Minulle on avautunut se, että nykyinen tarjonta kaiken kaikkiaan televisiosta kokonaisuudessaan on sellaista katsomakelvotonta ripulipaskaa, että olen alkanut erkaantumaan koko telkkarista niin rajusti, etten seuraa enää kuin ehkä 1-2 sarjaa YLE:ltä + urheilut päälle mitä nyt ehtii katsella telkkarista. Muuten tuo tarjonta on aivan uskomatonta paskaa, mutta samaan aikaan pitää todeta että sitähän sieltä näytetään mikä ihmisiä kiinnostaa eli kysyntää ja korkeita katsojamääriä riittää a) laihdutusohjelmille b) laihdutus+fitnessohjelmat c) sisustusohjelmat d) kaikki ruokaan liittyvät ohjelmat, missä kaiken maailman hansit ja jyrkit heiluvat nuppi punaisena e) treffiohjelmat tai ohjelmat missä yritetään tehdä väkisin jotain pareja f) tirkistelyohjelmat kuten BB g) "huumoriohjelmat", jotka perustuvat improvisaatioon, tai ainakin niin ne väittävät vaikka kaikki on valmiiksi käsikirjoitettua. Lisäksi kun nykyään erilaisten keskusteluohjelmien taso on aivan mitä sattuu lähtien jo siitä, että juontajat ovat täyspahveja, niin ei tuollaista voi minuuttia kauempaa katsoa. En ole mikään ysäri- tai kasarinostalgikko, lähes samassa suhteessa varmasti sitä roskaa on ennenkin työnnetty tv:stä ulos, mutta kertooko tuo nykyinen tarjonta siitä, että ihmismieli on muuttunut entistä yksinkertaisemmaksi, kun tuollainen sonta todella myy? Uutisten viihteellistäminen on eräällä nimeltä mainitsettomalla kanavalla lähtenyt vahvasti katsojan aliarvioimisen suuntaan, "katso loput maikkarin netistä".
Avautui myös se, että olen siirtynyt pitkälti radion äären, jossa sentään vielä tietyillä mainoksettomilla kanavilla voi kuulla vielä laadukkaita keskusteluohjelmia ja joitain visailujakin. Siellä ei ainakaan twitter laula alanurkassa kuumana tai ainakaan sitä ei kuuntelija näe. Radioonkin toki ovat pyrkineet kaiken maailman aikuispissikset pilaamaan lähetykset, mutta onneksi ns. asiakanavilla pidetään juontajissa joku taso.