Alpo Suhonen

  • 113 474
  • 986

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Punakone

Ape on hyvä äijä, mutta ei Hifkin valmentajana.

Päätä jo kumpaa mieltä olet, sopiiko?

Itse en jaksa nipottaa kielivirheistä, mutta eikös siellä säännöissäkin sanota jotain oikeakielisyydestä? Korjatkaa, jos/kun olen väärässä..

Sinällänsä mielenkiintoinen kysymys tuli mieleeni: oltaisiinko me täällä virtuaalipotkimassa Apea päähän, jos jengillä olisi ollut esim. Jere ja/tai Jakke rosterissa? Veikkaan, että moni asia olisi toisin. Hindsight is a wonderful thing.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Punakone


Summanen sentään osaa voittaa. Kun Westerlund & Summanen oli hifkissä tuli mestaruus toisin kun itku Apen aikana. Summasen "ansiosta" Hifki taklas. Eihän W & S yksin sitä mestaruutta tuonu, mutta eipä ollu tällästä ämmä kiekkoakaan.

Ape on hyvä äijä, mutta ei Hifkin valmentajana. [/B]

Vaikka en todellakaan Apen suurimpiin ihailijoihin kuuluu niin esimerkkisi tuntuu naurettavalta.

W&S aikaan Hifkin joukkue oli aivan eriluokkaa taidoltaa ja myös kovuudeltaan. Pakisto olisi sopinut, jopa Nhl:ään. Summasen joukkueet kaikkina valmentaja kausinaan SM-Liigassa ovat olleet loistavia ja niillä on velvollisuus olla korkealla. Summasta ei ole koskaan testattu huonomman joukkueen peräsimessä. Ämmä kiekkoa joukkue on myös esittänyt, eli sikaillaan muttei vastata teoistaan miehekkäästi.

Itse olisin kaivannut Apelta erilaista suhtautumista Hifkiin ja perinteiden kunnioittamista. Nyt Ape on hamunnut omanlaistaan Hifkiä, vaikka siihen ei ole mahdollisuutta. Ape on varmasti hyvä valmentaja, mutta kuten aikaisemmin on mainittu, Ape ja Hifk eivät sovi toisilleen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lalli68 kirjoitukseen on mukava kommentoida, koska siitä heijastuu asioista kirjoittaminen. Sori pitkät lainaukset, joita oli vaikea lyhentää asiasta tinkimättä (sitaatit Lallin)

''Suhonen saa täällä kyllä enemmän sontaa niskaansa kuin ansaitsee.''

Samaa mieltä silloin, jos kritiikki on ilman perusteluita olevaa grappa-mantraa.

''Jos Ape on niinkin paska kuin sanotaan, niin miten ihmeessä HIFK on tehnyt liigassa 3. eniten maaleja, ja pitkään jopa eniten maaleja, vaikka hyökkäyspään kavereiden keski-ikä on n. 22 ja valtaosa pelaa vasta toista kokonaista kauttaan pääsarjatasolla?''

Suuren maalimäärän kääntöpuolena on paljon maaleja omiin. Vain Pelikaaneille ja Ilvekselle on tehty selvästi enemmän maaleja, kuin meille. Kaikki hyökkää nääs.

Viisikkopelaamisessa, lähinnä puolustuspelaamisessa, on ollut puutteita koko kauden. Kun puolustus ei yksin ole selvinnyt, osoittaa siltä osin syyttävä sormi myös hyökkääjiä ja pelitaktiikkaa. Onneksi meillä on ollut Stathos. Mainitsemasi nuoret hyökkääjät ovat suorittaneet kelvosti, ei enempää eikä vähempää. Siksi en aina oikein ymmärrä Apen hyvää mainetta nuorten valmentajana/pelaajakasvattajana.

''Jos Ape on niin ämmä, että kieltää taklauksetkin tyystin, miksi HIFK taklaa parhaimmillaan enemmän kuin mikään muu jengi liigassa ja usein pelaa selkesti eniten miestä.''

Niin, jos se nyt vieläkin on jollekin epäselvää, ei Ape suinkaan ole kieltänyt taklaamista. Ns 'turhista jäähyistä' on sen sijaan olemassa jopa erikoinen rangaistuskäytäntö, jossa mennään pelaajan kukkarolle. Huippu-urheilua on vain vaikea tehdä isolla sydämellä, jos pitää vetää käsijarru puoliksi kiinni. Epäyhtlö varsinkin IFKn kaltaisessa jengissä.

''Jos Westerlund-Summanen voitti HIFKissä kultaa kun jengissä pelasivat mm. Timonen, Rafalski, Karalahti, Kultanen, OJ, Ruutu, Ruuttu, Davidsson, Caloun, jne., jne., ja kun nykyrosterista lähinnä vain Pärä ja Z mahtuisivat kiistatta kultavuoden kokoonpanoon, niin miten voi verrata näiden kahden saavutuksia?''

Vertaaminen siihen rosteriin on tavallaan epäreilua. Se oli viiltävä, tältä odotettiin vain hyvää, nyt ollaan saamassa tyydyttävää.

''Jos Kuulapää-Lehkonen peluutti laiskaa, löysää ja paskaa kiekkoa pelaavaa HIFKiä ja savusti kaikki lupaukset muihin kaupunkeihin ja jonka uran ainoa valopilkku oli noutaja-episodi, miten hänet voi nostaa Suhosen ohi?''

Kuulapää on menneen talven lumia ja hänen kaipuunsa ei turhaa. Kuulapään parhaana avuna pidän erittäin syvää antaumusta silloiseen työhönsä. Erittäin.

''Rujosti sanottuna tämänpäivän jengi on vain niin täynnä huimasti potentiaalia omaavia märkäkorvia jotka lähestulkoon etsivät vasta omaa rooliaan että mitään todellisia liidereitä ei hakemallakaan jengistä löydä. Pärä, Z ja Kantor ovat loistavia pelimiehiä mutta kukaan heistä ei ole kentällä pomotyyppejä.''

Pitkälle samaa mieltä. Joukkueesta hävisi katsomoon nähtynä yllättävän paljon TRuudun myötä. Ja puhutaan 19 v kundista! Kantorin näen kentällä Vopatin ohella liiderinä. Pukukoppiin ja kentälle kaipaa JRuudun ja JKaralahden tyyppistä originaalisuutta ja särmää. Munaa, sanoisi joku.

''Ape/Pena ei osaa etsiä oikeita vahvistuksia tai ei saa heistä irti sitä mitä haluavat. Se mitä tää jengi kaipaa on lueteltavissa parilla nimellä ja sanalla: Jere Karalahti, Jarkku Ruutu ja yksi johtava sentteri lisää. Ape ei halua tietyntyyppisiä pelaajia, ok. Mutta hän ei myöskään näytä kykenevän tarjoamaan johtajuutta pelin aikana, erittäin huono asia sinänsä, joten jonkun on se vastuu pelin ohjaamisesta pelin aikana otettava.''

Apea kritisoitaessa minulle tulee aina mieleen yhtymä sopiva/pätevä. Mulle on ihan sama, vaikka valmentaja omalla ajalla on vaikka astrologi, kunhan duunissa ymmärtää työnantajansa erityispiirteet. Niitähän mellä piisaa. Tämä jengi on äärilaidan kulkija. Sen toisen äärilaiden, jota Apen kiekkofilosofia edustaa. IFKn pelaajilla tulee koko ajan olla kuittivihko käsillä. Maksoi mitä maksoi. Jos halutaan kavereita, mennään deittipalstoille Kaikkosjunnun sanoin. IFKin pitää olla liigan tarkkislainen, joka vituttaa vastustajia. Muilla saa hymyssä näkyä hampaiden valkaisuaineet, meillä sen pitää olla hampaaton ja leuasta parransänkinen.

''Mutta mielestäni Ape tekee muuten niin hyvää työtä HIFKissä että katsoisin kortit myös ensi kaudelle. Ape ei liideroi jengiä pelin aikana, se hahmo on löydyttävä luistimilta ja kaukalosta. Mikään joukkue ei menesty jos ei kentältä löydy niitä pelaajia jotka haluavat voittaa ja ennenkaikkea: Ottavat vastuun siitä että muutkin haluavat voittaa ja saavat muutkin tekemään kaikkensa. Kyllä lätkä sellaista sosiaalipsykologian ja sodankäynnin välimuotoa on.''

Mä en millään jaksaisi katsoa Apen tyyppistä kiekkoa, varsinkaan IFKssa, enää ensi kaudella. Suon toki sen halun niille, jotka niin haluavat. Sykyllä nähdään, kenellä mennään.

Päävalmentaja on vastuussa siitä, että yksilöistä muodostuu palkanmaksajan näköinen joukkue. Yksilöitä pitää tarvittaessa käskyttää suoraan, selvästi ja ymmärrettävästi. Voi helvata kun mulle on vieras tämä: omaksukaa ja ajatelkaa itse. Niin tehdään kauppakorkeassa, kaukalossa pelataan yksinkertaista peliä.s

''Kaikilla on heikkoutensa ja tällä hetkellä on muotia olla Apen kiistattomien heikkouksien kimpussa. Oikein hävettää kun jengi heittää täällä grappa-teatteri-punaviini-sivari -juttuja ikäänkuin pilkkakirveen teroitetuimpina päinä.''

Tällaisesta 'muodista' irtisanoudun. Otan mieluummin kunkin kirjoituksesta sen, minkä asialliseksi näen. Hokemat puoleen tai toiseen eivät paljoa asiaa sisällä. Minun kritiikkini kärki Apessa ei kohdistu henkilöön, vaan IFKssa tekemiseen. Kritisoin peluuttamista, tilanteiden ja taktista pelin lukemisen puutetta, seuralle ominaisten vahvuuksien käyttämättömyyttä, tuomareille rutinaa, omien pelaajien julkista haukkumista, katsojien/sponssien välillistä haukkumista, kuittivihon jemmaamista yms, ei tarvinne jatkaa pointin selvitessä näilläkin.

''Myönnän ensimmäisenä että Apen ongelmana on tietty idealistinen sinisilmäisyys ja tekopyhä oikeamielisyys, sekä huonon häviäjän sammakoita pursuava suu. Ape voisi unohtaa että HIFKin jengi ei enää ole jääkiekkoliiton kesäleirin poikakerho jossa opetellaan olemaan vastaamatta puhelimeen vaikka naapuri soittelisi .''

Jep. Minua ihmetyttää Apessa, henkilönä, se ristiriitaisuus, mikä heijastuu hänen kommentoidessaan jääkiekkoa yleensä. Ape selvästi jopa halveksii kiekon lieveilmiöitä kaupallisuuksineen ja huikeine liksoineen. Silti mies toimii sillä alalla ikänsä. Hassu yhtälö.

''Perkele, Pena on sitä varten että Pena kouluttaa. Kouluttais Alpoa, niin meillä kaikilla olisi jatkossa kivaa omassa, yhteisessä veneessä. Mutta pitäkäämme silti Apekin.''

En tiedä, mutta voihan olla, ettei Pena päätä sitä asiaa yksin. Täytyy koko ajan muistaa, että siellä on vahvoja miehiä hallituksessa, jotka saattavat päättää enemmän kuin arvaammekaan. Siellä on jannuilla helposti yhteenlaskettuna 100 vuotta kokemusta talosta. Siinä nousee muuten märkäkorva seisomaan.

''No niin, ja sitten fleimaus alkakoon. Olen kai kokonaan väärässä kun olen yksin :-(''

Toivottavasti ei ala ja pysyttäis asialinjalla hokemien sijaan. Nastempi lukea ja antaa enemmän. Näillä näytämme menevän ja mikäs siinä. Enää ei kannattane ruikuttaa tästä kaudesta. Viimeisen tilinpäätöksen paikka olkoon sitten, kun sen aika koittaa. Keskeneräistä työtä ei aina kannattane arvostella. Toivotaan parasta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Taaskaan ei kuittia

Olen suoraan sanottuna pöyristynyt siitä, ettei taaskaan kaivettu sitä kuittivihkoa esiin tilanteessa, joka johti Zetan loukaantumiseen. Jos Ape olisi ollut pelimies, hän olisi erätauolla soittanut sekä Södelle&Kibelle että Urkurille. Siinä olisivat sitten pojat yksissä miehin voineet metsästää Marekin telojaa. Olisi muuten tullut aika erikoinen peli.

Hyi sinua, Ape!
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Päätä jo kumpaa mieltä olet, sopiiko?

Olen päättänyt jo aikoja sitten, että Ape on "epäonnistunut" valmentaja. Tämä on vain oma näkemys josta näyttää tulevan todella paljon kritiikkiä. Nojoo, mutta anyway "Ape on hyvä äijä" tarkottaa ysinkertasesti sitä, että hänessä ei ole mitään vikaa vaikka ei osaa valmentaa Hifkiä. Eli lätkän ulkopuolella ilo kuunella hänen puheitaan, mutta ei ole ilo katsella hänen luomaa pelityyliä. Onhan joukkueessa todellakin paljon puutteita, että sais pleijari kausareilla sitä mitä tilaa, mutta kyllähän Apen pitäis olla mukana rakentamassa joukkuetta ja tehä siitä joukkueesta voittava. Eikä tämä pleijarihin taistelu mikään Apen ainoa "epäonnistuminen" mun mielestä ole. Eniten tässä kismittää, että hän pilasi vanhan kunnon Hifkin.

Kaikki tämä pähkinänkuoressa (Ape ja stadin paras kiekko on huono yhdistelmä).

W&S aikaan Hifkin joukkue oli aivan eriluokkaa taidoltaa ja myös kovuudeltaan. Pakisto olisi sopinut, jopa Nhl:ään. Summasen joukkueet kaikkina valmentaja kausinaan SM-Liigassa ovat olleet loistavia ja niillä on velvollisuus olla korkealla. Summasta ei ole koskaan testattu huonomman joukkueen peräsimessä

Olet aivan oikeassa. W&S on ollut vain "voittajissa" mutta hyvin on kyllä niissä tullut tulosta. Ape on ollut ikuinen luuseri. Erkasta ja Summasesta on hyvä kuva niin tietenkin nostan heidät korkeammalle kuin Apen. Viellä kun lisätään, että Apen joukkue ei paljon taklaile niin voi helpolla päätellä, että sympatiat menee Summaselle ja Westerlundille.

Sori lukuisat virheet tekstissä. Jääny kurssit vähille, mutta eiköhän pääasia ole, että saa selkoa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Punakone
Olen päättänyt jo aikoja sitten, että Ape on "epäonnistunut" valmentaja. Tämä "Ape on hyvä äijä" tarkottaa yksinkertaisesti sitä, että hänessä ei ole mitään vikaa vaikka ei osaa valmentaa Hifkiä. Eli lätkän ulkopuolella on ilo kuunnella hänen puheitaan, mutta ei ole ilo katsella hänen luomaansa pelityyliä.

Minulle kyllä jäi aiemmasta tekstistäsi hieman toisenlainen kuva mielipiteestäsi:

Huh huh. En mä pysty ees käsittää ihmisiä, jotka jumaloi taikka edes pitää Apesta. Mitä mulle tulee mieleen nopeesti Apesta on:

-Teatterit, alkoholiongelmat & narina kaikesta.

Jos tämä ei ole a) ristiriidassa nyt hokemasi kanssa ja b) henkilön -ei valmentajan- kritisoimista, niin en kyllä sitten tiedä mitä muutakaan.

PS. Korostin tarkoittamani kohdat, ettei jäänyt mitään epäselvyyksiä.

PPS. Muokkasin paikoin tekstiä, lähinnä lyhentelin.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minulle kyllä jäi aiemmasta tekstistäsi hieman toisenlainen kuva mielipiteestäsi:

Huoh. Eiköhän lopeteta tää mun mielipiteiden korjailu?. Tajuut varmaankin pointin? En pidä näkemästäni kun Apen Hifk pelaa kentällä. Eli uus valmentaja ois aika bra.

Kun sanoin, että miten kukaan voi edes pitää Apesta tarkoitin häntä siellä Hifkin peräsimessä. "Siviilissä" hänessä ei ole vikaa, mutta kun Hifkin asialla kaveri on niin sympatiat on vähäisiä. Nojoo toikin asia korjattu.

Tuli tässä yks asia viellä mieleen, joka pistää miettimään. Ape sanoi haastattelussa about näin "Jos änäris tapahtuu tällästä, siellä tapellaan" Mitä se Ape itkee tollasta? Ois laittanu noutajat sit kehiin. Eikä vaan kertonu sen Jenkeistä saamia kokemuksia. Nojoo tänkin voi ottaa niin monelta kannalta, mutta ite sain sen käsityksen, että turpaan aina kun kolahtaa. Kolahti, mutta Ape ei antanut käskyjä.

Voin viellä kerran korostaa, että mä vihaan Apea tuolla Hifkissä juuri siksi, että se ei anna taklata. Tietenkin huono menestys yms kismittää, mutta "ämmäily" sai Ape "vihan" varsinaisesti mun silmiin.
 

Kaunis-Jorma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior

Minua ihmetyttää Apessa, henkilönä, se ristiriitaisuus, mikä heijastuu hänen kommentoidessaan jääkiekkoa yleensä. Ape selvästi jopa halveksii kiekon lieveilmiöitä kaupallisuuksineen ja huikeine liksoineen. Silti mies toimii sillä alalla ikänsä. Hassu yhtälö.

Samaa olen itsekkin miettinyt. Jos Ape toimisi niin kuin puhuu, hän valmentaisi varmasti D-junnuja Karkkilan-Kivan riveissä. HIFK:ssa voitaisiin säästöjen nimissä (ei tarvitsi maksaa erotetun valmentajan liksaa) tehdä kierrätys valmentajien suhteen. Ape D-junnuihin ja muut HIFK:n valmentajat portaittain ylöspäin. Näin Kuitunen ottaisi vastuun edustusjoukkueesta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Senior
Minua ihmetyttää Apessa, henkilönä, se ristiriitaisuus, mikä heijastuu hänen kommentoidessaan jääkiekkoa yleensä. Ape selvästi jopa halveksii kiekon lieveilmiöitä kaupallisuuksineen ja huikeine liksoineen. Silti mies toimii sillä alalla ikänsä. Hassu yhtälö.

Jos mies on pelannut jääkiekkoa koko nuoren ikänsä, siis rakastanut lajia, ja sen jälkeen ryhtynyt valmentajaksi rakkaudesta lajiin, ei sen tarvitse merkitä sitä etteikö rakkautensa kohdetta - lähinnä siis sen lieveilmiöitä - voi myös kritisoida. Eihän tässä ole mitään ristiriitaa. Vai onko sitten niin, että me HIFK:ta rakastavat emme voi kritisoida sitä? Tai me isänmaatamme rakastavat emme voi kritisoida sitä? Tai me vaimojamme rakastavat emme voi krit... no, tätä emme saa tehdä, koska olemme miehiä ja sikäli jo lähtökohtaisesti väärässä joka asiassa. Mutta ymmärrätte, mitä tarkoitan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf: Hmmm...hyviä pointteja, mutta ei se ihan noin yksinkertaista ole. Jos Apen tekemisen pontimena on rakkaus lajiin ja lieveilmiöt inhottavat, voisi hän mainiosti toimia lajin sisällä junioreiden parissa tai vaikka Mestis-seurassa, vai mitä? Siellä olisi kysymys vain jääkiekosta, sponsorit ja jakkupukukansa eivät tunkisi joka suunnasta duunia häiritsemään.

Myöskään HIFKin kritisoimisessa ja HIFK-fanina olemisessa ei ole erityistä ristiriitaa. Apen dilemmaan tilannetta voisi verrata silloin, jos HIFK-fanina oleminen olisi kritiikin kohde. Tällöin voisin itse esimerkiksi valittaa täällä, että HIFK-fanina oleminen on kaupallista paskaa ja epädemokraattista puuhaa, koska se vaatii rahaa ja aikaa ja köyhällä, työttömällä tai muualla asuvalla ei ole varaa tai mahdollisuutta käydä matseissa. Ja tämän narinani keskellä kävisin kuitenkin jokaisessa matsissa turbosaabillani.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Maple Leaf: Hmmm...hyviä pointteja, mutta ei se ihan noin yksinkertaista ole. Jos Apen tekemisen pontimena on rakkaus lajiin ja lieveilmiöt inhottavat, voisi hän mainiosti toimia lajin sisällä junioreiden parissa tai vaikka Mestis-seurassa, vai mitä? Siellä olisi kysymys vain jääkiekosta, sponsorit ja jakkupukukansa eivät tunkisi joka suunnasta duunia häiritsemään.

JHag,
koska en ole Suhonen, en osaa vastata Suhosen puolesta. Mutta en pidä millään muotoa ristiriitaisena sitä, että jos toiminnan pontimena on rakkaus lajiin, pyrkii ihminen lajin parissa mahdollisimman "pitkälle" tai "korkealle". Tämähän on valintakysymys: jos lieveilmiöt ihmistä inhottavatkin, voi rakkaus lajiin painaa toisessa vaakakupissa vielä enemmän. Ajatus siitä, että ryhtyessään johonkin toimeen olisi harmillisiksi kokemansa lieveilmiötkin nielaistava sellaisinaan tai vaihdettava alaa on hieman outo. Ei sellaisesta ainakaan omassa työssäni tulisi yhtään mitään.

Ja vaikka en olekaan Suhosen kanssa kaikesta samaa mieltä, kunnioitan hänen eräänlaista jääräpäisyyttään suuresti. Suomi tarvitsee ihmisiä, jotka seisovat mielipiteidensä, vaikka kuinka epämuodikkaiden, takana. Se on rikkautta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maple Leaf

I agree, Alpon näkemys pelistä on olennainen tekijä lajin säilymisen ja kehittymisen kannalta ja Kummola-konsensuksen vastapainona. Kunnioitan kovasti hänen näkemyksiään.

Olen yrittänyt myös mielessäni sovittaa nyky-IFK:n ja Alphonsen. Taklauksia ei ole kielletty, mutta Alpon valmennusfilosofiaa noudattamalla niitä ei tarvitsekaan kieltää, koska pelaaja toteuttaa valmentajan pelin. Taisin oikaista pari mutkaa, mutta minulle tämä selvisi vasta Summas-jupakan jälkimainingeissa.
Alpo on tärkeä Suomen jääkiekkoilulle ja mahdollisesti liian aikaisin IFK:ssa. Tässä kohtaa menee skitsofrenian puolelle, kun sanon ettei IFK voi olla se seura jossa kokeillaan jotain uutta. Meillä on brändi, jota ei oikeastaan tarvinnut koskaan rakentaa, koska se oli siellä jo valmiina. Brändiä olen katsellut tietämättä brändistä jo kymmeniä vuosia. Ristiriitaista? Voi kyllä, ja murheellista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Maple Leaf
Ja vaikka en olekaan Suhosen kanssa kaikesta samaa mieltä, kunnioitan hänen eräänlaista jääräpäisyyttään suuresti. Suomi tarvitsee ihmisiä, jotka seisovat mielipiteidensä, vaikka kuinka epämuodikkaiden, takana. Se on rikkautta.

Tästä olen samaa mieltä. Myös ryminäkiekon puolustaminen on epämuodikasta. Nyt puhun suuresta yleisöstä, en lajifriikeistä.
 

alpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Huomioita!

Viestin lähetti Senior

Jep. Minua ihmetyttää Apessa, henkilönä, se ristiriitaisuus, mikä heijastuu hänen kommentoidessaan jääkiekkoa yleensä. Ape selvästi jopa halveksii kiekon lieveilmiöitä kaupallisuuksineen ja huikeine liksoineen. Silti mies toimii sillä alalla ikänsä. Hassu yhtälö.

Onko nyt niin, että vain ne henkilöt jotka ovat KAIKESTA samaa mieltä vallitsevan markkinameiningin suhteen saavat toimia ammattiurheilussa? Kyllä jääkiekko on laajempi asia, eli erilaiset mielipiteet ovat tervetulleita. Eilen Alpo taas kertoi näkemyksiään tv:ssä markkinavetoisesta JUNIORIurheilusta. Aikuisten ammattilaisuutta en ole huomannut hänen suuremmin kyseenalaistavan. Toki kritiikkiä on tullut siihenkin suuntaan ja niin pitääkin tulla. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä Hjalliksen kanssa siitä, että jääkiekko on vaan bisnestä. Kyllä se kuitenkin pitäisi vielä olla MYÖS urheilua urheilun itsensä vuoksi. Bisnes sitten tekee tämän urheilun mahdolliseksi. Mielestäni Alpolla olisikin paljon annettavaa jääkiekkoliiton ns. junioripäällikkönä jossa hän pääsisi kehittämään junnulätkää terveeseen suuntaan. Valitettavasti tämä ei tule tapahtumaan niin kauan kun majuri Kummola on liiton pomona.
edit: virhe
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Huomioita!

Viestin lähetti alpo
Eilen Alpo taas kertoi näkemyksiään tv:ssä markkinavetoisesta JUNIORIurheilusta. Aikuisten ammattilaisuutta en ole huomannut hänen suuremmin kyseenalaistavan.

Jos oikein muistan, kirjoittaa Suhonen "Kirjeessä urheilijalle" olevansa sitä mieltä, että on hienoa, jos nuori urheilija saa osaamisestaan itselleen ammatin. Suhonen ei siis dumaa itse ammattilaisuutta, vaan enemmänkin sen, mihin nuoria ammattilaisia sitten markkinavetoisesti usein käytetään ja/tai pakotetaan. Ja sehän on jo aivan eri asia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Huomioita!

Viestin lähetti Maple Leaf
Jos oikein muistan, kirjoittaa Suhonen "Kirjeessä urheilijalle" olevansa sitä mieltä, että on hienoa, jos nuori urheilija saa osaamisestaan itselleen ammatin. Suhonen ei siis dumaa itse ammattilaisuutta, vaan enemmänkin sen, mihin nuoria ammattilaisia sitten markkinavetoisesti usein käytetään ja/tai pakotetaan.

Juuri näin. Tämä on Apen lähtökohta eli hän pitää sinänsä hyvänä, jos nuori saa vaikkapa jääkiekkoharrastuksestaan ammatin. Mutta kuten olen aiemminkin kirjoittanut, Apen dilemma on siinä, että hän tuomitessaan bisneksen ehdoilla ja päämäärillä toimivan urheilun tuomitsee samalla bisneksen sinänsä. Ei kai kukaan voi olettaa, että bisnes olisi urheilussa mukana esimerkiksi vaikkapa siksi, että Luodon Santun lapset saisivat paremmin jääaikaa valmentajaltaan. Bisnes toimii urheilussa ainoastaan siksi, että bisnes pyrkii saamaan urheilun avulla joko suoraa tai välillistä taloudellista etua itselleen.

Näin kokonaisuus asettuukin aivan uuteen valoon - ja tätä puolta Ape ei haluakaan käsitellä. Todellisuudessa ammattilaisurheilua bisneksineen ei voi muuttaa humaaniksi, lasten, nuorten, naisten ja kaikkien ihmisten henkistä kokonaiskehitystä edistäväksi toiminnoksi. Se ei kerta kaikkiaan vaan ole mahdollista. Mutta Ape haluaa esiintyä jatkuvasti ikään kuin se olisi mahdollista. Uskon Apen toimivan näin siksi, että myöntämällä ammattilaisurheilun muuttamattomuuden Ape samalla myöntäisi sen, että hän käyttää itse härskisti ammattilaisurheilun ympärille luotua bisnestä ja loistokkuutta suoraan omaksi henkilökohtaiseksi hyväkseen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Huomioita!

Viestin lähetti alpo
Mielestäni Alpolla olisikin paljon annettavaa jääkiekkoliiton ns. junioripäällikkönä jossa hän pääsisi kehittämään junnulätkää terveeseen suuntaan. Valitettavasti tämä ei tule tapahtumaan niin kauan kun majuri Kummola on liiton pomona.

Ymmärtääkseni tuossa eilisessä ohjelmassa (jota en nähnyt) oli puhe lähinnä juniorijalkapallosta, jossa oman kokemukseni mukaan asiat ovat huomattavasti pahemmin perseellään kuin jääkiekossa. Eivätkö ohjelman mukaan muutamat lapset olleet siirtyneet jalkapallosta jääkiekkoon, kun umpiluu-valmentaja peluutti joukkueessaan vain parhaita?

Jääkiekkoliitossa tehdään yhdessä NuoriSuomi-liikkeen kanssa erittäin hyvää työtä lapsikiekkoilun kehittämiseksi koko ajan terveempään suuntaan. Alpolla ei siis niinkään junnujääkiekossa ole tilausta, mutta sen sijaan futiksen puolella taitaa olla.

Cobolin kanssa olen täysin samaa mieltä Apesta. Minuakin häiritsee se, että miehen mukaan ammattilaisuudessa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta bisneksessä on. Minusta ne ovat kuitenkin yksi ja sama asia. Ei se raha niihin pelaajien (ja muiden organisaatioon kuuluvien) palkkioihin tule ilman hyvin hoidettua bisnestä. Toki bisnestäkin on monenlaista ja pelaajien ei esimerkiksi tarvitse suostua mihin tahansa. Kohtuus ja hyvän maun rajat on hyvä tunnistaa.

Periaate on kuitenkin se, että ammattilaisurheilu on bisnestä. Siitä ei pääse mihinkään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Huomioita!

Viestin lähetti Vakio
Periaate on kuitenkin se, että ammattilaisurheilu on bisnestä. Siitä ei pääse mihinkään.

Näin on. Joskus muinoin eräs vasemmistolainen hyvä ystäväni marisi minulle siitä, että teen mm. mainosbisnestä. Hänen mielestään mainonta "herättää turhia tarpeita" etc. Kysyin, että onko hänen mielestään sellainen liiketoiminta ok, että tehdas A valmistaa vaikkapa paperikoneita nimeltä B? Se oli ok, koska tehdas antaa työpaikan monelle ja valmistaa "kunnon tavaraa". Kysyin sitten, että onko se ok, että tehdas A:lla on mainostoimisto C, joka yrittää auttaa tehdasta myymään paperikonettaan entistä paremmin ja on siinä sivussa kenties jopa mukana luomassa uusia työpaikkoja tehtaaseen A? Tällöin sain vastauksen: "vittu, menin ansaan!" Heh. Sellaista se on. Ei ole olemassa mitään erillistä bisneksen saareketta, joka voi elää erossa muusta bisneksestä ja olla siten jotenkin kunnianarvoisempaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Niin myös urheilubisnes ja muu talouselämä. Tietenkin rajanvetoa voitaisiin tehdä esimerkiksi sen suhteen, sopiiko olutfirman mainos urheiluseuran paitaan? Minun mielestäni sopii, mutta ymmärrän ihmisiä, joiden mielestä näin taas ei ole.

Olen sanonut ennenkin, että arvostan suoraselkäisiä idealisteja, jotkaoikeasti ottavat askeleen kulutusyhteiskunnan ulkopuolelle. Sen sijaan minusta on joskus -työelämässäkin- vaikea ymmärtää peruspessimistisiä marisijoita, joiden mielestä asiat ovat koko ajan huonosti, mutta mukana roikutaan silti huonoissakin asioissa.

Toisaalta, kuten Seniorkin on todennut: Minua kiinnostaa Alpossa ainoastaan hänen saavutuksensa HIFKin valmennuksessa. Jos joukkue pelaisi ryminäkiekkoa suurella sydämellä, minulle olisi aivan sama, mitä Suhonen maailmasta ajattelee. Nytkin se on minulle aivan sama, sillä ongelmana ei ole Suhosen ajatusmaailma, vaan se, että HIFK pelaa tylsää kiekkoa. Niinpä kritisoin Suhosta valmentajana.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ihan jaksa vastaanottaa naapurileirin kommentteja, olen vielä vereslihalla. :-\ Matti saa sanoa Merviä makkara-aivoksi, mutta naapurin Pekka ei.

Sinänsä ansiokkaita puheenvuoroja bisneksestä ja vuorovaikutuksesta. En kuitenkaan ole vieläkään valmis tuota yhtälöä nielemään. Enemmänkin heittää tuonne taiteen puolelle - jääkiekko-ottelu on verrattavissa suoraan improvisaatioon, jossa puitteet, foorumi ja jonkinlainen kässärikin on annettu, mutta näyttelijät tekee esityksen. Kaikki taidekaan ei ole bisnestä, ja joskus tekijän vaikuttimena on jopa aito intohimo toteuttaa itseään.

Urheilubisnestä olen päässyt näkemään monelta kantilta. Jos bisnes ei herätä elämyksiä ja tunteita se kuivuu kasaan ja muuttuu tuottamattomaksi.

Kannattamani joukkueen kohdalla tämä on joskus välittynyt katsomoonkin asti, jalostunut tunteeksi ja sitä kautta tullut osaksi minun identiteettiäni. (Now I really scare myself...)

Mun pitää miettiä tätä vielä vähän lisää.
 

alpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Re: Huomioita!

Viestin lähetti Vakio

Cobolin kanssa olen täysin samaa mieltä Apesta. Minuakin häiritsee se, että miehen mukaan ammattilaisuudessa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta bisneksessä on. Minusta ne ovat kuitenkin yksi ja sama asia. Ei se raha niihin pelaajien (ja muiden organisaatioon kuuluvien) palkkioihin tule ilman hyvin hoidettua bisnestä. Toki bisnestäkin on monenlaista ja pelaajien ei esimerkiksi tarvitse suostua mihin tahansa. Kohtuus ja hyvän maun rajat on hyvä tunnistaa.

Periaate on kuitenkin se, että ammattilaisurheilu on bisnestä. Siitä ei pääse mihinkään.

En nyt vedä futista enempää mukaan tähän palstaan, sille kun on ihan omat keskustelupalstansa.
Yllättäen Jokeri-leirissä ollaan sitä mieltä, että bisnestä ei voi kritisoida ja näin ollen kehittää ollenkaan. Ilmalassa onkin sitten kaikki ihan täydellistä. Olen erimieltä. En ole nähnyt mitään valmista tässä maailmassa vielä. Ei sitä ole jääkiekko bisneskään. Aina on varaa kehittää vaikka sitten humaaninpaan suuntaan jos ei muuta keksitä. Edelleen minulle on aivan selvää, että parhaat kehitysideat tulevat lajin sisältä niiltä ihmisiltä jotka siellä ovat pitkään toimineet eri puolilla maailmaa. Urheilusuoritukset ovat(?) se pääasia, ei hodarin ja bissen myynti erätauolla. KoRostan (kuin Paavo M. Petäjä) edelleen, että Apen bisnes kritiikki ei ole mielestäni suunnattu aikuisten ammattiurheilua vastaan vaan alemmas.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Huomioita!

Viestin lähetti alpo
Yllättäen Jokeri-leirissä ollaan sitä mieltä, että bisnestä ei voi kritisoida ja näin ollen kehittää ollenkaan.

Jokeri-leiristä on vaikea sanoa mitään kun en ole sitä koskaan tavannut puhumattakaan siitä, että olisin sen juttuja täältä lukenut. Mutta jos tarkoitat mun oelvan sitä mieltä - tai kirjoittaneen siten - että bisnestä ei voi kritisoida ja näin kehittää, olet kyllä väärässä. Mutta tämä puoli kuuluu enemmän itse bisnekseen kuin nyt käsillä olevaan aiheeseen eli Apeen.

Kyllä mä luulen, että urheilubisneksen periaate on kaikille täällä suhteellisen selvä asia. Urheilubisneksen tehtävä on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa omistajilleen. Ihan kuten kaiken muunkin bisneksen. Tässä suhteessa se ei eroa mitenkään. Osaan urheilubisnestä kuuluu sitten esim. jääkiekko-ottelut.

Oma pointtini on edelleen se, että Ape tekee antiurheilubisneksestään myyvän brändin, jonka avulla hän pitää itseään pinnalla julkisuudessa ja hankkii itselleen paljon enemmän palsta- ja kuvamillejä kuin hän muuten saisi playoff-viivalla rämpivän joukkueen valmentajana. Ape on sinällään brändi, kitisevä toisinajattelija, joka vihaa yli kaiken Kummolaa, Hjallista, suomalaista jääkiekkojohtamista, jääkiekon huoraamista bisnekselle, NHL:n käsittämätöntä viihde- ja bisnesurheilua - ja tekee kaudesta toiseen itselleen lisää rahaa palvelemalla näitä vihaamiaan bisnesperkeleitä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta on nastaa keskustella asioista, kun esim Maple Leaf ja alpo pysyvät asioissa ja argumentoivat omia kantojaan.

Joko emme kirjoituksillamme täysin ymmärrä toisiamme tai sitten (jota luulen) oman näkemyksen ilmaiseminen tällaisessa tempossa, kirjoitettuna, ei löydä vastapuolta.

alpo:
''Onko nyt niin, että vain ne henkilöt jotka ovat KAIKESTA samaa mieltä vallitsevan markkinameiningin suhteen saavat toimia ammattiurheilussa?''

Eihän se nyt noin mene. Sama, kun sanoisin, että valkoinen väri on hanurista ja Sinä vastaisit, että miksi kaiken pitää olla mustaa. On siinä monta väriä välissäkin. Enhän minä missään ole kirjoittanut, että voidakseen toimia ammattiurheilussa, tulisi olla KAIKESTA samaa mieltä vallitsevan markkinameiningin kanssa, eikö totta?

''Kyllä jääkiekko on laajempi asia, eli erilaiset mielipiteet ovat tervetulleita.''

Tottakai. Minusta vain luunkova ammattilainen, tässä tapauksessa valmentaja, mennessään seuraan duuniin kuuntelee toimeksiannon ja ohjeet, mitä pitää tehdä ja kertoo, millä tavalla MAUSTAISI itse olemassa olevaa pelityyliä ja rosteria ja toimii sen jälkeen yhteisesti sovitulla tavalla ja tavottein. Avainsanana maustaminen, ei koko reseptin uusiminen. Meillä on jo lihapohjainen ketto, ei siitä pidä yrittää loihtia kesviskeittoa.
Sitä minä olen monta kertaan kirjoituksissani ihmetellyt, että onko näin mahdettu menetellä, sillä Ape näyttää ruuvaavan koko peliämme uuteen kuosiin.

''Aikuisten ammattilaisuutta en ole huomannut hänen suuremmin kyseenalaistavan. Toki kritiikkiä on tullut siihenkin suuntaan ja niin pitääkin tulla.''

On sitäkin. En nyt muista mediaa ja yhteyttä, mutta viimeksi muistan haukut NHLn kaupallisuudesta, tyrmistyttävistä pelaajapalkkioista ja katsojien ''tyhmyydestä'' (vahvat sitaatit). Apen mielipiteet ei liksoja laske, vaikka kuinka roikkuisi tuulimyllyn siivissä. Se juna menee kovaa, halusi hän tai ei. Ja hänen kantansa ovat tulleet varmasti jo selville, kannattaako niitä hautaan asti hokea.

''Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä Hjalliksen kanssa siitä, että jääkiekko on vaan bisnestä. Kyllä se kuitenkin pitäisi vielä olla MYÖS urheilua urheilun itsensä vuoksi. Bisnes sitten tekee tämän urheilun mahdolliseksi.''

Lätkä on ja tuleekin olla bisnestä, muutenhan sillä ei ole toimintaedellytyksiä nykytavoin. Hjalliksen vertaaminen Apeen on sikäli kehnoa, että toinen valmentaa, toinen omistaa eli kaksi täysin eri asiaa ja molemmat eri paikoissa duunissakin. Apelle valmentamisen tekee mahdolliseksi hänen esimiehensä, jotka saattavat toki olla tyytyväisiä nykymenoon.


''Mielestäni Alpolla olisikin paljon annettavaa jääkiekkoliiton ns. junioripäällikkönä jossa hän pääsisi kehittämään junnulätkää terveeseen suuntaan. Valitettavasti tämä ei tule tapahtumaan niin kauan kun majuri Kummola on liiton pomona.''

Samaa mieltä. Ymmärrän toki kristallinkirkkaasti (kokemuksesta) Apen pointin esimerkiksi nuorten liiasta panostamisesta jääkiekkoon. Yhdestä ikäluokasta voi hyvin olla tulematta yhtään pelaajaa, josta tulee pelaamalla rikas. Yhdestä vuosikerrasta voi tulla puolentusinaa pelimiestä, jotka saavat kiekosta kohtuullisen aktiivisen pelaaja-ajan leipänsä. Jättiläisvaltaosasta heistä ei joko tule mitään tai heistä tulee aktiiviharrastajia. Kuitenkin 16-18 vuotiaista tuhannet pelaajat elättävät turhia harhakuvitelmia esim NHL-urastaan. Paikkoja auringossa on erittäin vähän ja harvoin. Tätä Ape kritisoi ja siinä asiassa olen liikuttavan samaa mieltä.

Edellä mainittuun työhön Apen elämän-, jääkiekko- ja valmennuskokemus yhteenlaskettuna voisi olla erittäin hyvä yhtälö. Ei jätkämäisen, tarkkislaisten, särmäkkään kauhukakara-IFKn peräsimeen. No way. Eikä tämä ole kummempi totuus, kuin oma mielipide.

Maple Leaf:

''Jos mies on pelannut jääkiekkoa koko nuoren ikänsä, siis rakastanut lajia, ja sen jälkeen ryhtynyt valmentajaksi rakkaudesta lajiin, ei sen tarvitse merkitä sitä etteikö rakkautensa kohdetta - lähinnä siis sen lieveilmiöitä - voi myös kritisoida.''

Kritiikin kärki vaan tuntuu koko ajan olevan kovin negatiivispainotteinen. Naama on sitruunana ja norsun pimpsukalla julkisuudessa tuon tuostakin. Positiivisten ja negatiivisten lausuntojen prosentit voisi vaikka vaihtaa keskenään, aluksi. Eikös rakastettua asiaa/jutskaa enimmäkseen pidä kehua ja olla siitä ylpeä?



Sen sijaan, että keskustelu pyörii koko ajan Apen henkilössä, toivoisin lisää kirjoituksia ja kannanottoja Apesta valmentamassa ja pelin sisällä; pelillisin aspektein.

Minua edelleen harmittaa ne pelin aktiiviseen johtamiseen ja lukemiseen liittyvät puutteet, joita olen näkevinäni. Otetaan superlyhyt listaus: ei aikalisiä, ei kuumien pelaajien painottamista, omien julkista haukkumista, tuomarien syyttelyä, ei jarrukenttien hyväksikäyttämistä, kuittivihot on jemmattu, ei roolitusta, ei yv-peluuttamista (kaikki pelaa edelleen) jne. Toki näissä olen kiinnittänyt muutosta tapahtuneen. Ja korostan taas, en minä ole niin dorka, että tällä kommentilla kaipaisin aitioon pää punaisena karjuvaa dorkaa. Minä kaipaan aktiivisutta, jonka Ape tehköön itselleen sopivin keinoin ja tyylillä. Parantakoon maailman siviilissä millaiseksi haluaa, mutta duunissa pitäisi kuulla sitä kuusta, jonka juurelta hillot.

Emme me tällä hetkellä brändiimme nähden kaipaa pehmentämistä, vaan koventamista tekemiseemme. Imagot ovat hyvin pysyviä arvoja, mutta niitä pitää hoitaa ja vaalia. Siinä suhteessa olemme minusta menossa väärään suuntaan. Ihan väärään.

Olkoon Apella työrauha kauden loppuun, jonka jälkeen saakoon ansionsa mukaan kuraa tai glooriaa. Ansion tulee määrittelemään Pena ja hallitus, ei ''nettimaailma'' / me. Se asia on hiton hyvin meitsillä tiedossa.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Apelle valmentamisen tekee mahdolliseksi hänen esimiehensä, jotka saattavat toki olla tyytyväisiä nykymenoon.


Ei kai edes Suhonen itse ole tyytyväinen. Hänellä on vaan sen verran perspektiiviä asioihin, että vaikeassa paikassa on oltu aiemminkin ja siksi ei vaikeuksien keskelläkään kannata ryhtyä panikoimaan.

Ymmärrän toki kristallinkirkkaasti (kokemuksesta) Apen pointin esimerkiksi nuorten liiasta panostamisesta jääkiekkoon.

Tämä on ihan totta ja mielenkiintoinen pointti, mutta vapaassa maassa pitäisi olla yksilöllä oikeus myös panostaa kaikki mahdollinen jääkiekkoon, jos hän itse haluaa niin tehdä. Tosin tässä pitäisi tarkentaa ensin se, että mikä on nuori. Peruskoulussa oleva lapsi ei taatusti ole kypsä vielä tekemään tulevaisuuttaan koskevia radikaaleja päätöksiä. Silloinhan päävastuu on perheellä ja vanhemmilla. Mutta nuoreksi nimitetään usein myös jo täysi-ikäisiä miehiä ja heidän moralisointi on ainakin minulle hyvin vastenmielistä.

Itse liputan avoimeisti hyvän koulutuksen puolesta, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä lyömään "raamatulla" tai "koulukirjalla" päähän sellaista, joka priorisoi koulutuksen itseäni vähäisemmäksi ja haluaa keskittyä jääkiekkoon.

Kritiikin kärki vaan tuntuu koko ajan olevan kovin negatiivispainotteinen.


Aika perisuomalainen piirre. Ei suomalaisten maine ihan turhaan ole kansainvälisesti syntynyt. Kyllä me olemme aika mollivoittoista kansaa. Negatiivista palautetta sataa ovista ja ikkunoista aina tilaisuuden tullen, mutta aika harvoin muistetaan antaa positiivista palautetta, vaikka siihen olisi ehkä joskus aihettakin.
Ja jos joku sitä koittaa antaa, niin häntä katsotaan heti kuin halpaa makkaraa. Eikä taatusti jää epäselväksi se, että miten huonosti asiat oikeasti ovatkaan, vaikka nyt jotain positiivista onkin tapahtunut.

Olkoon Apella työrauha kauden loppuun, jonka jälkeen saakoon ansionsa mukaan kuraa tai glooriaa. Ansion tulee määrittelemään Pena ja hallitus, ei ''nettimaailma'' / me. Se asia on hiton hyvin meitsillä tiedossa.

Luojan kiitos juuri näin. Muutaman kerran on huutoäänestyksiä IFK:ssa kuunneltu ja perseelleen on mennyt. Jämäkkä pitää olla, koska eihän hallituksella ole mitään virkaa, jos se ei kykene tekemään itsenäisiä päätöksiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Alpo-keskustelu on saamassa kaksi mielenkiintoista ja aika kornia ääripäätä. Ja nyt en tarkoita Maple Leafia ja muita asiallisesti perustelevia henkilöitä.

1) Apen vastustajat pääsevät helposti suoraan asiaan puhumalla grapasta, punaviinistä ja teatterista. Viis Apen valmentajan työstä ja tuloksista siinä.

2) Apen puolustajat pääsevät helposti suoraan asiaan moittimalla vastustajia Apen henkilöön liittyvästä argumentoinnista; grapasta, punaviinistä ja teatterista. Viis Apen valmentajan työstä ja tuloksista siinä.

Animal: Asettelet sanasi taitavasti, ryhdy poliitikoksi! Heh. Rivien välistä olin lukevinani puoltolausetta nykymenolle. Ei kai vaan? Ja jos, niin voi vittu. Sopimushan jatkuu kevääseen -04 asti.

Senior: Jäin miettimään yhdessä aiemmassa viestissäsi ollutta mainintaa Mälkiästä. En muista sanatarkkaa muotoiluasi, mutta kysyn minäkin: onko Mälkiän potkujen ilmiselvä tarpeettomuus ja hätiköinti tässä asiassa syynä siihen, että nyt kun pitäisi, niin ei sitten kuitenkaan? Etteivät kasvot mene. Mutta menevät ne kasvot kyllä neppailemallakin. Jotain on muuttunut HIFKissä, jos nykymeno jatkuu.

Ihan hypoteettinen ajatusleikki: Jos, iso jos, HIFK ilmoittaisi jo tänä keväänä, että Alpo Suhonen ei jatka ykkösvalmentajana kaudella 03/04 (tämä pitää sisällään siis mahdollisuuden siirrosta organisaation sisällä), olisiko voittopuolisena reaktiona sponsorien ja fanien valitus "joko taas?" - vai olisiko voittopuolisena reaktiona kuitenkin "Huh! Palattiin ruotuun, hieno homma"??

Sanon, kuten Anu Saukkonen: Miettikää sitä. Miettikää huolella.

(typoja)
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti TheAnimal
Muutaman kerran on huutoäänestyksiä IFK:ssa kuunneltu ja perseelleen on mennyt. Jämäkkä pitää olla, koska eihän hallituksella ole mitään virkaa, jos se ei kykene tekemään itsenäisiä päätöksiä.

Et viitsis kertoa mistä huutoäänestyksistä on kyse?

Hyvä olemme siis vihdoin jostakin samaa mieltä, eli hallituksen on oltava kykeneväinen tekemään päätöksiä (itsenäisiä).
Onko se mielestäsi pystynyt?
Minun kantani tiedät valmentaja ja tj asiassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös