Ässien fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 107 990
  • 652

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Toki myönnettäköön, että itse ihmettelin myös tuota yleisömäärää. Mutta tuon yleisömäärän sitominen "lutuuriin" on niin liian kovaa yleistämistä.

Ei ollut tarkoituskaan sitoa suoraan lutuuriin ja varmasti hienoa, kun RB hoilottaa läpi kauden.

Kukin voi sen sijaan tahollaan miettiä, kummassa hallissa olisi tänä iltana ollut infernaalinen meteli: Ruudun kautta nähdyssä Lukon voitossa Bluesista, vai jos Ässät olisi marssinut kotihallissaan jatkoon game sevenissä.

Oli sitten kyse gloryhunttauksesta tai ihan mistä tahansa, niin kyllä Ässät kiinnostaa sen verran paljon Porissa, että halli on tuollaisessa matsissa ainakin istumapaikkojen osalta täpöten täynnä, ei paljon väliä vaikka hinnatkin olisivat korkeat. Liput menisivät hetkessä.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Näyttää teilläkin jutuista päätellen käyvän aika pitkäksi. Mikä olisi seuraava aihe?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näyttää teilläkin jutuista päätellen käyvän aika pitkäksi. Mikä olisi seuraava aihe?

Mielestäni voitaisiin keskustella Lukon olemassa olon tarpeellisuudesta. Jos puolivälierien game seven kiinnostaa raumalaisia suurinpiirtein yhtä paljon kuin Mestiksen vastaavat pelit, asiaa pitää miettiä vakavasti. Ilmeisesti raumalaiset ulkoistivat RTK-palvelun yrityssaneerauksessa kannattamisen Raumam Bojille.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kukin voi sen sijaan tahollaan miettiä, kummassa hallissa olisi tänä iltana ollut infernaalinen meteli: Ruudun kautta nähdyssä Lukon voitossa Bluesista, vai jos Ässät olisi marssinut kotihallissaan jatkoon game sevenissä.

Mielestäni tällaisten kysymysten esittäminen kertoo porilaisesta kannattajakulttuurista jotakin mitä ei voi mitata yleisömäärillä eikä kannatuksella.
 
Ihme jeesustelua täällä Lukon yleisömääristä.Jyväskylässä ei tainnut kertaakaan olla edes yli 4000 ja kolmen Rauman kokoinen mesta kyseessä. Ihmeen kiinnostuneita muutenkin taas vaihteeksi siellä ollaan kaikesta Lukkoon liittyvästä. Pitänee edelleen paikkansa se, että porilainen "kannatuskulttuuri" ei lähde omien kannatuksesta, vaan naapurin mollaamisesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni tällaisten kysymysten esittäminen kertoo porilaisesta kannattajakulttuurista jotakin mitä ei voi mitata yleisömäärillä eikä kannatuksella.

Niin kertoo, kannatuskulttuuri on vahva ja Ässät tärkeä juttu ainakin omassa elämässäni, hallilla olisi oltu tänäänkin, maksoi mitä maksoi.

Raumalla samaa ongelmaa ei nähdäkseni ollut, vaikka oli game seven kyseessä. Ainakin toisessa päädyssä ja tuon päädyn viereisellä sivustalla oli katsomonosia, jossa oli yli puolet istumapaikoista tyhjinä, ainakin silmämääräisesti. Lappeenrannassa tätä ongelmaa ei ollut.

No, ehkä Lukko on niin menestyksen kyllästämä, ettei jengiä vaan kiinnostanut ja liputkin kuulemma olivat ah niin kalliita.

Oikeastaan ainoa asia, mitä en ymmärrä on Etulinja-aktiivin ihmettely viestini suhteen: nyt ei ollut kyse siitä, kuka huutaa ja missä päässä, vaan siitä, että Raumalla hallissa oli paljon tyhjiä paikkoja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Pitänee edelleen paikkansa se, että porilainen "kannatuskulttuuri" ei lähde omien kannatuksesta, vaan naapurin mollaamisesta.

Muista Ässä-faneista en tiedä, mutta minä ainakin olen vahvasti Lukon puolella Tapparaa vastaan ja toivon raumalaisille finaalipaikkaa.

Ihme juttu, ettei saa kyseenalaistaa asiallisesti yleisömäärää ja todeta samalla, että kait Porissakin nyt jotain on oikein tehty, kun Ässät selvästi kiinnostaa ihmisiä, kun pelataan tärkeitä pelejä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ässät ei ole vastaavassa tilanteessa koskaan ollut, joten silkkaa jossittelua tämä on. Mitä nyt noita takavuosien puolivälierien yleisömääriä nopeasti tutkailin, ei siellä Porissakaan ole halli ollut vaarassa täyttyä. Kannattaa vielä huomioida sekin seikka, että selvästi suurin osa katsomoa on televisiokameroilta "piilossa" Raumalla. Ja "yllättäen" kyseessä on se korkeintaan hajapaikkoja vaille täysi pääkatsomo.

Lopullinen täyttö tapahtunee sitten seuraavilla portailla, kunhan se vähän yli tuhannen hengen gloryhunttaajien armeija saapuu paikalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ässät ei ole vastaavassa tilanteessa koskaan ollut, joten silkkaa jossittelua tämä on. Mitä nyt noita takavuosien puolivälierien yleisömääriä nopeasti tutkailin, ei siellä Porissakaan ole halli ollut vaarassa täyttyä. Kannattaa vielä huomioida sekin seikka, että selvästi suurin osa katsomoa on televisiokameroilta "piilossa" Raumalla. Ja "yllättäen" kyseessä on se korkeintaan hajapaikkoja vaille täysi pääkatsomo...

Tämäkin kaikki mitä kirjoitat: voi hyvinkin pitää paikkansa. Tosin sillä varauksella, että Ässillä ongelmia on ymmärtääkseni ollut lähinnä seisomapaikkojen myynnissä, istumapaikat ovat menneet poffeissa suht' helposti.

Toistan vielä loppuun ajatukseni, joka ei tosiaan ollut edes omistettu Lukko-faneille, vaan Ässien kannattajille:

Ässien kannattajakulttuurissa on selvästi hyviäkin puolia, vaikka tällä palstalla se on saanut lähinnä kritiikkiä osakseen. Minulle on aivan sama, onko kyse gloryhunttauksesta vai mistä, kunhan häkki on täynnä tosipelien alkaessa. Osoitus pitkän linjan kiekkokaupungista tämäkin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oikeastaan ainoa asia, mitä en ymmärrä on Etulinja-aktiivin ihmettely viestini suhteen: nyt ei ollut kyse siitä, kuka huutaa ja missä päässä, vaan siitä, että Raumalla hallissa oli paljon tyhjiä paikkoja

Ainoa asia mitä en ymmärrä on tämä paskakärpäsen surinan tuominen juuri tähän ketjuun; toisaalta täysin ymmärrettävää agendasi huomioon ottaen.

Edit. Mikset mene Raumalle huutamaan tuota juttuasi?
 
Niin. 4000 ihmistä alle 40000:n asukkaan kaupungissa peliä katsomassa maanantaina ja kun otetaan huomioon Lukon pieni kannatusalue ja se, että Rauma ei ole maakuntakeskus, niin ei tuota nyt mielestäni hävetä tarvitse. Samalla täyttöasteella siellä Porissa pitäisi olla yli 8000 ihmistä, jopa enemmänkin puolivälierissä.

Ja kannattaa muistaa, että täällä jäi yli 600 ihmistä aika tyhjän päälle STX:n lopettamispäätöksen myötä. Näistä suuri osa kävi hallilla, mutta ei enää ole varaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainoa asia mitä en ymmärrä on tämä paskakärpäsen surinan tuominen juuri tähän ketjuun; toisaalta täysin ymmärrettävää agendasi huomioon ottaen.

En rehellisesti sanottuna ymmärrä yhtään, mistä nyt puhut.

Minulla ei ole mitään Etulinjaa vastaan, oletan että liittyy nyt jotekin tähän moderni kannattaminen vs old school-kinasteluun.

Edit. Mikset mene Raumalle huutamaan tuota juttuasi?

Koska kyse ei ollut vain Rauman yleisömäärästä, vaan siitä, että Porissa halli olisi ollut täysi.

Siitä olen paskärpänen-vertauksestasi samaa mieltä, että jos olisin tiennyt koirien älähtävän, niin olisin jättänyt kalikan kanssa näpläämisen väliin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siitä olen paskärpänen-vertauksestasi samaa mieltä, että jos olisin tiennyt koirien älähtävän, niin olisin jättänyt kalikan kanssa näpläämisen väliin.

Veikkaan että se on kaltaisellisesi mahdotonta.

Mene nyt sinne Raumalle sönköttämään jos niin harmittaa.

Ja joo, minä huomaisin ne tyhjät penkit yhtä lailla, enkä pidä ilmiöstä mutta Suomen paskimman kannattajakultuurin ylistäminen tuolta pohjalta on aika lapsellista. Mitä jos nyt keskistyttäsiin siihen omaan juttuuin jossa totta vie riittää kehittämistä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Veikkaan että se on kaltaisellisesi mahdotonta.

...Ja joo, minä huomaisin ne tyhjät penkit yhtä lailla, enkä pidä ilmiöstä mutta Suomen paskimman kannattajakultuurin ylistäminen tuolta pohjalta on aika lapsellista. Mitä jos nyt keskistyttäsiin siihen omaan juttuuin jossa totta vie riittää kehittämistä?

Olen yllättynyt, että otit tämän nyt noin itseesi.

Ja että Ässillä on peräti Suomen paskin kannattajakulttuuri? En ole ollenkaan samaa mieltä, mutta mitäpä näistä mielipiteistä vänkäämään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen yllättynyt, että otit tämän nyt noin itseesi.

Minä en ota tätä itseeni, en vain ymmärrä mitä vittua tulet tänne ilkkumaan jostain raumalaisten asioista. Panitko ketjun otsikon merkille?

Ja että Ässillä on peräti Suomen paskin kannattajakulttuuri?

Kyllä. Tätä alleviivaa hyvin se, että Suomen kolmanneksi suurin kannattajayhdistys on aika tarkkaan kaatumaisillaan. Toisaalta se, että menestyksen hetkellä kannattajia on enemmän kuin jollakin toisella ei ole todiste muusta kuin gloryhuntaamisen määrästä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ihmeen kiinnostuneita muutenkin taas vaihteeksi siellä ollaan kaikesta Lukkoon liittyvästä. Pitänee edelleen paikkansa se, että porilainen "kannatuskulttuuri" ei lähde omien kannatuksesta, vaan naapurin mollaamisesta.
Se on kyllä ihan toisinpäin. Jos paikalliskilpailija saa myytyä kaikki paikallispelit täyteen ja gameseveniä ei niin kyllä se taitaa olla se naapurin mollaaminen joka siellä kiinnostaa. Porissa ei lukko - varsinkaan Dufvan pelityylillä - kiinnosta enempää kuin muutkaan pikkuseurat.

Toisaalta, kaipa se jääkiekko joitain kiinnostaa vielä sen verran että voivat kommentoida ÄSSIEN palstalla sitä mitä raumalla tapahtuu. Ilman sitäkin että jotkut mestaruudesta homoliittoihin verrattavan uskonasian tehneet pikkukaupungin pojat tulevat vittuilemaan hallitsevan mestarin kannattajille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä en ota tätä itseeni, en vain ymmärrä mitä vittua tulet tänne ilkkumaan jostain raumalaisten asioista. Panitko ketjun otsikon merkille? ...

Onko aihe nyt niin vakava, että oikein kiroiluttaa? Panin kyllä ketjun otsikon merkille, muistelin juuri ennen viestin lähettämistä sitä, miten Porissa taisteltiin istumalipuista ja mietittiin - mietitään yhä - seisomakatsomon pienentämistä, jotta istumapaikkoja saataisiin lisää.

Olen tyystin eri mieltä kanssasi Ässien fanikulttuurin paskuudesta, tuohon kulttuuriin kuuluu paljon enemmän kuin se, mitä katsomossa puuhataan ja millä tavalla.

Ulkopaikkakuntalaisena olen monet kerrat saanut huomata Ässien yhdistävän todella vahvasti satakuntalaisia täällä Suomen muissakin osissa, Ässät on iso puheenaihe niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.

Ja niinä hyvinä aikoina myös katsomot ovat täynnä, samoin ei ilmeisesti ole kaikkialla, tässä suhteessa Rauma ei tosin ole mikään ainutlaatuinen tapaus. Tietysti esim. Jyväskylän tilanteen ymmärrän paremmin, heillä on ihan perusteltua ähkyä menestyksen jälkeen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen tyystin eri mieltä kanssasi Ässien fanikulttuurin paskuudesta, tuohon kulttuuriin kuuluu paljon enemmän kuin se, mitä katsomossa puuhataan ja millä tavalla.

Tämä riippuu siitä mikä kulttuuriksi ymmärretään. Siitä olen samaa mieltä että katsomokulttuuri on vain pieni osa kokonaisuutta, mutta jos haluttaisiin oikeasta kulttuurista puhua pitäisi katsomoiden olla täynnä muutenkin kuin hyvinä aikoina ja kyllä minusta tämä toisille irvailu tilanteessa jossa joukkue x on neljän joukossa nyt vaan on aika paskaa kulttuuria suoraan sanoen.

Eikä se Porissakaan ollut halli täysi ennen kuin finaaleissa. Luoja kiitos meillä on tämä seisomakatsomo joka suojelee meitä kaikelta ja kohottaa meidät muiden yläpuolelle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... kyllä minusta tämä toisille irvailu tilanteessa jossa joukkue x on neljän joukossa nyt vaan on aika paskaa kulttuuria suoraan sanoen..

Minä olen jo toisaalla sanonut, että toivon Lukolle menestystä. Voi olla, että vähän naljailin tyhjistä katsomoista, mutta mitään sen vakavampaa irvailua ei ole asian tiimoilta ollut.

Ilmeisesti Porissa fanit ovat kaivautuneet niin syvälle niihin omiin poteroihinsa tämän kannatusvänkäyksen suhteen, että tyhjien katsomoiden aiheuttama ihmettely game sevenissä (!) aiheuttaa tällaisen vastareaktion, jossa vittuakin pitää huutaa.

Toivottavasti Ässät on ensi vuonna taas pitkällä ja lehterit täynnä porukkaa (varmasti ovat), niin pääsevät taas eri kannustusryhmät riitelemään keskenään oikein kunnolla Porissakin ja me sivustaseuraajat sitten vieressä ihmettelemässä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilmeisesti Porissa fanit ovat kaivautuneet niin syvälle niihin omiin poteroihinsa tämän kannatusvänkäyksen suhteen, että tyhjien katsomoiden aiheuttama ihmettely game sevenissä (!) aiheuttaa tällaisen vastareaktion, jossa vittuakin pitää huutaa.

Kyllä, vittua pitää huutaa ja keppiä tulee jokaiselle joka ei niin tee.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TosiJanit ja Korkit jeesustelevat Lukon playoff-pelien yleisömääristä omassa fanitoiminta-viestiketjussaan?. No mikä ettei! Olkaa nyt kuitenkin vielä rinta rottingilla, sillä Ässät on yhä hallitseva Suomen mestari jonkin aikaa.

Raumalla hallin täysi kapasiteetti on 5400 katsojaa, joten rapiat 4000 puolivälierien Game7:ssä oli kyllä hieman alakanttiin. Vaikka olikin maanantai-ilta ja telakan työttömät metallimiehet eivät ansiosidonnaisiaan viitsi tuhlata kalliisiin istumalippuhin. Telakan väki kun sai usein vapaalippuja firman piikkiin runkosarjassa, mutta pleijareissa tätäkään etua ei liene enää käytössä. Etenkin kun koko lafka Raumalta lopetettiin.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
TosiJanit ja Korkit jeesustelevat Lukon playoff-pelien yleisömääristä omassa fanitoiminta-viestiketjussaan?...

Älä syytä heitä, se olin minä joka "jeesustelin".

Lukkoa kohtaan kyseessä ei ollut kuin hyväntahtoista naljailua, joten ei siitä sen enempää.

Ihmetykseni tyhjistä katsomoista oli aito ja totesin, että hyvä kun sentään Porissa saadaan istumapaikat myytyä loppuun ja kova tunnelma hallille, vaikka olisikin sitten mitä gloryhunttereita tms.

Taidan itsekin olla gloryhunter, kun en runkosarjassa pääse Ässien kotipeleihin paikalle, kuin joku pari kertaa kaudessa, mutta poffeissa sitten pyrin olemaan koko ajan paikalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös