Autoiluketju

  • 3 191 505
  • 18 516

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Uusi Skoda Superb 1.4 TSI 110kW, DGS-automaatilla ja Elegance varustuksella tuli koeajettua. Varsin miellyttävä paketti kaiken kaikkiaan ja vähän extraa kuten dynaaminen ohjaus ja jäykempi alusta ja silti jäi alle 40t€. Nousi jaetulle 1. sijalle uutta työsuhdeautoa mietittäessä.
Mielenkiintoinen paketti.
Olen katsonut samaa voimanlähdettä Passattiin ja Tiguaniin mutta taitaa hinta nousta aika samoihin, tai ylikin. Tilantarvetta olisi ja nykyisessä 3-sarjan bemarissa ei oikein tilat riitä, arvoa sillä on vielä +30t€ joten alle kympin välirahat kiinnostaisi.

Tuo moottori on toiminut polossa loistavasti, mulla on 2013 blueGT:ssä tuon koneen aikaisempi 103kw versio ja tykkään kovasti. Jopa miettynyt pitäväni useamman vuoden kaupunkikärrynä ja villeissä suunnitelmissa ehkäpä moottorioptimointikin koska tuossa koneessa on paljon potentiaalia ja vähän ongelmia, pelkällä optimoinnilla luvataan noin +30-40hp ja +50-70nm.

_
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo Elegance on joku kotimainen varustepaketti = Maahantuoja kasannut ja hinnoitellut agressiivisesti. Todella kattava varustelista jo vakiona.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Tuo moottori on toiminut polossa loistavasti, mulla on 2013 blueGT:ssä tuon koneen aikaisempi 103kw versio ja tykkään kovasti. Jopa miettynyt pitäväni useamman vuoden kaupunkikärrynä ja villeissä suunnitelmissa ehkäpä moottorioptimointikin koska tuossa koneessa on paljon potentiaalia ja vähän ongelmia, pelkällä optimoinnilla luvataan noin +30-40hp ja +50-70nm.

Mulla on vielä aikaisempi versio ja toi "vähän ongelmia" ei sovi kyllä siihen. Hymiö. Toisaalta tuon 13tkm aikana kun auto on ollut minulla niin ei ongelmia käynnistymisen tai suorituskyvyn suhteen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla on vielä aikaisempi versio ja toi "vähän ongelmia" ei sovi kyllä siihen. Hymiö. Toisaalta tuon 13tkm aikana kun auto on ollut minulla niin ei ongelmia käynnistymisen tai suorituskyvyn suhteen.
Puhutko tupla-ahdin versiosta? Se onkin täysin eri kone, paljon ketjuongelmia jne. Selvitin tarkkaan tätä ostaessa että VW palasi takaisin hinnakoneisiin ja tämä ACT malli juuri sellainen, en ole netistä löytänyt oikein mitään ongelmia käyttäjillä tällä moottorilla joka on ollut markkinoilla sen noin 5 vuotta. Eihän tämä syö öljyäkään enää niin kuin nuo murheelliset ketjukoneet. Käsittääkseni juuri tämä tekniikka on tuo mikä on sitten jatkunut uusiin seatteihin, audeihin, volkkareihin ja yllämainittuun Skoda Superbiinkin 140hp->150hp päivitetyllä moottorilla. En voi muuta kuin suositella.

_
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Palaan vielä tohon aiempaa rengaskeskusteluun. Pari viikkoa on tässä tullut mietittyä uusia kesärenkaita. Kesäaikana tulee ajettua n. 25 tkm/kesä, joten renkaisiin aion taas panostaa. Näistä ns. premium-merkeistä joku tulee taas valittua, mutta hankala on löytää parasta kompromissia. Vannekoko on tällä hetkellä 18-tuumaa, joten Nokian Hakka Black on ollut vahva vaihtoehto. Hieman kuitenkin arveluttaa ostaa Nokian rengasta, koska kulutuskestävyydestä on kuulunut niin paljon negatiivista. Onko jollakin kokemusta Hakka Black renkaista?

Harmi ettei ainakaan näissä kotimaisissa autolehdissä juurikaan näy renkaiden kulutuskestävyyden vertailua (johtuiskohan juuri Nokian renkaiden suosimisesta?). Kyllähän pehmeällä seoksella saadaan pitävä ja mukava rengas, mutta ei viitsisi yhden kesän kierrokseen lähes tonnia sijoittaa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Palaan vielä tohon aiempaa rengaskeskusteluun. Pari viikkoa on tässä tullut mietittyä uusia kesärenkaita. Kesäaikana tulee ajettua n. 25 tkm/kesä, joten renkaisiin aion taas panostaa. Näistä ns. premium-merkeistä joku tulee taas valittua, mutta hankala on löytää parasta kompromissia. Vannekoko on tällä hetkellä 18-tuumaa, joten Nokian Hakka Black on ollut vahva vaihtoehto. Hieman kuitenkin arveluttaa ostaa Nokian rengasta, koska kulutuskestävyydestä on kuulunut niin paljon negatiivista. Onko jollakin kokemusta Hakka Black renkaista?

Harmi ettei ainakaan näissä kotimaisissa autolehdissä juurikaan näy renkaiden kulutuskestävyyden vertailua (johtuiskohan juuri Nokian renkaiden suosimisesta?). Kyllähän pehmeällä seoksella saadaan pitävä ja mukava rengas, mutta ei viitsisi yhden kesän kierrokseen lähes tonnia sijoittaa.

Tuli tuohon kokoon hankittua Nexen n'Fera su4- renkaat viime keväänä Saksan maalta. Kokemusta samasta merkistä oli jo aiemmin. Täytyy kyllä sanoa että hyvä rengas, eikä edes hintaisekseen. Meteli on siedettävä eikä vetele juurikaan. Märällä pitää kuin tauti. Kulumisesta en uskalla sanoa koska kilsoja tulee kuitenkin aika vähän. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Kokona 225/40-18. Hintaa taisi olla kierrokselle kotiin tuotuna tai rengasliikkeeseen toimitettuna ~ 380€/ kierros.

Edit: tarkennusta
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Uusi Skoda Superb 1.4 TSI 110kW, DGS-automaatilla ja Elegance varustuksella tuli koeajettua. Varsin miellyttävä paketti kaiken kaikkiaan ja vähän extraa kuten dynaaminen ohjaus ja jäykempi alusta ja silti jäi alle 40t€. Nousi jaetulle 1. sijalle uutta työsuhdeautoa mietittäessä.
Rouvalla on kauppakassina VW golf 1.4 TSI 92kw. En voi kun kehua tuota moottoria. Vääntöä on golfin kokoiseen autoon aivan riittävästi ja ajossa kone tuntuu persedynamometrillä huomattavasti numeroitaan tehokkaammalta. Ongelmiakaan ei ole ensimmäiseen 65 tuhanteen kilsaan siunaantunut.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rouvalla on kauppakassina VW golf 1.4 TSI 92kw. En voi kun kehua tuota moottoria. Vääntöä on golfin kokoiseen autoon aivan riittävästi ja ajossa kone tuntuu persedynamometrillä huomattavasti numeroitaan tehokkaammalta.
Rouvalla on A3:ssaan vastaava mylly ja mun persedynamometri antaa samansuuntaisia lukemia. Varsinkin alavääntö on todella hyvä verrattuna nyt vaikka uuden Opelin saman kokoiseen 110kw koneeseen, jota manuaalin kanssa ajaessa tuntuu, että on aina liian iso vaihde silmässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jopas on taas suunnittelun kukkanen. Tällä kertaa farkku-Fokkerin takavalot. Opaskirjasessa sanotaan, että irrota ruuvit, irrota liitin ja vaihda polttimo. Ensinnäkin, missään ei ole taidettu viitsiä kertoa, että minkälainen polttimo. Motonet sentään tiesi paljon paremmin. Sielläkin oli toki kaksi vaihtoehtoa, jotka pitäisi molemmat olla yhteensopivuustaulukon mukaan ihan jees tuohon. Otin siis sellaisen, jota oli hyllyssä. Piti ottaa varmuuden vuoksi se toinenkin, ettei parin markan takia tule uutta reissua. Jäi kuitenkin kaivelemaan, että mitäköhän eroa niillä oli. No niissähän on sellainen ero, että tuossa mun koslassa jarruvalo ja takavalo on samassa polttimossa. Ja se on just se polttimo, minkä kohdalla oli tyhjää. Olenpahan kokemusta viisaampi taas.

Tai oikeastaan olen kahta kokemusta viisaampi. Piti vielä näköhavainnolla varmistaa, että mikä polttimo siellä nyt muka oli pimeänä, ettei vaihda ehjää. Pikatestin mukaan kaikki kolme, kun se sähkönsiirron suhteen yllättävän tarpeellinen liitin ei ollutkaan enää kiinni vastakappaleessa. Harjoittelin nääs ennen kauppaan menoa ensin valoyksikön irroittamista ja pienen heiluttelun jälkeen keksin, miten se otetaan irti. Takaisinlaitto oli yhtä helppoa. Paitsi sen ohjeessa mainitun sähköliittimen osalta. Se palikka meinaan irtoaa tosi helposti vedettäessä vastakappaleestaan ja näyttää ihan kiinteältä asennukselta. Mutta kun ei ole, vaan heiluukin siinä ihan vapaasti parin sentin johtojen varassa, kun sitä tarkemmin tutkii. Ja sinne ei saa taas sormiaan muu kuin se kuuluisa gynekologi pitämään vastakappaletta paikallaan, kun yrittää ujuttaa valoyksikköä takaisin koloonsa. Voi kilin vittu, kuinka vaikeaksi on homma taas tehty! Sitä vitun johtokimppua ei tarttis olla kuin 5 cm enemmän, niin sen saisi iisisti tökättyä kiinni ja sen jälkeen laittaa se yksikkö paikalleen. Jotta homma olisi mahdollisimman vaikeaa, siinä on toki takaluukun teleskooppitanko just siinä kohtaa, mihin tekisi mieli asettaa sormensa, että yletyy sihtaamaan sitä vastakappaletta valoyksikön liittimeen.

No, helpompaa se oli kuin Toledon sivuvilkun polttimonvaihto.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
@pikkuvaimo Sä olet hakenut auton Saksasta lähiaikoina joten kerroppa toimiiko kortilla maksaminen siellä miten hyvin vai pitääkö vieläkin raahat käteistä mukana?
3 viikon päästä olisi lähtö auton hakuun ja tähtäimessä olisi eräs auto joka on katsastettu viime kuussa joten sitä en viitsi lähteä viemään mihinkään erilliseen tarkastukseen vaan luotan omaan asiantuntemukseen ;)
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
@pikkuvaimo Sä olet hakenut auton Saksasta lähiaikoina joten kerroppa toimiiko kortilla maksaminen siellä miten hyvin vai pitääkö vieläkin raahat käteistä mukana?
3 viikon päästä olisi lähtö auton hakuun ja tähtäimessä olisi eräs auto joka on katsastettu viime kuussa joten sitä en viitsi lähteä viemään mihinkään erilliseen tarkastukseen vaan luotan omaan asiantuntemukseen ;)

Käteisenä kannattaa maksu suorittaa. On paljon helpompi tingata.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osaako joku suositella järkevänhintaista autokorjaamoa Audi A3:n (vm. 2007) määräaikaishuollolle? Sijainti Vantaan Tammiston läheisyydessä.
Kilpailuta tuolla: AutoJerry.fi – Kilpailuta autohuolto tai autokorjaamo

Voi laittaa myös etäisyyden kilometreinä. Tuota olen käyttänyt jo pari kolme vuotta ja pelkkää positiivista kokemusta itsellä. Nopeasti tipahtelee lähiseudun autohuoltojen tarjoukset puhelimeen.

_
 

Veijari

Jäsen
Minä suhtaudun hieman skeptisesti randomilla ja pelkän hinnan perusteella valittuun autohuoltoon. Tuossa jokunen viikko sitten kyselin vaimon A3:een huoltohintoja ja eräs paikallinen, melko suosittukin huoltoliike antoi hinta-arvion ja suositteli mm. S-tronic automaattivaihteistoon öljynvaihtoa. S-tronic on siis kuivakytkinvaihteisto, johon ei vaihdeta öljyjä. Aika hyvin pitää siis itse tietää mitä autoon kuuluu huollossa tehdä ja mitä ei, eli tarkkana saa olla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täällä stadissa ei hirveästi enää ole autotallifirmoja jos hiukan kärjistetään. Viimeksi kun kilpailutin Jerryssä niin sieltä tuli länsi-helsingin alueelle mm Fixusta ja Autoasi autohuoltoja merkkihuoltojen lisäksi. On sellainen kutina että monet pienemmät pajat alueilla missä itse liikun on joko sulkenut tai liittynyt isompaan ketjuun.
Tuossa Jerryssä voi vielä kysellä huollosta ennen ajanvarausta jos jokin epäilyttää ja itsekin epäilevänä halusin varmistaa että kuittaavat tarvittavat merkinnät bemarin ajotietokoneeseen. Olin kuullut huhua että kaikki eivät tätä tee ja kaiken lisäksi vieläpä Laakkonen kerran unohti kuitata huoltovalot. Kun vielä otetaan se hinta puheeksi niin jarrunesteen vaihdon hintahaarukka autoasi-liikkestä Laakkoseen oli 70€ - 140€ niin itse en nykyään marmoritiskille helpolla lähde edes uudemman bemarin kanssa vaan käytän mieluiten näitä monta kymmentävuotta vanhoja tunnettuja autohuoltoja jotka toimivat siis nykyään yllämainittujen ketjujen nimien alla.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa jokunen viikko sitten kyselin vaimon A3:een huoltohintoja ja eräs paikallinen, melko suosittukin huoltoliike antoi hinta-arvion ja suositteli mm. S-tronic automaattivaihteistoon öljynvaihtoa. S-tronic on siis kuivakytkinvaihteisto, johon ei vaihdeta öljyjä. Aika hyvin pitää siis itse tietää mitä autoon kuuluu huollossa tehdä ja mitä ei, eli tarkkana saa olla.

Eikös tuolla S-tronicissakin kuitenkin öljyt sisällä kierrä, ja vain kytkimet on kuivat. Joten en tiedä onko tuo nyt ihan pöljä ehdotus jos nuo öljyt välillä vaikka vaihtaisikin, sanotaan tehtaan/maahantuojan ohjelmassa mitä tahansa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Duunikaveri huollatti pari autoa sitten Audinsa Etelä-Helsingissä. Se onkin sitten jo hiukan suhteellinen käsite, miten lähellä Tammistoa tuo on. Kuulemma kannatti huollattaa siellä asti.
 

Jindebyne

Jäsen
Osaako joku suositella järkevänhintaista autokorjaamoa Audi A3:n (vm. 2007) määräaikaishuollolle? Sijainti Vantaan Tammiston läheisyydessä.

Ei nyt ihan vieressä, mutta kohtuu helpon ajomatkan (Kehä 3) päädyssä Vuosaaren satamassa TamCar Oy. Itse olen huollattanut parikin Audia siellä ja moitteetonta tasoa ollut sekä työt, että palvelu.

Veljekset pitävät puljua ja ainakin toisella kokemusta Audin Centerin omasta merkkihuollosta. Tarjoavat myös osiin eri hintaluokan vaihtoehdot ja omat suositukset, joten niiden kautta myös säästöjä tullut jonkin verran.

Huollon sijaisauton saanut veloituksetta, en tiedä miten tuo heidän hinnastossa on, että onko aina veloitukseton vai ei, joten sitä en lähde lupaamaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku parin-kolmen tonnin kakkosauto olisi kohta ostettava. Mitäs suosittelisitte? Ajoa tulisi arkisin töihin ja takaisin, eli 15km yhteensä päivässä, eipä sitten oikeastaan muuta. 4 ovea olisi oltava ja isofix olisi plussaa, mutta ei pakollinen. Kilsoja saisi olla about siellä 150tkm-200tkm välissä tai toki vähemmänkin jos osuu kohdilleen.

Itse olen miettinyt Nissan Micraa tai Primeraa hatchpackina. Niitä näyttää noilla spekseillä löytyvän ihan ok. Ford Focusta myös on paljon tarjolla, mutta niistä taidan pitää näppini erossa. Ehdotelkaa!
 
Viimeksi muokattu:

JeppeEpeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Audin ja muidenkin VW-huoltoihin on hyväksi havaittu MT-Autosähkö. Kaikki huollot 160 tkm ajalta A3:seen sieltä ja olen ollut aina tyytyväinen. Sijainti lentokentän vieressä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös