Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 894 282
  • 8 656

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo mutta sä et oiken ole kartalla näistä ryhmittymistä. Antifalle isoin pr-voitto on potkia soihtukulkue helvettiin sieltä kaduilta, ei ne mitään säälipisteitä ole hakemassa.

Nimenomaan olen suht hyvin kartalla, siksi kirjoitin jo aiemmin, etten usko kummankaan haluavan ottaa järkeä käteen. Eiköhän äärioikeistokin rullaa paikalle raskaan kalustonsa siinä toivossa, että anarkistien tarjoama vihaiset linnut&porsaat-matsi toteutuu.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos minä olisin näiden äärioikeistolaisten "pr-vastaava", niin järjestelisin sillä tavoin, että tapahtuma sujuisi jopa ylirauhallisissa ja maailmaa syleilevissä tunnelmissa.

6. joulukuuta on kummallekin osapuolelle tiedossa iso mahdollisuus ottaa iso ja positiivinen pr-voitto, saa nähdä ottaako kumpikaan tästä mahiksesta koppia.

Näinhän se on... Toki meidän täytyy muistaa nyt se, että äärioikea on tässä hieman samassa tilanteessa kuin Suomen jäökiekkomaajoukkue Moskovassa MM-kisoissa 70-luvulla. Suomen poliittinen kenttä ja etenkin lukuisat toimittajat ovat valmiiksi siellä vihervasemmiston puolella. Kaikissa näissä tämän tyyppiseen yhteenottoon liittyvään uutisointiin pitää varautua senverta skeptisesti, että tarkastaa toimittajan taustat.

Anarkistit ovat senverta oksettavaa sakkia, että itse on pakko sympata äärioikeaa. Tuli työskenneltyä aikanaan sellaisissa tehtävässä, että jouduin useaan otteeseen sivullisena anarkistien väkivallantekojen tai lähinnä niiden yritysten kohteeksi. Lisäksi tuon porukan epäloogisuus, uhriutuminen ja sotaisuus pistää kyseenalaistamaan ihmiskunnan hyvän ja pahan voimien nykyisen tasapainon.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei voi. Tota mun logiikkaa voi sovelta niin että summittaiseen väkivallantekoon syyllistynyt maahanmuuttaja saa myöhemmin turpaan koska on aikaisemmin häröillyt. Maahanmuuttajat eivät ole mikään järjestäytynyt rikollisjärjestö.

Ei ole myöskään suomalaisten ihmisten järjestämä laillinen demokraattinen ja rauhallinen kynttiläkulkue.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Anarkistit ovat senverta oksettavaa sakkia, että itse on pakko sympata äärioikeaa.

Tämä on kyllä melko mielenkiintoinen näkökulma. Eli koska anarkistit vastustavat äärioikeistoa niin on vähän pakko hypätä äärioikeiston bandwagoniin.
 

cornix

Jäsen
En enää muista kaikkia yksityiskohtia, mutta eikös ainakin yksi pahoinpidellyistä ollut jo ennestään ihan "vanha tuttu" näistä keskinäisistä hippasista, eli Jyväskylän puukotuksen uhri?

Joo puukotuksen uhrin ja hänen tyttöystävänsä ja kaverinsa kimppuun käytiin kaupungilla. Kyllä ne aika saatanan sivullisilta kuulostaa, ja tuo aikaisempi puukotustapaus on raskauttava asianhaara.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Tässä tapauksessa kolmen sivullisen kimppuun hyökättiin kadun varrella koska he tunnistivat yhden heistä jo aiemmin puukottamakseen henkilöksi. Tällä tavalla moni toki yritti oikeuttaa päälle karkausta.

Eikös poliisi aikanaan selvittänyt motiivia päällekarkaukselle sillä tavoin, että kyseinen kolmen hengen poppoo oli jo ennen kauppakeskuksessa tapahtunutta välikohtausta ottanut suusanallisesti yhteen mielenosoittajien kanssa?

Väkivaltaa tämä ei tosiaan legitimoi, mutta antaa viitteitä siitä, että kyllä siellä on oltu hyvin tietoisia SVL:n marssista, sen päivämäärästä ja tapahtumapaikasta. Nämä ihmiset eivät myöskään olleet satunnaisia kadullakulkijoita, vaan ymmärtääkseni suht tunnettuja anarkisti- ja vasemmistoliikkeiden symppaajia.
 

cornix

Jäsen
Nimenomaan olen suht hyvin kartalla, siksi kirjoitin jo aiemmin, etten usko kummankaan haluavan ottaa järkeä käteen. Eiköhän äärioikeistokin rullaa paikalle raskaan kalustonsa siinä toivossa, että anarkistien tarjoama vihaiset linnut&porsaat-matsi toteutuu.

Et sä kyllä kaikella kunnioituksella ole tästä asiasta yhtään kartalla, sun virhekäsityksiä olen joutunut jo pidempään tämän asian tiimoilta korjaamaan. Sä menet mutujesi ja omien asenteidesi pohjalta, et faktatiedon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo puukotuksen uhrin ja hänen tyttöystävänsä ja kaverinsa kimppuun käytiin kaupungilla. Kyllä ne aika saatanan sivullisilta kuulostaa, ja tuo aikaisempi puukotustapaus on raskauttava asianhaara.

Kuten jo yllä totesin, niin uhrit olivat vasemmistoanarkisteja tai heitä lähellä olevia tahoja, jotka muistikuvieni mukaan polisiin kertomana olivat jo aiemmin olleet huutelemassa kulkueen jäsenille...
 

cornix

Jäsen
Eikös poliisi aikanaan selvittänyt motiivia päällekarkaukselle sillä tavoin, että kyseinen kolmen hengen poppoo oli jo ennen kauppakeskuksessa tapahtunutta välikohtausta ottanut suusanallisesti yhteen mielenosoittajien kanssa?

Ei selvittänyt noin. Poliisi kertoi että uusnatsit olivat spotanneet nuo sivulliset kaupungilla ja sen jälkeen yhteisestä käskystä lähteneet myöhemmin juoksemaan koko porukalla näiden kimppuun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Et sä kyllä kaikella kunnioituksella ole tästä asiasta yhtään kartalla, sun virhekäsityksiä olen joutunut jo pidempään tämän asian tiimoilta korjaamaan. Sä menet mutujesi ja omien asenteidesi pohjalta, et faktatiedon.

Olisi hauska tehdä pieni gallup palstalla, kumpi meistä menee asiassa enemmän mutun ja asenteiden ja kumpi faktatiedon varassa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eikös poliisi aikanaan selvittänyt motiivia päällekarkaukselle sillä tavoin, että kyseinen kolmen hengen poppoo oli jo ennen kauppakeskuksessa tapahtunutta välikohtausta ottanut suusanallisesti yhteen mielenosoittajien kanssa?

En minä tiedä ovatko? En ainakaan muista mutta eiköhän internetistä linkit löydy?
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä on kyllä melko mielenkiintoinen näkökulma. Eli koska anarkistit vastustavat äärioikeistoa niin on vähän pakko hypätä äärioikeiston bandwagoniin.

Ehkä tuo ilmaukseni symppaamisesta oli turhan voimakas. Ei se kuitenkaan mikään salaisuus ole, että minä olen kulttuurirealisti ja tietyssä määrin myös maahanmuutto kriittinen. Tietysti olisi minulle mahdottoman hyödyllistä, mikäli maahanmuuttoa pystyttäisiin kritisoimaan järkevillä, faktapohjaisilla argumenteilla.
 

cornix

Jäsen
Ei ole myöskään suomalaisten ihmisten järjestämä laillinen demokraattinen ja rauhallinen kynttiläkulkue.
Kyllä se niin kauan on kun SVL siellä on taustajoukoissa. Rikollisjärjestön järjestämänä rauhallinen ja demokraattinen kynttiläkulkue... Viimeksi kun oli samat jannut demokraattisina niin yli 30 joutui putkaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei selvittänyt noin. Poliisi kertoi että uusnatsit olivat spotanneet nuo sivulliset kaupungilla ja sen jälkeen yhteisestä käskystä lähteneet myöhemmin juoksemaan koko porukalla näiden kimppuun.

Olet väärässä. Poliisi selvitti asiaa YLEn 1.8. 2015 julkaiseman uutisen mukaan seuraavasti:

Päivän kuluessa henkilöt ovat olleet keskusteluissa mieltään osoittaneen joukon kanssa.

Tämä siis YLEn objektiivisena pitämästäni uutisesta, toki netistä löytyy muitakin selvityksiä tapahtumien kulusta, joiden mukaan siellä oli huudeltu vähän pidemmänkin aikaa miekkariin osallistujille.

Mutta tämä väittely tästä asiasta on täysin turhaa, kuten @Action Bronson jo asian muotoili, niin eiväthän nämä seikat ole kuin tekosyitä perustelemaan pahoinpitelyä. On kuitenkin meidän sivullisten syytä pitää mielessä, että näissä äärijärjestöjen keskinäisissä ei kaikki ole sitä, miltä näyttää.
 

Jeffrey

Jäsen
Joo puukotuksen uhrin ja hänen tyttöystävänsä ja kaverinsa kimppuun käytiin kaupungilla. Kyllä ne aika saatanan sivullisilta kuulostaa, ja tuo aikaisempi puukotustapaus on raskauttava asianhaara.

Ihan sattumalta punakaartilainen oli tuolla riekkumassa? Mitens.. Jos ässäfani menee ässätamineissa istumaan keskelle lukkofanien katsomon osaa, ja saa siellä turpiinsa. Niin onko hän mielestäsi ihan saatanan sivullinen, vaiko osasyyllinen tapahtumaan?

Totta helvetissä joku punakaartilainen tiesi tuosta jyväskylän tapahtumasta, ja meni ihan tarkoituksella paikalle oman ratsuväkensä kanssa. Eipä nyt uhriuduta siellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En minä tiedä ovatko? En ainakaan muista mutta eiköhän internetistä linkit löydy?

No, mä vastasinkin jo tuossa edellisessä viestissäni cornixille tähän, eli poliisin mukaan sanharkkaa oli ollut jo ennen kauppakeskus-välikohtausta.

Mutta kuten samaten jo kirjoitin, niin tämä tuskin on nyt kovin järkevä väittelyn kohde, olen kanssasi 100% samaa mieltä siitä, että kyseistä pahoinpitelyä se ei oikeuta millään lailla.
 

cornix

Jäsen
Olet väärässä. Poliisi selvitti asiaa YLEn 1.8. 2015 julkaiseman uutisen mukaan seuraavasti:

Päivän kuluessa henkilöt ovat olleet keskusteluissa mieltään osoittaneen joukon kanssa.

Tämä siis YLEn objektiivisena pitämästäni uutisesta, toki netistä löytyy muitakin selvityksiä tapahtumien kulusta, joiden mukaan siellä oli huudeltu vähän pidemmänkin aikaa miekkariin osallistujille.

Olet väärässä. ""Vaikuttaa selvältä, että mielenosoittajajoukko on valinnut pahoinpitelyn kohteeksi henkilön, jonka ainakin osa joukosta on tuntenut entuudestaan. Kun häntä on alettu pahoinpidellä, kaksi hänen seurueessaan ollutta henkilöä joutui myös pahoinpitelyn kohteeksi, kertoo tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Mikko Porvali kertoo poliisin tiedotteessa." Tämä siis Hesarista.

Toivottavasti miekkariin osallistuneille on huudeltu, natseille pitääkin vittuilla.
 

cornix

Jäsen
Näin ulkopuolisena sivustaseuraajana on pakko tulla huutelemaan: aika hauska kommentti siihen kun toinen kirjoittaja vaatii näyttöjä pöytään.

Jotain muuta vahvistusta pyydettiin. Minä tiedän mikä SVL.n rooli soihtukulkueessa on, joten kyllä kai toi faktatieto käy vahvistuksesta mutua paremmin. Mun mielestä ainakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös