”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 622 169
  • 2 196

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli noita Buffalo Wings sipsejä ostettua kun CityMarketissa poikkesin, tulisuus oli pieni pettymys vaikka en supertulista odottanutkaan, pitää varmaan seuraavaksi ostaa musta pussi testiin. Maku kyllä näissäkin on erittäin hyvä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostakaa vaan niitä Blairin Cheddarsipsejä. Ehdottomasti parhaan makusia,ja tulisuutta on tarpeeksi, mutta ei liikaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa mustassa pussissa on vain se sisältö tulisuutta lukuun ottamatta ainakin meikäläisen suuhun jopa karmaisevan pahaa verrattuna siihen keltaiseen.

Makuasioita nämä, mun mielestä taas noissa tulee parhaiten esiin se sipsin oma maku. Kyllähän nämä Buffalo Wings -ja cheddarmaustetut ovat hyviä nekin, mutta jotenkin vaan nuo tulisimmat maistuvat parhaalta. Tosin mä tykkään muutenkin ihan tavallisista sipseistä eniten, siis ihan vaan suolalla maustetuista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen alkanut maustaa ihan perusperunalastuja itse cayennepippurilla, chilijauheella ja/tai valkosipulijauheella. Näin saa itselleen sopivan tulisia perunalastuja.

Suosittelen kokeilemaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Minä olen alkanut maustaa ihan perusperunalastuja itse cayennepippurilla, chilijauheella ja/tai valkosipulijauheella. Näin saa itselleen sopivan tulisia perunalastuja.

Suosittelen kokeilemaan.

Sinut ja makusi tietäen, riittääkö purkillinen maustetta?
 

Jindebyne

Jäsen
Tarttuipa silmään viime kauppareissulla paahtoleipä, jossa on hiilareita saatu kivasti karsittua, Perheleipureiden Karppinen nimeltään.

En ole itse minkään lahkon jäsen, mutta noin ylipäänsä tulee hiukan katsottua aina noita turhia hiilareita yms. Tästä sitten löytyikin mainio aamupalaleipä, jossa on vielä kivasti siemenetkin antamassa makua. Hakkaa maussa perus paahtoleivän aika selkeästi, jos se nyt jonkunlainen saavutus on?

Tässä vielä linkkiä valmistajan sivuille, jossa on tuoteseloste mitä kaikkea pahaa tästäkin elintarvikkeesta löytyy:

http://www.perheleipurit.fi/Tuotteet?groupid=67&id=460

Tulen varmasti ostamaan jatkossakin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulen varmasti ostamaan jatkossakin.
Olen itse tänä vuonna vähentänyt hiilareita, ihan vähähiilihydraattisella en kuitenkaan elä vaan ravintoloissa saatan syödä ihan normaaleja annoksia. Kotona en taasen käytä viljatuotteita ollenkaan.

Kyseistä leipää on tullut syötyä pari viikkoa ja täytyy myös kehua. On hemmetin hyvän makuista, varsinkin paahdettuna.

Kuitua taitaa leivässä olla 14 % ja kananmunaa käytetty enemmän. Laatu selittää tavallista paahtoleipää korkeamman hinnan.
 

Jindebyne

Jäsen
Olen itse tänä vuonna vähentänyt hiilareita, ihan vähähiilihydraattisella en kuitenkaan elä vaan ravintoloissa saatan syödä ihan normaaleja annoksia. Kotona en taasen käytä viljatuotteita ollenkaan.

Kyseistä leipää on tullut syötyä pari viikkoa ja täytyy myös kehua. On hemmetin hyvän makuista, varsinkin paahdettuna.

Kuitua taitaa leivässä olla 14 % ja kananmunaa käytetty enemmän. Laatu selittää tavallista paahtoleipää korkeamman hinnan.

Juu varsinkin tuo ylimääräisen viljan korvaaminen kananmunalla tuo mielestäni leipään semmoisen erityisen kuohkeuden ja muutaman päivän pöydällä seisonut paketti kantaa sisällään juuri ostetun tuntuisia viipaleita.

Paahdettuna en ole vielä päässeyt kokeilemaan kun vanha paahdin sanoi itsensä irti ja aiemmin tullut leipää vedettyä sen verran niukasti ettei ole uudelle ollut tarvetta. Nyt voisi senkin hankkia.

Hinta tosiaan unohtui mainita omassa viestissäni. Tililtä rapsahti 3,10 euroa osuuskaupan kassaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinut ja makusi tietäen, riittääkö purkillinen maustetta?

Kyllä on riittänyt, ainakin toistaiseksi. En siis ole koko purkillista laittanut (vielä) yhtäkään noista.

Riippuen tilanteesta, yleensä teen (minun makuuni) miedon version. Suosittelen muillekin mietoa versiota, jos ette ole varmoja, että muistatte pestä joka kerta ennen vessassa käyntiä kätenne riittävän hyvin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Tarttuipa silmään viime kauppareissulla paahtoleipä, jossa on hiilareita saatu kivasti karsittua, Perheleipureiden Karppinen nimeltään.

En ole itse minkään lahkon jäsen, mutta noin ylipäänsä tulee hiukan katsottua aina noita turhia hiilareita yms. Tästä sitten löytyikin mainio aamupalaleipä, jossa on vielä kivasti siemenetkin antamassa makua. Hakkaa maussa perus paahtoleivän aika selkeästi, jos se nyt jonkunlainen saavutus on?

Tässä vielä linkkiä valmistajan sivuille, jossa on tuoteseloste mitä kaikkea pahaa tästäkin elintarvikkeesta löytyy:

http://www.perheleipurit.fi/Tuotteet?groupid=67&id=460

Tulen varmasti ostamaan jatkossakin.

Kiitos, nyt löytyi minullekin leipä. Suuri leivän ystävä toki olen, mutta olen todella yrittänyt karsia hiilarit minimiin ja leipä on ainoa elintarvike joka tuottaa ongelmia tuolla saralla. Toivottavasti ei enää tuon löydön jälkeen.
 

Egonomic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Mestis KalPa
Kiitos, nyt löytyi minullekin leipä. Suuri leivän ystävä toki olen, mutta olen todella yrittänyt karsia hiilarit minimiin ja leipä on ainoa elintarvike joka tuottaa ongelmia tuolla saralla. Toivottavasti ei enää tuon löydön jälkeen.

Hyvä vaihtoehto on myöskin Uotilan maalaisruislimppu. Hiilareita 100g:ssa 29g eli aika paljon enemmän kuin Karppisessa, mutta leivässä ei käytetä hiivaa ja kaikki käytetyt jauhot/jyvät on ruista.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tämä on kyllä aivan varma fakta, että muovipullokokis maistuu selkeästi erilaiselle, kuin lasipullossa tai tölkissä myyty. Mieluiten sitä tölkissä ostaisin mutta vaakakupissa kun painaa litrahinta 0,79 vs 1,52 niin ei siinä paljoa vaihtoehtoja jää.
Kyllä tölkkikama parempaa on, varsinkin kun se on aina tuoretta. Mutta ei se hintakaan paha ole. Liekö sitten joku Coca-Cola -kampanja, mutta noita 15-packeja on ainakin ollut tarjolla hintaan 7,95. ja jossain jopa 6-pack 3 euroa, mutta se taisi olla joku hetken tarjous. Tuossa 15-packissa litrahinnaksi tulee 1,10 e, tai jotain. Ei ole mun mielestä paha.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä tölkkikama parempaa on, varsinkin kun se on aina tuoretta. Mutta ei se hintakaan paha ole. Liekö sitten joku Coca-Cola -kampanja, mutta noita 15-packeja on ainakin ollut tarjolla hintaan 7,95. ja jossain jopa 6-pack 3 euroa, mutta se taisi olla joku hetken tarjous. Tuossa 15-packissa litrahinnaksi tulee 1,10 e, tai jotain. Ei ole mun mielestä paha.

Nythän on cokiksen joku juhlavuosi menossa, joten tavaraa saa vähän joka puolelta helvetin halvalla. Ensi vuonna turha odottaa enää tuollaisia hintoja.

Rainbow Festival oli muuten pirun hyvää, kiitos kaikille vinkanneille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Molemmat varmaan aikaisemminkin tässä ketjussa mainittuja, mutta Stockmannilta (varmaan muualtakin, mutta oulussa ainoa varma paikka) löytyy Hellmann's-majoneesia ja French's-sinappia. En olisi ikinä uskonut että majoneeseissa voi olla niin suuria eroja ennen Hellmannssin ihmeaineen kokemista. Käsittämätöntä miten periaatteessa pelkästään rasvasta koostuvasta aineesta voi saada jopa raikkaan makuista. French's-sinappi taas on monille jo tuttu, jos on koskaan Subwaystä tullut kastikkeeksi valittua 'Amerikan Sinappi'. Hillittömän hyvää tavaraa grillimakkaran kanssa ja leikkele-voileipien välissä. Täydellista hodari-sinappia. Kyllä ne ameriikan-serkutkin jotain osaavat. Tämmöisen etikkais-rasvaisen paskamätön osalla ovat varmaan aivan kuninkaita. Nykymuotoinen pizzakin on aika pitkälti keksitty chicagossa. Ylistäkäämme kaikki rasvan ylivaltaa!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voi pojat teidän Karppisianne. Ymmärrän kyllä, että hiilareita on ihan suotavaa vähentää itse kunkin, mutta kyllä mä sen tekisin mieluummon niin, että pienentäisin kunnon leipien annoskokoja kuin vetäisin jotain säilöntäaineellista pussileipää. Ihan kaikella kunnioituksella, mutta jos leipä on parin päivän jälkeen kuin tuoretta, se kertoo tasan tarkkaan vain siitä, että se on painekyllästetty jollain paskalla. Valintakysymyksiähän nämä ovat, enkä kirjoitata tätä suunnattoman kiihkon ja pyhän raivon vallassa, vaan mun puolestani jokainen ostakoon mitä tykkää. Itse kuitenkin asetan raaka-aineet, laadun ja maun muutaman hiilarigramman säästön edelle. Esim. joku täysrukiinen limppu vie tuota muovipullaa aivan varmasti 100-0.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Laatu selittää tavallista paahtoleipää korkeamman hinnan.
Joo, tai sitten se, että on tiedossa jengin maksavan näistä funktionaalisista tuotteista mukisematta korkeampaa hintaa. Muovipussileivän kohdalla on turha puhua laadusta isojen leipomoiden kohdalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, tai sitten se, että on tiedossa jengin maksavan näistä funktionaalisista tuotteista mukisematta korkeampaa hintaa. Muovipussileivän kohdalla on turha puhua laadusta isojen leipomoiden kohdalla.
Leivässä on käytetty yhtä säilöntäainetta (E200), mikä on varmasti saman verran tai vähemmän mitä muidenkin muovipussileipien kohdalla. Muita E-koodeja ei näyttäisi olevan. Hiilihydraattien määrä on saatu vähemmäksi käyttämällä siemeniä ja kananmunaa, minkä vuoksi leivässä on hyvää rasvaa ja proteiinia hiilihydraatin sijaan. Kananmuna ja siemenet ovat kalliimpia ravintoaineita kuten vaikkapa vehnäjauho. Hiilihydraattien vähyys ei siis ole saavutettu keinotekoisten lisäaineiden avulla, vaan käyttämällä kalliimpia raaka-aineita. Tämän vuoksi kirjoitin laadusta.

Luonnollisesti kyseistä leipää pitää verrata muihin muovipussileipiin, ei itse leivottuun tai aamulla leipomosta haettuun leipään. Vai vertaatko sinä kalapuikkoja tuoreeseen kalaan? Harvinaisen typerää.

Itse leipomalla voi kyllä tehdä myös vähähiilihydraattista leipää, mutta ei minulla ole ainakaan aikaa leipoa itselleni joka päivä tuoretta leipää.

Viestisi tunteellisuudesta huomaa sinun mutuilevan. Ei siinä, ymmärrän että vituttaa. Suosittelen vitutusketjua.

Leivässä on muuten 14 % kuitua, mikä näyttäisi olevan suunnilleen yhtä paljon kuin kehumassasi ruiksesta leivotussa limpussa.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Luonnollisesti kyseistä leipää pitää verrata muihin muovipussileipiin, ei itse leivottuun tai aamulla leipomosta haettuun leipään. Vai vertaatko sinä kalapuikkoja tuoreeseen kalaan? Harvinaisen typerää.

Itse leipomalla voi kyllä tehdä myös vähähiilihydraattista leipää, mutta ei minulla ole ainakaan aikaa leipoa itselleni joka päivä tuoretta leipää.

Tuota lisäainetta saa myös ihan tavallisista hilla-marjoista ja pihlajanmarjoista. Tämähän taas olisi niin perkeleen luomua jos sen itse sieltä puristaisi omaleipomaan leipään.

Nykyäänhän on muotia tuomita kaikki "ei luomu". Kaikki mitä kaupassa myydään on saatanasta ja oikeata ruokaa saa vaan jos itse tappaa lehmän ja siivuttaa siitä sitten leivän päälle. Yleensä samat ihmiset myös messuavat pahasta Yhdysvalloista ja rahan mahdista.

Jaa että mistä huomaa, että suomalaisilla on asiat liian hyvin?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuota lisäainetta saa myös ihan tavallisista hilla-marjoista ja pihlajanmarjoista. Tämähän taas olisi niin perkeleen luomua jos sen itse sieltä puristaisi omaleipomaan leipään.

Nykyäänhän on muotia tuomita kaikki "ei luomu". Kaikki mitä kaupassa myydään on saatanasta ja oikeata ruokaa saa vaan jos itse tappaa lehmän ja siivuttaa siitä sitten leivän päälle. Yleensä samat ihmiset myös messuavat pahasta Yhdysvalloista ja rahan mahdista.

Jaa että mistä huomaa, että suomalaisilla on asiat liian hyvin?
Jep. Huvittavinta on, että sampiokin kehuskelee "kunnon" leipien olevan terveellisiä ja kannattavia syödä. Heti perään kuitenkin hän ilmoittaa, että hiilihydraatteja kannattaa vähentää juuri näistä "kunnon" leivistä. Logiikka?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Leivässä on käytetty yhtä säilöntäainetta (E200), mikä on varmasti saman verran tai vähemmän mitä muidenkin muovipussileipien kohdalla. Muita E-koodeja ei näyttäisi olevan. Hiilihydraattien määrä on saatu vähemmäksi käyttämällä siemeniä ja kananmunaa, minkä vuoksi leivässä on hyvää rasvaa ja proteiinia hiilihydraatin sijaan. Kananmuna ja siemenet ovat kalliimpia ravintoaineita kuten vaikkapa vehnäjauho.
Säilöntäaineita kuitenkin, mitä ei monissa kunnon leivissä ole. Kananmuna leivässä epäilyttää, tosin voipihan se olla ihan jees tapa kääntää protsku-hiilari -suhdetta. Siemenille peukku. En jaksa silti uskoa, että isoille toimijoille noista aiheutuu tuplasti kustannuksia, vaan kyllähän tässä nyhdetään löysät rahat pois. Ei siinäkään toki mitään pahaa ole, jos tykkäät maksaa tuosta leivästä juuri tuon verran.

Luonnollisesti kyseistä leipää pitää verrata muihin muovipussileipiin, ei itse leivottuun tai aamulla leipomosta haettuun leipään. Vai vertaatko sinä kalapuikkoja tuoreeseen kalaan? Harvinaisen typerää.
Sitä pitää verrata saman leipätiskin muuhun tarjontaan, ei toki itse tehtyyn.

Viestisi tunteellisuudesta huomaa sinun mutuilevan. Ei siinä, ymmärrän että vituttaa. Suosittelen vitutusketjua.
Aika huikeaa. Miksi minua pitäisi sen erityisemmin vituttaa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Säilöntäaineita kuitenkin, mitä ei monissa kunnon leivissä ole. Kananmuna leivässä epäilyttää, tosin voipihan se olla ihan jees tapa kääntää protsku-hiilari -suhdetta. Siemenille peukku. En jaksa silti uskoa, että isoille toimijoille noista aiheutuu tuplasti kustannuksia, vaan kyllähän tässä nyhdetään löysät rahat pois. Ei siinäkään toki mitään pahaa ole, jos tykkäät maksaa tuosta leivästä juuri tuon verran.
Toki siinä maksataan extraa, koska kilpailevia tuotteita ei ainakaan vielä ole. Yksin asuvana on vähän pakko ostaa säilöntäaineellista leipää, koska joka päivä ei ole varaa/aikaa ostaa uutta leipää, josta menisi iso osa hukkaan. Yleisesti ottaen olen kyllä säilöntäaineita ja muita höttöjä vastaan.


Sitä pitää verrata saman leipätiskin muuhun tarjontaan, ei toki itse tehtyyn.
Kyllä. Tästä leivästä löytyy ylivoimaisesti eniten kuitua kun vertaa muihin paahdettaviin leipiin, ja kaikkiin leipiin verrattaessa ainoastaan parissa jälkiuunileivässä on enemmän kuitua (18 % > 14 %). Proteiinia leivästä löytyy enemmän kuin muista leivistä. Maun puolesta leipä vetää myös vertoja muille paahtoleiville. Ymmärrän kyllä, että monelle rukiista tehty leipä on maukkaampaa.


Aika huikeaa. Miksi minua pitäisi sen erityisemmin vituttaa?
Viestistäsi huomasi, että karppaus muoti-ilmiönä taitaa ärsyttää. Voit korjata jos olen väärässä.

Itselläni paino on tippunut karppaamisen avulla 10 kiloa, ja olo on parempi kuin koskaan. Ylipäätänsä tähän "valintaan" olen ollut tyytyväinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuota lisäainetta saa myös ihan tavallisista hilla-marjoista ja pihlajanmarjoista. Tämähän taas olisi niin perkeleen luomua jos sen itse sieltä puristaisi omaleipomaan leipään.
Ok, mua nyt lähtökohtaisesti ei noissa pussileivissä kiehdo E-yhdistelmät, mutta jos tuo on faktaa, niin hyvä näin.

Nykyäänhän on muotia tuomita kaikki "ei luomu". Kaikki mitä kaupassa myydään on saatanasta ja oikeata ruokaa saa vaan jos itse tappaa lehmän ja siivuttaa siitä sitten leivän päälle. Yleensä samat ihmiset myös messuavat pahasta Yhdysvalloista ja rahan mahdista.
Minä syön paljon normiruokaakin, mutta pyrin syömään luomua, koska se maistuu paremmalle kuin suurin osa tavallisesta. Sen suurempaa käännytystyötä tai paasaamista en koe tarpeelliseksi. Voi olla, että heitit tuon yleisesti, mutta kirjoitinpa kuitenkin.
 

J.Petke

Jäsen
Minä syön paljon normiruokaakin, mutta pyrin syömään luomua, koska se maistuu paremmalle kuin suurin osa tavallisesta. Sen suurempaa käännytystyötä tai paasaamista en koe tarpeelliseksi. Voi olla, että heitit tuon yleisesti, mutta kirjoitinpa kuitenkin.

Juu en kohdistanut sinuun. Sitä vaan nykyään paasataan mediassa jatkuvasti ja aina haastatellaan sitä yhtä pappaa joka latoo kaiken aina 100% faktana ja siinä sopivasti myy aina omia kirjojaan samalla.

Ylipäätään aina tällainen joukkohysteria ärsyttää. On se sitten syömisestä tai taloudesta. Itsehän nämä messuaat eivät tajua edes olevansa sitä isoa massaa vaan he ovat aina se "edistynyt" ihmisrotu mikä ihmettelee muiden käytöstä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestistäsi huomasi, että karppaus muoti-ilmiönä taitaa ärsyttää. Voit korjata jos olen väärässä.

Itselläni paino on tippunut karppaamisen avulla 10 kiloa, ja olo on parempi kuin koskaan. Ylipäätänsä tähän "valintaan" olen ollut tyytyväinen.
En kiistä karppauksen etuja, enkä ole kenenkän yksilön valintaa vastaan. Muoti-ilmiöt kyllä ottavat välillä päähän, liittyipä sitten ruokaan, vaatteisiin tai mihin tahansa, jos niitä erityisen paljon hehkutetaan tai tuputetaan. Samoin kyllä ottaa päähän sekin, jos jokin oma, hyväksi havaittu valinta tuomitaan muoti-ilmiöksi ja vähätellään etuja sen vuoksi. Notta kaikki siis ottaa päähän, näin lyhyesti ilmaistuna. Tai sitten ei.

Turhia hiilareita vedän minäkin aika paljon, ja olen ajatellut jo jonkin aikaa, että pitäisi vähentää tuota mössöä. En tykkää mistään totaalisesta, ja koska rakastan erityisesti leipiä ja aika monia ruokia, joihin kuuluu hiilareta, en todellakaan voi kuvitella itseäni täyspaastossa niiden suhteen. Mutta se meneekin jo muiden ketjujen aiheeksi.

Jep. Huvittavinta on, että sampiokin kehuskelee "kunnon" leipien olevan terveellisiä ja kannattavia syödä. Heti perään kuitenkin hän ilmoittaa, että hiilihydraatteja kannattaa vähentää juuri näistä "kunnon" leivistä. Logiikka?
Niin, siis meinasin sitä, että ne maistuvat ja tuntuvat oikeilta leiviltä, ja jos hiilarit pelottavat, voi annoskokoa pienentää. Itseäni nyt vain ei erityisemmin houkuttele nuo isojen leipomoiden muovipusseihin pakatut, nahkean kuohkeat tuotokset. Leipä leipänä. Mutta... jos tykkää tuosta niin siinähän saa ihan ok ravintoarvot ja helposti syötävän leivän.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Leipomossa käydessä tarttui mukaan tämä Karppinen, onhan tämä aika erilaista leipää. Hieman vaahtomuovimainen koostumus ja suutuntuma vähintään erikoinen, kananmuna taitaa tehdä sen. Kovansitkeän ruisleivän ystävänä pitäydyn edelleen ruisleivässä.

Rainbow Festival limu testattu, ei Pommacille pahasti maussa häviä ja hinnassa voittaa reilusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös