Alastomuus

  • 18 810
  • 83

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Alastomuudesta.

Luettuani ketjun vastauksia suorastaan hämmästyin kuinka mainioita kirjoituksia jatkoaikalaiset pääpiirteissään ovat saaneet aikaan, tuntuu siltä etten kykene antamaan enää mitään muuta uutta aiheeseen liittyvää kuin oman mielipiteeni, sitä laisinkaan väheksymättä, joten kirjoittamaan ryhtyminen tuntuu suorastaan vaativalta urakalta, vaikka kirjoittamisesta noin yleisesti ottaen pidänkin melkoisesti.

Omasta alastomuudestani tyydyn kommentoimaan ainoastaan sen verran, että tulen toimeen oman, kaukana täydellisestä olevan, kehoni kanssa ja minulle alastomuus on nykyisellään hyvin luonnollista ja jopa luontevaa. Siihenkin voi oppia.

Mutta alastomuudesta yleisesti mediassa, mainoksissa, elokuvissa ja musiikki bisneksessä.

Minua mainoksissa esiintyvät alastomat tai lähes alastomat mallit eivät jaksa enää sykähdyttää, monet sellaiset mainokset ohitan suorastaan olan kohautuksella - liika on aina liikaa. Joidenkin kohdalla saatan pysähtyä hetkeksi katsomaan mainosta tarkemmin antamatta mainoksen kuitenkaan vaikuttaa omiin ostopäätöksiini, yleensäkään mainolla ei ole niihin juuri merkitystä koska ostaessani jotain tutustun tuotteeseen tarkoin ja mikäli kalliimmasta ostoksesta on kyse sitä paremmin kartoitan omat tarpeeni ja niiden pohjalta perehdyn eri vaihtoehtoihin etc. etc. Mutta, palatakseni itse asiaan eli alastomuuteen.

Nykyisellään alastomuus on lyönyt itsensä todella läpi mainonnassa ja välillä tuntuu, että sitä tuputetaan suorastaan liian kanssa mutta kuten on tullut ilmi, alastomuudella ja seksuaalisuudella saa huomiota ja sitähän mainostajat haluavat, ja lisäksi kauniit mallit joita mainoksissa esiintyy luovat osaltaan sitä mielikuvamainontaa nykytrendeistä ja siitä millaisia ihmisiä pidetään haluttavina. Tällä mielikuvamarkkinoinnilla ja mainonnalla on todella suuri merkitys, sitä ei aina tulla huomaamaan. Ja, joku aiempi kirjoittaja otti tämän aiheen myös oivallisesti esille. Ennen kuin mainokset saattoivat olla näin rohkeita ja niissä saattoi esiintyä alastomia hahmoja käytettiin symboliikkaa ajamaan samaa asiaa, käytettiin symbolisia esineitä jotka simuloivat fallosta, rintoja, naisellisia muotoja etc. etc. Ajat ovat muuttuneet. Itseasiassa minua ei niinkään häiritse se, että mainokset pursuavat alastomuutta koska niiden “sisältö” nyt muutenkin on hyvin ohut.

Mitä taasen tulee musiikkibisnekseen ja elokuviin niin niissä esiintyvä alastomuus ei minua niinkään kauhistuta vaan monasti minusta se tuntuu jopa säälittävältä koska hivenenkin tarkkaavaisempi katsoja huomaa sen, elokuvan ollessa kyseessä, tarinan ohuuden mikä paljastuu sen alastomuuden takaa. Ja, sama pätee musiikkibisnekseen. Musiikkia tunnutaan tehtävän nykyään ulkonäön eikä musiikillisten ansioiden perusteella mikä on surku koska monet ulkonäöllisesti heikommassa asemassa olevat artistit jäävät vaille mahdollisuutta tämän tähden, näin ainakin uskoisin asian olevan. - No, minuun tällä ei ole vaikutusta sillä musiikin suhteen olen jämähtänyt omille vuosikymmenilleni, ja oikeastaan vuosisadoilleni... vai tulisiko ilmaista vuosituhannelleni. Ja, elokuvien harrastajana... no, ainahan sitä voi koettaa markkinoida elokuvia alastomuudella mutta ei tehoa minuun.

Kaikkiaan voinen sanoa ettei alastomuudella, minkään laisella alastomuudella, ole minuun oikeastaan suurempaa vaikutusta. Ei se minua häiritse, voin sulkea silmäni siltä mikäli haluan, eikä se myöskään saa minua ostamaan mitään tuotetta mitä en tarvitsisi. Minulle tuotteen ostaminen lähtee ensisijaisesti tarpeesta.

Tällaista tuherrellen...

vlad#16
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haloo!!?! Onko tosi kans', ettei yksikään jatkoaikalainen osallistunut alaston-installaatioon Helsingissä nyt "männä" viikonloppuna? Eikö edes Predator?????
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Alastomuudesta sen verran, että eräs amerikkalainen nettituttavani, jota pidän kaikin puolin asiallisena ja fiksuna ihmisenä, mainitsi yhden ketjun aiheeseen liittyneen keskustelumme aikana, että jos näkisi paikallisen ystävänsä alasti, hän ei pystyisi enää suhtautumaan tähän "normaalisti" ja hänen pitäisi lopettaa ystävyyssuhde. Pisti kyllä hiukan miettimään, onko moinen kasvatus enää tervettä. Kaveri tulee kyllä tiukasti uskonnolliselta Utahin seudulta mutta silti. Onneksi meillä suomessa ihmiset ovat vähän vapaamielisempiä.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Predator
>>> Jess, minäkin taon näppäimistöä aina ilman housuja, niin kotona kuin puutarhassa. Täytyyhän sitä kalsareissa muhivaa sladdia joskus tuulettaa! Tälläkin hetkellä SE suorastaan nauttii "ilmakylvystä" ja heiluu vapaana ja iloisena kun hiplailen näppäimiä. Koneella kirjoittaessa myös kädet pysyvät poissa jalkovälistä, joten slarvamakkara saa ansitsemaansa lepoa.
Mutta asiaan... minulle alastomuus ei ole koskaan ollut ongelma... tosin MINUN alastomuuteni saattaa olla muille ongelma? Minulla on sellainen tapa kesämökilläkin, että heilun siinä mökin pihapiirissä ja rannalla yleensä alasti (jos vain Suomen kesän keli antaa myöten)... en tiedä sitten, että onko siinä järven toisella puolella olevilla mökkiläisillä kiikarit käytössään? Ei ainakaan kukaan ole tullut valittamaan...
Eikö olekin mukavaa olla aivan tavallinen ihminen ? Saa kaikessa rauhassa omalla mökillään hyppelehtiä siinä asussa kuin haluaa. Toista se on tunnetummilla tapauksilla. Jommastakummasta näistä Tanskan prinsseistä oli joku paparazzi napannut kuvan, kun hän oli ollut harjoittamassa naku-uiskentelua omien isovanhempiensa suljetulla piha-alueella. Kuninkaallinen keskijalka on kiinnostavampi Seiskaa vastaavissa julkaisuissa kuin jonkin suuremmissa piireisssä tuntemattoman Predatorin vastaava ruumiinosa.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tähän ketjuun voikin julkaista tämän uutisen:

Britney Playboyhin

Pitkä matka on tultu muka-neitsyt-kiltistä tytöstä, videomasturbaationsa jälkeen sitten luonnollinen siirtymä alastonmalliksi.

Hukassa on tämäkin pissis. Tosin on saanut varmaan kohtuullisen korvauksen vaivoistaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Joku ystävällinen sielu saa ilmoittaa linkin heti kun joltain sivulla löytyy nuo kuvat. Sama pätee myös Susanna Penttilän kuviin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rahalla saa ja hevosella pääsee:-)

Eikös Britney kuittaa 3milj taalaa hommasta. Siitä rahasta mäkin voisin..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tj
Alastomuudesta sen verran, että eräs amerikkalainen nettituttavani, jota pidän kaikin puolin asiallisena ja fiksuna ihmisenä, mainitsi yhden ketjun aiheeseen liittyneen keskustelumme aikana, että jos näkisi paikallisen ystävänsä alasti, hän ei pystyisi enää suhtautumaan tähän "normaalisti" ja hänen pitäisi lopettaa ystävyyssuhde.
Los Amerikaanoseilla on kyllä ilmeisen outo suhtautuminen näihin asioihin.

Johan sen huomaa tv-sarjoista. Muistuu mieleeni esim. Frendeistä jakso, jossa Joey alkaa vaihtaa housujaan Chandlerin edessä. Vaikka Joeyllä onkin kalsarit jalassaan, saa Chandler lähes sydärin, alkaa huutaa "Dude!", ja peittää silmänsä. Vastaavia esimerkkejä näkee jenkkisarjoissa niin paljon, että jotain perää niissä on pakko olla, ja juuri siksi ne jäävät aina mieleen, kun itseäni häiritsee moinen arkuus.

Myös tosielämässä tämä ilmeisesti pätee, sillä asuessamme ulkomailla, isoveljeni paras kaveri oli amerikkalainen, ja velipoika vietti sitten kuukauden verran siellä jenkeissä, kun molemmat olivat muuttaneet perheidensä mukana takaisin omiin kotimaihinsa. Tämä veljeni kaveri oli tässä mielessä aivan "normaali", olin itsekin hänen kanssaan usein saunassa, kun hän puolestaan oli edellisenä kesänä meillä käymässä, mutta kuulemma hänen kaverinsa siellä Ohiossa olivat erittäin arkoja alastomuuden suhteen. Ei puhettakaan, että olisivat saunassa tai suihkussa olleet alastomana edes omien kavereidensa edessä.

Itsehän hillun kavereideni edessä vaikka munasillani, eikä toisaalta haittaa, jos kaverit tekevät saman minun edessäni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Master Chief
Sama pätee myös Susanna Penttilän kuviin.
Samat sanat täällä. Itse ajattelin ostaa tuon Susanna-numeron, jos sen vaan onnistun jostain käsiini saamaan. Itse Susannaa kävin ohimennen jututtamassa jo pari viikkoa sitten. :)
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Iker
Los Amerikaanoseilla on kyllä ilmeisen outo suhtautuminen näihin asioihin.
Näinhän se on. Äidit eivät voi imettää vauvoja julkisilla paikoilla, koska se on "ällöttävää." Perheet eivät menisi siellä saunaan yhdessä, kuten Suomessa. Eihän poika voi nähdä edes isäänsä alasti. Sehän on sairasta.

Muistin juuri tässä yhden hauskan tapauksen. Asuttiin silloin Dallasissa ja yksi kavereistani tuli käymään meillä. Meidän isällä oli tapana oleskella sohvalla kalsarisillaan jne. No, kun tämä kaveri sitten tuli meille, niin hetihän se ihmetteli, että miten meidän isäntä voi olla tuollalailla- pelkät kalsarit päällä.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti kakkonen
Eikös Britney kuittaa 3milj taalaa hommasta. Siitä rahasta mäkin voisin..
Ja tuommoisesta summasta lähtisin minäkin leikkiin mukaan. On se vaan kumma miten raha saa motivoitua ihmisiä melkein mihin vaan. Kuten #43 jo sanoikin niin hukassa on tämä pissis. Ja sanotaan vielä näin ketjuun kuuluvasti että Suomessahan ei kai ole ikinä käytetty varsinaisesti alastomuutta mainoksissa kuten ulkomailla, mutta joihinkin elokuviin se vaan kuuluu. Nuokin elokuvat alkavat yleensä vasta ilta yhdeksän jälkeen.

Wewe
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Wewe
Ja sanotaan vielä näin ketjuun kuuluvasti että Suomessahan ei kai ole ikinä käytetty varsinaisesti alastomuutta mainoksissa kuten ulkomailla, mutta joihinkin elokuviin se vaan kuuluu.
Eikös se mainos ole suomalainen, jossa mies juoksee munasiltaan johtamaan sinfoniaorkesteria, kun vähärasvainen tuote maistuikin hyvälle? Tai se, missä pariskunta menee nakkena pyörimään lumihankeen sillä aikaa, kun mikroaaltouunissa valmistuu huikean maittava valmisruoka-ateria? Ja nämä tulivat ihan hakematta mieleen, vaikken paljoa telkkaria katsokaan. Kas kummaa, alastomuutta käyttävät mainokset jäävät mieleen. Olenkohan tässäkin suhteessa kieroutunut?

Leffoista tiivistit ajatuksesi niin hyvin, että allekirjoitan saman ilman lisäyksiä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Designer
Tai se, missä pariskunta menee nakkena pyörimään lumihankeen sillä aikaa, kun mikroaaltouunissa valmistuu huikean maittava valmisruoka-ateria?

Alastomuuden käyttö mainoksissa tehokeinona herättämään kiinnostusta on ihan selvä asia, vaikkei itse tuotteeseen mitenkään liity. Mutta miten käy kun tulee näitä assosiaatioita alastomuuden ja mainostettavan tuotteen välillä.

Esim. kun näkee toisen ihmisen alastomana sänkyhommien lämmittelyn aikana, niin mieleen tuleekin maukas mikroaaltouunissa valmistettava herkullinen valmisruoka-ateria. Homma seis, ruoka mikroon, muutama minsa lämmitystä täydellä teholla ja sitten nauttimaan, ahh. Kyllä siinä partneri jää ihmettelemään, kun kaveri ryntääkin keittiöön kesken hommien.

Sama toimii myös toisinpäin. Aina kun tuntuu siltä että pitäis saada, niin lämmität vaan mikroaterian ja kumppanisi on valmis.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän topikkiiin voisi sanoa että alaston nainen on kauniimpi kuin alaston mies(jos mua ei oteta laskuun).Tätä mieltä on myös kaikki naiset.
Sinänsä tuota alastomuuden lisääntymistä mediassa on vahvasti liioteltu, vaikka onhan se toki erilaista kuin joskus 60-luvulla, heinälatojen luvattuna aikakautena.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Designer
Tai se, missä pariskunta menee nakkena pyörimään lumihankeen sillä aikaa, kun mikroaaltouunissa valmistuu huikean maittava valmisruoka-ateria?

Tämä mainoshan tekee käsittääkseni suomalaista mainosalan historiaa, sillä tarkasti katsottaessa naisella vilahtaa tuhero. Ikinä ennen en ole kyseistä asiaa mainoksissa nähnyt, siis parhaimpaan katseluaikaan esitettävissä tv-mainoksissa.

Saa nähdä mitä seuraavaksi?
 

Lint

Jäsen
Viestin lähetti kakkonen
Eikös Britney kuittaa 3milj taalaa hommasta. Siitä rahasta mäkin voisin..

Kyllä silti ihmetyttää Britneyn päätös. Onhan 3 miljoonaa paljon parista kuvasta, mutta eiköhän tyttö tule ihan hyvin toimeen jo nykyisillä tienisteillään. En toki valita, ihmettelen vain.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti DanC
Aina kun tuntuu siltä että pitäis saada, niin lämmität vaan mikroaterian ja kumppanisi on valmis.
Jos tuo olisi totta, niin maamme olisi täynnä äärimmäisen tyytyväisiä ihmisiä :)

Alastomuus on veikeä asia. Se voi olla todella kaunista, tai todella rumaa. Esitystapa, paikka ja aika ratkaisevat.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sattuukos joku suoraan muistamaan, minkä nimisessä Playboy's Special Editions -lehdessä Susanna Penttilä poseeraakaan? Jossain taisin nähdä sen mainittuna, mutta enpä muista missä. Täytyypä tsekata, josko Pleikkarin sivuilta saisi asiasta tietoa.

Playboy'n Special Editions -lehdet ovat muuten kaikin puolin laadukasta ja ennen kaikkea tyylikästä kamaa. Muutenkin Playboy on tyylikkyydessään aivan omaa luokkaansa verrattuna joihinkin (hinkin, hmm) hiton tusinalehtiin.

Viestin lähetti Lint
Kyllä silti ihmetyttää Britneyn päätös. Onhan 3 miljoonaa paljon parista kuvasta, mutta eiköhän tyttö tule ihan hyvin toimeen jo nykyisillä tienisteillään. En toki valita, ihmettelen vain.

Veikkaisinpa, että Playboyn sivuille pääseminen on monille tärkeä meriittiasia.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Designer
Eikös se mainos ole suomalainen, jossa mies juoksee munasiltaan johtamaan sinfoniaorkesteria, kun vähärasvainen tuote maistuikin hyvälle? Tai se, missä pariskunta menee nakkena pyörimään lumihankeen sillä aikaa, kun mikroaaltouunissa valmistuu huikean maittava valmisruoka-ateria?
En muista koskaan nähneeni ko. mainoksia tai sitten ei vaan ole muuten pistänyt silmiin, mutta en muutenkaan hirveästi katsele suomalaisia kanavia ainoa mitä tulee lähinnä seurattua on jääkiekko ja poliisi-tv. Jos katson telkkaria niin lähinnä kaapelitv:tä.

Kreikassa kun olin viime kesänä niin siellä tuli esim. jotkut shampoo mainokset niin että nainen kylpi siinä alasti ja tämä näkyi myös kunnolla ja hyvä näin. Kyllä Suomessakin saisi tulla ko. mainoksia mutta kuinka moni suomalainen nainen haluaa poseerata mainoksessa alasti?? Ei varmaankaan kovin moni.
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Wewe
mutta kuinka moni suomalainen nainen haluaa poseerata mainoksessa alasti??
Tuskin alastomuuden mainoksissa näkyminen on loppupeleissä tästä kiinni. Anna mulle 2 000 e, niin voit olla varma että mä hankin sulle tunnissa yhden chikun joka on valmis paljastamaan sulonsa kaiken kansan nähden.

Viestin lähetti Designer
Eikös se mainos ole suomalainen, jossa mies juoksee munasiltaan johtamaan sinfoniaorkesteria, kun vähärasvainen tuote maistuikin hyvälle?
Taitaapi ruotsalainen mainos olla kyseessä. Ainakin tuote on från Swerige (Flora), ja miehen hassunhauska lausahdus on dupattu. Onhan muuten paska mainos! Vaikka perse ruudussa vilahtaakin, niin ei kyllä naurata. Päinvastoin. Vituttaa koko Flora kun ajatteleekin tuota mainosta!!! Saatana!!!!

vitutusketjuun ---->
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alastomuus mainoksissa

Mä olen käsittänyt (saa torpata) että mainoksissa nakuilu on jotenkin tiukkaa/kiellettyä Suomessa? Eli sille on pitänyt olla syy miksi esimerkiksi tisuli näkyy...

Koska ulkomailla mainoksissa, ainakin jossain päin kuten Wewe sanoi aika paljon enemmän näkyy paljasta pintaa . Ja oon tosiaan käsittänyt että Suomessa mainontaa valvotaan muutenkin tiukemmin ja tuo alastomuus olis ollu jonkinlaisena tabuna tai jotain.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Alfred

Taitaapi ruotsalainen mainos olla kyseessä. Ainakin tuote on från Swerige (Flora), ja miehen hassunhauska lausahdus on dupattu. Onhan muuten paska mainos! Vaikka perse ruudussa vilahtaakin, niin ei kyllä naurata. Päinvastoin. Vituttaa koko Flora kun ajatteleekin tuota mainosta!!! Saatana!!!!
vitutusketjuun ---->

Mainitussa mainoksessa minua ärsyttää eniten kyseisen miehen tyhmyys. Ei olisi muuta tarvinnut kuin todeta: "Hyi vittu ku on pahhaa!", ja ois säästynyt moiselta rangaistukselta. Ties mitkä jälkiseuraamuksetkin tapahtumalla on?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Sparrow
Sattuukos joku suoraan muistamaan, minkä nimisessä Playboy's Special Editions -lehdessä Susanna Penttilä poseeraakaan? Jossain taisin nähdä sen mainittuna, mutta enpä muista missä. Täytyypä tsekata, josko Pleikkarin sivuilta saisi asiasta tietoa.


Oisko ollut joku Sexy Ladies tai sinnepäin? Jossain Iltiksessä tai muussa lehdessä se mainittiin mutta en muista varmasti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Britneyn kuvat tulevat lehteen hamassa tulevaisuudessa, mutta eikös noiden Pentiilän kuvien pitäisi lähiaikoina lehteen ilmestyä?

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös