”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 623 718
  • 2 197

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Sillä erotuksella, että kovatehoinen liikunta vaatii polttoaineekseen nopeita hiilihydraatteja, joita elimistö käyttää tuolloin polttoaineenaan, koska rasvan käyttö tuossa tilanteessa on liian hidasta.
Aika kovatempoista pitää kyllä liikunnan olla, jos ei VHH:lla pärjää. Itsellä aktiivista liikkumista n. 8 tuntia / viikko + duunimatkat pyörällä, eikä mitään ongelmaa ole palautumisessa koskaan ollut. Alkuun vedin lisähiilareita palautusjuomassa, mutta nyt olen luopunut myös niistä. Lihasmassa kasvaa koko ajan, rasvaprosentti on nyt pysynyt hyvin pitkälti samassa vuoden verran, paitsi kesäksi tiputtelin siitä ihan tarkoituksella pari prosenttia pois.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Aika kovatempoista pitää kyllä liikunnan olla, jos ei VHH:lla pärjää. Itsellä aktiivista liikkumista n. 8 tuntia / viikko + duunimatkat pyörällä, eikä mitään ongelmaa ole palautumisessa koskaan ollut. Alkuun vedin lisähiilareita palautusjuomassa, mutta nyt olen luopunut myös niistä. Lihasmassa kasvaa koko ajan, rasvaprosentti on nyt pysynyt hyvin pitkälti samassa vuoden verran, paitsi kesäksi tiputtelin siitä ihan tarkoituksella pari prosenttia pois.

Sanotaanko näin, että kehosta saa hiilihydraattien avulla paljon enemmän tehoja irti. Väittäisin, että esim. kymppitonnin ME:tä ei juosta ilman hiilihydraatteja. Saati voiteta Tour de Francea.

Itsekin harjoittelen usein vähäisillä hiilihydraattimäärillä, mutta tuolloin harjoitukset ovat aika matalasykkeisiä. Maksimisykkeillä tapahtuvaan harjoitukseen en viitsi taas ilman hiilareita lähteä, koska tehoja ei vaan saa kropasta irti ilman hiilareita.
 
Sillä erotuksella, että kovatehoinen liikunta vaatii polttoaineekseen nopeita hiilihydraatteja, joita elimistö käyttää tuolloin polttoaineenaan, koska rasvan käyttö tuossa tilanteessa on liian hidasta.

Perussohvaperuna tai matalilla sykkeillä hiihtelevä kuntoilija pärjää kyllä ilmankin.

Tämä totta. Sanotaan, että 100m juoksu sujuu huipuilla ihan hyvin vielä ilman minkäännäköisiä hiilihydraattivarastoja, mutta kaikki tuosta pidempikestoiset suoritukset vaativat kyllä hiilihydraatteja. KP varastot riittävät korkeintaan muutaman kymmenen sekunnin maksimaaliseen suoritukseen, ja jos sen jälkeen halutaan suoritusta jatkaa maksimaalisesti, on energiaa tuotettava anaerobisesti hiilihydraateista. Rasvoistakin totta kai muodostetaan tuolloinkin jatkuvasti energiaa, mutta ei riittäviä määriä riittävän nopeasti. VHH:llakin pärjää ihan hyvin moni urheilijakin, mutta useassa lajissa huippu-urheilijoiden on saatava hiilihydraatteja, muuten se näkyy suorituksessa.

Hyvä korjaus. Nykypäivänä tahtoo unohtua, että joku saattaa tehdä jotain muutakin kuin istua ja maata.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon oikeastaan viimeisen vuoden elänyt Subwayn patongeilla. Hakkaa mennen tullen esim. mäkkärin safkat. Harvemmin mä nykyään kotona jaksan mitään isompaa väsätä. Tänään otin taas perinteisesti päivän subin, mutta kotona pistin vielä southwest -kastikkeen jatkoksi chipotle-majoneesia, josta olen viime aikoina innostunut.
 

Ralph

Jäsen
Marlin Vital Mustikka-Aronia-Rypäle -mehu. Taisin jäädä jopa koukkuun. Joskus tuli maistettua ja tykästyin heti. Parikin litran tönikkää voi mennä päivässä ihan hujahduksessa. Yhtenä arki-iltana kun join tietokoneella tätä huippumehua, huomasin sen loppuneen ja vein tiskipöydälle. Yllätyin kun siellä oli seitsemän tyhjää purkkia vaikka juuri oli kartongit kerätty.

Teknisiä tietoja Marlin kotisivuilta. Sisältää myös kuvan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Valkosipuli-Bonjour (normaalirasvainen, ei mikään kevytversio) antaa helposti loistavan lisän näin kesäaikaan grillatuille kesäkurpitsalle ja maissille, suosittelen.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Marlin Vital Mustikka-Aronia-Rypäle -mehu. Taisin jäädä jopa koukkuun. Joskus tuli maistettua ja tykästyin heti. Parikin litran tönikkää voi mennä päivässä ihan hujahduksessa. Yhtenä arki-iltana kun join tietokoneella tätä huippumehua, huomasin sen loppuneen ja vein tiskipöydälle. Yllätyin kun siellä oli seitsemän tyhjää purkkia vaikka juuri oli kartongit kerätty.

Teknisiä tietoja Marlin kotisivuilta. Sisältää myös kuvan.

Minä läskinä en ole mikään kritisoimaan, mutta nykyisillä ruokailutottumuksilla tuollainen 840kcal juotuna kuulostaa aika hurjalta. Muistan, että tuo on todella hyvää, mutta sokerilimpparit ja mehut ovat itse perkeleen keksimiä.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Minä läskinä en ole mikään kritisoimaan, mutta nykyisillä ruokailutottumuksilla tuollainen 840kcal juotuna kuulostaa aika hurjalta. Muistan, että tuo on todella hyvää, mutta sokerilimpparit ja mehut ovat itse perkeleen keksimiä.

Tähän sama. Äkkiä luulis mehun olevan terveellistä, mutta melko paljon on potkua tossa tuotteessa.

Eilen sain golfkisan yhteydessä semmosen muropatukan, Nestle Fitness Chocolate Cereal Bar tais olla virallinen nimi. Kuitenki sella murohässäkkä-patukka, missä oli valkosuklaata nimeks mukana. Energiaa oli / patukka luokkaa 90 kcal ja rasvaa parisen grammaa. Huomattavasti maistuvampaa ku vastaa Alpen-patukka, missä energiaa on kuitenki se 70kcal. Eli suosittelen kaikille meille läskeille, varsinki jos haluaa vähemmän läskiks.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tehtiinpä eilen pitkästä aikaa tortilloja ja Citymarketista tarttui mukaan Pirkka Chipotle salsa-purkki. Oli muuten juuri sopivan tulista tälläiselle, joka ei chilihullu ole. Suosittelen.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Playn maitokaakao. Siinä vasta ihana juoma. Siihen olen itse jäänyt täysin koukkuun.
Vahva sama, joskin jo aika monetta vuotta. Olisiko nyt n. 6 vuotta sitten kun tuota ihanaa eliksiiriä ensimmäisen kerran maistoin ja sille tielle jäätiin. Nykyään kyllä vähän harvemmin tulee juotua, kun kuitenkin aika roimasti kaloreita yhteen litraan on saatu tungettua ja koitan edes vähän katsoa ettei tämä elintasomaha lähtisi enempää kasvamaan. Huomionarvoista ko. juomassa on myös se, että litran juotua paskattaa välittömästi, vaikkei olisi edes syönyt mitään. Toimii siis varsin hyvin myös ulostuslääkkeenä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Vahva sama, joskin jo aika monetta vuotta. Olisiko nyt n. 6 vuotta sitten kun tuota ihanaa eliksiiriä ensimmäisen kerran maistoin ja sille tielle jäätiin. Nykyään kyllä vähän harvemmin tulee juotua, kun kuitenkin aika roimasti kaloreita yhteen litraan on saatu tungettua ja koitan edes vähän katsoa ettei tämä elintasomaha lähtisi enempää kasvamaan. Huomionarvoista ko. juomassa on myös se, että litran juotua paskattaa välittömästi, vaikkei olisi edes syönyt mitään. Toimii siis varsin hyvin myös ulostuslääkkeenä.

Ja tuota ei missään nimessä kannata juoda sen jälkeen kun on syönyt. Tosin myöskään ei kannata heti tyhjään mahaan juoda. Täytyy tuota tosiaan taas ostella, ollut pieni taukokin siitä. Mutta silti niin jumalaista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tropicana Pure premium - 100% pure squeezed fruit.

Sitä saa myös New Jerseyn Alepoista, ainakin Sopranos-sarjassa se oli kovasti näkyvillä product placementin kautta. Käsikirjoittajat ilmeisesti kyrpä otsassa olivat kirjoittaneet Tonylle siitä ihan vuorosanatkin: "pitääkö tässä olla niin isoja kimpaleita, että on tukehtua" tjsp. Mutta kyllä, Tropicanaa saa Oulunkin Alepoista ja jopa S-marketeista. Kuten myös Play-maitokaakaota eli kylmää kuumaa suklaata (terveiset haluaisin lähettää Viisikko-kirjojen kääntäjälle). Ja olen minäkin totisesti niitä ostellut ja löytöinä elintarvikkeiden saralla pitänyt.

Haluaisin lisätä ketjun antiin Polar-näkkileivän. On kuni überohutta näkkirieskaa. Sen päälle merisuola-Ingmariinia. Jo vot.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Tämä ei ole löytö, vaan etsintäilmoitus. Näin jossain, että jenkeissä myydään Coca-Cola Vanilla Zeroa! Mahtaako saada jostain tilattua, tai ostettua Suomesta?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yhtä hyvää saat halvemmalla Lidlistä, eli sitä lasipurkkista 0,75 litran kamaa tai litran muovipurkeissa.
Ei ne ihan tarkalleen ottaen samalta tunnu hörpättynä, mutta hyviä ovat molemmat ja aitoa tavaraa on kummassakin tölkissä. Tuntumani on, että hedelmälihan määrä tai rakenne tai molemmat eroavat noissa hieman toisistaan. MItään väliä tuolla ei tietysti ole, ainakaan itselleni. Lasipulloversiota en yleensä viitsi ottaa Lidlistä mukaan, koska lasiromun kertyminen nurkkiin on epämukavaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun makuuni Lidlin muovipulloinen on parasta, tosin voi olla, että siinä on samaa matskua kuin lasipullossakin ja kuvittelen loput. Toki Tropicanaakin ostan, jos ei tuoremehua ole kotona ja kauppareissu on suuntautunut etäälle Lidlistä.

Lidlin ulkopuolella sorrun joskus nuukuuksissani myös Arlan God Morgon-sarjaan, Florida on ainakin ihan hyvää, ja Marlin Tarhurin omenatäysmehuun. Molemmat ovat soivan makeita ja pehmeitä maultaan, eikä niihin ole pumpattu sokeria lisää. Ovat sitten toki tiivisteistä tehtyjä, lihariekaleilla tuunattuja, tai lähinnä tuo Florida.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ovat sitten toki tiivisteistä tehtyjä, lihariekaleilla tuunattuja, tai lähinnä tuo Florida.
Vaikka monet tuoremehut ovat feikkejä, niin jotkut on saatu muistuttamaan varsin aidon tuntuisesti oikeaa mehua. Onhan noissa silti vissi ero, jos jotain Tropicanaa tai Lidlin täysmehua maistelee yhdessä jonkin tiivisteestä tehdyn vaikkakin parannellun tuotteen kanssa.

Tuoreesta appelsiinista vastapuristettu mehu on toki parasta, mutta tätä nyt ei saa Suomessa juuri kaupoista, kai. Muutamissa hotelleissa asiakkailla on mahdollisuus surauttaa itselleen varmasti tuoretta appelsiinimehua. On herkkua ja elävöittää mainiosti hotelliaamiaista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Israelissa tuotiin pallerot suoraan pihalta aamupalalle, jossa sitten surruuteltiin mehut ulos. Aika tuoretta oli. Ja hyvää. Tuolloin kun ei oluen päälle ymmärtänyt, niin tulihan tuota appelsiinimehua juotua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Omaksi mehusuosikikseni on Lähi-Idän maissa liikkuessa muodostunut tuorepuristettu ja sokeroitu avokadomehu. En osaa kuvitella että Suomesta saisi tuollaista edes ei-tuoreena versiona. Ainakin Emiraateissa käydessäni avokadomehu on aina lähes pakko-ostos, ja varmat avokadomehun ostopaikat on ainakin Dubain ja jossain määrin Abu Dhabinkin osalta kartoitettu...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Viikunahillo, tuo jokaisen nelikymppisen heteromiehen peruselintarvike heti lenkkimakkaran jälkeen.

Ai että on mainiota esimerkiksi vuohen- ja sinihomejuuston kanssa. Nyt nautiskelen iltaherkkulautasta, jossa pääosassa ovat gorgonzola, Musta Castello ja maalaisbrie, joiden kera Pirkka-viikunahilloa ja mustia rypäleitä. Kokonaisuuden täydentää hyvätasoinen portviini.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tämä ei ole löytö, vaan etsintäilmoitus. Näin jossain, että jenkeissä myydään Coca-Cola Vanilla Zeroa! Mahtaako saada jostain tilattua, tai ostettua Suomesta?

Sai ostettua Virtain S-marketista! Kaksi tölkkiä ostin maistiksi, kun olin ohikulkumatkalla pari viikkoa sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös