Autoiluketju

  • 3 199 438
  • 18 524

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitähän vittua tuossa yläpuolella oikein tapahtui? Ei pitäisi ostaa yli 200hv autoa, koska moottoripyörä ja vm. 1978 Volvo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitähän vittua tuossa yläpuolella oikein tapahtui? Ei pitäisi ostaa yli 200hv autoa, koska moottoripyörä ja vm. 1978 Volvo.
En ole hetkeen nauranut millekään niin paljon kuin tuolle keskustelulle. Jatkoaika ei kyllä petä koskaan. Mahtavaa settiä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitähän vittua tuossa yläpuolella oikein tapahtui? Ei pitäisi ostaa yli 200hv autoa, koska moottoripyörä ja vm. 1978 Volvo.

Ei, jonkun piti ostaa 400hv hybridi mutta seuraava epäili vaan kullinjatkeeksi ja sitten vasta tuo kertomasi.

Tarkkuutta Sampio, tarkkuutta.
 

julle-jr

Jäsen
Tämä analogia on vähän sama kuin vetäisi samoilla argumenteilla tietokonekeskustelussa "ei se sinun kiroamasi 200€ halpis-Acer voi olla hidas, olithan 90-luvulla tyytyväinen 15 000 markan Pentiumiisi joka oli selvästi hitaampi, vai oliko sekin ihan paska?"
Ei ole toimiva analogia. Sillä 90-luvun koneella ei tehty samoja asioita. Mutta autolla siirrytään edelleen paikasta toiseen.
 

julle-jr

Jäsen
Oliko silloin vertailukohtana vuoden 2012 vm auto? Se oli silloin mulle hyvä, sen aikaisiin muihin merkkeihin verrattuna. Edelleen, kyse on minun mielipiteestä, ei faktasta. Mä ostan, mikä on mulle hyvä ja sopiva käyttötarkoitukseen.
Osta vain, niin minäkin. Mutta mä olen pystynyt esimerkiksi kortin saatuani ajamaan vm -85 Mazda 626:lla, sen jälkeen mm. vm 2000 Audi A4:llä, sitten vm 2008 Volvolla jne. Ei siis voisi tarvittaessa olla mitään ongelmaa ajaa uudella "datsiallakaan" vaikka 50 tkm vuodessa.

Mutta toki ostan mielelläni jonkun premiumin, onhan status ihan eri. Mutta kyse ei ole siitä ettei mikä tahansa uusista halpisautoista olisi parempi kuin nuo vanhat paskat, silti niin vain olen niilläkin voinut silloin ajaa. Ja voin kertoa, että vastaavilla autoilla moni muukin on ajanut kymmeniä tuhansia vuodessa. Olisiko siis ajotaitosi huonontunut, vai mikä nyt siis tekisi "datsian" mahdottomaksi, paitsi status.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Ennemmin se 400hv perheauto kuin 100 heppanen perheauto jolla ei pääse täyteen lastattuna edes traktorista ohi ilman kilometrin suoraa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ennemmin se 400hv perheauto kuin 100 heppanen perheauto jolla ei pääse täyteen lastattuna edes traktorista ohi ilman kilometrin suoraa.
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.

Kyllä se 400hv italialainen perheauto menee selvästi nopeammin siitä traktorista ohi kuin 100hv japsi ja siksi noissa vehkeissä on vaihteet että saadaan kierokset parhaalle tehoalueelle.
Autohan kiihtyy parhaiten nimenomaan suurimmalla tehoalueella joka saadaan aikaan vaihdetta vaihtamalla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.

Ootkos ikinä kokeillut mitä tapahtuu, kun vaihdat pienemmälle ennen ohittamista? Tai miettinyt miksi automaattilaatikko vaihtaa alaspäin kun kunnolla painaa kaasua? Tuo jälkimmäinen virke tuossa viestissä on kyllä sellaista shaibaa että huhhuh.

Tuohon ylempänä vellovaan keskusteluun sen verran, että huutopierua noille skodagolfcorollamiehille joilla ei ole palleja ajaa millään kunnon autoilla. Sitten tullaan tänne lohduttamaan itseään laukomalla älyttömyyksiä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuohon ylempänä vellovaan keskusteluun sen verran, että huutopierua noille skodagolfcorollamiehille joilla ei ole palleja ajaa millään kunnon autoilla. Sitten tullaan tänne lohduttamaan itseään laukomalla älyttömyyksiä.

Minulla on uutena ostettu BMW ja kolme vuotiaana ostettu Mercedes-Benz. Huutopierua vaan itsellesi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuohon ylempänä vellovaan keskusteluun sen verran, että huutopierua noille skodagolfcorollamiehille joilla ei ole palleja ajaa millään kunnon autoilla. Sitten tullaan tänne lohduttamaan itseään laukomalla älyttömyyksiä.
No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kumma juttu, kuinka paljon ihan yleisestikin autoilu herättää tunteita. Pikkuisen tavallisesta kalliimpi auto ja sitä hankintaa pitäisi olla perustelemassa suunnilleen kaikille. Ensimmäisenä tulee esille legendaarinen sanonta "auto on huono sijoitus". Teet vanhaan taloon pirun kalliin pintaremontin, mikä ei todellisuudessa vaikuta talon arvoon juuri mitenkään. Kukaan ei näe mitään väärää investoinnissa ja kenelläkään ei tunnu olevan mitään mielipidettä asiaan.

Autojen suhteen ilmeisesti 150 hv on se suositeltava ja 200 hv ehdoton maksimi. Itse tykkään pirusti vaimon 1.4 TSI golfista, kerrassaan mainio ajettava ja löylyä riittää ihan tarpeeksi. Oma V60 D5 AWD ei loppupeleissä ole ihan älyttömästi parempi ajettava. Toki kivoja kilkkeitä on reilusti enemmän ja potkua reilummin. Pääasia on, että jokaisella olisi itseään tyydyttävä kulkuneuvo. Nykyään tekniikka on kehittynyt ja verotusmalli on sen verran ystävällinen, että normi autoon ei tarvitse laittaa juuri ollenkaan rahaa lisää kiinni, pääsee nauttimaan hybridi -voimalinjan eduista. Pikkurahalla Volvossa hypätään 200 hv tasosta 400 hv tasolle.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.

Et sinä näköjään ole "skodamies" vaikka Skodalla ajatkin.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Sujuu hyvin. Eihän noissa ole kuin 150hv, toinen manuaali ja toinen automaatti. Bemarin moottori on niin ihana ettei lisähevosvoimia kaipaa yhtään.

Mulla on 500-sarjalainen jossa on 3 litrainen kone (258hv) ja täytyy sanoa että hieno moottori kaiken kaikkiaan ja jonka kulutus on vain hieman suurempi kuin vastaavan 2 litraisen joten ihan mielelläni maksan sen käytöstä pienen summan enemmän.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.
Itse ajelen 1.6L diesel Peugeot 508lla ja ajan työkseni noin 30tkm/vuosi. Ei ole tuollakaan ollut ongelmaa päästä ohi, eikä edes hirveästi katsella sitä kilometrin suoraa rekan ohittamiseen. Täysin sama, eli kun lähden ohittamaan, pudotan ratin takaa vaihteenvalitsimista kuutosesta vitoselle tai neloselle ja ohi.
Hyvin ehtii.
Näin 30 vuoden autoilukokemuksen perusteella sanoisin että ne +250 hv tarvitaan juurikin kun ajellaan ohi rekasta, ylämäessä, ilman näkyvyyttää ja sulkuviivan kohdalla. Näitä muuten riittää ja automerkitkin ovat usein niitä samoja.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin.
Mulla on sama kone farkku passatissa ja sillä ohittaminen on melko tuskallista. Enemmän siinä kiihtyy kuski kuin auto, kun rupee kaasupolkimen kanssa räpläämään. Toki arkiliikenteessä pysyy hyvin mukana, alavääntöä liikkeelle lähtöön ja sitä ohituskiihtyvyyttä toivoisi lisää.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Isän Caddyssä on tuo sama 1.6 TDI ja täytyy sanoa että vähän heikko moottori on tuon kokoiseen autoon. Vaikka painaa kaasupolkimen pohjaan ja DSG heittää neloselle tuntuu ettei tapahdu mitään,
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Itse ajelen 1.6L diesel Peugeot 508lla ja ajan työkseni noin 30tkm/vuosi. Ei ole tuollakaan ollut ongelmaa päästä ohi, eikä edes hirveästi katsella sitä kilometrin suoraa rekan ohittamiseen. Täysin sama, eli kun lähden ohittamaan, pudotan ratin takaa vaihteenvalitsimista kuutosesta vitoselle tai neloselle ja ohi.
Hyvin ehtii.
Näin 30 vuoden autoilukokemuksen perusteella sanoisin että ne +250 hv tarvitaan juurikin kun ajellaan ohi rekasta, ylämäessä, ilman näkyvyyttää ja sulkuviivan kohdalla. Näitä muuten riittää ja automerkitkin ovat usein niitä samoja.
Kuka jaksaa ajaa vuodessa 30 tuhatta kilsaa jollain 1.6L dieselillä? Varsinaista itsensä kiduttamista. Kyllä se ajomukavuus on ihan eri tasolla, kun autossa on riittävästi ruutia eli vähintään se 200 hv. Jos ajoa on paljon ei milestäni autoa kannata pilata liian pienellä koneella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös