Asioita, joita pelkäät.

  • 13 272
  • 117

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Sairaalat. En voi sanoa, että hysteerisesti pelkäisin sairaaloita, mutta sairaalan tuoksu on jotenkin niin etova, että aina puistattaa kun astun sisään sairaalaan. Kaikkein vastenmielisin paikka hands down.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
torjutuksitulemista, en uskalla edes yrittää mennä jonkun kiinnostavan naisen juttusille.

Sairaalat on aivan hirveitä paikkoja, se hajukin on aivan ällöttävä ja koskaan en mielelläni sairaalaan mene edes katsomaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vlad
Vinkee ötökkä, tahtoo samanlaisen!



Oletkos Preda tietoinen sen sukupuolesta? Tuli vaan mieleen kun kerroit silitelleesi sitä selkäpuolelta ja se meni sen johdosta "ekstaasiin",

ENSINNÄKIN ota selvää allergioistasi ennenkuin hankit tarantulan/tarantellan... nimittäin aina on mahdollista että hämis uuteen ympäristöön tullessaan stressaantuu ja silloin otuksen käsittely on hankalaa... se siis saattaa sinua purra yllättäen, vaikka kuinka rauhallisesti sitä käsittelisit siinä teidän "tutustumisvaiheessa" ... se vaan varmistaa tulevaa elinympäristöään itselleen sopivaksi ( = se terraario jonka SINÄ sille valmistat ja rakennat).
Sinulle on eritäin TÄRKEÄTÄ varmistaa tuo allergiataipumus esim. suomalaisen ampiasen pistojen suhteen.

Meidän kotona majailevan spaidarin sukupuolesta en tiedä mitään. Poika tai tyttö, niin vinkeä otus se kuitenkin on. Kun avaan terraarion kannen, niin menee noin 15 sekuntia kun se kököttää minun reidelläni... kun kesä koittaa niin se on sekunnin murto-osassa ikkunaruudussa nappaamassa lihaisaa raatokärpästä... AAAAH.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Predator

Sinulle on eritäin TÄRKEÄTÄ varmistaa tuo allergiataipumus esim. suomalaisen ampiasen pistojen suhteen.

Ei ongelmaa, kuten jo kirjoitin aiemmin, elämäni aikana ampiaiset ovat pistäneet minua varmaan sen parikymmentä kertaa eikä pistojen seurauksena tule mitään oireita, vain pieni punainen piste joka katoaa tunnissa parissa viimeistään. Ei edes kunnon turvotusta.

Minua todellakin pisti penskana kerralla kuusi ampiaista ja viisi otti kohteekseni pääni mutta olin kuin eivät olisi pistäneetkään.

vlad#16.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti Tj
Epäilen, että tämä kauhu juontaa juurensa lapsuuteeen ja erääseen ekaluokkalaisena tehtyyn tivolireissuun, en muista mikä tivoli oli, ehkä Suomen Tivoli, mutta joka tapauksessa siellä oli jokin laite joka yhdisteli erilaisia naurutalo-elementtejä, liikkuvia tasoja, peilejä ja eestaas meneviä rappuja.

Joo, kyllä kyseessä taitaa olla Suomen Tivoli, kyseinen laite oli pienempänä suosikkejani ja on nimeltään Supra . Eikä se edes ole korkeudeltaan kuin muutaman hassun metrin eikä sen huipulta näe juurikaan Jyväsjärven toiselle puolen. Liukumäkikin osoittautui vanhemmalla iällä melko tylsäksi, kun liukumäkikin oli niin pienivauhtinen ja lyhyt.
Vappunahan ST tulee taas Jyväskylään, lähdetkö Tj mäkeen? Sen jälkeen voidaan heittää vielä nelisen kierrosta maailmanpyörässä. Päivän päätteeksi voisin vielä tarjota Vesilinnan portaat ylös näköalatasanteelle, josta näkisi jo puoli Jyväskylää.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Unohdin sanoa että pelkään myös hautausmaita. Jotenkin ne ovat niin synkkiä ja jotain kammottavaa on lukea kuolleiden ihmisten nimiä hautakivistä.
Yöllä minua ei saisi kulkemaan hautausmaan läpi vaikka olisi karhu perässä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Amppareita pelkään kuollakseni.

Pelkään myös USAn korkeinta johtoa, markkinataloutta ja hieman omituista naapurin miestä.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pienempänä pelkäsin olla yksin ulkona pimeällä, ja muutenkin pimeää, enää nyt sellaista ei ole ollenkaan, mitää ahtaanpaikankammoa tai sellaisia ei ole, mutta yksi juttu pelottaa. Se että jompikumpi vanhemmistani kuolisi. Pelkkä ajatuksin kauhistuttaa, nykyiset vanhempani ovat kyllä aivan mahtavia vanhempia, muuta ei voi sanoa. Tässä iässä niitä pitäisi vihata tiedän, mutta ei, ne ovat loistavia, tuntuvat ymmärtävän minua jne. Tottakai joskus tuntuu, että ne on perseestä tai muuta vastaavaa, mutta mitäs sitten? Niitä tulee aivan varmasti olemaan vieläkin. Voin kuvitella, että jompikumpi kuolisi, saisin jonkun todella tyhmän ja määrälievän isä- tai äitipuolen ja elämä menisi perseelleen. Tai se olisi kaikkein kauheinta, että molemmat vanhemmat menehtyisivät. Joutuisin johonki kauheaan sijaisperheeseen ja kaikkea.

Ei sellaista kestäisi.
 

Tobias

Jäsen
Pelko

Mulla on eräs kauhukuva, jota ajattelemalla mulle tulee lähes pakokauhuinen olo. Nimittäin joskus ajattelen, että olisiko mahdollista halvaantua ja vaipua "koomaan" niin, että aivokäyrät osoittavat sun olevan aivokuollut, mutta todellisuudessa aistit kaikki asiat ja ymmärrät mitä ympärillä tapahtuu ja puhutaan, mutta et itse voi sanoa tai elehtiä millään tavoin.

Siinä sitten makais jossain sairaalassa letkuissa, ja kaikki ystävät ja tuttavat ja sukulaiset luulisivat, ettei tuo vihannes ymmärrä eikä kuule mitään, mutta kuulisit ja tajuisit tilanteen mutta et voisi tehdä mitään. Vähitellen, ajan kuluessa vierailut vähenisivät, kuulisit kun oma vaimo tulee uuden miehensä kanssa katsomaan aivokuollutta vihannesta. Tuo skenaario on niin helvetillinen että mä en halua edes kirjoittaa tästä enempää. Tarttiskohan varata psykiatrilta aika...

Sen sijaan mä en osaa pelätä mitään hyönteisiä tai käärmeitä. Pelko on väärä sana, mutta eräänlainen valppaus kyllä herää kun näkee esimerkiksi käärmeen metsässä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Näin parinkymmenen kaljan jälkeen pelottaa se eka duunipäivä vielä enemmän..

Mut sit tuli lisäksi vielä mieleen käärmeet. En tiedä pelkäänkö niitä sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta inhoan kyllä ja vittu että inhoankin. Aina kun näen moisen otuksen niin tekee mieli joko mennä äkkiä pois tai tappaa se välittömästi. Hämähäkit, madot, liskot jne. ovat kaikki ihan yes mutta käärmeet.. - hyi saatana!!

Maailmassa on kolme etovaa asiaa: Käärmeet, sienet ja miesrakkaus.
 

JanJ

Jäsen
Lapsuudesta juontaa outo pelko.
En uskalla ottaa elävää ahventa kiinni käsin, vähintään hanskat pitää olla kädessä.

Joskus nappulana ongein mökkilaiturilla ja sain komean ahvenen. Otin sitten selkäpuolelta kiinni irroittaakseni koukun niin eikös vain ne selkäevän piikit läpäisseet kämmenen nahan.

Vaikka nyt tiedän miten toimia, lentää ahven metrin kaaressa kädestä jos se sätkäisee kun irroitan koukkua kidasta. Uuh...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JanJ
Lapsuudesta juontaa outo pelko.
En uskalla ottaa elävää ahventa kiinni käsin, vähintään hanskat pitää olla kädessä.


Mulla on vähän sama vika. En nyt voi sanoa pelkääväni, mutta en kyllä mielelläni eläviin kaloihin puutu. Jos sattuu että jonkun hauen joskus saan, niin varmasti listin sen ensin jollain airolla/halolla tms. ja sitten vasta otan sen limaisen elikon käteen. Ei pelkoa, mutta ei muuten mitenkään eroottinen elämys sikäli..
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Re: Pelko

Viestin lähetti Tobias
Nimittäin joskus ajattelen, että olisiko mahdollista halvaantua ja vaipua "koomaan" niin, että aivokäyrät osoittavat sun olevan aivokuollut, mutta todellisuudessa aistit kaikki asiat ja ymmärrät mitä ympärillä tapahtuu ja puhutaan, mutta et itse voi sanoa tai elehtiä millään tavoin.
Kieltämättä kuulostaa aika pahalta skenaariolta. Kunnon scifi-meininkiä..

Noh, näiden "luonnollisten" pelkojen lisäksi ei nyt tule mitään erityistä mieleen. Kaipa mulla kuitenkin pientä korkeanpaikankammoa on, mutta ei mitään hysteriaan asti menevää. Ja sitten tietyt esiintymistilanteet ovat myös vähän ilkeitä, mutta ei sitäkään nyt kammoksi voi sanoa.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Mike
Jos sattuu että jonkun hauen joskus saan, niin varmasti listin sen ensin jollain airolla/halolla tms. ja sitten vasta otan sen limaisen elikon käteen.

Tässä kohtaa kehoitan keksimään jonkun toisen keinon. Sattui nimittäin pari kesää sitten että sain ihan reilun kokoisen hauen, ja luulin listineeni sen kunnolla. Sitten kun lähdettiin soutamaan takaisin rantaan niin eikö se idiootti ala jaloissa yhtäkkiä pomppimaan sellaisia puolen metrin korkuisia loikkia. No eikun airo käteen ja hulluna hakkaamaan sitä niin totta kai se airo lensi upeassa kaaressa keskelle jonkkaa. Että silleen.

Muuten noista peloista täytyy sanoa että minkään maailman örviäisiä jotka eivät ole hengenvaarallisia en kyllä osaa pelätä. Onhan siis hyttyset paljon pahempia kuin esim. hämähäkit, yäk.

Sen sijaan Tobiaksen mainitsema tilanne vihannekseksi joutumisesta tai että jollekin läheiselle kävisi niin on paljon konkreettisempi pelko. Tai vammautuminen, vaikka tiedän että sen kanssa voi elää, niin ajatus siitä kuitenkin pelottaa.

Kaikkein eniten kuitenkin pelottaa kaiken maailman hörhöt jotka päästään sekaisin ollessaan ovat täysin arvaamattomia ja kykeneväisiä tekemään ihan mitä vaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
1. Hammaslääkäri

Sattuu niin saatanasti eikä mitään voi tehdä. Puristan hammaslääkärin tuolia aina niin lujaa koko hoidon ajan, että käteni on aivan paskana kun lopulta saan poistua. Pitäisi joskus mennä hammaslääkäriin ja pyytää, että saisi istua siinä tuolilla tietäen, että tänään kukaan ei koske mihinkään minun suussani.

2. Laiturilta/veneestä veteen hyppääminen

Mieleeni on painunut joku mainoskuva jossa piirretty ukkeli hyppää pää edellä jorpakkoon ja veden alla törröttää puu tai joku kivi. Toisaalta tästä fobiasta ei ole hirveästi haittaa. Kai se on loppujen lopuksi ihan hyvä asia ettei hypi sokkona outoihin vesiin. Mökilläkin käyn aina ensin uimassa ja kahlailemassa ennenkuin tohdin hyppiä laiturilta.

3. Ampiaiset sisätiloissa

En varsinaisesti panikoi, mutta tapan tunkeutujan välittömästi ja hakkaan sen aivan atomeiksi. Auton ikkunasta sisään livahtavat ampiaiset ovat pahimpia. Auto pysähtyy alta aikayksikön ja minä säntään ulos.

4. Laivamatkat talvella

En osaa 100% rentoutua ruotsinlaivoilla jos tiedän, että merivesi on pirun kylmää. Tämä fobia ei silti ole niin paha, että se estäisi minua lähtemästä risteilemään talvisin.

5. Isohkot ilmakuopat

Lentokoneessa on kettumaista olla jos kone tärisee ja heiluu ja varoitusvalot syttyvät palamaan.

6. Öttömönkiäiset

Eli kaikki iljettävät ötökät joita löytyy esim. kun kääntää isohkon kiven tai hajoittaa lahonneen kannon. En tiedä onko pelko oikea sana, inhoaminen tai iljettäminen voisi olla parempi termi.

7. Piikit + katedrointi

Joku rokotus tai puudutus (muualle kuin suuhun) vielä menee, mutta verikokeet, punkteeraukset yms. jännittävät. Katedrointi on yksi elämäni vittumaisemmista kokemuksista. Pitäisi varmaan tatuoida heppiin teksti "Exit Only!".
 

JanJ

Jäsen
Pelosta tuli mieleen... maanmainion MKKK-orkesterin kappaleesta pätkä:
"Pelkään lottovoittoa. Pelkään sen osuvan sinulle."
 

machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tottenham Hotspurs, Barca
En tiedä pelottaako minua enää oikeastaan mikään muu kuin läheisten kuolema.. Mutta pienenä tuli pimeässä aina tehtyä niin että kotia lähestyessä kiihdytti kokoajan vauhtia ja yritti avata lukossa olevan kotioven mahdollisimman nopeasti.. Myöskin pienenä yhtä namusetää pelkäsin..
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Ampiaiset ovat varmaankin ikuinen pelkoni kohde. Ehkä juuri sen takia minua ei koskaan ole moinen otus pistänyt. Uhkaavan tilanteen sattuessa joko lähden pakoon tai sitten jähmetyn paikoilleni. Pelkään ampiaisten lisäksi toki muitakin eläimiä, kuten hulluja koiria. Yksi sellainen puri minua reiteen viime syksynä. En tiedä, onko olemassa juurikaan sellaisia eläimiä, joita en millään tavalla pelkäisi.

Toinen omituinen pelkoni ovat sähköiskut. Vaikka tiedän, että ne ovat useimmiten säälittävän pieniä ja huomaamattomia, pelkään koskea metallisiin kahvoihin tai muihin vastaaviin. Tämä pelko on vastenmielinen. Se on saanut alkunsa kai joltain Silja Linen risteilyalukselta, jonka kaiteet ovat joskus osoittautuneet minulle turhan elektrisiksi.

Yleismaailmalliset pelot ovat sitten oma lukunsa. Ehkä joku muiden tai oma kuolema on näistä ilmeisin. Pimeyskin pelottaa tilanteesta riippuen.

EDIT: Niin, lapsuudessani pelkäsin myös "nallekarhua": aina, kun menin illalla yksin huoneeseeni, saatoin yhtäkkiä juosta takaisin vanhempieni luokse jo mainitun nallekarhun pelossa. (Kyseessä on enemmänkin käsite tai karhusta muodostettu mielikuva kuin mikään oikeasti olemassa oleva olento.) Myös Pikku Kakkosen edelleen puistattava "Varokaa heikkoja jäitä" -lausuma sai minut pelkäämään, piiloutumaan sohvan taakse ja jopa itkemään. Nimimerkki machinen yllä mainitsemalla tavalla minäkin olen toiminut - kiihdyttänyt vauhtia pimeässä ovea kohti kulkiessani. Helkkari soikoon, kaikkea sitä tuleekin pelättyä!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Juu, itselläkin on lievä klaustrofobia. ois melkonen kauhuskenaario olla pinon alimmaisena kun porukkaa hyppii päälle. vrt. mestaruusjuhlat kaukalossa ratkaisevan osuman jälkeen.

Muut pelot on aika lieviä ja luonnollisia.

Pimeääkään en varsinaisesti pelkää, mutta helposti pimeässä ollessaan alkaa mielikuvitus laukkaamaan :) esim. intissä, kun oli yksin pimeässä vartiossa, niin jokainen pienikin rasahdus tai muu ääni, niin kyllähän tuo vähän pelotti.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Myös Pikku Kakkosen edelleen puistattava "Varokaa heikkoja jäitä" -lausuma sai minut pelkäämään, piiloutumaan sohvan taakse ja jopa itkemään.
Joo, "Varokaa heikkoja jäitä" -iskulause sai meikäläisenkin kananlihalle. Ja silti sitä aina innolla odoteltiin, jotta koskas näyttävät sen jälleen.

Joo, ja tietty "hullut" eläimet saavat minunkin sykkeeni nousemaan. Muistuupa mieleeni eräs tapaus viime kesältä, kun olin pesemässä ikkunoita eläinlääkiksellä: Menin jonkinmoiselta eläintenjuoksutuskäytävältä yhdestä ovesta sisään toiseen huoneeseen pesemään ikkunoita. Kun olin pessyt ikkunat, huomasin, että ulos sieltä pääsee kahden oven kautta, enkä siinä vaiheessa muistanut, kummasta ovesta olin tullut sisään. Noh, nykäisin sitten toisen oven lähestulkoon väkivalloin auki (ihmettelin, kuinka se nyt olikaan niin tiukassa) ja silmänräpäyksessä kaksi verenhimoista saksanpaimenkoiraa lähti juoksemaan meikäläistä päin silmät killuen. Noh, onneksi sain sitten vedettyä oven kiinni noin millisekuntia ennen kuin toinen niistä otuksista olisi päässyt minuun käsiksi. Huh! Ja sitten siitä oikeasta ovesta ulos :) Kyllä tuossa oikeasti menin ihan paniikkiin.

Eläinlääkiksellä oli muutenkin kaikkea ihan mielenkiintoista bongattavaa (olin siis kesätöissä ikkunoita pesemässä, uuh). Jossain kellarissa oli jokin "näyttely", ja siellä säilytettiin purkeissa jotain syöpäkasvaimia, kaksipäisiä koiria yms. Jeh, voisinpa melkein sanoa, että vähän etovaa touhua.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Sunnuntai-illan horrorit

Täysissä ruumiin ja sielun voimissa en pelkää mitään, joskus korkeintaan ujostuttaa tai epäilyttää.

Sunnuntai-iltaisin mieleni on heikko ja seuraavat pelot saapuvat:
1. Säpsähdän. On hiljaista. En kuule hengitystäni. Kauankohan on aikaa, kun viimeksi vedin happea sisääni? Nyt äkkiä ilmaa sisään. Seuraavat pari minuuttia tarkkailen keuhkojani, kunnes totean hengitysrefleksini olevan ohjesäännön mukaisen.
2. Ikkunasta loistaa vihreää kajoa, ehkä. Jos se voimistuu, vedän kyllä peiton silmille.
3. Kuolen, ja kostava Jumala onkin ollut olemassa. Onko mahdollista vaihtaa kadotusta uuteen yritykseen tai edes olemattomuuteen.
4. Viimeisenä ja vähäisimpänä näen itseni peilin edessä repimässä irtoavia hiustukkoja päästäni ja hampaita suustani.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Pelkään neuloja ja kaikenlaisia rokotuksia, ne ovat vittumaisia. Myös käärmeet kuuluvat inhokkilistalle. Tänään olisi edessä kutsuntatarkastus, ei kai vain rokotuksia? Onko jollain tietoa anntetaanko niitä kutsuntatarkastuksen yhteydessä, ja kuinka monen vuoden välein rokotukset annetaan. *kylmiä väreitä*
 

Anton

Jäsen
Perinteiset angstit eivät juuri kolahda. Olen juonut darraiset aamukahvit 20 kerroksisen hotellin parvekkeen kaiteella istuen. Olen moninkertainen ”ryömi makuupussiin pää edellä” –kisan voittaja.

Pelkonani ovat sillat. Eivät mitkään tahansa sillat, vaan sillat joiden läpi voi nähdä veden. Voin pysähtyä kaiteen viereen katselemaan maisemia, mutta jos katson alaspäin ja näen lankkujen välistä virtaavan veden, niin kastuu muutakin kuin kainalot. Pelko on sikäli ristiriitainen, sillä olen kohtalaisen hyvä ja kestävä uimaan.

Asiasta neljänteen. Aikaisemmissa viesteissä on puhuttu hämähäkeistä. Maastossa liikkuessa tulee joka kerta todella mielenkiintoisia otuksia / ötököitä vastaan. Mikä meidänkin oloissa pärjäävä hämppis on väriltään paikoin tumman, paikoin vaalean ruskea, takaruumiissa oli vaaleita pisteitä? Mittaa eturaajasta takaraajaan yli kymmenen senttiä (tulikohan liioiteltua?) ja sen takaruumis oli poikkeuksellisen iso kokoonsa nähden eli vasaralla turvoksiin hakatun peukalon viimeisen nivelen kokoinen. Tapasin kyseisen kaverin viimekesäisellä sieniretkellä. Maastona oli kosteahko sekametsä. Näin todella läheltä, sillä olin juuri lyömässä naamarini sen verkkoon, kun havaitsin liikkeen.

Jk: Hämähäkit ovat seksikkäitä! *Grin*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös