JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 525
  • 1 019

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miten niin voi? Jokainen, joka katsoi u20-kisat, näki ettei Vehviläinen kestä paineita.
Vastasin tuossa lainaamassasi viestissä vain jollekin joka pohti että Meeri voi puhua vain täyttä paskaa. Ja se ettei kestä paineita, ei tarkoita suoraan sitä että kiukuttelee. Joo, kyllähän se nähtiin että U20-kisat jännittivät, mutta oliko Veinin käytöksessä kisojen aikana sitten jotain mikä viittaisi kiukutteluun, mailojen rikkomista yms?

Että suljetussa ryhmässä sanottu asia on tehty siksi että "naama pysyisi pinnalla" ja saisi "lisää seuraajia"? Et sä ihan vakavissasi voi noin ajatella?
No kerro itse mikä motiivi Meerillä on lähteä tuollaisia kommentteja julkisesti kertomaan. Minä en keksi mitään muuta motiivia kuin ns päteminen, "minäpä tunnen Veinin ja tiedän missä mättää". Meerin syytökset ovat oikeasti aika vakavia, ja samalla Meeri osoitti että taitaa olla joukkuehengen suhteen aika paska joukkuekaveri. Nuo ovat sellaisia asioita jotka pitäisi pitää pukukoppien sisällä. Ei todellakaan huudella missään sosiaalisissa medioissa. Tai jos haluaa huudella internetissä omilla kasvoillaan, niin fine, mutta kannattaa varautua myös siihen että juttu leviää ja seistä sanojensa takana. Itse aloitti viestinsä sanoilla "sori vaan Veinin kaverit ja fanit, mutta pakko sanoa....". Noiden sanojen jälkeen on mielestäni ihan turha lähteä sitten ihmettelemään että mites tää mun kommentti nyt aiheutti noin paljon kohua. Voi vittu, joskus on fiksua pysyä hiljaa. Meeri ei ilmeisesti tätä tiennyt. Meerillä ei ollut tässä mitään voitettavaa, paitsi ne pari sekuntia julkisuutta kun pääsi Veiniä kommentoimaan.

@Poropaimen en kanssa samaa mieltä siitä että hyvin vetää kaksikko Meeri Räisänen ja Noora Räty. Molemmilta todella epäurheilijamaista käytöstä kaukalon ulkopuolella.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voisin hyvin uskoa Veinistä nuo Meerin jutut ainoa joka ihmetyttäisi on sitten Vehviläisen elämän hallinta tai lähinnä sen puute. Mies tai poikahan lopetti koulun tuossa kun sai liigasopimuksen ja aloitti keskittymään vain kiekkoon (lukio jäi kesken). Tälläinen todella outoa JYPissä ja jopa JYP arvojen vastaista, mutta Veini päätti että panostaa täysillä kiekkouraan ja katsoo sen kortin maksimaalisesti. Tätä tietoa vasten nuo Meerin kommentit tuntuvat oudoilta jos Veiniä ei harjoittelu kiinnostaisikaan, niin mitä miehelle sitten jää. (toki hänen elämän suunnitelmat ei kuulu jatkoaikaan)
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tätä tietoa vasten nuo Meerin kommentit tuntuvat oudoilta jos Veiniä ei harjoittelu kiinnostaisikaan, niin mitä miehelle sitten jää. (toki hänen elämän suunnitelmat ei kuulu jatkoaikaan)

Eikös tuossa jutussa mainittu että kiukuttelu ja harjoittelupelleily on tapahtunut silloin, jos on ollut tiedossa että Veini ei ole aloittava maalivahti seuraavassa pelissä? Näin muistelisin. Se taas ei hirveän hyvää kuvaa anna. Voin toki muistaa väärinkin kun tuon nopeasti eilen lukaisin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta luonnehdinnat Vehviläisen käyttäytymisestä eivät käy yksiin sen kuvan kanssa jonka olen saanut tästä julkisuuden kautta. Mielestäni Vehviläinen on tissiposki joka helpon maalin jälkeen tihrustaa kyyneltä alahuuli väpättäen.

Mailojen heittelyt ja kiukuttelut osoittaisivat jotain selkärankaa tuossa nahjuksessa. Tuollainen Vehviläinen näyttäisi epäilijoille närhen munat ja tuollainen Vehviläinen olisi kaksikymppisten kisoissa iskenyt Puljujärveltä pään irti kun tuli sorkkimaan sen kiekon maaliin Vehviläisen hanskasta.

Olen vahvasti sitä mieltä että Meerin kuvaama Vehvilläinen on satuhahmo. Ikävä kyllä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta luonnehdinnat Vehviläisen käyttäytymisestä eivät käy yksiin sen kuvan kanssa jonka olen saanut tästä julkisuuden kautta. Mielestäni Vehviläinen on tissiposki joka helpon maalin jälkeen tihrustaa kyyneltä alahuuli väpättäen.
Minä en ole saanut lainkaan tämän kaltaista mielikuvaa Veinistä, vaan aina olen ollut siinä käsityksessä, että jos ongelmia on luonteeseen tai käyttäytymiseen liittyen, niin kyse on nimenomaan kiukuttelusta ja/tai laiskottelusta.

Nuorilla pelaajilla voi ammattilaisuuteen astumisen kynnyksellä olla useinkin ongelmia, joista kuitenkin voidaan päästä eroon. Muuan Patrik Laineellakin oli vakavahkoja ongelmia vielä muutama vuosi sitten, mutta sen jälkeen on jotain "pientä" muuttunut.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään oli myös paperisessa Keskisuomalaisessa Ilkka Kulmala tehnyt pienen jutun Meeri Räsäsen "lausunnoista" koskien Vehviläistä.
Jutussa oli mainittu kommenttien aiheuttaneen pienimuotoisen kohun Jatkoajan JYP-osiossa.

Jutussa oli haastateltu myös Siekkistä. Siekkinen tyytyi vain toteamaan (Vapaasti muistaen ja lainaten): Veini on niin nuori vielä, että saa välillä "pelleillä". Jos Vehviläinen on joskus ollut Räsäsen kuvaileman kaltainen, niin ei ole enää. Veini on kuulemma itseään kohtaan erittäin vaativa varsinkin, jos ei koppi tartu. Siekkinen vielä mainitsee, että Vehviläisen kanssa on paljon töitä tehtävänä.

Räsänen ei halunnut kommentoida asiaa Kulmalalle, todeten vain että asia on selvitetty/sovittu tjs.

Lehti ei ollut enää nenäni edessä, joten pahoittelut jo etukäteen, jos muistin luetun kovasti väärin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kyllä nuo tämänpäivän jutut käytännössä vahvistavat että Meerin huhuilu oli totta. Hämmentävää kyllä. Kuten sanoin edellä niin tuo ei vaan jotenkin sovi Vehviläisen julkikuvaan, mutta taisin olla väärässä.

Seuraava ajatus joka minulle tulee on että Siekkisen asenne taitaa olla vähän turhan lepsu. En tiedä onko tuollainen yliymmärtävä päänsilittely oikea tapa opettaa Vehviläistä kestämään ammattilaismaalivahdin paineet. Voi vaan kuvitella mitä tapahtuisi jossain Pelicansissa jos joku nuori lupaava veskari alkaisi mullitella Pasi Nurmisen opissa. Uskoisin että tuo nuori veskari saisi turpaansa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seuraava ajatus joka minulle tulee on että Siekkisen asenne taitaa olla vähän turhan lepsu. En tiedä onko tuollainen yliymmärtävä päänsilittely oikea tapa opettaa Vehviläistä kestämään ammattilaismaalivahdin paineet. Voi vaan kuvitella mitä tapahtuisi jossain Pelicansissa jos joku nuori lupaava veskari alkaisi mullitella Pasi Nurmisen opissa. Uskoisin että tuo nuori veskari saisi turpaansa.
Mistä tällainen ajatus mieleesi tuli? Mikä viittaa siihen, että Siekkinen olisi liian lepsu?

Se ei kerro vielä mistään, että lehtihaastattelussa sävy on tuon kaltainen. Onhan se nyt selvää, että lehtihaastatteluun pyritään antamaan mahdollisimman positiivisia kommentteja, joissa ei mennä lopulta kauhean syvälle.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oli nyt kuka hyvänsä velliposki tai liian lepsu eli ei, niin vankasti tällä hetkellä kuitenkin näyttää, että laajasti parjattu "vanha kunnon" Peki porskuttaa ykkösmolarina, eri asia sitten aiheuttaako se sydämentykytystä vai tyytyväistä hyrinää...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuokkola pelasi kelpo pelin lauantaina. Katsotaan jälleen tänään, että pystyykö säilyttämään hyvän tasonsa jatkossa.

Minulle pääasia on JYPin menestys ja jonkun veinivehviläisen NHL-ura on täysin sekundaarinen sille tavoitteelle. Jos vanha sotaratsu tekee rockybalboat ja torjuu JYPin vaikka mitalleille niin helkutin hyvä.

Kenties jatkossa pitää miettiä että onko JYPin kakkosveskari Vehviläinen tarpeeksi hyvä kakkoseksi vai pitääkö koettaa Rousua. Vehviläinen Akatemiaan mailanheittämisien uhallakin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ei tuo TPS pelin lopun hörppy laske Tuokkolan osakkeita, eihän? Se oli vahinko jätkät hei...
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Tuokkolan pelissä erottuu hyvin kaksi asiaa: tulee paljon vastaan, peittäen näin enemmän ja toisekseen pelaa jotenkin aktiivisesti. Hauska katsoa, etenkin kun limppu tarttuu hyvin.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuo TPS pelin lopun hörppy laske Tuokkolan osakkeita, eihän? Se oli vahinko jätkät hei...
Ei se, että kiekko verkon perukoille pamahtamisen sijaan lipuu viivan yli tee siitä hörppyä. Moni maalivahti olisi mennyt polvilteen jo syötön lähtiessä ja yrittänyt sitten kyljelleen kaatuessaan ehtiä kiekon eteen pelkällä jään pinnasta nostetulla räpyläkädellä. Nyt Peki malttoi mielensä, ehti tilanteeseen vielä hyvin mukaan, mutta Virralla oli sen verran aikaa, että ehti vielä sijoittaa längistä. Mutta koska Peki ehti vielä pikkuisen väliin, niin hörpyksihän se on tulkittava... tai sitten ei. Esimerkiksi Veinille on tällä kaudella mennyt siniviivalta ilman maskia lähtenyt kuti längistä kolahtaen suoraan takarautaan.

Sinänsä nyt vähän turhaa kommentoida erikseen jokaista päästettyä maalia, mutta pakko vähän tarttua, kun varsin ironisesti hyvän lauantain pelin jälkeen tiistaina kaikki Tepsin maalit näyttivät siltä, että ne on helppo tulkita hörpyksi. Toivottavasti kuitenkin jokainen malttaa väijyä uusintoja edes sen verran, että kahta ensimmäistä maalia edelsi varsin hyvä torjunta, mutta kummankos joukkueen mies ehtikään ensimmäisenä irtokiekkoon...

Koko roska tiivistettynä: vaikka kausi on vasta aluillaan, niin Tuokkola on ollut erittäinkin positiivinen yllätys. Samaa ei voi sanoa Vehviläisestä, viimeistään tuon Räsäsen avautumisen jälkeen. Toivottavasti kuitenkin se toimisi nyt vähän herätteenä, allekirjoitan täysin Sergein näkemyksen siitä, että itselleni on tärkeintä joukkueen menestyminen yhden maalivahdin kehittymisen sijaan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ei tuo TPS pelin lopun hörppy laske Tuokkolan osakkeita, eihän? Se oli vahinko jätkät hei...
Ei.

Koko naurettava 3vs3 jatkohassuttelu on veskareille aivan älytöntä. Pelataan jossain Turun tai Kuopion lentokentän kokoisella alueella jossa poikittaissyötöt ovat älyttömän pitkiä. Jos jokainen "den gilder in"-tyylinen maali olisi helppo sillä perusteella että paketti ei ole kasassa niin se ei päde tapauksissa jossa veskari joutuu tekemään itse vitullisen sivuttaislikkeen. Sen sijaan Tissiposki-Vehviläisen HPK matsissa päästämälle den glider in-maalille ei ole vastaavaa maailmanselitystä.

Yksikään Tuokkolan päästämä maali ei ollut hörppy ja varsinkin toista maalia edelsi sellainen gamesaver että Tuokkola olisi kyllä ansainnut puolustajiltaan vähän muuta kuin sivusta seuraamista kun Perrin iski irtopalan maaliin. En ymmärrä miksi JYPin pakisto muuttui Lootin vaimoiksi tuossa tilanteeessa.

Jokainen voi tarkistaa minun mielipiteeni Tuokkolan tulosta. Minusta hänen uransa vuoden 2009 jälkeen on surkuhupaisa ja tulkitsin hänet kehäraakiksi ja putoavaksi puukoksi johon ei kannata tarttua. Tässä olin väärässä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruusulla ei ole oikein viimepelit lähtenyt mestiksen puolella, eilen pääsi 6 maalia kahteen erään ja vaihdettiin maalilta pois, 9 torjuntaa ja sitä edellisestä meni 7 seläntaakse. Toki varmasti joukkuekin pelannut huonosti, mutta en tiedä välttämättä onko vielä sillä tasolla peli että välttämättä liigajoukkueen maalivahdiksi olisi vielä tämän kauden osalta. Ehkä tasaisuutta sieläkin pitää vielä saada otteisiin. Toki kauden 4 ensimmäisestä ottelussa hoiti pisteet kotia joukkueelle.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Kysymys kuuluu: uskooko kukaan Veiniin? Minä en usko, Veini ei usko, moni kannattajakaan ei usko. Tuokkolalle pitää tehdä sopimus jos näytöt jatkuu samanlaisina, ja sen jälkeen arvioida Vehviläisen tilannetta uudestaan. Itse heivaisin mestikseen ja Ruusu haastamaan Tuokkolaa, ainakin testiksi. Jos taso ei riitä, otetaan riski ja mennään Tuokkolalla. Vehviläisen voi myös myydä johonkin vitun KalPaan* ja hankkia Tuokkolalle kirittäjän.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kysymys kuuluu: uskooko kukaan Veiniin? Minä en usko, Veini ei usko, moni kannattajakaan ei usko. Tuokkolalle pitää tehdä sopimus jos näytöt jatkuu samanlaisina, ja sen jälkeen arvioida Vehviläisen tilannetta uudestaan. Itse heivaisin mestikseen ja Ruusu haastamaan Tuokkolaa, ainakin testiksi. Jos taso ei riitä, otetaan riski ja mennään Tuokkolalla. Vehviläisen voi myös myydä johonkin vitun KalPaan* ja hankkia Tuokkolalle kirittäjän.
Minä en noin jyrkkä olisi. Viime kausi osoitti että parhaimmillaan Veini on liigatason ykkösveskari. Junnukisojen sulaminen jätti syvät arvet ja kun hän saa ne selätettyä, uskon että se sama hyvä Veini on mahdollista löytää.

Siellä on nyt Konttinen palkattuna mutta tuloksia saamme vielä odotella. Nämä henkiset asiat eivät ole sormia napsauttamalla kunnossa vaan se vie aikaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys kuuluu: uskooko kukaan Veiniin? Minä en usko, Veini ei usko, moni kannattajakaan ei usko. Tuokkolalle pitää tehdä sopimus jos näytöt jatkuu samanlaisina, ja sen jälkeen arvioida Vehviläisen tilannetta uudestaan. Itse heivaisin mestikseen ja Ruusu haastamaan Tuokkolaa, ainakin testiksi. Jos taso ei riitä, otetaan riski ja mennään Tuokkolalla. Vehviläisen voi myös myydä johonkin vitun KalPaan* ja hankkia Tuokkolalle kirittäjän.
En kyllä oikein jaksa ymmärtää tätä suurta epäluottamusta Veiniä kohtaan. Näinkö nopeasti unohtuu, että Veinin tilastot ja otteet viime kauden runkosarjassa olivat varsin vakuuttavia? Tälläkin kaudella homma on sujunut ihan ok, vaikka muutama helppo onkin uponnut. En näkisi, että yhtäkään peliä on Veinin takia hävitty, jos unohdetaan rankkarikisat.

Ja samaan aikaan Ruusuun luotetaan täällä paljon Veiniä enemmän, vaikka Ruusu esittää Veiniäkin huonompia otteita alemmalla sarjatasolla.

On totta, että Veinin osalta viimeiset U20-kisat menivät pahasti penkin alle ja vaikuttivat miehen itseluottamukseen, mutta mistään pysyvästä ei varmasti ole kysymys ja Veiniltä löytyy mielestäni pohjilta edelleen huomattavasti enemmän hyviä, kuin huonoja näyttöjä. Tuntuu vain, että monille nuo U20-kisat olivat enmmäinen kerta, kun Veini aidosti noteerattiin ja sitten kun siellä ei homma sujunut, niin häntä pidetään täysin paskana maalivahtina. Tämä taas on varsin kaukana totuudesta.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys kuuluu: uskooko kukaan Veiniin? Minä en usko, Veini ei usko, moni kannattajakaan ei usko. Tuokkolalle pitää tehdä sopimus jos näytöt jatkuu samanlaisina, ja sen jälkeen arvioida Vehviläisen tilannetta uudestaan. Itse heivaisin mestikseen ja Ruusu haastamaan Tuokkolaa, ainakin testiksi. Jos taso ei riitä, otetaan riski ja mennään Tuokkolalla. Vehviläisen voi myös myydä johonkin vitun KalPaan* ja hankkia Tuokkolalle kirittäjän.
Minä uskon.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Kysymys kuuluu: uskooko kukaan Veiniin? Minä en usko, Veini ei usko, moni kannattajakaan ei usko. Tuokkolalle pitää tehdä sopimus jos näytöt jatkuu samanlaisina, ja sen jälkeen arvioida Vehviläisen tilannetta uudestaan. Itse heivaisin mestikseen ja Ruusu haastamaan Tuokkolaa, ainakin testiksi. Jos taso ei riitä, otetaan riski ja mennään Tuokkolalla. Vehviläisen voi myös myydä johonkin vitun KalPaan* ja hankkia Tuokkolalle kirittäjän.

Veinin myyminen tässä vaiheessa olisi hölmö ja "epäjyppimäinen" ratkaisu. Kyseessä on kuitenkin vasta 18-vuotias kaveri. Tuon ikäisellä henkinen kasvu on vielä täysin vaiheessa ja hyvällä valmentamisella saadaan ihmeitä aikaan. Kuten viime kaudella jo nähtiin, ei Veinin kohdalla taidosta jää kiinni kehitys. Ei kai missään urheilulajissa 18-vuotiasta tuomita kehityskelvottomaksi, jos potentiaali on kuitenkin selvästi nähtävissä?

Minä uskon, että Veinistä kasvaa vielä voittava maalivahti.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Vehviläinen on tänään Akatemian maalilla, joten oliskohan Ruusu sitten huomenna Liigan mukana, joko penkillä tai aloittamassa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Vaikea kyllä nähdä tämän hetken maalivahtitilanteessa mitään huolestuttavaa. Stasit kunnossa kummallakin veskalla. Kummallakin menee tilastojen mukaan alle 2 maalia per peli. Kukaan ei kiinnittäisi näihin asioihin mitään jos joku tekisi maaleja. ´JYP tekee 1,5 maalia otteeluun tällä hetkellä? En tiedä millä maalivahdilla pisteitä tehdään jos hyökkäyspelaaminen on kaikenkaikkiaan täysin hanurista
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikea kyllä nähdä tämän hetken maalivahtitilanteessa mitään huolestuttavaa. Stasit kunnossa kummallakin veskalla. Kummallakin menee tilastojen mukaan alle 2 maalia per peli. Kukaan ei kiinnittäisi näihin asioihin mitään jos joku tekisi maaleja. ´JYP tekee 1,5 maalia otteeluun tällä hetkellä? En tiedä millä maalivahdilla pisteitä tehdään jos hyökkäyspelaaminen on kaikenkaikkiaan täysin hanurista
Tämä. En voisi olla enempää samaa mieltä. Kahdesta pelanneesta vahdista Peki on vetänyt pidemmän korren, mutta myös Veini on pelannut riittävän hyvin. Pelit on hävitty johonkin aivan muuhun, kuin maalivahtipeliin.

Ja silti täällä puhutaan jatkuvasti siitä, kuinka Veini on epäonnistunut täysin ja miehestä ei ole mihinkään. Hohhoijaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös