tuolloin päädyin.

_
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Näin olen ymmärtänyt että Mazda on ainakin vuosien varrella paljon petrannut. Tosin pari vuotta vanha CX-5 oli pettymys, mutta kaiketi tämäkin vain tottumiskysymys kun tuolloin koeajoin lähes uutta CX-5:sta ja vertasin sitä pari vuotta vanhoihin bemareihin, ei oltu samalla viivalla asioissa joita arvostan mutta toki tiesinkin sen ja päädyinkin bemariin.

_
Joo, toki noissa on eroja, varsinkin kun vertaa premium-luokan autoihin. Yks frendi koeajeli katumaastureita useamman (haki työsuhdeautoa) ja kategoriat meni ajettavuuden kanssa niin, että Mazda CX-5 ja Volvo XC60 olivat omassa luokassaan, CR-V, Tiguan ja RAV4 monta pykälää alempana (Bemaria ei käsittääkseni kokeillutkaan). Päätyi Volvoon ja on jokusen kerran kiroillut ettei ottanut tuota Mazdaa (on ollut jotain hämminkiä tekniikan kanssa)... Mutta makuasioitahan nämä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytiin tuossa taannoin vähän kiertelemässä autokauppoja. Lähinnä kuluttamassa aikaa, mutta jäihän siltä reissulta muutama tarjouskin käteen. Tuskin ollaan vaihtamassa silti, nykyinen 2013 Honda Jazz on toiminut täydellisesti ja vaimo tykkää sillä ajaa. Käytiin kuitenkin koeajamassa uusi Jazz, mutta vanhasta (merkkiliikkeessä) vaihdossa tarjottu summa oli niin naurettava, että kauppaa ei edes vakavissaan harkittu.

Siitä sitten seuraavaan autokauppaan, että josko koeajettaisiin uusi Toyota Yaris. No ei koeajettu, koska ainoa paikalla ollut kappale oli ulkona, eikä lähtenyt käymään. Ei tuo nyt varsinaisesti ammattimaista kuvaa liikkeen toiminnasta antanut, mutta tarjous otettiin kuitenkin ja vanhasta vaihdossa tarjottu raha oli 2000 euroa (!) enemmän kuin aiemmassa kaupassa. Tuosta sitten vielä kotimatkan varrella olleeseen kauppaan mielessä uuden Mazda 2:n ihmettely. Oli niin vittumaisen lipevä automyyjä, että jos uuden Mazdan ostaisinkin, niin en ainakaan häneltä. Ainut puuttumaan jäänyt klisee oli "mulla on ittellä kans tämmönen".

Mutta asiaan. Kun tuo Jazz ostettiin silloin 2013, niin ei tarvinnut ottaa kaikkein parasta varustepakettia saadakseen automaattisen ilmastoinnin. Olen elänyt siinä käsityksessä, että nuo on nykyautoissa aika vakiojuttuja, mutta näköjään ei, koska ainakin Hondaan ja Mazdaan automaatti-ilmastoinnin saadakseen olisi tarvinnut ottaa kaikkein paras varustepaketti. Oli jos jonkinmoista näyttöä, kameraa, tutkaa, varoitinta ja avustinta, nahkapenkkiä ja mitä kaikkea pientä heebeliä olikin. Saattoi olla Toyotankin osalta noin, en ole ihan varma. Lyhyen palaverin jälkeen pääsimme vaimon kanssa yhteisymmärrykseen, että emme halua maksaa integroidusta navigaattorista, liikennemerkin tunnistimesta sun muista, mutta automaatti-ilmastointi olisi ehdoton. Joten jatketaan tuolla vanhalla autolla liikkumista, se on kuitenkin velaton, joten rahallisestikin tämä on ihan hyvä päätös, vaikka pakasta vedetty auto muuten mukava olisikin.

Erikoismaininta Metroauton limaiselle myyjälle, joka kuultuaan asiamme (vanhaa vastaavaa, mielellään japanilaista viisiovista pikkuautoa etsimässä jne.) tarjosi ensimmäisenä Bemarin ykkössarjalaista, hinnat alkaen jotain 30 tonnia ja varmaan jokunen tonni päälle, jos tahtoo esim. sen mainitsemani automaatti-ilmastoinnin. Kannattaahan se tietenkin aina tarjota, ei siinä mitään.
 
Suosikkijoukkue
JYP
No niin Volvomiehet tai -naiset. Rouvallani on vuoden 2008 Volvo V50 farmari 1,8 bensakoneella. Se on nyt tehnyt aika viheliäistä temppua aika ajoin. Viimeksi tänään: Auto sammuu aivan yht´äkkiä kesken ajon.

Missä lienee vikaa?

Mulla kanssa tuo 2008 vuoden V70 teki pari vuotta sitten sitä samaa. Sammui itsestään (ei siis kovassa vauhdissa vaan) esim liikennevaloihin lipuessa. Käytin marmoritiskillä ja siellä oltiin huulipyöreänä, kun ei mitään vikakoodeja löytynyt. Vaiva oli siis todella satunnainen. Koneelta hakivat vastaavia ongelmia ja kuulemma Ruotsissa oli vastaavaa joskus tapahtunut. Siinä oli sitten "kaasuläppä" syyllinen tai joku läppä siihen ainakin vaihdettiin ja sen jälkeen on pelannut mainiosti.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla kanssa tuo 2008 vuoden V70 teki pari vuotta sitten sitä samaa. Sammui itsestään (ei siis kovassa vauhdissa vaan) esim liikennevaloihin lipuessa. Käytin marmoritiskillä ja siellä oltiin huulipyöreänä, kun ei mitään vikakoodeja löytynyt. Vaiva oli siis todella satunnainen. Koneelta hakivat vastaavia ongelmia ja kuulemma Ruotsissa oli vastaavaa joskus tapahtunut. Siinä oli sitten "kaasuläppä" syyllinen tai joku läppä siihen ainakin vaihdettiin ja sen jälkeen on pelannut mainiosti.
Juuri noin tämäkin Volvo käyttäytyy. Todella satunnaisesti ja harvoin tuota tekee juurikin valoihin lipuessa tai liikenneympyrässä. Kiitos tiedosta, pitää tarkkailla tilannetta. Jos löydät vielä jostain tarkemmat tiedot tuosta "läpästä" olisi se tosi jees.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mutta asiaan. Kun tuo Jazz ostettiin silloin 2013, niin ei tarvinnut ottaa kaikkein parasta varustepakettia saadakseen automaattisen ilmastoinnin. Olen elänyt siinä käsityksessä, että nuo on nykyautoissa aika vakiojuttuja, mutta näköjään ei, koska ainakin Hondaan ja Mazdaan automaatti-ilmastoinnin saadakseen olisi tarvinnut ottaa kaikkein paras varustepaketti. Oli jos jonkinmoista näyttöä, kameraa, tutkaa, varoitinta ja avustinta, nahkapenkkiä ja mitä kaikkea pientä heebeliä olikin. Saattoi olla Toyotankin osalta noin, en ole ihan varma. Lyhyen palaverin jälkeen pääsimme vaimon kanssa yhteisymmärrykseen, että emme halua maksaa integroidusta navigaattorista, liikennemerkin tunnistimesta sun muista, mutta automaatti-ilmastointi olisi ehdoton. Joten jatketaan tuolla vanhalla autolla liikkumista, se on kuitenkin velaton, joten rahallisestikin tämä on ihan hyvä päätös, vaikka pakasta vedetty auto muuten mukava olisikin.

Jazz kuuluu kuitenkin ns. b-segmenttiin eli pikkuautoihin ja siinä luokassa automaattinen ilmastointi on hyvin harvinainen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noin sivumennen sanoen, koko manuaalinen vs automaattinen ilmastointi jaottelu on naurettava. Valmistuskustannusten ero on varmaan häviävän pieni (no mitä joku lämpötila-anturi maksaa), mutta silti pitää olla se ankea versio tarjolla että voidaan lisähinnalla myydä sitä kunnollista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jazz kuuluu kuitenkin ns. b-segmenttiin eli pikkuautoihin ja siinä luokassa automaattinen ilmastointi on hyvin harvinainen.

Siitä varustetasosta se käsittääkseni on kiinni. Esim. ihan saman Luxury plus (?) -paketin joutuisi ottamaan Mazdaan kuin Mazdaan, jos automaattti-ilmastointia halajaa, tai näin ainakin myyjien jutuista käsitin. Silloin 2013 kun tuo nykyinen Jazz ostettiin, ei siihen todellakaan valittu mitään kaikkein parasta varustepakettia, vaikka ei kyllä ihan karvalakkimalliakaan. Comfort Business se on nimeltään jos oikein muistan.

Ihmettelyni pähkinänkuoressa oli siis lähinnä, että miten muutama vuosi sitten automaatti-ilmastointi kuului johonkin "ei-parhaaseen" varustepakettiin, kun sen nyt saa ainakin siis tuon kuvailemani kierroksen perusteella vasta johonkin luksustason paketteihin. Ei kai se niin ihmeellinen asia ole.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Siitä varustetasosta se käsittääkseni on kiinni. Esim. ihan saman Luxury plus (?) -paketin joutuisi ottamaan Mazdaan kuin Mazdaan, jos automaattti-ilmastointia halajaa, tai näin ainakin myyjien jutuista käsitin.
Äkkiä vilkaisten Mazda3:ssa ja CX-3:ssa tuo ilmastointi on automaattinen heti karvalakkimallin jälkeen? Eli taitaa olla Mazda2:n juttu tuo... Toki sen "manuaali-ilmastoinnin" toiminta voip olla vähän erilainen nykyisin kuin joskus aiemmin, kannattanee kysellä? Ja eikös Turussa ole toinenkin Mazda-kauppias? Siellä sulle varmaan tarjotaan ensiksi Kiaa...
 

Carlos

Jäsen
Onkohan kenelläkään mitään kokemuksia / tietoa uusimmista malleista tyypeiltään Audi Q7, Mersu GLE, tai Bemari X5? Kaikki pienimmillä mahdollisilla diesel-koneilla. Pääseekö niillä liikkumaan ilman että jää tielle kertaakaan edes takuuajan loppuun? Alkaa pikkuhiljaa v-tuttaa nykyautojen laatu, kun tuntuu että ihan sama mitä teet niin aina tapahtuu jotain hämärää, merkistä riippumatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Äkkiä vilkaisten Mazda3:ssa ja CX-3:ssa tuo ilmastointi on automaattinen heti karvalakkimallin jälkeen? Eli taitaa olla Mazda2:n juttu tuo...

Saattaa tosiaan ihan hyvin olla, että käsitin väärin. Siinä informaatiotulvassa en ehkä ihan kaikesta saanut koppia. Muistelisin, että tuota nykyistä Hondaa hankkiessa käytiin katselemassa juuri nämä Toyotat, Mazdat ja muut ja silloin niihin ei tarvinnut ottaa mitään luksusvarustelua tuon automaatti-ilmastoinnin saadakseen, mutta voin tässäkin muistaa väärin.

Ja eikös Turussa ole toinenkin Mazda-kauppias? Siellä sulle varmaan tarjotaan ensiksi Kiaa...

On juu, sinne saakka ei kierroksella ehditty. Anopilla on sellainen pieni Hyundai, mikä se malli sitten onkaan. Uutena ostettu, eikä kuulemma mitään vikaa ole ollut, mutta en voi sille mitään, että pidän jotain Hondaa tai Toyotaa lähtökohtaisesti luotettavampana, vaikka Hyundai toki silmää miellyttääkin. Kian kanssa vähän sama homma, vaikka voihan sellainen olla oikeinkin luotettava menopeli. Mutta kun ne mielikuvat...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös