Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 550 690
  • 9 521

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
RIP, WTF, IMO, BRB, LOL, NP, TY, K, BYOB

sekä muut englanninkieliset lyhenteet suomenkielisessä keskustelussa. Ainoat jotka sallitaan ovat VSOP ja RSVP (on ranskaa, tiedän) - varsinkin samassa yhteydessä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
RIP, WTF, IMO, BRB, LOL, NP, TY, K, BYOB

sekä muut englanninkieliset lyhenteet suomenkielisessä keskustelussa. Ainoat jotka sallitaan ovat VSOP ja RSVP (on ranskaa, tiedän) - varsinkin samassa yhteydessä.

Aivan samoilla linjoilla. Tunnistin noista vain puolet ja loppujen merkitystä en edes halua tietää.

Jääkiekkopuolella hölmöimpiä ovat joukkueista käytetyt rosteri ja bändi sekä johtavan manipuloima pelikirja. Pelitaktiikka oli olemassa jo ennenkun Suomen menestymättömin valmentaja oli edes syntynyt.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Vajakki.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Oikeastaan ainoa sana mikä oikeasti ärsyttää on enään. Jokaiselle meistä on opetettu ala-asteella, ettei sitä n-kirjainta laiteta sinne perään. Miksei siis voida noudattaa tuota? Aivan käsittämättömän urpon näköistä tälläset "enään en jaksa tota". Mikä on ihmisten motiivi laittaa se hirvitys sinne perään?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Pakko tunnustaa, että muutamia tulee käytetyksi, mutta BRB? BYOB? Kuulostaa lähinnä röyhtäilyltä. Ja mikä v-tun TY tai K?

BRB= Be Right Back

TY:hän on päivän selvä. Thank you !

Ärsyttäviä termejä on kaikki kirjoitetut murteet. Puhun itsekin hyvin leveää murretta, mutta en mä sitä ala tähän kirjoitukseen vääntämään, muuta kuin vittuellakseni kuin helevetin mukavaa hommaa on puhhuo niin saakutin levveesti.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ärsyttäviä termejä on kaikki kirjoitetut murteet. Puhun itsekin hyvin leveää murretta, mutta en mä sitä ala tähän kirjoitukseen vääntämään, muuta kuin vittuellakseni kuin helevetin mukavaa hommaa on puhhuo niin saakutin levveesti.

Joo, murteita on todella mukava kuunnella, mutta kirjoitetussa muodossa niitä jaksa pirukaan. Ärsyttää muutama kaveri, jotka kirjoittavat "soon, moon, noon" yms. Eli se on, minä olen, ne on.

Varsinkaan ku käsittääkseni pohjoisen suunnalla noita ei taideta puheessa edes käyttää... se tekee asiasta erittäin ärsyttävän.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
En tiedä onko tämä itsekästä, mutta stadin slangi on mielestäni hyvinkin kaunista myös kirjoitetussa muodossa!

No joo, tuo on kyllä totta. Mutta kun aletaan esim. savoa tai nuuskakairan murretta kirjoittamaan kerrontamuodossa, niin siinä vaiheessa minä alan rasvaamaan köyttä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tänään piti vaihtaa autoni etulvalaistimen lamppu. Jossain kohtaa vaihtaja hutkautti valotestimielessä: "valoja päälle!".

Melkein hätkähdin ja muistin keskustelupalstan.

Olisi vissiin pitänyt ärsyyntyä ja sanoa, että ei noin.
Johannes: "Ahti, kato toimiiko vilkku!"
Ahti: "Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, toimii..."
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Radiotoimittaja kertoi jonkun uutuuslevyn ilmestyvän "kahdeskymmeneskahdes yhdeksättä". Haastateltavana oleva muusikko itse käytti vähän paremmalta kuulostavaa muotoa "kahdeskymmenestoinen".
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Joo, murteita on todella mukava kuunnella, mutta kirjoitetussa muodossa niitä jaksa pirukaan.

Jep, kertavitsinä menevät kuten alla,

1. Siren - Hokkain - Muhoin
2. Liukkoin - Baker - Veistola
3. Appelgren - Laukkain - Heikkiin
4. Koskelain - Helenius - Sierman/Virtain

, mutta jatkuvassa käytössä menettävät nopeasti tehonsa. Erityinen inhokki on oululainen(?) nuin, kuten näemmä olen aiemminkin kirjoittanut

tietystä osasta Suomea kotoisin olevien toistelema nuin (= noin) tai vaikkapa nuihin (= noihin). Siis erityisesti, kun se tulee esille puheessa koko ajan.

Nuo mainitut lyhenteet menevät vielä kirjoitettuna, mutta puhekielessä ovat aivan karmeita. Paras kaveri heittää välillä johonkin hauskaan tokaisuun vastaukseksi LOL tai pahimmalla Lollero. Noh, hieno mies muuten ja eihän kukaan ole täydellinen.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
"onx sul mul myyä yhtää omppuu?" Ompulla tässä yhteydessä tarkoitetaan jotain bilehuumetta tai lääkettä.

Tuossa on aika monta ärsyttävää termiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vickanin vauvamaha

Saatana että räjähtää kohta pää tuosta jatkuvasta seurannasta mitä iltapäivälehdet harrastaa: "Katso kuinka paljon Vickanin vauvamaha on kasvanut siitä kun edellisen kerran uutisoimme asiasta kaksi tuntia sitten!"
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Kesällä paloi pinna sanaan "terde".
Aina kun sanan kuuli niin veri kiehahti. Ja sama homma kun kyseisen sanan luki esim. fb:sta: "@ Terde/ Kuka lähtee tänään terdel?" jne.
En tiedä miksi, mutta jotenkin aivan kuvottava sana.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pidän kovin todennäköisenä sitä, että sana "käkätin" on jossain vaiheessa mainittu tässä ketjussa.

Toinen sana, joka ärsyttää, on näiden tämän päivän skidien käyttämä "rage"-verbi. Vaikka sana on englantilaista alkuperää, tämä uusi sukupolvi lausuu sen juuri täsmälleen niin kuin se kirjoitetaan. Ei mitään herkkua korvilleni eikä varmaan muidenkaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Toinen sana, joka ärsyttää, on näiden tämän päivän skidien käyttämä "rage"-verbi. Vaikka sana on englantilaista alkuperää, tämä uusi sukupolvi lausuu sen juuri täsmälleen niin kuin se kirjoitetaan. Ei mitään herkkua korvilleni eikä varmaan muidenkaan.

HAH! Eilen bussissa takanani istui pari n.13-15v tyttöä (mistä näistä nykyään enää edes tietää? Olisi vissiin pitänyt laskea uistimet naamasta), jotka sen vitun hokemisen yhteydessä saivat ympättyä sekaan seuraavan aforismin: Siis vittu mä sano. Eka mä olin, et ei midist, mutta sit mä kilahdin, et mitä vittuu sä akka alat niinku mulle RAGEE, mä oo vittu tehny midist. Tajuutsä? -toinen vastasi innoissaan: "Vittu mun mutsi o iha samanlainen". Onnittelin mielessäni kummankin "mutsia".
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai sanojen etuliitteetkin saavat ärsyttää? Ai että pistää vihaksi, kun näkee jonkun olevan ökysitä tai kohutätä - molemmat täysin abstrakteja ilmauksia ja mikä surkuhupaisinta, usein kyseessä on aivan normaaliasia. En tiedä, mistä moisten etuliitteiden ilmestyminen uutisointiin johtuu - toimittajakunnan nuorentumisesta tai siitä, että sensaatio ja viihdeväritteinen materiaali myy.

Etuliite öky on ollut käytössä entisen Viipurin läänin aluellla jo ennen sotaa. Esimerkiksi ökyeläjä on tarkoittanut pitäjän isoimman talon isäntää.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ärsyttää tai suorastaan vituttaa tuo "SM-liigan kallein kolmosketju" -termi. Mitä sitten??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös