ÄTPPOMK Online 24h – raportoi tänne tönimisistä!

  • 327 000
  • 2 488

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Liikutuksen vallassa hyväksyn jäseniksi bozikin ja BR:n ja sille BR:lle ei tarvitse edes mainita asiasta. Kyllä se pian huomaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Viestin lähetti JHag
Liikutuksen vallassa hyväksyn jäseniksi bozikin ja BR:n ja sille BR:lle ei tarvitse edes mainita asiasta. Kyllä se pian huomaa.

Niih! Penan faksi lauloi jo ajat sitten! Ja aikamoista melua pitikin! Tämä räminä johtui varmaankin pitkästä käyttötauosta... Minun faksin vai Penan, sitä en kerro. Saatte päätellä ihan itse... ; )

Ja KIITOS kunniasta arvon JHag! =))

PS.Kiitokset myös Olkulle suosituksista...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Liikutuksen vallassa hyväksyn jäseniksi bozikin ja BR:n ja sille BR:lle ei tarvitse edes mainita asiasta. Kyllä se pian huomaa.
Minä myös kiitän kunniasta. Ultimate saavutettu. Jatketaan.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti bozik
Ps. kunnon penailun hengessä, enköhän löydä jonkun nettikoneen tuossa suomenkielta taitamattomien idioottien maassa. Ja kun sen nettiyhteyden löydän, kommentoin oululaisittain kaikkea mitä en nähnyyt.

T; Glen

Asiaa. Tervetuloa joukkoon, joka jättää kaikki kylmäksi. Paitsi Grapan. Kommentointi ja raportointi on suotavaa varsinkin silloin kun itse asiasta ei ole mitään hajua. Muista tulla sitten viimeviikon kevättalkoisiin, joka muuten lienee unohtunut itse Johtokunnaltakin?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä onko tätä jopa lekentaariseksi tunnustettua lorua tai laulunpätkää täällä vielä esitetty, mutta menkööt nytten.

Se menee näin että:

"Uh, ah Pentti, työnnä vielä sentti."
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen miettinyt että meinaako tuo "sentti" tuossa kirjoittamassani lorussa sitä rahanmäärää jonka Pentti vielä voisi sijoittaa, pelaajiin nimenomaan? Vai kenties purukumia?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Stonecold
Asiaa. Tervetuloa joukkoon, joka jättää kaikki kylmäksi. Paitsi Grapan. Kommentointi ja raportointi on suotavaa varsinkin silloin kun itse asiasta ei ole mitään hajua. Muista tulla sitten viimeviikon kevättalkoisiin, joka muuten lienee unohtunut itse Johtokunnaltakin?
no nyt menee sekaisin, mun pyydettiin siivota tsamps elysee. Penailun hengessä mä räjäytän Eiffelin, sama juttu - ei meil ole käyttöä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Alkokin Penailee

Peña Tejo Crianza, Espanja, Utiel-Requena

Punainen; hieman kehittynyt
Tuoksu: kevyesti nahkainen
Maku: keskitäyteläinen, kovahko, melko voimakas
Rypäleet: Bobal (10 %), Tempranillo (70 %), Garnacha (20 %)

Jos grappa loppuu, niin punaviiniin voi näköjään sitten vaihtaa...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti bozik
Apuva, gredu voi suositella - ainakin se lupas (?)

Näin jäseneksi hyväksymisen jälkeen voin tottakai suositella: suosittelen. Voit käyttää kerhon nimen edessä maskuliinin määräävää artikkelia 'Le' - Le ÄTPPOMK, Paris, France. 'Lähe meneen kun vielä ehdit' on ranskaksi jotakuinkin 'Va t'en quand tu ai le temps', jota on hyvä käyttää Pigallen sivukujilla. Moulin Rougen edessä päivystäville voit todeta 'Nous vayons comme ca' - näillä mennään.

Joku 1970-luvun jälkeen opiskellut, vähän tuoreempi ranskankielentaitoinen korjannee oikeaksi:)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Tositapaus

Viestin lähetti JHag
. Pena avasi viileästi ikkunan, vilkaisi tyyppiä purkkaa jauhaen ja totesi: "Lähe meneen kun vielä ehdit".


Kyllähän tuossa tokaisussa ihan ideaakin on. "Lähe meneen kun vielä pystyt" olisi ollut jo aivan liian lennokasta verbaaliakrobatiaa - niin no, Pentin suussa tuokin olisi kai kääntynyt jotenkin niinku "Lähe pystyyn kun vielä menet".

J.Tamminen olisi tuossa tilanteessa pelkääjän paikalla istuessaan varmaankin kehunut Penan toolamuudia.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti bozik
no nyt menee sekaisin, mun pyydettiin siivota tsamps elysee.
No voi kiesus! Tarkoittaako tämä, että minut yritetään putsata? Siis kääntää? Nyt kyllä katson, että minua tönitään nyt pahemman kerran. Soitan heti Penan apuun. Sille ei vittuilla...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Stonecold
Muista tulla sitten viimeviikon kevättalkoisiin, joka muuten lienee unohtunut itse Johtokunnaltakin?

Johtokunnalta ei unohdu mikään koskaan. Paitsi kännykkä auton katolle, kengät taksiin, hääpäivä, Kossupullo lumihankeen ja joskus jokin vähänkäytetty puhelinnumero.
Esimerkiksi minä vietin kevättalkoita rakentamalla sänkyä, kurittamalla kissaa, puhdistamalla kummitusirkkojen jätöksiä, puhaltamalla pahaäänisellä lehtipuhaltimella kaikenlaista irtorojua naapurin tontille ja olemalla kateellinen kaverilleni, joka on Ilveksen kannattaja - tämä siitä syystä, että minä pahaa pelkään Ilvekseen hankitun Kariyan olevan vuoden sensaatio SM-liigassa.

Ja toveri bozikille, joka lähtee perustamaan Galliaan ÄTPPOMK:n haarakonttoria (onpas rivo yhdyssana ), minä toivotan vilpittömästi onnea ja maksan kestävyyttä tuossa punaviinin luvatussa maassa. Minulla ei ikävä kyllä ole sinulle antaa viemisiksi mitään käteviä ranskankielisiä lausahduksia kun tuosta gallialaisten kielen opiskelusta on kohdallani kulunut jo tautisen monta vuotta - on päässyt unohtumaan. Nämä minä kyllä muistan:

- au clair de la lune mon ami Pierrot = kuutamokeikka ja amia pierettää
- je suis aussi une femme = joku australialainen on mulle femman velkaa
- quelle heure est il? = kuolaava eestiläinen huora
- madame = ns. hellahakuinen kotirouva, patonki kainalossa
- it´s me, LeClerc = valepuku

Ja antaisin vielä vihjeeksi, että älä yritä imitoida brittien kehittämää ranskalaista poliisia nimeltä Inspector Clouseau - nimittäin paikalliset sammakonreiden purijat saattavat tuosta äkämystyneenä vetäistä patongin väärään torveen - siis sinun torveesi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Predator
- au clair de la lune mon ami Pierrot = kuutamokeikka ja amia pierettää

Jollei kysymyksessä olisi arvostettu johtokunnanjäsen, rohkenisin huomauttaa, että se kuuluu suomeksi.

"kuutamokeikka ja ameja pierettää"

selkeästi monikkomuoto, kun siellä on tuo ranskan monikkoa ilmaiseva sana "mon".

Arvostetun johtokunnanjäsenen kyseessä ollessa, niin annampa asian olla huomioimatta.

Sitten arvostettu johtokunnanjäsen mainitsee erään lauseen keskellä, "vilpittömästi onnea ja maksan kestävyyttä".

Miksi arvostettu johtokunnanjäsen maksaa veli bozikin kestävyyttä, kun hän ei taanoin suostunut maksamaan minun taksiajeluanikaan.

No empähän huomata tuostakaan, kun kyseessä on sentään, jos en aiemmin maininnut, arvostettu johtokunnanjäsen.

Älkääkä te muutkaan kertoko, että olen tällaisia itsekseni pohdiskellut.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Olkku


Älkääkä te muutkaan kertoko, että olen tällaisia itsekseni pohdiskellut.

Nii mutku mä ehdin nähdä.
Sinänsä noin yleisellä tasolla kiitän jäsen numero Mul... siis Olkkua noista minun ranskan kielariopin virheitten ansiokkaasta korjaamisesta. Jos/kun ÄTPPOMK joskus tarvitsee ranskan kielen tulkkia, niin ilmeisesti olet höylättävissä?
Sanoinks mä tosiaan höylättävissä? Tarkoitin tietenkin, että käytettävissä? Vähän käytetty simultaanitulkki tekis terää.
Taidanpas piruuttani hieman testata Olkkutulkin ranskantaitoja. Kaikkihan tietävät että Jakomäki on espanjan kielellä Los Jakomäklös, mutta mites se Jakomäki sanotaan ranskaksi?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Predator
Taidanpas piruuttani hieman testata Olkkutulkin ranskantaitoja. Kaikkihan tietävät että Jakomäki on espanjan kielellä Los Jakomäklös, mutta mites se Jakomäki sanotaan ranskaksi?

Mulla on seitsemän maissa, jo yli kaksituntia aikaa siitä, kun olen joutunut ranskaa edes ajattelemaan, joten täytyy myöntää, etten muista. Tietenkin tiedän ja osaan, mutta nyt ei jaksa keskittyä. Kysy joltain muulta tai et saa koskaan sitä itsekkään tietää.

Astiasta toiseen, mikä on Jakomäki. Nimestä voisi päätellä minkäsortin kukkulasta on kyse, mutta en hirviä, kun kello on näin vähän ja menee K18 aiheisiin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Olkku


Astiasta toiseen, mikä on Jakomäki.

No kattopa kö täällä syrjäisessä merenrantakirkonkylässä asuva pygmi luulee oitis, että joka puolella Suomea osataan ja tiedetään Helsingin lähiöitten nimet - kuten Jakomäki. Tai Kontula, Roihuvuori, Puotinharju jne.
En minäkään kyllä tunne nimeltä Rauman "lähiöitä". Vai onko noin pienen kaupungin keskustan ympärillä pitsin lisäksi lähiöitä ollenkaan? Valaise minua ( = ranskaksi: "claire moi, silvuplee").
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Predator
En minäkään kyllä tunne nimeltä Rauman "lähiöitä". Vai onko noin pienen kaupungin keskustan ympärillä pitsin lisäksi lähiöitä ollenkaan? Valaise minua ( = ranskaksi: "claire moi, silvuplee").

Valaisen. Tunnen hiukan heltsinkiä, siellä 12 vuotta-asustaneena, tosin Raumalla en ole asunut, kun kolmisen vuotta, josta siitäkin on yli 20 vuotta-aikaa. Kysyit, kuinka Jakomäki sanotaan ranskaksi, hyvä minä tiedän kuinka, mutta en osaa sitä kirjoittaa.

PS.Huomaatko savolaiset sukujuureni tuosta diplomaattisesta kielikuvakiemurtelusta.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Olkku
Astiasta toiseen, mikä on Jakomäki. Nimestä voisi päätellä minkäsortin kukkulasta on kyse, mutta en hirviä, kun kello on näin vähän ja menee K18 aiheisiin.

Aikoinaan pienen Koillismaalla sijaitsevan Puutteenkylän raavaat poikamiehet tekivät ekskursion tähän nimiherkkään Jakomäkeen. Laihoin tuloksin kuulemma, ostarin ruusut olivat hymyilleet siihen malliin, että raavaat miehet olivat menneet hiljaiseksi. Eivä ole edes toisillensa puhuneet sen reissun jälkeen ja siitä on sentään jo kolmatta vuosikymmentä aikaa. Muuttivat Kuolioon viljelemään kaalia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Olkku


PS.Huomaatko savolaiset sukujuureni tuosta diplomaattisesta kielikuvakiemurtelusta.

Ai että vielä savolainen juuri. Juuri niin. Niin juuri. Juuri tuota minä juuri pelkäsinkin. Vua suattaapi tua ollannii, vua suuattaapi tua ollannii olemattannii?
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tositapaus

Viestin lähetti Stonecold
Muuttivat Kuolioon viljelemään kaalia.

No toivottavasti Kuolion poikien jälkikasvusta kasvoi merkonomeja, jotka tajusivat torimyynnissä laittaa mainosbanderolleihin jotakin muuta tekstiä kuin KUOLION KAALIA?
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä kävi loppupeleissä niin, että Kuolan niemimaalla pääsi vähän lurahtamaan jossain myrkkytehtassa väärää ainetta väärään paikkaan ja tuuli kuskasi muodostuneen myrkkypilven Kuolion ylle. Kuolin kaalien kohtalo oli sinetöity, sato meni. Paikallislehti kirjoitti: "Kuolasta valui kuolo Kuolion kaalien kohtaloksi."

Sitä ennen aihetta sivuttiin jutulla "Puutteenkylän poikien paluu Jakomäestä - ei löytynyt lovee"
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiirailin radiosta Ateenan Ölympialaisten seiväsheittoa ja sielä näytti heiluvan jenkki nimeltä Toby Stevenson. No mitä sitten?

No sitä vain, että kaveri näytti lupaavalta sentteriltä, nimittäin hän hyppää Jofan kypärä päässä, takatukka hulmuten. Eihän tuossa tarvitsi enää kuin pyörittää erkkaa sinne toiseenkin päähän seivästä ja luistimet jalkaan?

Valmista ainesta minusta, pitäisikö lähettää joku pää faksilla stadionille ja kutsua herra arvoisan Johtokunnan try-outtiin? Managered by ÄTPPOMK?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Stonecold

No sitä vain, että kaveri näytti lupaavalta sentteriltä, nimittäin hän hyppää Jofan kypärä päässä, takatukka hulmuten.

On siellä muitakin. Eräs kiinalainen painonostajatar ilmeisesti piti trikoiden alla lätkäveskarin kamoja. Sen verran jyrkän kokoinen mimmi oli. Hinkkejä ei ollut lainkaan, finnejä lätyssä enemmän kuin Clearasil-mannekiinilla ja ääni niin basso, ettei heikompikuuloinen erota. AhtisMara vaikutti pikkupojalta tämän, "ei saa näyttää alle kouluikäisille pysyvien traumojen pelossa", tyyppisen veskariprospektin rinnalla. Helposti vaihtaisin Stathosiin. Silloin tosiaan olisi oman maalin edessä vain makuupaikkoja tukehtumiskuolon uhalla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jakomäki = Penetration Hill, helppo nakki!

Mistä tulikin mieleeni paikka nimeltä Nakkila, jossa voisi hyvin pitää seuraavan syysmatinean. Jotenkin ois niin hienoa tilata jurripäissään taksi Hadankan eteen ja sanoa kuskille: "Nakkilaan - ja mullon hilloo maksaa , älä siitä huolehdi vitun munapää narrifani". Tällä hilpeällä tyylillä (ilman Nakkilaa, tilalla oli Joku Muu) hyvä ystäväni ja armoitettu The Klubilainen tervehti taksia, jonka ikkunassa oli Jokeri-tarra. Kuski kuittasi heti: "Mä oon renki, toi ********:n tarra on isännän".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös