Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 709 218
  • 33 914

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No olettehan te nyt lähes silkkaa provoa ja liekittelyä. Se hauskuus ei ainakaan teistä välity ulospäin. My bad jos huvia on.

Älä masennu, vielä saattaa mennä kaksi kolmesta oikein.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Or not.

Omasta kuplasta se maailma on aina oikein. Yleisestikin.

Pitää paikkansa. Yhtälailla, mitä huonommin kuplasta näkee ulos ja mitä pienempi se on, sitä kiivaammin kuplan olemassaolo kiistetään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pitää paikkansa. Yhtälailla, mitä huonommin kuplasta näkee ulos ja mitä pienempi se on, sitä kiivaammin kuplan olemassaolo kiistetään.

Ja tuolloin ollaankin ytimessä. Ääripäiden ulkopuolelta asioiden katsominen ei tarkoita kuin maltillista asioiden katsomista. Sinä et niinkään ole keskustelua ohjannut, mutta on säälittävää jos sivummalta katsojia ruvetaan leimaamaan. Virnuillen kun ei kovaa riitaa enää vastustajasta saada.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ja tuolloin ollaankin ytimessä. Ääripäiden ulkopuolelta asioiden katsominen ei tarkoita kuin maltillista asioiden katsomista. Sinä et niinkään ole keskustelua ohjannut, mutta on säälittävää jos sivummalta katsojia ruvetaan leimaamaan..

Keitä tarkoitat sivummalta katsojilla?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Keitä tarkoitat sivummalta katsojilla?

Esimerkiksi itseäni ja en puhu pelkästään jatkoajasta. Somesta yleisesti. Täälläkin virnuiltu näille sivustakatsojille ja höhötellään kun ei ääripäiden lisäksi löydy keskustelua.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Esimerkiksi itseäni ja en puhu pelkästään jatkoajasta. Somesta yleisesti. Täälläkin virnuiltu näille sivustakatsojille ja höhötellään kun ei ääripäiden lisäksi löydy keskustelua.

En tiedä millaista leimakirvastä olet saanut maistaa, mutta minua ei ainakaan hetkauta poliittisesti tai vakaumuksellisesti hurahtaneiden loukerointiyritykset. Päinvastoin minua huvittavat varmat tiedot täysin tuntemattomien henkilöden ajatus- tai arvomaailmasta, sekä mitä ihmeellisimmistä peitellyistä agendoista, joita nämä amatöörimeediot löytävät rivien väleistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päinvastoin minua huvittavat varmat tiedot täysin tuntemattomien henkilöden ajatus- tai arvomaailmasta, sekä mitä ihmeellisimmistä peitellyistä agendoista, joita nämä amatöörimeediot löytävät rivien väleistä.
Huutonaurua tähän. Ellet sitten tarkoita sanoa että leimaat täällä keskustelupalstalla ihmisiä, jotta saisit huvittua itsestäsi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Huutonaurua tähän. Ellet sitten tarkoita sanoa että leimaat täällä keskustelupalstalla ihmisiä, jotta saisit huvittua itsestäsi.

Ja ne perusteettomat leimaamiset olivat, mitä? Rasistikortin heiluttelua, natsittelua, persuttelua, hihhuliksi tai satukirjauskovaiseksi nimittelyä tai kenties vain kaappipersutelua?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minulle avautui vauva.fi:n hienous. Olin jo turtunut siihen, että netissä on vain miesnäkökulma esillä. Vauva.fi:ssä pääsee lukemaan naistenkin tuntoja. Esimerkki keskustelusta, jossa avaaja ihmetteli, miksi suomalaiset naiset näyttävät miehiltä ja rumilta jajaja:

"Koska te suomalaiset kaljamahaiset miehet tienaatte niin pientä palkkaa, että meidän naistenkin pitää raataa töissä, että talous pysyisi jotenkin kunnossa. Ei jää rahaa kauneudenhoitoon, kynsien laittamiseen, kaupoilla juoksemiseen. Ei ole edes aikaa, kun pitää laittaa miehelle ruokaa ja siivota, kun ei se osaa itsekään."

Loistavaa! Jatkoajan sukupuolisuhde pitäisi ehdottomasti saada parempaan tasapainoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tää on just se, miksi pidin täältä taas useamman kuukauden kirjoitustauon. Tää virtuaalipippelin venytyskilpailu ja yleinen negatiivisuus menee jossain vaiheessa mulla niin pahasti yli, että kirjoitustauko saattaa muuttua lopulliseksi olotilaksi. En halua erikseen mainita ketään nimeltä, mutta just nää geezerit ja muut nutipäät ovat pahimpia ilmapiirin myrkyttäjiä. Varmaan aivan loistavia argumentoimaan, mutta pelisilmä puuttuu täydellisesti.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
geezerit ja muut nutipäät

Vaihteeksi onnistuminen. Hiustyylini on tosiaankin lyhyenlainen, aavistuksen tuuheampi kuin Dan Koivulaaksolla tai Kekkosella, mutta karvoituksen kasvualue on edelleen kutakuinkin sama kuin muinaisessa nuoruudessa.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Geezerin kirjoitustyylistä samaa mieltä, mutta mahtaako @lihaani sinun omissa asetuksissa olla jotain häikkää? Kyllä minä pääsin Geezerin profiilisivulle ja näin uusimmat viestit. Sen sijaan kun yritin lainata sinun viestiäsi, sen palstasofta kielsi sen, ilmoitti ettei ole oikeutta kyseiseen toimenpiteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minulle avautui vauva.fi:n hienous. Olin jo turtunut siihen, että netissä on vain miesnäkökulma esillä. Vauva.fi:ssä pääsee lukemaan naistenkin tuntoja. Esimerkki keskustelusta, jossa avaaja ihmetteli, miksi suomalaiset naiset näyttävät miehiltä ja rumilta jajaja:

"Koska te suomalaiset kaljamahaiset miehet tienaatte niin pientä palkkaa, että meidän naistenkin pitää raataa töissä, että talous pysyisi jotenkin kunnossa. Ei jää rahaa kauneudenhoitoon, kynsien laittamiseen, kaupoilla juoksemiseen. Ei ole edes aikaa, kun pitää laittaa miehelle ruokaa ja siivota, kun ei se osaa itsekään."

Loistavaa! Jatkoajan sukupuolisuhde pitäisi ehdottomasti saada parempaan tasapainoon.
On tuollakin palstalla näköjään argumentaatio kunnossa ja keskustelu kypsällä tasolla. Jopa niin kypsällä, että nokkelimmat ymmärtävät kypsähtää syrjemmälle keskusteluista, mikäli ovat sinne jostakin syystä erehtyneet.

Olen sivulta seuraten kuullut useasti ym. sitaatin tapaisia näkemyksiä suomalaisnaisilta. Jostakin syystä nämä ovat ihmeen usein heitä, joilla on kohtuullisen hvyin aikaa ja rahaa käydä kampaajalla ynnä manikyyrissä. Shoppailuakaan ei ole suljettu pois elämästä, kaikkea muuta. Tosin ostostelu tapahtuu pääasiassa H&M- ja Gina Tricot -tyyppisissä paikoissa, josta johtuen pukeutumisessa ei heijastu aivan sellainen glamour, joka olisi toivottua. Ehkä kyseessä on jonkinmoinen resurssifrustraatio. Ei ole esimerkiksi varaa asioida liikkeissä, joissa naisille myydään laukkuja ja kasseja, joiden hinta voi vastata perustason toimistotyöntekijän nettokuukausipalkkaa. Resurssifrustraatiota potevan naisen ongelma on vähän samanlainen kuin transsukupuolisilla. Nainen on syntynyt työväenluokkaiseen vartaloon, mutta hän kokee sisimmissään olevansa vaikkapa keski-eurooppalainen perijätär. Yleisin hoitomuoto transluokkaiselle on lokkiutuminen jonkun sopivasti varakkaan ja hövelin miehen kylkeen, mutta tällainen itsehoito epäonnistuu tavattoman usein. Ei se ruotsalaisketjun leggingseissä ja lättänäkengissä varmasti helppoa olekaan.

Ruoanlaitosta, siivouksesta ja kodin olosuhteiden järjestämisestä voi varmasti neuvotella perheen sisällä. Tosin jos siivous-otsikon alle kuuluvat myös jatkuva verhojen, lakanoiden, pörröisten wc-tekstiilisettien ja koristetyynyjen päällisten vaihtaminen sekä veikeiden koriste-esineiden paikkojen säätäminen, niin en ihmettele, jos työtaakka voi naisesta tuntua raskaalta. Ymmärtäväinen mies osaa tässä kohdassa ostaa siivousyrittäjältä kämpän siivoamisen palveluna, edes kerran viikossa, niin rouvalle jää enemmän aikaa nyplätä koriste-esineiden ja kukkakuosien kanssa. Jäljelle jäävät ainakin ruoanlaitto ja pyykinpesu, ehkä myös silittäminen, näistä pitää vielä päästä yhteisymmärrykseen. Miehen kannattaa tässä kohdassa olla hereillä ja ottaa kontolleen enemmän vastuuta ruoanlaitosta. Pakasteranskalaisten ja lihapullien työntäminen uuniin ei ollut naisellekaan kovin paha rasti, tölkkikeiton lämmittämisestä puhumattakaan. Tollompikin mies kykenee noihin suorituksiin. Naisen hämmästys on vielä oleva suuri, kun mies ryhtyy huippukokiksi ja molekyyliruoanlaittaa kookaupan tiskiltä ostetun kirjolohifileen uunissa! Mahtava tasonnosto verrattuna naisen lämmittämiin kalapuikkoihin, jotka nainen on omilla pikku kätösillään asetellut uunipellille.
 

MeeVee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
BOGO....näin jo kohta pari kymmentä vuotta "ulkoistettuna" suomalaisena olleena meni aika pitkään ennen kuin tajusin että mitä se "mamu" tarkoittaa. Sillei näköjään ollutkaan mitään MILFin kanssa tekemistä. Tai ainakaan välttämättä.
Vielä kun tietäis mitä tämä some josta kaikki höpöttää meinaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En ole tilastoinut kirjoituksiasi mutta ainakin yksi.

Siis kokonaista yksi perskekolainen on siis tullut leimattua perusteetta. Minä kun sain kirjoittamastasi sellaisen käsityksen, että kyseessä on laajempikin ongelma. Kas kun ei tuo leimakirveestä otsaansa saanut ole itse älähtänyt. Pahoittelut kuitenkin tälle toistaiseksi tuntemattomalle suuruudelle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kokonaista yksi perskekolainen on siis tullut leimattua perusteetta.
Kokeile hakutoimintoa, käyttäjäksi valitset Geezer, hakusanaksi vassari, kommari tai mikä tahansa käyttämäsi nimittelytermi.. Jo löytyy aineistoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllä taas helvetin hyvä esimerkki, miksi palstan vallanneet politiikkakeskustelut tulisi pitää niille pyhitetyissä ketjuissa ja räjäyttää hevon helvettiin kaikista muista ketjuista ja osioista.

Oikeasti tätä paskaa lukiessa menee hermo ihan täysin, tekee mieli heittää näyttö tai puhelin seinään kun asiaankuulumattomissa ketjuissa joutuu lukemaan päätöntä paskaa vassareista, persuista ja muusta ns. kantaaottavasta ripulista.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Yllä taas helvetin hyvä esimerkki, miksi palstan vallanneet politiikkakeskustelut tulisi pitää niille pyhitetyissä ketjuissa ja räjäyttää hevon helvettiin kaikista muista ketjuista ja osioista.

Oikeasti tätä paskaa lukiessa menee hermo ihan täysin, tekee mieli heittää näyttö tai puhelin seinään kun asiaankuulumattomissa ketjuissa joutuu lukemaan päätöntä paskaa vassareista, persuista ja muusta ns. kantaaottavasta ripulista.
Minulle avautui jo kuukausia sitten, että kun Geezerin toistotrollauksen ja Kirjoittelijan autistitrollauksen jättää lukematta niin politiikka-ja uskontoketjut pysyvät luettavina. Molemmat toistavat omaa (ilmeisesti omasta mielestään nokkelaa tai hauskaa) ankeahkoa vitsiään joka saatanan viestissä. Jopa Klose on miedosti viihdyttävä kaikessa päättömässä irrationaalisuudessaan näihin kahteen "keskustelijaan" verrattuna.

muaddib
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
@Kirjoittelija on muuten harmiton kaveri, mutta tuloeroista ja maahanmuutosta hänen kanssaan ei voi keskustella. Vähän niin kuin Jags, kummaltakin löytyy paljon tietoa, ja he kirjoittavat kieliopillisesti erinomaista tekstiä, mutta tietyt aiheet saavat kupin nurin ja pahasti. TOJ:lla tuo aihe on Venäjä, Kirjoittelijalla maahanmuutto ja tuloerot.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mun mielestä Kierrätyskeskuksessa voitaisiin kieltää kaikki poliittinen toiminta Jatkoajan parlamentin ulkopuolella. Keskityttäisiin vaan lystikkääseen rinkirunkkaukseen. Käykö porukka oikeasti koko ajan ihan kierroksilla jostain indekseistä, homoista, mamuista ja Jessestä?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Lausunnosta tuoksuu nyt vähän, että on ollut vaimon kanssa riitaa kotona ja viaton vauva.fi:n kirjoittaja osui ukkosenjohdattimeksi, @Pisin Kääpiö 186cm. Tai näin minä ainakin haluan kuvitella, koska mielikuva synnyttää mielihyvää mieleeni.

Edit: "Kehtasi saatana suuttua ja taas on osteltu monella sadalla turhuuksia. JA SIELLÄ ON NETISSÄ TOINEN SAMANLAINEN!"

***

Minun kaksikymmentäsenttiseni ketjussa muuten pyöriteltyyn aiheeseen on jättää paskat kirjoittajat ilman huomiota joko ignore-toiminnon tai viestien ohittamisen avulla. Toimii hyvin ja näin tehden voi keskittyä palstan parempiin puoliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös