JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 233
  • 1 019

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mokemme taitavat olla liigan tilastoissa sijoilla 4 ja 6 päästetyissä maaleissa. Tämä yhdistettynä heikohkoon kenttäpelaajien esitykseen alkukaudella tekee sen, että ei tässä ainakaan maalivahdeista homma ole kiinni. Kun joukkuepeli alkaa tiivistymään edessä, niin jätkät pärjäävät hienosti. Pekin jatkolappu pöytään ja rauhoitetaan tilanne sanon ma.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tuokkolan jatkosopimusilmoitus taitaa olla lähinnä muodollisuus, veikkaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
N
Tuokkolan jatkosopimusilmoitus taitaa olla lähinnä muodollisuus, veikkaan.
Näin myös uskon. Lähinnä varmaan kyse on siitä, laitetaanko loppukauden perään 1 vai 2 vuotta lisää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Näin myös uskon. Lähinnä varmaan kyse on siitä, laitetaanko loppukauden perään 1 vai 2 vuotta lisää.

Eiköhän loppukauden jatko nyt alkuun riitä. Pidemmän saa tehtyä myöhemminkin jos on tarvis.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos vähän pilkettä silmäkulmaan laittaa, niin Veinihän on pirun tasainen, kun on päästänyt tasan kaksi maalia varsinaisella peliajalla jokaisessa pelaamassaan liigapelissä tällä kaudella.

Varmuus ja tasaisuus tulee useilla maalivahdeilla iän ja kokemuksen myötä. Taitojen puolesta Veini on kovaa kamaa, se tiedetään jo nyt. Toistaiseksi tällä kaudella on mennyt ihan ok, mutta katsotaan miten jatkuu.

Jep. Itse ajattelin tuossa myös ihan yleisesti maalivahteja, kun pelataan tasaisia tiukkoja matseja, joita voitetaan 1 maalin erolla. Silloin maalivahdin suoritus parhaimmillaan takaa ne pisteet joukkueelle, kun vastustaja myllyttää ja hakee tasoitusta. Silloin se tasaisuus otteissa on tärkeää, ei saisi mennä ns. helppoja.

Jokainen maalivahti joskus laskee taakseen helppoja, tai ainakin helpon näköisiä maaleja. Tämä on selviö, eiväthän he mitään koneita ole.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
No kerro itse mikä motiivi Meerillä on lähteä tuollaisia kommentteja julkisesti kertomaan. Minä en keksi mitään muuta motiivia kuin ns päteminen, "minäpä tunnen Veinin ja tiedän missä mättää". Meerin syytökset ovat oikeasti aika vakavia, ja samalla Meeri osoitti että taitaa olla joukkuehengen suhteen aika paska joukkuekaveri. Nuo ovat sellaisia asioita jotka pitäisi pitää pukukoppien sisällä. Ei todellakaan huudella missään sosiaalisissa medioissa. Tai jos haluaa huudella internetissä omilla kasvoillaan, niin fine, mutta kannattaa varautua myös siihen että juttu leviää ja seistä sanojensa takana. Itse aloitti viestinsä sanoilla "sori vaan Veinin kaverit ja fanit, mutta pakko sanoa....". Noiden sanojen jälkeen on mielestäni ihan turha lähteä sitten ihmettelemään että mites tää mun kommentti nyt aiheutti noin paljon kohua. Voi vittu, joskus on fiksua pysyä hiljaa. Meeri ei ilmeisesti tätä tiennyt. Meerillä ei ollut tässä mitään voitettavaa, paitsi ne pari sekuntia julkisuutta kun pääsi Veiniä kommentoimaan.

Kuinka laput silmillä sä oikein olet? Jos sä et keksi jotain, ei se tarkoita etteikö se voisi olla itsestäänselvyys jollekin. Vrt. osaatko rakentaa ydinreaktorin? Jos et, kertooko se siitä voiko ydinreaktoreja rakentaa? Aivan. Mutta pidä se pää nyt turvallisesti siellä hanurin lämmössä niin ei vaan tule sitten paha mieli siitä että joku puhuu suljetussa ryhmässä jotain luottamuksellista. Ennen kuin lähdet arvioimaan niitä ryhmiä, kannattaisi varmaan tietää jotain sen ryhmän dynamiikasta ja tavoista. Mutta toisaalta, sekin vaatisi sitä pään ottamista pihalle, niin antaa vaikka olla tässä vaiheessa. Lusikat ja kauhat, tietänet kuvion.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tahtoo Pekille parin vuoden lapun ja heti! Ei mulla muuta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Näin alkukauden osalta on sanottava, että kohtalaisen kirittäjän on Veini saanut. Mennään tällä, ja jos ei Veinin pää kestä, niin Pekillä kestää.

Jatkoa ajatellen olisi paikallaan seurata Juhana Ahon otteita. Nyt jo voisi vuokrata nuorten kisojen ajaksi.
 

Meikäpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils
Mennään tällä, ja jos ei Veinin pää kestä, niin Pekillä kestää.
Tämä. Ei kyllä moitteen sijaa ole alkukaudesta antanut kunhan vain jättää noi mailapelaamisen aivopierut pois. Onneksi tänään kuin ihmeen kaupalla Skellefteån-pelaaja onnistui laukomaan kiekon vain tolppaan.

On kyllä huikea juttu tämä Pekin paluu, sillä Pekin pää todellakin kestää. Moni kova veskari on epäonnistunut koe-jakson aikana. Hörppyihin ei yksinkertaisesti ole varaa ja varsinkin Pekin tilanteessa; epäonnistuminen olisi saattanut päättää koko uran, sillä ottajia ei varmasti jonoksi asti olisi enää ollut. Tällä hetkellä varmaan Tuokkola agentteineen käy vääntöä JYPin kanssa, että lyödäänkö loppukauden perään vielä yksi kausi lisää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Tänään kyllä Tuokkola oli taas hyvä, kiekot ei tippuneet eteen ja otti muutaman game severin. Ehdottomasti jatkopahvia käteen, on kyllä jo nyt JYPin ykkösveskari.

Pakkohan se on myöntää, olin kauden alussa Tuokkolan tasosta epäileväinen, ja ihan turhaan, jätkähän on loistava!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pakkohan se on myöntää, olin kauden alussa Tuokkolan tasosta epäileväinen, ja ihan turhaan, jätkähän on loistava!
Et ollut ainoa. Montaa peliä ei ole vielä pelattu mutta niissä missä Peki on putkien välissä ollut, on hän pelannut hyvin. Jos samanlaiset otteet jatkuvat, ei liene epäselvyyttä siitä että Peki syöttää jauhoja suuhun epäilijöille.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Tuokkolan ura oli kyllä rankassa taantumassa, mielettömän hienoa että mies on nostanut itsensä takaisin omalle tasolleen. Kyllä peki kiekkojen eteen pääsee, on päässyt aina. Muutamat viime kaudet vaan eivät ole olleet helliä. Jotenkin tuntuu, että tuon nousun olikin tarkoitus tapahtua juuri täällä jyväskylässä, onhan täältä se uran kohokohtakin plakkarissa. Ehkä tämä paikka vaan sopii pekille loistavasti. Jatkukoon samaan malliin mitä tämä alkukausi!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Pakkohan se on myöntää, olin kauden alussa Tuokkolan tasosta epäileväinen, ja ihan turhaan, jätkähän on loistava!
Minä ainakin epäilin myös, mutta en dissannut sinne ihan Mestikseen luukkua aukomaan... "Jännä juttu" että viimevuosien otteet Pekistä kaikilla on mielessä ne Tapparan ja KalPan kaudet. Joo ei toiminu silloin...

Joten rehtiä lienee myöntää etten tienny et Peki onkin huippu-iskussa. Veljensä mukaan paras kesä koskaan alla että siitä...
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin skeptisesti tuli Tuokkolan nykytasoon itsekin suhtauduttua, vaikkakin tryout-sopparilla ei paljoa ole hävittävääkään. Anyway, tähän astisen perusteella näyttää erittäin hyvältä. Koppi tarttuu ja Peki selvästi nauttii kun saa taas torjua kumilätkää JYP-paidassa, voittoja tuuletellaan leveä hymy kasvoilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruusulla nyt suunta ainakin oikea suunta mestiksessä kun nyt enää 4 päästettyä maalia, sitä edelliset kun oli 6 ja 7. Mutta varmaan vielä tekemistä tuollakin sarjatasolla että liigakokeilua voi miettiä. Varmaan joukkueessakin vikaa, mutta ei vielä ole esittänyt semmoisia otteita että pystyisi yksinään pitämään joukkuetta pystyssä tarvittaessa kuten vaikka veini pystyi mestiksessä tekemään.

Mutta saa nähdä tullaanko Tuokkolalle samalla tekemään jatkosopimusta, joku 1+1 vuoden jatko nykyisen sopimuksen päälle voisi kelvata. Kyllähän sitä myöhemminkin ehtii tekemään, mutta toisaalta taas varmaan ottajia muuallakin alkaa olemaan näillä otteilla ja hintalappu nousta kauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Eetu Laurikainen pudotettiin Oilersin leiriltä jo alkuviikosta. Varmaan siellä jaetaan nuo AHL:n paikat seuraavaksi, mutta hyvinkin saattaa olla taas paluu Eurooppaan edessä. Jyväskylässä tosin on sen verran tunkua maalille, että Laurikainen saattaa joutua etsimään pelipaikan toisesta liigaseurasta tai jopa toisesta maasta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, väärässä olin. Peki on loistavassa vireessä ja loistava veskari edelleen... Varsin hyvillä mielin tunnustan oman tietämättömyyteni tässä asiassa. Luulen että tämä asetelma on vain hyväksi myös Veinille. Kunnon kisaa peliajasta ja ei tarvitse itse kantaa sitä ykköskassarin viittaa.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Näköjään Ruusu aloittaa tänään maalilla. Mielenkiintoista nähdä miten pärjää!

Edit. Vai aloittaako? Liigan sivuilla Ruusu on maalilla mutta JYPin instagramissa sanotaan että Veini olisi maalilla. Tiedä sitten.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näköjään Ruusu aloittaa tänään maalilla. Mielenkiintoista nähdä miten pärjää!

Edit. Vai aloittaako? Liigan sivuilla Ruusu on maalilla mutta JYPin instagramissa sanotaan että Veini olisi maalilla. Tiedä sitten.

Päivällä kyllä siellä luki veinin nimi vielä liigankin sivulla mun mielestä, olisiko joku paskatauti tai viimehetken loukkaantuminen iskenyt? Sinällään jännä veto kun ei kumpikaan maalivahti ole varsinaisesti pettänyt eikä ruusu ole vieläkään täysin mestiksessä ollut niin vakuuttava. Katsotaan, kerrahan tässä vain eletään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Näköjään Ruusu aloittaa tänään maalilla. Mielenkiintoista nähdä miten pärjää!

Edit. Vai aloittaako? Liigan sivuilla Ruusu on maalilla mutta JYPin instagramissa sanotaan että Veini olisi maalilla. Tiedä sitten.

Ruusu aloittaa.
 

Bawdy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Dallas Stars, JJK, Happee ja Vimpelin Veto.
Ruusu aloittaa.
Veinin tarina tulee olemaan sama kuin Rajaniemellä, Ahosella, Ahlqvistillä. Jyväskylästä lupaava maalivahti ei saa pelipaikkaa. Muualla sitten. Ahlqvist tosin käsittömästi tippunut alasarjamaalivahdiksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs nyt jatkon suhteen? Ruusu ei ollut huono, mutta kaksi nälkäistä maalivahtia kärkkyy paikkaa vai onko veini enää edes kohta joukkueessa.. vai sanottiinko jossain miksei Veini lopulta pelannut? onkohan jossain haastattelusta puhuttu kun ei radion puolelle ole haastatteluja.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs nyt jatkon suhteen? Ruusu ei ollut huono, mutta kaksi nälkäistä maalivahtia kärkkyy paikkaa vai onko veini enää edes kohta joukkueessa.. vai sanottiinko jossain miksei Veini lopulta pelannut? onkohan jossain haastattelusta puhuttu kun ei radion puolelle ole haastatteluja.

Jännä nähdä. Toivottavasti joku syy kerrottaisiin miksi Veini ei pelannutkaan, jos piti olla aloittava maalivahti. Ettei lähtisi mitään turhia huhuja liikkeelle.

Jos Tuomas Heikkilää on uskominen, niin Ruusulle oli kaavailtu avauspeliä jo selvästi aikaisemmin, mutta kaksi matsia Mestiksessä joissa meni maaleja huolella selän taakse siirsi debyyttiä Liigassa.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että itse olen odottanut milloin Ruusu saa ensimmäisen pelinsä ja olen onnellinen, että se oli tänään.
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jos Tuomas Heikkilää on uskominen, niin Ruusulle oli kaavailtu avauspeliä jo selvästi aikaisemmin, mutta kaksi matsia Mestiksessä joissa meni maaleja huolella selän taakse siirsi debyyttiä Liigassa.

En ihan suorilta kyllä usko. Ei yhdessä pelissä huonommin pelaamisen pitäisi isoa kuvaa muuttaa oleellisesti. Etenkin kun Akatemia on pelannut niin ailahtelevasti muutenkin.

Mutta hieno juttu että Ruusukin sai avauspelinsä ja vielä voitokkaasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ihan suorilta kyllä usko. Ei yhdessä pelissä huonommin pelaamisen pitäisi isoa kuvaa muuttaa oleellisesti. Etenkin kun Akatemia on pelannut niin ailahtelevasti muutenkin.

Mutta hieno juttu että Ruusukin sai avauspelinsä ja vielä voitokkaasti.

Toki jos päästää peräkkäisissä peleissä 7 ja 6 maalia ja ottaa toisesta matsista näistä vain muutaman torjunnan niin onhan se paljon, olisiko neljä edellistä matsia nyt päästetty 20 maalia yhteensä mestiksessä. Että sinällään ymmärtää että debyytti siirtyi.

Tosin edelleen aika jännä juttu että alunperin Vehviläinen oli merkitty, onko tavallinen loukkaantuminen tai flunssa vai jotain muuta taustalla. Kuitenkin edellisen liiga ja mestispeli onnistui hyvin ja Tuokkolan pelitkin on hyvin mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös