Arvostamasi nimimerkit

  • 235 504
  • 883

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
TosiFani ja varsinkin nyt tämä Ukraina-ketjun Soini-vuodatus. Ei tollasta saatanan chapliinia kyllä toista ole, pakko arvostaa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
TosiFani ja varsinkin nyt tämä Ukraina-ketjun Soini-vuodatus. Ei tollasta saatanan chapliinia kyllä toista ole, pakko arvostaa.

Pakko arvostaa myöskin sitä, että hän aina viikonloppuöisin heittää sen opettajaviitan nurkkaan ja on aina ihan siinä hilkulla lähteä täysin lapasesta kirjoitustensa kanssa mutta kuitenkin jotenkin onnistuu vielä itseänsä pidättelemään. Eihän TosiFani tosin ole koskaan ollut mikään äidinkielen mallioppilas (kuka meistä nyt olisi) mutta aina viikonloppuöisin tulee sellaista kielioppia jota ei uskoisi itseään "opettajaksi" kutsuvan näppikseltä millään tulevan. Kuten nyt menneenä viikonloppuna.
 
K

kiwipilot

Ukraina -ketjun primus motor ja aivot eli Vlad. Jäätävän hyvää, asiallista ja ennenkaikkea asiantuntevaa tarinaa. Arvostan suuresti!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ukraina -ketjun primus motor ja aivot eli Vlad. Jäätävän hyvää, asiallista ja ennenkaikkea asiantuntevaa tarinaa. Arvostan suuresti!
Nyt menee oikeaan osoitteeseen tämä maininta.

Vladia ja hänen tapaansa lähestyä asioita ei voi liikaa arvostaa. Ehdottomasti parhaita ja vieläpä monipuolisimpia kirjoittajia palstalla, ja hieno mies kaikin puolin muutenkin. Vlad pohtii asioita monelta kantilta ja asettuu vahvasti näkemystensä taakse, mutta on silti valmis korjaamaan kurssiaan jopa radikaalisti uusien todisteiden valossa. Tämä on arvostettava piirre kenessä tahansa kirjoittajassa, mutta yhdistettynä vladin muihin esimerkillisiin palstaveljen ominaisuuksiin vieläpä erityisen merkillepantavaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vladia ei tällä palstalla juuri liikaa voi arvostaa. Ehdottomasti tyylikäs, älykäs ja taitava kirjoittaja. Vastailee kohteliaasti provosoitumatta puolittaisiin provoihinkin ja vaatii melkoisesti että tämä herrasmies "hermostuu". Tällöinkin räyhäämisen sijaan lopettaa keskustelun vastapuolen kanssa. Ukrainan tilanteesta ja NATO:sta on tullut erittäin asiapitoista tekstiä vladin kynästä, ja kyllä huomaa että hän on oikeasti perehtynyt asioihin. Suorastaan hämmästyttävä määrä tietoa herralla ja usealta eri alalta. Tämä älyllinen kiinnostus, joka tietomäärän hankkimiseen vaaditaan, on muihin ihmisiin suhtautumisen lisäksi sellainen piirre jota kenessä tahansa arvostan.

Muutenkin tuosta Ukraina-ketjusta voisi nostaa edelle keskusteluun erityisesti substanssia tuovia henkilöitä: MustatKortit, Pisin Kääpiö 186cm, tulevaton ja varmasti muutama muukin, mutta nämä tulivat päällimmäisenä mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nimim. Magni on tehnyt miehen työn ja laatinut kerrassaan ensiluokkaisen pudotuspelipaketin KHL-keskusteluun. Vaikken ko. sarjaa seuraakaan kuin täysin satunnaisesti, oli kyseistä juttukokonaisuutta enemmän kuin mukava lukea; paketti oli alusta loppuun asiantuntevaa, asiallista ja mielenkiintoista tekstiä, joka hakkasi mielestäni mennen tullen ja kertaheitolla valtakunnan "virallisten" kiekkomedioiden toimitukselliset tuotokset.

Aivan erinomaista, Magni! Arvostan!
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
vladia ei tällä palstalla juuri liikaa voi arvostaa. Ehdottomasti tyylikäs, älykäs ja taitava kirjoittaja. Vastailee kohteliaasti provosoitumatta puolittaisiin provoihinkin ja vaatii melkoisesti että tämä herrasmies "hermostuu". Tällöinkin räyhäämisen sijaan lopettaa keskustelun vastapuolen kanssa. Ukrainan tilanteesta ja NATO:sta on tullut erittäin asiapitoista tekstiä vladin kynästä, ja kyllä huomaa että hän on oikeasti perehtynyt asioihin. Suorastaan hämmästyttävä määrä tietoa herralla ja usealta eri alalta. Tämä älyllinen kiinnostus, joka tietomäärän hankkimiseen vaaditaan, on muihin ihmisiin suhtautumisen lisäksi sellainen piirre jota kenessä tahansa arvostan.

Tuli tänään lueskeltua sekä NATO, että Ukraina ketjua ja tähän mielipiteeseen on kyllä yhdyttävä. Tuonut paljon esille mielenkiintoisia pointteja, joita ei itse ole tullut ajatelleeksi. Hattu päästä tuolle tietomäärälle, mikä vladilla näistä(kin) asioista on. Lisäksi tuo kaikki tieto on vielä erittäin miellyttävässä muodossa lukea.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pakko arvostaa nimimerkin MustatKortit aktiivisuutta. Esimerkiksi tämän vuorokauden puolella hän oli hetki sitten kirjoittanut 53 viestiä tälle palstalle. Ja vielähän tässä on tunti aikaa naputella lisää viestejä. Joku voisi tietty huolehtia, että onko nimimerkillä muuta elämää ollenkaan, mutta toisaalta hänellä tuntuu olevan sisäpiiritietoa vähän asiasta kuin asiasta, joten sosiaaliset verkostot varmasti ovat ylipäätään vahvat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pakko arvostaa nimimerkin MustatKortit aktiivisuutta. Esimerkiksi tämän vuorokauden puolella hän oli hetki sitten kirjoittanut 53 viestiä tälle palstalle. Ja vielähän tässä on tunti aikaa naputella lisää viestejä. Joku voisi tietty huolehtia, että onko nimimerkillä muuta elämää ollenkaan, mutta toisaalta hänellä tuntuu olevan sisäpiiritietoa vähän asiasta kuin asiasta, joten sosiaaliset verkostot varmasti ovat ylipäätään vahvat.

kiitos arvostuksesta.

Olen ollut todella aktiivinen palstalla viimeisen parin päivän, oikeastaan viimeisen parin viikon aikana.

Syyt löytyvät maailman mielenkiintoisista tapahtumista, Ukrainasta jne.

"Sisäpiiritietoa" ei löydy kuin Suomen ulkosuhteista ja kauppasuhteista, toki tässä yhteydessä turistaan monesti urheilustakin ja kuunnellaan mielenkiintoisia juttuja mm. lätkään liittyen.

edit. se täytyy silti oikeasti rehellisesti todeta, että liikaa on tullut Jatkoajassa vietettyä viime aikoina, voisi sanoa homman karanneen lapasesta. Avovaimokin jo huomautti, että voisin pitää taukoa, pitänee laittaa harkintaan.
 
Viimeksi muokattu:
MustatKortit ansaitsee täältäkin maininnan, erityisesti pyytämästäni vastauksestaan poliittiset ideologiat ketjuun, missä etsin itseäni.

Vladin ja kumppaneiden asiantuntemus Ukraina kriisin tiimoilta on ollut hämmästyttävää, ehkä tämä porukka pitäisi siirtää Ulkoministeriön neuvonantajaryhmäksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pari nimimerkkiä täytyy nostaa ylös tässä ketjussa eli TKH:n sekä Dissonanssin.

TKH on ansiokkaasti kertonut erilaisia nippelitietoja monissa eri ketjuissa useamman vuoden ajan, josta täytyy häntä kovastikin kiitellä. Hänen ansiostaan olen pysynyt varsin hyvin kartalla milloin mistäkin aiheesta oikeastaan ilman, että olisi tarvinnut lukea mitään alan julkaisuja 24/7. Hienoa työtä ja arvostan suuresti teitiä suuresti.

Dissonanssin intohimoinen suhde NHL:ään saattaa toisinaan kuohahtaa melkoiseksi myrskyksi, josta modet eivät niin kauheasti tykkää, mutta yleisesti ottaen hänen laaja tietämyksensä taalaliigan tapahtumista ja pelaajista on sekä hyvin esitettyä että perusteltua. Ja vaikka Buffalo Sabres kuuluu minun kirjoissani liigan tylsimpiin joukkueisiin, on Dissonanssin joukkueeseen liittyviä viestejä silti mukava lueskella. Toivottavasti se luvattu maa pian aukeaa myös Sabresin joukkueelle sekä ennen kaikkea faneille. :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen listannut lukuisia käyttäjiä tähän ketjuun ja aivan liian moni on jäänyt mainitsematta mutta nyt on aika täydentää listaa ja nostaa esille jokunen käyttäjä joita tavalla tai toisella arvostan todella paljon.

Ehdottomasti Pisin kääpiö 186 cm ansaitsee arvostukseni. Osassa teemoista olemme samalla kannalla mutta on asioita joissa en allekirjoita hänen näkemystään, mutta hänen asiallinen ja selkeä ja rehellinen ulostulonsa ansaitsee ehdottomasti arvostukseni myös niissä asioissa joissa emme allekirjoita samaa näkemystä. Hienoa, että tällaisia persoonia on palstalla!

Erityisesti filosofisessa mielessä arvostan palstalaisista Freddie Freeloaderia todella paljon. Hän osaa pukea usein todella tärkeitä asioita muutamaan sanaan, josta olen positiivisessa mielessä kateellinenkin. Toisinaan toivoisin, että hänellä olisi enemmän aikaa jakaa ajatuksiaan meille ja kirjoittaa pidemmälti ajatuksiaan ja todellakin lytätä maanrakoon useimmat meistä - myös allekirjoittaneen.

Minun on myös tietyistä syistä johtuen kallistuttava selkeästi poikkeavalle kannalle ja tunnustettava, että tietyllä tapaa arvostan erkua vaikka hän mitä suurimmalla todennäköisyydellä provoaa tietyissä asioissa ja on toisinaan todella ärsyttävä persoonana. Mutta silti, hän paikoin ärsyttävilläkin viesteillään on pannut minut pohtimaan kantaani hyvinkin tarkoin ja tämä jos mikä on arvostettava asia. Joten kiitos erku sinulle siitä, että olet sellainen kuin olet!

Eikä liene tarvinne paljoa perustella kun totean arvostavani käyttäjää MustatKortit ja erityisesti tämä koskee tiettyjä ei-kiekkoilullisia alueita.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
....Erityisesti filosofisessa mielessä arvostan palstalaisista Freddie Freeloaderia todella paljon. Hän osaa pukea usein todella tärkeitä asioita muutamaan sanaan, josta olen positiivisessa mielessä kateellinenkin. Toisinaan toivoisin, että hänellä olisi enemmän aikaa jakaa ajatuksiaan meille ja kirjoittaa pidemmälti ajatuksiaan ja todellakin lytätä maanrakoon useimmat meistä - myös allekirjoittaneen...

vlad.

En minä halua saati pysty lyttäämään teitä maanrakoon, ei minulla ole osaamista eikä halua sellaiseen.

Olen usein kärkevä mielipiteissäni, mutta se johtuu siitä, että minä olen minä, enkä kukaan muu.

Monistakin asioista tekisi usein mieli kirjoittaa pitkästikin, mutta en ole oikein jaksanut nähdä sitä vaivaa, kun olen huomannut, että sinä ja Kääpiö teette sen niin paljon paremmin. Teidän viestejä lukiessa tulee niin usein sellainen olo, että "juuri näin, noin olisin itsekin sanonut", että se on välillä suorastaan turhauttavaa.

Mutisevat muutamat palstan lukijat nyt, että siellä se runkkurinki taas toisiaan selkään taputtelee. Mutta näin se vaan on.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pidän muuten erittäin suuressa arvossa tuota vladin tekemää havaintoa, että viesteissäni on saattanut joskus olla filosofinenkin tulokulma. Senkaltaista olen tavoitellut ainakin toisinaan, ja on mukava huomata, että joku muukin lankeaa samaan harhaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Arvostan monia nimimerkkejä, mutta Slapshot-77:lle syvä kumarrus. On auttanut niin monasti stream-ja muiden nettijuttujen kanssa! I salute you!
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nykyään tuntuu että olisi jotenkin pirun paljon helpompi keksiä nimettäviä nimimerkkejä tuohon Vähiten arvostamasi nimimerkit-ketjuun. Hälyttävää, jos minulta kysytään.

Itse arvostan tolkun miehiä, jotka kykenevät sisältörikkaaseen ja objektiiviseen keskusteluun vaikka asiat riitelisivätkin. Tällaisia kirjoittajia ei joka oksalla kasva. Nimimerkki MustatKortit mainittiin jo yllä, ja ihan syystä.

Lisäksi arvostan sellaisia palstatovereita jotka keskittyvät kirjoittamaansa ja pyrkivät jäsentelemään mahdolliset pitkätkin tekstinsä niin että ne olisivat mahdollisimman helppoja luettavia muille. Esimerkiksi lunde tekee erinomaista duunia änäripuolella tällä saralla.

Eniten pidän edelleen futispuolelle kirjoittamisesta, ja siellä aktiivisesti kirjoittavia nimimerkkejä arvostan edelleen todella, todella paljon. Olen tainnut joskus joitain ihan nimiltä mainitakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pidän muuten erittäin suuressa arvossa tuota vladin tekemää havaintoa, että viesteissäni on saattanut joskus olla filosofinenkin tulokulma. Senkaltaista olen tavoitellut ainakin toisinaan, ja on mukava huomata, että joku muukin lankeaa samaan harhaan.

Onneksi meitä on ainakin kolme, vai mitä Marko?

vlad.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse arvostan tolkun miehiä, jotka kykenevät sisältörikkaaseen ja objektiiviseen keskusteluun vaikka asiat riitelisivätkin. Tällaisia kirjoittajia ei joka oksalla kasva. Nimimerkki MustatKortit mainittiin jo yllä, ja ihan syystä.

Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten. Erityisesti kyseisessä nimimerkissä ärsyttää hänen taipumuksensa ohjata keskustelu sivuraiteelle, kun käynnissä olevan keskustelun sävy ärsyttää häntä. Esimerkiksi käyköön Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää? -ketjun sivut 14-16.
Eniten pidän edelleen futispuolelle kirjoittamisesta, ja siellä aktiivisesti kirjoittavia nimimerkkejä arvostan edelleen todella, todella paljon. Olen tainnut joskus joitain ihan nimiltä mainitakin.

VilleLeino?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten. Erityisesti kyseisessä nimimerkissä ärsyttää hänen taipumuksensa ohjata keskustelu sivuraiteelle, kun käynnissä olevan keskustelun sävy ärsyttää häntä. Esimerkiksi käyköön Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää? -ketjun sivut 14-16.

Itse en ole luonnollisesti tutustunut kaikkiin kirjoittamiinsa viesteihin, kuinka voisinkaan olla, mutta keskusteluissa joissa olen hänen tekstiään lukenut olen ollut pääosin vakuuttunut. Ehkä nimenomaan vapaalla puolella arvostan eniten, lätkästä kirjoittaessa se nyt on luonnollista että jokaisella on tavallaan oma lehmä ojassa ja jonkunväriset värilasit päässä.

VilleLeino?

"Joo". Surkea heitto, vaikka varmaan tarkoititkin kevennykseksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten.

Niin, onhan se nyt selvää että objektiivinen näkökulma asioihin voi olla vain Jokereilla, Jokereiden taustajoukoilla ja kannattajilla, oli aihe mikä hyvänsä, ja joka ei tätä pysty myöntämään, on tietysti puusilmä.

Itse arvostan kyllä Mustia Kortteja jo pelkästään siitä syystä että Ässät - osiossa ei montaakaan jatkuvasti asiallista ja tolkullista kirjoittajaa ole. Mustat Kortit on sellainen.
 

Andrew

Jäsen
Tästä on pakko olla vahvasti eri mieltä. Minä en todellakaan kutsuisi nimimerkkiä MustatKortit objektiiviseksi kirjoittajaksi, vaikka hänen mielipiteensä eivät ole ehkä aivan yhtä puusilmäisiä kuin pari vuotta sitten.

Nimimerkki Mustatkortit on eräänlainen jatkoajan "Besserwisser". Kaverilla on vahvat mielipiteet, mutta ei suvaitse muiden erilaisia mielipiteitä. Sivistyneen keskustelijan taitoihin kuuluu arvostaa myös muiden mielipiteitä kunhan ne on hyvin argumentoitu.

Arvostan suuresti esimerkiksi nimimerkkejä Vlad, Musta Nuoli ja Maailman pisin kääpiö, koska he osaavat keskustella sivistyneesti, vaikka olisivat täysin eri mieltä vastapuolen kanssa.

Lisäksi Mustatkortit jatkuva itku ja kitinä Jokereita ja maajoukkueista Ruotsia kohtaan ei anna kauhean fiksua ja sivistynyttä vaikutelmaa nimimerkistä. Jos ei pidä jostain joukkueesta niin miksi pitää lapsellisesti käydä kokoajan niiden ketjussa kommentoimassa negatiivisesti joka asiaa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Finaalileireistä Oijennus ja Vaughnan vaikuttavat päteviltä jampoilta tai jampattarilta, samoin kuin Kärppien puolelta GT ja Eddie. Oikeastaan yhtenäistä näille kaikille on kyky nähdä tuloksen taakse, ja kirjoittaa mielenkiintoisia huomioita omista että vieraista - Mielellään näitä lueskelee!
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellisellä sivulla jo tätä nimimerkkiä kehuttiinkin monen viestin ja kirjoittajan voimalla. Nimittäin nimimerkki vlad ansaitsee myös minun mielestäni maininnan tässä ketjussa. Meitä kirjoittajia on moneen junaan, mutta vlad jaksaa myös oikaista hieman junasta myöhästyneidenkin näkemyksiä asiallisella argumentoinnillaan. Ukrainaa käsittelevää ketjua on mukava lukea koska sinne kirjoittelee ainakin yksi sellainen joka tietää paikallisista olosuhteista todella hyvin. Tieto ei rajoitu ainoastaan Ukrainaan, vaan myös itseäni kiinnostava sotatekniikka on hyvin hallussa. Alla lainatut viestit saivat hymyn huulilleni ja sen jälkeen sain inspiraation kirjoittaa tähän ketjuun.

Ensin nimimerkki Juhaht pyytää päivitystä tietoihinsa Suomen panssarikaluston nykytilasta:

Suomen "suurimmat panssarivoimmat" pitää ehkä paikkansa jos mukaan lasketaan puoli vuosisataa vanhat purkit. Modernia kalustolla Suomella ei ole lainkaan.

Ja vlad ystävällisesti kertoi millä mallilla Suomen Puolustusvoimien nykyiset taistelupanssarivaunut ovat verrattuna siihen todennäköisimpään vastustajaan:

Tällä hetkellä käytössä oleva saksalainen Leopard 2A4 on hankittu Suomeen alkaen v. 2003 - vaunu oli tuolloin ajantasainen ja on sitä käytännössä monilta ominaisuuksiltaan edelleenkin. Taannoin Suomi teki kaupat Hollannin kanssa Leopard 2A6 version vaunuista, niiden toimitus alkaa v. 2015 ja niiden myötä Suomella on käytännössä ajantasaista kalustoa. Uusin Leopard 2:n päivitysversio on 2A7+ UrbOp (urban operations).

Jo nykyisellä 2A4 versiolla voi lähteä tasapäisesti taisteluun käytännössä mitä tahansa venäläistä vaunua vastaan, ja huomattavassa osassa tilanne on vieläpä se, että ainakin teoriassa edun pitäisi olla suomalaisella vaunumiehistöllä. Venäjällä on käytössä tuhansia vanhempia T-72-versiota jotka ovat käytännössä altavastaajina taistelussa Leopardia vastaan. Vasta moderneimmat venäläiset vaunut uusine omasuojajärjestelmineen (Arena & Shtora) ja joko (Kontakt-5) tai Relik-reaktiivipanssarointeineen ovat haasteellisempia vastustajia Leopard-miehistölle.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös