Minkä verran liikkeiden hinnoissa on tinkivaraa ilman vaihtoautoa?
Jos Volvon hintapyyntö on 9900e, lähteekö tonni tuosta noin käteiskaupalla?
Faijalla on pari kokemusta juurikin 9900€ pyydetystä autosta:Minkä verran liikkeiden hinnoissa on tinkivaraa ilman vaihtoautoa?
Jos Volvon hintapyyntö on 9900e, lähteekö tonni tuosta noin käteiskaupalla?
Toisessa liikkeessä (auto: vanha Audi A6) ei suostuttu pudottamaan edes hintaan 9500€ -> ei kauppoja. Toisessa teki kaupat (Chevrolet Evanda vm. 2005) hintaan 8500€.
Autoista en mitään tiedä joten kysellään täältä, jos löytyisi joku expertti.
Äsken heittäessäni naisystävän töihin niin jarruttaessa sai painaa polkimen niin pohjaan, kun vain voimalla sai runtattua, että vauhti hiljeni. Jarrua painaessa tuntuu, että olisi löysä, eikä jarruta vasta kuin ihan pohjaan painaessa. Vähän riski lähteä ajelemaan, joten mitä tuossa voisi olla vikana?
Kojelaudalla palaa "Brake" valo, eli sama mikä palaa käsijarrun ollessa ylhäällä.
Jos sammutan auton niin jarrupoljin palautuu normaaliksi semmoiseksi jäykäksi. Käynnissä ollessa se on sitten taas löysä ja paska. En tiedä liittyykö tähän ongelmaan millään tavalla, mutta myös joka kerta kun lähden parkkipaikalta liikkeelle niin kääntäessä rattia kuuluu aivan jumalaton vinkuminen jostain renkaiden uumenista. Loppuu, kun ajaa hetken.
Autona tosiaan Dodge Stratus. -98 vm. Automaatti. Viimeisessä katsastuksessa todettiin ainakin, että jarrupalat ovat varsin mainiossa kunnossa.
Anteeksi sekava ja epäselvä viesti. Jos joku haluaa auttaa niin mielellään otetaan neuvoja vastaan.
jarruttaessa sai painaa polkimen niin pohjaan, kun vain voimalla sai runtattua, että vauhti hiljeni. Jarrua painaessa tuntuu, että olisi löysä, eikä jarruta vasta kuin ihan pohjaan painaessa. Vähän riski lähteä ajelemaan, joten mitä tuossa voisi olla vikana?
Kojelaudalla palaa "Brake" valo, eli sama mikä palaa käsijarrun ollessa ylhäällä.
...veikkaisin että varmaankin jarruneste on vähissä, jarruputkissa on ilmaa, tms, ja aiheuttaa siksi tämän polkimen painumisen ennenkuin ottaa kiinni. Eli jos et tietä autoista mitään, kannattaa viedä huoltoon ja pyytää tarkistamaan jarrunesteet (ja vaikka tietäsikin autoista jotain, se on tosi v-mäistä)...
Jarrut vuotaa jarrunestettä. Tuo on oikeastaan ainoa mikä tuon tekee.
Nyt menet ja katsot jokaisen renkaan ja jarrut ja niistä tarkkailet mikä on "märkä". Sitten toteat, että vuotaako jarruletku vai tuleeko se neste sieltä jarrurummun sisältä. Jos on levyjarrut, niin silloin ei tule ainakaan rummun sisältä. Korjaus tuollaiseen kannattaa tehdä itse. Tuskin liikkeessäkään silti yli satasta maksaa. Pieni homma mutta kannattaa tehdä. Ilman jarruja on vittumainen ajella.
Lisää ainakin jarrunestettä ennen kuin ajat korjaamolle.
Samaten jarrunesteiden vähyys voi aiheuttaa tuon löysän polkimen, jarrunestettä on helppo lisätä itse ja löytyy huoltoasemilta aika usein. Manuaali käteen ja katsot missä on täyttökorkki, lyöt pari desiä jarrunestettä sisään ja katso muuttuuko käytös.
Miten kannattaa suhtautua suomiautoon, jolla on ajettu 80 tkm vaikka käyttöönotto 11/98? Huoltokirja löytyy ja auto on juuri katsastettu, joten toivottavasti lukemat pitävät suunnilleen paikkansa.
Lähinnä mietin jälleenmyyntiarvoa, kun ikää tuolla kuitenkin on. Hinnaltaan auto olisi samaa luokkaa kun pari vuotta uudemmat (sama korimalli) joilla ajettu noin tuplat kilsoista.
Paitsi että eipä ollut suomiauto vaan Saksasta tuotu peli. Ulkoa ja sisältä kuin uusi, mutta eikös tämä ole ihan yleinen kikka: uudempaa penkkiä jne kehiin että mittaria voi rukata huoletta 200tkm alaspäin?
Kiitos näistä neuvoista. Tarkistin manuaalista missä jarrunesteiden täyttökorkki sijaitsi, ja yllätysyllätys tyhjää täynnä. Lisäsin sitten huoltoasemalta ostettua jarrunestettä max merkkiin asti ja lähdin ajelemaan töihin. Käytös muuttui lähes välittömästi! Hetken ehdin jo juhlia, mutta turhaan. Puolessä välissä matkaa, kun noin 15 minuuttia oli ajettu niin kojelautaan syttyi jälleen BRAKE valo ja jarrut aloittivat sen löysyytensä.
Töihin päästessäni katsoin jarrunesteet, niin tyhjä oli tankki. Uskomatonta saatana. Jostain siis vuotaa ja pahasti. Huoltoon vai tarkistelenko itse mistä vuotaa ja paikkaan perinteisesti jeesusteipillä? :D
Otsikon mukainen auto olisi tarjolla sopivaan hintaan, mutta koslasta ei löydy vakionopeudensäädintä. Onko kenelläkään mitään hajua, että mitä tulee maksamaan jälkikäteen asennettuna? Muistelisin joskus kuulleeni, että saattaa olla yllättävänkin kallis/hankala operaatio. Johonkin VW Golfiin tuon saattaa saada asennettua 150 eurolla, mutta riittääkö lähellekään Focuksen kanssa? En ole vielä käynyt paikan päällä autoa katsastamassa ja ennen tarjouksen tekemistä olisi kiva tietää tuon työn hinta.
Renkaissa itsellä siis preferenssinä toki turvallisuus ja hiljaisuus, ei niinkään hinta, joten ehdotuksia saa antaa. Mitään hajua ei ole tarkemmista spekseistä, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää suuruusluokka jotta osaa suhtautua oikealla tavalla rengasliikkeitten tarjouksiin.
Kuopion Kallansilloilla massiivinen ketjukolari:
Talvi yllätti savolaiset, katso kuvat!
Viranomaiset varmaan ennaltaehkäisee seuraavan ketjukolarin tuolla hirveällä suolan ripottelulla.
Ja autoilijat aiheuttavat sen taas liian suurella tilannenopeudella ja liian pienillä turvaväleillä.