Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 744 735
  • 34 000

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Suomalainen on voittanut viimeksi rallin maailmanmestaruuden vuonna 2002 (Grönholm) ja viimeisin ei-ranskalainen voittaja vuodelta 2003 (Petter Solberg, Norja). Tuntuu pahalta.

Ai sääkin katselet Nelosta. Onhan se surullista ettei suomalaiset enää pärjää, onko tuolla Ranskassa joku ralli-akatemia josta näitä kuskeja tulee.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Omistan kukkopillin. En muista mistä on kyseinen artikkeli minulle päätynyt. Olen aina luullut, että se on vain jokin koriste. Tänään huomasin, että siinä kukon perseessä on reikä mihin voi puhaltaa. Hauska soitin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ai sääkin katselet Nelosta. Onhan se surullista ettei suomalaiset enää pärjää, onko tuolla Ranskassa joku ralli-akatemia josta näitä kuskeja tulee.

Onhan siellä. Autonvalmistajat (PSA konserni) on lyönyt siihen isosti paukkuja ja panostus on kannattanut. Osittain siksi, että valmistajien välinen kilpailu on ollut historiallisen alhaista kun japsit ovat pitäneet taukoa. Miten se kannattavuus näkyy?

Ainakin niin, että kun minä (ja en oikeasti seuraa nykyään rallia) nähdessäni Citroenin, vaikkapa työkaverilla, näin shamppanjan ruiskutusta sen sijaan että haistaisin oikosulkuja. Mikä merkitys tällä on ollut ns. kotimarkkinoilla uusien, korealaisten merkkien ja ei ranskalaisten uusien teknisten ratkaisuiden (hybridit jne) yleistyessä? Arvelen, että ei ihan pieni.
 
Aiemmista kokeiluista en tiedä, mutta Prismoissa on nykyään varsin hyvin toimivia itsepalvelukassoja. Käyttöastekin on ollut samaa luokkaa normikassojen kanssa.

Lienee samoja mitä Vallilan ja Sokos Helsingin S-marketissa on. Mä meen edelleen mieluummin ihmiskassalle, vaikka suhtaudun lähtökohtaisesti positiivisesti tuollaisten turhien työtehtävien karsimiseen, jos sen voi "automatisoida" tai ulkoistaa asiakkaille. Se ei vaan ole kovin kätevä tai nopea tuo nykyinen itsepalvelusysteemi vrt. ihmiskassaan, jossa kohtuullinen jono. Mä lähden messiin sitten, kun RFID-teknologia tmv. tulee pakkauksiin, eikä niitä tuotteita tarvitse erikseen itse piippailla ja nostella ees taas.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Avautui jo aiemmin tällä viikolla, että Hyvinkäällä Sveitsin uimala on hieno paikka. Tilaa ja lääniä riittää ja lapsiperheelle kiva paikka viettää hellepäivää.

Ja avautui myös, että siellä riitti myös silmäniloa miehille. Enemmän kuin monella rannalla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En ole koskaan ostanut uutta puhelinta ilman, että aikaisempi ei olisi hajonnut. Nytkin jo lähes neljä vuotta vanhassa iPhone 4S:ssä piirilevyt ovat paistaneet etupuolella jo kohta vuoden, mutta ei se vain suostu hyytymään. Akku ei kestä enää mitään, näppäinlukko ei toimi ja muutakin vikaa on, mutta vielä etäisesti hengissä sähisee. Hajoaisi nyt. Rahaa on kuin rosvopäälliköllä ostaa uusi luuri vaikka kuukausittain, mutta periaate ei anna myötä. Ainoa puhelin, jonka hajoaminen on muuten oikeastaan harmittanut on Ericksonin T28. Paras luuri ikinä ja erityisesti parhaat pelit, Tetris ja pasianssi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omistan kukkopillin. En muista mistä on kyseinen artikkeli minulle päätynyt. Olen aina luullut, että se on vain jokin koriste. Tänään huomasin, että siinä kukon perseessä on reikä mihin voi puhaltaa. Hauska soitin.

Joskus yläasteella eräs luokkakaverini teki kukkopillistä englanninesitelmän otsikolla: How to blow a cock.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omistan kukkopillin. En muista mistä on kyseinen artikkeli minulle päätynyt. Olen aina luullut, että se on vain jokin koriste. Tänään huomasin, että siinä kukon perseessä on reikä mihin voi puhaltaa. Hauska soitin.

Miten päädyit hipelöimään kukon pilliä?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Omistan kukkopillin. En muista mistä on kyseinen artikkeli minulle päätynyt. Olen aina luullut, että se on vain jokin koriste. Tänään huomasin, että siinä kukon perseessä on reikä mihin voi puhaltaa. Hauska soitin.

Tää kiinnostaa muakin:

Miten päädyit hipelöimään kukon pilliä?

Muistelen, että kokeilevassa nuoruudessani olen joskus puhaltanut kukkoa. Ei ollut mun juttu.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui, että Suomessa kuuluu myös englanninkielinen radiokanava nimeltään Spirit FM. Samalla yhtiöllä on/oli myös legendaarinen radiokanava Sputnik.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho melkein kolme tuntia olin suihkussa. Aika hurahtaa kun krapulassa istahdat sinne lattialle. Lauluista kuultiin tällä kertaa mm. Ankkurinappi ja Pontikkapoika.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aiemmista kokeiluista en tiedä, mutta Prismoissa on nykyään varsin hyvin toimivia itsepalvelukassoja. Käyttöastekin on ollut samaa luokkaa normikassojen kanssa.

Heikosti toimivia itsepalvelukassoja jos on vähänkään enemmän tai vääränlaisia ostoksia. Itsekin olen muutaman kerran mennyt tuollaisen läpi ilman suurempia ongelmia, mutta viimeksi erehdyin itsepalvelukassalle isomman ostoserän kanssa ja kassa osoitti toimimattomuutensa. Suurin ongelma noissa on lastaustaso joka on liian pieni jopa kahdelle ostoskassille. Komen ostoskassin kanssa ostotapahtumasta tuli mahdoton. Lastaustaso kun punnitsee kaikki ostetut tuotteet eli kaikki ostettu tavara pitää mahtua lastaustasolle ja kaiken lisäksi tuote pitää saada laitettua siihen tasolle tarpeeksi nopeasti viivakoodin pyyhkäisyn jälkeen. Jo toisen muovikassin kohdella piti välillä "korjata" ja asetella ostoksia uudelleen ja kolmas kassi pitikin laittaa jo edellisten päälle ja tasapainotella niitä jugurttipurkkeja muiden ostoksien päällä ja samalla lukea viivakoodeja seuraavista tuotteista. Automaattikassojen "myyjä" kävi varmaan toistakymmentä kertaa kuittaamassa omalla kortillaan että en ole myymälävaras tai muuten vajaa henkilö ennen kuin sain koko ostotapahtuman suoritettua ilman henkilö- tai omaisuusvahinkoja.

Eli Prisman itsepalvelukassa on ihna kätevä jos ostaa vähän tuotteita ja sellaisia tuotteita joita "myyjän" ei tarvitse kuitata. Ainakin Kouvolan Prismassa on kuitenkin aina kassoilla sen verran myyjiä että normikassoillakaan jonottaminen ei vie ikinä 2 minuuttia kauempaa. Minulle siis "avautui" että luultvaimmin aikoinaan ulkomailla ihailemani ruokakauppojen automaattikassat toimivat siellä niin hyvin siksi että silloin ostin aika vähän ruokaa kerralla.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erilaisten lepakkolajien tutkijat havaitsivat, että normaalisti rajallinen ominaisuus eli kivesten koko on yhteydessä urosten keskinäiseen kilpailuun ja näin ollen on todellakin eräs lisääntymiseen liittyvistä sisältyvistä perusseikoista. Suurimmat pallit olivat lajeilla, joiden naarailla oli laumassaan useampia parittelukumppaneita => isommat kivekset, enemmän siittiöitä, todennäköisemmin suku jatkuu.
Lisääntymiselimiin ja niiden kasvattamiseen käytetty energia on tietenkin poissa jostakin. Kävi ilmi, että säästökohde oli aivot. Iso kiveksiset yksilöt omasivat poikkeuksellisen pienet aivot.
Pieni aivoisilla kivesten osuus yksilön kokonaispainosta oli peräti 8,5 prosenttia, kun se ns. yksiavioisille oli 1,1 – 2,5 prosenttia. Tällä periaatteella minun pallukoiden pitäisi painaa vähintäänkin kunnioitettavat 7,2 kiloa!

Yleistäminen; ”isot pallit tarkoittavat pieniä aivoja” on näin ollen äärimmäisen helppoa.
Sehän selittää muun muassa sen, että minkä vuoksi Jatkoajan kirjoituspalstalla kirjoitettujen tekstien skaala on äärimmäisen laaja, mutta taso aihepiirin mukaisesti heittelehtii välillä todella pahasti.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yleistäminen; ”isot pallit tarkoittavat pieniä aivoja” on näin ollen äärimmäisen helppoa.
Sehän selittää muun muassa sen, että minkä vuoksi Jatkoajan kirjoituspalstalla kirjoitettujen tekstien skaala on äärimmäisen laaja, mutta taso aihepiirin mukaisesti heittelehtii välillä todella pahasti.

Kehonrakentajilla on pienet munat, mutta ei isot aivot. Mitäs sitten tehdään tämän teorian kanssa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mun korvat on pään väärillä puolin. Ostin uudet kuulokkeet, niin eivät ne vaan istu päähän siten, että rightin puolen kuuloke olisi oikean korvan päällä ja left vasemman korvan päällä. Mutta käännänpä kuulokkeet just niin, että leftin kuuloke on oikean korvan päällä jne, niin johan istuu.
Ihme pää.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Eli Prisman itsepalvelukassa on ihna kätevä jos ostaa vähän tuotteita ja sellaisia tuotteita joita "myyjän" ei tarvitse kuitata. Ainakin Kouvolan Prismassa on kuitenkin aina kassoilla sen verran myyjiä että normikassoillakaan jonottaminen ei vie ikinä 2 minuuttia kauempaa. Minulle siis "avautui" että luultvaimmin aikoinaan ulkomailla ihailemani ruokakauppojen automaattikassat toimivat siellä niin hyvin siksi että silloin ostin aika vähän ruokaa kerralla.
Noinhan se on. Sellaisen täyden kantokorillisen saa hyvin mahdutettua tuohon vaa'alle, mutta sitten voi tulla jo vaikeuksia riippuen ostoksista. Mutta tuollaisiahan ne on kai kaikkialla (ainakin jenkeissä ja briteissä). Kuittaukset eivät vie niin aikaa, jos ne ennakoi ja jättää alkoholit ja alennusostokset vaikka viimeiseksi, niin sitten voi huikata myyjän paikalle ja hoitaa kaikki kerralla. Yleensä on apua heti saatavilla. Omassa lähiprismassa on ilmeisesti kassoja kitsaammin kuin Kouvolassa, kun siellä helposti voi joutua odottamaan 5 min jonossa, jos on yhtään enemmän porukkaa. Tähän mennessä on aina päässyt paljon nopeammin automaateille.

Suurin harmistuksen aihe automaateissa on se, että vaa'alle laitettavan oman kassin on oltava todella kevyt, jotta laite ei hälytä myyjää. Kangaskassi tai kaksi kelpaa, mutta esim. reppuni on tyhjänäkin liian painava koneen käsiteltäväksi. Vähän voisivat rukata tuota säätöä, niin olisi helpompi lapata ostokset suoraan reppuun.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suurin harmistuksen aihe automaateissa on se, että vaa'alle laitettavan oman kassin on oltava todella kevyt, jotta laite ei hälytä myyjää. Kangaskassi tai kaksi kelpaa, mutta esim. reppuni on tyhjänäkin liian painava koneen käsiteltäväksi. Vähän voisivat rukata tuota säätöä, niin olisi helpompi lapata ostokset suoraan reppuun.
Minkä ihmeen takia tuo vaaka ei voi toimia samalla periaatteella kuin esim. keittiövaaka? Laitat ostoskorin ostoksineen omalle paikalleen ja repun tyhjälle puolelle ja painat "nollaa paino" tms. Sitten vaan skannaamaan ja lastaamaan samalla kädenliikkeellä reppua. Joku insinööri taas päässyt tekemään käyttöliittymää.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kiitos tästä tiedosta. Huomenna ajattelin subineitsyyteni menettää, kun on vielä tonnikalapäivä. Mikä oisis tunalle soosi?

Subin tuna on jo valmiiksi sotkettu majoon, joten sitä ei mielestäni tarvitse siihen lisätä. Viime käynnistä on tosin jo pari vuotta, joten en edes muista soosivaihtoehtoja enää. Enpä ole eläessäni ottanut majoneesia subiin. Hunaja-sinappi taisi olla meikäläisen lemppari. Tonnikalatäyte on kyllä mielestäni yksi parhaista Subissa, suosittelen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minkä ihmeen takia tuo vaaka ei voi toimia samalla periaatteella kuin esim. keittiövaaka? Laitat ostoskorin ostoksineen omalle paikalleen ja repun tyhjälle puolelle ja painat "nollaa paino" tms. Sitten vaan skannaamaan ja lastaamaan samalla kädenliikkeellä reppua. Joku insinööri taas päässyt tekemään käyttöliittymää.

Muuten hyvä, mutta kun tiedetään suomalaisten rehellisyys, niin alkaisi hävikki tavarassa olemaan aika järkyttävää luettavaa. Voithan sinä laittaa reppusi täyteen vaikka kaljaa, lyödä sitten reppu siihen tyhjälle puolelle, nollata paino, ja skannata yksi purkkapaketti menemään. Sitten vaan repun kanssa ulos kaupasta. Kunhan vaan tuotteissa ei ole häläreitä niin toimii. Tai toimisi, jos sellainen systeemi olisi.

Britanniassa muuten jengi huiijaa noita itsepalvelukassoja mitä mielenkiintoisimmilla kikoilla. Yksi on tämä: Pidät taskussasi marketin halvimman viinipullon ean koodia. Ostat sitten sen talon kalleimman vinettopullon, joka sattuu olemaan tasan saman painoinen kun se halvinkin, skannaat sen taskussasi olevan halpisvinettopulloenarin, ja laitat kalliin siihen "tiskille". Saat kallista viiniä halvalla. Tämä kikka on tosin tiedossa jo, joten ne saattaa olla tarkempia näissä jutuissa nykyisin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Muuten hyvä, mutta kun tiedetään suomalaisten rehellisyys, niin alkaisi hävikki tavarassa olemaan aika järkyttävää luettavaa.
Ei ehkä hirveästi liity aiheeseen, mutta mulla on aika vahva muistikuva, että suomalaiset voittivat jonkun taannoisen rehellisyystestin. Olisko liittynyt kadonneiden lompakoiden palauttamiseen rahoineen takaisin omistajalleen tai jotain. Ihmiset ovat luonnostaan epärehellisiä ja pointtisi on validi, mutta suomalaiset eivät kyllä mitään poikkeuksellisia kusettajia ole.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muuten hyvä, mutta kun tiedetään suomalaisten rehellisyys, niin alkaisi hävikki tavarassa olemaan aika järkyttävää luettavaa. Voithan sinä laittaa reppusi täyteen vaikka kaljaa, lyödä sitten reppu siihen tyhjälle puolelle, nollata paino, ja skannata yksi purkkapaketti menemään. Sitten vaan repun kanssa ulos kaupasta.
No miten se eroaa nykytilanteesta? Lataat reppusi täyteen kaljaa ja punnitset ja maksat sen purkkapakettisi laittamatta sitä reppua vaa'alle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös