Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 014
  • 7 330

sinikettu

Jäsen
Tällä viikolla vuoden nuoreksi taiteilijaksi valittiin J.A. Juvani. Kävin katsomassa minkälaisesta taiteesta on kyse. Ei avaudu ei.

Ylen juttu valinnasta.

Taiteilijan Instagram-tili.

Taiteilijan verkkosivut.
Etkö sä näe. Henkilö on ruma, läski, feministi ja vähän traumatisoituneen ja päähänpotkitun näköinen muunsukupuolinen henkilö. Postmodernismin ja intersektionaalisuuden ihmelapsi. Tämä henkilö voisi taiteilijan sijasta olla vaikka maailmanparantaja, presidentti tai naistutkimuksen professori.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos Suomeen tulee joku kolossaalinen lottopotti, niin täällä ensimmäisenä huudetaan somet täyteen "onnea voittajalle" - viestejä. Vittu me ollaan perimältään niin kateellinen kansa, että kukaan ei oikeasti ajattele noin. Toivotaan vaan ettei osu missään tapauksessa edes asuinpaikkakunnalle. Jos menee naapuriin, niin järkytys on pieni termi siinä vaiheessa.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos Suomeen tulee joku kolossaalinen lottopotti, niin täällä ensimmäisenä huudetaan somet täyteen "onnea voittajalle" - viestejä. Vittu me ollaan perimältään niin kateellinen kansa, että kukaan ei oikeasti ajattele noin. Toivotaan vaan ettei osu missään tapauksessa edes asuinpaikkakunnalle. Jos menee naapuriin, niin järkytys on pieni termi siinä vaiheessa.

Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että tällainen kateus alkaa erittäin hitaasti mutta varmasti jäädä historiaan. Ja siks toisekseen noita Lotto ja Eurojaska voittajia alkaa olemaan jo niin paljon, että nuo voitot alkaa jo olemaan arkipäivää. Minusta se on ainakin helvetin hyvä juttu, että voittajia on paljon Suomessa, koska sekin osaltaan vaikuttaa jo maan talouteen kun ne voitot kuitenkin vaikuttaa moneen ihmiseen.

Tietysti asiat paranevat entisestään, kun nuo kateelliset suuret paska- ikäluokat tajuavat kuolla pois.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Miten hemmetissä nuo voitot vaikuttavat maamme talouteen? Itse ainakin hilaisin takapuoleni pois täältä pohjolasta ja nauttisin lopunikääni martiineja jossain paratiisisaarella nuorten neitosten lantioilta. Voisin lyödä vaikka mistä vetoa, että nuo voittajat ovat täältä muuttaneet pois.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miten hemmetissä nuo voitot vaikuttavat maamme talouteen? Itse ainakin hilaisin takapuoleni pois täältä pohjolasta ja nauttisin lopunikääni martiineja jossain paratiisisaarella nuorten neitosten lantioilta. Voisin lyödä vaikka mistä vetoa, että nuo voittajat ovat täältä muuttaneet pois.

No pakostikin jokunen euro siitä 770 miljoonasta jää Suomeen mitä eurojackpotista on voitettu, ennen kuin Veikkauksen pääkonttorilta ehdit Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta maan rajojen ulkopuolelle.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että tällainen kateus alkaa erittäin hitaasti mutta varmasti jäädä historiaan. Ja siks toisekseen noita Lotto ja Eurojaska voittajia alkaa olemaan jo niin paljon, että nuo voitot alkaa jo olemaan arkipäivää. Minusta se on ainakin helvetin hyvä juttu, että voittajia on paljon Suomessa, koska sekin osaltaan vaikuttaa jo maan talouteen kun ne voitot kuitenkin vaikuttaa moneen ihmiseen.

Tietysti asiat paranevat entisestään, kun nuo kateelliset suuret paska- ikäluokat tajuavat kuolla pois.

Ihan riippuu ikäluokasta kenelle potti kolahtaa. Nuorempi väki osannee (ei ihan Jonnet) keskimäärin kuluttaa rahaa niin, että siitä hyötyy ympäröivä yhteiskuntakin. Jos sattuu näille kateellisille ja suurille ikäluokille niin ajattelu "mihinkään en vittu rahojani anna" - ajattelu korostuu ja sinne menevät manit hautaan. Kateellisuus on muuten periytyvää ja suurten ikäluokkien jälkikasvu on myös osannut kasvaa kateellisuuden maailmaan. Geeneillemme emme voi mitään. Naapuria on kadehdittu aina, niin kyllä jatkossakin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No pakostikin jokunen euro siitä 770 miljoonasta jää Suomeen mitä eurojackpotista on voitettu, ennen kuin Veikkauksen pääkonttorilta ehdit Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta maan rajojen ulkopuolelle.
Verottajahan siinä hykertelisi ja hieroisi käsiään kun tuollainen summa tulee tänne törsättäväksi. Itsehän pitäisin huolen, että saa mahdollisimman vähän. Makuuttaisin rahoja täysin tuottamattomalla tilillä ilman minkäänlaisia verotettavia pääomatuloja ja eläisin niin niukkaa elämää kuin ikinä mahdollista. Mitään omaisuutta en verotettavaksi hankkisi. Lisäksi lopettaisin työn teon, joten aiemmin tulleet tuloverotkin jäisivät jatkossa saamatta. Oikein hoidettuna verovaikutus olisi valtiolle pahemman kerran negatiivinen. Minun rahoilla ei herrat perkele juhlisi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Etkä näköjään sinäkään. Pitäisikö sinun sanoa sille joka potkii sinua päivästä toiseen päähän, että älä potki enää? Alkaa jättämään jo jälkiä.
Ne on noi herrat jotka potkii. Veisivät köyhän viimeisenkiin markan, jos sellaisia vielä olisi. Mutta niille näytetään vielä ja nahkurin orsilla tavataan. Perrrrrkkele.
 
Jäisikö joku asumaan tänne Suomeen, jos 40m voitto kopsahtaisi?
Minä ainakin jäisin. Vihaan hellettä yli kaiken. Nyt jotain +2 ja paljon mukavampaa olla ulkona kuin kesähelteillä (joita Suomessakin joskus on, esim. 2010 kesä oli yhtä helvettiä ilman ilmastointia ja ulkona tuntui, että meinaisi kuolla). En lähtisi etelän lomalle edes ilmaiseksi, sillä alle 25c on minulle se paras keli, kun taas yli 25c on perseestä ja vielä etelän uv-indeksit päälle, niin palan poroksi ja kuihdun pois.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi vessapaperirullatelineet on lähes kaikissa vessoissa sijoitettu väärään paikkaan?

Se kuuluisi laittaa istujasta katsoen oikealle puolelle tai sitten eteen.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minä ainakin jäisin. Vihaan hellettä yli kaiken. Nyt jotain +2 ja paljon mukavampaa olla ulkona kuin kesähelteillä (joita Suomessakin joskus on, esim. 2010 kesä oli yhtä helvettiä ilman ilmastointia ja ulkona tuntui, että meinaisi kuolla). En lähtisi etelän lomalle edes ilmaiseksi, sillä alle 25c on minulle se paras keli, kun taas yli 25c on perseestä ja vielä etelän uv-indeksit päälle, niin palan poroksi ja kuihdun pois.
Eihän sitä kuumaan ilmanalaan tarvitsisi muuttaa jos halu poistua olisi, Kanada voisi olla kiva mesta, jääkiekkoa ja vuodenaikoja. En minäkään hellefanaatikko ole, heitä pidän mieleltään vajavaisina, kuten kaikkia fanaatikkoja.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän sitä kuumaan ilmanalaan tarvitsisi muuttaa jos halu poistua olisi, Kanada voisi olla kiva mesta, jääkiekkoa ja vuodenaikoja. En minäkään hellefanaatikko ole, heitä pidän mieleltään vajavaisina, kuten kaikkia fanaatikkoja.

Jos olisi rahaa se 40 miljoonaa, niin olisi aivan sama missä sitä asuisi.

Töitä tuskin kukaan täysjärkinen enää tekisi ja kun rahaa on niin voi halutessaan vaihtaa ilmastovyöhykettä milloin tahansa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos Suomeen tulee joku kolossaalinen lottopotti, niin täällä ensimmäisenä huudetaan somet täyteen "onnea voittajalle" - viestejä. Vittu me ollaan perimältään niin kateellinen kansa, että kukaan ei oikeasti ajattele noin. Toivotaan vaan ettei osu missään tapauksessa edes asuinpaikkakunnalle. Jos menee naapuriin, niin järkytys on pieni termi siinä vaiheessa.

Tämä on aivan totta. Minuakin vitutti kun tuorein Suomeen tullut Eurojackpot-voitto meni Savonlinnaan eikä minulle, mutta asia olisi vituttanut vielä enemmän jos voitto olisi tullut naapuriin eikä edelleenkään minulle. Voittohan kuuluisi nimittäin minulle. Kun se ei minulle tule, niin sen meno muualle vituttaa sitä enemmän, mitä lähemmäs se osuu. Ei tunnu niin pahalta jos se osuisi jonnekin Tanskaan.

Jos - ja toivottavasti kun - voitan joskus ison miljoonapäävoiton, niin työnteko toki loppuu siihen paikkaan, mutta en ole varma muuttaisinko pois Suomesta. Luultavasti ainakin syksyksi ja talveksi voisin muuttaa pois, kevään korvilla voisi sitten palata taas tänne. Syksyn ja talven voisin viettää jossain sellaisessa paikassa, jossa olisi suht tasainen ilmasto. Ei mitään megahellettä missään nimessä, noin +20 voisi olla ihan ok. Olisivatko Kanarian saaret sitten ilmastollisesti sopiva?

Toivon, että jokainen miljonäärivoittaja irtisanoutuu töistään ja pistää elämän sopivasti ranttaliksi eli vähintäänkin toteuttaa unelmiaan. Vituttavat ne nöyrät alamaiset jotka jatkavat puurtamista töissä, eivät osta uutta asuntoa, eivät uutta autoa, eivät edes uutta fillaria, eivät lähde kuin korkeintaan ruotsinlaivalle ja joiden on ylipäätään ihan turha edes lotota, koska eivät aio voittorahojaan mitenkään käyttää tai mitenkään niistä nauttia. Jättäisivät lottoamatta ja antaisivat rahoja enemmän tarvitsevien saada voitot.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota Matkakohteenne -ketjua lukiessani tuli mieleen, että henkilökohtaisesti ei oikein avaudu USA matkakohteena.

Tietysti kyseessä on melko suuri maa, jossa on varmasti kaikenlaista, mutta tietyt epäkohdat häiritsevät kaupungista/osavaltiosta riippumatta. Kävellen ei pääse mihinkään ja julkisillakin helvetin huonosti. Pakko olla auto ja kun se on pakko olla niillä 300 miljoonalla muullakin, niin siinähän sitten istutaan siinä ilmastoidussa peltilaatikossa tuntikaupalla.
Sekä erityisesti se, että KAIKESTA pitää maksaa ja hinnoittelu on usein melko epäselvää. Kauppojen sales tax, suurehkot tipit ravintolassa, parkkimaksut ja tietullit, erilaiset pääsymaksut jne. Toki näitä samoja kuluja on muuallakin, muttei missään samassa mittakaavassa.

Kahdesti olen tuolla käynyt ja USA on toistaiseksi nähty. NYC, Las Vegas ja San Francisco kiehtovat, mutta listalla on monta vielä näkemätöntä kohdetta sekä useita uusintakäynnin vaativia paikkoja ennen uutta Amerikan reissua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävellen ei pääse mihinkään ja julkisillakin helvetin huonosti.
Tämä ei ole ihan näin suoraviivainen juttu todellisuudessa. Olen pärjännyt reissuillani esim. New Yorkissa, San Fransiscossa ja Los Angelesisssa käyttäen kulkupelinä jalkojani ja julkisia, eikä ole olut mahdotonta. Noista kenties Los Angeles olisi ollut sellainen että auto olisi ollut parempi vaihtoehto. Ja sitten Manhattan on sellainen paikka ettei siellä kannata edes yrittää käyttää autoa.
 
Tietysti kyseessä on melko suuri maa, jossa on varmasti kaikenlaista, mutta tietyt epäkohdat häiritsevät kaupungista/osavaltiosta riippumatta. Kävellen ei pääse mihinkään ja julkisillakin helvetin huonosti...
Kahdesti olen tuolla käynyt ja USA on toistaiseksi nähty. NYC, Las Vegas ja San Francisco kiehtovat, mutta listalla on monta vielä näkemätöntä kohdetta sekä useita uusintakäynnin vaativia paikkoja ennen uutta Amerikan reissua.

Tämä ei ole ihan näin suoraviivainen juttu todellisuudessa. Olen pärjännyt reissuillani esim. New Yorkissa, San Fransiscossa ja Los Angelesisssa käyttäen kulkupelinä jalkojani ja julkisia, eikä ole olut mahdotonta. Noista kenties Los Angeles olisi ollut sellainen että auto olisi ollut parempi vaihtoehto. Ja sitten Manhattan on sellainen paikka ettei siellä kannata edes yrittää käyttää autoa.

Minuakin kiinnostaisi tietää, että jos New York Cityssä pääsee julkisilla liikkumaan "helvetin huonosti", niin missä kaupungissa niillä julkisilla sitten pääsee hyvin? Itse olen pysynyt poissa Los Angelesistä pitkälti juuri siksi, että en haluaisi istua ruuhkissa, ajaa autoa Tamperetta suuremmassa kaupungissa enkä edes pysytellä ulkomaan reissuilla kovin montaa päivää ajokunnossa. Chicagossa, Bostonissa, Washington D.C:ssä ja Philadelphiassa metrolla on mielestäni päässyt liikkumaan kohtalaisen mukavasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen tätä aikaisemminkin ihmetellyt, mutta miksi Pelicansin lempinimi on Pelsu (siis yksikössä)?

No, olihan Bluesinkin "lempinimi" toki Bleg(i), mutta jotenkin loogiselta tuntuisi puhua monikkomuodossa Pelsuista, kun joukkueen nimi ei ole esim. Pelican Lahti, Lahen Pelikaani tms.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös