Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 915
  • 7 322

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Ei avaudu minulle, että miten HIFK-Jokerit oli jo talviklassikko ennen kuin sitä oltiin edes kertaakaan pelattu. Sama koskee Suomi-Venäjä -ottelua.

Lainaus Denniksen n. vuoden takaiseen viestiin joka selvittää hyvin mielestäni tuota nimeä

Nimi on tosiaan suora käännös jenkkilän "Winter Classic"-tapahtumasta. Käännöksessä sitten sanojen merkitys on hieman vääristynyt, sillä sana "classic" ei tässä yhteydessä tarkoita "klassikkoa" vaan "perinteistä". Vähän samaan tyyliin kuin classic cross-country skiing ei ole klassikkohiihtoa vaan perinteistä. Ja perinteisestihän lätkää pelataan/pelattiin siis ulkojäällä.

Markkinointimielessä "talviklassikko" kuitenkin toimii paremmin kuin "talviperinteinen" tai "perinteiseen tapaan ulkojäällä pelattu jääkiekko-ottelu".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Molemmat on paskaa mitä silti jotkut arvostavat. Avautuiko nyt?
Ka niinhän se tuppaa menemään. Varmasti jokainen tämän palstan kirjoittaja arvostaa jotakin paskaa. Paska on subjektiivista.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Minulle ei avaudu miksi pelitapakeskustelua käydään Petteri Sihvosta käsittelevässä ketjussa eikä pelitapaketjussa. Lisäksi ei avaudu miksi muutenkin useassa eri ketjussa keskustellaan täysin aiheen vierestä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Minulle ei avaudu mitenkään miten kellään Helsingin rajojen ulkopuolella (tai edes sisäpuolella) asuvalla ihmisellä on mitään varaa kutsua Jokerifaneja maalaisiksi joko kannatuksen kohteen tai Helsingin sisällä olevan asuinpaikan tähden?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle ei avaudu mitenkään miten kellään Helsingin rajojen ulkopuolella (tai edes sisäpuolella) asuvalla ihmisellä on mitään varaa kutsua Jokerifaneja maalaisiksi joko kannatuksen kohteen tai Helsingin sisällä olevan asuinpaikan tähden?
Minulle ei taas avaudu, miksi leikki-iän ylittäneet ihmiset viitsivät välittää siitä miksi heitä kutsutaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hauskaa koko hommassa on se, että viha ja syytökset kohdistetaan yleensä siihen kuorma-auton tai traktorin kuljettajaan, vaikka todellisuudessa se vika juontaa juurensa juuri liian huonoihin laatuvaatimuksiin.

Vaikka toisinaan pyöräillessä saatan manata ohi ajavaa aura-autoa, josta pöllyää lumet kevyenliikenteenväylälle, ymmärrän tietty, että ei se sen kuljettajan virhe ole vaan todellinen syy löytyy aivan toisaalta. Ja täällä laatuvaatimukset ja käytäntö näyttävät toisinaan olevan vallan merkillisiä. Monta hassua tarinaa olisi kerrottavana, mutta antaa olla - ihmettelen pienessä mielessäni ja pohdin silmät ymmyrkäisinä sitä, että mille tasolle ne "laatuvaatimukset" on laskettu.

vlad.

P.S. En kuitenkaan vaadi kesäolosuhteita vaan järjellistä toimintaa ja sitä, että edes joltisenkin hyvässä kunnossa nuo kevyenliikenteenväylät pidettäisi. Toki ymmärrän sen, että hetimmiten lumisateen jälkeen ei ehditä kaikkea aurata puhtaaksi mutta jos lumet lojuvat paikallaan päivä - ihmetykseni on suuri!
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ei avaudu mitenkään miten kellään Helsingin rajojen ulkopuolella (tai edes sisäpuolella) asuvalla ihmisellä on mitään varaa kutsua Jokerifaneja maalaisiksi joko kannatuksen kohteen tai Helsingin sisällä olevan asuinpaikan tähden?
Minulle ei avaudu se, miksi Jokerifaneille ottaa aina niin koville tämä ulkopaikkakuntalaisten piikittely. Varsinkaan sillä "kaikki vihaa meitä, mut meit ei kiinnosta"-asenteella mikä teilläpäin on voimissaan.

Toinen asia mikä toisinaan ei avaudu minulle on aurausjärjestys. Silloin kun kevyenliikenteenväylät ajetaan ajoissa, voi käydä siten, että viereinen ajorata höylätään vielä uudelleen ja jokainenhan tietää kuinka siinä pahimmillaan käy. Kaikki lumet ovat kevyenliikenteenväylällä ja pysyvät siinä pahimmillaan niin kauan kunnes seuraavan kerran sataa lunta. Pyöräile sitten perunapellolla. No, osanipa olen valinnut, jote mitä hittoa valitan!
Yhdyn. Pistää kyllä ihan tosissaan vihaksi, kun lunta tulee vähänkään enemmän ja jokainen pikkutiekin pidetään auki jalkakäytävien kustannuksella. Onhan se kivaa, kun kantakaupunkilaiset saavat ajaa 200m kauppamatkansa autolla, mutta esimerkiksi sairas äitini ei pääse pahimmilla talvikeleillä ulos ollenkaan surkean kunnossapidon ansiosta. Kyllä minä voin siellä hangessa kahlata vaikka vyötäröäni myöten, mutta kaikki eivät ole niin onnekkaita. Pääasia että pösö kulkee.

Asian vierestä, ei avaudu ollenkaan Suomen kehuttu julkinen terveydenhuolto. Olen vieraspelireissulla Turussa, juuri ennen matsia äitini soittaa että on saanut epilepsiakohtauksen, kaatunut, loukannut itsensä eikä pääse lattialta ylös. Sanon, että olen Turussa, soita ambulanssi. Kuulemma oli jo soittanut, mutta hätäkeskuksen mukaan minun olisi pitänyt lähteä Turusta auttamaan. Soitan itse hätäkeskukseen ja sanon, että olen ainoa joka siellä käy ja kaukana Helsingistä, ei vaikutusta. Ota taksi Helsinkiin, sanottiin. Noh, siskon sain sitten hälytettyä apuun Nurmijärveltä. Minne helvettiin mun verorahat menee?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Katselen NHL All Stars-peliä ja minulle ei todellakaan avaudu tällaisten pelien idea. Ketään ei kiinnosta puolustaa tai taklata tai ylipäätään pelata tosissaan. Team Alfredsson - Team Chara tilanteessa 12 - 9. Ihmettelen miksi joku edes suostuu tuollaisiin peleihin maalivahdiksi.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Katselen NHL All Stars-peliä ja minulle ei todellakaan avaudu tällaisten pelien idea. Ketään ei kiinnosta puolustaa tai taklata tai ylipäätään pelata tosissaan. Team Alfredsson - Team Chara tilanteessa 12 - 9. Ihmettelen miksi joku edes suostuu tuollaisiin peleihin maalivahdiksi.

Samaa mieltä. Itse en tosin jaksa edes katsella tuollaista löysällä munalla pelailua. Ymmärrän toki myös niiitä, jotka näitä jaksavat katsella, mutta itselle ei kyllä iske.
 

scholl

Jäsen
Mulle ei avaudu homous. Ei takapuoleen naiminen ole sellaista, mikä seksiä suunniteltaessa on tarkoitettu. En ymmärrä, miksi joku haluaa sellaista tehdä.

Toinen mikä ei avaudu on tämä muusikoiden suhtautuminen tähän vaalikampanjaan. Melkein kaikki muusikkorentut olivat eilen Haavisto-konsertissa. Apulanta-nimisen yhtyeen Sipe Santapukki kuitenkin tukee Niinistöä ja se on bändin homolle ongelma (kaljusta tunnistin homoksi). Homojen piti olla suvaitsevaisia, mutta nyt se onkin päin helvettiä mukamas, kun yksi muusikko ei olekaan Haaviston takana.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Minulle ei taas avaudu, miksi leikki-iän ylittäneet ihmiset viitsivät välittää siitä miksi heitä kutsutaan.
Minulle ei avaudu se, miksi Jokerifaneille ottaa aina niin koville tämä ulkopaikkakuntalaisten piikittely. Varsinkaan sillä "kaikki vihaa meitä, mut meit ei kiinnosta"-asenteella mikä teilläpäin on voimissaan.

Oliko tämä vitutusketju tai angstiketju? Tässä elämässä on aivan saakelin monta asiaa, jotka ottavat koville tai häiritsevät. Tämä ei ole yksi niistä.

Vaikkei ko. asiasta välittäisi enempää kuin NHL:n Allstars-matsista niin kai se silti voi olla asia, joka ei avaudu. ;) Hali ja pusi pojat.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei takapuoleen naiminen ole sellaista, mikä seksiä suunniteltaessa on tarkoitettu. En ymmärrä, miksi joku haluaa sellaista tehdä.
Nythän riippuu sitä että ketä ajattelet kyseisen toiminnan suunnittelusta. Jostain syystä jopa heteroparit nussii kakkoseen ja kuulemani mukaan jopa käyttää naamaansa pahimmin hikoilevissa ja haisevissa paikoissa. Ja kaiken lisäksi nauttivat siitä. Yäk.

Trolololollllll....
 
Minulle ei avaudu, että miksi tämä ketju piti avata kun meillä on täällä jo ihmettelyketju. Tämänkin viestin olisin voinut kirjoittaa yhtä lailla ihmettelyketjuun.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minulle ei avaudu, että miksi tämä ketju piti avata kun meillä on täällä jo ihmettelyketju. Tämänkin viestin olisin voinut kirjoittaa yhtä lailla ihmettelyketjuun.

Ihmettelen, jos et ymmärrä näiden välistä eroa. Se, miksi et ymmärrä, ei avaudu minulle.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Se ei minulle avaudu, että miksi laitoit tuon yo. viestin juuri tähän ketjuun, vaikka ihmettelyketju olisi ollut vähintään yhtä pätevä vaihtoehto.

Nyt minulle ei avaudu se, oliko antamani esimerkki noiden erosta liian huono. Todennäköisesti oli.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä se on ihan vain tämä elämä ylipäänsä mikä ei avaudu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...(kaljusta tunnistin homoksi)...

Ketjun aiheen vastaisesti avautui että minä olenkin homo. Ilmankos emäntä ei ole viime aikoina antanut... Eihän sitä homolle pi***a anneta...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ketjun aiheen vastaisesti avautui että minä olenkin homo. Ilmankos emäntä ei ole viime aikoina antanut... Eihän sitä homolle pi***a anneta...
Minäkin aina välillä leikkaan itseni homoksi. Kahdesta syystä: ensinnäkin koska kroonisesti kuiva päänahkani tarvitsee hoitoa, jota on vaikea antaa jos hiuksia on tiellä. Toiseksi siksi, että homoidolini UKK oli myös kalju homo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minäkin aina välillä leikkaan itseni homoksi. Kahdesta syystä: ensinnäkin koska kroonisesti kuiva päänahkani tarvitsee hoitoa, jota on vaikea antaa jos hiuksia on tiellä. Toiseksi siksi, että homoidolini UKK oli myös kalju homo.

Perkeleen perkele, minäkin juuri eilen illalla leikkasin itseni homoksi. Olisipa scholl kirjoittanut tuon aikaisemmin niin olisin pitänyt itseni heterona mutta nyt se on myöhäistä. Homo mikä homo, ilmankos näinkin koko yön unia karvaisista perseistä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minäkin aina välillä leikkaan itseni homoksi. Kahdesta syystä: ensinnäkin koska kroonisesti kuiva päänahkani tarvitsee hoitoa, jota on vaikea antaa jos hiuksia on tiellä.

Minä kärsin myös kuivasta päänahasta, mutta siitäkin huolimatta olen pitäytynyt pitkässä tukassa, vaikka lääkärikin suositteli joskus siirtymään vähän lyhyempään malliin... minä olen sitten varmaan megaluokan homofoobikko?
 

scholl

Jäsen
Nythän riippuu sitä että ketä ajattelet kyseisen toiminnan suunnittelusta. Jostain syystä jopa heteroparit nussii kakkoseen ja kuulemani mukaan jopa käyttää naamaansa pahimmin hikoilevissa ja haisevissa paikoissa. Ja kaiken lisäksi nauttivat siitä. Yäk.

Viimeinen sana meni oikein. Se, että joku tekee jotain asiaa, ei tarkoita, että se asia olisi oikein. En usko, että sitä hommaa on suunniteltu heteroparienkaan toimesta niin suoritettavan. Se on vain niin. Jos on ykkönen niin miksi harrastaa kakkosta. Minä en ainakaan suostu sellaiseen toimintaan osallistumaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
jalkapallohuliganismi ei avaudu meikäläiselle. Tänään Egyptissä oli porukka vetänyt herneen nekkuun tappiosta ja ryntäsi kentälle. Tuloksena ainakin 73 kuollutta ja kasapäin loukkaantuneita.. Hyvinhän se taas meni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös