Ässien fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 107 997
  • 652

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
En laske olevani miltään osin gh, vaikka omalta kohdaltani homma menee niin, että Porin kotipelejä käyn katsomassa runkosarjan osalta alle viisi kertaa (tällä kaudella yhden kerran!), mutta poffeissa olen kärkkymässä lippua joka otteluun.

Kyllä mulla niin vakuuttava nippu Isomäen vierailuja on niin runkkarin kuin poffienkin osalta, että katson olevani ihan pätevä arvioimaan Isomäen tunnelmaa.

Mun mielestä noissa kahdessa ylläolevassa on pieni ristiriita.

Minulle erään tietyn kappaleen eka säe tiivistää aika hyvin sen, mistä Ässien kannattamisessa oikein on kysymys:

Mitä tulee tohon MoS:n ideaan, ni mun mielestä se on hyvä. En toki kuulu Etulinjaan, joten kaverit hoitavat homman miten haluavat, mutta olisi toi yrittämisen arvoista.

Mä olin vasta lapsi kun polkua sumuista noustiin...

Tohon pitää lisätä kertosäkeen jälkeinen osuus;
Nyt vuosien jälkeen tää maisema samalta näyttää


Mutta pitääkö kaiken muunkin pysyä samana? Mun puolesta kaikki saavat kannattaa miten haluavat, mutta tulkaa nyt edes sinne hallille. Siellä on väkisinkin hauskempaa, jos siellä on +5000 verrattuna siihen 3207 (ilmoitettu). Ja sitten maristaan keväällä kun ei saa lippuja pleijareihin vaikka on Suomen suurin Patasydän. Tai tämmöisinä vuosina maristaan siitä että Raumalla ei ole katsojia, meillä olis paremmin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mun mielestä noissa kahdessa ylläolevassa on pieni ristiriita.


...Mutta pitääkö kaiken muunkin pysyä samana?...

No ei noissa nyt hirveän suurta ristiriitaa ole. Nyt en ole yli 250km etäisyyden takia päässyt niin usein kotipeleihin, kuin olisi halunnut, mutta kyllähän näitä reissuja on uran aikana kertynyt ihan älyttömät määrät.

Lisäksi tämän kauden kohdalla oli ihan poikkeuksellinen tilanne, että ensi kertaa jäi jopa tv:n kautta katsomatta muutama peli. Syy oli pelillinen, ei hallin tunnelmaan liittyvä.

En ole sitä mieltä, että kaiken pitäisi pysyä samana ja olen iloinen siitä, että on ihmisiä, jotka yrittävät saada Etulinjaa pystyyn jne.

Olen samalla oikeasti hivenen loukkaantunut siitä, miten tätä modernia kannatusta pidetään näiden aktiivien toimesta jonain ainoana oikeana juttuna tuottaa hallille tunnelmaa. Mä näen tuossa useita puutteita. Olin paikan päällä Blues-Lukko-matsissa, jossa sinisten ja RB:n porukat pitivät mekkalaa.

Ihan hauskaltahan tuo kuulosti oman aikansa, mutta aika monotonista mekkalaa tuo oli jo toisen erän aikana. Vellihousun mainitsemaa "tylsyyttä" tuollainen ei ainakaan hallilta poista: peli soljuu edessä samaan tapaan, mutta korviin vain kantautuu enemmän desibelejä.

Lisäksi Ässien kannattajakulttuurin haukkuminen Suomen paskimmaksi ei kerää sympatiapisteitä ainakaan minulta, koska pidän itseäni Suomen kolmanneksi kovimpana Patafanina, heti HH:n ja erään tänne kirjoittelevan nimimerkin jälkeen :)
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten raumalla tuo touhu lähti liikkeelle? Oliko siellä ensin pieni kaveriporukka joka lähti laulamaan peleissä ja sitten ihmiset vain tulivat mukaan hiljalleen? Vai pyydettiinkö siellä ihmisiä mukaan?

Molempia, mutta se aihe on käyty jo niin monta kertaa läpi, etten jaksa kerrata.

Olen täällä ennenkin puhunut aiheesta, mutta silloin idea ainakin tyrmättiin.

En tiedä mitä on sitten taas tyrmäilty kun tasasin väliajoin porukkaa on täälläkin pyydetty tulemaan mukaan ja kutsutaan sinutkin nyt sadannen kerran. Rekry on kestona päällä, jos tulee vielä jollekin yllätyksenä. En nyt osaa sanoa erillisten tempausten (pregamet, maakuntamatka ym.) kokonaismäärää, mutta noitakin on ollut tarjolla.

Jos taas jotkut mieltää, että rakenteet kusee niin pahasti, ettei koe vetoa ryhmään, niin siinäkään kohtaa ei välttämättä auta vaikka flyereitä leviteltäisiin rekka-autollinen kauden aikana. Tuo 20-30 henkeä tuntuu olevan nyt lisäboostina kiven alla, jolla koostumusta saataisiin hieman muokkaantumaan, monipuolistumaan ja mahdollisesti täten myös houkuttavuutta lisäämään laajemmallekin kohdeyleisölle.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miten raumalla tuo touhu lähti liikkeelle? Oliko siellä ensin pieni kaveriporukka joka lähti laulamaan peleissä ja sitten ihmiset vain tulivat mukaan hiljalleen? Vai pyydettiinkö siellä ihmisiä mukaan?

Olen täällä ennenkin puhunut aiheesta, mutta silloin idea ainakin tyrmättiin.

Se, mikä täällä aikanaan tyrmättiin oli ideasi siitä että meidän pitäisi pelin aikana kierrellä hallissa värväämässä ihmisiä mukaan. Ei onnistu.

Tästä teemasta jankuttaminen kyllästyttää muutenkin. Ei tässä pölynimureita kaupitella. Riittävän moni ihminen tietää kyllä mikä ja ennen kaikkea missä Etulinja on, mutta syyt olla olematta mukana voivat olla hyvin moninaiset. Samoin kuin syyt tulla mukaan. Itselläni kesti aikanaan melkein vuosi liittyä toimintaan, samaa ovat sanoneet myös monet muut. Tuollaisia päätöksiä ei kukaan voi tehdä toisen puolesta enkä minä ainakaan edes halua Etulinjaan ihmisiä minkään kampanjan avulla.

Ylipäätään toiminnassamme on muitakin arvoja kuin ryhmän iso koko. Varmasti jokainen meistä haluasi että ryhmssä olisi enemmän väkeä, mutta jostakin syystä väkimäärä näyttää olevan suurempin ongelma niille jotka eivät ole mukana kuin niille jokta ovat.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen samalla oikeasti hivenen loukkaantunut siitä, miten tätä modernia kannatusta pidetään näiden aktiivien toimesta jonain ainoana oikeana juttuna tuottaa hallille tunnelmaa. Mä näen tuossa useita puutteita. Olin paikan päällä Blues-Lukko-matsissa, jossa sinisten ja RB:n porukat pitivät mekkalaa.

Suosittelen pientä patikkamatkaa ulkomaille ja käyt katsastamassa muutamat ottelut vaikka Saksassa, tai edes Ruotsissa. Kun näkee mitä se kannattajapäätyjen touhu on vaikka 5000 - 20 000:n ihmisen voimin. Tuolla en löytänyt toiminnasta kyllä enää mitään puutteita ja ehkä se monilla sitten sieltä juontaa, minkä takia sitä pidetään niin hyvänä, koska kokemukset toimivista kokonaisuuksista ovat niin vakuuttavia. Ja ylipäätään mitä kohden ollaan Suomessakin menossa. Tottakai jäähallilla kaikki on suhteessa pienempää, mutta jo tuollainen 1000-2000 hengen aktiivinen kannattajapääty pitää jo kohtuu kovaa mekkalaa, jos sellainen pieneenkin halliin saataisiin luotua.

Ihan hauskaltahan tuo kuulosti oman aikansa, mutta aika monotonista mekkalaa tuo oli jo toisen erän aikana. Vellihousun mainitsemaa "tylsyyttä" tuollainen ei ainakaan hallilta poista: peli soljuu edessä samaan tapaan, mutta korviin vain kantautuu enemmän desibelejä.

Sitten kannattaa hakeutua sinne kannattajakatsomoon, jos tuntuu ettei hommalta saa muuten tarpeeksi irti. Tarkoitan nyt siis, jos saman joukkueen kannattaja seuraa toisessa katsomossa ja pohtii samaa asiaa. Ja nämä asiat korjaantuvat järjestään parempaan, mitä enemmän massaa saadaan liikkeelle.

Tuskin RB pistäisi pahakseen, jos jonain päivänä Kotokulm olisi koko päädyn kokoinen. Puhumattakaan, jos nyt Blueskannattajatkin olisivat tulleet ottamaan hallia vahvemmin haltuun vaikka 600-700:n kannattajan voimin. Kenties tuo hauska monotoninen mekkala olisi kuulostanut vähän toisenlaiselta kun olosuhteet olisivat olleet nuo äsken maalaamani. Kun näkee livenä valmiita, massiivisia & toimivia kokonaisuuksia, niin on helpompi ymmärtää sitäkin, että mitä kohden pienet ryhmäkokonaisuudet yrittävät rakentaa toimintaansa. Saati että tyydytään vain hämmästelemään, että mitä hyötyä tuosta nyt oikein on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Kun näkee mitä se kannattajapäätyjen touhu on vaikka 5000 - 20 000:n ihmisen voimin...

Ruotsissa en ole käynyt, mutta saksalaiset futismatsit ovat tuttuja paikkoja.
Fanikatsomot ja kannustuslaulut ovat toki hienoja, mutta yliarvioit karkeasti tuota kulttuuria youtube-videoiden perusteella.

Olen ollut Allianz-areenalla katsomassa sellaistakin peliä, jossa kummankin päädyn - heillähän on fanikatsomot tosiaan kummassakin päädyssä - faniporukat ovat olleet hiljaa lähes täydet 90 minuuttia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen samalla oikeasti hivenen loukkaantunut siitä, miten tätä modernia kannatusta pidetään näiden aktiivien toimesta jonain ainoana oikeana juttuna tuottaa hallille tunnelmaa.

Täällähän ei ole tälläkään kertaa kukaan tällaista väittänyt, mutta tottahan tämä kortti pitää aina kaivaa esiin.

Tunnelmaa voi tuottaa ja olla tuottamatta todella monella tavalla eikä yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa ole olemassakaan. Mutta se että modernia kannatusta kritisoidaan juuri Ässät - fanien toimesta niin usein on aika huvittavaa kun muistetaan mikä se ns. toinen vaihtoehto on.

Kaivamasi anekdootit jostain Allianz - stadionin hiljaisuudesta ovat säälittäviä. Jokaisella stadikalla on hiljaista joskus, mutta kokonaiskuvaa katsottaessa Saksa on Euroopan kärkimaa katsomokulttuurin saralla joten ei ole suuri yllätys että mallia haetaan sieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruotsissa en ole käynyt, mutta saksalaiset futismatsit ovat tuttuja paikkoja.
Fanikatsomot ja kannustuslaulut ovat toki hienoja, mutta yliarvioit karkeasti tuota kulttuuria youtube-videoiden perusteella.

Itse en allekirjoita tätä. Olen käynyt Saksassa ja Ruotsissa katsomassa yhteensä kohta 10 matsia ja jokaisessa on ollut meininki kohdillaan. Tottakai on selvää, ettei Hammarby-Ljungskile-matsissa ollut ihan samanlaista kiimaa kuin DIF-Helsingborg, mutta siltikin vihreävalkoinen Bajen piti sellaista meteliä koko ottelun, että kepitti Suomen meiningin mennen tullen ja vieläpä ottivat pataansa kääpiöseuralta.

Olen ollut Allianz-areenalla katsomassa sellaistakin peliä, jossa kummankin päädyn - heillähän on fanikatsomot tosiaan kummassakin päädyssä - faniporukat ovat olleet hiljaa lähes täydet 90 minuuttia.

Mielestäni on taas karkeaa aliarviointia lähteä heittelemään, että tätä tapahtuisi Saksassa enemmänkin. Nooh, lärpytin-FCB on niin muovinen, samaa tuskin pääsisi vaikka Dortmundissa ilman protesteja tapahtumaan.. ;)

EDIT: Sen lisäksi täytyy vielä todeta, että Youtubessa tilaan useiden eri Saksan kannattajaryhmien videokoosteita, joita tulee lähes joka ottelusta ja ne ovat olleet kyllä kaukana murjotuksesta. Kokemukset ovat olleen muutenkin täysin päinvastaiset siitä, että mitä olet nähnyt koosteissa ja mitä meininki on ollut livenä - Voin sanoa että vielä moninkerroin mahtavampaa paikalla olleena, saati että olisin kokenut jotain pettymystä versus koosteet.
 
Viimeksi muokattu:

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
No ei noissa nyt hirveän suurta ristiriitaa ole. Nyt en ole yli 250km etäisyyden takia päässyt niin usein kotipeleihin, kuin olisi halunnut, mutta kyllähän näitä reissuja on uran aikana kertynyt ihan älyttömät määrät.

...

Olen samalla oikeasti hivenen loukkaantunut siitä, miten tätä modernia kannatusta pidetään näiden aktiivien toimesta jonain ainoana oikeana juttuna tuottaa hallille tunnelmaa. Mä näen tuossa useita puutteita. Olin paikan päällä Blues-Lukko-matsissa, jossa sinisten ja RB:n porukat pitivät mekkalaa.

...

Lisäksi Ässien kannattajakulttuurin haukkuminen Suomen paskimmaksi ei kerää sympatiapisteitä ainakaan minulta, koska pidän itseäni Suomen kolmanneksi kovimpana Patafanina, heti HH:n ja erään tänne kirjoittelevan nimimerkin jälkeen :)

Toki on ymmärrettävää, että 250 km on melko pitkä matka peliin, eikä se tee susta yhtään vähempää Ässä-fania, jos et olosuhteista johtuen pääse peleihin. Mutta se tän kauden tunnelman arviointi on vaan kyseenalaista. Mä en osaa sanoa onko Porissa paskin tunnelma, koska en ole kaikissa halleissa tänä vuonna käynyt, mutta on se tunnelma ainakin huonompi kuin ennen. Jotain tarttis tehrä, musta ei oo enää ku kirjoittamaan, joten toivoisin että esimerkiks Etulinja sais heräteltyä väkeä.

Toivottavasti et ole mun kirjoituksista loukkaantunut ja kun itse olen keskustellut etulinjalaisten kanssa kannatusasioista, niin tämä moderni homma on heille oikea juttu, ei se tarkoita millään tavalla että vaatisivat sen olevan kaikille ainoa ja oikea tapa.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Ylipäätään toiminnassamme on muitakin arvoja kuin ryhmän iso koko. Varmasti jokainen meistä haluasi että ryhmssä olisi enemmän väkeä, mutta jostakin syystä väkimäärä näyttää olevan suurempin ongelma niille jotka eivät ole mukana kuin niille jokta ovat.

Noniin, siinä se syy varmaan onkin miksi toiminta ei kehity.
Ei koeta sitä ongelmana että jengiä on todella vähän siihen nähden kuinka kauan touhu on ollut käynnissä.

Noh, pienellä porukallakin voi olla hauskaa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei koeta sitä ongelmana että jengiä on todella vähän siihen nähden kuinka kauan touhu on ollut käynnissä.

Yksi ongelma muiden joukossa. Ja kun puolitehoilla toimiva massakaan ei korvaa kaikkea, vaikka määrät tuntuisivat isoilta, jos ei vain kiinnosta tarpeeksi. Tottakai on silti selvää, että minimivahvuudenkin soisi kernaasti olevan joitakin kymmeniä suurempi kuin mitä nykyinen. Edes nyt minimissään, tottakai sitä haluaisi, että Porissakin olisi joskus nelinumeroinen ja helvetin näyttävä kannattajakatsomo.

Toisaalta asiaa voidaan kääntää niinkin päin, että on myös hyvä suoritus, että toimintaa on saatu näinkin kauan pidettyä hengissä kun kasvuympäristössä ollaan lähinnä toivottu, ettei Poriin monipuolinen kannattajatoiminta rantautuisi, varsinkin tuolla toiminnan alkuvaiheessa.

Noh, pienellä porukallakin voi olla hauskaa.

Näinhän se on. Jos Poriin halutaan jollain aikavälillä johtavaa kannattajatoimintaa Suomenkin mittapuulla, niin tämä ei tosissaan yksistään oikein vielä riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noniin, siinä se syy varmaan onkin miksi toiminta ei kehity. Ei koeta sitä ongelmana että jengiä on todella vähän siihen nähden kuinka kauan touhu on ollut käynnissä.

Sallitko sellaisen teoreettisen mahdollisuuden että me ihan itse tietäisimme mikä on ongelma ja mikä ei?

Kuten aiemmin kirjoitin, varmasti jokainen meistä toivoisi että Etulinjassa olisi enemmän väkeä. Eihän me nyt täysiä idiootteja olla. Mutta realisti pitää olla ja ottaa ilo irti siitä mitä on eikä porata sen perään mitä ei ole. Jos tuijottaisimme pelkkää väkimäärää, ei toimintaa olisi kannattanut käynnistää lainkaan.

Myös se on silkka realiteetti, että Porissa asiat tapahtuvat hitaasti. Täällä on pitkään tehty asioita tietyllä tavalla eikä muusta ole edes keskusteltu; ei edes tiedostettu keskustelun mahdollisuutta. Siitä kun minä ensimmäisen kerran ehdotin erillisen kannatusryhmän perustamista Pataljoonan oheen meni vuosi ennen kuin ryhmä oli pystyssä. Ensimmäiset vastaukset olivat mallia "ei tänne mitään ryhmää tarvita kun mennään vaan seisomakatsomoon ja kannatetaan raivokkaasti Ässiä". Patalogolta seisomakatsomon reunoille siirtyminen oli toinen lähes vuoden mittainen vääntö, puhuttamaan nyt istumakatsomoon menosta. Ja kaiken aikaa ovat samat naamat naukuneet että kyllä on pientä ja hidasta. Se porukka tietysti joka ei itse tee asioille mitään.

Etulinjan toimintaa saa ja pitää kritisoida silloin jos aihetta on, mutta sitä kuuluisaa kokonaiskuvaakin pitäisi muistaa välillä vilkaista. Me nimittäin tiesimme jo aloittaessamme että toiminta tulee olemaan pientä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sallitko sellaisen teoreettisen mahdollisuuden että me ihan itse tietäisimme mikä on ongelma ja mikä ei?....

Mikä muuten siinä oli ongelmana, että Etulinjan toiminta loppui käytännössä kokonaan viime kevään poffeissa?

En siis kysy nyt provosoidakseni.

Mitä rivien välistä ymmärsin joistain viesteistä tuolloin, niin Etulinjan toiminta oli tuolloin (on edelleen?) niin hataralla pohjalla, ettei motivaatiota riittänyt toimintaan kun oli pelejä seurattavana.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Mikä muuten siinä oli ongelmana, että Etulinjan toiminta loppui käytännössä kokonaan viime kevään poffeissa?

Täytyykö Suomen suurimmalla jääkiekko-palstalla keksiä negatiiviisiä asioita jotka A) Eivät ole totta ja B) Varmasti aiheuttavan huonon mielikuvan lukijalle?

Playoffeissa lippujen myynti siirtyy Liigalle joka käytännössä tarkoittaa että Ässät ei voinut myydä lippuja B7:aan ja täydessä seisomakatsomossa toiminta pienin voimin olisi tuskin tuonut enempää tunnelmaa. (2450:50)

En ymmärä että väkisin jankataan samoista asioista vuodesta toiseen kun ei olla itse laittamassa tikkua ristiin asian parantamiseksi.

Kyllä, väkeä kaivataan lisään. Kyllä, Raumalla on Suomen mittakaavalla nyt äänekkäin faniryhmä. Olisiko aika lopettaa se vittuilu ja yrittää itse luoda jotain olemattomasta, 2 kaudessa? Porissa mitään kulttuuria koskaan ollutkaan. Saa yrittää.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mushi jo aika hyvän kiteytyksen latasi tälle asialle. Oli tilanne viime keväänä mikä hyvänsä, niin nyt ainakin rivit olivat kasassa koko kauden ajan ja hyvä niin. Siitä on hyvä jatkaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Täytyykö Suomen suurimmalla jääkiekko-palstalla keksiä negatiiviisiä asioita jotka A) Eivät ole totta.

Miten niin eivät ole totta?

Nimimerkki Vellihousu totesi ainakin jo viime keväänä poffien ollessa vielä käynnissä, että porukan kokemattomuus näkyy ja että homma meni "munilleen".

Taitaa tämä kirjoittamani olla vieläpä aika sanatarkka lainaus, yhdeltä Etulinjan aktiivilta. Toki tarkan viestinkin voi etsiä, jos jaksaa.


Oli tilanne viime keväänä mikä hyvänsä, niin nyt ainakin rivit olivat kasassa koko kauden ajan ja hyvä niin. Siitä on hyvä jatkaa.

Tämä on tietysti ehdottoman positiivinen uutinen!

Onko muuten Etulinja käynyt jo jollain vierasmatkalla, vai meneekö porukka Pataljoonan mukana tms?

Tuohonhan ei isoa porukkaa tarvitse, pyörittelin pari kesää sitten naureskellen päätäni, kun katsoin PoPan about kahdeksanhenkistä faniporukkaa Viikingit-pelissä Helsingissä. :) Ei siinä, hyvin pojat vetivät, vaikka matkaväsymys pukkasi selvästi jo päälle.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
- ...Porissa mitään kulttuuria koskaan ollutkaan. Saa yrittää.

Tuo on taas niin suurta paskaa. Vai tarkotettiinko tällä vain modernia kannatuskulttuuria?

Porissa on todella vahvat juuret kiekkokulttuurissa, ehkä siksi siihen onkin niin vaikea istuttaa modernimpaa kannatuskulttuuria.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuo on taas niin suurta paskaa. Vai tarkotettiinko tällä vain modernia kannatuskulttuuria?

Porissa on todella vahvat juuret kiekkokulttuurissa, ehkä siksi siihen onkin niin vaikea istuttaa modernimpaa kannatuskulttuuria.

Juuri näin, Porissa on vahva ja pitkä kulttuuri.

Tuo Mushin heitto, ettei Porissa ole ollut mitään kulttuuria, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Se on eri asia, että kulttuuri luonnollisesti muokkaantuu ja muovaantuu aikojen saatossa.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kannattaminen koostuu monista asioista, 2010 - luvulla pitäisi viimeistään ymmärtää Porissakin se, että itse peli ei riitä mihinkään kun tarjolla on muitakin tapoja vapaa - ajan tappamiseen.

Kumma juttu, mutta itselle riittää itse peli ja seuraan mieluummin sitä, kuin mietin miten saisin puettua itseni värikkäästi ja laulettua teennäisiä kannatuslauluja oman yhdistykseni viiriä heilutellen.

30 peliä kaudessa seisomakatsmon betonilla katsovalmentajien mussutusta kuunnellen vai 30 peliä kaudessa seisomakatsomon betonilla aktiivista kannattajatoimintaa harjoittaen? Joillekin tämä ei ole vaikea valinta.

Minulle tämä ei ole vaikea valinta. Mulle se peli ja joukkue on tärkein ja tiedostan, ettei kukaan ympärillänikään ole kiinnostunut vedänkö illan aikana hyvin. He ovat tulleet katsomaan kiekkoa, eikä kuuntelemaan laulujani. Miksi siis laulaisin, kun mulla ei ole hallissa tylsää?

Kannattaminen koostuu monista asioista, 2010 - luvulla pitäisi viimeistään ymmärtää Porissakin seEi Ässien peli mikään Nooan arkki ole. Vaikka jääkiekossa pelataan suurilla tunteilla, on kysymys usein viime kädessä siitä viitsiikö sinne hallille mennä tavallisena tiistaina työpäivän jälkeen vai ei.

Kannattajatoiminta on yksi vastaus tähän kysymykseen.

Saattaa olla hyvinkin vähissä ne ihmiset jotka miettivät tiistaina meneekö hallille ja muistaessaan Etulinjan mieleen tulee "pakko päästä hallille" fiilis.
Ei kannata ajatella että itselle tärkeillä asioilla olisi välttämättä mitään merkitystä kenellekään muulle. Tosiasiassa Etulinjan poistuminenkaan ei vaikuttaisi millään tavalla mihinkään. Tyly sanoa, mutta se on totta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos jotain positiivista haetaan, niin toisin kuin Tapparan välierälippujen hinnat, tämä keskustelu viriää jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä. Eli tulevan kauden alkua.

Sillon kuin Ässillä kulkee, on se 4500+, pe/la -ilta ja hyvä peli, puhumattakaan pudotuspeleistä, Isomäen henki ja meteli syntyy itsestään. Seula! Aja! Villl-llleee! Ässät! klap-klap Ässät!

Oon aika juurtunut noihin perinteisiin. Samalla nostan hattua kaikille jotka pyrkii järjestäytymään ja tuomaan esiin jonku oman juttunsa, tavan tuoda ääntä ja väriä hallille, hyvässä tapauksessa tartuttamaan energian muihinkin. Uskon että eläväisyydellä ja äänekkyydellä on positiivisia kerrannaisvaikutuksia, tekevät ottelutapahtumasta mielekkäämmän ja mielenkiintosemman. Pelille, pelaajille, katsojille, kiekkokulttuurille.

Kun se Ässät-Isomäki symbioosi leimahtaa liekkeihin, se lato siellä mäen päällä on aika paha paikka vieraille.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Playoffeissa lippujen myynti siirtyy Liigalle joka käytännössä tarkoittaa että Ässät ei voinut myydä lippuja B7:aan ja täydessä seisomakatsomossa toiminta pienin voimin olisi tuskin tuonut enempää tunnelmaa. (2450:50)
No niin no, Eläintarha oli alle 10 hengen porukka, joka oli selvinpäin, ja sai seisomakatsomon mukaan. Myös Tampereella. Ja edelleen maalin jälkeen rummutellaan ja taputetaan heidän tuomansa rytmin mukaan. Joten kyllä voi sanoa että se on aikapaljon siitä kiinni miten kannatysryhmä käyttäytyy.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No niin no, Eläintarha oli alle 10 hengen porukka, joka oli selvinpäin, ja sai seisomakatsomon mukaan. Myös Tampereella. Ja edelleen maalin jälkeen rummutellaan ja taputetaan heidän tuomansa rytmin mukaan. Joten kyllä voi sanoa että se on aikapaljon siitä kiinni miten kannatysryhmä käyttäytyy.

Toi taputusrytmi on muuten mielenkiintoinen juttu, olen koko kauden miettinyt, että jäikö se ikään kuin perinnöksi "Eläintarhalta" viime keväältä..ilmeisesti jäi?

Eläintarha oli muutenkin ihan loistava ja hyvähenkinen juttu. He saivat seisomakatsomon mukaan hassutteluihinsa loistavasti. Ja eivät olleet jurrissa tosiaan.

Ylipäänsä hyvä, kun mainitsit tuon ryhmän, tuli heti hyvä mieli näin aamusta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Toi taputusrytmi on muuten mielenkiintoinen juttu, olen koko kauden miettinyt, että jäikö se ikään kuin perinnöksi "Eläintarhalta" viime keväältä..ilmeisesti jäi?

Eläintarha oli muutenkin ihan loistava ja hyvähenkinen juttu.

Kyl näin taisi käydä. Hienoa että olivat mukana luomassa tunnelmaa viime keväänä, saivat juurrutettua edes jonkinnäköistä lutuuria yksittäiseen pelitapahtumaan, hyvä näin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ylipäänsä hyvä, kun mainitsit tuon ryhmän, tuli heti hyvä mieli näin aamusta.

Niinpä. Yleisesti ottaen tämän keskustelun negailut pyörivät Etulinjan ympärillä, ja vastaavasti suurin osa positiivisista viesteistä koskee Eläintarhaa, jonka edellisestä vierailusta taitaa olla jo reilut 10kk aikaa.

Taputusrytmi maalien jälkeen on ilmiselvää perintöä Eläintarhan keväästä. Jotain tekivät oikein, kun saivat hitsarit vetämään koko seuraavan kauden heiltä perityllä tyylillä, ilman rumpuja ja torvia.

Selvää lienee, etteivät eläimet jatkossakaan runkosarjassa vedä eturivissä, mutta kyllä poikia jo ikävä on. Toivottavasti keväällä 2015 riittää vielä pojilla intoa, silloin saadaan taas kohottaa tunnelmaa.

Ai peskules, kun nostit vielä ne vieraspelitkin esille. Olihan siinä jatkoerävoittoon päättyneessä matsissa sellainen tunnelma meidän pienessä karsinassa, ettei tuo unohdu ikinä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ai peskules, kun nostit vielä ne vieraspelitkin esille. Olihan siinä jatkoerävoittoon päättyneessä matsissa sellainen tunnelma meidän pienessä karsinassa, ettei tuo unohdu ikinä.

Oliko Eläintarha tuolla messissä? Siis siellä ylälehtereillä?

Olin tietty itsekin hallilla Tampereella, mutta tuo on päässyt unohtumaan.

Oli kyllä mahtava kokemus tuo peli ja Ässä-fanien komealta näyttänyt kulmakatsomo, näin toiselta puolelta hallia katsottuna.

Pelin jälkeisistä huuteluista ja kannustuksista tuli mieleen kaksi legendaarista vieraspeliä:

2006 Tappara-sarjan 5.peli ja se 1990-luvun legendaarinen matsi, missä Korppi & Japa & Takko lähettivät Jokerien tähtisikermän kesälomille. Tuosta jälkimmäisestä ei ole muuta mielikuvaa kuin se, että yritin matsin jälkeen päästä koskettamaan pelaajia näiden jättäessä kaukalon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös