Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 249
  • 33 909

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niimpä. Jostain syystä lähiprisman kassaneitojen nimetkin jää huomattavasti helpommin päähän kuin kassaniilojen. Siihen nimilätkään vaan jostain syystä kiinnittää enemmän huomiota neitojen kohdalla.

Kyllä. Minusta kassaneidoilla voisi olla kaksi nimilätkää. Vasemmalla etunimi ja oikealla sitten vaikka lempinimi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Viimeisten muutaman vuoden aikana minulle on avautunut, että Volvo, Skoda, Volkkari, Seat ja Audi tekevät nykyään aivan helvetin rumia autoja. Teräviä kulmia joka paikassa, joilla yritetään saada uusi automalli näyttämään jotenkin hienommalta ja tuoreemmalta, mutta kun persoonaa on suunnilleen saman verran kuin Matti Vanhasessa, ei sillä pitkälle pötkitä.
 

ace

Jäsen
Viimeisten muutaman vuoden aikana minulle on avautunut, että Volvo, Skoda, Volkkari, Seat ja Audi tekevät nykyään aivan helvetin rumia autoja. Teräviä kulmia joka paikassa, joilla yritetään saada uusi automalli näyttämään jotenkin hienommalta ja tuoreemmalta, mutta kun persoonaa on suunnilleen saman verran kuin Matti Vanhasessa, ei sillä pitkälle pötkitä.

Mun mielestä uudet Volvot on tyylikkäimpiä sitten Amazonin ja PV:n. 140-sarjasta lähtien nehän on olleet niitä pahimpia laatikoita terävine kulmineen, mutta uusissa on sentään luonnetta. VAG konsernin autot sitä vastoin on kaikki samoja erilaisilla lampuilla/jäähdyttimen ritilöillä. Oma Skoda RS kyllä miellyttää silmää.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mun mielestä uudet Volvot on tyylikkäimpiä sitten Amazonin ja PV:n.
Metkaa. Sattunut silmään muutama uusi S90 ja pakko myöntää että aika perkeleen komeita ilmestyksiä. Harvoin tämän päivän autot päätä kääntää mutta näkojään aina joku kuitenkin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeisten muutaman vuoden aikana minulle on avautunut, että Volvo, Skoda, Volkkari, Seat ja Audi tekevät nykyään aivan helvetin rumia autoja. Teräviä kulmia joka paikassa, joilla yritetään saada uusi automalli näyttämään jotenkin hienommalta ja tuoreemmalta, mutta kun persoonaa on suunnilleen saman verran kuin Matti Vanhasessa, ei sillä pitkälle pötkitä.

Viimeksi kun autoa ostin niin ajoin koeajolla kaikki ehdokkaat, Hondan, Fordin ja Volkkarin, samaan riviin eikä niitä erottanut toisistaan oikein mistään. Samaan riviin olisi voinut ajaa vielä puoli tusinaa muutakin keskiluokan farmaria. Kaikki olivat niinkuin samalta muotoilijalta tulleita. Silloin avautui, että autot ovat niinkuin vaatteet, yhteen aikaan saa kaupasta vain sen ajan muodin mukaisia tuotteita. Sitten muoti muuttuu ja kaikki tekevät taas seuraavan muodin mukaisia autoja.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saksalaisesta marssilaulusta Erika on myös hollanninkielinen toisen maailmansodan aikainen versio. Jostain syystä hollantilaiset eivät ole kai ylpeilleet sillä laululla hirveästi eikä se taida olla kovin tunnettu. Laitetaan tähän vielä linkki Youtubeen: Erika - A Dutch/Afrikaans Marching Song From WW2 - YouTube

Ja suomalainen versio Erikasta on tietenkin Kaarina.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Opera-selaimessa kun klikkaa kerran hiiren vasemmalla nappulalla välilehden kohdalta, niin se rullaa sivun takaisin ylös
Mulla ei toimi. Tosin mulle avautui, että eihän mulla tässä Linuxissa ole Operaa. Winkkareissa on, menin lankaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto mikä mun nenässä on. Miks se on näin arka. Joo polven alla on parit naarmut kanssa. Olitteks te kanssa yhdeksän reikä reikä pubilla? Just ja just jalat kantoi. No kerran vaan piti huilata.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei hitto mikä mun nenässä on. Miks se on näin arka. Joo polven alla on parit naarmut kanssa. Olitteks te kanssa yhdeksän reikä reikä pubilla? Just ja just jalat kantoi. No kerran vaan piti huilata.
En hain loiventavaa ja tupakkaa. Kummalliset kivut ja mustelmat kuuluvat asiaan. Tänään vois tosin käydä pubissa jos jaksaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Curling on kyllä helvetin vaikeaa, mutta loppujen lopuksi aivan saatanan hauskaa ajanvietettä ihan amatööritasollakin. Saatiin parin tunnin ajalla jo ihan oikeasti hyvätkin pelit pystyyn, vaikka kukaan ei lajia aikaisemmin ollutkaan kokeillut. Ajatuksen tasolla sitä ajatteli, että pesään ei varmaan osu ikinä, mutta aika nopeasti alkoi koko porukalta löytyä tatsia siihen hommaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Avautui, että herran vuonna 2018 FOXin HD-kanava on maksumuurin takana. Huomasin, että Simpsoneita tyrkkäisi ja evättyä pääsyä tarjosi. No voin mä näitä katsoo ihan normikanavaltakin, mutta yllättihän toi.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Avautui, että herran vuonna 2018 FOXin HD-kanava on maksumuurin takana. Huomasin, että Simpsoneita tyrkkäisi ja evättyä pääsyä tarjosi. No voin mä näitä katsoo ihan normikanavaltakin, mutta yllättihän toi.
Mun muistaakseni nuo tällä hetkellä menossa olevat Simpsonit ovat tyyliin kakkoskautta, että ei se HD paljon parantaisi laatua. Toki nuo allkukauden Simpsonit ovat niitä parhaita.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitähän ne pojat noin niin kuin ihan oikeasti ovat olleet tekemässä, jos nyt aivan rehellisesti ja näin aikuisten kesken puhutaan?
Kivet kolisi nänniin koko lähes viikonlopun ajan. Huolestuttavintahan tuossa oli se, että oltiin pelkästään poikaporukalla liikenteessä...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että herran vuonna 2018 FOXin HD-kanava on maksumuurin takana. Huomasin, että Simpsoneita tyrkkäisi ja evättyä pääsyä tarjosi. No voin mä näitä katsoo ihan normikanavaltakin, mutta yllättihän toi.
Sinänsä kanava on ilmainen, mutta ainakin DNA:n kaapeliverkossa vaatii katsomiseen että on tv-kortti, joka on sitten maksullinen. Myös Nelonen toimii samoin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt avautui pari asiaa kerralla. Ensiksi se, että nyt on Suomessa ensimmäinen mies synnyttänyt lapsen. Tämä mies on toki syntynyt maailmaan tyttövauvana ja siksi nyt onnistui synnyttämään miehenä. Toinen asia mikä avautui on se, että mä oon liian vanha tälläiseen maailmaan. Vittu en vaan voi käsittää tätä nykyajan touhua. Ennen ei ollut ku Boy George, nykyään on kaikenlaista säätäjää. Over and out.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vittu en vaan voi käsittää tätä nykyajan touhua.

Jos olisit katsonut jokin aika sitten Ylen esittämän Prisma-dokumenttisarjan Ensimmäiset yhdeksän kuukautta, olisi sinulle avautunut, ettei kysymys ole mistään nykyajan touhusta. Tietenkin se näyttää siltä, koska kirjoitettu laki on koservatiivinen ja jossain tapauksissa ristiriitainen suhteessa reaalimaailmaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt avautui pari asiaa kerralla. Ensiksi se, että nyt on Suomessa ensimmäinen mies synnyttänyt lapsen. Tämä mies on toki syntynyt maailmaan tyttövauvana ja siksi nyt onnistui synnyttämään miehenä. Toinen asia mikä avautui on se, että mä oon liian vanha tälläiseen maailmaan. Vittu en vaan voi käsittää tätä nykyajan touhua. Ennen ei ollut ku Boy George, nykyään on kaikenlaista säätäjää. Over and out.

Onneksi maailma muuttuu ja ihmiset saavat vapaasti olla sitä mitä he ovat. Joidenkin on varmaan vaikea hyväksyä sitä, ettei se mikä on jalkojen välissä välttämättä määritä sukupuoli-identiteettiä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onneksi maailma muuttuu ja ihmiset saavat vapaasti olla sitä mitä he ovat. Joidenkin on varmaan vaikea hyväksyä sitä, ettei se mikä on jalkojen välissä välttämättä määritä sukupuoli-identiteettiä.

Tämä, mutta väkisin mietin, mistä tämä pitäisi tunnistaa. Luin taannoin juttua, jossa äiti oli ihmetellyt 3v tytärtään, joka ei osannut leikkiä tyttöjen leikkejä. Minäkin leikin lapsena poikien leluilla. Kaveripiirini oli minä ja veljeni sekä eräät veljekset. Olisiko äitini pitänyt havahtua tuohon samoin?

Joo, sinänsä ei siis avautunut. Mutta koska haluan olla kaikelle utelias ja avoin, hyväksyn kaiken muutoksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös