Uusi kännykkä

  • 1 244 897
  • 5 798

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ai Chromecast toimii tuollakin tavalla? Minä uuvatti kun olen aina luullut että se vaatii erillisen wlanin. Kerros ny kuinka tuo tehdään käytännössä?

(En viitti samantien alkaa muuttamaan asetuksia. Ja tuskin muutenkaan kun muut perheenjäsenet kuiteskin käyttää chromecastia yhteisen wlanin kautta.)

Itsekin tuota ihmettelin mutta näyttäis olevan mahdollista: How to Connect chromecast without using wifi router, using your own mobile's tethering hotspot - YouTube
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitää sanoa että olen pettynyt tähän nykyiseen Honoriin sen verran HTC:n jälkeen että pistän tämän vaihtoon tuossa kesällä kun HTC11 on ilmestynyt ja ostan HTC10:n kun hinta on uuden mallin myötä tullut alas. Olisi pitänyt pysyä vaan tutussa ja hyväksi havaitussa merkissä. :)
Aikanaan tuli HTC M7 hankittua, eikä sen jälkeen ole tarvinut merkkiä vaihtaa. M8:n hyppäsin yli tähän nykyiseen M9:in. Omaan käteen laatuvaikutelma aivan ylivertainen verrattuna kavereiden honoreihin ja samsungeihin.
Pikkuhiljaa alkaa M9 tulla tiensä päähän (lähinnä akun osalta), ja on tullut katsastettua tuota HTC U Ultraa seuraavaksi puhelimeksi. Voi toki olla, että tulee vain akku vaihdettua tähän nykyiseen ja kituuteltua HTC 11(?)julkaisemiseen asti.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Samsung Galaxy A3 2016 malli tuli hankittua, kun se oli nyt tarjouksessa 159€.
Vaimokkeelle ostin saman puhelimen viime keväänä(249€) ja on kyllä ollut tyytyväinen. Jotain pieniä häikkiä on ollut appsien toimivuudessa, mutta en tiedä sitten onko johtunut ohjelmista, puhelimesta, vaiko muksusta, joka välillä räppää ja pureskelee puhelinta.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Aikanaan tuli HTC M7 hankittua, eikä sen jälkeen ole tarvinut merkkiä vaihtaa. M8:n hyppäsin yli tähän nykyiseen M9:in. Omaan käteen laatuvaikutelma aivan ylivertainen verrattuna kavereiden honoreihin ja samsungeihin.
Pikkuhiljaa alkaa M9 tulla tiensä päähän (lähinnä akun osalta), ja on tullut katsastettua tuota HTC U Ultraa seuraavaksi puhelimeksi. Voi toki olla, että tulee vain akku vaihdettua tähän nykyiseen ja kituuteltua HTC 11(?)julkaisemiseen asti.

Itse vaihdoin M7:n pois koska kihlatun vanha puhelin levisi ja hän halusi mun M7:n koska piti siitä ja meikäläinen meni ostamaan Honorin. Nyt tilanne on se että M7 toimii edelleen hienosti mutta mun Honori lagaa päivittäin ja kaatuilee muutenkin vähintään kerran viikossa.
Eli kesällä tosiaan ostan tuon HTC 10 joka on pärjännyt kaikissa testeissä todella hyvin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
P9 päivitteli itsensä (Android 7 ja Huawein Emui 5.0) ja eihän se mikään päivitys olisi jos ei kaikki menisi huonompaan suuntaan. Laimean valkoisen ulkoasun kanssa pystyn kyllä vielä elämään mutta olisi kiva jos joku osaisi neuvoa onko näille parille asialle tehtävissä jotain:

1) Ennen kun lähetti sähköpostilla ison läjän valokuvia (valitsemalla ne galleriasta --> jaa --> sähköposti) niin sähköpostiohjelma kysyi että haluanko lähettää kuvat alkuperäiskoossa, 70% pienennöksenä, 30% pienennöksenä vai vieläkin pienempänä. Mutta päivityksen myötä tämä ominaisuus näköjään hävisi, eli nyt pitäisi kaikki kuvat pienentää etukäteen ennen lähettämistä kun se ennen hoitui siinä samalla. Täysin päin helvettiä mennyt päivitys siis.

2) Aikaisemmin kun painoin puhelimen virtanappia niin lukituksen avaus (se juttu mihin piirretään se kuvio) tuli suoraan näkyviin. Mutta nyt kun painaa virtanappia niin tulee vaan pelkkä taustakuva ja kellonaika, ja sitä näyttöä pitää siirtää sormella sivulle niin vasta sitten pääsee piirtämään sen kuvion. Tämäkin ihan totaalisen turha uudistus joka vaan hankaloittaa käyttöä.

Olisiko jollakin vinkkiä noiden kahden asian suhteen?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla myös P9 pyysi saada päivittää itsensä ja samalla muutaman mielenkiintoisen lisän sain. On tällainen Huawein oma älyläppäsuoja eli pystyy läppää avaamatta vastaamaan puhelimeen. Aiemmin siinä näkyi vain kellonaika hetken kuoren sulkemisen jälkeen, samoin Spotify. Nyt helottaa joku valmis taustakuva, mitä en ole saanut kytkettyä pois päältä. Toki siinä kellokin näkyy, mutta kun en tykkää tuosta kuvasta.

En tiedä oliko edellisessä versioissa sinisen valon poiskytkentää, mutta nyt osui silmään kun tuota em. juttua etsin, ja toimii kyllä sikäli, ettei rasitu luurin kanssa silmät samaan tahtiin kuin ennen. Kellertävyyteen saa totutella hetken, samoin nopeassa skrollauksessa on lievä viive, mutta muuten tykkään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@RaikkA @Larppa Tuosta Samsungista vielä että muistihan(16gb) siinä täyttyy nopeasti jos appseja asentelee useampia ja kuvia/videoita harrastaa. Tämä näkyy varmasti jossain vaiheessa jumitteluna ja hidstumisena, joten itse pidän ehdottomana että hankkii vähintään tuollaisen toisen samanlaisen muistin sd-korttina, maksaa kympin ja tallentaa sinne kaikki kuvat ja videot niin puhelin ei mene niistä tukkoon.
SanDisk Ultra Micro SD muistikortti 16 GB - Muistikortit ja USB-muistit - Gigantti

_
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Windows-Lumiani on tulossa käyttöikänsä päähän.
Uusi kapula olisi hankittava, hinta saisi olla max 500 €. Androidista tai iOSista ei ole mitään kokemuksia.
Kumpaan operuskäyttäjän on helpompi tottua? Lähinnä luurilla puhutaan, selataan nettiä, harvakseltaan valokuvataan ja videoidaan.
OnePlus 3T (mahtuuko suorien housujen taskuun?), Samsung Galaxy A5 tai A3? (Vesitiiviys olisi etu), iPhone SE (näyttö kovin pieni) ovat ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan sopivan oloisia. Sony Xperia?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Sony Xperia?

En suosittele kyseistä merkkiä edes pahimmalle vihamiehelleni.

Huawei on ollut positiivinen tuttavuus ja merkki tulee olemaan käytössäni pitkään. Malli nyt p9, mikä on ollut peruskäytössä mainio ilman mitään huomautettavaa. Mustavalkokuvat ovat laadultaan loistavia kuten kuvat yleensäkin vaikka luurin kamerassa ei optista kuvanvakainta ole. P10 mallit sisältää tämänkin mutta hintakin eri. P10 plus on myös vesitiivis.

p9 luuri ei töki ei pätki, mielestäni kyseessä on huippuluuri ja nyt saa jo alle 400€. iPhonesta tuttua käyttöliittymässä. Kaiken kaikkiaan rahalle vastinetta tähän mennessä heittämällä parhaiten. Aikaisemmat luurit Sony Xperia ja iPhone 5s.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos tuo SE:n näytön käyttö ei ole mahdottomuus, on luuri kyllä todella näppärä muuten. Melkein voisin itsellenikin hommata. Panssarilasi ja silikonikuori, ja sujahtaa silti taskuun hyvin. Vaimollani siis on tuollainen nyt muutaman viikon ollut. Oma P9 on kyllä mainio luuri tämäkin, kamera varsinkin on todella hyvä. Älykuoren kanssa riittävän suojassakin ja mun sormilleni riittävän suuri. Suurempaa en kyllä enää farkkujen taskuun haluaisikaan. Ainoa miinus on akun kesto kovalla pakkasella.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Säästä rahat ja osta Huawei Honor 7 Lite. Ostin rikkomani Sonyn tilalle tuon 7 Liten eikä voi kuin kehua. Isohan se on mutta farkkujen etutaskuun menee ja koon mukana tuoma näyttö on mahtava, Kameran kuvanlaatu tuohon hintaan on hyvä ja akkukin kestää kohtuukäytöllä 2vrk. Itteä mietitytti puhelimen 2GB Ram mutta minun Watsapp, Twitter, Sport Tracker, Gmail, Boom Beach käyttöön se riittää. Ainoat oikeat miinukset on tuo 16GM Rom:a mutta biisit, kuvat jne. saa SD. kortille ja vesitiiviys, varsinkin jälkimmäinen mietitytti mutta hei, ei 150€:lla ei kaikkea voi vaatia. Käyppa hakeen puhelin vaikka Gigantista 30vrk testiin, luulen ettet pety.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Kysellään nyt hiukan neuvoa uusien puhelimien hankintaan. Avioliitto erilaisten Lumioiden kanssa voisi katketa nyt seuraavan puhelimen/puhelimien hankintaan. Emäntä ei haluasi Androidia "opetella", mutta olen koittanut selittää ettei siinä nyt mitään sen ihmeellisempää ole. Puhelimet (näytöt) tuppaavat meillä hajoamaan herkästi, joten kovin isolla budjetilla ei olla liikkeellä. Molempiin nykyisiinkin olen yhteensä kolme kertaa vaihtanut näytön.

~150-200€ nurkilla olisi sopiva hinta. Olen miettinyt tuota yllä mainittua Huawei Honor 7 mallia? Onko jotain muuta hyvää vaihtoehtoa uusille puhelimille? Pitäisikö odottaa ja katsoa millainen on tuo uusi markkinoille tuleva Nokia 5 malli?

(Linkki vie Nokian sivuille kyseisen mallin esittelyyn.)

Nokia 5 – täydellisen tasapainoinen Android-puhelin | Nokia Phones
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli hypättyä Huawein kelkkaan kun eilen oli posti toimittanut uuden P10-puhelimen. Ei tässä nyt hirveästi ole vielä ehtinyt laitteen kaikkiin syvimpiin juttuihin perehtymään, mutta näin nopealla kokeilulla tuntuu kyllä erittäin hyvältä puhelimelta. Kyllähän se uuden puhelimen tuntu on aina hieno kun ekoja kertoja käyttää, ja onhan tässä nyt monin verroin parannuksia tuohonn edelliseen Sonyn Xperia Z3+:aan, vaikka toki huono kapula sekään ei ollut. Sormenjälkitunnistin, parempi kamera, akkukin tuntuu kestävän paremmin vaikka paljon käyttää jne. Tuossa Sonyssa itse asiassa akkukesto huononi merkittävästi päivitysten jälkeen, ja tokihan ajan kanssa se huononee muutenkin.

Laite tuntuu kädessä sopivan kokoiselta, vaikka on ulkoisilta mitoiltaan lähes samankokoinen kuin tuo Z3+ ja näyttö on 5,1 tuumainen vs. Sonyn 5,2 tuumaiseen, mutta jotenkin muotoilu on tässä onnistuneempi siinä mielessä että käytännössä lähes samankokoinen laite tuntuu paljon sirommalta käpälässä, mikä on ainakin etu itselleni.

Äkkiseltään Huawein Android-versio tuntuu vähän paremmalta kuin Sonyssa tai Samsungissa, selkeämpi kun ei ole erillisiä alavalikoita vaan kaikki on tavallaan "yhden" pyyhkäisyn takana. Tietysti Sonya ja Samsungiakin saa muokattua mieleisekseen, mutta tämä on jo lähtökohtaisesti vähän miellyttävämmän tuntuinen. Tai sitten tämä on alitajuista kun uuden puhelimen viehätys on päällä...

Ainoana miinuksena heitän sen että tämäkään Huawei ei ole vesitiivis, olkoonkin että eipä sitä ole tarkoituksena uimaan puhelimen kanssa mennäkään, mutta olisihan se silti ollut Suomen olosuhteissa ihan mukava juttu. Noh, täytyy käydä pikapikaa hakemassa jonkinlainen hyvä suoja tähän, osaisiko tyypit muuten antaa vinkkejä millainen suoja kannattaa tällaiseen hankkia jossa ei vesitiiveyttä itsessään ole? Vai suositteletteko ihan perinteisiä esim. lompakkomallin suojia, sellainen oli vanhassa puhelimessa ja oli hyvä ratkaisu.

Noin muuten en valittamista keksi ja kyllähän tällä taas kelpaa jonkin aikaa porskuttaa menemään, nyt onkin ensimmäinen kerta itselläni kun on tullut se ihan viimeisin puhelinmalli hankittua, yleensä olen tullut tavallaan yhden mallin "jäljessä", eli on ilmestynyt jotain uutta esim. Sonylta tai Samsungilta kun olen itse heiltä puhelimen hankkinut. Tokihan sekään nyt ei varsinaisesti tarkoita mitään, mutta ihan jännä fiilis kuitenkin.

Yhden kysymyksen heitän vielä, eli tässä puhelimessa kun on tämä "pikalataus" eli mukana tulleella laturilla tuon puhelimen lataa täyteen tyyliin tunnissa. Tapana kun on se että puhelimen laittaa yöksi laturiin nukkumaan mennessä, niin sehän on käytännössä täynnä jo hyvinkin pian ja on sitten monta tuntia laturissa kiinni ns. "turhaan". Onko tuollaisella mitään vaikutusta puhelimeen tai sen akkuun itsessään, vai löytyisikö tähän jotain kikkaa millä tuota akkua voisi yrittää säästää, jos tällä siis on vaikutusta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yhden kysymyksen heitän vielä, eli tässä puhelimessa kun on tämä "pikalataus" eli mukana tulleella laturilla tuon puhelimen lataa täyteen tyyliin tunnissa. Tapana kun on se että puhelimen laittaa yöksi laturiin nukkumaan mennessä, niin sehän on käytännössä täynnä jo hyvinkin pian ja on sitten monta tuntia laturissa kiinni ns. "turhaan". Onko tuollaisella mitään vaikutusta puhelimeen tai sen akkuun itsessään, vai löytyisikö tähän jotain kikkaa millä tuota akkua voisi yrittää säästää, jos tällä siis on vaikutusta.

Kun lataaminen on noin nopeaa, eikö sitä voisi ajoittaa muuhun aikaan kuin yöhön? Tuossa tapauksessahan lataaminen ehtinee alkaa uudelleen muutaman kerran yön aikana.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ajastettu virta päälle ja pois toiminto on yksi tapa säästää akkua. Herätyshän toimii myös sammutettuna, jos niin haluaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun lataaminen on noin nopeaa, eikö sitä voisi ajoittaa muuhun aikaan kuin yöhön? Tuossa tapauksessahan lataaminen ehtinee alkaa uudelleen muutaman kerran yön aikana.
No näinpä kyllä. Mietin että olisiko tuohon jotain "niksiä" olemassa, mutta ehkäpä tämä on se paras ratkaisu.

Ajastettu virta päälle ja pois toiminto on yksi tapa säästää akkua. Herätyshän toimii myös sammutettuna, jos niin haluaa.
Tätä voisi myös kokeilla, toinen vaihtoehto on varmasti myös se että pistää puhelimen yön ajaksi vaikkapa lentokonetilaan, käsittääkseni ihan hyvä tapa tuokin.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ainoana miinuksena heitän sen että tämäkään Huawei ei ole vesitiivis

P10+ on.

Onko tuo P10 miten liukkaan tuntuinen kädessä? P9 on sellainen, että pakko olla suoja puhelimessa paremman tuntuman vuoksi. Muuten saa noukkia lattialta toistuvaan.

Pikalaturi on pikalaturi. Se on jotain 30min-1h kun akku täysi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
P10+ on.

Onko tuo P10 miten liukkaan tuntuinen kädessä? P9 on sellainen, että pakko olla suoja puhelimessa paremman tuntuman vuoksi. Muuten saa noukkia lattialta toistuvaan.

Pikalaturi on pikalaturi. Se on jotain 30min-1h kun akku täysi.
Juu tiesinkin tuosta P10+:n olevan vesitiivis, olisi ollut omaan makuuni ehkä aavistuksen turhan iso ja toisekseen myös hintansa puolesta kalliimpi, 200 euroa hintaa enemmän kuin mitä perus P10:ssä. Muuten isoja eroja ei ominaisuuksissa käytännössä ole, joten meni turhan kalliiksi tuo puhelin itselleni.

Omaan käteen ei tunnu liian liukkaalta tämä puhelin, mutta kai nämä on makuasioita. Suojat tulen kuitenkin hommaamaan tähän, onhan se kuitenkin hyvä että puhelin on suojattu ulkoisesti niin ainakin vähentää kaikenlaisten vekkien ilmestymistä, eipä sillä että niitä olisi itselle pahemmin koskaan tullutkaan.

Ja pikalataukseen tosiaan tuli jo perehdyttyä, tämä on ensimmäinen kännykkä missä minulla tuollainen on. Tulee varmaan jatkossa tehtyä niin etä puhelin lataukseen illalla ennen nukkumaan menoa, nukkumaan mennessä pois laturista ja puhelin joko sammuksiin tai lentokonetilaan ja sitten aamulla jatketaan taas käyttöä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Pikalaturi on pikalaturi. Se on jotain 30min-1h kun akku täysi.

Minä näen tässä vain mahdollisuuksia.. ainakin jos puhutaan ennen nukkumaan menoa puhelimen lataamisesta. Vaimo tai tyttöystäväkin varmaan tykkää..

Toki nopeakätiselle yksinelävälle poikamiehelle ongelma on edelleen käsinkosketeltava; miten kuluttaa seuraavat 27+ minuuttia ennen puhelimen täyteen latautumista
 

bart

Jäsen
Mielenkiintoista kyllä, kun kaikki kilvan kehuu Huaweita. Itse ostin viime vuonna sen halpismallin Y5 ja on kyllä ylivoimaisesti huonoin puhelimeni koskaan. Äänenlaatu satunnaisesti surkea, softat jumittaa/kaatuu, puhelut eivät satunnaisesti tule perille, kameran kuvien laatu on surkea yms. Vai onko se juurikin tuosta kiinni, että kyseessä on se hinnat alkaen malli.

Tätä ennen oli Sony Xperia ja siitä kyllä muuten tykkäsin, mutta äänenlaatu ja kuuluvuus olivat vielä tätä Huaweitakin huonompia. Takuuhuollossakin se kyllä kävi ilman sanottavaa vaikutusta. Perheessä on muilla Samsung ja niissä on sekä äänenlaatu että kuuluvuus ovat ihan toista maata.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mielenkiintoista kyllä, kun kaikki kilvan kehuu Huaweita. Itse ostin viime vuonna sen halpismallin Y5 ja on kyllä ylivoimaisesti huonoin puhelimeni koskaan.
Boldaus oma, vastaat tuossa itse itsellesi. Nämä Huawein Y-sarjan karvalakkipuhelimet on oikeasti ihan täysiä susia, enkä voi itse suositella niitä kenellekään. Edullisiahan ne toki ovat, mutta ei niistä pitkäkestoista iloa ole. Jos Huaweilta haluaa edullisen puhelimen hankkia, niin esim. P8 Lite on ihan hyvä valinta. Keskiverto puhelin ja keskiverto käyttäjälle hyvä. Hinta pyörii jossain satasen paikkeilla tällä hetkellä.

Millaisia on nuo perheestä löytyvät Samsungin puhelimet?
 

bart

Jäsen
Millaisia on nuo perheestä löytyvät Samsungin puhelimet?
A3 ja J5 taitavat olla mallimerkinnät. Mietin itsekin, että josko olisi ostanut eilen tuollaisen A3 2016 mallin Powerista. Hintaahan sillä taisi olla 139€.

Toisaalta vajaan vuoden kuluttua saa työnantajalta uuden puhelimen. Tuo edellinen Sony oli tosiaan työnantajalta saatu puhelin, mutta pitävät kiinni kolmen vuoden vaihtovälistä ja Sonyn huonon kuuluvuuden vuoksi piti hankkia omalla rahalla joku edullinen puhelin väliajaksi. Vaan tuli sitten tuon Y5:n kanssa hypättyä ojasta allikkoon. Esim. verkkokaupan sivuillahan tuotearvosteluissa tuota kehuttiin ja sen vuoksi sen itsekin sen ostin. Mutta näköjään, jos hyvän ja halvan haluaa saada, niin kaksi laitetta pitää ostaa.
 

hege

Jäsen
Samsung A5 tuli nyt hyvin palvelleen Samsung S4 tilalle (firman kännykkä), S4 on varmaan ollut käytössä vaikka kuinka pitkään kun edeltäjä oli Nokian E7... Muuten ei nytkään olisi kapula vaihtunut mutta jostain syystä laite innostui laittamaan päälle tehdasasetuksia noin kerran kuukaudessa. Plussaa ominaisuudessa oli se, että samalla akun kesto parani ja laite muutenkin piristyi kun turhat roskat katosi muistista ;-)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
A3 ja J5 taitavat olla mallimerkinnät. Mietin itsekin, että josko olisi ostanut eilen tuollaisen A3 2016 mallin Powerista. Hintaahan sillä taisi olla 139€.
Noniin, onhan näissä A3 ja J5 malleissa kuitenkin selkeät erot noihin Huawein halppispuhelimiin. Ei nekään sieltä Samsungin premium-luokasta ole, mutta kuitenkin tehojen puolesta ihan keskivertopuhelimia verrattuna Huawein Y-sarjaan. Tuo A3 139e hintaan olisi hinta-laatu suhteelta ihan hyvä hankinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös