Autoiluketju

  • 3 192 088
  • 18 516

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vakuutusyhtiöstäsi kannattaa vihreä kortti tilata mukaan.

Riippuu pitkälti vakuutusyhtiöstä, ainakin Ifillä ei tarvitse Pohjoismaissa vaan vakuutustiedot näkyy suoraan rekkarin perusteella.
 

Kurt

Jäsen
Meikäläisen erinomaisesti palvellut Toyota Corolla Verso jätti tielle tuossa juhannuksen alla. Auton alla rusahti Kehä kolmoselle kiihdyttäessä. Vetoakseli oli poikki, akselin vaihdon jälkeen/yhteydessä kävi sitten ilmi, että vaihdelaatikko oli hajonnut samalla. Remontista tulikin kerralla sitten vähän kalliimpi. Mutta hittolainen sentään, että on vaikea löytää tilalle korvaavaa vaihdelaatikkoa. Autolla on ikää 10 vuotta ja mittarissa 220 000 km, joten kyseeseen tulee tietenkin käytetty laatikko. ”Kunnostettuja” laatikoita on kyllä myynnissä, mutta hinnat huitelevat sen verran korkealla, että ei oikein kiinnosta. Olen plarannut näitä sivustoja liki päivittäin löytämättä mitään soveltuvaa.


-Autovahinkokeskus (www.avk.fi)

-autopurkaamot.com

-varaosahaku.fi


Ja vielä Ruotsista

www.bildelsbasen.se/


Olisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää. Ongelmahan on vielä se, kun en itse mikään automies ole, niin minulle on todella vaikeaa tietää, että mitkä laatikot olisivat sopivia autooni. Kyseessä Toyota Corolla Verso -07, 1.8l bensiini ja 5 vaihteen manuaali. Corolla Verson II sukupolvi on kyseessä, eli -04 – 07 valmistetut. Näitä olen kytännyt.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Riippuu pitkälti vakuutusyhtiöstä, ainakin Ifillä ei tarvitse Pohjoismaissa vaan vakuutustiedot näkyy suoraan rekkarin perusteella.
Joo, ja esim POP vakuutuksella oli niin että muistaakeni vain EU:n tai Schengen alueen ulkopuolella tarvitsee tuon green cardin.
Mutta kannattaa se tilata kun saa helposti netin kautta tilattua, eipä haittaakaan ole.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Meikäläisen erinomaisesti palvellut Toyota Corolla Verso jätti tielle tuossa juhannuksen alla. Auton alla rusahti Kehä kolmoselle kiihdyttäessä. Vetoakseli oli poikki, akselin vaihdon jälkeen/yhteydessä kävi sitten ilmi, että vaihdelaatikko oli hajonnut samalla. Remontista tulikin kerralla sitten vähän kalliimpi. Mutta hittolainen sentään, että on vaikea löytää tilalle korvaavaa vaihdelaatikkoa. Autolla on ikää 10 vuotta ja mittarissa 220 000 km, joten kyseeseen tulee tietenkin käytetty laatikko. ”Kunnostettuja” laatikoita on kyllä myynnissä, mutta hinnat huitelevat sen verran korkealla, että ei oikein kiinnosta. Olen plarannut näitä sivustoja liki päivittäin löytämättä mitään soveltuvaa.


-Autovahinkokeskus (www.avk.fi)

-autopurkaamot.com

-varaosahaku.fi


Ja vielä Ruotsista

www.bildelsbasen.se/


Olisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää. Ongelmahan on vielä se, kun en itse mikään automies ole, niin minulle on todella vaikeaa tietää, että mitkä laatikot olisivat sopivia autooni. Kyseessä Toyota Corolla Verso -07, 1.8l bensiini ja 5 vaihteen manuaali. Corolla Verson II sukupolvi on kyseessä, eli -04 – 07 valmistetut. Näitä olen kytännyt.

Sen hintaluokan auto kyseessä, että unohda laatikon katselu ja seuraavaa autoa alle. Osat+työ voi helposti maksaa puolet auton arvosta. Ei taida olla järkeä.

Jos nyt kuitenkin haluat autosi korjauttaa, niin eBaysta löytyy laatikko, sen uskaltaa lähes luvata.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Olisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää. Ongelmahan on vielä se, kun en itse mikään automies ole, niin minulle on todella vaikeaa tietää, että mitkä laatikot olisivat sopivia autooni. Kyseessä Toyota Corolla Verso -07, 1.8l bensiini ja 5 vaihteen manuaali. Corolla Verson II sukupolvi on kyseessä, eli -04 – 07 valmistetut. Näitä olen kytännyt.

Japan motors oy Mallusjoki.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikä tahansa iso autoliike, Laakkonen, Veho ym pitää palkoillaan yritysautomyyjiä. Mieti ensin merkki ja mahdollisesti malli ja marssi autoliikkeeseen.
Pyydä tarjous valitusta autosta niin että siinä näkyy vapaa käyttöetu sitten pyydät autoliikettä pyytämään tarjouksen leasingyhtiöltä (esim 60.000km/36kk) esim ALD, Secto tai vastaava jotka tekevät yritysten leasing rahoituksia autoille. Pyydä myös optio loppulunastukseen ja sen arvo.
Sitten lyöt paperin pomolle.
Toinen vaihtoehto on että pyydät tarjouksen ja firma ostaa auton ja sovit pomon kanssa loppulunastuksesta.
Auto hommattu Laakkoselta. Firma sai hyvän diilin ja minä uuden, vähäpäästöisen Volkswagenin testivoittaja Hakkapeliitoilla. Halusin siihen lohkolämmittimen, niin nyt sitten odottelen että joku Ilpo palaa lomiltaan ja saa aikaiseksi asentaa sen. Vähän hönttiä odottaa pari viikkoa sen vuoksi (en ole 100% varma, että johtuu siitä), mutta olen yrittänyt suhteuttaa tätä vastoinkäymistä esim. Estonian uppoamiseen, mutta pahalta tuntuu edelleen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Auto hommattu Laakkoselta. Firma sai hyvän diilin ja minä uuden, vähäpäästöisen Volkswagenin testivoittaja Hakkapeliitoilla. Halusin siihen lohkolämmittimen, niin nyt sitten odottelen että joku Ilpo palaa lomiltaan ja saa aikaiseksi asentaa sen. Vähän hönttiä odottaa pari viikkoa sen vuoksi (en ole 100% varma, että johtuu siitä), mutta olen yrittänyt suhteuttaa tätä vastoinkäymistä esim. Estonian uppoamiseen, mutta pahalta tuntuu edelleen.
Hieno homma että järjestyi. Minä sain vahvistuksen Superbin tilauksesta pari päivää sitten, eli 29.12 tulossa myöhäinen joululahja.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Saksan lento tuli taas varattua. Lähtö 21.8. ja kiikarissa tällä kertaa 212-korinen mersu. Olen jo alkanut katselemaan Mobile.de:stä vaihtoehtoja, vaikka suurella todennäköisyydellä harva tämän hetkisistä on enää myynnissä tuolloin. Helppo pitää kirjaa vaihtoehdoista, kun laittaa suosikkilistalle. Näkee heti onko mennyt. Edellisellä ajelin puolisen vuotta, ja meni kaupaksikin yllättävän nopeaa. Nyt on kuudensadan vanha romu väliaikaisautona.
 

12961

Jäsen
Uusi superb on yllättävän hyvä matkavaunu, oikeasti vertailukelpoinen luokkaa isompiin saksalaisiin. Design ei ole uusien saksalaisten veroinen, vaan ennemmin arkinen, mutta low statementissa on puolensa.

Meikäläinen saa torstaina odotetun 280-heppaisen nelivetoisen version farkkuna ja sportline-paketilla. Panoraamakatto ja jotain muutakin tuli rastittua. Minulla skoda oli suorana vaihtoehtona 5-sarjan uudelle G30-baijerilaiselle.

Tässä valinnassa oli vähän samaa henkeä kuin saab-hankinnoissa aikanaan. Matalan showoff-arvon laitteita molemmat, tehokkailla moottoreilla ja hyvin varusteltuina.

Itse itseäni lainaten, vielä 4500km jälkeen todella tyytyväinen tsekkivaunuun.

Muutamia koriste/peitelistoja ym sai painella käsipelillä kunnolla kiinni kun rämisivät, viimeistelyssä se hintaero saksalaisiin premiumlaitteisiin ja ehkä volkkariinkin näkyy.

Säädettävä iskunvaimennus on hieno. Comfort-asetuksella keinutaan melkein kuin vanhassa jenkkiautossa, sport on merkittävästi jäykempi muttei kova. Kallistuksenvakaajat saisivat olla jämäkämmät.

Softa laitettiin tänään ja kulkupuoli muuttui sopivasti kiivaammaksi. Ei tunnu enää laiskalta kakkosautona toimivan 335d:n verrattuna. 350hp ja 420nm lupaavat MTM:lla, eivätkä laadukkaalla 10hz gps-palikalla mitatut 5,3s 0-100 ja 3,4s 80-120 jätä (kuin vähän) toivomisen varaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tulipa käytyä autolla (omalla) ruottissa ja takaisin Tukholmaan mentäessä tuli poikettua pikaruokalassa, joka sijaitsi sellaisessa paikassa, missä oli kaksi muutakin yritystä. En sitten laittanut autoa parkkiin tämän pikaruokalan parkkipaikalle, kun oli aivan täynnä vaan naapuriyrityksen. Sieltä napsahti sitten pysäköintivirhemaksu, koska en ollut niiden asiakas. Aikamoista. Mutta kysymys kuuluu, kannattaako tuo maksaa, kun kyseessä yksityinen parkkifirma? Tuleeko seuraamuksia jos jättää maksamatta? Maksulapussa komeilee auton rekkari, mistä maasta ja vielä ovat ottaneet valokuvankin...
 

ace

Jäsen
@Axbor Nocturne

Kerran sain tukholmalaisen hotellin parkkipaikalla sakkolapun. Jätin maksamatta eikä kukaan koskaan kysellyt perään. Sitä en muista oliko yksityinen vai kunnallinen laputtaja.

Tämän kokemuksen perusteella jättäisin maksamatta.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Itsellä olisi auton hankinta edessä. Hintaa saisi olla maksimissaan noin 10k€. Ajoa tulee noin 15-20k kilometriä. Ei mielellään mikään pieni kippura, mutta ei tarvitse olla mikään jättifarmari. Itse olen miettinyt 2010+ vuosimallin Octaviaa, sillä tykkään kyseisen mallin ajettavuudesta, mutta koska itse en juurikaan autoista tiedä ajattelin kysyä täältä löytyviltä paremmin tietäviltä hieman vinkkejä.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuohon parkkisakko asiaan, Odota ainakin sen verran että tuleeko kotiin ensimmäinen maksuhuomautus. Tuollaiset firmat ovat tosin varmasti ulkoistaneet laskujen perinnän noin saattaa olla että karhuavat niitä jopa ulkomaalaisilta. Mutta jos ei kysellä mitään perään niin voit unohtaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Onko palstalaisilla kokemuksia Volkkarin Amarok-mallista? Jota kuinkin tällaista yksilöä etsiskelen eli muutaman vuoden vanha, alle 100 000 ajettu, kokokatteella ja hinta maksimissaan se ~30k€.

Lähinnä kaksistaan vaimon kanssa ajetaan ja takapenkille pitäisi mahtua kaksi keskikokoista koiraa sekä perälle runsaasti kaikkea koirahärpäkettä jatkuvaan kuljetukseen sekä omat kamat esim. mökkireissuja varten. Koiraharrastuspaikat ovat, varsinkin talvella, usein hieman haastavissa olosuhteissa eli silloin isommasta autosta ja nelivedosta ei olisi haittaa. Toisaalta itse ajan lähinnä työmatka-ajoa Kehä I:stä pitkin eli onko tuollainen mörkö ihan kotonaan siellä? Vastaavankaltaisia vaihtoehtoja saa esittää.

Kiitos.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulle on tullut kerran pysäköintivirhemaksu Ruotsista. Aikaa tähän meni noin 7 kuukautta, mutta perille löysi. Kyseessä oli kaverin ottama sakko, kun hän oli lainannut mun pyörää Ruotsin reissulle. Sanoi kyllä, että saattaa jossain kohtaa lappu tulla, et ilmoittele sitten, jos tarvii maksaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle on tullut kerran pysäköintivirhemaksu Ruotsista. Aikaa tähän meni noin 7 kuukautta, mutta perille löysi. Kyseessä oli kaverin ottama sakko, kun hän oli lainannut mun pyörää Ruotsin reissulle. Sanoi kyllä, että saattaa jossain kohtaa lappu tulla, et ilmoittele sitten, jos tarvii maksaa.
No maksoitko? Vai ilmoititko vaan että joku toinen ajoi, kuten Suomessa on tapana?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itsellä olisi auton hankinta edessä. Hintaa saisi olla maksimissaan noin 10k€. Ajoa tulee noin 15-20k kilometriä. Ei mielellään mikään pieni kippura, mutta ei tarvitse olla mikään jättifarmari. Itse olen miettinyt 2010+ vuosimallin Octaviaa, sillä tykkään kyseisen mallin ajettavuudesta, mutta koska itse en juurikaan autoista tiedä ajattelin kysyä täältä löytyviltä paremmin tietäviltä hieman vinkkejä.
Unohda DSG-vaihteet ja kysy onko moottorin öljynkulutus kohdillaan tai onko korjattu. Noissa on ollut vikaa sen kanssa, eli noin 1L/1000km ja osa on korjattu maahantuojan piikkiin. Saattaa saada jälkikäteenkin mutta voi olla melkoinen vääntö ja vaaditaan aukoton merkkiliikkeen hultokirja. Remontin hinta liikkuu 4000-6000€ välillä.
Ykistyiseltä en ostaisi vaan liikkeestä eli takuu autolle ja 6kk virhevastuu.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Unohda DSG-vaihteet ja kysy onko moottorin öljynkulutus kohdillaan tai onko korjattu. Noissa on ollut vikaa sen kanssa, eli noin 1L/1000km ja osa on korjattu maahantuojan piikkiin. Saattaa saada jälkikäteenkin mutta voi olla melkoinen vääntö ja vaaditaan aukoton merkkiliikkeen hultokirja. Remontin hinta liikkuu 4000-6000€ välillä.
Ykistyiseltä en ostaisi vaan liikkeestä eli takuu autolle ja 6kk virhevastuu.

Miksi DSG-vaihteisto pitää unohtaa? Itse kun olen moista ajanut, on se vaikuttanut erittäin hyvältä vaihteistolta. Siis 1L/1000km on paljon öljyn kulutukselle? Kuinka tuon öljynkulutuksen voi tarkistaa ennen kuin auton ostaa ja miten sen huomaa ellei ole huoltokirjaan merkitty? Kaikki edellä mainittu oli ilmeisesti Octavian kohdalla mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Onko jotain muuta automerkkiä ja mallia mitä suosittelisit samaan hintaan? Toiveissa olisi maksimissaan 150000km ajettu auto.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eihän kaikki tuon ikäiset kuluta öljyä ja eivät kaikki DSG vaihteistot ole susia. DSG:n 7-vaihteista versiota en ottaisi, koska niissä on ollut aika paljon ongelmia -> mm. kytkinlevyt. Millä moottorilla olit ajatellut autoa? Meinaan 1.2 ja 1.4 TSI koneisiin ei myöskään kannata kajota, koska jakopään ketjun kanssa saattaa ilmetä ongelmia. 2.0 diesel on todennäköisesti varmatoimisin ja niissä ei pitäisi olla ongelmia edellä mainitun öljynkulutuksen kanssa tai DSG:n, koska näissä käytetään suuremman väännön takia 6-vaihteista versiota.

Ja kiitos kommenteista pysököintisakkoon liittyen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse olen ajanut nyt sen seitsemisen vuotta DSG-vaihteilla, ja loistava laite. Ainoa asia, jota konsernin autoissa on tällä aikaa pitänyt korjata on takalasinpesin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse itseäni lainaten, vielä 4500km jälkeen todella tyytyväinen tsekkivaunuun.

Muutamia koriste/peitelistoja ym sai painella käsipelillä kunnolla kiinni kun rämisivät, viimeistelyssä se hintaero saksalaisiin premiumlaitteisiin ja ehkä volkkariinkin näkyy.

Säädettävä iskunvaimennus on hieno. Comfort-asetuksella keinutaan melkein kuin vanhassa jenkkiautossa, sport on merkittävästi jäykempi muttei kova. Kallistuksenvakaajat saisivat olla jämäkämmät.

Softa laitettiin tänään ja kulkupuoli muuttui sopivasti kiivaammaksi. Ei tunnu enää laiskalta kakkosautona toimivan 335d:n verrattuna. 350hp ja 420nm lupaavat MTM:lla, eivätkä laadukkaalla 10hz gps-palikalla mitatut 5,3s 0-100 ja 3,4s 80-120 jätä (kuin vähän) toivomisen varaa.

Järkivalinta eli "value for the money spent" sanoisi suomalainen. Tuollainen ei ole kovin kallis myöskään varusteltuna. Itse olin yllättynyt, kun kaveri esitteli oman VRS skodillakkinsa varustelutasoa. Oli kaikkea premium autoista tuttua välppää ja siltI hinta oli reilusti puolet halvempi joka suhteessa.

Toi softapäivitys on myös asiallinen mitä noihin uusiin suorituskykyarvoihin tulee.

Miten tuo säädettävä jousitus on toteutettu? Tuskin kokonaan Ilmajouset sentään on vai?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miten tuo säädettävä jousitus on toteutettu? Tuskin kokonaan Ilmajouset sentään on vai?

Se on säädettävä alusta ja ajoasetuksen valinta - > DCC (Dynamic chassis control). Jos tämä on autossa, niin silloin autossa on säädettävät iskarit, vaihtoehdot ovat Comfort, Normal ja Sport. Samalla säätää myös muuta auton käyttäytymistä -> moottoria, ajovaloja, ilmastointia.

Ei ole ilmajousia missään Skodassa ja ei taida olla Volkkarissakaan sen enempää?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Autokuume vei lopulta voiton ja keskiviikkona lähti tilaukseen Mercedes Benz E 350e eli ladattava plug-in hybridi. Auton luovutus on näillä näkymin huhtikuun 2017 lopussa. Tuli heti parempi olo, kun sai laitettua nimen paperiin.

Auton luovutus viivästyi parilla kuukaudella, kun innostuin raksimaan ajoavustinpaketin lisävarusteeksi ja distronic etäisyystutkassa oli toimitusvaikeuksia. Samalla sain loistavan tekosyyn hakea auto suoraan Mersun tehtaalta Sindelfingenistä (sopiva kesälomareissu) heti auton valmistuttua. Muuten olisin joutunut odottelemaan useita viikkoja lisää logistiikkaa Hankoon ja sitä kautta jälleenmyyjälle.

Nyt on kuukauden päivät ollut kyseinen menopeli alla ja kokemukset ovat erinomaiset. Auto tulee kytkettyä myös lataukseen aina kun mahdollista. Kaupungissa tulee ajettua suuri osa ajoista sähköllä samoin kuin mökillä kauppareissut. Pidemmät siirtymiset luonnollisesti bensamoottorilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös