Autoiluketju

  • 3 188 793
  • 18 516

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Audissa kannattaa myös katsoa miten öljynvaihdot suoritettu. Longlife-väli ei ole se paras, varsinkaan turboautolle. Itsekin b7 katselin ja lueskelin paljon kokemuksia. Päädyin sitten kuitenkin ruotsalaiseen jo kuopattuun merkkiin, sairas kun olen :) Tahtoo Audeissa hinnat olla vähän ajettuina ihan pilvissä ja varusteet ei halvimmissa päätä huimaa. Omien ajokokemuksien mukaan ihan hyvä auto ja pienellä panostuksella ulkokuorikin näyttävä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
b7-korisesta Audista kun puhutaan niin minkähänlainen vaihtoehto tuo Seatin Exeo on pitkässä juoksussa? Sehän on periaatteessa sama auto (tuotantolinja siirrettiin sellaisenaan Seatin tehtaalle) mutta jos vertaa vastaaviin Audeihin niin samalla hintaa noita saa vähän uudempia ja vähemmän ajettuja. Mutta miten lienee työn laatu, sisustuksen materiaalivalinnat ym. verrattuna Audiin? Ainakin Seatin omat mallit on kyllä työn laadultaan kaukana esim. VW-konsernin muista tuotteista, mutta onko tuo Audi-Seat oikeasti hyvä vaihtoehto oikealle Audille?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös bensa - Exeoissa ole suosituimpia juuri ne kyseenalaiset tfsi-koneet.
Eli tulisi pakittaa sinne puheissa olleeseen 1.8T malliseen. Sitten ollaankin jo aika vanhassa seatissa. Toki voi olla parin tonnin autona ihan käypä vehje.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös bensa - Exeoissa ole suosituimpia juuri ne kyseenalaiset tfsi-koneet.
Eli tulisi pakittaa sinne puheissa olleeseen 1.8T malliseen. Sitten ollaankin jo aika vanhassa seatissa. Toki voi olla parin tonnin autona ihan käypä vehje.

_

En ole kyllä yhtään varma mitä koneita noissa on. Mutta jos noissa Exeoissa on tuota 1.8T konetta niin nehän on joka tapauksessa uudempia kuin b7-koriset A4:t. Kun tuo Exeohan tuli markkinoille vasta siinä vaiheessa kun A4 siirtyi seuraavaan sukupolveen. Kun tässähän on kyse juuri vaihtoehdosta tuolle b7-koriselle A4:lle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ole kyllä yhtään varma mitä koneita noissa on. Mutta jos noissa Exeoissa on tuota 1.8T konetta niin nehän on joka tapauksessa uudempia kuin b7-koriset A4:t. Kun tuo Exeohan tuli markkinoille vasta siinä vaiheessa kun A4 siirtyi seuraavaan sukupolveen. Kun tässähän on kyse juuri vaihtoehdosta tuolle b7-koriselle A4:lle.
Nopea vilkaisu sedan Exeoiden valikoimaan nettiautossa. Niitä on myynnissä huimat 19. Suurin osa 2.0 TDI ja bensat joko 1.8T tai se kyseenalainen tfsi 2.0 turbo vuosilta 2009-2010

Tuossa perus ok esimerkki
Seat Exeo 1,8T Sport 2009 Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nopea vilkaisu sedan Exeoiden valikoimaan nettiautossa. Niitä on myynnissä huimat 19. Suurin osa 2.0 TDI ja bensat joko 1.8T tai se kyseenalainen tfsi 2.0 turbo vuosilta 2009-2010

Tuossa perus ok esimerkki
Seat Exeo 1,8T Sport 2009 Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

_

Näköjään noissa Exeo 1.8T malleissa moottorin koodi on CFMA ja 1.8TSI malleissa CDHB, kun taas tuossa Audin 1.8T:ssä koodi on BFB. Sitä en sitten tiedä mitä käytännön eroja esim. noissa CFMA- ja BFB-moottoreissa on. CFMA on 110 kilowattinen ja BFB 120 kilowattinen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällähän ne on raktorimiehetkin paikalla, joten kysytään, että kun saan BC-ajokortilla ajaa traktoria, niin onko traktorin peräkärrylle jotain (paino-)rajoituksia? On tullut ajeltua, mutta ei ole tullut mieleenkään että auton tai kuorma-auton ajokortilla traktorinkin peräkärryn massan pitäisi olla alle 750kg tai jotain. Eihän tarvitse?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt ihan ulkomuistista, niin jarruton kärry saa muistaakseni painaa 2,7 kertaa vetokoneen painon. Lisäksi koukkupaino on rajattu 1.5 tonniin. Luvut tosiaan suuntaa antavia. Jarrullisille on sitten eri lukemat ja kantavuutta rajoittaa myös kärryn akselikohtaiset painot, jotka saattavat tulla vastaan ennen vetokoneen painomaksimia.

Edit: ääh.. kookkelillahan nuo löytyy.
http://www.tts.fi/images/stories/uus-urakka/traktori_peravaunu-kantola.pdf
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näköjään noissa Exeo 1.8T malleissa moottorin koodi on CFMA ja 1.8TSI malleissa CDHB, kun taas tuossa Audin 1.8T:ssä koodi on BFB. Sitä en sitten tiedä mitä käytännön eroja esim. noissa CFMA- ja BFB-moottoreissa on. CFMA on 110 kilowattinen ja BFB 120 kilowattinen.
Okei, en edes tiennyt että on noin paljon eroja moottorityypeissä, olen olettanut että sama mylly mikä esim audi TT:ssä, ibiza st:ssä jne. Paljon saanut kehuja luotettavuudesta jopa lastutettuna sinne noin 200hp asti. Toisaalta voikin olla sama mylly pitkältä osin.

_
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tuli siirryttyä itse pari viikkoa sitten takaisin Audikuskiksi. Aiemmin kokemusta oli jo yhdestä A6 allroadista, ja aikalailla pelkästään positiivista.

Nykyinen on 2014 vuoden 8.5-korimallin nelonen. Oikein kiva kiesi. Edellisen auton hinta ollut uutena ihan samoilla hujakoilla kuin tämänkin, mutta kyllä laadussa ja niissä käteentuntuvissa materiaaleissa vaan osataan Audilla hoitaa hommat vimpan päälle. Edellinen kiesi oli siis VW-keulamerkillä.
Mutta kun itse tykkään autossa musaa luukuttaa, varsinkin yksin ajellessa niin kehaistaanpa vähän tota audiopakettia. Bang&Olufsenin setti olikohan 15 kaiutinta jne. Paras kuulemani autohifi ikinä, ja aika monenlaisia on tullut kokeiltua.

Toinen juttu, jonka hyödyllisyys ja tarpeellisuus Suomessa varmasti on aika rajallinen on tuo drive select-systeemi + sport-diffi. On kyllä mahtavaa tuon yhteistyö nelivedon kanssa kun jostain kivasta motarirampista ampuu liikkeelle.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mielipiteitä entisen leasing -auton ostosta? Autolla olis ainakin hyvä huoltohistoria. Käyttötyyli kyllä kysmysmerkki, siisti vehje kyllä muuten olis. Kyseessä 2011 a3, 1.6tdi s-tronic.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielipiteitä entisen leasing -auton ostosta? Autolla olis ainakin hyvä huoltohistoria. Käyttötyyli kyllä kysmysmerkki, siisti vehje kyllä muuten olis. Kyseessä 2011 a3, 1.6tdi s-tronic.
Itsellä yksi tuollainen vieläkin omistuksessa, nykyinen kakkosauto. Auto oli kolme vuotta vanha ja noin 100 tkm ajettu. Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä, kuitit mukana. Auto ollut meillä nyt 8 vuotta, enkä ihan helpolla myy sitä pois. Tietysti nämä on yksilökohtaisia hommia, mutta eiköhän nuo ole pääsääntöisesti hyvin huollettuja ja pidettyjä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei mitään pelkoa. Jos ulkopinta on ok ja takapenkin vajaakasvuiset eivät ole potkineet sisustaa rikki, niin ei se käyttö niillä sen kummempaa ole kuin omallakaan olisi. Kuuluuhan noille huollot ja firma kuittaa laskut, niin ei ne ole ainakaan jääneet saituuden vuoksi tekemättä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt on työsuhdeauton hakemus sisällä ja näyttää just menevän rajoihin.
Eli Skoda Superb Style, 1.4 TSI ACT 150hv DSG7 automaatti. Lisävarusteina peruutustutka, kaistavahti, kuolleen kulman varoitin ja dynamic light assist, laminoidut etusivulasit, lämmitettävä ratti ja tiptronic vaihteenvalitsimet, webasto ja lämmitettävä tuulilasi.
Vakiovarusteet Stylessä olivatkin jo melkoisen kattavat.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olemme lähdössä perheen kanssa autolla Ruotsiin. Onko palstalaisilla tietoa onko Ruotsissa jotakin erityisiä vaatimuksia varusteista mitä autossa pitää olla mukana, esim. sammutin, huomioliivit?
 

12961

Jäsen
Nyt on työsuhdeauton hakemus sisällä ja näyttää just menevän rajoihin.
Eli Skoda Superb Style, 1.4 TSI ACT 150hv DSG7 automaatti. Lisävarusteina peruutustutka, kaistavahti, kuolleen kulman varoitin ja dynamic light assist, laminoidut etusivulasit, lämmitettävä ratti ja tiptronic vaihteenvalitsimet, webasto ja lämmitettävä tuulilasi.
Vakiovarusteet Stylessä olivatkin jo melkoisen kattavat.

Uusi superb on yllättävän hyvä matkavaunu, oikeasti vertailukelpoinen luokkaa isompiin saksalaisiin. Design ei ole uusien saksalaisten veroinen, vaan ennemmin arkinen, mutta low statementissa on puolensa.

Meikäläinen saa torstaina odotetun 280-heppaisen nelivetoisen version farkkuna ja sportline-paketilla. Panoraamakatto ja jotain muutakin tuli rastittua. Minulla skoda oli suorana vaihtoehtona 5-sarjan uudelle G30-baijerilaiselle.

Tässä valinnassa oli vähän samaa henkeä kuin saab-hankinnoissa aikanaan. Matalan showoff-arvon laitteita molemmat, tehokkailla moottoreilla ja hyvin varusteltuina.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Olemme lähdössä perheen kanssa autolla Ruotsiin. Onko palstalaisilla tietoa onko Ruotsissa jotakin erityisiä vaatimuksia varusteista mitä autossa pitää olla mukana, esim. sammutin, huomioliivit?

Vakuutusyhtiöstäsi kannattaa vihreä kortti tilata mukaan.
 

Jukule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olemme lähdössä perheen kanssa autolla Ruotsiin. Onko palstalaisilla tietoa onko Ruotsissa jotakin erityisiä vaatimuksia varusteista mitä autossa pitää olla mukana, esim. sammutin, huomioliivit?

Jos rantaudutte Tukholmaan niin keskusta alueella on jonkin asteisia tie/ruuhkamaksuja, tarkkoja summia en osaa kertoa. Käsittääkseni kameratolppa räppää kuvan rekisterikilvestä ja lasku tulee perästä päin kirjekuoressa. Itse asiassa kuulemma perästä päin tullaan aika nopeaan tahtiin.. Tuttavani ei viime kesänä ehtinyt edes takaisin roadtripiltä kotiin kun laskun eräpäivä oli jo mennyt umpeen. Sitä ei tarina koskaan kertonut maksettiinko laskua tai tuliko rajojen ylittäviä seuraamuksia maksamatta jättämisestä.
 

hege

Jäsen
Saabi lähti kiertoon joku viikko sitten ja tilalle tuli 1,5 vuoden ikäinen Subaru Outback (bensiini ja automaatti) ja katsellaan nyt miten homma pelittää näin 17 vuoden saabismi-sairauden jälkeen.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olemme lähdössä perheen kanssa autolla Ruotsiin. Onko palstalaisilla tietoa onko Ruotsissa jotakin erityisiä vaatimuksia varusteista mitä autossa pitää olla mukana, esim. sammutin, huomioliivit?
Ja sitten vielä varmistaa rekisteriotteen mukanaolo, jos auto on iän puolesta jo ehtinyt katsastuksessa käydä. Niitä kun ei joka asema enää tulosta, kun ei ole pakko.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jos rantaudutte Tukholmaan niin keskusta alueella on jonkin asteisia tie/ruuhkamaksuja, tarkkoja summia en osaa kertoa. Käsittääkseni kameratolppa räppää kuvan rekisterikilvestä ja lasku tulee perästä päin kirjekuoressa. Itse asiassa kuulemma perästä päin tullaan aika nopeaan tahtiin.. Tuttavani ei viime kesänä ehtinyt edes takaisin roadtripiltä kotiin kun laskun eräpäivä oli jo mennyt umpeen. Sitä ei tarina koskaan kertonut maksettiinko laskua tai tuliko rajojen ylittäviä seuraamuksia maksamatta jättämisestä.

Ihan normaalisti Trafikverket perii niitä Suomessakin, joten on syytä maksaa. Yleensä kestää kyllä pari viikkoa kun lasku tulee, ja ne summathan ovat täysin olemattomia, mutta maksamattoman korotus on kova. Viimeksi taisin saada paperilla postissa 1,65 euron trängselskatt-laskun.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kiitos kaikille vastanneille. Kapellskärissä olisi tarkoitus tehdä maihinnousu, eli Tukholmaan ei liene tarve mennä. Muuten tuntuu olevan kaikki ojennuksessa; Green Card on ja leimasta sain rekkarinkin.

Kiitos vielä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kuka osaisi neuvoa työsuhdeauton hankinnassa? Firmalla ei ole ennestään autoja, minä olen ensimmäinen kelle semmoinen hankitaan. Tarkoituksena on ratkaisu, joka on järkevä sekä minulle että työnantajalle. Mulla tulee lähinnä aika pientä pyöritystä, joten käyttöetu tulee kysymykseen. Koska kaara syö käteen jääviä euroja, en ole kiinnostunut juuri yli 25.000€ autoista.

Kysymyksiä:

-Onko joku leasing-ratkaisu helpoin?
-Mitäs jos haluan lunastaa auton itselleni vaikka kahden vuoden jälkeen?
-Onko muita järkeviä vaihtoehtoja?

Veroseuraamukset itselleni osaan kyllä laskea. Nyt kaipaan vinkkiä selkeään ratkaisuehdotukseen, jonka vien pomon pöydälle. Tai vinkki hyvästä autoliikkeestä, joka tekee hommansa asiallisesti. Itse kiesille ei minulla ole mitään suuria vaatimuksia. Eiköhän uusi auto pari vuotta kulje, merkistä riippumatta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuka osaisi neuvoa työsuhdeauton hankinnassa? Firmalla ei ole ennestään autoja, minä olen ensimmäinen kelle semmoinen hankitaan. Tarkoituksena on ratkaisu, joka on järkevä sekä minulle että työnantajalle. Mulla tulee lähinnä aika pientä pyöritystä, joten käyttöetu tulee kysymykseen. Koska kaara syö käteen jääviä euroja, en ole kiinnostunut juuri yli 25.000€ autoista.

Kysymyksiä:

-Onko joku leasing-ratkaisu helpoin?
-Mitäs jos haluan lunastaa auton itselleni vaikka kahden vuoden jälkeen?
-Onko muita järkeviä vaihtoehtoja?

Veroseuraamukset itselleni osaan kyllä laskea. Nyt kaipaan vinkkiä selkeään ratkaisuehdotukseen, jonka vien pomon pöydälle. Tai vinkki hyvästä autoliikkeestä, joka tekee hommansa asiallisesti. Itse kiesille ei minulla ole mitään suuria vaatimuksia. Eiköhän uusi auto pari vuotta kulje, merkistä riippumatta.
Mikä tahansa iso autoliike, Laakkonen, Veho ym pitää palkoillaan yritysautomyyjiä. Mieti ensin merkki ja mahdollisesti malli ja marssi autoliikkeeseen.
Pyydä tarjous valitusta autosta niin että siinä näkyy vapaa käyttöetu sitten pyydät autoliikettä pyytämään tarjouksen leasingyhtiöltä (esim 60.000km/36kk) esim ALD, Secto tai vastaava jotka tekevät yritysten leasing rahoituksia autoille. Pyydä myös optio loppulunastukseen ja sen arvo.
Sitten lyöt paperin pomolle.
Toinen vaihtoehto on että pyydät tarjouksen ja firma ostaa auton ja sovit pomon kanssa loppulunastuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös