Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 106
  • 33 914

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Avautui että Esa ja Vesa - Auringonlaskun ratsastajat on aivan helvetin huono elokuva. Myönnän, juuri äsken näin kyseisen rainan ensimmäistä kertaa ja jostain syystä olin ladannut melkoiset odotukset leffalle. Olipas puuduttava vajaa kakstuntinen. Perus toimintakomedia, jossa ei juonta, mutta aivotonta koohotusta senkin edestä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Avautui että Esa ja Vesa - Auringonlaskun ratsastajat on aivan helvetin huono elokuva. Myönnän, juuri äsken näin kyseisen rainan ensimmäistä kertaa ja jostain syystä olin ladannut melkoiset odotukset leffalle. Olipas puuduttava vajaa kakstuntinen. Perus toimintakomedia, jossa ei juonta, mutta aivotonta koohotusta senkin edestä.

Miksi käytit tähän kaksi tuntia, kun se olisi selvinnyt hetkessä katsomalla, kuka kyseisen elokuvan on ohjannut ja tuottanut. Selin–Mäkelä-kaksikolta ei ole tullut yhtään hyvää elokuvaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulle avautui jo itseasiassa tuossa päivänä eräänä, että kuinka helppoa on tehdä ihan tajuttoman hyvää kinuskia. Purkki kondensoitua maitoa, 200 grammaa voita ja neljä ruokalusikallista vaaleaa siirappia. Herranen aika sentään mitä herkkua. Tänään tein itseasiassa pikkuleipiä, joihin lykkäsin päälle kinuskikuorrutteen.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Avautui että Tähdet, tähdet ohjelma on aikamoista sontaa ja erittäin vaivaannuttavaa katsottavaa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Oon kerran ihan suoraan vittuillut toiselle palstaveljelle. Liittymisvuotenani eli annettakoon anteeksi. Sori @Markoolio.

Joku saattaisi ajella miinaan ja kuvitella tämänkin olevan vittuilua..vähintään sarkasmitutka värähtää hieman yli sallitun. Piti jopa ihan etsiä tämä väitetty vittuilu ja ihan aiheesta kommentoitu, koska en ole muuttanut kyseisestä asiasta mielipidettäni.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittuilusta puheenollen, välillä käy mielessä kun palstaa lukee että vittuilu kun poistetaan, mitä jää keskusteluista jäljelle.

Lueskelin äsken peräjälkeen ketjuja Liigan siirtohuhuista, jääkiekkoilijoiden salituloksista, NHL-huumorista sekä asiakaspalvelusta, ja jokaisessa viimeisenä asiasisältönä pääsääntöisesti turhaa räksytystä ja kiukuttelua tai muuten vaan vittuilua. Välillä ihmetyttää minkälaista jengiä palstaväki on kun tarve aukoa päätään on niin helvetin suuri, varmaan ovat siviilissä leppoisia kuin lampaat ja jos eivät ole niin harvinaisen mulkun oloista porukkaa monella suunnalla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos menee ravintolaan syömään, ja saa siellä aivan surkeaa palvelua, niin se on ihan oma vika. Mitäs meni juuri siihen ravintolaan juuri silloin, kun olisi voinut mennä johonkin toiseenkin ravintolaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Avautui, että veikkaus tv:n tarjonta on yllättävän hyvää tällaiselle futiksesta pitävälle ja kyllähän tuo divarikiekkoilukin kiinnostaa näin keväisin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Liigan bandwagon ketjua lukiessani avautui, etta Tapparan edellisesta mestaruudesta on jo 12 vuotta. Taman asian myota sitten avautuikin pari muutakin asiaa:

- Tuolloin naureskeltiin miten Ilveksen edellinen mestaruus saavuttaa pian taysi-ikaisyyden rajapyykin. Nyt ollaan menossa jo hyvaa tahti kohti keski-ikaa ja seuraava mestaruus ei ole edes nakopiirissa.
- Meikalainen on myos matkalla kohti keski-ikaa.
- En ole juuri sen "aikuisempi" henkisesti kuin mita Tapparan mestaruusvuonna.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
The Happening alkoi avautua tänään minulle, kun törmäsin siihen nyt Foxilla about puolessavälissä. Tämä on siis kuuluisa kehnoudestaan, mutta toistaiseksi vaikuttaa aivan kelvolta, jopa keskivertoa paremmalta komedialta. En tosin tiedä millainen alku oli, jos se oli aivan makaaberin karmea niin ymmärrän paremmin koska alku on se elokuvan tärkein osa noin katselun kannalta. Ihan hillittömiä kohtauksia!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
The Happening alkoi avautua tänään minulle, kun törmäsin siihen nyt Foxilla about puolessavälissä. Tämä on siis kuuluisa kehnoudestaan, mutta toistaiseksi vaikuttaa aivan kelvolta, jopa keskivertoa paremmalta komedialta. En tosin tiedä millainen alku oli, jos se oli aivan makaaberin karmea niin ymmärrän paremmin koska alku on se elokuvan tärkein osa noin katselun kannalta. Ihan hillittömiä kohtauksia!

Avautuu paremmin kun ymmärtää, että Shyamalan ei ole kirjoittanut sitä komediaksi. Toki muutama oikeastikin karmiva, tai mustan humoristinen, kohtaus mahtuu mukaan, mutta muutoin mies on kyllä ihan tosissaan. Se elokuvasta tekeekin varsin ristiriitaista ja täysin pölhöä katsottavaa.

EDIT: Ne juoksee siinä jossain kohtaa tuulta karkuun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mark Wahlbergin näytteleminen kyseisessä rainassa on komiikkaa parhaimmillaan. Yrittikö hän esittää nössöä tarkoituksella vaiko ihan tahattomasti, sitä emme luultavasti koskaan tule tietämään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautuu paremmin kun ymmärtää, että Shyamalan ei ole kirjoittanut sitä komediaksi. Toki muutama oikeastikin karmiva, tai mustan humoristinen, kohtaus mahtuu mukaan, mutta muutoin mies on kyllä ihan tosissaan. Se elokuvasta tekeekin varsin ristiriitaista ja täysin pölhöä katsottavaa.

EDIT: Ne juoksee siinä jossain kohtaa tuulta karkuun.
Olikohan leffan shyamalan-twisti™ siinä, että turhanpäiväinen pillurallielvis esittää turhaa pääosanäyttelijää vielä turhemmassa elokuvassa Zooey Deschanelin silmät vastanäyttelijänään, jolloin katsoja on kyseisessä parodian parodiassa ivan kohteena itse?
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olikohan leffan shyamalan-twisti™ siinä, että turhanpäiväinen pillurallielvis esittää turhaa pääosanäyttelijää vielä turhemmassa elokuvassa Zooey Deschanelin silmien kanssa, jolloin katsoja olisikin kyseisessä parodian parodiassa ivan kohteena itse?

Itse asiassa mua on Wahlbergin sijaan ihmetyttänyt juurikin enemmän Deschanelin roolisuoritus. Se on oikeasti aivan pihalla kokoajan, juurikin pälyillen johonkin ja heitellen repliikkejään kuin Wall-E -elokuvasta karannut naisbotti. Onko se alien, onko tuo kalpeaksi maalattu ihminen oikeasti olemassa? Miksi se reagoi niin luonnottomasti ja kaikkia normaaleja käyttäytymismalleja vastoin jokaiseen ihmiseen? Elämmekö Matrixissa? Onko se aina samanlainen kaikissa muissakin elokuvissaan? En ole enää uskaltanut koettaa.

Mitä tulee parodian parodiaan, niin liikaa henkisiä huumeita käyttänyt Shyamalan lienee jo ottanut riittävästi kantaa parodian parodian parodiseen parodiaan, joka kertoo jotain parodisesta elämäntarkoituksesta, joka on parodinen koska katsoja on parodian parodian ymmärtänyt ja siten parodinen. Hei, tulkaa nyt omaan perseeseenne päänne työntäneet taiteilijat selittään tämä. Ei teistä ota vittu eläinkään selvää. Mutta pelätkää katsojat ilmaa, sillä jos sitä hengittää, niin on luonnon kanssa yhtä ja sitten LUONTO TAPPAA TEIDÄT. Tai happi saa teidät juoksemaan alas katolta. Tai ajamaan lähimpään puuhun. Luonto kills. Tämä oli lyhyt analyysi, mutta en usko, että Shyamalan trollaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itse asiassa ...
Bravo - aivan loistava puheenvuoro ja hypnoottis-maagillis-ontologis-magneettinen elokuva-analyysi!

Tänään avautui, että Yleleaksin perusteella Krisse Salminen on nykyisin hyvinkin kauniin ja viehättävän oloinen nainen. Mitä ihmettä on tapahtunut kymmenessä vuodessa?
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pakko se on uskoa, Suomen ainoa TV:ssä esiintyvä Venäjä-asiantuntija on Aleksanteri-instituutin Hanna Smith. Lähes koko ajan, kun Venäjällä jotain tapahtuu, on Smith televisiossa joko uutislähetyksen tai ajankohtaisohjelman vieraana.

Asia avautui nyt siis lopullisesti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pakko se on uskoa, Suomen ainoa TV:ssä esiintyvä Venäjä-asiantuntija on Aleksanteri-instituutin Hanna Smith. Lähes koko ajan, kun Venäjällä jotain tapahtuu, on Smith televisiossa joko uutislähetyksen tai ajankohtaisohjelman vieraana.

Asia avautui nyt siis lopullisesti.
Samaa ihmettelin toisessa ketjussa puolitoista kuukautta sitten:
Suomi on melkoinen ulkopoliittisten asiantuntijoiden banaanitasavalta, jos asiaa katsoo Ukraina-uutisoinnin näkökulmasta; olivat aihe ja tiedotusväline mitkä tahansa, "asiantuntijakommentit" antaa aina ja poikkeuksetta joko Aleksanteri-instituutin Hanna Smith tai Ulkopoliittisen instituutin Charly Salonius-Pasternak tai Mika Aaltola.

Ymmärtäisin tilanteen, jos laatuun olisi panostettu määrän sijasta.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Avautui, että tuo Jokereiden pelien postgame-haastatteluissa näkyvä "KHL #ValitseVIASAT" -pyyhe on apinoitu legendaarisesta Hockey Night in Canada -pyyhkeestä. Ei sillä, hienohan tuo Viasatin pyyhekin on.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
TPS:n entinen cheerleader Missikisojen finaalissa vuonna 2015. No, on se hyvä tietää jo lätkäjätkät valmiiksi jos sattuu saamaan voiton :)
Ja TPS:n entinen päävalmentaja voitti Suomen mestaruuden Mikkikisoissa
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko se on uskoa, Suomen ainoa TV:ssä esiintyvä Venäjä-asiantuntija on Aleksanteri-instituutin Hanna Smith. Lähes koko ajan, kun Venäjällä jotain tapahtuu, on Smith televisiossa joko uutislähetyksen tai ajankohtaisohjelman vieraana.

Asia avautui nyt siis lopullisesti.
Kahdessa Ukrainan kriisiä koskevassa lähetyksessä, joita minä olen seurannut, on ollut vieraana Markku Kangaspuro. Muita Venäjän asiantuntijoita en edes osaisi nimetä. Tänään taas katsoin jotain ohjelmaa, jossa Markku Kangaspuro oli vieraana.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
TPS, HPK ja Ilves sijoittuivat kaikki Liigassa tällä kaudella viiden heikoimman joukkoon. Nuorten SM-liigassa edellä mainitut ovat puolestaan tällä kaudella varmasti neljän parhaan joukossa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Avautui tänään että tälläisen yksineläjän on melko vaikea ostaa itselleen hilloa. Ajattelin tänään tehdä itselleni lettuja, ja sitten kaupasta piti tietenkin hakea hilloa. En tiedä onko S-marketissa vai poikkeuksellisen perseestä oleva valikoima, mutta aivan turhan isoissa paketeissa hilloja kaupataan. Kaikki tuntuivat olevan jotain väh puolen kilon purkkeja, eli aivan liikaa minulle, joka en hilloa muuten käytä kuin tänään. Päätin sitten lopulta ostaa vain sokeria. Kilon pakettihan sitäkin piti kerralla ottaa, mutta säilyypähän paremmin ja sille löytyy enemmän käyttöä.

On se välillä kovaa tämä yhden ihmisen taloudessa eläminen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui tänään että tälläisen yksineläjän on melko vaikea ostaa itselleen hilloa. Ajattelin tänään tehdä itselleni lettuja, ja sitten kaupasta piti tietenkin hakea hilloa. En tiedä onko S-marketissa vai poikkeuksellisen perseestä oleva valikoima, mutta aivan turhan isoissa paketeissa hilloja kaupataan. Kaikki tuntuivat olevan jotain väh puolen kilon purkkeja, eli aivan liikaa minulle, joka en hilloa muuten käytä kuin tänään. Päätin sitten lopulta ostaa vain sokeria. Kilon pakettihan sitäkin piti kerralla ottaa, mutta säilyypähän paremmin ja sille löytyy enemmän käyttöä.

On se välillä kovaa tämä yhden ihmisen taloudessa eläminen.
Naapurin yksin asuvalta pirkolta kysymään sitä hilloa... Saat pipariakin kaupanpäälle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös