Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 245 094
  • 7 345

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Parahin MustatKortit-ketjun sisältö.
 

Ralph

Jäsen
Sanoo mies jolla vajaa 24500 viestiä Jatkoajan keskustelupalstalle. Hoh. Tämä vain ystävällismielisenä huumorina siis.
Hyvä vastaus, mutta pakko vielä huomauttaa, että minähän olen siis kirjoittanut monta viestiä. Eli elän omaa elämääni, enkä seuraa muiden. Nih.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pieni asia, jonka voisin kirjoittaa myös ärsyttävät asiat -ketjuun, mutta menköön nyt tänne, kun ei ärsyttävyyden lisäksi myöskään avaudu. Eli, yleiset vessat. En tiedä olenko ainoa, jolle tätä tapahtuu, mutta lähes aina, kun pääsee koppiin, sulkee oven, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun saa housut kinttuun ja istahtaa pöntölle.. Niin joku tulee runkkaamaan ovenkahvaa. Siis vaikka ovi on lukossa ja se näkyy selvästi punaisena, niin silti jonkun on pakko kokeilla onneaan. Miksi? Itselleni riittää kyllä, että näen punaista ovessa, ei minun tarvitse sitä alkaa kokeilemaan. Tätä tapahtuu siis lähes joka kerta, kun jossain pöntölle istahtaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pieni asia, jonka voisin kirjoittaa myös ärsyttävät asiat -ketjuun, mutta menköön nyt tänne, kun ei ärsyttävyyden lisäksi myöskään avaudu. Eli, yleiset vessat. En tiedä olenko ainoa, jolle tätä tapahtuu, mutta lähes aina, kun pääsee koppiin, sulkee oven, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun saa housut kinttuun ja istahtaa pöntölle.. Niin joku tulee runkkaamaan ovenkahvaa. Siis vaikka ovi on lukossa ja se näkyy selvästi punaisena, niin silti jonkun on pakko kokeilla onneaan. Miksi? Itselleni riittää kyllä, että näen punaista ovessa, ei minun tarvitse sitä alkaa kokeilemaan. Tätä tapahtuu siis lähes joka kerta, kun jossain pöntölle istahtaa.


Mulle on käynyt noin kahdesti ja se on, kyllä, todella ärsyttävää.

Oonko muuten kertonut, näin OT:nä, että oon elämässäni käynyt kaksi kertaa Porissa. Jännä paikka.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni asia, jonka voisin kirjoittaa myös ärsyttävät asiat -ketjuun, mutta menköön nyt tänne, kun ei ärsyttävyyden lisäksi myöskään avaudu. Eli, yleiset vessat. En tiedä olenko ainoa, jolle tätä tapahtuu, mutta lähes aina, kun pääsee koppiin, sulkee oven, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun saa housut kinttuun ja istahtaa pöntölle.. Niin joku tulee runkkaamaan ovenkahvaa. Siis vaikka ovi on lukossa ja se näkyy selvästi punaisena, niin silti jonkun on pakko kokeilla onneaan. Miksi? Itselleni riittää kyllä, että näen punaista ovessa, ei minun tarvitse sitä alkaa kokeilemaan. Tätä tapahtuu siis lähes joka kerta, kun jossain pöntölle istahtaa.

Asuessani ulkomailla törmäsin myös yhteen ärsyttävään vessatapaan: oveen koputtamiseen. Minulla oli viimeksi intialainen ja espanjalainen kämppis, jotka molemmat harrastivat tuota koputtelua. Ei se paska tule sieltä yhtään sen nopeammin. Ei tule.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Taksikuskin asiakaspalvelu. Tilasin taksin viime lauantaina Kaillosta Pasilaan tarkoituksena hypätä Pasilassa junaan. Hyvässä ajoissa liikkeellä, että ehtii seuraavaan junaan (yöaikaan tunnin välein). Ei ollut mikään pillkuaika vielä, eli kello oli yhden paikkeilla. Taksia ei saanut sitten millään. Taksikeskuksessa sanottiin vielä, että tilaus vanhenee kymmenessä minuutissa, eli sinne sai soittaa niitä euron puheluita aika monta, jonka lisäksi yritettiin taksisovellusta. Ei mitään toivoa ehtiä junaan, vaan taksia sai odottaa noin 45 minuuttia.

Mutta sitten itse asiaan, joka olisi voinut mennä myös vitutusketjuun. Voisi ajatella, että kalliiseen palveluun kuuluisi, että kuski pahoittelisi edes jotenkin, että kesti näin pitkään tai vaihtoehtoisesti pitäisi turpansa kiinni ja ajaisi kohteeseen. Sen sijaan tämä kuski piti koko matkan kestävän saarnan siitä kuinka kyyti ei tule heti vaikka kuinka avataan kilpailulle yms. (kaikki paska ubereista kaikkeen mahdolliseen). Kyllä kiinnosti keskellä yötä väsyneenä kuunnellta, jonka jälkeen pääsi vielä toiseksi kolmeksi vartiksi odottamaan junaa Pasilaan. Viimeistään tuo asiakaspalvelijan pitämä saarna sai ajattelemaan, että pakko tälle palvelulle on ainakin jotain tehdä. Ei tosiaan avaudu, että luuleeko tuollainen jästipää ihan oikeasti suojelevansa omaa ja ammattikuntansa persettä tuollaisella asiakaspalvelulla?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi jotkut kirjoittavat venakoista, kun tarkoittavat venäläisiä noin yleensä. Tai jotain tarkemmin määrittelemätöntä venäläisjoukkoa, luultavasti miehiä. Tuolla Jokerien puolella nyt viimeksi. Venakko on venäläistä naista tarkoittava sana, joten kuulostaa ihan kummalliselta tuossa yhteydessä.

Mikäs termi sitten venäläistä noin yleensä tarkoittamaan? Sehän on sitten ryssä tietysti. Tai sitten vaan venäläinen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miksi Messierin kaltaista kusipäätä ei kolattu aikanaan joko useasti pitkälle sairaslomalle tai sitten kokonaan ulos? Goonikiekko vielä tuolloin kuitenkin eli ja voi hyvin. Linkki: Youtube.

Edit:

Messierin todellinen luonne aukeni vasta YouTuben kautta. En arvosta enää.

Sama. Paljon teki joo pisteitä, voittajatyyppi ja mahtuuhan vajaaseen 2000 matsiin toki monenlaista kolttosta jo pakostakin sekaan, mutta silti. Ei jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miksi Messierin kaltaista kusipäätä ei kolattu aikanaan joko useasti pitkälle sairaslomalle tai sitten kokonaan ulos? Goonikiekko vielä tuolloin kuitenkin eli ja voi hyvin. Linkki: Youtube.

Hyvä kysymys. Niin paljon kuin pelejä tahi pätkiä muka aikanaan näki, niin Messierin todellinen luonne aukeni vasta YouTuben kautta. En arvosta enää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi Messierin kaltaista kusipäätä ei kolattu aikanaan joko useasti pitkälle sairaslomalle tai sitten kokonaan ulos? Goonikiekko vielä tuolloin kuitenkin eli ja voi hyvin. Linkki: Youtube.

Edit:

Sama. Paljon teki joo pisteitä, voittajatyyppi ja mahtuuhan vajaaseen 2000 matsiin toki monenlaista kolttosta jo pakostakin sekaan, mutta silti. Ei jatkoon.

Vähän asian vierestä, mutta aina kun näitä vanhoja NHL-videoita katselee niin pistää isosti silmään miten helvetin hyviä nykymaalivahdit ovat tuon ajan veskareihin verrattuna. Toki myös varusteissa on isot erot mutta silti tuossa maalivahtityöskentelyssäkin on ihan valtava ero nykyveskareiden hyväksi. Ei ihme että tuohon aikaan ladottiin nyky-NHL:ään verrattuna lähes käsittämättömiä tehoja, ja pistää kyllä arvostamaan näitä kavereita jotka paukuttelevat tänä päivänä yli sataa pistettä NHL:ssä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Oonko muuten kertonut, näin OT:nä, että oon elämässäni käynyt kaksi kertaa Porissa. Jännä paikka.

En ole käynyt (elämässäni) vielä kertaakaan Porissa. En myöskään asu siellä. Olen kuitenkin käynyt monesti Turussa sekä Saksassa, Aasiasta puhumattakaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Scott Stevensiäkään ei tainnut kukaan ehtiä ajaa niin että olisi maistanut kunnolla omaa lääkettään.

Se mikä minulle ei avaudu tapahtuu huomenna. Eli todella pinttyneet joulutraditiot, joista pidetään kiinni viimeiseen asti eli kello xx puuroa ja kello xx kirkkoa ja kello xx lahjoja. Miksei voida kukakin tehdä mitä huvittaa, vaan pitää ihmetellä sitä jos joku nyt viettää hieman erilaista joulua aikatauluineen?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Scott Stevensiäkään ei tainnut kukaan ehtiä ajaa niin että olisi maistanut kunnolla omaa lääkettään.

Se mikä minulle ei avaudu tapahtuu huomenna. Eli todella pinttyneet joulutraditiot, joista pidetään kiinni viimeiseen asti eli kello xx puuroa ja kello xx kirkkoa ja kello xx lahjoja. Miksei voida kukakin tehdä mitä huvittaa, vaan pitää ihmetellä sitä jos joku nyt viettää hieman erilaista joulua aikatauluineen?
Vastasit omaan kysymkseesi. Antaa kunkin viettää joulua miten haluaa. Tai olla viettämättä. Joillekin kellonajat ja traditiot ovat selviytymiskeino elämässä. Etenkin, jos on kokenut surua yms., niin perinteet pitävät kiinni elämässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se mikä minulle ei avaudu tapahtuu huomenna. Eli todella pinttyneet joulutraditiot, joista pidetään kiinni viimeiseen asti eli kello xx puuroa ja kello xx kirkkoa ja kello xx lahjoja. Miksei voida kukakin tehdä mitä huvittaa, vaan pitää ihmetellä sitä jos joku nyt viettää hieman erilaista joulua aikatauluineen?
Kuka noin tekee? En minä ainakaan. Ymmärtäisin ihmettelyn, jos tuo olisi lailla määrätty ja kaikkien pitäisi noudattaa samaa aikataulua.

Kaissääny sentään juhannusta vietät?
 

Fordél

Jäsen
Se mikä minulle ei avaudu tapahtuu huomenna. Eli todella pinttyneet joulutraditiot, joista pidetään kiinni viimeiseen asti eli kello xx puuroa ja kello xx kirkkoa ja kello xx lahjoja. Miksei voida kukakin tehdä mitä huvittaa, vaan pitää ihmetellä sitä jos joku nyt viettää hieman erilaista joulua aikatauluineen?

Aikalailla meidän kaikkien elämä koostuu perinteisistä toimintamalleista. Joulun viettäminen ei tee tästä poikkeusta vaikka silloin mentäisiin perinteiden noudattamisessa vielä astetta paria syvemmälle.

Itse en näe tällaisissa perinteissä mitään pahaa, koska eihän se tarkoita etteikö ihmiset voisi viettää jouluaan kuten huvittaa. Ja osaa todellakin huvittaa viettää joulu samalla tavalla vuodesta toiseen. Itse vietin reilut 30 joulua suurin piirtein ihan samalla kaavalla. Nyt viime vuosina kaavat ovat rikkoutuneet täysin. Molemmat tavat ovat hyviä, koska lopulta ratkaisevaa on läheisten ihmisten läsnäolo ja hyvä ruoka. Jos nuo perinteet vietäisiin pois niin sitten joulu ei olisi enää joulu.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mulle ei avaudu tämä jatkuva ja jokavuotinen joulusta parkuminen. Miksi se on niin monelle näin kauhea peikko? Okei, mä ymmärrän sen esimerkiksi siinä tapauksessa jos kärsii vaikkapa masennuksesta tai yksinäisyydestä, sillä tällaiset perhejuhlathan nostavat tällaiset fiilikset herkästi pintaan. Mutta noin muuten ihmetyttää miten joka vuosi jaksetaan itkeä jouluperinteistä, lahjojen ostamisesta, joululauluista ja joulun kaupallisuudesta. Monella on hirvittävä tarve tuoda esille, ettei hän vietä joulua tai ostele lahjoja. (niin kuin tosin monessa muussakin asiassa tällä palstalla) En oikein ymmärrä miksi se on jokin ylpeilyn aihe. Ja kun eihän joulua ole pakko viettää. Jos siitä ei pidä, niin jättää viettämättä, eikä noteeraa tuota muutamaa päivää mitenkään vaan istuu vaikka baarissa tai lähtee reissuun karkuun.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
1) Doctor Who: scifi-komediasarja, jossa ei ole scifiä ja joka ei naurata.

2) Ihmisten taipumus kommentoida närkästyneesti Facebook-mainoksiin. Miksi?
 
Mulle ei avaudu tämä jatkuva ja jokavuotinen joulusta parkuminen. Miksi se on niin monelle näin kauhea peikko?
Mistä tietää ettei joku vietä joulua? Älä huoli, hän kyllä kertoo sen sinulle.

Koska meillä on tarve kokea itsemme yksilöllisinä, niin suurempi osa niistä jotka eivät vietä joulua kertovat sen ääneen. Suurin osa joka viettää joulua ihan normaalisti ei tietenkään koe tarvetta kertoa viettävänsä joulua ihan normaalisti. Niillä on sitten muut jutut ja kenties jossain muualla.
 

Ralph

Jäsen
Mistä tietää ettei joku vietä joulua? Älä huoli, hän kyllä kertoo sen sinulle.
Näinhän se on. Jos et vietä uutta vuotta, olet hiljaa ja annat muiden juhlia. Sama homma juhannuksen ja jonkun nimipäivän tai synttärien kohdalla. Mutta jouluna pitää oikein hehkuttaa, että "minähän en sitten joulua juhli ja haukun kaikki, jotka juhlivat".
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Näinhän se on. Jos et vietä uutta vuotta, olet hiljaa ja annat muiden juhlia. Sama homma juhannuksen ja jonkun nimipäivän tai synttärien kohdalla. Mutta jouluna pitää oikein hehkuttaa, että "minähän en sitten joulua juhli ja haukun kaikki, jotka juhlivat".

Plus ilmoittaa joululahja-ketjuun, että sovittiin kyllä ettei lahjoja osteta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Plus ilmoittaa joululahja-ketjuun, että sovittiin kyllä ettei lahjoja osteta.
Tääkin on kyllä jännä. Sovitaan aina erikseen että lahjoja ei osteta, mutta silti niitä lahjoja tulee ostettua. Paskoja sopimuksia, enkä muutenkaan kyllä luottaisi tuollaiseen tyypiin jos ei edes tuollaisesta sopimuksesta voi pitää kiinni.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle ei avaudu tämä jatkuva ja jokavuotinen joulusta parkuminen. Miksi se on niin monelle näin kauhea peikko? Okei, mä ymmärrän sen esimerkiksi siinä tapauksessa jos kärsii vaikkapa masennuksesta tai yksinäisyydestä, sillä tällaiset perhejuhlathan nostavat tällaiset fiilikset herkästi pintaan. Mutta noin muuten ihmetyttää miten joka vuosi jaksetaan itkeä jouluperinteistä, lahjojen ostamisesta, joululauluista ja joulun kaupallisuudesta. Monella on hirvittävä tarve tuoda esille, ettei hän vietä joulua tai ostele lahjoja. (niin kuin tosin monessa muussakin asiassa tällä palstalla) En oikein ymmärrä miksi se on jokin ylpeilyn aihe. Ja kun eihän joulua ole pakko viettää. Jos siitä ei pidä, niin jättää viettämättä, eikä noteeraa tuota muutamaa päivää mitenkään vaan istuu vaikka baarissa tai lähtee reissuun karkuun.

En välttämättä nyt mene näihin jokavuotisiin joulun parkujiin, mutta kerronpa oman syyni miksi en joulua viettänyt tänä vuonna. Ollaan tyttöystävän kanssa sukujemme ainoat lapsettomat ja muuten näitä lapsia löytyy kummankin suvusta yhteensä kymmenen. Näille kaikille sitten pitäisi lahjat ostaa ja tietty myös kaikille omille sisaruksille ja vanhemille. Tämän lisäksi me olemme ne, jotka ovat aina joutuneet joustamaan "koska teillä ei ole lapsia." Eli se on aaton aatosta tuonne tapaninpäivän aamuun asti sellaista suhaamista ettei joulu enää viime vuonna joululta tuntunut. Siksi juurikin lähdettiin tyttöystävän kanssa joulua pakoon ulkomaille ja kotiuduttiin vasta tänään. Jouluruokaa vielä sai, mutta se kaikki lahjastressi ja muu jäivät nollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös