Oulun Kärpät 2017–2018 – mahdollisuuksien aika?

  • 748 697
  • 3 832

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Junnuille + Kähkönen, Saarinen ja Trotter jatkoon.
Kalapudaksen jatkoon en jaksa enään uskoa.
Muille: hyvästi ja kiitos käynnistä.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Ulos: Aittokallio, Mikkola, Albert, Kähkönen, Lehtonen ja Olausson. Saarinen ja Svarny rajatapauksia. Trotter jatkoon.

Näinpä. En ymmärrä tuon Kähkösen roikottamista mukana. Samaan rooliin löytyy jalkavampiakin pelaajia liigasta sainattavaksi jos omista ei löydy. Joka ketjun pelin jarruna, YV:llä hyvä maalinedessä.

Saarinen alkaa olla noiden vammojensa jälkeen aika riski. Mun puolesta jatko on pitkälti rahakysymys. Sama Svarnyllä eli peruspuolustajalle peruspuolustajan palkka,ei enempää.

Koskahan muuten saadaan joku oma kasvatti nostettua maalivahtiosastolta haastamaan? Tuntuu että Jypit,HPK:t yms nostaa vuosi toisensa jälkeen "junnuveskoja" edustukseen ja niitä tulee niin paljon että parempi työntää osa maailmalle, esim. Vehviläinen. Onko jollain tietoa,mikä on Väliharjun potentiaali?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen itse sitä mieltä, että Kärppiin ei kannata hommata mitään arpoja. Sanonpa nyt kuitenkin, että katsoin AHL:n Bakersfieldin tuoreimman pelin highlightit (kun Puljujärvi pelaa siellä) ja kiinnitin huomiota Greg Chase-nimiseen hyökkääjään.

Harvoin näkee näin nopeaa kaveria ja piti mennä oikein katsomaan kaverin taustoja Elitestä. Hämmästys oli melkoinen kun tämän kauden pisteet oli kovin vaatimattomat. Edellisellä kaudella syntyi tosin lähes piste per peli ECHL:ssä ja sitä ennen WHL:ssä on syntynyt kovia tehoja. Tuossa yksittäisessä pelissä hän olisi ainakin ansainnut tehopisteitä, mutta jotenkin niitä ei vain tullut.

JOS tarkoituksena olisi kuitenkin hankkia kiintiöarpoja voisi tähän kaveriin kiinnittää sivusilmällä huomiota. Palkka ei varmastikaan olisi kova, joten voisi mahdollisesti olla hyvä haku etenkin pienemmän budjetin seuralle. Kun otanta on yhden pelin highlightit ei siitä voi kuitenkaan päätellä muuta kuin että nopeutta kaverilla riittää junttilamaiseen tyyliin.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jos vahvoja huhuja on uskominen, niin kaava on tämä:

Seura ei kiinnostunut jatkosta: Mikkola, Kähkönen, Lehtonen, Olausson, Saarinen
Omasta toimesta lähdössä: Kalapudas ja Pyörälä
Sisään: Lyytinen, Koivisto, Junnila sekä Olaussonin paikalle tuleva Nicklas Lasu
 
Jos vahvoja huhuja on uskominen, niin kaava on tämä:

Seura ei kiinnostunut jatkosta: Mikkola, Kähkönen, Lehtonen, Olausson, Saarinen
Omasta toimesta lähdössä: Kalapudas ja Pyörälä
Sisään: Lyytinen, Koivisto, Junnila sekä Olaussonin paikalle tuleva Nicklas Lasu
Eli summa summarum: Saarisella liian iso hintalappu ja täällä huudeltu 3. sentteri Lasu tulee olemaan 1. sentteri.

Pyörälä on korvaamaton. Toivottavasti joku änäriseura kiinnostuisi ottamaan Speden sisään 1 vuoden yksisuuntaisella sopparilla.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Eli summa summarum: Saarisella liian iso hintalappu ja täällä huudeltu 3. sentteri Lasu tulee olemaan 1. sentteri.

Pyörälä on korvaamaton. Toivottavasti joku änäriseura kiinnostuisi ottamaan Speden sisään 1 vuoden yksisuuntaisella sopparilla.

Saarisen osalta oleellista on varmasti kaksi päävammaa, jotka hän on tällä kaudella kärsinyt. Historiaa oli jo ennen tuota. Hinta ei ole kuitenkaan mikään nelosketjun duunari, joten ymmärrettävää seuran kannalta arvioida tilannetta nimenomaan näistä lähtökohdista.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vai Lasu korvaamaan Olausson? Kuulostaa loogiselta Ahon toiminnalta.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Olen itse sitä mieltä, että Kärppiin ei kannata hommata mitään arpoja. Sanonpa nyt kuitenkin, että katsoin AHL:n Bakersfieldin tuoreimman pelin highlightit (kun Puljujärvi pelaa siellä) ja kiinnitin huomiota Greg Chase-nimiseen hyökkääjään.

Harvoin näkee näin nopeaa kaveria ja piti mennä oikein katsomaan kaverin taustoja Elitestä. Hämmästys oli melkoinen kun tämän kauden pisteet oli kovin vaatimattomat. Edellisellä kaudella syntyi tosin lähes piste per peli ECHL:ssä ja sitä ennen WHL:ssä on syntynyt kovia tehoja. Tuossa yksittäisessä pelissä hän olisi ainakin ansainnut tehopisteitä, mutta jotenkin niitä ei vain tullut.

JOS tarkoituksena olisi kuitenkin hankkia kiintiöarpoja voisi tähän kaveriin kiinnittää sivusilmällä huomiota. Palkka ei varmastikaan olisi kova, joten voisi mahdollisesti olla hyvä haku etenkin pienemmän budjetin seuralle. Kun otanta on yhden pelin highlightit ei siitä voi kuitenkaan päätellä muuta kuin että nopeutta kaverilla riittää junttilamaiseen tyyliin.
Juu, vai hommattasiinko tuon tason pelaajia try outille heti sen puolenkymmentä ja toivotaan että joku onnistuisi.
Nuori kaveri kyseessä joten kehittyy varmasti, mutta en näy mitään syytä miksi raahattais Kärppiin.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Kähylle sorvaisin jatkoa jos kohtuu hintaan onnistuisi.
Kähy on kuitenkin tuollainen köyhän miehen mikapyörälä :D voi laittaa paikkaan kuin paikkaan, mutta ei oikeen loista missään ja pitäähän joukkueesa laajuutta olla.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, vai hommattasiinko tuon tason pelaajia try outille heti sen puolenkymmentä ja toivotaan että joku onnistuisi.
Nuori kaveri kyseessä joten kehittyy varmasti, mutta en näy mitään syytä miksi raahattais Kärppiin.

Kuten kirjoitin olen itsekin sitä mieltä, että Kärppiin ei tulisi raahata arpoja. Itse asiassa olen kirjoittanut tästä monestikin ja varmasti itsekin älähtäisin jos joku ehdottaisi tuon pistemäärän kaveria. Silti näitä arpoja on käytännössä tuotu aika paljon ja tämä kaveri kieltämättä näytti siltä, että hänellä olisi suuret mahdollisuudet onnistua liigassa etenkin huiman nopeutensa vuoksi. AHL:n puolella pelkkä nopeus ja kohtalainen taito ei aina riitä jos ei fyysistä voimaa ole riittävästi. Jos Chase näyttää yhtään tuolta muulloinkin kuin noissa highlighteissa uskon, että voi olla ainakin Albertia parempi.

Tämän kauden AHL-tehot eivät tosiaan huimaa päätä, joten se on huono merkki, mutta muissa sarjoissa tehoja on tullut ja uskon, että AHL:n tilastotkin korjaantuvat. Varmasti jollekin pienen budjetin liigaseuralle on tarkkailun arvoinen kaveri. Myös Edmontonin keskusteluissa kehuttiin Chasen esitystä. Tämä tästä, en minä sinänsä ehdottanut Kärppiin, mutta eihän se kovin kauaa veisi aikaa jos tällainen olisi yhtenä kaverina tarkkailulistalla.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kähylle sorvaisin jatkoa jos kohtuu hintaan onnistuisi.
Kähy on kuitenkin tuollainen köyhän miehen mikapyörälä :D voi laittaa paikkaan kuin paikkaan, mutta ei oikeen loista missään ja pitäähän joukkueesa laajuutta olla.

Eli on vain yksi ero rikkaan miehen ja köyhän miehen Pyörälällä. Toinen loistaa kaikessa mitä tekee ja toinen ei missään :D
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Silti näitä arpoja on käytännössä tuotu aika paljon ja tämä kaveri kieltämättä näytti siltä, että hänellä olisi suuret mahdollisuudet onnistua liigassa etenkin huiman nopeutensa vuoksi. AHL:n puolella pelkkä nopeus ja kohtalainen taito ei aina riitä jos ei fyysistä voimaa ole riittävästi. Jos Chase näyttää yhtään tuolta muulloinkin kuin noissa highlighteissa uskon, että voi olla ainakin Albertia parempi.
Jos AHL:n puolella meinaa kamppailuvoimasta jäädä kiinni, niin tiukkaa olisi täälläkin. Liiga jos jokuhan on nimenomaan kamppailuliiga. Pohjois-Amerikkaa löysempi tuomarilinja vielä korostaa tätä, kun kamppailukeinoja on käytettävissä enemmän. Albertin kohdalla on nähty, että vähän kevyt kaveri meinaa olla täällä, vaikka AHL.ssä on ilmeisesti pystynyt laadukkaaseen ja monipuoliseen kahden suunnan pelaamiseen.
 

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pakistossa rupeaa olemaan tunkua, jos kaikki junnut jää ja huhutut tulijat varmistuvat. Tällöin ainakaan Svarnylle ei slottia edes löytyisi.

Katselisin kuitenkin vielä jonkin aikaa kaverin tekemisiä ennen päätösten tekoa jatkotarjouksesta, sillä kovin montaa peliä kuitenkaan ei ole vielä takana uppo-oudossa liigassa ja joukkueessa, eikä kaveri ole missään nimessä epäonnistunut.

Ei ehkä tähän mennessä niin kiekollinen kuin itse odotin, muttei ihan mikään Mikkolakaan kuitenkaan. Hyvin Hakanpää tyylistä meininkiä kaverin otteissa. saas nähdä, onko sitten kovien pelien mies ja nostaa tasoaan pleijareihin. Jotenkin semmoinen kutina edelleen, että on vielä kova luu kunhan hetken vielä totuttautuu hommaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakistossa rupeaa olemaan tunkua, jos kaikille junnuille sorvataan sopparit ja huhutut tulijat varmistuvat. Tällöin ainakaan Svarnylle ei slottia edes löytyisi.

Katselisin kuitenkin vielä jonkin aikaa kaverin tekemisiä ennen päätösten tekoa jatkotarjouksesta, sillä kovin montaa peliä kuitenkaan ei ole vielä takana uppo-oudossa liigassa ja joukkueessa, eikä kaveri ole missään nimessä epäonnistunut.

Ei ehkä tähän mennessä niin kiekollinen kuin itse odotin, muttei ihan mikään Mikkolakaan kuitenkaan. Hyvin Hakanpää tyylistä meininkiä kaverin otteissa. saas nähdä, onko sitten kovien pelien mies ja nostaa tasoaan pleijareihin. Jotenkin semmoinen kutina edelleen, että on vielä kova luu kunhan hetken vielä totuttautuu hommaan.
Hakanpäähän on aivan täysi farssi kiekon kanssa, joten häneen verrattuna on kyllä upgrade.
 

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo tarkoitinkin lähinnä puolustuspään olemusta. Hyökkäyspässä ei ole tosiaan vielä loistanut. Välillä hyviä nousuja ja oivalluksia, mutta ratkaisut ovat vielä olleet kehnoja.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Nimenomaan. Tapparalla on Lajunen ykkössentteri, joka on aika lähelle varmaan Lasun tasoinen pelimies ja täällä kaveria huhuillaan kolmoseen. Odotukset pikkasen liian korkealla?

Mihin tämä arvio perustuu? En näe Lasun olevan ihan lähellä Lajusen tasoa. Lajunen on pystynyt vähintään 20 pisteeseen 5 kertaa, yli 30 pisteeseen nyt kahdesti. Lasu kerran päässyt yli 20 pisteen.

Jonkun verran tässä menneellä kaudella SHL:ää ja CHL:ää katsoneena sanoisin, ettei Lasu voi missään tapauksessa tulosketjun hankinta olla. Tietenkin voi jonkunlaisen stepin ottaa, mutta ei sen varaan saa laskea, jos pelannut uransa koko ajan shutdown-roolissa ja ikääkin 27 vuotta.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimenomaan. Tapparalla on Lajunen ykkössentteri, joka on aika lähelle varmaan Lasun tasoinen pelimies ja täällä kaveria huhuillaan kolmoseen. Odotukset pikkasen liian korkealla?
Siis hetkinen. Lasu/Lajunen ovat täysin erilaisia pelaajia tyyliltäänkin kuin Olausson. Olaussonin rooli ylivoimalla on tehdä peliä, kun taas Lajunen rouhii maalin edessä. Lasu tuskin Frölundassa ylivoimaa edes pelaa. 5vs5 pelissä Lasun rooli on rikkoa peliä jarruketjuissa. Kuten tuossa ylläkin mainittiin, onko mitään ideaa hommata Ruotsista 4 ketjun sentteri liigaan mestaruutta tavoittelevan joukkueen 1.sentteriksi?

Kovin on rima matalalla, jos tähän on fanienkin silmissä tyytyminen.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Eli on vain yksi ero rikkaan miehen ja köyhän miehen Pyörälällä. Toinen loistaa kaikessa mitä tekee ja toinen ei missään :D
Kyllä, vähän tuohon suuntaan ajattelin, tasainen alempien kenttien suorittaja joka stunttaa tarvittaessa ylempänä tai vaikka pakkina. Niin ja yli- ja alivoimalla homma hoituu myös.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Kuten kirjoitin olen itsekin sitä mieltä, että Kärppiin ei tulisi raahata arpoja. Itse asiassa olen kirjoittanut tästä monestikin ja varmasti itsekin älähtäisin jos joku ehdottaisi tuon pistemäärän kaveria. Silti näitä arpoja on käytännössä tuotu aika paljon ja tämä kaveri kieltämättä näytti siltä, että hänellä olisi suuret mahdollisuudet onnistua liigassa etenkin huiman nopeutensa vuoksi. AHL:n puolella pelkkä nopeus ja kohtalainen taito ei aina riitä jos ei fyysistä voimaa ole riittävästi. Jos Chase näyttää yhtään tuolta muulloinkin kuin noissa highlighteissa uskon, että voi olla ainakin Albertia parempi.

Tämän kauden AHL-tehot eivät tosiaan huimaa päätä, joten se on huono merkki, mutta muissa sarjoissa tehoja on tullut ja uskon, että AHL:n tilastotkin korjaantuvat. Varmasti jollekin pienen budjetin liigaseuralle on tarkkailun arvoinen kaveri. Myös Edmontonin keskusteluissa kehuttiin Chasen esitystä. Tämä tästä, en minä sinänsä ehdottanut Kärppiin, mutta eihän se kovin kauaa veisi aikaa jos tällainen olisi yhtenä kaverina tarkkailulistalla.
No onhan sulla tuossa kieltämättä vähän pointtiakin, ei tuo nyt niin huono idea ole laittaa tarkkailuun. Kyllähän noita potentiaalisia vahvistuksia kannattaisi kartoittaa enemmänkin pohjois amerikan sarjoista. Juurikin tuollaisia nuoria joilla on halu kehittyä eikä Eurooppa ole pois suljettu vaihtoehto.
 

JPL

Jäsen
Siinähän sitä on taas arbeettia hommata riittävä sentterikalusto. Tuo Lasu nyt ei kärkisentteri ole sitten millään. Kaksi kovaa sentteriä tarvitaan ja molempien pitäisi olla hyviä aloittamaan. Ruohomaa miehittänee ykkösen tai kakkosen ja Miska kolmosen tai nelosen. Siihen Lasu lisäksi, niin jälleen on tilanne, että kukaan senttereistä ei pärjää aloituksissa. Joku koodinimi Kemppainen tuohon tarvitaan minimissään ja lisäksi joku sentteri-laituri lisäksi.

Saas nähdä, mennäänkö taas samaan miinaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Jos selässä lukee Mikkola, niin mun puolesta voi jättää hankkimatta.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos selässä lukee Mikkola, niin mun puolesta voi jättää hankkimatta.
Kyllä tämä Mikkola olisi ainakin minulle kelvannut: iso ja ilkeä, kehityskelpoinen yksilö. Kiekolliset taidotkin kehittyvät vielä. Tappara teki tosi hyvän sainauksen. Olen hieman kade.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Imu Tapparaan on tällä hetkellä aivan yhtä kova kuin Kärppiin Jalosen aikaan. Silloin tänne olisi tullut jokainen pelimies tässä maassa, kärjistetysti sanottuna. Nyt ne menee Tapparaan menestyksen perässä. Kärppiin saadaan muutama kova pelimies naarattua - isolla rahalla, muuten ei vetovoimaa tällä hetkellä ole kärkipelaajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös