Autoiluketju

  • 3 209 036
  • 18 538

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pääseekö niillä liikkumaan ilman että jää tielle kertaakaan edes takuuajan loppuun?
Jos auton pääkriteeri on luottavuus, niin katse kohti japania ja karvalakkimalli ilman turhia vikaantuvia heebeleitä. jos kuitenkin tarvitsee valita statusta, niin valitse tuotantokaarensa lopussa oleva vehje. Siitä on jo lastentaudit asiakaspalautteen myötä korjattu -toivottavasti.
 

Carlos

Jäsen
Jos auton pääkriteeri on luottavuus, niin katse kohti japania ja karvalakkimalli ilman turhia vikaantuvia heebeleitä. jos kuitenkin tarvitsee valita statusta, niin valitse tuotantokaarensa lopussa oleva vehje. Siitä on jo lastentaudit asiakaspalautteen myötä korjattu -toivottavasti.

Statuksesta 5, tarvitsen auton jossa kaikki toimii, on luotettava, neliveto, vähintään 2500kg vetokyky, hiukan maavaraa, ja mielellään 7 paikkaa. Niin ja sen lisäksi mielellään mukava.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos auton pääkriteeri on luottavuus, niin katse kohti japania ja karvalakkimalli ilman turhia vikaantuvia heebeleitä. jos kuitenkin tarvitsee valita statusta, niin valitse tuotantokaarensa lopussa oleva vehje. Siitä on jo lastentaudit asiakaspalautteen myötä korjattu -toivottavasti.
Joskus nähnyt sellaisen käppyrän, jossa auton malli-iän lopussa laatu taas laskee. Semmonen gaussin käyrän tapainen. Varmaan syynä että panostus on jo uudessa mallissa. Ja jälleenmyyntiarvossakin voi tuotantokauden lopussa oleva kärsiä suhteessa muihin (toki on halvempikin uutena).
 

Carlos

Jäsen
Toyota Land Cruiser?
Tämä oli ensimmäisenä listalla, kunnes asiaa selviteltyäni totesin että juu ei. Yllättävän paljon moottorivikoja jo alle 100tkm, ja omat viimeiset Toyotani puhuivat karua kieltä. Ei ole Toyota sitä mitä se oli vielä 90-luvulla.

Ja omalla listallani sattuneesta syystä moottorin (ja samalla laatikon) luotettavuus on kirkkaasti asia nro 1.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkohan kenelläkään mitään kokemuksia / tietoa uusimmista malleista tyypeiltään Audi Q7, Mersu GLE, tai Bemari X5? Kaikki pienimmillä mahdollisilla diesel-koneilla. Pääseekö niillä liikkumaan ilman että jää tielle kertaakaan edes takuuajan loppuun? Alkaa pikkuhiljaa v-tuttaa nykyautojen laatu, kun tuntuu että ihan sama mitä teet niin aina tapahtuu jotain hämärää, merkistä riippumatta.

Kerran luotettavuus on tärkeä niin jättäisin samantien tuon volkkarin tuosta listalta pois... Uuden x5:n luotettavuudesta en osaa sanoa, mut tos pihas on siistikuntoinen 450tkm ajettu vanha ja lisää ajattelin ajella...
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä oli ensimmäisenä listalla, kunnes asiaa selviteltyäni totesin että juu ei. Yllättävän paljon moottorivikoja jo alle 100tkm, ja omat viimeiset Toyotani puhuivat karua kieltä. Ei ole Toyota sitä mitä se oli vielä 90-luvulla.

Ja omalla listallani sattuneesta syystä moottorin (ja samalla laatikon) luotettavuus on kirkkaasti asia nro 1.
Niin pienemmissä toyotissa käytetty 2,2d4d on ihan paska, mutta onko noissa 3,0d4d koneissa sitten ollut ongelmia?
 

Birchman

Jäsen
Onko kokemuksia Audi A6 avant 3.0 V6 TDI C7? Itseä on alkanut kiinnostaa kyseinen auto, joko 313hv tai 252hv versiona. Auton budjettina noin 50t€ ja varusteina mielellään quattro, adaptiiviset valot ja vakionopeudensäätimet. Saksaan taitaa olla pakko suunnata, sillä Suomessa vastaavat yksilöt ovat melko karvalakkeja, joissa ei ole juuri mitään varusteita. BMW:n vastaavaa 5-sarjalaista on kehuttu todella paljon, mutta omiin Audi-kokemuksiin pohjautuen A6 houkuttelee. E-Mercedes ei sytytä.

Samaan hengenvetoon voisi kysäistä, missä hinnoissa mahtaa Diesel B8 A4:sen jakohihnaremontti huoltoineen olla tavallisella korjaamolla? Audi antoi arvioksi 1400 euroa, joka ei hirveästi innosta.
 

Carlos

Jäsen
Niin pienemmissä toyotissa käytetty 2,2d4d on ihan paska, mutta onko noissa 3,0d4d koneissa sitten ollut ongelmia?

Juu, ainakin jos LC foorumia on uskominen. Siellä ei kovin moni pystynyt sanomaan että olisi rikkonut 6 numeroa ennen konetta. Ja tuumasivat vaan että ei muilla ole sen parempia myllyjä. En sitten tiedä tästä uudesta 2.8 litraisesta, mutta sekään ei ole edes Toyotan oma.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaverin saksantuonti Passat CC:ssä onkin sitten melkein kaikki levinnyt paitsi moottori. Dsg jätti mökkikeikalla hinausautoa odottelemaan, kun kuumeni yön yli paikallaan sammutettuna ollessaan. Mistä näistä tietää.

Aika mielenkiintoista. Siis sammutettuna kuumeni laatikko? Joku oikosulku yms?

Jazz kuuluu kuitenkin ns. b-segmenttiin eli pikkuautoihin ja siinä luokassa automaattinen ilmastointi on hyvin harvinainen.

Uskaltaisin väittää että ei ole nykyään kovin harvinainen tuossa luokassa, siis uusissa autoissa. Voi olla että hinnat-alkaen mallissa niitä ei ole mutta aika moni ruksaa sen listalta, aika monelta merkillä löytyy joku 500-1000€ paketti jossa se on mukana.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Aika mielenkiintoista. Siis sammutettuna kuumeni laatikko? Joku oikosulku yms?

No se kaksoismassapyörä sieltä oli oikeesti levinnyt niinkuin oletettavaa, löi vaan jonkun koodin näyttöön eikä mikään pykälä mennyt päälle. Kaveri ajelee nykyään paljon mieluummin automaatti Hiacella, toimii aina ja sitä pystyy jopa fiksaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Uskaltaisin väittää että ei ole nykyään kovin harvinainen tuossa luokassa, siis uusissa autoissa. Voi olla että hinnat-alkaen mallissa niitä ei ole mutta aika moni ruksaa sen listalta, aika monelta merkillä löytyy joku 500-1000€ paketti jossa se on mukana.

Kyllä minä väitän että alle 20% b-segmentin uudista autoista on varustettu automaatti-ilmastoinnilla. Mitta pitänee oikeen tosissaan perehtyä vähän patemmalla ajalla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Statuksesta 5, tarvitsen auton jossa kaikki toimii, on luotettava, neliveto, vähintään 2500kg vetokyky, hiukan maavaraa, ja mielellään 7 paikkaa. Niin ja sen lisäksi mielellään mukava.

Sen kummemmin lukematta topicia pidemmälle, noilla kriteereillä suosittelen HDJ80.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä oli ensimmäisenä listalla, kunnes asiaa selviteltyäni totesin että juu ei. Yllättävän paljon moottorivikoja jo alle 100tkm, ja omat viimeiset Toyotani puhuivat karua kieltä. Ei ole Toyota sitä mitä se oli vielä 90-luvulla.
.

Noita forumeita kun lukee niin tuntuu että ei ole olemassa hyvää ja toimivaa autoa ja kaikki autot hajoavat ennen kuin 100 tkm tulee täyteen. Onko se sitten niin että noille forumeille kirjoittelevat eniten vaan ne joilla on ollut ongelmia, ja ne lukuisat tyytyväiset ovat hiljaa ja ajelevat autollaan onnellisena? Kyllähän jokaisessa autossa on ne omat ongelmayksilönsä, ja toisaalta melkein jokaisessa autossa on ne omat ongelmakohtansa. Nämä jos selvittää etukäteen ja pyrkii ennakoimaan jos mahdollista niin monesti välttää nuo isot ongelmat. Esimerkiksi kun itse olin ostamassa Volvoa niin joka paikassa toitotettiin että Geartroniceja kannattaa välttää kun ne porsii alle 200 tkm:n, mutta kun kyselin asiasta enemmän niin tuo ongelma johtuu huolto-ohjelmasta johon ei ole laitettu pakolliseksi laatikon öljynvaihtoa, ja tuo sitten aiheuttaa venttiilipöydän tukkeutumisen. Eli laatikko itsessään ei yleensä hajoa vaan pelkästään tuo venttiilipöytä, ja senkin voi välttää jos käyttää tervettä järkeä ja vaihtaa öljyt säännöllisesti vaikka huolto-ohjelmassa ei olekaan merkitty öljynvaihtoa.

Mutta tuosta Land Cruiserista sen verran että minä olen kyllä kuullut noista lähes pelkkää hyvää. Noita on useammallakin tutulla eikä kenelläkään mitään isompaa murhetta missään vaiheessa. Yksi ajaa melkein 90 tkm vuodessa ja on menossa nyt kolmas Cruiseri peräkkäin, jokaisen mittarissa on ollut vaihtohetkellä pitkälti yli 300 tkm. Tämä kaveri on aika tarkka autonsa huolloista ja vaihtelee välillä osia jopa ennakoiden, joten voi auttaa tuon kestävyyden suhteen.

Toyotankin laatu on varmasti tullut alas, niin kuin melkein kaikilla valmistajilla, mutta kyllä minä edelleen sanoisin että jos isoa ja luotettavaa maasturia hakee niin Land Cruiser on varmin arpa.
 

Tuamas

Jäsen
Toyotankin laatu on varmasti tullut alas, niin kuin melkein kaikilla valmistajilla, mutta kyllä minä edelleen sanoisin että jos isoa ja luotettavaa maasturia hakee niin Land Cruiser on varmin arpa.

Tuttava- ja lähipiiirissä on kokemuksa noista kaikista ja Toyota on noista se missä ei ole ylimääräisiä murheita ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä minä väitän että alle 20% b-segmentin uudista autoista on varustettu automaatti-ilmastoinnilla. Mitta pitänee oikeen tosissaan perehtyä vähän patemmalla ajalla.

Ok. Ehkä joku palstan autokauppias pystyy antamaan oman näkemyksensä asiasta.

Sen verran alkoi kiinnostamaan että googlasin viisi yleistä B-segmentin autoa ja mitä niihin maksaa automaaginen ilmastointi

Peugeot 208 - 327€
Skoda Fabia - 324€
VW Polo - 390€ (plus vero)
Ford Fiesta - 187€ (paketti, sisältää myös audiohärpäkkeitä)
Opel Corsa - 278€ (paketti, sisältää myös aluvanteet, peruutustutkan yms)

Voi olla että myös kolmessa ensimmäisessä on joku paketti johon tuo kuuluu. Uskaltaisin väittää että suuri osa ottaa autoonsa automaattisen ilmastoinnin joko paketin kautta tai yksittäin koska kallista se ei ole.

Se on huomattava tosin että minkään yo. merkin karvalakkimalliin ei tuota saa edes lisävarusteena.

Toyotankin laatu on varmasti tullut alas, niin kuin melkein kaikilla valmistajilla, mutta kyllä minä edelleen sanoisin että jos isoa ja luotettavaa maasturia hakee niin Land Cruiser on varmin arpa.

En usko että kovin monta on eri mieltä kanssasi. Pomminvarma tekniikka, helposti saatavat varaosat eikä mitään turhia ihmeellisyyksiä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kaverin saksantuonti Passat CC:ssä onkin sitten melkein kaikki levinnyt paitsi moottori. Dsg jätti mökkikeikalla hinausautoa odottelemaan, kun kuumeni yön yli paikallaan sammutettuna ollessaan. Mistä näistä tietää.

Isäukon Skodassa Dsg hypännyt kaksi kertaa vikatilaan kovan jarrutuksen seurauksena. Ensimmäinen kerta parkkipaikalla, toinen liikennenneympyrässä. Jostain syystä hidas vauhti ja voimakas jarrutus on huono yhdistelmä. Muuten tuo on käsittääkseni ollut varsin toimiva peli, mutta on nyt noiden temppuilujen seurauksena menossa vaihtoon.
 

Fordél

Jäsen
Mikähän on muuten noin yleisesti ottaen moottoreiden takuuaika? En nopeasti löytänyt tietoa netistä. Lähinnä mietin asiaa sen takia, että jos muuttaa uudehkon auton kaasuautoksi, moottorin takuuaika laukeaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikähän on muuten noin yleisesti ottaen moottoreiden takuuaika? En nopeasti löytänyt tietoa netistä. Lähinnä mietin asiaa sen takia, että jos muuttaa uudehkon auton kaasuautoksi, moottorin takuuaika laukeaa.

Eikös se ole ihan normaali auton takuu? Eli korealaisissa 7v, muissa 2-5v. Toki sitten on myös kuluttajansuojalait joiden turvan menetät samalla jos lähdet tekemään noin isoja muutoksia moottoriin.
 

Fordél

Jäsen
Eikös se ole ihan normaali auton takuu? Eli korealaisissa 7v, muissa 2-5v. Toki sitten on myös kuluttajansuojalait joiden turvan menetät samalla jos lähdet tekemään noin isoja muutoksia moottoriin.

Jep, näin se varmaan menee eli moottori on osa yleistä takuuta. Toki jos kone laukeaa vaikka kolmen vuoden jälkeen ja autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaan, mutta takuuta on ollut kaksi vuotta niin silti ei mene ostajan piikkiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jep, näin se varmaan menee eli moottori on osa yleistä takuuta. Toki jos kone laukeaa vaikka kolmen vuoden jälkeen ja autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaan, mutta takuuta on ollut kaksi vuotta niin silti ei mene ostajan piikkiin.

Menee varmaan osittain muttei kokonaan ja riippuu lisäksi kilsoista, jos sulla on 50k ajettu 3 vuotias auto ja siitä kilahtaa moottori/vaihteisto 2v takuun jälkeen niin suurin osa menee varmasti myyjän piikkiin mutta jos autolla on vedetty 200k niin varmasti joudut jotain maksamaan itsekkin.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Oma ymmärtäminen autoista on aavistuksen rajoittunutta niin kysynpä paremmin tietäviltä. Käytätin ensimmäistä kertaa hiljattain ostamaani autoa (BMW 320 diesel vm-09) huollossa. Tuossa ei ole kiinteää huolto-ohjelmaa vaan mennään auton oman huoltoilmaisimen mukaan. Katselin, että seuraava öljynvaihto olisi sen mukaan vasta 38 000 km:n jälkeen?! Eli voiko mitenkään olla turvallista/järkevää ajaa noin pitkä pätkä samoilla öljyillä?
 

Fordél

Jäsen
Katselin, että seuraava öljynvaihto olisi sen mukaan vasta 38 000 km:n jälkeen?! Eli voiko mitenkään olla turvallista/järkevää ajaa noin pitkä pätkä samoilla öljyillä?

No eikö nuo nyt ole tapana vaihtaa vuosittain? Ja joskus se voi tarkoittaa tommosia kilsoja.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Oma ymmärtäminen autoista on aavistuksen rajoittunutta niin kysynpä paremmin tietäviltä. Käytätin ensimmäistä kertaa hiljattain ostamaani autoa (BMW 320 diesel vm-09) huollossa. Tuossa ei ole kiinteää huolto-ohjelmaa vaan mennään auton oman huoltoilmaisimen mukaan. Katselin, että seuraava öljynvaihto olisi sen mukaan vasta 38 000 km:n jälkeen?! Eli voiko mitenkään olla turvallista/järkevää ajaa noin pitkä pätkä samoilla öljyillä?


Ei ikipäivänä ole järkevää. Varsinkin kun 2-litraisen koneen öljytilavuus on vain 4-5 litraa. Täysin naurettavaa ajatella, että samat öljyt pysyisi 38000km hyvänä. Se on ihan sama mitä autonvalmistajat ilmoittaa, mutta en missään tapauksessa ajaisi yli 15000km samoilla öljyillä. Omaan kalustoon olen aina vaihtanut 10000km välein öljyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös