Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 244 000
  • 7 330

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle ei avaudu tämä @Kirjoittelija :n jatkuva mollaaminen, miksi aikus...aikuisolettamilla voi ottaa niin koville keskustelupalstalla oleminen, että pitää alkaa porukkaa ignoorailemaan.

Omalta osaltani tuo ignooraaminen johtuu siitä, että sillä poistan sen vähäisenkin mahdollisuuden, että johonkin Kirjoittelijan viestiin tarttuisin. Meikäläinen kun on vähän sen sortin ihminen, että vaikka tietää ettei pitäisi sorkkia, niin sorkkii kumminkin.

Vähän samasta syystä pyysin toissakesänä moderaattoreilta nimimerkilleni kirjoituskieltoa Liigan alkamiseen saakka. Aivan liikaa tuli kaikenlaista turhaa tauhkaa tykitettyä palstalle ja vaikka mielen pohjalla koko ajan olikin, että voisi kai sitä kaunista kesäpäivää viettää mielekkäämminkin, niin silti huomasin olevani kirjoittamassa tänne päivittäin. Eli kun en muuten osannut olla kirjoittamatta, niin poistin (tai moderaattorit poistivat) kirjoitusmahdollisuuden. Ja jos en osaa olla kommentoimatta Kirjoittelijan sepustuksia, niin poistan mahdollisuuden ko. sepustuksien näkemiseen. Joo joo, kyllähän ne halutessaan silti näkyviin saa, mutta ainakin toistaiseksi olen saanut oltua katsomatta.

Terv. Nimim. "itsekuriongelmainen kolmevitonen".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Omalta osaltani tuo ignooraaminen johtuu siitä, että sillä poistan sen vähäisenkin mahdollisuuden, että johonkin Kirjoittelijan viestiin tarttuisin. Meikäläinen kun on vähän sen sortin ihminen, että vaikka tietää ettei pitäisi sorkkia, niin sorkkii kumminkin.

Vähän samasta syystä pyysin toissakesänä moderaattoreilta nimimerkilleni kirjoituskieltoa Liigan alkamiseen saakka. Aivan liikaa tuli kaikenlaista turhaa tauhkaa tykitettyä palstalle ja vaikka mielen pohjalla koko ajan olikin, että voisi kai sitä kaunista kesäpäivää viettää mielekkäämminkin, niin silti huomasin olevani kirjoittamassa tänne päivittäin. Eli kun en muuten osannut olla kirjoittamatta, niin poistin (tai moderaattorit poistivat) kirjoitusmahdollisuuden. Ja jos en osaa olla kommentoimatta Kirjoittelijan sepustuksia, niin poistan mahdollisuuden ko. sepustuksien näkemiseen. Joo joo, kyllähän ne halutessaan silti näkyviin saa, mutta ainakin toistaiseksi olen saanut oltua katsomatta.

Terv. Nimim. "itsekuriongelmainen kolmevitonen".
Mutta sehän on hienoa jos pystyy tunnistamaan itsestään tälläisen piirteen ja siihen sitten reagoimaan, monelta jäisi se ongelma myöntämättä, saati reagoimatta. Enkä minä viitannut vain yksittäisiin tapauksiin enempi tähän koko ilkkumis touhuun, se on aika lapsellista että ensin ignoorataan ja sitten kun se ei riitä, niin pitää vielä mennä viereen huutelemaan että: "vittu sä et ainakaan tuu meitin hiekkalaatikolle, nih". Saahan sitä ignorea käyttää, mutta tuskin sitä tarvitsee huudella ja suitsutella ympäri palstaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei mitenkään avaudu miksi tänään juhlitaan Kustaa Aadolfin päivää.
Onkos tämä nyt se sama Gusse-Aatu, jonka mukaan Hartola on nimetty?

Mutta tuli mieleeni, että meidän perheessä 80-luvulla käytössä olleita Ruotsin 100 kruunun seteleitä kutsuttiin "virtahevoiksi". Siksi, että yours truly oli pikkukakarana kysynyt setelin nähdessään, että "onko toi virtahepo?".

Nyt kun katson kuvaa, niin kyllä tuo ennemmin on sarvikuono, vaikka sarvi osoittaa väärään suuntaan.
Ruotsin 100 kruunun seteli
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Onkos tämä nyt se sama Gusse-Aatu, jonka mukaan Hartola on nimetty?

Mutta tuli mieleeni, että meidän perheessä 80-luvulla käytössä olleita Ruotsin 100 kruunun seteleitä kutsuttiin "virtahevoiksi". Siksi, että yours truly oli pikkukakarana kysynyt setelin nähdessään, että "onko toi virtahepo?".

Nyt kun katson kuvaa, niin kyllä tuo ennemmin on sarvikuono, vaikka sarvi osoittaa väärään suuntaan.
Ruotsin 100 kruunun seteli

Lähinnä hain tässä takaa sitä että Ruotsin kuningashuoneen jäsenissä on ollut useita Kustaa Aadolfeja. Tänään on Kustaa Aadolf II kuoleman vuosipäivä. Joten miksi tää päivä ei voisi suoraa olla Kustaa Aadolf II:n päivä. tjtn.
 
Minulle ei avaudu tämä @Kirjoittelija :n jatkuva mollaaminen, miksi aikus...aikuisolettamilla voi ottaa niin koville keskustelupalstalla oleminen, että pitää alkaa porukkaa ignoorailemaan.

Olen hieman miettinyt sitä, että miksi mjr ja monet muut melko suvaitsevaiset ihmiset eivät haluaisi nähdä Emma Karin ja Veronika Honkasalon mielipiteitä. Olisiko kyse vähän samasta problematiikasta kuin siinä, että Timo Soini ei halua nähdä Teuvo Hakkaraisen ja Olli Immosen mielipiteitä.
 

Puster

Jäsen
Tämä menisi moneen muuhunkin ketjuun mutta pistetään tänne, kun ei kerran oikein avaudu tämän tekstin sanontojen perimmäiset tarkoitukset. Onko tässä tarkoitus olla kovinkin kansainvälistä vai onko käännösohjelmassa joku virhe?
Tekstiä lyhennettu ja tummennukset ihan itse tekemiä.
Aika kattava rundown -- Tosiaan suomalaisille sourceille -- saa paljon paremman picturen

-- campaignit ovat ihan loppusuoralla. -- Akronin NBA-superstar voisi nostaa

-- lähinnä Midwestin osavaltioihin. Michiganissa race on -- lisäsi scheduleensa myös, -- jossa polls näyttää Hillarylle

-- Clevelandissa NBA-star -- jo last month, -- Demokraattien nominee esiintyi sunnuntaina myös Manchesterissä, New Hampshire,

-- Amerikassa aika big deal, -- näyttää bad precedent nuorille -- tällainen rhetoric voi purra.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä menisi moneen muuhunkin ketjuun mutta pistetään tänne, kun ei kerran oikein avaudu tämän tekstin sanontojen perimmäiset tarkoitukset. Onko tässä tarkoitus olla kovinkin kansainvälistä vai onko käännösohjelmassa joku virhe?
Tekstiä lyhennettu ja tummennukset ihan itse tekemiä.
Retorinen keino jolla vittuillaan kaikille anglismeja käyttäville.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taksia ei voi tilata ravintolan eteen, mutta jos antaa ravintolan katuosoitteen, niin tilaus onnistuu samaan paikkaan.
Miksi ihmeessä?
 
Suosikkijoukkue
Jyp, Rangers
Taksia ei voi tilata ravintolan eteen, mutta jos antaa ravintolan katuosoitteen, niin tilaus onnistuu samaan paikkaan.
Miksi ihmeessä?
Tää on pimeä. Mä ihmettelin tätä joskus, ja myöskään taksin tilaaminen katujen risteykseen ei ole mahdollista. Tätä ihmettelin sit jollekkin kuskille joskus ja hän osasi valaista, että ainakin helsingin taksin ohjelmisto on jostain vuodelta 1993, eikä siihen voi syöttää tilausta jossa ei ole kadun numeroa. Tai jotenkin näin. Ja sit ihmetellään, että mitenniin se yberi on muka parempi.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Ainakin Pk-seudun lähitaksin voi tilata katujen risteykseen, voin kertoa omasta kokemuksesta, n.100-150 kertaa vuodessa taksia käyttävänä. Jos tilauksen tekeminen ilman kadun numeroa mietityttää, niin mihin se taksi ilman numeroa osaisi tulla, Mannerheimintie öö..?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin Pk-seudun lähitaksin voi tilata katujen risteykseen, voin kertoa omasta kokemuksesta, n.100-150 kertaa vuodessa taksia käyttävänä. Jos tilauksen tekeminen ilman kadun numeroa mietityttää, niin mihin se taksi ilman numeroa osaisi tulla, Mannerheimintie öö..?

Porissa on keskustassa tietty alue, jonka alueelta ohjataan tolpalle jonottamaan. Siis ainakin ravintoloiden sulkemisen aikoihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertokaa nyt minulle business analystit mitä te siellä palavereissa teette. Miten ei ole ainuttakaan nettisivua missä ei olisi pakotetut videot ja sitten vaatii käyttäjän toimenpiteitä, että saa homman poikki.

Moni ehkä hyväkin video ja/tai haastattelu jää katsomatta ja näkemättä, kun ihan ensin pitää saada pois se. Sitten jää sitä omaa aikaa tutkailla olisikohan tuossa jotain mielenkiintoista.

Samoissa paltsuissa näköjään joskus istutaan, kun te nauratte ehdotukselle missä olisi teknisesti melko helppoa jättää se pakotus pois.

Lyökää nyt konkreettisia lukuja pöytään minkä verran enemmän osakkeenomistajat tienaa sillä, kun loppukäyttäjät, ai niin ne asiakkaat, ei kiinnosta vittuakaan.

Siksi te tätä teette, niin olisi ihan hauska nähdä ne luvut. Paitsi nehän on jotain helvetin salaisuuksia.
 

teppana

Jäsen
Tämä menisi moneen muuhunkin ketjuun mutta pistetään tänne, kun ei kerran oikein avaudu tämän tekstin sanontojen perimmäiset tarkoitukset. Onko tässä tarkoitus olla kovinkin kansainvälistä vai onko käännösohjelmassa joku virhe?
Tekstiä lyhennettu ja tummennukset ihan itse tekemiä.

Itse kirjoitan n.95% kaikesta tekstistä englanniksi ja välillä kun kirjoittaa suomeksi "ajatusvirtaa" niin huomaa että jotkin sanat tuppaa tulemaan englannin kielellä. Huomaan aina välillä että joudun muotoilemaan lauseita uusiksi kun se alkuperäinen ajatus on päässä englannin kielellä eikä se taittunutkaan suomen kielelle. Tosin tuo esimerkkiteksti näytti kyllä enemmänkin tahalliselta kuin vahingolta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Miksi yleensä joku yrittää tahallaan saada pelikieltoa Jatkoajan keskustelupalstalle? Helpommin kai sitä kirjoituskieltoa/taukoa saisi, jos pyytäisi suoraan Moderaattoreilta?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Seurajääkiekko tai ylipäänsä seuraurheilu. Ymmärrän toki jos itse pelaa ja on osa joukkuetta, mutta noin muuten?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Miksi yleensä joku yrittää tahallaan saada pelikieltoa Jatkoajan keskustelupalstalle? Helpommin kai sitä kirjoituskieltoa/taukoa saisi, jos pyytäisi suoraan Moderaattoreilta?

Miksi sarjamurhaajat eivät kävele suoraan poliisiasemalle ruumissäkkien kanssa vaan hautaavat niitä pihoillensa?

Tilannetta avaava kohtaus tubeavaruudesta: https://www.youtube.com/watch?v=t2ojmr1gDrY
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Seurajääkiekko tai ylipäänsä seuraurheilu. Ymmärrän toki jos itse pelaa ja on osa joukkuetta, mutta noin muuten?
Jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla oleminen. Ymmärrän toki jos itse seuraa tai pelaa jääkiekkoa tai on osa joukkuetta, mutta noin muuten?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Miksei Moderaattorit eivät ole sunnuntaisin töissä? Onhan poliisitkin...
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Minun ymmärrykseni ei riitä, kuinka helvetissä on mahdollista, että ottelupöytäkirjaan saadaan merkittyä väärä rankkarin laukoja.
 

Masentaja

Jäsen
Kun pikkujoulumenussa mainitaan että illalliseen sisältyy 2kpl siideriä/olutta tai 2 lasia viiniä mutta alkoholittomista ei mainita mitään? Miksi ei? Ei voi pitää kukaan itsestäänselvyytenä että sais bissen sijaan limun tai vissyn. Kun kaikki ei alkoholia käytä. Tai sit se on vesi... Ihan sama. Maksaa firma ne kuitenkin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei avaudu, että miksi Intia on niin paska jalkapallosssa. Siis ihan sysypaska.

-Jalkapallofaneja sieltä löytyy kohtuu paljon (fanittavat lähinnä englantilaisia seuroja)
-Aasian karsinnat ovat helpompi kuin Euroopassa tai E-Amerikassa
-Ennen kaikkea: 1,3 miljardia ihmistä, jopa Trinidad & Tobago on pelannut lopputurnauksessa ja siellä asuu 1000 kertaa väkemmän väkeä. Luulisi, että tuosta populaatiosta löytyisi 11 miestä, jotka osaavat potkia palloa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös