Autoiluketju

  • 3 187 612
  • 18 516

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Se on säädettävä alusta ja ajoasetuksen valinta - > DCC (Dynamic chassis control). Jos tämä on autossa, niin silloin autossa on säädettävät iskarit, vaihtoehdot ovat Comfort, Normal ja Sport. Samalla säätää myös muuta auton käyttäytymistä -> moottoria, ajovaloja, ilmastointia.

Ei ole ilmajousia missään Skodassa ja ei taida olla Volkkarissakaan sen enempää?

Säädettävä jousitus on toteutettu koko konsernissa Audeja myöten samalla tapaa, eli jousituksen nesteissä on tietty määrä metallia, ja jousituksen magneettisuutta säädetään kovuuden mukaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Säädettävä jousitus on toteutettu koko konsernissa Audeja myöten samalla tapaa, eli jousituksen nesteissä on tietty määrä metallia, ja jousituksen magneettisuutta säädetään kovuuden mukaisesti.

Skodalla puhutaan edelleenkin iskunvaimentimista: Škoda käyttää säätyvästä iskunvaimennuksesta ilmaisua dynamic chassis control eli DCC. Sen toiminta perustuu öljynvirtauksen kuristamiseen iskunvaimentimissa. Virtausventtiiliä ohjataan sähköisesti valitun tilan, ajotavan ja olosuhteiden mukaisesti.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viitisen vuotta kohta vierähtänyt autottomana, mutta nyt olisi taas ajopelin hankinnan aika. Hintaluokka 10 000-15 000€. Auto tulee pääasiassa yhdelle eli minulle joten farmareita ym en tarvitse. Joku näppärä pikkuauto jota tällainen aikuisen ihmisen kokoinen (194cm) kuitenkin mahtuu ajamaan. Automaattivaihteisto olisi mukava plussa, joskaan ei välttämätön. Kikkelini on tarpeeksi iso ilman turhia auton lisähilavitkuttimia.

Volkkareiden, Audien ja Bemareiden renkaita käyty potkimassa, Sinällään merkillä ei ole väliä. Em. merkit käsittääkseni pitävät arvonsa aika hyvin ja ovat luotettavia. Auto olisi tarkoitus mahdollisesti myydä pois muutaman vuoden päästä.

VW Golf? BMW 1- tai 3-sarjaa? Audi A3? Jotain muuta? Polkuauto?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Onko palstalaisilla kokemuksia Volkkarin Amarok-mallista? Jota kuinkin tällaista yksilöä etsiskelen eli muutaman vuoden vanha, alle 100 000 ajettu, kokokatteella ja hinta maksimissaan se ~30k€.

Lähinnä kaksistaan vaimon kanssa ajetaan ja takapenkille pitäisi mahtua kaksi keskikokoista koiraa sekä perälle runsaasti kaikkea koirahärpäkettä jatkuvaan kuljetukseen sekä omat kamat esim. mökkireissuja varten. Koiraharrastuspaikat ovat, varsinkin talvella, usein hieman haastavissa olosuhteissa eli silloin isommasta autosta ja nelivedosta ei olisi haittaa. Toisaalta itse ajan lähinnä työmatka-ajoa Kehä I:stä pitkin eli onko tuollainen mörkö ihan kotonaan siellä? Vastaavankaltaisia vaihtoehtoja saa esittää.

Kiitos.

Loistava peli ja tuo getracin 8-lovinen automaatti pelaa hienosti. Takapenkin tila ei ole järin suuri mutta kyllä sinne nyt kaksi koiraa mahtuu. Autohan on ulkomitoiltaan varsin iso eli menee kyllä kehä ykkösellä mutta parkkipaikka kotona olisi hyvä olla jotain muuta kun Fiat 500 mitoitettu.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Vaimolle hankinnassa joku kauppakassi liikkumista helpottamaan, kun perheenlisäystä tulee. Budjetti pyörii siinä 6000 euron tietämissä ja ikää saisi olla maksimissaan 10 vuotta. Ainakin VW Poloa, Ford Fiestaa, Honda Jazzia ja Suzuki Swiftiä näyttäisi olevan tarjolla tuohon hinta- ja ikähaarukkaan. Toyota Yaristen hinnat näyttävät ylittävän budjetin. Onko kokemuksia mihin ei ainakaan kannata pieniä eurojaan tuhlata tai tuleeko mieleen joku mikä puuttuu listalta (luokkaa suurempikin auto ok, jos haarukkaan sopii)? Ranskalaiset puuttuvat listalta ihan oman kokemuksen vuoksi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eihän kaikki tuon ikäiset kuluta öljyä ja eivät kaikki DSG vaihteistot ole susia. DSG:n 7-vaihteista versiota en ottaisi, koska niissä on ollut aika paljon ongelmia -> mm. kytkinlevyt. Millä moottorilla olit ajatellut autoa? Meinaan 1.2 ja 1.4 TSI koneisiin ei myöskään kannata kajota, koska jakopään ketjun kanssa saattaa ilmetä ongelmia. 2.0 diesel on todennäköisesti varmatoimisin ja niissä ei pitäisi olla ongelmia edellä mainitun öljynkulutuksen kanssa tai DSG:n, koska näissä käytetään suuremman väännön takia 6-vaihteista versiota.

Ja kiitos kommenteista pysököintisakkoon liittyen.
Nuo 7-lovisten DSG-vaihteiden viat on kyllä jo korjattu tai sitten ne vialliset on jo hajonneet. Alkuunhan noissa oli enemmänkin ongelmaa ja takaisinkutsuja.

Pieniä TSI-koneita en itsekään huolisi. Nyt itsellä alla siis 2012 Octavia jossa DSG ja 1.6TDI. Erityisesti tuo TDI-kone on tunnettu erittäin varmatoimisena, siinä missä nuo TSI-koneet on ymmärtääkseni aika pitkälle kaikki enemmän tai vähemmän susia. Omalla autolla ajettu juuri hiukan yli 200 000 kilometriä, ja ainoa huolto-ohjelman ulkopuolisena tehty korjaus oli laturin vaihto, joka kyrvähti männäsyksynä. Muuten ollut aivan helkkarin tyytyväinen autoon, ja ihmeitä täytyy tapahtua jos muuhun kuin Skodaan päädyn tulevaisuudessa. Tämä siis alkuperäiseen @Aatelinen viestiin liittyen.
 

Veijari

Jäsen
Onko palstalaisilla kokemuksia Volkkarin Amarok-mallista? Jota kuinkin tällaista yksilöä etsiskelen eli muutaman vuoden vanha, alle 100 000 ajettu, kokokatteella ja hinta maksimissaan se ~30k€.
Olen päässyt kerran VV-Auton vieraana uutta Amarokia testaamaan maasto-olosuhteissa. Hitto että on hieno peli! Tuntui että sillä voisi kiivetä vaikka puuhun. Kehätie tai taajama pärtsäämisestä ei ole kokemuksia mutta uskoisin, että toimii sielläkin. Koeajollahan se selviää.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mulla on joku ihme fiksaatio päällä, kun haluaisin ostaa Peugeot 208:n. Hyvännäköinen peli. Joskus aikanaan 309:n ja 306:n jäljiltä vannoin, että Pösöä en enään ikinä osta, joten siinäkin mielessä kummastuttaa. Laatua käsittääkseni ovat ainakin yrittäneet jopa parantaa, mutta paha sanoa miten hyvin ovat onnistuneet? Jonkun jutun lukaisin muistaakseni TM:stä, että 208 oli päässyt vikaherkkyydeltään pikkuautojen parhaimmistoon nimenomaan omistajan näkökulmasta. Täällä varmaan kenelläkään kolmipyttyistä 208 pensavehjettä ole?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaimolle hankinnassa joku kauppakassi liikkumista helpottamaan, kun perheenlisäystä tulee. Budjetti pyörii siinä 6000 euron tietämissä ja ikää saisi olla maksimissaan 10 vuotta. Ainakin VW Poloa, Ford Fiestaa, Honda Jazzia ja Suzuki Swiftiä näyttäisi olevan tarjolla tuohon hinta- ja ikähaarukkaan. Toyota Yaristen hinnat näyttävät ylittävän budjetin. Onko kokemuksia mihin ei ainakaan kannata pieniä eurojaan tuhlata tai tuleeko mieleen joku mikä puuttuu listalta (luokkaa suurempikin auto ok, jos haarukkaan sopii)? Ranskalaiset puuttuvat listalta ihan oman kokemuksen vuoksi.

En ole varsinaisesti asiantuntija, mutta kommentoin silti. Jos Toyota menee yli budjetin, valitsisin Hondan. Tietääkseni ovat luotettavia. Saksalaiset ehkä jättäisin suosiolla tuossa hintaluokassa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla on joku ihme fiksaatio päällä, kun haluaisin ostaa Peugeot 208:n. Hyvännäköinen peli. Joskus aikanaan 309:n ja 306:n jäljiltä vannoin, että Pösöä en enään ikinä osta, joten siinäkin mielessä kummastuttaa.

Joku Peugeotin pikkukone, en nyt hätäpäissäni muista että mikä, 2010-luvun alkupuolelta on jakopään osalta täysi pommi. Pugee-foorumeilta tuo tieto varmaan löytyy, että mitä mallia/vuosilukua kannattaa välttää.

... No vilkaisin sittenkin itse ja kyseessä on THP-sarjan koneet, joita ainakin 308:ssa on.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Joku Peugeotin pikkukone, en nyt hätäpäissäni muista että mikä, 2010-luvun alkupuolelta on jakopään osalta täysi pommi. Pugee-foorumeilta tuo tieto varmaan löytyy, että mitä mallia/vuosilukua kannattaa välttää.

... No vilkaisin sittenkin itse ja kyseessä on THP-sarjan koneet, joita ainakin 308:ssa on.

Niissä turbo-koneissa taisi olla myös imusarjat olla sellaisia, että menivät tukkoon varsin nopeasti. Nämä kolmepyttyiset ovat kai ihan uutta moottoriperhettä?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimolle hankinnassa joku kauppakassi liikkumista helpottamaan, kun perheenlisäystä tulee. Budjetti pyörii siinä 6000 euron tietämissä ja ikää saisi olla maksimissaan 10 vuotta. Ainakin VW Poloa, Ford Fiestaa, Honda Jazzia ja Suzuki Swiftiä näyttäisi olevan tarjolla tuohon hinta- ja ikähaarukkaan. Toyota Yaristen hinnat näyttävät ylittävän budjetin. Onko kokemuksia mihin ei ainakaan kannata pieniä eurojaan tuhlata tai tuleeko mieleen joku mikä puuttuu listalta (luokkaa suurempikin auto ok, jos haarukkaan sopii)? Ranskalaiset puuttuvat listalta ihan oman kokemuksen vuoksi.

Tällainen pomppasi sattumalta eteen kun itsekin autoa etsiskelin. Sattuu olemaan Porissa (oletan että suosikkijoukkueesi perusteella asut siellä)
KIA Pro cee'd 1.4 LX 3d Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikään perheauto tuo ei ole, mutta eräällä vanhemmalla jo eläköityneellä sukulaisellani on samanlainen (2v uudempi tosin) ja kuulemma kaikkineensa varsin halpa peli.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tällainen pomppasi sattumalta eteen kun itsekin autoa etsiskelin. Sattuu olemaan Porissa (oletan että suosikkijoukkueesi perusteella asut siellä)
KIA Pro cee'd 1.4 LX 3d Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikään perheauto tuo ei ole, mutta eräällä vanhemmalla jo eläköityneellä sukulaisellani on samanlainen (2v uudempi tosin) ja kuulemma kaikkineensa varsin halpa peli.
Kiat tosiaan unohtunut kokonaan ja ihan passelin näköinen peli. En tosin asu Porissa vaan Uudeltamaalta saisi auto löytyä. Tosin Porissakin tulee välillä käytyä.

Mitään tuon kummempaa perheautoa ei ole tarkoitus löytyäkään vaan perheen kakkosauto farkun rinnalle. Takaovet saisi tosin olla, niin on helpompi mukulan kanssa.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Autokuume on taas noussut, kuten sillä on ollut tapana about 3 vuoden välein. Tällä kertaa varmaan saattaa olla mahdollista, että hankin ensimmäisen hybridiauton. Pirun kalliitahan ne ovat, mutta pieni vero hankintatilanteessa tekee asian houkuttelevaksi, kun verottaja ei saa vedettyä välistä, kuin pikkuauton veron verran ja hankin ensimmäistä kertaa yli 400 heppaisen auton.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pirun kalliitahan ne ovat, mutta pieni vero hankintatilanteessa tekee asian houkuttelevaksi, kun verottaja ei saa vedettyä välistä, kuin pikkuauton veron verran ja hankin ensimmäistä kertaa yli 400 heppaisen auton.

Mitä järkeä on ostaa yli 200hv auto? Jos jollain on pieni kulli niin ei se tehokkaalla autolla kasva.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitä järkeä on ostaa yli 200hv auto? Jos jollain on pieni kulli niin ei se tehokkaalla autolla kasva.

Meillä on ihan normaalit perheautot. Mun autossa 215hv ja emännn autossa 205hv. eli V70 d5 volvo ja S60 T4 volvo. Ei noi mun kulliini ainakaan mitenkään vaikuta, niissä kun on ne tehot ja sillä hyvä. Enkä mä mitään haittaakaan ole havainnut. Vai pitäiskö ostaa joku corolla sen takia, ettei joku pahoita mieltään?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meillä on ihan normaalit perheautot. Mun autossa 215hv ja emännn autossa 205hv. eli V70 d5 volvo ja S60 T4 volvo. Ei noi mun kulliini ainakaan mitenkään vaikuta, niissä kun on ne tehot ja sillä hyvä. Enkä mä mitään haittaakaan ole havainnut. Vai pitäiskö ostaa joku corolla sen takia, ettei joku pahoita mieltään?
Jotain se kertoo että vanha ukko on ostanut itselle ja emännälle tehokkaat Volvot. Autossa pitäisi olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa jotta saisi edes lähes samoja kikseja mitä 200kg/200hv rr-pyörällä. Tietenkin on jokaisen oma asia jos haluaa maksaa ihan turhia polttoainekuluja.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kaikki ei voi ajaa tonnin corolloilla ja ei sillä auton teholla ole mitään tekemistä kullin koon kanssa. Hybridi voimalinja on todella miellyttävä ajaa ja haluan sellaisen. Ei siinä sen kummempaa juttua ole. Kaiken lisäksi hintaero normi 200 heppaiseen verrattuna on naurettavan pieni. Ja kieltämättä fiilis kaasua painettaessa on ihan muuta, kuin tutussa D5:ssa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jotain se kertoo että vanha ukko on ostanut itselle ja emännälle tehokkaat Volvot. Autossa pitäisi olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa jotta saisi edes lähes samoja kikseja mitä 200kg/200hv rr-pyörällä. Tietenkin on jokaisen oma asia jos haluaa maksaa ihan turhia polttoainekuluja.

Ensinäkin meidän muija ostaa autonsa itse. Toisekseen, meillä on vuodesta 1978 asti ajettu Volvolla. Miten se sua häiritsee, että mun autossa on siihen tarkoitetut normaalitehot? Mä en todellakaan osta autoa heppojen vuoksi, vaan siihen tarkoitukseen, mihin sitä tarvitsen. Mä en ala ajelemaan 30000km vuodessa työmatkoja millään datsialla.

ps. mulla keskikulutus 6.1 l/100km dieseliä.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Ensinäkin meidän muija ostaa autonsa itse. Toisekseen, meillä on vuodesta 1978 asti ajettu Volvolla. Miten se sua häiritsee, että mun autossa on siihen tarkoitetut normaalitehot? Mä en todellakaan osta autoa heppojen vuoksi, vaan siihen tarkoitukseen, mihin sitä tarvitsen. Mä en ala ajelemaan 30000km vuodessa työmatkoja millään datsialla.
Ihan mielenkiinnosta, millainen se sun vuonna -78 omistama Volvo oli ajaa? Oliko parempi kuin esim. joku vm 2017 "datsia"? Veikkaan että ei, joten miten pystyit sillä ajamaan?

Yllä oleva ei sinänsä liity tahoihin mitenkään, mutta yleensä kysyn sen aina niiltä, jotka väittävät jonkun nykyauton olevan "hirveä ajettava" tms., mutta ovat kuitenkin ajelleet autoilla jo kymmeniä vuosia sitten. Ja niihin 70-luvun premium-merkkeihinkin verrattuna joku nykyajan halpisauto on hyvä. Sanoitteko te silloin 70-luvulla teidän Volvojenne olevan hirveitä ajettavia, sitähän ne nimittäin ovat.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ihan mielenkiinnosta, millainen se sun vuonna -78 omistama Volvo oli ajaa? Oliko parempi kuin esim. joku vm 2017 "datsia"? Veikkaan että ei, joten miten pystyit sillä ajamaan?

Yllä oleva ei sinänsä liity tahoihin mitenkään, mutta yleensä kysyn sen aina niiltä, jotka väittävät jonkun nykyauton olevan "hirveä ajettava" tms., mutta ovat kuitenkin ajelleet autoilla jo kymmeniä vuosia sitten. Ja niihin 70-luvun premium-merkkeihinkin verrattuna joku nykyajan halpisauto on hyvä. Sanoitteko te silloin 70-luvulla teidän Volvojenne olevan hirveitä ajettavia, sitähän ne nimittäin ovat.

Oliko silloin vertailukohtana vuoden 2012 vm auto? Se oli silloin mulle hyvä, sen aikaisiin muihin merkkeihin verrattuna. Edelleen, kyse on minun mielipiteestä, ei faktasta. Mä ostan, mikä on mulle hyvä ja sopiva käyttötarkoitukseen.
 

Tuamas

Jäsen
Yllä oleva ei sinänsä liity tahoihin mitenkään, mutta yleensä kysyn sen aina niiltä, jotka väittävät jonkun nykyauton olevan "hirveä ajettava" tms., mutta ovat kuitenkin ajelleet autoilla jo kymmeniä vuosia sitten. Ja niihin 70-luvun premium-merkkeihinkin verrattuna joku nykyajan halpisauto on hyvä. Sanoitteko te silloin 70-luvulla teidän Volvojenne olevan hirveitä ajettavia, sitähän ne nimittäin ovat.

Tämä analogia on vähän sama kuin vetäisi samoilla argumenteilla tietokonekeskustelussa "ei se sinun kiroamasi 200€ halpis-Acer voi olla hidas, olithan 90-luvulla tyytyväinen 15 000 markan Pentiumiisi joka oli selvästi hitaampi, vai oliko sekin ihan paska?"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös