Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 250 612
  • 7 359

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei avaudu miten joku voi katsoa vaikka jalkapallo tai jääkiekko-ottelua ilman, että on jomman kumman puolella. Aina sen ei toki tarvitse olla kunnollista kannatusta, mutta eihän siitä pelistä jumankeuta saa mitään irti, jos lopputuloksella ei ole sinulle mitään väliä. Itse toki myönnän joskus jalkapallossa kannattaneeni tasapeliä, jos se on ollut suosikilleni suotuisin lopputulos

Haluaisin osata vastata tähän jotain fiksua ja viisasta. Minun pitäisi kyllä osata tähän vastata jotain edes sillä olen urheilun seuraaja joka ei ennen edes välittänyt jalkapallosta ja jääkiekkoakin katselin vain lähinnä tosiaan silloin kun suosikkiseurani pelasi.

Nykyään on toisin. Vuoden 2018 jalkapallon MM-kisojen aikaan opin vihdoin katselemaan myös jalkapalloa mutta eihän minulla siinä lajissa ole oikeastaan kuin kaksi suosikkiseuraa, Liverpool ja kotimaisista Haka. Paljon tuleekin nykyään katseltua sellaisia jalkapallo- ja jääkiekko-otteluita joissa ei ole sitä suosikkiseuraa.

Tämä jo sen takia että nykyään se on mahdollistakin. Eihän minulla ollut vielä muutama vuosi sitten mahdollista nähdä edes jääkiekostakaan kuin HPK:n pelejä joita kävin paikan päällä jäähallissa katselemassa. Joskus kävin pubeissa katselemassa myös lätkää, mutta silloinkin vain HPK:n pelejä.

Nykyään on toisin. Nykyään minulla on noita maksukanavapaketteja käytössäni jolloin näen jalkapallo-ja jääkiekko-otteluita enemmän ja joukossa on tosiaan paljon sellaisia pelejä joissa ei ole suosikkiseuraa.

Mikä minut pistää katselemaan sellaisia pelejä joissa ei ole suosikkiseuraa mukana? No joissakin peleissä on varmasti muuten sitten panosta ja merkitystä ja niitä on sen takia mielenkiintoista katsella. Sitten lajit on ihan viihdyttäviä ja laadukkaitakin usein ja siksikin niitä katselee vaikkei olisikaan mitään suosikkiseuraa pelissä mukana. Sekä lajeja katselee ihan mielenkiinnostakin, erilaisia ratkaisuja kiekon ja pallon kanssa, pelin rakentelua ja kaikkea mitä yksityiskohtia peleissä onkaan.

Lisäksi tässä ollaan jalkapallon seuraamisessa vasta opin polulla. Se on yksi laji mitä olen vasta viime vuosina tosiaan oppinut katselemaan ja yritän sitäkin lajia oppia enemmän ja enemmän. Sanotaan kyllä että vanha koira ei uusia temppuja opi mutta pyrin opettelemaan seuraamaan lajeja joita en ennen ole juurikaan seurannut, alppihiihtoa,futista, formuloita, yleisurheilua... Golfista en tiedä, sitäkin näkisin paljon mutta siitä en ole vielä jaksanut kiinnostua.

Tosin minullekin käy usein niin että pelin edetessä menen jomman kumman joukkueen puolelle. Varsin usein altavastaajan. Ja toisekseen, liian usein teen jotain muutakin peliä seuratessa kuten surffaan netissä. Keskittymiseni ei ole läheskään aina itse peliin ihan 100 prosenttista, se ei kyllä sitä ole aina edes suosikkijoukkueenkaan peleihin muuta kuin vasta silloin kun pelataan pudotuspelejä. Silloin jännittää niin pirusti ettei muuta pysty tekemään kuin katselemaan peliä ja pureskelemaan kynsiä!
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Tosin minullekin käy usein niin että pelin edetessä menen jomman kumman joukkueen puolelle. Varsin usein altavastaajan. Ja toisekseen, liian usein teen jotain muutakin peliä seuratessa kuten surffaan netissä. Keskittymiseni ei ole läheskään aina itse peliin ihan 100 prosenttista, se ei kyllä sitä ole aina edes suosikkijoukkueenkaan peleihin muuta kuin vasta silloin kun pelataan pudotuspelejä. Silloin jännittää niin pirusti ettei muuta pysty tekemään kuin katselemaan peliä ja pureskelemaan kynsiä!
Tätä juuri tarkoitin, kyllä siinä pelin edetessä menee väkisinkin jomman kumman puolelle. Toki on näitä Crystal Palace-Brightoneita jonka lopputulos ei kiinnosta loppujen lopuksi lainkaan, mutta eihän sitä Man City-Real Madrid peliä voi katsoa ilman jomman kumman puolella oloa. Itselle valinta oli vaikea, koska molempia kohtaan syvä viha, mutta jo ennen peliä valitsin Madridin ja Cityn park the bussia katsoessani mielipiteeni vankistui. Itsellä vain on jotenkin se iskostunut, että jos en kummankaan puolella ole, en saa pelistä yhtään mitään irti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tätä juuri tarkoitin, kyllä siinä pelin edetessä menee väkisinkin jomman kumman puolelle. Toki on näitä Crystal Palace-Brightoneita jonka lopputulos ei kiinnosta loppujen lopuksi lainkaan, mutta eihän sitä Man City-Real Madrid peliä voi katsoa ilman jomman kumman puolella oloa. Itselle valinta oli vaikea, koska molempia kohtaan syvä viha, mutta jo ennen peliä valitsin Madridin ja Cityn park the bussia katsoessani mielipiteeni vankistui. Itsellä vain on jotenkin se iskostunut, että jos en kummankaan puolella ole, en saa pelistä yhtään mitään irti.
Nää on näitä. Ite kattelen paljon urheilua ihan vaan urheilun takia. Tätä voi joku ihmetellä, mutta esim jääkiekon mm-kisat. En mää koe tasan mitään tunnetta Suomea kohtaan, noissa karkeloissa kannatan AINA altavastaajaa. Jos Suomi pelaa Venäjää, Kanadaa, Ruotsia tai Tsekkiä vastaan, niin yleensä olen Suomen puolella. Jos taas Suomi pelaa Tanskaa, Norjaa, Saksaa, Sloveniaa tms. vastaan niin olen aina näiden altavastaajien puolella. Katson myös lukuisia nyrkkeilyotteluita viikonlopussa ja monesti ottelevat veljet ovat mun kannatuslistalla ihan samalla viivalla. Mutta hieno laji, ja sitä katselee ihan oppimistarkoituksessakin. Nääs kun tyylejä on monia. Tosin aina kun joku vitun amerikkalainen gettojoujou tulee kehään jonkun hevonperkeleen löpöksyn saattelemana joka höpöttää mikkiin jotain gettojououjuttuja niin tommosen persereiän toivosi aina saavansa turpaan niin ettei muista huamena omaa nimeensä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei avaudu miten joku voi katsoa vaikka jalkapallo tai jääkiekko-ottelua ilman, että on jomman kumman puolella. Aina sen ei toki tarvitse olla kunnollista kannatusta, mutta eihän siitä pelistä jumankeuta saa mitään irti, jos lopputuloksella ei ole sinulle mitään väliä. Itse toki myönnän joskus jalkapallossa kannattaneeni tasapeliä, jos se on ollut suosikilleni suotuisin lopputulos
Mie kyllä sujuvasti katson jotain Brighton - Crystal Palace -matsia, vaikka kumpikaan joukkue ei herätä isompia intohimoja puolesta tai vastaan. Oikeastaan silloin voi katsella analyyttisemmin, kun ei tarvitse toivoa kummallekaan onnistumisia.

Jalkapallossa muuten pitäisi ottaa käyttöön sellainen uudistus, että maalittomasta tasapelistä molemmat joukkueet saisivat sarjataulukkoon nolla pistettä. Loppuisi se alaspäin pelaaminen.
 

Glove

Jäsen
Mie kyllä sujuvasti katson jotain Brighton - Crystal Palace -matsia, vaikka kumpikaan joukkue ei herätä isompia intohimoja puolesta tai vastaan. Oikeastaan silloin voi katsella analyyttisemmin, kun ei tarvitse toivoa kummallekaan onnistumisia.

Jalkapallossa muuten pitäisi ottaa käyttöön sellainen uudistus, että maalittomasta tasapelistä molemmat joukkueet saisivat sarjataulukkoon nolla pistettä. Loppuisi se alaspäin pelaaminen.
Tuo oliIkin oikein tervetullut uudistus unettaviin otteluihin. Laitappa ehdotusta FIFAlle.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei avaudu sitten millään tää Turvallinen Oulu-videon idea. Siis mitä helvettiä tuolla nyt muka saa aikaan? Ulkomailla asti naureskelevat tälle tuotokselle, ja tekijät itkee lehdistössä kuinka heitä on nyt häiriköity ja maalitettu ulkomaita myöten.

Eikö nyt missään vaiheessa tullut kenellekään mieleen, että tämä videohan on aivan naurettava? Näin meillä loppuu raiskaamiset kuin seinään. Noh, voihan tuon pistää puhelimesta pyörimään kun raiskari lähestyy ja katsella kun se nauraa itsestään ripulit pihalle. Ehkä se sittenkin toimii...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle ei avaudu sitten millään tää Turvallinen Oulu-videon idea. Siis mitä helvettiä tuolla nyt muka saa aikaan? Ulkomailla asti naureskelevat tälle tuotokselle, ja tekijät itkee lehdistössä kuinka heitä on nyt häiriköity ja maalitettu ulkomaita myöten.

Eikö nyt missään vaiheessa tullut kenellekään mieleen, että tämä videohan on aivan naurettava? Näin meillä loppuu raiskaamiset kuin seinään. Noh, voihan tuon pistää puhelimesta pyörimään kun raiskari lähestyy ja katsella kun se nauraa itsestään ripulit pihalle. Ehkä se sittenkin toimii...
Ei vittu, piti sitten tämäkin innovaatio googlettaa. Sain aivoihini persesyövän. Onkohan tämän performanssin takana sama ajatushautomo kuin käsidesiräpin? Kyllä täällä osataan, ei helvetti. En perkele linkitä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei vittu, piti sitten tämäkin innovaatio googlettaa. Sain aivoihini persesyövän. Onkohan tämän performanssin takana sama ajatushautomo kuin käsidesiräpin? Kyllä täällä osataan, ei helvetti. En perkele linkitä.
Asiat kannattaisi ymmärtää kontekstissaan. Kyseessä oli Turvallinen Oulu-hankkeen keino viestiä seksuaalikasvatuksesta nuorille. Nuorten media on TikTok ja TikTokissa on tapana noita tanssihaasteita tehdä. Media ja tyylivalinta olivat mielestäni täysin perusteltuja ja varmasti saatiin pienellä panostuksella paljon näkyvyyttä kohderyhmässä.

Tyhmältähän tuo video aikuisen silmään näyttää mutta eipä se ole meille tarkoitettukaan. Ja vaikka olisikin, niin onhan se nyt väärin että maahanmuuttokriittiset piirit etsivät käsiinsä näiden työntekijöiden nimiä ja antavat palautetta "suvakeille". Paljon paremmin pystyn ymmärtämään sen videon kuin tämän masinoidun häirinnän.
 

ace

Jäsen
Mulle ei avaudu sitten millään tää Turvallinen Oulu-videon idea.

Katsoin muutama päivä sitten videon kun jostain pomppasi eteen, en muista mistä. Juttua/esittelyä en lukenut ja luulin oikeasti että kyse on jenkkiläisten hihhuliuskovaisten jutusta. Olipa aika what a fuck-fiilis kun lopulta selvisi, että suomalaiset tämän olivat tehneet.

En ihmettele että tälle naureskellaan, jenkkiläisillä tosin ei olisi siihen varaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Salibandyliigassa pelaa Westend Indians. Kaupoissa myydään Eskimo-suodatinpusseja ja -leivinpapereita. Eivätkö nämä nyt ole rasismia ja "vihapuhetta" siinä missä eräätkin N******nsuukot, nykyiset Suukot?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT
K

Kiekkokatsoja

Oletteko koskaan katsoneet TCL kanavalta, 90 päivää morsiamena?

Ei oikein avaudu, miksi he yrittävät saada aviopuolison lähes toiseltapuolen maailmaa?
Ja muutenkaan, juuri mikään pari ei sovellu keskenään, senhän huomaa äkkiä.
No rahanperässä köyhemmästä maasta amerikkaan, ja tv viihdettä kansalle.
Hassu sarja, joskus oon katsonut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaupoissa myydään Eskimo-suodatinpusseja ja -leivinpapereita. Eivätkö nämä nyt ole rasismia ja "vihapuhetta" siinä missä eräätkin N******nsuukot, nykyiset Suukot?
Kröhöm, ei muuten myydä enää kauaa. Syynkin kerroit, vaikkei sitä suoraa ole sanottu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Oletteko koskaan katsoneet TCL kanavalta, 90 päivää morsiamena?

Ei oikein avaudu, miksi he yrittävät saada aviopuolison lähes toiseltapuolen maailmaa?
Ja muutenkaan, juuri mikään pari ei sovellu keskenään, senhän huomaa äkkiä.
No rahanperässä köyhemmästä maasta amerikkaan, ja tv viihdettä kansalle.
Hassu sarja, joskus oon katsonut.

Joo nauraa tuossa ainakin saa vaikka on varmasti käsikirjoitettua juttua. Mieleen jäi ainakin se amerikkalainen mies joka oli näkemättä tunkenut jollekin ukrainalaiselle naiselle varmaan 100 000e *hymiö* ei uskonut vaikka kaikki ystävät ja muut varoittelivat, että kyseessä on pelkkä golddiggeri. Monta tapaamistakin peruuntui, kun tyttö ei syystä tai toisesta päässyt paikalle ja ukko vaan lähetteli lisää rahaa, kun oli/on niin rakastunut....
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oletteko koskaan katsoneet TCL kanavalta, 90 päivää morsiamena?

Ei oikein avaudu, miksi he yrittävät saada aviopuolison lähes toiseltapuolen maailmaa?
Ja muutenkaan, juuri mikään pari ei sovellu keskenään, senhän huomaa äkkiä.
No rahanperässä köyhemmästä maasta amerikkaan, ja tv viihdettä kansalle.
Hassu sarja, joskus oon katsonut.
TLC eli The Learning Channel näyttää tosiaan kaikkea paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kröhöm, ei muuten myydä enää kauaa. Syynkin kerroit, vaikkei sitä suoraa ole sanottu.
Kappas, kiitos tiedosta! Koskakohan Westend Indiansin kulttuuriseen omimiseen puututaan?

 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
TLC:n ehdottomasti paras bravuuri tähän saakka on ollu pitkät myöhään yöhön jatkuneet maratonit sarjoja Tohtori Paise, Paiseklinikka ja Apua mikä tauti! Ja kun tuon kärsimyksen oli kestänyt niin neljän pintaan aamuyöstä päästiin vihdoin Kissakuiskaajan pakeille. Jes!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
TLC:n ehdottomasti paras bravuuri tähän saakka on ollu pitkät myöhään yöhön jatkuneet maratonit sarjoja Tohtori Paise, Paiseklinikka ja Apua mikä tauti! Ja kun tuon kärsimyksen oli kestänyt niin neljän pintaan aamuyöstä päästiin vihdoin Kissakuiskaajan pakeille. Jes!
Vähän aikaa hain, että mistä tässä on kysymys, kun TLC:stä tuli automaattisesti mieleen pelkästään eräs 2000-luvun alun bändi.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo nauraa tuossa ainakin saa vaikka on varmasti käsikirjoitettua juttua. Mieleen jäi ainakin se amerikkalainen mies joka oli näkemättä tunkenut jollekin ukrainalaiselle naiselle varmaan 100 000e *hymiö* ei uskonut vaikka kaikki ystävät ja muut varoittelivat, että kyseessä on pelkkä golddiggeri. Monta tapaamistakin peruuntui, kun tyttö ei syystä tai toisesta päässyt paikalle ja ukko vaan lähetteli lisää rahaa, kun oli/on niin rakastunut....
Sarja: Jos elämässäsi ei ole ongelmia, tee kuten ihmiset ohjelmassa, ja sinulla on runsaasti ongelmia. Lisäksi pääset tosi tv sarjaan, jossa kaikki näkee hölmöilysi.
Joo, hassu sarja. Onkohan nuo edes totta?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
TV-sarjoista puhetta. Itse en ymmärrä, miksi monesta maailman tositv:sta pitää tehdä suomiversio, koska aina ne vaikuttaa yhtä käsikirjoitetuilta. Esim. Huutokaupan metsästäjät on aivan naurettava toteutus. Alkuperäinenkin toki karmea, mutta kaikella keulimisellaan on tuossa sentään hieman enemmän viihdettä.

Tämä vähän sama kuin takavuosien buumi tehdä biiseistä suomicovereita. Reijo Taipaleen Ihan Kuin Nuo Toiset ymsymsyms. aiheuttaa lähinnä oksennusreaktion.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
TV-sarjoista puhetta. Itse en ymmärrä, miksi monesta maailman tositv:sta pitää tehdä suomiversio, koska aina ne vaikuttaa yhtä käsikirjoitetuilta. Esim. Huutokaupan metsästäjät on aivan naurettava toteutus. Alkuperäinenkin toki karmea, mutta kaikella keulimisellaan on tuossa sentään hieman enemmän viihdettä.

Tämä vähän sama kuin takavuosien buumi tehdä biiseistä suomicovereita. Reijo Taipaleen Ihan Kuin Nuo Toiset ymsymsyms. aiheuttaa lähinnä oksennusreaktion.
Itse sain noista huutokaupan metsästäjistä hyvät naurut. Meklari oli papparainen, jolla oli aina äänenmurros, yksi tuo jtn random koiria kauppaan, sitten siellä oli pari suomenruotsalaista, jotka puhuivat Suomea kirjakielellä ja jokaisessa jaksossa oli niissä ”tuntemattomissa” huutajissa se mies, joka näytti ihan Niilo22 vanhalta näyttelijältä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulle ei avaudu, että miksi ihmiset "seuraavat" jotain henkilöä, yhdistystä tai yritystä sosiaalisessa mediassa tai internetissä yleensä. Informaatiota tulvii muutenkin joka tuutista ja hakukoneetkin ovat toistaiseksi ilmaisia, vaikka kohdistettu mainonta onkin niiden käyttökelpoisuutta vähentänyt. Jos Googlen palveluista tulisi maksullisia, lopettaisin niiden käyttämisen välittömästi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TV-sarjoista puhetta. Itse en ymmärrä, miksi monesta maailman tositv:sta pitää tehdä suomiversio, koska aina ne vaikuttaa yhtä käsikirjoitetuilta. Esim. Huutokaupan metsästäjät on aivan naurettava toteutus. Alkuperäinenkin toki karmea, mutta kaikella keulimisellaan on tuossa sentään hieman enemmän viihdettä.

Tämä vähän sama kuin takavuosien buumi tehdä biiseistä suomicovereita. Reijo Taipaleen Ihan Kuin Nuo Toiset ymsymsyms. aiheuttaa lähinnä oksennusreaktion.

Tuohan on yleismaailmallinen ilmiö, huonojen coverien teko.

Havaitaan myös elokuvissa, mutta vähän käänteisenä ilmiönä, että jos joku Oldboy Koreassa tai Abre Los Ojos Espanjassa on menestynyt, niin siitä tehdään ennen pitkää huonompi jenkkiversio.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kröhöm, ei muuten myydä enää kauaa.
No hyvä tietää, kiitti. Itse olen suosinut Eskimoa muovipussi, muffinivuoka valinnoissa koska ne ovat olleet kotimaisia (?) ja hyviä (kestäviä). Nyt tietää katsoa Fredmania kun seuraavan kerran tarvitsee ko. tuotteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös