Arvostamasi nimimerkit

  • 235 500
  • 883

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Major Julli

Asiallisena ja tarvittaessa sopivan mulkkumaisena kirjoittajana olen pitänyt ennenkin, mutta nyt hänen kirjoituksensa SM-liiga ja Jokerit -keskustelussa nostavat hänet kyllä eniten arvostamieni nimimerkkien joukkoon. Malliesimerkki siitä, miten monimutkaisista ja tunteita herättävistä aiheista voi keskustella fiksusti ja maltillisesti, samalla keskustelua eteenpäin vieden.

Major Julli ansaitsee ehdottomasti maininnan tässä ketjussa ja perustelutkin allekirjoitan. Sen mitä tota Sm-liiga ja Jokerit- ketjua olen seuraillut, niin asiallista kirjoittelua sielläkin. Toinen Ässäosion vakiokirjoittaja Tuamas on myös mainittava.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Samaa mieltä Major Jullista, olen arvostanut jo pitkään. Yksi Ässät-osion asiallisimmista ja halutessaan myös hauskimmista tyypeistä. Jokerit-fanien vihaa on vaikea ymmärtää, kaverihan ei nimenomaan provoile vaan kirjoittaa tietopohjaista asiaa. Ihmettelen vaan miten jaksaakin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jokerit-fanien vihaa on vaikea ymmärtää, kaverihan ei nimenomaan provoile vaan kirjoittaa tietopohjaista asiaa. Ihmettelen vaan miten jaksaakin.

Itseasiassa provoilen kyllä aika paljonkin ja viime aikoina juuri nimenomaan Ilmalan suuntaan, ehkä vähän hienotunteisimmin kuin muutamat muut palstahahmot. Mutta nyt kun homma on ohi ja HIFK-obsessiotkin alkavat pikkuhiljaa lieventyä Ilmalan suunnassa, niin eiköhän tilanne rauhoitu.

Oma päämotivaatio viime päivien viestitulvaan on ollut se että jatkoajassa on käsittämätön määrä eri asioiden ja alojen erikoistietämystä edustettuna, mutta ei yhtiöoikeuteen tai yritysjuridiikkaan, minkä takia hyvin päättömiä juttuja alkoi risteilemään enemmän tai vähemmän palstatotuuksina. Toinen syy on henkilökohtainen närkästyminen tähän asenteeseen että lakien ja sääntöjen noudattamatta jättäminen on ok ja hyväksyttävää, jos oma etu sitä vaatii, on kiire taikka vastapuoli on itse tehnyt joskus niin.

Omalta osaltani olen alkanut arvostaa viime aikoina nimimerkkejä Tuomas ja C.Orr, jotka ovat Jokerimiehiä henkeen ja vereen, mutta eivät silti väitä mustaa valkoiseksi vaikka se oman seuran kannalta olisikin kiva tehdä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En näistä meta tai varsinkaan pepunnuolentaketjuista suuremmin perusta, mutta täältäkin peukku Major Jullin kirjoituksille Jokerit-ketjussa. Koomista on että noista asiallisista kirjoituksistakin jotkut vetävät herneitä nähdyssä mittakaavassa. Kai se rakkaus voi olla niin sokea, että tosiasiatkin kiukuttavat.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Major Julli

Asiallisena ja tarvittaessa sopivan mulkkumaisena kirjoittajana olen pitänyt ennenkin, mutta nyt hänen kirjoituksensa SM-liiga ja Jokerit -keskustelussa nostavat hänet kyllä eniten arvostamieni nimimerkkien joukkoon. Malliesimerkki siitä, miten monimutkaisista ja tunteita herättävistä aiheista voi keskustella fiksusti ja maltillisesti, samalla keskustelua eteenpäin vieden.

Täytyy kompata Designeria tässä asiassa, jos porilaista voi arvostaa, niin Major Julli on arvostuksen arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Samaan suuntaan peukut täältä. Lisäksi ainakin nimimerkkien Tuomas, Lampinen ja Fordél edessä otetaan lakki päästä.
 

Andrew

Jäsen
Musta Nuoli, Jaws, TQoFE.

Musta Nuoli ja Jaws kirjoittavat todella hyvin ja molemmat asiallisia nimimerkkejä, mutta perustelisitko vähän TQofe laittamista samalle listalle.

Minulle TQofe viesteistä on aina jäänyt kuva katkeroituneesta nimimerkistä, joka heittelee aikamoisia flametus viestejä ja itkee joka kerta, jos muut eivät ole samaa mieltä hänen kanssa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fordél. Pakko arvostaa. Erittäin hyviä tekstejä ketjusta toiseen ja SM-Liigan puolella yksi harvoista nimimerkeistä, joka nousee esiin puolueettomuudellaan. Ei kovin montaa "Ilves on eka vaikken tiiä miks!"-juttua tule tältä kirjoittajalta. Tuntuu myös osallistuvan aika hyvin monen eri seuran keskusteluihin ja nimenomaan ihan asiallisesti. Aina mukavaa luettavaa, jos kyseinen nimimerkki sattuu vierailemaan JYP-osiossakin.

Tuosta puolueettomuudesta/värilasittomuudesta esiin nousi varmaan historian ensimmäinen Ässäkannattajakin. Nimimerkki Orlando vaikuttaa sellaiselta, joka ei vedä heti seitsemää hernettä nenään, kun joku arvioikin Ässät hieman alemmaksi kuin mitä patafanien mielestä kuuluisi. Me like!

Niin ja tuosta ylemmistä viesteistä pakko poimia vielä Jaws. Erittäin hyviä tekstejä häneltäkin. Taitaa lisäksi olla aika nuorta kirjoittajapuolta?
 

HokiHero

Jäsen

Tähän ehdoton sama. Välillä yllättää kuinka nimimerkki tulee oman joukkueen palstalle ja kirjoittaa todella asiallisesti ja asiantuntevasti.

Muutenkin arvostan nimimerkkejä jotka osaavat ajatella keskustelupalstasta hiukan rennommin. Ei täällä kannata ottaa henkilökohtaisesti vaikka oma suosikki arvioitaisi viimeiseksi. Kunnioitus muita kirjoittajia kohtaan sekä yleiset käytöstavat päässä kaikilla on mukavempaa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
FASlapsi nousee koko ajan osakkeissani. Vlad on vanha tuttu, joka ei koskaan petä, aivan loistava kirjoittaja ja antaa vaikutelman, että on erittäin älykäs ja suuren yleissivistyksen omaava.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minulle TQofe viesteistä on aina jäänyt kuva katkeroituneesta nimimerkistä, joka heittelee aikamoisia flametus viestejä ja itkee joka kerta, jos muut eivät ole samaa mieltä hänen kanssa.

TQoFE on erittäin hurmaava nainen Jatkoajan ulkopuolella eikä takuulla ole katkeroitunut mistään asiasta. Jos omaa vahvat mielipiteet niin so what? Keskustelupalstoilla emme ole aina luonnollisia. Mulle Jatkoaika voi olla jopa jonkinlaista terapiaa kun heitän tekstiä jota en välttämättä face to face kertoisi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Keskustelupalstoilla emme ole aina luonnollisia. Mulle Jatkoaika voi olla jopa jonkinlaista terapiaa kun heitän tekstiä jota en välttämättä face to face kertoisi.

Aika harva Jatkoajan kautta tapaamani ihminen on ollut samanlainen minkälaisen mielikuvan palstan viestien kautta olen hänestä saanut. Aika usealla tulee erilaista juttua "livenä" mitä Jatkoajassa.

Jos joitain nimimerkkejä mitä en ole tavannut ns siviilissä haluaisin tavata niin ensimmäisenä tulee mieleen tässä ketjussa usein mainittu nimimerkki vlad. Tietääkseni en ole häntä ikinä tavannut mutta olisi mieluusti kiva tutustua ihmiseen nimimerkin takana. Toinen on HIFK-osion tunnetuimpia nimimerkkejä JHag. Vaikka aina en hänen mielipiteitään allekirjoita, on hän kuitenkin erinomainen kirjoittaja joka osaa ilmaista itseään hemmetin hyvin.

-Tinke
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Jos joitain nimimerkkejä mitä en ole tavannut ns siviilissä haluaisin tavata niin ensimmäisenä tulee mieleen tässä ketjussa usein mainittu nimimerkki vlad. Tietääkseni en ole häntä ikinä tavannut mutta olisi mieluusti kiva tutustua ihmiseen nimimerkin takana. Toinen on HIFK-osion tunnetuimpia nimimerkkejä JHag. Vaikka aina en hänen mielipiteitään allekirjoita, on hän kuitenkin erinomainen kirjoittaja joka osaa ilmaista itseään hemmetin hyvin.

-Tinke

Tulehan JA:n seniorimiitinkiin tammikuun la 18.1.14. Siellä tapaat monia pitempään palstalla olleita kirjoittajia livenä; onpa tuolla jonkin kerran käynyt vlad ja JHagkin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Thanks tiedosta 58, laitetaan kalenteriin! Siellä tapaamani JA:n kirjoittajat ovat olleet kaikki livenä mukavia ja arvostettavia persoonia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mikä on seniorimiitinkiin osallistujan alaikäraja?

Tais olla muistaakseni 35.

No melkein pääsen minäkin. Mitä te teette siellä, pelaatte Kimbleä?

Pitäisi varmaan perustaa palstalaisille joku juniorimiitinki. Ohjelmassa mm. Muumien katselua, pallomeri ja mopoautojen tuunausta. No onneksi en omista ja itsekin kohta 18, niin ei tarvitse.

------

Mitä itse ketjuun tulee, niin aikaisempien mainintojeni lisäksi palstalla on alkanut törmätä ihan hyvän tyylitajun omaaviin nimimerkkeihin. Sellaisia osaa arvostaa, jotka ovat eri mieltä, mutta silti kykenevät asialliseen keskusteluun ilman mitään provoja tms.

Aiemmin en ole tainnut mainita Käyttäjänimetöntä, lisätään "listaan". Suht fiksun oloinen kirjoittaja.

Arvostan kaikkia, mutta toki joitain hieman enemmän kuin toisia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo, seniorisarjojen alaikäraja on urheilussakin yleensä 35. Tosin ei seniorimiitissä papereita kysellä. Henkinen ikä, sisäinen kauneus...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, seniorisarjojen alaikäraja on urheilussakin yleensä 35. Tosin ei seniorimiitissä papereita kysellä. Henkinen ikä, sisäinen kauneus...

Minä olin pari vuotta sitten jo tulossa, olin kysellyt koordinaatit jne. mutta viime hetkellä iski joku ylitsepääsemätön este ja jäi väliin.

Viime vuonna olin jossain reissussa, mutta nyt olen etukäteen ainakin jo periaatteessa päättänyt että tulevaan tapaamiseen tulen.

Ikää on vasta 32, mutta jos viimeistään ovella paljastaa että ajoittain väsyttää niin ettei kullikaan enää kovene, niin eiköhän tuolla pääse harmaapartojen sekaan päivittelemään menneitä vetreitä vuosia ja odottelemaan tuonpuoleista parempaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
TQoFE on erittäin hurmaava nainen Jatkoajan ulkopuolella eikä takuulla ole katkeroitunut mistään asiasta. Jos omaa vahvat mielipiteet niin so what? Keskustelupalstoilla emme ole aina luonnollisia. Mulle Jatkoaika voi olla jopa jonkinlaista terapiaa kun heitän tekstiä jota en välttämättä face to face kertoisi.

Tämä on hauska juttu, että siinä vaiheessa kun jengi alkaa tuntea toisiaan palstan ulkopuolella isommissa määrin, sen huomaa myös palstalla. Tämä ei ole mitään katkeraa tilitystä, mutta taannoin kun TQoFE:n kanssa väänsin lapsi-ketjussa, kokoontui toisaalla netissä hirveä sampio-oppositio ilkkumaan. Muutama yhteenlasku päässä, ja oli helppo päätyä siihen, että kuningattaren palstan ulkopuolella tuntevat henkilöt siellä hekumoivat. Kieltämättä hiukan huvittavalta se vaikutti, kun mustavalkoisesti jengi on tuttunsa puolella pahaa sampiota vastaan. Ymmärrän toki, että tuntemaansa henkilöön suhtautuu ehkä suopeammin netissä kuin anonyymiin, mutta olihan se silti ilmiönä varsin hupaisa, kun yhden tönäisy saa kahdella palstalla tietyn porukan aivan sekaisin. En toki syytä muita siitä koko sopasta, oli siinä mullakin omat puutteeni. Ja TQoFE on varmasti ihan fiksu tyyppi netin ulkopuolella, en epäile yhtään. Täällä en ole hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä, mutta sillä ei sinänsä ole paskan väliä.

Noin yleisesti mulla on tällä palstalla lähinnä neutraaleja nimimerkkejä, sitten on sellaisia, joiden makutottumukset ja mielipiteet natsaavat suht paljon omiini ja heitä tulee siksi seurailtua. On myös muutamia, joita jollain tapaa ehkä arvostan keskimääräistä enemmän, mutta se vaatii sitten jo useamman vuoden tasonnäytön palstalla. Muutamien tyyppien kirjoitukset itselleni keskeisissä aihepiireissä vituttavat välillä, mutta olen yrittänyt opetella jättämään typerimmät kommentit väliin sekä itseltäni että muilta.

Ja pikku provoilu ei mun silmissäni kenenkään arvostusta laske, kunhan se ei ole jatkuvaa ja sen tekee taidolla. Tässä esimerkiksi Käyttäjänimetön on hyvä, vaikka en hänen kaikista jutuistaa jaksa välittää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä on hauska juttu, että siinä vaiheessa kun jengi alkaa tuntea toisiaan palstan ulkopuolella isommissa määrin, sen huomaa myös palstalla. Tämä ei ole mitään katkeraa tilitystä, mutta taannoin kun TQoFE:n kanssa väänsin lapsi-ketjussa, kokoontui toisaalla netissä hirveä sampio-oppositio ilkkumaan. Muutama yhteenlasku päässä, ja oli helppo päätyä siihen, että kuningattaren palstan ulkopuolella tuntevat henkilöt siellä hekumoivat.
Count me out. En ole koskaan fuckin' kuningatarta tavannut, tietääkseni. Eli ihan itseaiheutettua vastarintaa sait ainakin täältä suunnasta.

Arvostin muuten melko paljon eilistä viestiäsi lapsi-ketjussa. Olisit heti sanonut, niin ei olisi tarvinnut puolta vuotta vääntää asiasta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tulehan JA:n seniorimiitinkiin tammikuun la 18.1.14. Siellä tapaat monia pitempään palstalla olleita kirjoittajia livenä; onpa tuolla jonkin kerran käynyt vlad ja JHagkin.

Kiitos kutsusta. Pitää seuraavaan seniorimiittiin ilmaantua vaikka ikä ei ihan vielä riitäkään. Toivottavasti ette katso papereita.

-Tinke
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos kutsusta. Pitää seuraavaan seniorimiittiin ilmaantua vaikka ikä ei ihan vielä riitäkään. Toivottavasti ette katso papereita.

-Tinke

Papereita ei tietääkseni kysytä, mutta eturauhasen tunnusteluun on hyvä varautua.

Mitä ketjun varsinaiseen aiheeseen tulee, niin minä kyllä jaksan arvostaa kaikkia niitä, jotka uhraavat vapaa-aikaansa keskustelupalstalla vänkäämiseen ihan mielipiteistä ja melkeinpä esittämistavastakin riippumatta. Joidenkin kirjoituksia lukee mielellään ja sitten niiden toistenkin kirjoitukset ovat ihan arvokkaita ja useimmiten melko viihdyttäviäkin.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Lähinnä tulee mieleen NHL -puolelta Eager ja dali. Uskomattomia tarinoita Flyersin ja Devilsin puolella, jota kukaan muu ei pysty puoltamaan. Onha noita muitakin, mutta lähinnä tulee nämä mieleen.

Arvostan myös niitä nimimerkkejä, jotka pystyvät olemaan useammin erimieltä asioista ja vänkäämään väkisin, saamalla lisää keskustelua. Mukava aina nähdä, että jollain on ollut "munaa" sohaista ampiaispesään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös