Ampumahiihtokausi 2016–2017

  • 78 167
  • 649

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Annatko jonkun esimerkin siitä, kun Puurunen on dissannut Mäkäräistä?

Kuinka kauan olet kirjoittanut ampumahiihdosta tälle palstalle? Aikaan on mahtunut Kaisalla onnistumisia ja epäonnistumisia. En muista sinun kirjoittaneen positiivisesti, kuin sarkastisessa mielessä lainaten jotain Silvennoista. Jos ajatellaan, että viime ja tänä vuonna on tullut cupissa tietty määrä podiumeja, oletko kenties kommentoinut niitä positiivisessa hengessä? Pitäisi löytyä sanotaan noin kymmenen. Laita palstalle parhaat juttusi, niin ihmetellään tasapuolista kritiikkiäsi. Aktivoidut aina kun Kaisalla menee huonosti, kun menee hyvin, nimimerkkisi ei loista tämän palstan sivuilla. Tämä päivä on siitä hyvä esimerkki.

Puurunen viiimeksi kertoi suksien luistosta omaa totuuttaan, josta monet asiantuntijatkin ovat olleet eri mieltä - ja sama tyyli on jatkunut koko ajan. Jos saman ajan hiihtää esim. Dahmeier, Puurunen korostaa miten hyvä suoritus oli, sama aika Kaisalla, kommentti on vaisu, no joo, Kaisa hiihtää nousut nopeasti, mutta tasaisella Dahlmeier hienosti jne. Onhan näitä. Huvittavinta oli takaa-ajon jälkeen, kun itse ensin totesi suksien huonouden ja sitten haki päinvastaisia todisteita huoltajilta, jotka itse asiassa eivät olleet todisteita. Puurusen mielestä olisi pitänyt peesata ennen loppua, toisaalta Kaisa oli nimenomaan peesistä tippunut aiemmin. Olisi siis pitänyt PP:n mielestä peesata loppusuoralle suksilla joilla jää peesistä? Todellako?

Puurusella ja Perungalla on selvästi jännitteitä. Huvitti radion ampumahiihtoillassa, kun Perunka kysyi PP:ltä, mikä on Hochfiltzenin viimeisin muistosi urheilijana. Paavo joutui nieleskelemään ja sai sanottua, että jäi kymppisakista ja että niin paljon on MM-kisoja kiertänyt, ettei tule mieleen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aktivoidut aina kun Kaisalla menee huonosti, kun menee hyvin, nimimerkkisi ei loista tämän palstan sivuilla. Tämä päivä on siitä hyvä esimerkki.
Kaisa Mäkäräinen – 2010-luvun kovin suomalaisurheilija

Siinä on @erku :n avaaman viestiketjun otsikko. Eli ei hän nyt mikään Kaisa-vihaaja varmastikaan ole.

Ei Mäkäräinen ole sen kummoisempi ihminen kuin kukaan muukaan meistä. Hänestä löytyy kehuttavaa mutta myös kritisoitavaa, ja rehellisyyden nimissä hän on päässyt jälkimmäisessä kategoriassa (mikä ei tietenkään ole huono asia, tässä maassa se lyöminen nimittäin osataan...) aika vähällä.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Kaisa Mäkäräinen – 2010-luvun kovin suomalaisurheilija

Siinä on @erku :n avaaman viestiketjun otsikko. Eli ei hän nyt mikään Kaisa-vihaaja varmastikaan ole.

Ei Mäkäräinen ole sen kummoisempi ihminen kuin kukaan muukaan meistä. Hänestä löytyy kehuttavaa mutta myös kritisoitavaa, ja rehellisyyden nimissä hän on päässyt jälkimmäisessä kategoriassa (mikä ei tietenkään ole huono asia, tässä maassa se lyöminen nimittäin osataan...) aika vähällä.

On hyvä, että erkullakin on sivistyneitä samoinajattelijoita. Mielestäsi julkisuus on päästänyt Kaisan vähällä. Olen eri mieltä niiltä osin, joihin olen kommentoinut ja perustellut kommenttini. Kyse ei siis ole pelkästään mielipiteestä, vaan täytyy löytyä argumentti sen tueksi: muuten se on dissaamista.

Jos minä haluaisin päästä dissaamaan jotain - mitä en halua kategorisesti tehdä -. perustaisin oman palstan tai aiheketjun asian ympärille. Vaikkapa: erku ja barnes - aikamme kriittisen keskustelun kuninkaat. No ymmärtänet, etten halua tuollaista keskustelua. Otsikkotasolla ei asia selviä muissa kuin lasten kuvakirjoissa - kannattaa lukea pitemmälle.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuinka kauan olet kirjoittanut ampumahiihdosta tälle palstalle? Aikaan on mahtunut Kaisalla onnistumisia ja epäonnistumisia. En muista sinun kirjoittaneen positiivisesti, kuin sarkastisessa mielessä lainaten jotain Silvennoista. Jos ajatellaan, että viime ja tänä vuonna on tullut cupissa tietty määrä podiumeja, oletko kenties kommentoinut niitä positiivisessa hengessä? Pitäisi löytyä sanotaan noin kymmenen. Laita palstalle parhaat juttusi, niin ihmetellään tasapuolista kritiikkiäsi. Aktivoidut aina kun Kaisalla menee huonosti, kun menee hyvin, nimimerkkisi ei loista tämän palstan sivuilla. Tämä päivä on siitä hyvä esimerkki.

Minä en ymmärrä, miksi minun pitäisi kaivaa esiin omia kirjoituksiani. Jos ne kiinnostaa, osaat varmaan kaivaa itse.

Puurunen viiimeksi kertoi suksien luistosta omaa totuuttaan, josta monet asiantuntijatkin ovat olleet eri mieltä - ja sama tyyli on jatkunut koko ajan. Jos saman ajan hiihtää esim. Dahmeier, Puurunen korostaa miten hyvä suoritus oli, sama aika Kaisalla, kommentti on vaisu, no joo, Kaisa hiihtää nousut nopeasti, mutta tasaisella Dahlmeier hienosti jne. Onhan näitä. Huvittavinta oli takaa-ajon jälkeen, kun itse ensin totesi suksien huonouden ja sitten haki päinvastaisia todisteita huoltajilta, jotka itse asiassa eivät olleet todisteita. Puurusen mielestä olisi pitänyt peesata ennen loppua, toisaalta Kaisa oli nimenomaan peesistä tippunut aiemmin. Olisi siis pitänyt PP:n mielestä peesata loppusuoralle suksilla joilla jää peesistä? Todellako?

Minusta siinä ei ole mitään kummallista, jos kommentaattori käy kisan jälkeen huoltokopilla ja välittää lähetyksessä esille näkemykset sieltä. Sitäkään en pidä ihan kummallisena toimintana, jos kommentaattori luottaa enemmän Suomen huoltopäällikön arvioon kuin urheilijan arvioon, jos puhutaan huollon onnistumisesta. Sekin on ihan totta, että peesata kannattaa, jos kokee suksella antavan tasoitusta. Peesissä tuota kalustoeroa pystyy kompensoimaan. Kokonaisuudessaan tässä et kyllä kerro mitään sellaista, joka kertoisi dissaamisesta. Näkemysero tai urheilusuoritukseen kohdistuva kritiikki eivät täytä dissauksen tunnusmerkistöä.

Noin yleisesti ottaen minua ihmetyttää se, miksi kaikki Mäkäräistä koskeva kritiikki on niin arka asia sinulle. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että sinulla on jatkuva tarve moittia niitä ihmisiä, jotka edes vähänkin kritisoivat Mäkäräistä. Onko sinulla jokin henkilökohtainen suhde Kaisaan vai mistä tämä johtuu?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
En katsonut kilpailua enkä seurannut muutenkaan, joten vaikea on kommentoida. Urheilijalla on hyviä päiviä ja huonoja päiviä. Kuntokäyrä on kai se sana, joka tulee Kaisan tapauksessa mieleen. Alkukausi mennyt loistavasti, tosin ammunta on tökkinyt enemmän tällä kuin viime kaudella. Suksi on luistanut, mutta näissä kisoissa on sekin puoli puppeloitu. Saa nähdä, millainen on vauhti MM-Lahdessa. Laukkaselle olisin suonut mitalin, sen verran hänkin on jo kolunnut näitä karkeloita.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mutta sen sanon, että Puurunen on jäätävän paska kommentaattori. Minäkin osaisin mutista epäselvästi samoja itsestäänselvyyksiä höystettynä katkeria sanoi kettu pihlajanmarjoista -tason kommenteilla Mäkäräisestä. Perunka omine puutteineen on kuitenkin ihan eri planeetalta kommentaattorina. Se sentään innostui jostain ja saattoi sanoa yli 3 sanan virkkeitä.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Minä en ymmärrä, miksi minun pitäisi kaivaa esiin omia kirjoituksiani. Jos ne kiinnostaa, osaat varmaan kaivaa itse.

Todistaaksesi väitteeni vääräksi: siis että kommenttisi ovat lähes aina Kaisaa dissaavia ja jätät positiiviset asiat pois.

Sekin on ihan totta, että peesata kannattaa, jos kokee suksella antavan tasoitusta. Peesissä tuota kalustoeroa pystyy kompensoimaan

Jos peesaat loppusuoraa lähestyttäessä tietäen että jäät peesistä huonojen suksien vuoksi, en pidä sitä järkevänä. Kalustoeroa kompensoidaan siinä tapauksessa maaliviivan jälkeen ja se ei kilpaurheilussa ole järkevää. Piti tietysti pyrkiä kovalla työllä edes rinnalle, että voisi taistella sijoista.
Huoltopäällikkö kysyy urheilijalta miten suksi pelaa ja yleensä uskoo, koska hiihtäjä on AINA paras asiantuntija. Kyse oli siitä, että haluttiin antaa vaikutelma, että Kaisa ei puhu totta vaan selittää. Huolto itseasiassa kommentoi vain sitä, että lopussa tullaan ohi vaikka suksi olisi hyvä. Johtopäätökset olivatkin sitten jotain muuta.

Noin yleisesti ottaen minua ihmetyttää se, miksi kaikki Mäkäräistä koskeva kritiikki on niin arka asia sinulle. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että sinulla on jatkuva tarve moittia niitä ihmisiä, jotka edes vähänkin kritisoivat Mäkäräistä. Onko sinulla jokin henkilökohtainen suhde Kaisaan vai mistä tämä johtuu?

Kun aikanaan ihmettelin sinun motiivejasi Kaisan dissaamiselle, pidit sitä asiattomana ja kotipsykologointina. Minusta kysymys on asiallinen ja vastaan: Minulla ei ole mitään suhdetta Kaisaan, enkä moiti henkilöä vaan hänen kommenttejaan ja perustelen omat väitteeni. Olen aina oikeudenmukaisuuden puolella, jos joku perusteettomasti haluaa dissata, puutun siihen omilla kommenteillani ja haluan, että dissaaja perustelee väitteensä. Sitä kutsutaan sivistyneeksi keskusteluksi. Omasta mielestäni en käytä alatyylisiä ilmauksia kenestäkäään, vaikka varmaan ei ole hauskaa joutua perustelemaan faktoilla kantansa. Et varmaan sinäkään hauku ketään, enää?

Tosin edelleen kiinnostaa, miksi? Siis miksi sinä dissaat?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Sitäkään en pidä ihan kummallisena toimintana, jos kommentaattori luottaa enemmän Suomen huoltopäällikön arvioon kuin urheilijan arvioon, jos puhutaan huollon onnistumisesta.

Äkkiseltään sanoisin, että kyllähän se urheilija, joka niillä suksilla hiihtää, on parempi arvioimaan suksien luistoa kuin huoltaja, joka tihrustaa kisaa sivusta ja sanoo, etä kyllähän tuo näkyi porukassa pysyvän. Varmaan se urheilija pystyy jo tuolla kisakokemuksella aistimaan, että milloin suksilla tulee tappiota ja milloin etua.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ilmeisesti Laukkanen ei ole pääsemässä yhteislähtöön mukaan, jos menee sen systeemin mukaan, että maailmancupin 25 parasta suoraan mukaan ja sen ulkopuolelta viisi eniten MM-kisojen aikana mc-pisteitä kerännyttä pääsee massalähtöön. Ainakin Domratsheva, Starykh, Merkushyna, Runggaldier, Vittozzi, Sanfilippo, Kuzmina ja Gregorin ovat top-25:n ulkopuolelta keränneet näissä kisoissa enemmän pinnoja kuin Mari.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Todistaaksesi väitteeni vääräksi: siis että kommenttisi ovat lähes aina Kaisaa dissaavia ja jätät positiiviset asiat pois.

Minä olen kirjoittanut Kaisasta niin positiivista, neutraalia kuin kriittistä. Ensimmäisestä saat esimerkkejä vaikka lukemalla Barnesin hetki sitten linkittämän ketjun avaussivulta meikäläisen viestejä. Voi toki olla, että tätä et tee, koska se poistaisi harhaluulojasi, mikä luonnollisesti olisi kauheaa.

Jos peesaat loppusuoraa lähestyttäessä tietäen että jäät peesistä huonojen suksien vuoksi, en pidä sitä järkevänä. Kalustoeroa kompensoidaan siinä tapauksessa maaliviivan jälkeen ja se ei kilpaurheilussa ole järkevää.

No kyllä loppulaskuun lähteminen letkan keulasta on hölmöä ylipäätään ja vielä tyhmempää, jos kokee suksen olevan huonompi. Sen verran kovaa Kaisa kulki helppoja osuuksia tuossa kisassa, ettei suksi mikään katastrofi voinut olla, etteikö sillä olisi aggressiivisella alamäkeen lähdöllä pysynyt muiden peesissä.

Olen aina oikeudenmukaisuuden puolella, jos joku perusteettomasti haluaa dissata, puutun siihen omilla kommenteillani ja haluan, että dissaaja perustelee väitteensä. Sitä kutsutaan sivistyneeksi keskusteluksi. Omasta mielestäni en käytä alatyylisiä ilmauksia kenestäkäään, vaikka varmaan ei ole hauskaa joutua perustelemaan faktoilla kantansa. Et varmaan sinäkään hauku ketään, enää?

Onko se sinusta ollut sivistynyttä keskustelua ja oikeudenmukaisuuden puolella olemista, että olet useampaan otteeseen esimerkiksi väännellyt minun nimimerkkiäni? Olet käyttänyt esimerkiksi nimityksiä erksu, erkkuilu jne. Minusta tuo ainakin on tökeröä käytöstä ja osoitus siitä, ettet kykene keskustelemaan asiallisesti niiden kanssa, jotka ovat eri mieltä.


Tosin edelleen kiinnostaa, miksi? Siis miksi sinä dissaat?

Kuten jo aiemmin toin esiin, minä olen kirjoittanut Mäkäräisestä niin positiivisia, kriittisiä kuin neutraaleja viestejä. En minä mitenkään kategorisesti häntä dissaa.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Onko se sinusta ollut sivistynyttä keskustelua ja oikeudenmukaisuuden puolella olemista, että olet useampaan otteeseen esimerkiksi väännellyt minun nimimerkkiäni? Olet käyttänyt esimerkiksi nimityksiä erksu, erkkuilu jne. Minusta tuo ainakin on tökeröä käytöstä ja osoitus siitä, ettet kykene keskustelemaan asiallisesti niiden kanssa, jotka ovat eri mieltä.

Olen väännellyt nimimerkkiäsi silloin, kun itse olet käyttänyt Kaisa Mäkäräisestä nimitystä Mäksy. Se ei varmaan tunnu sinustakaan mukavalta, miksi siis käytät sitä toisista? Minun kirjoituksia olet kuvannut paskapuheiksi ja toivonut että lähtisin pois tai joku vastaava ilmaisu.

No kyllä loppulaskuun lähteminen letkan keulasta on hölmöä ylipäätään ja vielä tyhmempää, jos kokee suksen olevan huonompi. Sen verran kovaa Kaisa kulki helppoja osuuksia tuossa kisassa, ettei suksi mikään katastrofi voinut olla, etteikö sillä olisi aggressiivisella alamäkeen lähdöllä pysynyt muiden peesissä.

Helppoja osuuksia kulki nimenomaan kovalla työllä ja kyseiseen maastonkohtaan sopimattomalla tyylillä, lisäksi kulutti siinä turhaan voimiaan. Jos edelleen olet sitä mieltä, että olisi pitänyt peesata, en voi sille mitään. Se on vaan meidän ero käsityksessä hiihdosta siinä tilanteessa; varsinkin kun loppusuora on lyhyt. "Taktinen silmä" hyvä mutta sijoitus huono, ei järkeä.

Minä olen kirjoittanut Kaisasta niin positiivista, neutraalia kuin kriittistä. Ensimmäisestä saat esimerkkejä vaikka lukemalla Barnesin hetki sitten linkittämän ketjun avaussivulta meikäläisen viestejä. Voi toki olla, että tätä et tee, koska se poistaisi harhaluulojasi, mikä luonnollisesti olisi kauheaa.

Jos olisit kommenteissasi tasapuolinen, sinulla pitäisi olla toistakymmentä kommenttia vuoden ajalta, siis silloin kun Kaisa M on menestynyt hyvin. Niitä ei vain löydy. Aikaisemmin saattoi olla paremmin todellisia tapahtumia kuvaavia juttuja.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen väännellyt nimimerkkiäsi silloin, kun itse olet käyttänyt Kaisa Mäkäräisestä nimitystä Mäksy. Se ei varmaan tunnu sinustakaan mukavalta, miksi siis käytät sitä toisista? Minun kirjoituksia olet kuvannut paskapuheiksi ja toivonut että lähtisin pois tai joku vastaava ilmaisu.

Tuon lempinimen olen kuullut palkitulta urheilujournalistilta Pekka Holopaiselta. Kun kerta hänen kaltainen meritoitunut journalisti on käyttänyt moista nimeä, niin olen ajatellut sen olevan ihan korrekti. Mutta ilmeisesti olet tuosta pahoittanut mielesi Kaisan puolesta ja kostanut minulle. Aika erikoista kyllä.

Edit: Mahtavaa, Mäksy! Taas tuli voitto

Tuossa IL:n otsikko reilun kahden vuoden takaa. Eli näköjään IL:n puolellakin moinen lempinimi on ollut käytössä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tähän väliin saisi yhden kysymyksen mahdutettua, niin tota jaetaanko näistä mm-kisojen starteista maailmancupin pisteitä? Voi olla, että tästä on puhuttu aikaisemminkin tässä ketjussa mutta en jaksa lähteä kahlaamaan.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Tuon lempinimen olen kuullut palkitulta urheilujournalistilta Pekka Holopaiselta. Kun kerta hänen kaltainen meritoitunut journalisti on käyttänyt moista nimeä, niin olen ajatellut sen olevan ihan korrekti. Mutta ilmeisesti olet tuosta pahoittanut mielesi Kaisan puolesta ja kostanut minulle. Aika erikoista kyllä.

Meritoitunut on minulle myös erisisältöinen adjektiivi Holopaisesta puhuttaessa kuin sinulle. Olen lukenut Holopaisen kirjoituksia, enkä voi pitää häntä mitenkään meritoituneena. Mistä syystä pidät häntä meritoituneena?
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Jos tähän väliin saisi yhden kysymyksen mahdutettua, niin tota jaetaanko näistä mm-kisojen starteista maailmancupin pisteitä? Voi olla, että tästä on puhuttu aikaisemminkin tässä ketjussa mutta en jaksa lähteä kahlaamaan.

Jaetaan normaalisti.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Jos tähän väliin saisi yhden kysymyksen mahdutettua, niin tota jaetaanko näistä mm-kisojen starteista maailmancupin pisteitä? Voi olla, että tästä on puhuttu aikaisemminkin tässä ketjussa mutta en jaksa lähteä kahlaamaan.

Jaetaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Meritoitunut on minulle myös erisisältöinen adjektiivi Holopaisesta puhuttaessa kuin sinulle. Olen lukenut Holopaisen kirjoituksia, enkä voi pitää häntä mitenkään meritoituneena. Mistä syystä pidät häntä meritoituneena?

Tuossa nyt ensi alkuun hänen saamiaan palkintoja:

IS journalistipalkinto 2006
Sanomalehtien liiton vuoden 2007 urheilujuttu -palkinto
Suomen Urheilugaalan Journalismiteko 2009 -palkinto
Bonnierin journalistipalkinto 2013

Tuskin Suomesta löytyy toista urheilutoimittajaa, jolla olisi vastaava meriittilista. Se toki ei yllätä, että sinä et pidä hänestä. Holopaisen tekstithän ovat usein kriittisiä ja se on käynyt selväksi, että sinun maailmassasi kyse on tällöin dissauksesta, etenkin jos kohde on Kaisa Mäkäräinen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ilmeisesti Laukkanen ei ole pääsemässä yhteislähtöön mukaan, jos menee sen systeemin mukaan, että maailmancupin 25 parasta suoraan mukaan ja sen ulkopuolelta viisi eniten MM-kisojen aikana mc-pisteitä kerännyttä pääsee massalähtöön. Ainakin Domratsheva, Starykh, Merkushyna, Runggaldier, Vittozzi, Sanfilippo, Kuzmina ja Gregorin ovat top-25:n ulkopuolelta keränneet näissä kisoissa enemmän pinnoja kuin Mari.
On pääsemässä ainakin IBU databasen mukaan. On lähtölistassa numerolla 27.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kyllähän takaa-ajokilpailussa näki jo silmällä telkkaristakin, että Mäkäräisen luisto oli huonompi kuin muilla porukassa hiihtäneillä. Ampumapaikalle johtavassa laskussa jäi selvästi edellään laskevalle peesihyödystä huolimatta.
 

Webb

Jäsen
Olet oikeassa. Olet varmasti omiesi keskuudessa miellyttävimpiä ihmisiä. Ehdin jo selittää edellä, mutta on kohteliasta kommentoida myös sinun purskahdusta. Pyyhi näyttö.
Tämän viestin sanoma kyllä ei avautunut minulle mitenkään, joskin se on aivan se ja sama minulle.

Todistaaksesi väitteeni vääräksi: siis että kommenttisi ovat lähes aina Kaisaa dissaavia ja jätät positiiviset asiat pois.
Sinun viestiesi sisältö tässä ketjussa toistaa jatkuvasti itseään; Mäkäräisen ylistämistä, puolustamista ja niiden nimimerkkien mielipiteiden vähättelyä, jotka ovat eri mieltä.

Meritoitunut on minulle myös erisisältöinen adjektiivi Holopaisesta puhuttaessa kuin sinulle. Olen lukenut Holopaisen kirjoituksia, enkä voi pitää häntä mitenkään meritoituneena. Mistä syystä pidät häntä meritoituneena?
Ei yllätä, että sinä et pidä häntä meritoituneena, sinun päähänpinttymäsihän on pelkästään ylistää Mäkäräistä tilanteesta riippumatta ja tätähän Holopainen ei tee.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Tuskin Suomesta löytyy toista urheilutoimittajaa, jolla olisi vastaava meriittilista. Se toki ei yllätä, että sinä et pidä hänestä. Holopaisen tekstithän ovat usein kriittisiä ja se on käynyt selväksi, että sinun maailmassasi kyse on tällöin dissauksesta, etenkin jos kohde on Kaisa Mäkäräinen.

Niin totta on, ettei journalismin alalla palkinnot tee minua vakuuttuneeksi, vaan muodostan mielipiteeni itsenäisesti. Yleensä iltapäivälehdistön journalistinen periaate on jo sinällään outo: pitää kirjoittaa ääripäitä korostavasti, jotta tällaisella keskustelupalstalla saadaan säpinää. Faktat tuodaan esiin yksipuolisesti ja pyritään saamaan ristiriita, että uutista klikataan. Sen alan kirjoittajat eivät minua vakuuta, eikä palkinnot.

En ole saanut vastausta kysymyksiini, en tosin odottanutkaan, enkä aio häivyttää tämän keskustelun alkuperäistä teemaa kirjoittamalla iltapäivälehtien journalismin tasosta ja joistakin palkinnoista sen vakuudeksi. Aikaakin voisi käyttää muuhun kuin jankkaamiseen. On tämä varmaan jotain avannut joissakin päissä ja yhtä monta sulkenut.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On pääsemässä ainakin IBU databasen mukaan. On lähtölistassa numerolla 27.

Ok, hyvä homma. Onkohan systeemi jotenkin erilainen vai poisjääntejä 25 parhaan joukosta?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ok, hyvä homma. Onkohan systeemi jotenkin erilainen vai poisjääntejä 25 parhaan joukosta?
Ei mitään hajua. Ei ainakaan pisteiden mukaan voi mennä. Lieneekö parhaan sijoituksen mukaan. Jännästi oli Domrachevalla nro 3 listassa ja Kaisalla vasta 6. @Biath lienee paremmin perillä valintaperusteista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ok, hyvä homma. Onkohan systeemi jotenkin erilainen vai poisjääntejä 25 parhaan joukosta?
On erilainen. Menee siten, että yhteislähtöön kelpuutetaan mitalistit, mc:n TOP15 ja kymmenen arvokisoissa (samaa menetelmää käytetään siis myös olympialaisissa) eniten pisteitä kerännyttä, jotka eivät kuitenkaan kuuluu kumpaankaan em. ryhmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös