Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 634
  • 953

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas se aika vuodesta, kun ei voi pitää puhelinta muuta kuin äänettömällä. Mun mielestä noita verotustietoja ei pitäisi julkaista lehdissä. Tänäänkin taas kuka "tuttu" tahansa on yrittänyt tätä legendaarista "Hei, sun nimi oli lehdessä, koskas mennään kaljalle!" -ronkumista. Siis pitäisikö minun tarjota joillein jotain vaan sen takia, että minun nimi on maakunnan top30 -listalla? No, toisaalta, olihan se aika hyvä vuosi.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Olin eilen lounaalla porukan kanssa joka koostui miljonääreistä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pitääkö tässä tulkita, että Sony Bravia on hieno telkkari? Liikutaan harmaalla alueella, mutta toisaalta näkisin, että merkkitieto ei ole kovin tärkeä verrattuna esim. laitteen ikään.

1) Tarvitsen kaukosäätimen television kaukosäätimeen. Se on aina jossain väärässä paikassa, kulkeutuu keittiöön, katoaa sohvatyynyjen alle tms.

2) Televisiosta ei enää tule mitään katsomisen arvoista. Joten periaatteessa kohta 1 on turha. Saisikohan käytetystä Sony Braviasta rahaa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
kyllähän Sony Bravia on lcd-telkkujen mersu. Nim. itsellä vain 40 tuumainen (nimittäin se tv)
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
kyllähän Sony Bravia on lcd-telkkujen mersu. Nim. itsellä vain 40 tuumainen (nimittäin se tv)

Perus ääs markettien tavaraa ja eipä tuo mersukaan nyt ole muuta, kuin kulkuneuvo, jolla pääsee paikasta toiseen. Jos haluaa liikkua muiden ihmisten seassa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis toi Braviahan on Fiatin automalli, ja ihan paska, että nyt hirveästi ei kannata leijailla jollain sonyn samannimisellä. Paskahan sekin on. Ja sitten joku mersu. Huh-huh. Eikö teillä ihan oikeasti ole rahaa ostaa laatukamaa ja -tuotteita?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis toi Braviahan on Fiatin automalli...
Paitsi että se oli Brava. Sulla oli varaa ostaa näemmä ylimääräinen vokaali.
---

Mulla ei ole mitään hassunhauskaa tähän väliin, koska kehuskelen vain aiheesta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aina kun Hjalliksen kanssa tapaamme, jään ihmettelemään mitä naiset hänessä ovat nähneet.

Toisaalta H. Karihtalan kanssa keskustellessani en aina tiedä missä silmäni liikkuvat. Hämmentävää.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Tuossa männä viikolla nainen totesi että sinä se osaat kokata ja panna. Ja meni sen jälkeen tiskaamaan mun viikon tiskit vapaaehtoisesti.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Tuossa männä viikolla nainen totesi että sinä se osaat kokata ja panna. Ja meni sen jälkeen tiskaamaan mun viikon tiskit vapaaehtoisesti.

Kai jollain muullakin on vaimo?

Odottelen vielä yo-kirjoitusten tuloksia... Vähän ottaa päähän kun tuli ruotsin kokeessa virhe, mutta kai sieltä silti 298 pistettä tulee. Historiakin meni ihan penkin alle, kun opettaja oli laskenut alustavasti, että saisin vain 41 pistettä... No ainahan ne voi nousta siellä sensorien käsissä. Sormet ristissä!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kai jollain muullakin on vaimo?

Lukiolainen nyt vain haaveilee vaimosta kertaa pii toiseen.

Naiseni maksaa vuokrasta lähes kaiken...tai no, pitäähän tässä saatana hoitaa kuitenkin yksin safkat vuoden loppuun. On se kuitenkin parempi kuin 2000 euroa plus lisät. Saa kuitenkin siikaa ja ankanmaksaa...
 

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko joku muu muuten huomannut kusella ollessaan vessanpönttöjen veden olevan aivan perkeleen kylmää? Pakko kai vaihtaa ottamaan kuumalta puolelta täyttö.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Janina Fry soitteli tossa äsken ja kysyi tulisinko tänä iltana vetämään sitä tissien väliin. Ei pysty, mulla on sauna.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko joku muu muuten huomannut kusella ollessaan vessanpönttöjen veden olevan aivan perkeleen kylmää?

Tuota en ole huomannut kun kalu ei ylety veteen mutta paskalla ollessa joskus tuntuu, että anus jäätyy...eli kyllä sen vodan pitää aika kylmää olla.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Bruno ansaitsee paikan täällä, liekö ihan yrittänyt sitä?
...
Toinen asia, joka vituttaa on naiset, jotka ei vaan tajua. Viikonloppuna oli rautalankarulla mukana, kun väännettiin ettei onnistu. En tule panemaan sinua, ymmärrä nyt.
Eilen meni jo toinen rullallinen, kun piti kertoa, etten aio lähteä 25 kilometrin päähän täältä naisen luokse sen takia, että sillä on kylmä.
"Ei mitään seksiä, lämmitystä vaan". Noille olen kumminkin kertoa ihan selkeästi, että sinusta ei tule minun vaimoni, sinä olet minun kaverini ja jossei kohta muutu, niin et ole sitäkään.
Siltikin tämä eilinen akka tälläkin hetkellä pommittaa Facebookissa chattiviestiä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ketju ja kannetaan oma korsi kekoon. Niissä piireissä joissa pyörin ja joudun osittain duunieni puolesta pyörimään, eräs kerskumisen muoto on hyvinkin vallalla. Tässä kerskumisen muodossa arkisilla asioilla ylpeily, prameilu ja oman egon nostattaminen tehdään ehdollisena, monasti kysymysmuotoon kätkettynä. Syynä tämäntyyppiseen toimintaan lienee kerskujien jo valmiiksi heikko itsetunto - eli epävarmuus omasta itsestä ja oman persoonan esiintuonnista sosiaalisessa tilanteessa. Ehkä pari esimerkkiä valaisee asiaa.

" Onk's sellainen joku jääkiekkopelaaja kuin x X (vaihda tähän joku haluamasi NHL-pelaajan nimi)? Ai jaa, on vai. Ei muuten mutta kun mun tytär vaan sanoi että niiden naapurissa asuu joku jääkiekkoilija ja en millään muistanut sen nimeä". Tässä on tarkoituksena kerskua, miten oma tytär on, luonnollisesti puhujan suurenmoisen ohjauksen ja ylivertaisuuden myötävaikutuksella, päässyt elämässään pitkälle ja piireihin.

" Hitsi, tänään taas heräsin siihen kun joku työkone kippasi lumia naapurin pihalla. Ihme, että Suurlähetystön työntekijöitä ei koske samat työsäännöt kuin Helsingin kaupungin työntekijöitä". Eli viesti on se, että asumme arvostetulla alueella suurlähetystön vieressä.

Vastaavia tapauksia on paljon - myötähäpeän tunne tuollaista kuunnellessa on aivan järkyttävän suuri.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Varmaan joutuu lähteen Vehoon auto-ostoksille huomenna kun mun kissa tykkää leikkiä yli 100k arvoisen mersun piuhoilla.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korkokatto pakolliseksi

Oikeasti korpeaa pankkien ja koko yhteiskunnan puolesta, mikäli asunnonostajan korkokattoa ei saada runnottua läpi. Omaan asumiseen tarkoitetun asunnon kohdalla omarahoitusosuus pitäisi olla 10-15 % ja mikäli hankkii asunnon tai rakennukseen sijoituskäyttöön, 30-40 %. Itsekin kävin tänään henkilökohtaisen pankkineuvojan juttusilla ja sain rahoituksen järjestymään hankkeelle, jossa pystyn kuitenkin 50 % maksamaan ilman lainaa. Loppu 50 % piti sitten käsi ojossa hakea pankista, mutta onhan tossa noin hyvät vakuudet, joten pankin riskit jäävät pieneksi. Ja IFK on kohtalaisen varma vuokralainen.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikeasti korpeaa pankkien ja koko yhteiskunnan puolesta, mikäli asunnonostajan korkokattoa ei saada runnottua läpi. Omaan asumiseen tarkoitetun asunnon kohdalla omarahoitusosuus pitäisi olla 10-15 % ja mikäli hankkii asunnon tai rakennukseen sijoituskäyttöön, 30-40 %. Itsekin kävin tänään henkilökohtaisen pankkineuvojan juttusilla ja sain rahoituksen järjestymään hankkeelle, jossa pystyn kuitenkin 50 % maksamaan ilman lainaa. Loppu 50 % piti sitten käsi ojossa hakea pankista, mutta onhan tossa noin hyvät vakuudet, joten pankin riskit jäävät pieneksi. Ja IFK on kohtalaisen varma vuokralainen.

Nyt oli loistava, naurahdin ääneen. :D
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin kävin tänään henkilökohtaisen pankkineuvojan juttusilla ja sain rahoituksen järjestymään hankkeelle, jossa pystyn kuitenkin 50 % maksamaan ilman lainaa. Loppu 50 % piti sitten käsi ojossa hakea pankista, mutta onhan tossa noin hyvät vakuudet, joten pankin riskit jäävät pieneksi. Ja IFK on kohtalaisen varma vuokralainen.

Miksi menit pankkiin? Olisit laittanut yv:tä. Katsos, hyvän asian puolesta!
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi menit pankkiin? Olisit laittanut yv:tä. Katsos, hyvän asian puolesta!

Mikäli käytät yhteydenpitoon yksityisviestejä etkä esimerkiksi kultaista faksia, ymmärrän miksi VT meni pankkiin. Sulle ei oo käyttöö just ny.

T. Tukka ja kello hyvin
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ja IFK on kohtalaisen varma vuokralainen.

Ai, sultakin pyydeltiin tarjousta. Muuten oisin hommaa lähtenyt vetämään, mutta Eira ei jostain syystä HIFK:lle kelvannut. Tiedä sitten oliko vuokrataso liian korkea vai olisiko liian monen bättrefolketin edustajan talo pitänyt lanata matalaksi. Hjallis tosin soitteli jo aiemmin ja pyyteli, ettei ainakaan lähdetä yli 15000 ihmisen areenaa bygäämään, olisi kuulema voinut ajaa Hartwallin konkkaan. Mikä sinänsä olisi ollut OK, sen verran kreikkalaista tuo Hjalliksen aitiopolitiikka on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös