Autoiluketju

  • 3 209 036
  • 18 538

Outsider

Jäsen
Puhutaanko nyt vanhemmista malleista vai uusista? Niin kuten varmaan tiedätkin niin virallisesti öljyongelmaa ei ollut kuin 1.8 ja 2.0 TFSI koneissa 2008-2011 malleissa mutta epävirallisesti on vahvaa epäilyä että ongelma koskisi myös esim. 2012 koneita ja myös 1.4 TFSI koneita.

Jos puhut uusista malleista (2014->) niin niistä ei ole tietoa.

Eikö tässä noista kaasuautoista puhuttu? Niin mä ainakin käsitin ja sen takia jo kerran kysyin, että miten noi vanhat ongelmat liittyy niihin. Kyllä niissäkin varmaan jotain vikoja on ja sen takia niitä ihan mielenkiinnosta kysyinkin, jos jotain yleisempää olis ollut tiedossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikö tässä noista kaasuautoista puhuttu? Niin mä ainakin käsitin ja sen takia jo kerran kysyin, että miten noi vanhat ongelmat liittyy niihin. Kyllä niissäkin varmaan jotain vikoja on ja sen takia niitä ihan mielenkiinnosta kysyinkin, jos jotain yleisempää olis ollut tiedossa.

Ok, puhuimme siis eri asiasta. Ehkä tämä päästöskandaali ja vanhat synnit painavat TFSi-moottorien maineessa, luottamus on vaikea ansaita mutta helposti romutettavissa.
 

Fordél

Jäsen
Eikö tässä noista kaasuautoista puhuttu? Niin mä ainakin käsitin ja sen takia jo kerran kysyin, että miten noi vanhat ongelmat liittyy niihin. Kyllä niissäkin varmaan jotain vikoja on ja sen takia niitä ihan mielenkiinnosta kysyinkin, jos jotain yleisempää olis ollut tiedossa.

Kyllä puhuttiin, mutta myös aikaisemmista moottoreista, koska noista uusimpien luotettavuudesta ei ole vielä tietoa. Ottaa varmasti aikansa ennen kuin luotettavuus palaa, ja mulla se ei ole vielä palannut.
 

Outsider

Jäsen
Niin nythän puhuttiin koko ajan menneistä moottereista ja niissä oli ketjulla. Ilmeisesti sitten on siirrytty takaisin hihnaan?

Öljyn syönnistä on ollut juttua muun muassa täällä Tuulilasin jutussa.

Nämä kaikki ovat siis koskevat 2010-luvun moottoreita vuosikymmenen vaihteen molemmin puolin. Näitä kaikkia uutisia lukiessa (viime viime vuoden päästöskandaali) on allekirjoittaneelle tullut fiilis, että nämä autot kannattaa edelleen kiertää kaukaa. Toki voihan se hyvin olla, että viat on saatu korjattua, mutta silti tuntuu riskaabelilta.

Tossa jo Daespoolle vastasinkin, mutta mä tosiaan käsitin että oli nimenomaan puhe noista uusista kaasuautoista ja niiden vioista. En oo kyllä ikinä tommosta Audia nähnyt, mutta kyllä niissä on mun käsityksen mukaan täysin eri moottori kuin mihin noi ketju ja öljynkulutus jutut liittyy, vaikka niillä sama tsi tai tfsi nimi olisikin.
 

Fordél

Jäsen
Tossa jo Daespoolle vastasinkin, mutta mä tosiaan käsitin että oli nimenomaan puhe noista uusista kaasuautoista ja niiden vioista. En oo kyllä ikinä tommosta Audia nähnyt, mutta kyllä niissä on mun käsityksen mukaan täysin eri moottori kuin mihin noi ketju ja öljynkulutus jutut liittyy, vaikka niillä sama tsi tai tfsi nimi olisikin.

Kyllä, Audi ainakin mainosti, että niisä on uusi 1.4. litranen TFSI-moottori. Näden moottoreiden luotettavuudesta ei ole varmstikaan vielä kunnon tietoa, joten kun vanha maine on mitä on niin ei oikein uskalla lähteä vielä näiden moottorien kelkkaan.
 

Outsider

Jäsen
Se on kyllä harvinaisen totta, että menetettyä luottamusta on vaikea ansaita takaisin, mutta toisaalta ihan hyvinhän noi merkit taitaa kuitenkin edelleen myydä. Monesti näissä nettikeskusteluissa vielä tulee todellisuutta pahempi kuva, kun harvapa sitä jaksaa olla kehumassa hyvin toimivaa autoaan ja lisäksi monet viat yhdistetään helposti niihinkin autoihin/malleihin missä niitä ei ole.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä vuoden 2013 1,8 TFSI Audikin öljyä vie. Omani on juuri öljynkulutusmittauksessa, kun öljyvalo paukahti päälle 3kk auton ostamisesta, ajokilometrjeä ehti kertyä 1750km. No, ohjekirjassahan "normaalia" kulutusta on 0,5l / 1000 km...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä, Audi ainakin mainosti, että niisä on uusi 1.4. litranen TFSI-moottori.
Mua kiinnostaisi tietää juuri tästä onko nämä uudet hihnakoneet 1.4 tsi:t kuinka luotettavia ja syökö oljyä. Yksi vaihtoehto kauppakassiksi on tuo kyseisellä koneella varustettu Polo BlueGT.

Tuo virallinen öljynsyöntiraportti on ihan bullshittia, jo pelkästään omasta tuttavapiiristä löytyy VAG-autoja noin 5 kpl tuon vuosimalli ja moottorihaarukan ulkopuolelta jotka syö liikaa öljyä. Muun muassa Skoda Fabia RS 1.4 TSI joka nielee useamman litran tonnilla, on siis tämä vanhempi ketjukone sama mikä Polo GTI:ssä.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paskinta noissa öljynkulutusongelmissa on se, että ne ilmaantuu takuun aikana, usein alle 100tkm ajettuna. Huolloissa niille ei tehdä mitään jos valveutunut asiakas ei painosta asiaa ja sitten lopulta jossain 150tkm kieppeillä ongelma on niin paha, että pakko korjata (vaihtaa kone) ja takuuaika ummessa ja marmorilla levitellään käsiä. Kaksi keissiä tuttavapiirissä juuri noilla spekseillä, ainoa ero, että valveutuneempi hiillosti Audin maahantuojaa jo jostain 66tkm lähtien kun huomasi että öljyä menee ja sai takuuaikana uuden moottorin ja auto heti kiertoon. Toinen vain ihmetteli huoltoon kolmen määräaikaishuollon aikana, että jännä kun menee öljyä paljon ja huollossa sanottiin että normaalia ja sitten kun kulutus on lopulta 0,5l-1l per 300km ja kilsat päälle 150tkm niin tarjotaan vain n. kuuden tonnin remppaa eli moottorivaihtoa ja voivoi.

Varmasti VW-konsernilla on joku hyvä moottori- ja vaihteistomalli, mutta kyllä monelle jakoketju-, DSG, ja öljynkulutusongelmat on pilanneet brandin maineen täysin.

E: tai voisi sanoa, että kolme keissiä, äidilläni oli TT 2.0TFSI koneella ja vaihdettiin siihen öljyt itse takuuaikana (koska mietin, että on helkkarin pitkä vaihtoväli tuollaisessa koneessa) ja huomattiin että koneesta tuli vähemmän öljyä kuin olisi pitänyt olla. Sitten luin noista laatikkovioista ja siinäkin alkoi pientä häiriötä olemaan kilsojen kertyessä ja sanoin, että laitapa auto kiertoon ennen kuin kalliiksi käy. Uskon, että myöhemmin todennäköisyys öljynkulutusongelmalle oli iso, vaikka tuolloin pidin sitä normaalina, että öljyä on kulunut tai aiemmassa huollossa täytetty alarajan lähelle tms. Onneksi meni kaupaksi helpolla ja hyvällä hinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selailin tuossa Saabin ohjekirjaa ja muistaakseni jokaiselle moottorimallille (GM) oli öljynkulutukseksi annettu jopa 0,6l/1000km, mutta omani (TiD) ei ainakaan syö öljyä vaihtovälillä juuri ollenkaan. Ongelma on näissä oikeastaan päinvastainen, (Opel-kielellä) CDTI-koneissa on kai tullut isoja tuhoja tai ainakin kuulee kauhutarinoita kun DPF-poltto jää kesken ja ja ylisyötetty löpö valuu öljytilaan ja öljytaso nousee yli kriittisen -> hallitsematon moottorin ryntäys -> isotuho. Vaatii toki jonkun edeltävän vian jonka takia DPF on tukossa tms. Mutta hianoo tekniikkaa hei on saatu aikaiseksi näissäkin että päästörajat alitetaan (testaushetkellä).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakkasen hiukan kiristyessä mulla on alkanut pintakaasulla semisti nykiä auto. Kun otan kierroksia pienemmällä vaihteella, homma alkaa taas toimia. Koska en ymmärrä autoista yhtään mitään ja varsinkin kun tuo ilmiö tapahtuu yleensä tietyllä suoralla kaupunkiin päin ajaessani, olen alkanut epäillä, että tuolla seudulla on pahoja henkiä tahi ufoja. Auttaisiko foliohattu? Vai voisiko syynä olla jokin pakkasen aiheuttama dieselin syöttöön liittyvä juttu?
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Alkaa vanha kärry olla vähitellen sen ikänen, että olen uutta ajatellut hommata. Onkohan missään mitään autovalitsinta missä voisi klikkailla eri toimintoja mitä haluaa kärryssään olevan? Itsellä ei ole mitään lempimerkkiä tms. joten olen avoin kaikille vahtoehdoille. En edes tiedä mitä kokoluokkaa seuraava kärry tulee olemaan, mutta kyllä siinä neljä ovea on varmasti vähintään. Mitään perheautoa en enää tarvitse.

Karkeat speksit:
- bensa
- automaatti
- navi ja bluetooth systeemit
- automaattiilmastointi
- jonkun verran enemmän tehoa kun on ihan pakko, ei mitään 200hp kuitenkaan tarvi olla
- vakionopeussäädin, mieluiten adaptiivinen
- neliveto tulee kysymykseen, mutta ei pakollinen

Hintaa tuommoisella on varmaan jotain 35-45k€. Esim. tuo qasqai tuntuu olevan aika suosittu, mutta jotain epäilyttävää siinä on. Ainakaan siinä ei ole adaptiivista vakionopeussäädintä, vaikka anturia on niin perkeleesti.

Mitähän pastalla suositellaaan?


Noilla specseillä harkitsisin vakaasti Subarua. Outback tai se uusi pienempi Levorg. Levorgi taitaa olla 185hv 1.6 bensaturbo ja Outbackiä saa 2.5 175hv vaparilla. Outbacki on korkeampi ja tiloiltaan isompi. Molemmissa isight-vakionopeusjärjestelmä ja lähestulkoon kaikki muu mahdollinen jo vakiona. Taitaa tuo outbackikin taipua jopa kaikilla herkuilla tonne 45k€, levorgi reilusti alle. Molemmissa ihan oikea neliveto eikä mikään "neliveto" kuten noissa qashqaissa.

Tollasta uutta outbackiä aika paljon ajaneena täytyy kyllä kehua, tykkään todella paljon. Levorgista ei ole kokemuksia, mutta tuskin huono on sekään.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakkasen hiukan kiristyessä mulla on alkanut pintakaasulla semisti nykiä auto. Kun otan kierroksia pienemmällä vaihteella, homma alkaa taas toimia. Koska en ymmärrä autoista yhtään mitään ja varsinkin kun tuo ilmiö tapahtuu yleensä tietyllä suoralla kaupunkiin päin ajaessani, olen alkanut epäillä, että tuolla seudulla on pahoja henkiä tahi ufoja. Auttaisiko foliohattu? Vai voisiko syynä olla jokin pakkasen aiheuttama dieselin syöttöön liittyvä juttu?

Dieseleissä kannattaa vaihdella polttoainesuodatinta mieluummin liian usein kuin liian harvoin. Melkoisen varmasti suodattimeen pääsee kosteutta ja tämä jäätyy pakkasilla, mikä aiheuttaa hyhmäisen dieselin virtausongelmia ääriolosuhteissa.

Jos syttyy samaan aikaan hehkun valo ja käy selkeästi huonosti ja vajailla pytyillä, edessä on hehkujen vaihto. Näitäkin olisi kai hyvä vaihdella vähän ennakkoon mutta melkein kyllä menee aina viimeiseen asti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Dieseleissä kannattaa vaihdella polttoainesuodatinta mieluummin liian usein kuin liian harvoin. Melkoisen varmasti suodattimeen pääsee kosteutta ja tämä jäätyy pakkasilla, mikä aiheuttaa hyhmäisen dieselin virtausongelmia ääriolosuhteissa.

Jos syttyy samaan aikaan hehkun valo ja käy selkeästi huonosti ja vajailla pytyillä, edessä on hehkujen vaihto. Näitäkin olisi kai hyvä vaihdella vähän ennakkoon mutta melkein kyllä menee aina viimeiseen asti.
Syksyllä tuo oli huollossa, jossa luotettava jannu tsekkasi paikat läpi. Siltä osin pitäisi olla kunnossa, kun ei ajoakaan aivan älyttömästi ole sen jälkeen tullut. Mitään kovin kovaa tuo nykiminen ei ole ja loppuu siis heti kun antaa pienemmällä vaihteella kierroksia. Sitten takaisin isommalle ja homma toimii. Eikä kyse ole siitä, että ajelisin liian suurella vaihteella, sen sentään minäkin tunnistan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Syksyllä tuo oli huollossa, jossa luotettava jannu tsekkasi paikat läpi. Siltä osin pitäisi olla kunnossa, kun ei ajoakaan aivan älyttömästi ole sen jälkeen tullut.
No ostitko siihen uuden polttoainesuodattimen silloin? Onhan sitä ajoa nyt kuitenkin sen verran tullut, ettei tankkiin ole jäänyt mitään välilaatua?
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Syksyllä tuo oli huollossa, jossa luotettava jannu tsekkasi paikat läpi. Siltä osin pitäisi olla kunnossa, kun ei ajoakaan aivan älyttömästi ole sen jälkeen tullut. Mitään kovin kovaa tuo nykiminen ei ole ja loppuu siis heti kun antaa pienemmällä vaihteella kierroksia. Sitten takaisin isommalle ja homma toimii. Eikä kyse ole siitä, että ajelisin liian suurella vaihteella, sen sentään minäkin tunnistan.

Dieselsuodattimen vaihto tuskin kuuluu jokaiseen huoltoon mutta toivottavasti vaivat poistuu kelien lämmetessä kevväämmällä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No ostitko siihen uuden polttoainesuodattimen silloin? Onhan sitä ajoa nyt kuitenkin sen verran tullut, ettei tankissa ole mitään välilaatua?
Juu, on sitä ajoa kuitenkin sen verran, ettei tässä syksyisillä löpöillä ajella. Meinasin siis sitä vain, ettei kymmeniä tuhansia ole tullut ajeltua. Vaan en tiedä mitä siellä vaihdeltiin, olen semisti nainen näissä autojutuissa. Ei kiinnosta yhtään, ja siksipä tungen kärryni vain hyväksi havaitulle pajalle, jossa ovat tähän saakka hoitaneet hommat hyvin.

Mutta juu, ehkä mä luotan vain siihen, että kelien lämmetessä homma hoituu itsestään. Eipä tuosta erityistä haittaa ole, lähinnä vain kunhan ei ole oire jostain vakavemmasta. Tahi niistä hengistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, on sitä ajoa kuitenkin sen verran, ettei tässä syksyisillä löpöillä ajella. Meinasin siis sitä vain, ettei kymmeniä tuhansia ole tullut ajeltua. Vaan en tiedä mitä siellä vaihdeltiin, olen semisti nainen näissä autojutuissa. Ei kiinnosta yhtään, ja siksipä tungen kärryni vain hyväksi havaitulle pajalle, jossa ovat tähän saakka hoitaneet hommat hyvin.
Joo, muotoilin kysymykseni vähän siihen malliin, että kai sää ny iso miäs tiärät mitä oot ostanu. Eli oletko ostanut polttoainesuodattimen ~20€, vai vaan tsekkailua. Tommonen nykiminen voi olla aika vittumainenkin diagnosoitava ja korjattava kun mitään järkevää vikakoodia ei useinkaan ole ja toki se voi itsestään hävitäkin.
 

Outsider

Jäsen
Jos syttyy samaan aikaan hehkun valo ja käy selkeästi huonosti ja vajailla pytyillä, edessä on hehkujen vaihto. Näitäkin olisi kai hyvä vaihdella vähän ennakkoon mutta melkein kyllä menee aina viimeiseen asti.

Jos auto käynnistyy normaalisti, mutta nykii ajon aikana, niin tuskin se sentään hehkuista johtuu, kun niitä ei käytetä ajossa.

Sinänsä autosta riippuen hehkun valon palaminen voi tietysti johtua jostain hehkutukseen liittymättömastä viastakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, muotoilin kysymykseni vähän siihen malliin, että kai sää ny iso miäs tiärät mitä oot ostanu. Eli oletko ostanut polttoainesuodattimen ~20€, vai vaan tsekkailua.
Emmää tiedä. Ainahan ne luetellaan siinä tiskillä, mitä ovat vaihtaneet jne. mutta en kyllä ikinä muista mitään. Siis normaalista poikkeavaa. Pitänee katsoa huoltokirjasta.

Hirmu ahdistavia juttuja tällaiset autohommelit. Hyvällä autolla on kiva ajaa ja oleellista on varustetaso. Tehoista, varusteista ja ajokokemuksesta voin jutella liki tasapäisesti duunipaikkani pärinäpoikien kanssa. Se puolestaan, mitä konepellin alla tapahtuu, on mulle suuri mysteeri pl. pissapoika ja öljyn määrä. Hauskinta silti on se, etten lähellekään avuttomin maskuliini työpaikallani, mitä autoihin tulee. Jotkut eivät tiedä edes väännöstä, automaattivaihteista tahi kulutuksesta mitään, saati vaihtaisivat renkaansa, kuten minä testosteronihuuruissani teen. Saatanan ämmät!
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Reilu 10 vuotta vanhalla Corolla-farkulla on reilu 300 000 km mittarissa ja vaikka nuo nykyiset kilometrit taitavatkin olla niitä tekijämiesten mainostamia huolettomia kilometrejä niin silti hiljalleen on kypsynyt ajatus vaihtaa tuo vähemmillä kilometreillä varustettuun nuorempaan ja samalla myös pykälän isompaan kärryyn.

Hirveän paljoa en ole vielä asialle ajatuksia uhrannut, mutta kaksi vaihtoehtoa on pyörinyt mielessä: jos pysyisin merkkiuskollisena niin sitten tuolta edellisen korimallin lopputaipaleelta vuoden 2009 paikkeilta Avensis-farkku. Mitä niitä olen pikaisesti vilkuillut niin kyllähän sieltäkin välillä löytyy ihan hyvällä km-lukemalla varustettua kärryä, mutta noiden hinnat ovat sitten suht kovia.

Toinen vaihtoehto on niin ikään edellistä korimallia eli Skoda Octavian RS-farkku tämän vuosikymmenen alusta.

Eipä nuo meikän hahmotelmat ole niitä kaikkein seksikkäimpiä, mutta sanoihan se Jutikin, että näillä mennään. Mielenkiinnolla lueskelen, jos jollain asiantuntijalla olisi heittää tärppiä suuntaan tai toiseen.
 

Veijari

Jäsen
Kaverilla on tälläkin hetkellä tuollainen RS Octavia II ja on kiroillut kun on sähkövikaa toisen perään ja suurin piirtein koko sähköjärjestelmä jouduttu kertaalleen kaapeli kaapelilta käymään läpi vikaa etsiessä. Faijalla oli duunin kautta samoin Octavia II sen ensimmäiset 3 vuotta mutta en muista maininneen merkittäviä ongelmia. Tiedä sitten ilmestyykö noi sähköviat vanhemmalla iällä.
Vaimolla on ollut Fabia II ja siinä oli myös mystisiä sähkövikoja sinä aikana kun se omistettiin. Radio saattoi mm. yhtenä päivänä olla toimimatta ja seuraavana pelasi kuin ei mitään olisi tapahtunut. Pari kertaa Fabio sammui yhtäkkiä keskelle risteystä aivan kuin päävirrat olisi jostain katkaistu, mutta parin starttiyrityksen jälkeen lähti normaalisti taas käyntiin. Teki tuon pariin eri otteeseen ja emäntä piti tuota temppua Fabion viimeisenä niittinä ja se pistettiin aika pian kierrätykseen. Eli kaikki kaksi kokemusta Skodista lähipiiristä mutta Toiotasta ei sitten 90-luvun jälkeen kokemuksia olekaan.
Jos Skoda kiinnostaa niin VagArenan foorumia kannattaa lueskella läpi.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Reilu 10 vuotta vanhalla Corolla-farkulla on reilu 300 000 km mittarissa ja vaikka nuo nykyiset kilometrit taitavatkin olla niitä tekijämiesten mainostamia huolettomia kilometrejä niin silti hiljalleen on kypsynyt ajatus vaihtaa tuo vähemmillä kilometreillä varustettuun nuorempaan ja samalla myös pykälän isompaan kärryyn.

Hirveän paljoa en ole vielä asialle ajatuksia uhrannut, mutta kaksi vaihtoehtoa on pyörinyt mielessä: jos pysyisin merkkiuskollisena niin sitten tuolta edellisen korimallin lopputaipaleelta vuoden 2009 paikkeilta Avensis-farkku. Mitä niitä olen pikaisesti vilkuillut niin kyllähän sieltäkin välillä löytyy ihan hyvällä km-lukemalla varustettua kärryä, mutta noiden hinnat ovat sitten suht kovia.

Toinen vaihtoehto on niin ikään edellistä korimallia eli Skoda Octavian RS-farkku tämän vuosikymmenen alusta.

Eipä nuo meikän hahmotelmat ole niitä kaikkein seksikkäimpiä, mutta sanoihan se Jutikin, että näillä mennään. Mielenkiinnolla lueskelen, jos jollain asiantuntijalla olisi heittää tärppiä suuntaan tai toiseen.
Jos meinaat vaihtaa auton parempaan ja huolettomampaan, niin ainakaan mitkään noin 2005 ja uudemmat volkkarit eivät sitä ole. Ja tuo Skodahan on Volkkari. VAG konserni on säästänyt materiaalikuluista ja se näkyy koko tuoteportfoliossa erittäin surkeana laatuna.

Avensis taas... Noh ainakaan 2,2d4d koneiden kanssa on ollut ongelmia ja koneita on jouduttu vaihtelemaan. Muuten varmaankin ihan varma joskin äärimmäisen tylsä valinta. Miten olis bensa koneella oleva Subaru Legacy? Ei ole sen kalliimpi, mutta on ihan 6-0 parempi talvella ja laatukin on erinomaista (paitsi dieselmoottoreissa on ollut jonkin verran ongelmia).
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Mua kiinnostaisi tietää juuri tästä onko nämä uudet hihnakoneet 1.4 tsi:t kuinka luotettavia ja syökö oljyä. Yksi vaihtoehto kauppakassiksi on tuo kyseisellä koneella varustettu Polo BlueGT.

_

Mulla on tommonen ja vielä dsg:llä ollut kohta 3 vuotta. Kerran olen kai 2dl öljyä lisännyt normaalien öljynvaihtojen lisäksi. Ei ole öljyvalo palanut. Takuusen meni apukuskin airbag-kytkin, kun pimeni omia aikojaan. Kiva auto ajella "sporttisesti" eli ei hytky mutkissa ja ohjaus on tarkka. Tarvisi vaihtaa isompaan, kun lapsiperheessä alkaa vähän tila loppua kesken.

Kaverin saksantuonti Passat CC:ssä onkin sitten melkein kaikki levinnyt paitsi moottori. Dsg jätti mökkikeikalla hinausautoa odottelemaan, kun kuumeni yön yli paikallaan sammutettuna ollessaan. Mistä näistä tietää.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Keskikokoinen tai iso bensakoneinen japski, atomisodan kestävällä tekniikalla, harvoin murheita (Toyota, Honda, Mazda)...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös