Alastomuus

  • 18 808
  • 83

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä mieltä olette alastomuuden "käyttämisestä" elokuvissa, mainoksissa, teatterissa jne...Samaan syssyyn voi pohtia myös musiikkividoiden seksiä tihkuvien märkäpaitanaisten ja -miesten roolia musiikkimaailmassa. Tähän ketjuun voi siis yhdistää ajatuksiaan alastomuutta/eroottisuutta/seksikkyyttä/rivoutta käsitteleviä mietteitä.

Olen jo aikaisemmin tainnut mainita pettymykseni Levottomat-elokuvan suhteen; siinä tarjottiin suomalaiseen tyypilliseen tapaa rakastelua inhorealistisella tavalla, joka menetti mielenkiintonsa melko pian - mielestäni.
Myös vartaloiden korostaminen, hemaisevien lantionketkutukset ja itsensä siveleminen ovat saaneet meikäläisen mielestä liian suuret mittasuhteet musiikkibisneksessä. Aito musiikin tekeminen on vaarassa jäädä ulkoisten tekijöiden, artistin tuotteistamisen, jalkoihin.
Suomessa iltamyöhään pyörivä mainos, jossa kaikki on estottomasti näytillä, saa meikäläisen voimaan pahoin.
Kantani ei ole moraalinen, vaan lähinnä esteettinen ja henkinen. Seksin ja alastomuuden käyttäminen esimerkiksi suomalaisessa teatterissa tuntuu olevan rohkeuden ja uskaliaisuuden merkki, ja pintaapaljastavat artistit valtaavat alaa.
Vanha totuus, että pienikin peittäminen on latautuneempaa, kuin avoin alastomuus, sisältää mielestäni syvän viisauden. Mielikuvitus on ainakin meidän makuuhuoneessa yksi sähköä luova tekijä...
En ole keinutuolissa istuva nutturapäinen paappa, joka ei ymmärrä sukupolvien eroja, vaan peräänkuulutan alastomuuden, seksin ja eroottisuuden merkityksellistämistä. Ei kaikkea tarvitse laittaa yleiseen jakoon. Missä on rakastelun, naiseuden ja miehuuden kauneus?

Pohtikaamme.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yksi viisaus on se, että seksi myy. Mitäpä olisi loppujen lopuksi britneyt, christinat, shakirat ja vastaavat ilman lantion keikutusta? Lauluäänet nyt eivät kaikkia välttämättä miellytä, mutta ulkonäkö ainakin melkein kaikkia. Vastapainona naiset saavat musiikissa poikabändejä, joiden tyypit valitaan lähinnä pärstän mukaan ja otetaan konevelho a'la Max Martin kehiin, niin jopas on taas uusi Bäkkärit syntynyt. Toki tyttöbändit kootaan suurinpiirtein samalla tavalla. Ja ennen kaikkea ne hemaisevan ihanat balladit, joissa musiikkivideoissa ollaan ilman paitaa (miehet) tai märkä t-paita päällä tai muu erittäin paljastava vaate yllä (naiset). Ei nykyaikana enää pysty kuvittelemaan musiikkia ilman seksiä / alastomuutta / vilauttelua / jne.

Kuinka moni on nähnyt TV:ssä Club Front-nimisen CD:n mainoksen? Siinähän näkyy kaikki. Hepit heiluu ja karvapuskat näkyy niin selvästi ettei mitään rajaa. Tuollaista en minä ole ennen nähnyt Suomen televisioissa yleisellä kanavalla, ja tuskin ketään mukaan, sillä eihän tuollaista ennen ole näkynyt. Viimeksi tiistai-iltana X-Filesin jälkeen jollain mainoskatkolla näin tämän mainoksen (ja toistaiseksi ainoan kerran olen tuolloin nähnyt). En ollut uskoa silmiäni, kun katsoin. Siis itseäni ei todellakaan se mainos haitannut, mutta yleisellä kanavalla tuollainen mainos. Oho! Toki perheen pienimmät olivat tietenkin jo siihen aikaan nukkumassa.

Taannoin silti oli joku shampoomainos, jossa nainen näytti rintansa. Hän kulki rannalla ja iloitsi shampoostaan ja vilautteli. Ei sekään minua haitannut. Nykyään järjestäen jokainen shampoo - tai pesuainemainos sisältää paljasta pintaa, enemmän tai vähemmän. Mikä olisi luonnollisempaa kuin nimenomaan tämän tyylisissä mainoksissa vähän vilautella?

En tiedä olenko sitten sen verran pervo, vai mistä ihmeestä johtuu, niin minua ei pahemmin haittaa tämä nykylinjaus TV-mainoksissa, katukuvamainoksissa tai lehtimainoksissa. Puhumattakaan musiikkibisneksessä. Se on nykyaikaa, mutta ymmärrän niitä, jotka ovat hieman vanhempia, niin eivät ole omassa nuoruudessaan tottuneet tälläisiin mainoksiin ja seksin ylituputtamiseen. Maailman myyvin aihe on seksi.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Arnold
Se on nykyaikaa, mutta ymmärrän niitä, jotka ovat hieman vanhempia, niin eivät ole omassa nuoruudessaan tottuneet tälläisiin mainoksiin ja seksin ylituputtamiseen. Maailman myyvin aihe on seksi.

En ole aivan niin vanha, kuin moni ehkä luulee. Virtuaalipersoonana voin hämätä...heh. :D
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Joku viisas nainen sanoi kerran, että keski-ikäisten tehokkain ehkäisymuoto on alastomuus. Kyllä se kertoo aika paljon erottisuudestakin. Alastomuus ei ole eroottisuutta, mutta kuten Arnold sanoi, se myy ja niin kauan kuin se myy, sitä myös käytetään.

Musiikissa seksiä käytetään jokseenkin puhtaasti viemässä huomiota itse musiikista. Koska videoista on tullut keskeinen mainosväline, niin siihen kuvalliseen puoleen kiinnitetään erityisen paljon huomiota. En yhtään ihmettelisi jos kykyjen etsijät koelaulutilaisuuksien sijasta kehottavat uusia tulokkaita riisumaan yläruumis paljaaksi ja sitten katsotaan onko edellytyksiä edetä laulajan uralla.

Elokuvasta Levottomat jos leikkaisi seksi- ja alaston-kohtaukset pois, niin siitä saisi ehkä jakson Salkkareihin. Sisältöähän elokuvassa ei ollut nimeksikään, ehkä sekin oli kannanotto nuorten aikuisten nykytilasta, mutta jos tätäkin palstaa seuraa, niin aivan niin sisällötöntä ei taida olla kakskymppistenkään elämä. Tosin Jatkoaika voi antaa totuutta paremman kuvan asiasta.

maurin ja Arnoldin viestien kanssa on kyllä valitettavan helppo olla samaa mieltä. Sensaatio on monessakin mielessä syrjäyttänyt sisällön, samoin kuin alastomuus erotiikan. Kuinka ollakaan missit ja mallit kelpaa nykyään estraadillekin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Musiikkihullu kun olen, niin seksi ei vaikuta minuun katsessani musiikkivideoita. Yleensähän on vaikea tehdä molempia hyvin, siis hyvää biisiiä ja siihen sopivaa seksikästä tätiä.

Yleensäkin alastomuus ja seksi elokuvissa ja mainoksissa saa joskus aikaa pateettisen tunnelman. Esiin tulee kaupallisuutta ja teeskentylyä. Huonot suoritukset peitetään vesirajaan asti ulottuvalla hameella.
Älykäs ohjaaja ei näytä kaikkea ja luulen ettei katsojakaan halua nähdä koko "paratiisia" aina.

Alastomuushan on muutenkin helppo kokea tänäpäivänä jos haluaa. Filmejä ja lehtiä on joka kulmassa myytävänä. En näe siinä mitään hyvää, että mainoksissa esiintyy kaikennäyttäviä malleja
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alastomuutta käytetään hyväksi juuri sen takia että se puree niin hyvin. Mulla ei itselläni ole henkilökohtaisesti mitään ongelmia sen alastomuuden kanssa.
Tosin munmielestä on jokseenkin sairasta että jotkut pikkutytöt, ikä 8-vee, käyttävät "seksikkäitä" vaatteita. Eihän ne 8-vuotiaat pojat edes sitä ymmärrä...

Kyllähän sitä tulee itsekin pidettyä vaatteita jotka paljastavat paljon tai ovat seksikkäitä. Miksikö? Sen kun tietäis. Kai sitä haluaa tietämättäänkin/tahtomattaankin viehättää sitä vastakkaista sukupuolta.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti Jet Ace
Alastomana minäkin istun aina pc:n äärellä kirjoittaessani Jatkoaikaan. ;)
Pyydän, älä vaan kerron enempää.:D

Kuten Jet Ace jo sanoi niin alastomuus on luonnollinen asia eikä se häiritse hirveästi, muuten kuin silloin kun tv:ssä näkyy 300-kiloinen japanilainen naissumopainija niin silloin ei hirveästi tee mieli katsoa.
Enkä sitten ole sovisti.:rolleyes:
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti metanol man

Pyydän, älä vaan kerron enempää.:D

Kuten Jet Ace jo sanoi niin alastomuus on luonnollinen asia eikä se häiritse hirveästi, muuten kuin silloin kun tv:ssä näkyy 300-kiloinen japanilainen naissumopainija niin silloin ei hirveästi tee mieli katsoa.
Enkä sitten ole sovisti.:rolleyes:

Unohdin mainita, että istun/makaan tässä erikoisvahvistetussa divaanissani. Aina siihen asti, kunnes perhe nostaa minut siitä joko tarpeita tai ottelluun lähtöä varten.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti Jet Ace
Unohdin mainita, että istun/makaan tässä erikoisvahvistetussa divaanissani. Aina siihen asti, kunnes perhe nostaa minut siitä joko tarpeita tai ottelluun lähtöä varten.
Onnekseni en nähnyt tätä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti metanol man

Pyydän, älä vaan kerron enempää.:D

Kuten Jet Ace jo sanoi niin alastomuus on luonnollinen asia eikä se häiritse hirveästi, muuten kuin silloin kun tv:ssä näkyy 300-kiloinen japanilainen naissumopainija niin silloin ei hirveästi tee mieli katsoa.
Enkä sitten ole sovisti.:rolleyes:

>>> Jess, minäkin taon näppäimistöä aina ilman housuja, niin kotona kuin puutarhassa. Täytyyhän sitä kalsareissa muhivaa sladdia joskus tuulettaa! Tälläkin hetkellä SE suorastaan nauttii "ilmakylvystä" ja heiluu vapaana ja iloisena kun hiplailen näppäimiä. Koneella kirjoittaessa myös kädet pysyvät poissa jalkovälistä, joten slarvamakkara saa ansitsemaansa lepoa.
Mutta asiaan... minulle alastomuus ei ole koskaan ollut ongelma... tosin MINUN alastomuuteni saattaa olla muille ongelma? Minulla on sellainen tapa kesämökilläkin, että heilun siinä mökin pihapiirissä ja rannalla yleensä alasti (jos vain Suomen kesän keli antaa myöten)... en tiedä sitten, että onko siinä järven toisella puolella olevilla mökkiläisillä kiikarit käytössään? Ei ainakaan kukaan ole tullut valittamaan...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Predator: Kas kun et tao SILLÄ näppäimistöä, jotta kädet voisivat levätä.:D

Hmm... tämän keskustelun taso on laskenut kuin lehmän häntä sen jälkeen kun minä liityin keskusteluun. Miksiköhän?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti metanol man
Predator: Kas kun et tao SILLÄ näppäimistöä, jotta kädet voisivat levätä.:D

Hmm... tämän keskustelun taso on laskenut kuin lehmän häntä sen jälkeen kun minä liityin keskusteluun. Miksiköhän?
>>> No katsos, en nyt erikseen viitsinyt mainita, että MILLÄ minä aina sitä ENTERIÄ tökkäisen...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
On kivaa, kun en jutuista päätellen olekkaan ainoa "väsynyt" tänään. :D
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Tason lasku on kieltämättä tosiasia. mauri aloitti asiallisen ja mielenkiintoisen keskustelun alastomuuden lisääntymisestä nykyajan länsimaisessa kulttuurissa useine lieveilmiöineen. Muutama nimimerkki jatkoi keskustelua taas puhtaasti omista lähtökohdistaan ja omasta alastomuudestaan. Kyllähän minä ymmärrän ettei luetun ymmärtäminen voi olla kaikkien vahvoja osa-alueita, mutta tarviiko sitä itseään tuoda esille joka asiassa?

Jos joku haluaa kertoa omista kokemuksistaan, niin aloittakoon oman ketjun vaikkapa seuraavalta pohjalta: Minä ja alastomuus tai Minä ja oma napa tai Minä ja viuhahteleminen. Kyllä niitä aiheita riittää. Vika ei ole maurin jos vastaukset on luokattomia.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti metanol man
Predator: Kas kun et tao SILLÄ näppäimistöä, jotta kädet voisivat levätä.:D

Hmm... tämän keskustelun taso on laskenut kuin lehmän häntä sen jälkeen kun minä liityin keskusteluun. Miksiköhän?

Metanol man; tilanne on niin kauan hyvä, kun ainoastaan KESKUSTELUN taso on laskenut kuin lehmän häntä... :p

Piti vain vielä pohtimani jatkuvaa seksin, erotiikan ja alastomuuden tuputtamisesta sen verran, että pelkään seksuaalisuuteen liittyvien upeiden asioiden vahingoittuvan ylitarjonnan vuoksi. Eihän mikään enää tunnu missään, kun kaikki on näytillä ja halvalla...Peräänkuulutankin jonkinlaista uskoa seksuaalisuuden ainutlaatuisuuteen, joka m e r k i t s e e jotakin; että oma ja kumppanin vartalo tuntuu hyvältä ja nautinnolliselta ilman pelkoa tulla vain hyväksikäytetyksi, että seksuaalisuus on muutakin kuin märkiä t-paitoja, että seksillä ei tarvitse myydä itseään...

Hmmm...että tällainen aatos...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Rautatieläinen hei...

Olen erittäin pahoillani, kun pilasin täysin pääsiäisen viettosi. Ei tule toistumaan. Ylläpito saa halutessaan poistaa sairaat vitsini, etten saa enää lisää kintereilleni perseeseen ammuttuja kiukkuisia karhuja. Enpä olisi arvannut, että näin helpolla saa jonkun sapen kiehumaan. Olen vilpittömästi pahoillani ja laitan heti housut jalkaani.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Hyvä Pretador, ei tässä olla suututtu, hyvä jos tuohtumisesta voi puhua. Kuitenkin minusta tulisi hieman kunnioittaa myös ketjun aloittajaa, eritoten tällaisessa aiheessa, joka helposti houkuttaa alatyylin huumoriin. Huumorille on toki sijansa, mutta toivoisin sille taas omaa ketjuaan, sillä kuten huomasit, yksi heitto ja alkuperäiseen aiheeseen ei enää kukaan kiinnittänyt huomiota.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No hey, varmasti monet jatkoaikalaiset ovat istuneet koneen ääressä kirjoitellessaan vähissä vaatteissa. Mä istun usein tässä kylpytakissa, kun menen aina suihkun jälkeen koneelle istuskelemaan. Alasti en sentään ole tainnut istua, mutta nytkin yöasussa.

Eiköhän sovita kaikki joku päivä, että jokainen jatkoaikalainen kirjoittaa yhden viestin alasti...:)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Rautatieläinen hei...

Viestin lähetti Predator
Olen erittäin pahoillani, kun pilasin täysin pääsiäisen viettosi. Ei tule toistumaan. Ylläpito saa halutessaan poistaa sairaat vitsini, etten saa enää lisää kintereilleni perseeseen ammuttuja kiukkuisia karhuja. Enpä olisi arvannut, että näin helpolla saa jonkun sapen kiehumaan. Olen vilpittömästi pahoillani ja laitan heti housut jalkaani.

Tämä nyt on hieman kaksipiippuinen juttu; toisaalta kiitän Railwaymania kommenteista, sillä ajattelin tosiaan, josko aiheesta irtoaisi jotakin syvällistä. Toisaalta; Predator voi hyvällä omallatunnolla heilua housuitta; kyllä huumorille tilaa on.

Olenko säälittävä "huutavan ääni erämaassa", vai löytyisikö alkuperäiseen aiheeseen joltakulta jotakin? (Vai menivätkö kaikki nyt "lukkoon", kun asialinjasta puhuttiin...toivottavasti ei!) ;)
 

Jet-Ace

Jäsen
Minäkin päätin juuri ryhdistäytyä. Ja ottaa itseäni...niskasta kiinni.

Kuten jo aikaisemmin taisin mainita, niin minulla on hyvin luonnollinen suhtautuminen alastomuuteen ja esimerkiksi saunaan meno vieraiden vastakkaista sukupuolta edustavien kanssa ei hämmennä minua millään tavoin eikä myöskään vie ajtuksiani pääasiasta eli saunomisesta pois.

Se, miten tyypillisessä länsimaisessa nyky-yhteiskunnassa suhtaudutaan esimerkiksi elokuvissa alastomuuteen, seksiin kontra väkivaltaan, on hyvin hämmästyttävää. Tämä erityisesti USA:n kaksinaismoraalisen yhteiskunnan etiikka ilmenee todella erikoisella tavalla.

Elokuvissa lähes minkälainen väkivalta on ilman sensuuria sallittua, mutta seksi on iso tabu, jota ei juurikaan näe. Viime vuosina on hieman liberaalimpi linja saanut jalansijaa, mutta samassa yhteydessä lisää seksiä yleensä merkitsee heikompaa elokuvaa sisältönsä suhteen. Puhumattakaan sitten varsinaisista seksielokuvista, joissa ei koskaan itse tarinassa ole mitään tolkkua.

Seksin käyttäminen osana musikkiteollisuutta on kieltämättä tosi surullinen asia, koska musiikin sisältöön ja artistien taitojen puutteita peitellään tällä tavoin. Musiikkiteollisuuden jauhaminen ja nopean tuotannon tarve on johtanut tähän. Vai onko syynä sittenkin itse kuluttajat, jotka suosivat tätä konseptia.
Yhtä lailla surullisen ajanjakson musiikin osalta aloittivat syntetisaattorit ja muut sähköiset musiikin apuvälineet, joilla on mahdollista parannella muusikon ääntä, puutteellista kykyä soittaa istrumenttia jne. Ei juurikaan synny uusia Hendrixejä ja Claptoneja enää.

On totta, että lähes kaikkea mainoksissa myydään seksin tai erotiikan avulla. Se ei minua häiritse vähäisimmässäkään määrin ja kaunista naista on miellyttävä katsoa. Tuskinpa katsettani kohti saippuapalaa muuten saisi käännettyäkään.

Elokuvissa seksi ja alastomuus sisällön korvikkeena on surullisempi asia. Levottomat on todellakin yksi esimerkki sitä, missä seksi pois otettuna jäävät jäljelle kauniit kesäiset kuvat Turusta. Sisältöä ei yhtään. Olisiko yhtenä syynä siihen, että seksin lisääminen elokuviin syö sisältöä yksinkertaisesti siksi, että perinne seksistä ja erotiikasta elokuvissa puuttuu? Ne eivät ole elokuvan kannalta tärkeä osa kokonaisuutta ja näin ollen turhia tarinan etenemisen kannalta.

Itse eroottisuuden ja kiihottavuuden osalta se, että ihan kaikki ei näy, on totta. Sauna ilman taka-ajatuksia on sauna, mutta harkitun kiihottavat vaatteet, joista näkyy juuri sopivasti, on hyvin mielenkiintoinen juttu.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla15
No hey, varmasti monet jatkoaikalaiset ovat istuneet koneen ääressä kirjoitellessaan vähissä vaatteissa. Mä istun usein tässä kylpytakissa, kun menen aina suihkun jälkeen koneelle istuskelemaan. Alasti en sentään ole tainnut istua, mutta nytkin yöasussa.
Viestisi näyttää olevan kirjoitettu keskellä parasta iltapäivää, joten tuo yöasun käyttäminen tuntuu... erikoiselta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Werther, varovasti, varovasti...

Tuo kommenttisi ei mitenkään liittynyt otsikkoon ja muutenkin se oli erittäin arvelluttava. Nimim. girlzilla on näet alaikäinen, joten tuollaisten kommenttien takia tämä ketju suljetaan alta aikayksikön. Ole mies ja palaa ruotuun! Täällä ei vitsiä väännetä, ettei paljon puhuttu "kukkahattutäti" tule kolkuttamaan pampulla ovelle! Understood?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti werther

Viestisi näyttää olevan kirjoitettu keskellä parasta iltapäivää, joten tuo yöasun käyttäminen tuntuu... erikoiselta.

Okei, taas off-topic, mutta mulle yöasun pitäminen keskellä iltapäivää lomapäivänä ei ole ollenkaan kummallista. Jos herää tuossa kahdentoista aikoihin, ja en oo heti lähdössä mihinkään, niin yöasu mulla saattaa olla vielä kuuden aikaa illalla.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Werther, varovasti, varovasti...

Viestin lähetti Predator
Tuo kommenttisi ei mitenkään liittynyt otsikkoon ja muutenkin se oli erittäin arvelluttava. Nimim. girlzilla on näet alaikäinen, joten tuollaisten kommenttien takia tämä ketju suljetaan alta aikayksikön. Ole mies ja palaa ruotuun! Täällä ei vitsiä väännetä, ettei paljon puhuttu "kukkahattutäti" tule kolkuttamaan pampulla ovelle! Understood?
Ai perkele! Pitääpä olla jatkossa varovainen. Mutta vaikka girlzilla olisi keski-ikäinen iso ruma mies, niin tuntuu se yhtäkaikki oudolta istua pyjama päällä iltapäivällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös