Yleisesti Jokerien, SKA:n, KHL:n ja Rotenbergin suhteesta

  • 190 437
  • 1 088

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Sipoolainen kyllä tekee satavarmasti juuri sillä tavalla miten rahoittajat määräävät. Muuten taival propagandaliigassa loppuu hyvin lyhyeen. Voihan sitä toki uskoa mihin vain, niin joulupukkiin kuin jullin 51 prosentin enemmistöön ja ''valtaan''.

Toiseen kappaleeseen vielä se, että tiedät itse hyvin olevasi väärässä. Putinin asialla olemisesta on jäänyt pois niin nuorempia kuin myös vanhempia kannattajia. Yleinen mielipide khl-''Jokereita'' kohtaan on tällä hetkellä jokin naurunalaisen ja säälin kohteen sekoitus. Korttitalo kaatuu ja viimeiset lahkolaiset vielä ulisevat ennen kuoliniskua. Ne jotka pysyvät pois hallilta, eivätkä tue tätä nykytouhua ovat se kannattajien parempi aines. Muutamat perisuomalaisen alistujamentaliteetin omaavat yksilöt jaksavat täälläkin vielä jostain kumman syystä puolustella tätä farssia.

Siinä vaiheessa kun Jokerit palaa Liigaan toivon totisesti että nämä ns. petturit, omanpesäänpaskojat ja mielensäpahoittajat tajuavat myös siinä vaiheessa pysyä hallista pois. Muutenkin jatkuvasti kaiken maailman itkuvirsiä jokeri-osiot täynnä kun ei kiinnosta ja ei oo tunnetta. Varmaan kolme vuotta jatkunut tämä ruikutus ja sillä yritetään kerätä säälittäviä pisteitä. Pidetään itseä jotenkin suurempana kuin muut. Kaikki asiat pitäisi tapahtua niin kuin minä haluan. Joo ei miellytä kaikki asiat varsinkaan KHL:ssä ja paljon on negatiivisia asioita taustalla , mutta silti Jokerit on se tärkein. Nyt eletään tätä vaihetta ja jengiä tuetaan silloinkin kun kaikki asiat ei miellytä. Tämä on yksinkertaisesti elinkautinen josta ei pääse eroon.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Siinä vaiheessa kun Jokerit palaa Liigaan toivon totisesti että nämä ns. petturit, omanpesäänpaskojat ja mielensäpahoittajat tajuavat myös siinä vaiheessa pysyä hallista pois. Muutenkin jatkuvasti kaiken maailman itkuvirsiä jokeri-osiot täynnä kun ei kiinnosta ja ei oo tunnetta. Varmaan kolme vuotta jatkunut tämä ruikutus ja sillä yritetään kerätä säälittäviä pisteitä. Pidetään itseä jotenkin suurempana kuin muut. Kaikki asiat pitäisi tapahtua niin kuin minä haluan. Joo ei miellytä kaikki asiat varsinkaan KHL:ssä ja paljon on negatiivisia asioita taustalla , mutta silti Jokerit on se tärkein. Nyt eletään tätä vaihetta ja jengiä tuetaan silloinkin kun kaikki asiat ei miellytä. Tämä on yksinkertaisesti elinkautinen josta ei pääse eroon.

Heikoilla alistujilla nää ''jengiä tuetaan''läpät. Etäfanit ja muut tietämättömät eivät näköjään edes rautalangasta vääntämällä kykene näkemään eroa joukkueen ja seuran välillä. Tolla joukkueella mikä ns Jokereiden paitaa tällä hetkellä kantaa ei ole mulle eikä monelle muullekaan mitään merkitystä. Seuralla taas sen sijaan on. Ja seuran parasta ajatellen on ehdottomasti oikea ratkaisu olla pois matseista eikä näin antaa tukeaan tolle järkyttävälle Jokereiden nimen ja identiteetin häpäisylle.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertoisitko ihan käytännössä miten yhtiäkokouksessa 49% äänistä voittaa 51%, (tai jopa sun mainitsema 1%) kun mun matikka ei riitä ihan tuota prosessoimaan? Jokerit kun on suomalainen yritys ja Suomen lainsäädännön piirissä, niin mun on vaan aika vaikea ymmärtää tuota matemaattista yhtälöä. Venäjällähän se ei olisi mikään ongelma.
Taitaa tuolla maakunnissa olla yksinkertaiselta vaikuttavat prosenttiosuuksien ymmärtämiset vielä hieman hakusessa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siinä vaiheessa kun Jokerit palaa Liigaan toivon totisesti että nämä ns. petturit, omanpesäänpaskojat ja mielensäpahoittajat tajuavat myös siinä vaiheessa pysyä hallista pois. Muutenkin jatkuvasti kaiken maailman itkuvirsiä jokeri-osiot täynnä kun ei kiinnosta ja ei oo tunnetta. Varmaan kolme vuotta jatkunut tämä ruikutus ja sillä yritetään kerätä säälittäviä pisteitä. Pidetään itseä jotenkin suurempana kuin muut. Kaikki asiat pitäisi tapahtua niin kuin minä haluan. Joo ei miellytä kaikki asiat varsinkaan KHL:ssä ja paljon on negatiivisia asioita taustalla , mutta silti Jokerit on se tärkein. Nyt eletään tätä vaihetta ja jengiä tuetaan silloinkin kun kaikki asiat ei miellytä. Tämä on yksinkertaisesti elinkautinen josta ei pääse eroon.

Juuri näin.

Tästä olen useamman kerran kirjoittanut että mihin me tarvitaan noita vaippapöksyjä jotka hylkää joukkueensa heti kun tulee vähän vastoinkäymisiä.

Onneksi en tunne tuollaisia tyyppejä henkilökohtaisesti ollenkaan, ainoastaan täällä palstalla vain nimimerkin kautta.

Itselleni on päivänselvää että käy tässä taas vaihteeksi mitä vain niin omia ei jätetä! Pelataan sitten KHL, NHL, mestis, 6. divari tai mitä vaan niin mukana ja tukena ollaan myös vaikeina aikoina. Minä, ME, Jokerit!
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Toiset tukee joukkuetta, joka on ostettu ''Jokereihin'' pelaamaan Venäjän liigaa. Toiset taas tukevat seuraa nimeltä Jokerit. Seuran kannalta ehdottomasti paras tapa tukea on se, että äänestää jaloillaan jolloin tämä irvokas farssi nimeltä khl saadaan loppumaan mahdollisimman pian. Toisilla on luonnetta olla tukematta miehittäjiä, jotka ovat varastaneet Jokerit pois Suomesta ja sen oikeilta kannattajilta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ootko Maks ikinä laittanut Jokereille suoraan palautetta? Onko sieltä vastattu mitään?

Toi ripuloiminen täällä palstalla ei ainakaan auta yhtään mitään.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Ootko Maks ikinä laittanut Jokereille suoraan palautetta? Onko sieltä vastattu mitään?

Toi ripuloiminen täällä palstalla ei ainakaan auta yhtään mitään.

Kai nyt ihmisillä saa olla mielipiteitä seuransa tilasta vaikka ne eivät jotakuta selvästi miellytä? Oletko kenties itse ikinä lähettänyt Jokereille suoraan palautetta esim yv-kentällisistä? Onko sieltä vastattu mitään? Ihan yhtä hyödyllisiä tai hyödyttömiä nää mun jutut on kuin kenen tahansa tänne kirjoittavan.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai nyt ihmisillä saa olla mielipiteitä seuransa tilasta vaikka ne eivät jotakuta selvästi miellytä? Oletko kenties itse ikinä lähettänyt Jokereille suoraan palautetta esim yv-kentällisistä? Onko sieltä vastattu mitään? Ihan yhtä hyödyllisiä tai hyödyttömiä nää mun jutut on kuin kenen tahansa tänne kirjoittavan.

Kyllä olen ja sen jälkeen ylivoima on hetkellisesti toiminut suorastaan mainiosti ;-)

Asiakas on aina oikeassa.

Itse olen varmaan jokaiseen palautteeseeni saanut asiallisen vastauksen. Kerran vaivannäöstä pelaajan mailan ja joskus ilmaiset liput.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se nyt niin mustavalkoista ole, että KHL-Jokereita on vastaan asettunut "entisiä" faneja jotka täällä jatkuvasti ruikuttaa. Jos ei kiinnosta enää, niin ei kiinnosta, simple as that. En minä aikuisena ihmisenä jaksa yrittää pakottaa itseäni syttymään jollekin mikä ei enää herätä samoja tuntemuksia. On muuten sellainen harrastus, joka vaatii jonkun verran rahaakin.

Seuraan edelleen puoliaktiivisesti Jokereita (mitä nyt facebookissa, twitterissä kerrotaan), mutta samanlaista tunnesidettä on vaikea pitää, kun ei ole suomalaisia vastustajia. Joukkueen omistusasiat eivät oikeasti voisi vähempää kiinnostaa, kunhan tulisi SM-liiga ja paikallispelit takaisin. Jos paluu SM-liigaan toteutuu, niin varmasti minun lisäksi herää paljon "horroksessa" olevia faneja.

Kun haluan katsoa laatukiekkoa, katson NHL:ää. Kun haluan tunnetta, pitää olla Jokerit ja SM-liiga. KHL ei sovi tähän yhtälöön.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei kiinnosta enää, niin ei kiinnosta, simple as that.

Toki näin, mutta jos on kolme vuotta jaksanut jatkuvasti tykittää samaa paskaa tänne siitä miten Jokerit on paskaa ja nykyiset fanit ihan tyhmiä, niin onhan se aika naurettavaa väittää ettei muka kiinnostaisi. Minua ei kiinnosta esim. Mestis käytännössä ollenkaan ja en siksi myöskään sinne osioon kirjoittele.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun haluan katsoa laatukiekkoa, katson NHL:ää. Kun haluan tunnetta, pitää olla Jokerit ja SM-liiga. KHL ei sovi tähän yhtälöön.

Pointti selvä mutta kyllä siellä änärin runkosarjassakin pelataan turhan monia aivan mitäänsanomattomia nyhjäyksiä. Vauhti on kova, kiekko pomppii ja peli pyörii 80 % keskialueella.

Ja tuossa NHL:ssä on sellainenkin pieni ongelma että Jokerit ei siellä pelaa.

Mutta joo, kyllä tuon KHL;än voisin NHL;ään silti vaihtaa ;-) Vielä ei kuitenkaan ole sen aika.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
@Max Power Voisitko vastata kysymykseen, kun täällä nyt itkuvirttäsit jatkat, että mitä sellaisista lampaista kuten Tomi Mäki, Jari Kurri, Ari Sulander, Mika Strömberg, Sami Helenius, Pentti Hiiros, Jani Rita ja Petri Varis?

Itse toivon, että kaikki ovat tervetulleita katsomoon myös KHL taipaleen päättyessä. Riippumatta siittä mitä on ollut mieltä KHL kiekosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
SKA-omistajien ja Jokerien suhteen jatkumiselle voi asettaa moraalisestikin isoja kysymyksiä. Jos unohdetaan ne kaikki muut tähän liittyvät kysymykset ja nostetaan esille vain urheilu, todella vittumaisen tempun tekivät kun Jokerit ei saanut uutta pelaajaa edes Keräsen tilalle. Farmiton joukkue on tavallaan jo lähtökohtaisesti vajaa - puhumattakaan, jos loukkaantumisia vielä tulee. Rotenberg alleviivaa tällä jokaiselle Jokerien katsojalle ja kannattajalle sen, mikä on Jokerien KHL-osallistumisen tarkoitus.

Toivottavasti tämän kauden jälkeen Rotenberg ei enää koskaan liity millään tavalla Jokerien omistamiseen tai mihinkään tekemiseen.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti tämän kauden jälkeen Rotenberg ei enää koskaan liity millään tavalla Jokerien omistamiseen tai mihinkään tekemiseen.

Todellakin ja amen. Kyllähän viimeaikojen KHL-jatkon epäselvyys ja tämä ettei joukkuetta täydennetty täysikokoiseksi rosteriksi käryävät hieman siltä että omistajajärjestelyihin (ja toivottavasti myös sarjaan) on tulossa muutosta. Koska KHL-mestaruus on lähes mahdoton tavoite niin laitetaanpa tämän kauden tavoitteeksi se että päästään pleijareihin ja tiputetaan SKA, tai ainakin taklataan tähdiltä puhti niin pois että ZSKA poimii marjat.
 

Gemondo

Jäsen
...laitetaanpa tämän kauden tavoitteeksi se että päästään pleijareihin ja tiputetaan SKA, tai ainakin taklataan tähdiltä puhti niin pois että ZSKA poimii marjat.

Mä olisin henk.koht tyytyväinen mikäli päästään maksamaan Torpedolle kalavelat ja päästäisiin pelaamaan SKAata vastaan playoffsarja.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mä olisin henk.koht tyytyväinen mikäli päästään maksamaan Torpedolle kalavelat ja päästäisiin pelaamaan SKAata vastaan playoffsarja.

Tässä olisi meikäläisenkin tavoite playoffeissa. 4 voittoa Torpedosta, Skudralle luu kurkkuun ja lopuissa peleissä SKA niin ahtaalle, kuin mahdollista.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Farmiton joukkue on tavallaan jo lähtökohtaisesti vajaa - puhumattakaan, jos loukkaantumisia vielä tulee.

Ei ehkä varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta kun tätä farmiongelmaa usein valitellaan Jokereiden puolella, niin miten paljon Jokerit ihan aikuisten oikeasti antaisi kilpailijoilleen eteen, jos sopisivat suorasta farmiyhteistyöstä Mestis joukkueen kanssa? Eli toisin sanoen, kuinka paljon huonompi sarja Mestis on, VHL:ään verrattuna? Toki KHL:n kärki on taitotasolta kaukana Liigan kärjen edellä, mutta toisaalta kun KHL:ään niitä joukkueita mahtuu melkein 30, niin tuntuisi, että niitä paskimpia vastaan jopa Liigajoukkueet voisivat pystyä suht tasaväkiseen vääntämiseen. Ja kun KHL:ssä on se tilanne, että 22 venäläisjoukkueessa saa pelata vain viisi ulkomaalaista, kussakin, niin tarkoittaisi käytännössä sitä, että Euroopassa pelaavista venäläisistä yli neljäsataa pelaa KHL:ssä. Vasta tämän jälkeen tulee VHL (livetulokset.com), jossa pikaisen tarkastelun mukaan pelaa paljon venäläisiä, jonkin verran entisten neuvostotasavaltojen pelaajia ja pikaisella selailulla (kävin jokaisen joukkueen viimeisimmän pelin rosterit läpi) vain kolme "länsimaista" pelaajaa. Yksi kanukki, yksi hollantilainen ja Orskin joukkueessa merkattuna yksi suomalainen. Kun tuo VHL:kin käsittää peräti 25 joukkuetta, niin miten paljon tasokkaammasta sarjasta on oikeasti kysymys, suhteessa 13 joukkueen Mestikseen? (eikä pidä unohtaa, että siellä on se MHL:kin, joten pelaako VHL:ssä kaikki parhaat juniorit, vai onko VHL farmipelaajien ja kehäraakkien kohtauspaikka?) Toki tässäkin tapauksessa VHL:n kärki on varmasti kaukana Mestiksen vastaavasta, mutta mites se VHL:n häntäpää? Ja vaikka Mestiksessä taso olisi jonkin verran alhaisempi, niin voidaanko huomattavasti vähäisempi matkustaminen ohittaa täysin, kun ajatellaan farmipelaajia, jotka nostettaessa toivottaisiin olevan mahdollisimman latautuneita ja energisiä. Eli pitäisikö Jokereiden, kaikesta huolimatta pyrkiä tiivimpään yhteistyöhön, jonkin Mestisjoukkueen kanssa. Jos tuosta joukkueesta tulisi myös Mestikseen täysin ylivoimainen, niin ei tarvisi kuunnella sitä joka keväistä valitusta, että miksi Mestiksen voittaja ei pääse Liigaan, koska KHL:n farmijoukkueilla ei olisi lähtökohtaisesti asiaa Liigaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Tshekki77 Mä näen ongelman Mestis-farmin suhteen vähän toiselta kantilta. VHL on varmasti Mestistä hieman kovempi sarja, mutta Liigan uskoisin pesevän VHL:n jos ei nyt 100-0, niin ainakin 50-0. Ongelma Jokereilla olisi se, että mistä löytyä halukkaita Liigan mittapuulla hyvätasoisia pelaajia, jotka olisivat kuitenkin valmiita pelaamaan Mestiksessä silloin, kun eivät saa KHL:ssä peliaikaa? Tähän voit ajatella esimerkiksi noin 80% Liigan puolustajien 1-2 parien pelaajista. He kyllä saavat Liigassa hyvän vastuun, mutta taso ei vielä riitä KHL:ään (esim case Jalvanti). Seurauksena he saattaisivat joutua pelaamaan ison osan kaudesta Mestiksessä, vaikka kyvyt riittäisivät kohtuullisen hyvään rooliin Liigassakin. Ei välttämättä kovin houkutteleva vaihtoehto urakehityksen kannalta.

Venäjän puolella taas rotaatiotason pelaajilla ei ole vaihtoehtoa valita välitasoa KHL:n ja VHL:n välillä. Ajattele sinne vastaava kuvio niin, että heidän sarjansa olisivat nykyisillä tasoillaan, mutta KHL-seurat eivät saisi tehdä yhteistyötä VHL-seurojen kanssa. Seurauksena rotaatiopelaajien pelimahdollisuudet olisivat ajoittaiset pelit KHL:ssä ja iso osa peleistä MHL:ssä. Ei sekään kehittyvälle pelaajalle olisi välttämättä kovin motivoiva vaihtoehto. VHL:stä ei myöskään yksikään pelaaja hyppää suoraan NHL:ään, kuten Liigasta. Venäjällä KHL/VHL-steppi on jotakuinkin pakollinen nuorelle pelaajalle, mutta Suomessa KHL/Mestis-yhdistelmä ei sitä olisi.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Juu, eihän se Mestis, yhteistyöalustana tietenkään optimaalinen olisi Suomen olosuhteissa, mutta tarkoitinkin lähinnä, että tässä tilanteessa, jossa nyt ollaan, niin antaisiko Jokerit liikaa eteen kilpailijoilleen, jos heidän farmiseuransa pelaisi Mestiksessä. Kuitenkin teidän pelaajabudjetin on puhuttu olevan kymmenen miljoonaa tai ylikin ja Mestisseuraahan kait voidaan halvimmillaan pyörittää joillakin sadoilla tuhansilla. Eli pitäisi kait olla kuitenkin suht helposti toteutettavissa ja silloinhan teillä mahdollisesti olisi ne kymmenen ylimääräistä pelaaja käytettävissä, esim pudotuspelejä varten. Mestiksen olosuhteissahan olisi sitten sekin, että jos se miellettäisiin "liian helpoksi", niin kaiken muun lisäksi kurinalaisuus kehittyisi, koska tältä joukkueelta luulisi odotettavan voittoja joka ilta ja silloin ei olisi varaa lepsuiluun. Tietenkin sitten se ongelma, että mistä pelaajat ja toki sellaiset pelaajat, jotka saisivat isoa roolia Liigajoukkueessa, voi olla vaikea houkutella rotaatiopelaajaksi, mutta kyllä uskoisin, että Suomen kokoisesta maasta ne kymmenen pelaajaa löytyisi, jotka KHL paikkaa haluaisivat lähteä jahtaamaan ja jos ei löydy, niin maailmahan on täynnä slovakkeja, tshekkejä, ruotsalaisia, puhumattakaan pohjois-amerikkalaisista pelaajista ja onhan teillä niitä junioreitakin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, eihän se Mestis, yhteistyöalustana tietenkään optimaalinen olisi Suomen olosuhteissa, mutta tarkoitinkin lähinnä, että tässä tilanteessa, jossa nyt ollaan, niin antaisiko Jokerit liikaa eteen kilpailijoilleen, jos heidän farmiseuransa pelaisi Mestiksessä.
Mestis-farmi olisi iso askel eteenpäin, jos sitä saisi käyttää samalla lailla kuin kohelossa on tapana. Eli pelaajat olisi käytettävissä aina, ilman siirtorajoja. Nykyisellään Suomi-säännöt tekee hommasta lähinnä turhan pois lukien nuorten pelaajien kehittäminen.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mestis-farmi olisi iso askel eteenpäin, jos sitä saisi käyttää samalla lailla kuin kohelossa on tapana. Eli pelaajat olisi käytettävissä aina, ilman siirtorajoja. Nykyisellään Suomi-säännöt tekee hommasta lähinnä turhan pois lukien nuorten pelaajien kehittäminen.

Mitäs siirtojen rajoitussääntöjä siellä sitten on nykyään voimassa? En itse tarkkaan niitä tunne. Tiedän siis vain sen, että KHL normisiirtoraja menee umpeen jo joulukuun 25. päivä ja suomalaisilla sarjoilla (Mestis mukaanluettuna) vissiin vasta tammikuun lopussa vai onko se nykyään venyny jo helmikuun puoleenväliin? Meinaa antaisihan tuo helmikuun puoliväli jo sellaisenaan melkein kaksi kuukautta lisää Jokereille, verrattuna nykytilanteeseen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL:llä ja sen farmilla ei ole mitään rajoja. Vaikka finaalin vikaan peliin saa vaihtaa ukkoja.

edit
Voin olla väärässä, mut toi on mun käsitys asiasta.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
KHL:llä ja sen farmilla ei ole mitään rajoja. Vaikka finaalin vikaan peliin saa vaihtaa ukkoja.

Juu, näin on, mutta tässä puhuttiinkin Jokereista. Jokereiden nykytilanne on se, että jos pelaajaa ei ole sainattu 25. joulukuuta mennessä, niin ei ole enää asiaa, kuluvalle kaudelle. Jos Jokereilla olisi yhteistyöseura Mestiksessä, niin silloinhan sekin voisi ottaa niitä pelaajia samalla tavalla sisään (finaaleihin asti) ja Suomen sääntöjen haratessa pahiten vastaan, voisi lähettää myös pelaajia "alaspäin" niinkin myöhään, kuin tammikuun lopussa tai helmikuun puolessa välissä, milloin se raja nyt menikään umpeen. Eli olisihan se ainakin siltä osin edistystä, nykytilanteeseen.

Edit. baituvei. Voiko VHL seura sainata pelaajia vielä 25. joulukuuta jälkeen ja voiko tällainen pelaaja tulla kutsutuksi "ylös" KHL:ään, vai onko VHL:llä sama siirtoraja, kuin KHL:llä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös