Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 359
  • 33 907

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Avautui kaksi asiaa. Että teksti-TV elää ja voi hyvin ja että joku sitä käyttääkin.

Teksti-TV on kovis taustalla esim. baarissa, jos ei jaksa koko ajan päivystää puhelinta urheilutulosten toivossa. Hyvässä lykyssä joku muukin reagoi siihen ja sanoo jos jossain pelissä tilanne muuttuu, vaikkei itse olisikaan huomannut.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Avautui, että oon oikeastaan aika onnellinen, vaikka tosi moni asia voisi olla paremmin. Kun vielä oppis enemmän nauttimaan näistä hyvistä asioista.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Playoffit käynnissä ja viimeksi 12.3. jaettu pelikieltoja tällä palstalla. Tunteetonta touhua, kun ei kenelläkään läiky yli... No eiköhän illan matsin jälkeen joku ota penalttia tai sitten tämän palstan ovat kuoropojat vallanneet tai ylläpitäjät ovat gonahtaneet!!!
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ennen nuo ainakin menivät sillä logiikalla, että seuraava sijoitus pistepörssissä oli aina sillä toisella värillä. Eli jos pistepörssin johtaja oli valkoisella, niin sijalla 2 olleet kaksi pelaajaa (kuvitellaan, että olivat samoissa pisteissä) olivat sinisellä, jolloin sitten taas se sijalla neljä oleva oli valkoisella. Tai tässä käsityksessä pitkään olin, ja olen edelleen.

Nyt tuossa ei kyllä ole mitään logiikkaa. Tai en saa minäkään kiinni. Olisikohan tuossa vain jäänyt värit päivittämättä, tai joku muu kämmi. Esimerkiksi tällä sivulla tuo menee kuten pitäisi.

Siis miten niin ei ole logiikkaa, vai olenko minä vain tyhmä, vai onko Yle päivittänyt homman taas kuntoon? Kutsherov johtaa pistepörssiä, on valkoisella. Malkin toisena, sinisellä. McKinnon ja McDavid tasapisteissä valkoisella. Sitten taas eri pistemäärässä oleva sinisellä. Ja niin edelleen, ja niin edelleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Playoffit käynnissä ja viimeksi 12.3. jaettu pelikieltoja tällä palstalla. Tunteetonta touhua, kun ei kenelläkään läiky yli... No eiköhän illan matsin jälkeen joku ota penalttia tai sitten tämän palstan ovat kuoropojat vallanneet tai ylläpitäjät ovat gonahtaneet!!!

Anna nyt hetki aikaa niiden kokoustaa. Täytyypä muuten tarkistaa tekstiteeveeltä miten kävi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis miten niin ei ole logiikkaa, vai olenko minä vain tyhmä, vai onko Yle päivittänyt homman taas kuntoon? Kutsherov johtaa pistepörssiä, on valkoisella. Malkin toisena, sinisellä. McKinnon ja McDavid tasapisteissä valkoisella. Sitten taas eri pistemäärässä oleva sinisellä. Ja niin edelleen, ja niin edelleen.
Taitaapi olla päivittynyt. Alunperin muistaakseni lista oli täysin sekaisin, tosin minun järjen mukaan Tavares pitäisi olla nyt sinisellä.

E: The List: Sivu 238 | Teksti-TV | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Parin tammen metsässä on sekin hyvä puoli että metsä on helppoa nähdä puilta.

Tässäpä se kaupunkimetsän loistokkuus, että kokonaisuus ja osat erottuvat. Hermeneuttinen kehä toimii. Toisin on landella, kun Belarus ei lähde käyntiin ja naapurin akkaa yhä etsitään metsästä. Mies kieltää tietävänsä asiasta.

Jopa niin hyvä, että uusavuton kaupunkilaisterho saattaa sinne jopa eksyä?

Voi sitä eksyä jopa puuttomuuteen. Tiedän tyypin, joka lähti Vuosaaresta (kaupunginosa jossain idässä) jäätä pitkiin kohti ihmisten ilmoja. Hän päätyi eräälle kasarmille.
 

Nick Neim

Jäsen
Siis miten niin ei ole logiikkaa, vai olenko minä vain tyhmä, vai onko Yle päivittänyt homman taas kuntoon? Kutsherov johtaa pistepörssiä, on valkoisella. Malkin toisena, sinisellä. McKinnon ja McDavid tasapisteissä valkoisella. Sitten taas eri pistemäärässä oleva sinisellä. Ja niin edelleen, ja niin edelleen.
Joo, nyt tuo on taas päivitetty. Aiemmin värit olivat ihan sekaisin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että 1700-luvun säveltäjä Leopold Koželuchin (1747 - 1818) harvinainen ooppera Kustaa Vaasa on nähtävissä ja kuultavissa Ylen Areenassa, asiasta kertoi Ylen artikkeli jossa linkit oopperaan. Oopperan ensi-iltahan oli 3.3.2018 Helsingissä, mutta nyt sen voi nähdä Areenankin kautta. Hieno kulttuuriteko!

Mahdoitko @Turha Kaukalo käydä katsomassa livenä? Jos et, niin ehkä artikkeli ja linkki oopperatallenteeseen kiinnostaa. Myös @bebeto saakoon tägin tähän viestiin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Avautui, että 1700-luvun säveltäjä Leopold Koželuchin (1747 - 1818) harvinainen ooppera Kustaa Vaasa on nähtävissä ja kuultavissa Ylen Areenassa, asiasta kertoi Ylen artikkeli jossa linkit oopperaan. Oopperan ensi-iltahan oli 3.3.2018 Helsingissä, mutta nyt sen voi nähdä Areenankin kautta. Hieno kulttuuriteko!

Mahdoitko @Turha Kaukalo käydä katsomassa livenä? Jos et, niin ehkä artikkeli ja linkki oopperatallenteeseen kiinnostaa. Myös @bebeto saakoon tägin tähän viestiin.

Tuohon on tutustuttava, kiitos!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Avautui että Baba Lybeck näyttää Cristal Snowlta (tai päinvastoin). Tajusin tämän kun avasin tv:n josta tulee Uutisvuoto.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Miettikää hei. Maalla ne joutuu menemään autolla töihin. Aamulla tuli mieleen kun vissiin hieman promilleissa lähdin.
Jos löytää kuskin niin ei ongelmia.

Omalla autolla myöskin voi vähän kikkailla erinäköisiä maisemareittejä pitkin. Ei onnistu julkisilla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miettikää hei. Maalla ne joutuu menemään autolla töihin. Aamulla tuli mieleen kun vissiin hieman promilleissa lähdin.

Tää on totta, mutta tiedätkö sitä sääntöä, että omalla kylällä saa maalla ajella parin promillen kännissä, jos tietää mihin on menossa.

Itte oon nynny ja lähden huomenna Tampereen maalaiskylässä bussilla töihin. Ja vielä selvinpäin.

Ei sillä, että Tampereella juuri järkeä olisi autoa omistaakaan. Eikä tämmösellä mun kaltaisella köyhällä kyllä varaakaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miettikää hei. Maalla ne joutuu menemään autolla töihin. Aamulla tuli mieleen kun vissiin hieman promilleissa lähdin.
Kyllä minä lähdin tänäkin aamuna dösällä töihin. Vaikka en tiedä miten tämä asia määritellään. Tämä alue on selvää maaseutua, koen asuvani maalla mutta Lahtea tämä alue on ja Lahti on kaupunki. Eli maalla kaupungissa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuon kaiken em. lisäksi maalla ei ole poliiseja eikä ihmisiä, joten sehän on ihan sama missä kunnossa sitä ajelee. Helsingissä taas rysäytät välittömästi jollain keltaisella jopolla ajavaa urbaanihipsteriä päin niin, että sankakuulokkeet ja Fjällrävenin reppu vaan vierii pitkin pientareita. Se tietenkin on eri homma, onko tuo ollenkaan niin huono juttu.

Avautui, että Steve Albini on miksannut/tuottanut (mm.Neurosis, Pixies, Nirvana) noin 3 000 albumia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miettikää, jotku käyttää 10 kilometrin työmatkaan yli vartin verran aikaa. Ei tulis mieleenkään puolta tuntia istua jossain 'dösässä'.
Aikoinaan käytimme puoli tuntia tai joskus enemmänkin suuntaansa kouluaikana. Ja kun aamulla tuli yksi bussi kahdeksaan isolle kirkolle ja seuraava tuli pois kolmelta (ja sitten neljän jälkeen) niin eipä sillä paljon väliä alkoiko koulu kasilta, ysiltä vai kymmeneltä tai loppuiko se yhdeltä, kahdelta vai kolmelta... Melkein joka päivä sama aikataulu.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Miettikää hei. Maalla ne joutuu menemään autolla töihin. Aamulla tuli mieleen kun vissiin hieman promilleissa lähdin.

Siis lähditkö sinä töihin ? Minä oletin sinun olevan tuollaisen elämänrajoitteen yläpuolella. Kateuteni taisi sittenkin olla turhaa eli kyllä nyt harmittaa se.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olin ihan äimänkäkenä kun aamu-tv:n urheilu-uutisissa kerrottiin että Mikko Rantanen on vasta neljäs suomalainen joka on tehnyt 80 pistettä NHL:ssä. Olin satavarma ettei voi pitää paikkaansa. Olisin voinut lyödä vetoa että Kurrin, Selänteen ja OJ:n lisäksi nyt ainakin joku poppoosta Koivu(t), Tikkanen, Lehtinen, Kapanen, ehkä jopa Ruuttukin, olisi tuon 80p. nakutellut. Tikistä olin varmin, kun eihän tuolloin 80-90 lukujen taitteessa sadallakaan pisteellä olisi päässyt edes silloisen teksti-tv:n pistepörssin etusivulle. Niin se aika sumentaa humeetin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin ihan äimänkäkenä kun aamu-tv:n urheilu-uutisissa kerrottiin että Mikko Rantanen on vasta neljäs suomalainen joka on tehnyt 80 pistettä NHL:ssä. Olin satavarma ettei voi pitää paikkaansa. Olisin voinut lyödä vetoa että Kurrin, Selänteen ja OJ:n lisäksi nyt ainakin joku poppoosta Koivu(t), Tikkanen, Lehtinen, Kapanen, ehkä jopa Ruuttukin, olisi tuon 80p. nakutellut.

Itse olisin veikannut Petri Skrikoa mutta näköjään parhaalla kaudellaan jäi pari pinnaa vajaaksi 78 pisteeseen. Samoin Ilkka Sinisalo jäi muutamaa pinnaa vajaaksi. Kovin ovat suomalaiset profiloituneet kolmosketjun työmyyriksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös