Uusi kännykkä

  • 1 246 254
  • 5 798

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
että josko olisi ostanut eilen tuollaisen A3 2016 mallin Powerista. Hintaahan sillä taisi olla 139€.
Olen aiemmin ketjussakin tästä puhunut, loistava puhelin hintalaadultaan. En usko että reilulla satasella parempaa saa. Hyvä vinkki myös ostaa se 10€ 16gb muistikortti jonne sitten ohjaa kuvat ja videot ettei laitteen oma 16gb muisti täyty heti.

Kun lätkäpalstalla ollaan niin tähän liittyen ensimmäistä kertaa katsoin pari viikkoa sitten junassa puhelimesta lätkämatsin ja hyvinhän tuo pelitti, muutama lyhyt katko mutta kuva oli mainio ainakin DNA tv:n kautta ja hyvin pystyi seuraamaan tälläinen ei niin nuori enään jolle puhelimen tuijottelu ei ole arkea.

_
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Joutui taas parin vuoden onnellisen joskin rajoittuneen WP-jakson jälkeen ottamaan Androidin(S7) alle ja käytännössä heti alkuun tulikin vielä päivitys 7.0:aan ja nyt sitten parin viikon kuhertelujakson jälkeen on vähän epätodellinen MITVIT-olo, jos aikanaan symppareita haukuttiin valikkohirviöiksi niin missä kohtaa Androideista tuli vielä pahempia ilman että kukaan teki asiasta numeroa.
Asetukset tuntuivat olevan vanhassa firmiksessä vielä suht selvästi hallittavat mutta nyt päivityksen myötä jokaikisen asetuksen löytyminen tuntuu siltä että aina on väärässä paikassa ja olisi pitänytkin mennä toista reittiä, huoh.

Kai tää on vain nykynormi, mutta hieman ihmetyttää ettei asiasta sen kummemmin meuhkata.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tää on vain nykynormi, mutta hieman ihmetyttää ettei asiasta sen kummemmin meuhkata.
Veikkaanpa että valtaosa käyttäjistä tyytyy oletusasetuksiin. Pääsääntöisesti asetukset ovat loogisesti ryhmiteltyjä, pari kertaa muistelen joutuneeni googlettamaan kuinka joku asia pitää poistaa/muuttaa. Ja onhan näissä ihan eri luokkaa mahdollisuuksia tehdäkin asetuksia verrattuna johonkin Symbianiin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No just. Mä olin jo päättänyt vaihtaa siihen Nokia 6:seen, mutta se on ollut kohta vuoden (liioittelen) Kiinassa myynnissä, niin onko jo paras hohto mennyt? Ja jos nyt on jotain mielenkiintoisempaa taas tulossa, niin pitäälö mun taas vaan odottaa? On tääkin nyt taas yks vitun länsimetro, ei tuu mitään valmista mun puhelinkaupoista.
Nyt mulla on Lumia 830 (jossa jostain syystä lukee Nokia), eikä se ole hassumpi, sillä en pelaa puhelimella tai lataa muutakaan hassua luuriin. Mutta nyt on tullut vastaan se, että monen palveluntarjoajan mobiilisovellukset eivät tue kunnolla WP-järjestelmää. Asian voi kiertää menemällä selaimella ko. sivuston täysversioon, mutta se taas on puhelimella usein tihrustamista. Pakko vaihtaa androidiin, vaikka mulla on vain kuonoja/keskinkertaisia kokemuksia siitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysytään nyt täällä neuvoa vaikka en olekaan varsinaisesti uutta puhelinta hankkimassa:

Eli puhelimena on tällä hetkellä Huawein P10. Mikähän mahtaa olla homman nimi kun Bluetooth tuntuu menevän itsekseen päälle? Tai ainakin kohtalaisen varma olen että en ole itse sitä painanut, toki pienen varauksen annan sille että kun tuolta ruudun ylälaidasta vetää sen valikon esille ja laittaa puhelimen esim. äänettömälle, niin vahingossa voi Bluetooth painikkeeseen osua myös, mutta sanotaanko että olen 98% varma siitä että itse en sitä laita päälle.

Lisäksi, outo juttu myös se että Bluetooth ei tunnu lähtevän pois päältä jos vaan painan sitä Bluetoothin ikonia, sinisenä oleva kuvake muuttuu hetkeksi harmaaksi mutta palaa takaisin sitten siniseksi ihan silmänräpäyksessä. Saan Bluetoothin pois ainoastaan jos pidän kyseistä kuvakketa ns. pohjassa ja sieltä valikosta sitten sammutan BT:n pois käytöstä.

Pitääkö tässä nyt pelätä että FBI tai KGB haluaa kaapata mun puhelimen ja ovat jotenkin etänä laittaneet BT:n päälle, vai onko tähän joku ihan järkevä selitys?
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Taas on luuri hukassa. Osaako kukaan neuvoa jotain pirun huokeaa luuria jossa toimii wassapit ja tinderit plus ei haittaa kun ennen syksyä on lasi rikki tai hukassa!
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bluetooth tuntuu menevän itsekseen päälle?
Itsellä tahtoo wifit/bluetoothit sun muut lentokonetilat paukkua päälle aina puhelua puhuessa. Normaalistihan näyttö on puhelun aikana pimeänä valontunnistimen ansiosta, mutta itsellä ainakin näyttö "välkkyy" puhelun aikana. Tällöin poski pääsee näytön ollessa päällä kytkemään kaikki mahdolliset hilppeet päälle. Monesti tahtoo vähän pidemmät puhelut katketa jossain vaiheessa lentokonetilan kytkeytyessä päälle. Ilmeisesti en osaa puhelinta pitää tarpeeksi paikallaan, jolloin valontunnistin ei ihan täydellisesti toimi.
 

Outsider

Jäsen
Onko kukaan törmännyt ongelmaan, että puhelimella(Samsung A3) ei enää löydy chromecastia? Chromecast on asennettu uudestaan, mutta sama ongelma jatkuu. Sovelluksiin ei siis tule näkyviin sitä chromecastin kuvaketta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Onko kukaan törmännyt ongelmaan, että puhelimella(Samsung A3) ei enää löydy chromecastia? Chromecast on asennettu uudestaan, mutta sama ongelma jatkuu. Sovelluksiin ei siis tule näkyviin sitä chromecastin kuvaketta.
¨
Itsellä teki android puhelin tuota jos ei ollut wlan päällä. Onko wlan päällä ja ns kiinni oikeassa verkossa?
 

Outsider

Jäsen
¨
Itsellä teki android puhelin tuota jos ei ollut wlan päällä. Onko wlan päällä ja ns kiinni oikeassa verkossa?

Chromecast on kiinni puhelimen verkossa, muuta verkkoa ei ole. Nyt löysin juttua jonka mukaan ongelma näyttäisi johtuvan google playn päivityksistä. Aina yhtä mahtavaa, kun näitä systeemejä päivitetään paremmiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jokos @Roger Moore sait selvyyden tuohon bluetooth-ongelmaasi? Huomasin nimittäin, että päivityksen jälkeen mun P9 on alkanut tehdä samaa, eli bt on jatkuvasti päällä, ellei sitä laita asetuksista pois. Tuo pikakuvake siis ei toimi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jokos @Roger Moore sait selvyyden tuohon bluetooth-ongelmaasi? Huomasin nimittäin, että päivityksen jälkeen mun P9 on alkanut tehdä samaa, eli bt on jatkuvasti päällä, ellei sitä laita asetuksista pois. Tuo pikakuvake siis ei toimi.
En ole nyt ihan varma miten tämä jatkossa toimii, mulla P10 teki päivityksen eilen illalla ja ei ole ainakaan sen jälkeen itsekseen käynnistynyt. Puhelimen uudelleen käynnistys auttoi jonkin verran, saattoi olla parikin päivää välissä ettei tehnyt tuota BT:n itsekseen käynnistelyä, mutta jossain vaiheessa oli kuitenkin mennyt päälle.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Tuli voitettua nyt keväällä uudeksi puhelimeksi Huawei p10. Pitäisi hankkia jonkinlainen suoja tuohon puhelimeen kun tuntuu olevan aika liukas ja luultavammin tämän johdosta tulee tippumaan maahankin. Eli jos joku osaa suositella jonkun suojan tuohon, hinta rajaa ei ole ja ainut ominaisuus olisi tosiaan että puhelin kestäisi sen kanssa mahdollisesti tuon tippumisen.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Joo. Miten tota Sonyn xperia XZ.sta saa värinän pois käytöstä äänettömässä tilassa? En löydä muuta kuin älä häiritse-tilan, jossa se on pois.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko täällä kokemuksia keskihintaisten puhelinten kameraominaisuuksista?

Olen pistämässä nykyisen S4 Minin vaihtoon, ja olen ollut muuten tyytyväinen, mutta heikkoon kameraan haluaisin parannuksen. Koska en tarvitse moniakaan huippukännyköiden ominaisuuksia, en halua sellaisista maksaa. Toiveissa olisi alle 300 € puhelin, mutta vähän voi venyttää, jos on hyvät perustelut.

Lähinnä mainosten kautta silmään on pistänyt ainakin Honor 8 ja joku Sony Xperia X. Ensimainitussa on ilmeisesti "kaksoiskamera" ja jälkimmäisessä enemmän pikseleitä. Mitä hyötyä? Kumpi olisi parempi - ja millaisissa tilanteissa? Onku joku muu saman luokan puhelin vielä parempi kameraominaisuuksiltaan, tai saako vastaavia edullisemmin, jostain toisesta mallista?


Ps. Ymmärrän, että kännykkään ei saa täydellistä kameraa, mutta sitä varten on erikseen "järkkäri" - joka ei tosin ole koskaan mukana, kun tarvitsisi...
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Sony Xperia XZ
Android 7.1.1

Tämä toimii uskomattoman hitaasti. Kotinäppäintä painat ja latailee kuvakkeita näytölle. Kameratoiminnoissa kestää, välillä tulee joku virhe näytölle ja toisinaan pitää käynnistää koko mylly. Yks kans mitä ihmettelen, että miten voi käyttöjärjestelmä haukata heti alusta 1,9 gigaa (sis. 3Gb RAM) muistia ? Viimeisen kolmen tunnin rammikäyttö 2,7 gigaa, eikä käytännössä mitään ylimääräistä latailtu. Tehdasasetukset laitettu kertaalleen päivitysten jälkeen. Mitähän tämän kanssa vois tehdä?

e. @BlackWolf Koitan nyt toistaseksi mennä tällä versiolla. Tuntuisi ainakin alkuun jotain auttavan kun otin pois päältä "älykäs puhdistus"-toiminnon.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sony Xperia XZ
Android 7.1.1

Tämä toimii uskomattoman hitaasti. Kotinäppäintä painat ja latailee kuvakkeita näytölle. Kameratoiminnoissa kestää, välillä tulee joku virhe näytölle ja toisinaan pitää käynnistää koko mylly. Yks kans mitä ihmettelen, että miten voi käyttöjärjestelmä haukata heti alusta 1,9 gigaa (sis. 3Gb RAM) muistia ? Viimeisen kolmen tunnin rammikäyttö 2,7 gigaa, eikä käytännössä mitään ylimääräistä latailtu. Tehdasasetukset laitettu kertaalleen päivitysten jälkeen. Mitähän tämän kanssa vois tehdä?
Takaisin vanhaan androidiin, itse juuri palautin 5.1.1 takaisin 7.1.1:stä omaan androidiin, koska sellanen kasa paskaa toi 7.1.1
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Takaisin vanhaan androidiin, itse juuri palautin 5.1.1 takaisin 7.1.1:stä omaan androidiin, koska sellanen kasa paskaa toi 7.1.1
OnePlus 5:n kanssa 7.1.1 toimii kuin junan vessa. Toki prossu on SD835 ja keskusmuistia 6GB (jos haluaa hifistellä niin 8GB myös saatavilla), mutta ei se välttämättä käyttöjärjestelmästä ole kiinni. Lähinnä, piirisarjojen valmistajat (katseet kohdistukoon Qualcommin suuntaan) eivät päivitä ajureitaan, jolloin vanhempi käyttis kenties toimii paremmin.

Summa summarum, halunnet kenties päivittää johonkin toiseen. Sonylla ei muistaakseni ole lukittua bootloaderia, joten google kauniiseen käteen. Mutta että 7.x olisi paskaa, ei todellakaan. Ei vain välttämättä ole rautaa pyörittää sitä oikein, oli se sitten ajureiden (kallistuisin tälle kannalle) tai Androidin vika.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
OnePlus 5:n kanssa 7.1.1 toimii kuin junan vessa. Toki prossu on SD835 ja keskusmuistia 6GB (jos haluaa hifistellä niin 8GB myös saatavilla), mutta ei se välttämättä käyttöjärjestelmästä ole kiinni. Lähinnä, piirisarjojen valmistajat (katseet kohdistukoon Qualcommin suuntaan) eivät päivitä ajureitaan, jolloin vanhempi käyttis kenties toimii paremmin.

Summa summarum, halunnet kenties päivittää johonkin toiseen. Sonylla ei muistaakseni ole lukittua bootloaderia, joten google kauniiseen käteen. Mutta että 7.x olisi paskaa, ei todellakaan. Ei vain välttämättä ole rautaa pyörittää sitä oikein, oli se sitten ajureiden (kallistuisin tälle kannalle) tai Androidin vika.
Montakos versiota olet androidista koittanut? Minä sentään aloitin 5.0sta ja viikko viikolta kivuttu nyt 7.1.1 asti. Kun akun varaustaso paranee 250%, niin kyllä silloin vika on androidissa ja syynä se että yhtäkkiä suurin kuluttaja olikin näytön sijaan se androidin järjestelmä. Androidiin on puskettu viimesissä päivityksissä aina vaan enemmän ja enemmän tauhkaa, sen optimoinnin ja käytettävyyden sijaan. Sun oneplus 5 on tän hetken markkinoiden parasta kaartia ja siinä on ihan huippu prosessori, se ei ole millään tavalla vertauskelpoinen 99.5% kaikista kännyköistä. Ennemminkin tuo ei ollut edes mitään humbe bragia vaan lähinnä aika naurettavaa patsastelua tulla kertomaan miten sulla on niin hyvä ja uusi puhelin a 600€. Laita siihen 5.1.1 ja tule sitten kertomaan uudestaan että paljonko akkukapasiteetti kasvaa jne. tulet yllättymään.

Enkä minä ole sanonut, etteikö 7.1.1 toimisi, kyllä se toimi jos halusi katsella miten akun varaustaso laski samalla, ilman mitään järkevää syytä, pahimmillaan 2% minuutissa. 5.1.1 tarjoaa käytännössä kaiken saman, kuten tarjosi kuutonenkin, mutta vähemmällä virrankulutuksella ja muistin käytöllä.

Et varmaan edes pysty nimeämään mitään sellaista mikä androidissa on muuttunut jotenkin mystisesti paremmaksi ja olisi just se the juttu, mikä on sinulle tarpeen 5.0 ja 7.0 välillä. Joku spilt screen on ihan näppärä, mutta puhelimen näytön koon takia ani harva sitä edes käyttää. Minä muistan vain yhden päivityksen millä on ollut itselleni merkitystä, se oli että notificationit sai määrättyä piiloon alotusnäytöltä, jos vaikka puhelin on pöydällä niin ei seksiviestit kaikille näy, minkä pitäisi olla muutoinkin jo lähtökohtaisesti mahdollista. Omassa luurissa ei ole NFC:tä, 6.0 toi tuon ja se on ihan näppärää maksaa tuolla, mutta se myös sekoaa jos on vaikka samassa kotelossa oma maksukortti missä NFC tai boonuksia. Emäntä jolla on moinen luuri, kerran vahingossa maksanut jonkun muun kahvit omallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös