Autoiluketju

  • 3 191 259
  • 18 516

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ford Focusta myös on paljon tarjolla, mutta niistä taidan pitää näppini erossa. Ehdotelkaa!
Ihan vittuillakseni narrille ehdotan Focusta. :) Ei kun ihan aidosti itse ostaisin ensimmäisenä tuosta hintaluokasta ruosteettoman a-mallin focuksen esim sillä 1.6 100hp padalla. Ajoin tuollaisella neljä vuotta 2010-2014 ja ei oikeastaan mitään vikaa ja a-mallin focuksessa on edelleenkin paras ajotuntuma mitä halpoihin perheautoihin tulee kiitos hydraulisen ohjaustehostuksen ja kevyen korin.
Jos varman päälle haluaa pelata ruosteongelmien suhteen niin näköjään jo b-mallin focuksiakin saa alle kolmen tonnin. Tosin on paljon isompi auto ja siksi itse tykkään a-mallista enemmän.

_
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin mulla oli juuri päinvastainen kuva kuin mitä kerroitte. Oletin, että Fordit ovat juuri niitä ruostekatiskoja ja Nissanit priimaa peltiä. No, yksilöitähän nuo tuon ikäset jo ovat, pitäähän ne syynätä. Kiitoksia ja lisää ehdotuksia otetaan vastaan!
 

bart

Jäsen
Jotenkin mulla oli juuri päinvastainen kuva kuin mitä kerroitte. Oletin, että Fordit ovat juuri niitä ruostekatiskoja ja Nissanit priimaa peltiä. No, yksilöitähän nuo tuon ikäset jo ovat, pitäähän ne syynätä. Kiitoksia ja lisää ehdotuksia otetaan vastaan!
Itse ostin v. 2000 uuden Primeran ja teetätin siihen Dinitrol -käsittelyn suht' uutena. Ajelin sillä vuoteen 2013 saakka, kunnes jakoketjun venyminen hajotti yhtä sun toista. Auto tuli laitettua kiertoon, koska remontin hinta olisi ollut aika suolainen verrattuna auton arvoon. Alusta oli kuitenkin tuosta Dinitrol -käsittelystä johtuen käytännössä ruosteeton. Jälkeenpäin tullut harmiteltua, että olisiko tuon esim. jossain ammattikoululla saanut laitettua kohtuuhinnalla kuntoon. Joka tapauksessa ilman tuota moottorin porsimista luultavasti ajelisin sillä vieläkin. Bensahan sille maistui, mutta muuten oli kyllä kohtuu huoleton peli.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Vili#16 Laitetaan vielä esimerkkinä täysin vastaava millä itse ajelin
Ford Focus 1.6i TREND WAGON ILMASTOINNILLA. Myös vaihto ja rahoitus. Nyt jopa ilman käsirahaa. Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos nyt olisi tarve parin tonnin autolle niin tuollaisen kävisin tinkimässä. Just huollettu ja vuoden leimakin voimassa. Liikkestä kun ostaa niin on vielä kuluttajasuojakin jos auto leviää heti kättelyn jälkeen.

Vakuutukset(osakasko) oli halvat, kulutus siedettävä noin 8-9litr kaupungissa ja ei tuolla sataheppaisella jalkoihinkaan jää, kiihtyy itseasiassa keveytensä ansiosta 60-80kmh asti ihan hyvin.

_
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselläkin on (ikävä kyllä) edessä kakkosauton vaihto. Vaimolle pitäisi löytää halpa ja luotettava bensavehje kauppakassiksi, työssäkäyntiin ja lasten kuljetteluun. Neljä ovea on ehdottomasti oltava. Ja täytyy sillä aina välillä pystyä ajamaan isollakin tiellä.

Itse olen ajatellut Toyota Corolla Versoa, 1.6 koneella. Käsittääkseni olisi ihan ok kompromissi. Vaimo itse ehdotti A-sarjan Mersua, kun se on kuulemma niin kaunis :)

Olen avoin ideoille ja mielipiteille, joku päätös tässä olisi puolen vuoden sisään tehtävä. Oletteko tietäjät samaa mieltä että jompi kumpi noista edellä mainituista olisi viisas vaihtoehto? Vai tuleeko jokin muu kilpailija esiin? Tuo edellä mainittu Focus täytyy ainakin ottaa mietintään, vaimoni on tosin melko tarkka sen suhteen mikä häntä miellyttää ja perustelutkin saattavat usein olla kovin erilaiset kuin mitä itse pidän auton ostossa kriteereinä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Corolla Verso on kyllä varmasti varmatoiminen ja luotettava auto, niin kuin Toyotat yleensäkin, mutta ihan karmea katiska ajaa. On todella rimpulan tuntuinen ja joutuu koko ajan vähän paimentamaan, ja rengasmelu on infernaalinen ainakin Volvon jälkeen. Itse tuossa alkutalvesta yhden n. 1200 km keikan tuollaisella heitin ja n. 500 km yhtämittaisen ajorupeaman jälkeen oli suurin piirtein kädet tunnottomana siitä tärinästä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites Ford Fiesta, niitäkin olisi paljon tarjolla?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Vili#16 Fiestasta mulla vähemmän kokemusta. Paitsi että jos enemmän sijoitat niin sitten. Ajelin tuon focuksen jälkeen pari vuotta 2011 vuoden fiestalla 1.6 120hp. Oli näppärä peli tänne kaupunkiin, edelleen fordimaisen hyvä ajotuntuma vaikkakin sähköisesti tehostettu ohjaus.

Se vanhempi koppainen fiesta st sillä 2.0 bensakoneella on suosittu peli, ilmeisesti hyvä ja kestävä kone. Miksipä ei sitten pienemmälläkin koneella, tuo 1.6 8v vapari on ehkä fordin myydyin kone näihin pienempiin autoihin joten en usko sen tuottavan mitään suurempia ongelmia 150tkm - 250tkm kilsoilla ja tuskin heti sen jälkeenkään.

Nuo noin 2000-3000 fiestat näyttää olevan tuolla 1.4 80hp koneella, siitä mulla ei ole kokemuksia ja miten kestää tuonne isoille kilsoille. Kannattaa lueskella ford foorumia, kyllä sieltä eteen tulee vikoja nopeastikin jos jotain merkittävää tuossa fiestassa taikka 1.4 koneessa.
Ford-Club Finland - Etusivu

_
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Jupe Kiitti! Onneksi on hetki vielä aikaa miettiä minkä katiskan pihaan raahaa. :)
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Joku parin-kolmen tonnin kakkosauto olisi kohta ostettava. Mitäs suosittelisitte?
Ostin joulukuussa kakkosautoksi 10 vuotta vanhan 119.000 kilometria ajetun Fiat Punton, josta jakohihna oli juuri vaihdettu, 1200 eurolla. Ihan kiva sillä on ollut ajella lähinnä kaupunkiajoa ja paljon ei kuluta sillloinkaan. Minusta autossa hinta-laatusuhde on kohdallaan.
 

julle-jr

Jäsen
Joku parin-kolmen tonnin kakkosauto olisi kohta ostettava. Mitäs suosittelisitte? Ajoa tulisi arkisin töihin ja takaisin, eli 15km yhteensä päivässä, eipä sitten oikeastaan muuta. 4 ovea olisi oltava ja isofix olisi plussaa, mutta ei pakollinen. Kilsoja saisi olla about siellä 150tkm-200tkm välissä tai toki vähemmänkin jos osuu kohdilleen.
IV-korimallin VW Golf on ainakin täällä hyväksi havaittu tuossa hintaluokassa.

Volkswagen Golf vaihtoautot - Nettiauto

Kilometreistä ei kannata hämääntyä, noilla ajetaan helposti 300 tkm.

Osat ovat halpoja, kyseistä mallia on työnnetty maailmaan miljoonittain. Ja pienille nyrkkipajoillekin tuttuja korjattavia, jos ei itse jaksa puunata.

Mulla on 250 tkm ajettu, vm 2004 Golf 1,6 bensakoneella. Täysin sopiva auto kaupunkiajoon. Minulle tulee kotoota päiväkodin kautta toimistolle joku 10 km. Ja olen mä sillä muutaman kerran ajanut motarillakin Turku-Helsinki -välin.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loma, lähes uusi vuokra VW Golf alle ja kohti tuntematonta matka käy. Jossain vaiheessa tulee tarve ladata vempele, joten latausjohto esiin ja... Ei saatana, tässä saksalaisessa paskassa ei ole usb-liitäntää! Viime vuosina on alle saanut kaikenlaista autoa, toyotaa ja fiiattia, ja olen aina ollut usb tai kaksi. Mutta ilmeisesti saksalainen Insinööri keskittyy vääristelemään hiilipäästöjä eikä pohdi mitään muuta. Haistakoon paskan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just joo, olen varmasti jo kotona ennen kuin Biltema toimittaa mitään tänne. Ja pointtihan oli se että saksalaiset eivät osaa varustaa autojaan oikein. Tupakansytytin autossa 2000-luvulla! Vitun paska Volkkari.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pörssiin aikova Kamux-autokauppa tekee huipputulosta – mutta ei autokaupalla - Talouselämä

Kamux porskuttaa ja myymällä mm takuita autoilleen. Veikkaan että näitä ostavat eivät edes tiedä kuluttajasuojan laajuudesta autokaupassa. Mitä oikeasti myyjäliikkeen korvattavaa voi tapahtua 6-12kk välillä mitä ei löytyisi/tulisi eteen kuluttajasuojan aikana? Onko Kamuxin asiakkailla liikaa rahaa, jos jotain voi päätellä suurista voitoista niin tuota plussaa myydään vielä aika paljon.

Kamux Plus tarkoittaa alle seitsemän vuotiaille autoille 650 euron hinnalla myytävää lisävastuusitoumusta eli takuuta. Huvittavaa tuotteessa on, että ensimmäiset kuusi kuukautta käytetyn auton oston jälkeen kaikki autosta löytyvät viet tulkitaan kuluttajasuojasäännösten perusteella joka tapauksessa sellaisiksi, että ne tulkitaan olleen autossa jo myyntihetkellä. Ja silloin myyjä vastaa korjauskuluista. Eikä myyjän vastuu virheistä itse asiassa lopu tähänkään.

Käytännössä siis Kamux myy kuuden kuukauden lisäturvan 650 euron hinnalla, mikä on erittäin rasvainen hinta. Esimerkiksi uusien autojen kaupassa parin vuoden jatkotakuun kolmen vuoden päälle saa jopa pienemmällä summalla. Ja suuri osa vioista tulisi ilman Kamuxin kalliilla myymää lisäturvaakin ainakin osittain myyjän maksettavaksi.


_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja tuo puolen vuoden takuu, jonka kuluttajansuoja takaa... toimittaja näyttää tietävän tuosta asiasta aika vähän.
Mitä tällä ajat takaa? Mun kokemuksien perusteella kuluttajasuoja on laajempi ja ehdottomampi kuin liikkeiden antamat omat takuut. Olen täällä aiemminkin maininnut että mun käytettyjä autoja olen huollattanut kuluttajasuojan piikkiin yli 5000 eurolla ja en ole kaivannut mitään erillisiä maksullisia takuita.

_
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Mitä tällä ajat takaa? Mun kokemuksien perusteella kuluttajasuoja on laajempi ja ehdottomampi kuin liikkeiden antamat omat takuut.

Riippuu vähän. Jos "vika" on tulkittavissa normaaliksi iän tai kilometrien mukanaan tuomaksi kulumiseksi, niin kyllä liike voi lain mukaan pestä kätensä. Ilmeisesti tuo Kamuxin tarjoama lisätakuu korvaa myös tällaiset viat.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mitä tällä ajat takaa? Mun kokemuksien perusteella kuluttajasuoja on laajempi ja ehdottomampi kuin liikkeiden antamat omat takuut. Olen täällä aiemminkin maininnut että mun käytettyjä autoja olen huollattanut kuluttajasuojan piikkiin yli 5000 eurolla ja en ole kaivannut mitään erillisiä maksullisia takuita.

_

Ja varmasti, jos muutamien tonnien autoon tehdään parin tonnin remppa, joutuu ostaja maksamaan isomman osan remontista. Ei tuolla puolella vuodella nyt vanhaa pommia liikkeen piikkin kuntoon korjata. Eri asia sitten kalliimmat ja vähemmänajetut autot, joissa joko myyjäliike tai maahantuoja makselee osan korjauskustannuksista.
 
Osaisiko joku sanoa missä Nissan Almerassa vuosimallia -97 sijaitsee vilkkurele? Lähinnä se, että pääseekö siihen jotenkin järkevästi käsiksi? Oman mutun mukaan se rele vois olla mittariston takana, koska sieltä kuuluu tuo naksunta kun vilkkua käyttää. Ei vaan viittis alkaa availemaan kojelautaa turhan takia, jos se rele onkin muualla. Nopealla googlettelulla en vastausta löytänyt.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei muistaakseni ole mittariston takana. Ota ensin se alakulmassa oleva pieni muovinen peitelevy irti ja sitten saat rattiakselin alapuolella olevan paneelin pois. Ovat ihan ristipääruuveilla kiinni. Releen pitäisi olla siinä jommallakummalla puolella rattiakselia. Jos se kerran nakuttaa, niin löytynee äänen perusteella helposti.
 
Ei muistaakseni ole mittariston takana. Ota ensin se alakulmassa oleva pieni muovinen peitelevy irti ja sitten saat rattiakselin alapuolella olevan paneelin pois. Ovat ihan ristipääruuveilla kiinni. Releen pitäisi olla siinä jommallakummalla puolella rattiakselia. Jos se kerran nakuttaa, niin löytynee äänen perusteella helposti.

Kiitokset vastauksesta. Täytyy tuolta kurkistaa ennen kuin alkaa mitään dramaattista tekemään. Tuonne kun pääsee käsiksikin aika helposti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös