Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 793
  • 1 664

HokiHero

Jäsen
Näin kuitenkin suhteellisen nuorena jääkiekon seuraajana on kyllä todella hienoa nähdä monen jokerifanin suhtautuminen tähän asiaan tunteella ja tavallaan puolustaen omaa seuraansa. Tarkoitan siis juuri näitä jotka ovat siirtoa vastaan ja eivät pysty sulattamaan sitä, että pelaaja joka on suorastaan halveksunut seuraa huolitaan seuraan pelaamaan, jonka ei tietenkään pitäisi olla mahdollista jos kunnioittaa seuraa ja faneja.

On luonnollista, että joukkuetta vahvistetaan ja menestystä tavoitellaan, mutta jotenkin tälläinen tilanne jossa pelaaja kelpaa aina vaikkei olisi osoittanut mitää kunnioitusta seuraa kohtaan vaan päinvastoin on harmi, koska ei urheilu edelleenkään ole vain tunteetonta voiton tavoittelua vaan siinä on niin paljon muitakin elementtejä jotka ovat paljon tärkeämpiä näin fanin silmin ja pitäisi seurajohdollekkin merkitä jotain, ettei seuraa voi panna ensin perseeseen ja saada päälle anteeksiannon lisäksi suuren tilipussin.

Tottakai jos menestys on ainut asia mikä urheilussa kiehtoo on mielipiteet siirron puolesta ymmärrettäviä, mutta henkilökohtaisesti en nauttisi jos joku miljonääri ostaisi KalPalle 10 miljoonalla joukkueen täyteen tuntemattomia venäläisiä palkkasotureita ja mestaruus tulisi.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jos pikkupäissään kerran hairahtuu miettimään, että Jeren siirto olisi mielenkiintoinen ajatus, niin kyllähän todellisuus on muuta! En todellakaan tykkää tästä. Jumalauta Jere Jokereissa. Olen antanut useimmille mahdollisuuden, mutta tässä siirrossa en näe yhtään mitään hyvää. Samat perustelut kuin monella samoin ajattelevilla.

Tietenkin jos se tapahtuu, että Jere tekee voittomaalin, joka ratkaisee Jokereille kullan, niin sitä juhlin, mutta vain Jokereiden vuoksi. Jeren tullessa kentälle hän ei varmasti saa minulta aplodeja. Jeren hakiessaan kultamitalin, niin kuuluisi antaa raikuvat buuakset.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Minä puolestani toivon, että saat porttikiellon Areenalle. Taidatkin olla Jokerien syöpä, joka haluaa aiheuttaa vain ristiriitoja ja pahaa mieltä muiden kannattajien keskuuteen.

Anteeksi herra tai rouva ylikannattaja, että joukossamme on meitä ketkä eivät hyväksy kaikkea paskaa mitä eteen tuodaan. Onneksi kaltaisesi kannatuspoliisi on paikalla ohjaamassa meitä oikeaan suuntaan.

Nyt kaikki iloisena hallille ostamaan Kamalahti fanipaidat ja vetämään hymyt naamalle.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En ole yleensä monestakaan asiasta Flintstonen kanssa samaa mieltä, mutta tässä casessa ymmärrän miehen tunteet täydellisesti. On vain olemassa sellaisia pelaajia joiden ei kuuluisi koskaan vaihtaa leiriä. Jokerien puolelta tällainen pelaaja on/oli esim. Waltteri Immonen. En olisi ikipäivänä sulattanut vaihtoa Nordikselle olivat olosuhteet mitkä tahansa. Eikä kyse ole siitä ettenkö kunnioittaisi Wadea pelurina, vaan siitä että hän oli bozikin termein umpijokeri, joka edusti juuri niitä "Jokeri-arvoja", joita rakastin vihata.

Sitä paitsi minun aikojeni HIFK:ssa ei olisi ollut tilaakaan vittumaisen taitavalle herrasmiespakille ;)
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miehellä, joka on hengittänyt IFK:ta lähes koko uransa ajan ja puhunut vanhoilla päivilläänkin, että haluaa lopettaa uransa IFK:ssa, ei vain voi olla muuta motiivia siirtyä Jokereihin kuin iso tilipussi.

Ehkä Karalahti palaa vielä IFKn? Khl-kauden jälkeen hyvinkin mahdollista.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä toivon että Hjallis on saanut (puheista huolimatta) Gazprom miltsit tilille ja on jo solminut isot diilit Kapasen, Lahden ja Thomaksen kanssa. Koska "viimeinen kausi" täytyy tietenkin huipentaa Jokerit-HIFK finaaliin niin Hjallis teki Karalahden kanssa sopimuksen ja pistää miehen pelaamaan kisupaidassa. Isot rahat takaavat ettei Jere lähde lätkimään kun Raivo paasaa.

Ja sit mä heräsin. Näitä siirtoja ei kyllä haluaisi nähdä. Ikävää kun joukkueessa skulaa äijä jonka onnistumisista ei voi täysin rinnoin nauttia.
 

Azteca

Jäsen
Kaiken päälle Jere on HIFK:n mies vaikka voissa paistaisi. Niin ei vain kerta kaikkiaan tehdä, että otetaan vastustajan ikoneita omiin riveihin. Tunne siinä vain kuolee kun näin tehdään.

Arvostan nykyään enemmän monia kannattajia Jokerien puolelta yllä olevan asenteen takia. IFK ja Jokerit, rakkaita vihollisia. Matsin jälkeen kavereita, mutta vittuilu ym. kuuluvat kuitenkin asiaan. Tylsän runkkarin suolahan tuo paikallisvääntö on monen kertaa ollut ja näillä teoilla seuran johto näyttää persettä faneille, meille, vaikka meidän pitäisi olla tärkeitä.

Oma toive olisi jopa niin kova että kerran kun pelannut naapurissa niin on heidän jätkä eli Somervuoret ym. pois IFK:sta. Kuitenkin nämä voin vielä ymmärtää, mutta tietyt pelaajat kun siirtyvät niin oma innostukseni molempia joukkueita kohtaan vähenee, ainakin hetkeksi. Nämä pelaajavat ovat pelaajia kuten Immonen, Kuhta, Janecky ja kyllä myös Karalahti vaikka kaverista onkin ollut kokonaisuutena ehemmän harmia kun iloa IFK:lle. Itse en pidä Karalahtea tai Ruutua niin kovina pelaajina ettei paikkaajaa olisi voinut löytää jolla ei IFK-taustaa.

Toisaalta onko näillä enää merkitystä kun Jokerit suuntaa kohti KHL:ää?
En tiedä. Toisaalta toivon että IFK tulee perässä, sillä mielestäni nämä stadilaiset kuuluvat samaan sarjaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En ole yleensä monestakaan asiasta Flintstonen kanssa samaa mieltä, mutta tässä casessa ymmärrän miehen tunteet täydellisesti. On vain olemassa sellaisia pelaajia joiden ei kuuluisi koskaan vaihtaa leiriä. Jokerien puolelta tällainen pelaaja on/oli esim. Waltteri Immonen. En olisi ikipäivänä sulattanut vaihtoa Nordikselle olivat olosuhteet mitkä tahansa. Eikä kyse ole siitä ettenkö kunnioittaisi Wadea pelurina, vaan siitä että hän oli bozikin termein umpijokeri, joka edusti juuri niitä "Jokeri-arvoja", joita rakastin vihata.

Sitä paitsi minun aikojeni HIFK:ssa ei olisi ollut tilaakaan vittumaisen taitavalle herrasmiespakille ;)

Täytyy kompata, eli harvoin olen Flintin kanssa samaa mieltä ja kun tämän asian tosiaan asettaa näin, niin ei, ei, ei Waltteri Immosta, ei Mika Strömbergiä eikä AJ Niemeä Hifkiin, koskaan mistään hinnasta vaikka loistavia pelaajia kaikki ovat olleet aikanaan (Niemi tosin pelaa, mutta ei ole enää samalla tasolla). Sitten oltaisiin nostettu Waltteri Immosen jenkkisiili Nordiksen kattoon, ei, ei ja ei.

Kuitenkin on näitä vähän vähemmän Jokeri leiman omaavia pelaajia ja nämä siirrot jossain määrin ymmärrän, mutta sellaista fanitusta ei kyllä pysty antamaan pelaajalle kun ehdalla kotiseuran kasvatille jos pelaajalla on jokeri leima (ja tällä tarkoitan varsinkin SM-liigassa pelattuja pelejä, sillä monet junnuissa hyppii Jokereiden-HIFK ja pikkuseurojen välillä).
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Jokerifanit.netissä on Eteläpääty ry:n hallituksen kannanotto Jere Karalahden hankintaan. Linkistä löytyy myös adressi, johon voi kirjoittaa nimensä ja kommenttinsa, jos vastustaa IFK-ikonin Jokerisopimusta. Asiaan voi vielä siis vaikuttaa.

Jokaisella saa toki olla asiaan oma mielipiteensä, mutta suuri enemmistö Eteläpäädyn aktiivisista kannattajista on täysin Karalahden hankintaa vastaan. Emme halua nähdä mm. Jokereista halveksivia kommentteja antaneen pelaajan häpäisevän seuramme värejä ja logoa.

Vastustan Jere Karalahden sopimusta Jokereihin
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hatunnosto Eteläpääty ry:n hallitukselle. Mielestäni kirjoitus osoittaa kannattajakulttuuria, ja toivon ja uskon ettei meilläkään toimettomana katsottaisi tiettyjen pelaajien siirtymistä HIFK:n paitaan. Jere lienee tosin vastenmielisempi teidän lasien takaa kuin esim. Väänänen meidän (Ossia on vaikea vihata, vaikka onkin täysin Narri).

Joukkueessa tärkeitä ovat identiteetti, arvot ja yhteenkuuluvuus. Niiden puolesta taisteleminen on minun näkökulmastani huomattavasti aidompaa ja "parempaa" faniutta, kuin kaiken nieleminen mukisematta. Eteläpääty lienee olemassa Hjalliksenkin jälkeen.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Ei tässä ole tarkoitus kenenkään niskaan paskaa heittää. Ei varsinkaan omien, mutta yksi lause tuosta Eteläpäädyn tekstistä hieman purskautti pepsit näppikselle. "Me kannustamme Jokereita vielä silloinkin, kun pelaajat, valmentajat ja omistajat ovat vaihtuneet."

Minä kun olen nimenomaan ollut siinä uskossa, että nämä samaiset ihmiset, jotka vastustavat Jeren tuloa, niin ovat osa jo ilmoittaneet, että eivät seuraa Jokereita KHL:ään. Ja nämä nimimerkit täällä ovat ymmärtääkseni aika keskeisesti Eteläpäädyn toiminnassa mukana. Kuten sanoin, tarkoitus ei ole trollata tai mitään sellaista, mutta jotenkin tässä alkaa olla vaan sellainen kuva, että itse tässä on väärin kannattaja kun seisoo joukkueen tukena kaikenlaiset ajat läpi eikä hylkääkään omiaan heti kun ei tule menestystä, tai tulee uudet omistajat, tai vääriä pelaajia, tai sitä tai tätä...
 

Tuoppi

Jäsen
Jokerifanit.netissä on Eteläpääty ry:n hallituksen kannanotto Jere Karalahden hankintaan. Linkistä löytyy myös adressi, johon voi kirjoittaa nimensä ja kommenttinsa, jos vastustaa IFK-ikonin Jokerisopimusta. Asiaan voi vielä siis vaikuttaa.

Jokaisella saa toki olla asiaan oma mielipiteensä, mutta suuri enemmistö Eteläpäädyn aktiivisista kannattajista on täysin Karalahden hankintaa vastaan. Emme halua nähdä mm. Jokereista halveksivia kommentteja antaneen pelaajan häpäisevän seuramme värejä ja logoa.

Vastustan Jere Karalahden sopimusta Jokereihin

Allekirjoitin vaikka olen aika skeptinen tällaisten adressien toimivuuden suhteen....

Pääasia olikin Eteläpäädyn asiallinen ulostulo case Karalahdesta. Propsit!

Vähän tuli myös runoiltua siihen kommenttikenttään. Pääpointti ollen että pelaajat kuskoon seurauskollisuutensa viemäriin jos haluavat mutta seuran pitää edes jollain tasolla kunnioittaa fanejaan. Toki fanit eivät jengiä pysty tai edes saisi sanella mutta kun ottaa huomioon sen että lista aktiivipelaajista joilla on Karalahden kaltainen status "vihollisleirin miehenä", niin tuntuu aika naurettavalta että ilman häntä joukkuetta ei olisi pystytty rakentamaan. Varsinkin jos se Jeren liksa on mitä huhutaan niin luulisi sillä summalla jonkun jotakuinkin yhtä hyvän tartuvan verkkoon. Ihan amatöörien puuhastelua mun mielestä!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ymmärtänyt oikein, että sekä Ruudulle että Karalahdelle on luvattu Jokeriorganisaatiosta siviilihommia uran jälkeen?

Joo Jerestä tulee terveystiedon opettaja Jokereiden akatemiaan ja Jarkosta Rotenbergin Poriksen RangeRoveriin autokuski.
Jos todellakin Jokereihin siirtyy niin Jokerit saa hyvän 38-vuotiaan peruspakin, jonka kanssa ei ole minkäännäköistä pelkoa esim. viinan kanssa läträämisestä. Joukkueen TOP3:ssä mitä tulee ammattimaisuuteen. Kova on halu hyvästellä kaukalot pää pystyssä (jonka kyllä mielestäni ansaitsee), harmi vaan jos se tapahtuu Jokereissa.
Parin Jokerivuoden jälkeen Saksaan tms. vielä hakemaan auto ja sit se oli siinä?
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Ei tässä ole tarkoitus kenenkään niskaan paskaa heittää. Ei varsinkaan omien, mutta yksi lause tuosta Eteläpäädyn tekstistä himan purskautti pepsit näppikselle. "Me kannustamme Jokereita vielä silloinkin, kun pelaajat, valmentajat ja omistajat ovat vaihtuneet."

Minä kun olen nimenomaan ollut siinä uskossa, että nämä samaiset ihmiset, jotka vastustavat Jeren tuloa, niin ovat osa jo ilmoittaneet, että eivät seuraa Jokereita KHL:ään. Ja nämä nimimerkit täällä ovat ymmärtääkseni aika keskeisesti Eteläpäädyn toiminnassa mukana. Kuten sanoin, tarkoitus ei ole trollata tai mitään sellaista, mutta jotenkin tässä alkaa olla vaan sellainen kuva, että itse tässä on väärin kannattaja kun seisoo joukkueen tukena kaikenlaiset ajat läpi eikä hylkääkään omiaan heti kun ei tule menestystä, tai tulee uudet omistajat, tai vääriä pelaajia, tai sitä tai tätä...
Mä olen yhtenä ollut tuota tiedotetta miettimässä, kun hallituksessa olen. Mun tietääkseni kukaan esim. hallituksen jäsenistä ei ole ilmoittanut joukkuetta jättävänsä. Karalahtea vastustetaan, mutta joukkueen kannustus jatkuu niinkuin ennenkin. Sama pätee varmasti 95% EP:n tyypeistä.

Mun ymmärtääkseni tässä on vielä pienet mahdollisuudet vaikuttaa Karalahden Jokerisoppariin. Siksi adressi. Ennekin on Eteläpäädyn aktivoinnit tuottaneet tulosta ja Jokerit ovat päätöksiä muuttaneet.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jokerifanit.netissä on Eteläpääty ry:n hallituksen kannanotto Jere Karalahden hankintaan. Linkistä löytyy myös adressi, johon voi kirjoittaa nimensä ja kommenttinsa, jos vastustaa IFK-ikonin Jokerisopimusta. Asiaan voi vielä siis vaikuttaa.

Vastustan Jere Karalahden sopimusta Jokereihin

Ihan kunnioitettavaa faniaktivismia sinänsä, mutta en allekirjoita. Tuollaisella nostetaan yksi ulkopuolisen taustan omaava pelaaja sellaiseen asemaan mihin hän ei millään muotoa Jokereissa kuulu. En koe muutenkaan todellakaan minkäänlaista huonoa tuntoa siitä, että joku toisen seuran legenda haluaa Jokereihin, vaikkakin sitten suuremmalla liksalla. Melkein päinvastoin, vaikka en pidäkään siirtoa tyylikkäänä. Jeren ja IFK:n oma ongelma tuollaiset diilit. Pelillistä käyttöä Karalahdelle löyty, eikä vastaavia pakkeja pilvin pimein markkinoilla ole. Ainoa mikä Karalahdessa Jokerien suorituksen kannalta vaikuttaa riskiltä on kaverin tietty siviilitausta.

Mitä tulee Jeren menneisiin kommenteihin, niin nehän tulivat vihollisleiristä hänen omalla maaperällään (kuuluivat ikään kuin asiaan), enkä jaksa leikkiä enää vuosien jälkeen loukkaantunutta tuollaisista ex-narkkarin lapsellisuuksista.

Jos nyt kuitenkin kokee protestoinnin tarvetta, niin ehdottomasti järkevämpää on tehdä se tuolla adressilla kuin häiritä Jokerijoukkuetta jäällä matsien aikana.

Luin myös EP:n kannanoton. Hieno teksti, mutta ei muuta kantaani.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Mä olen yhtenä ollut tuota tiedotetta miettimässä, kun hallituksessa olen. Mun tietääkseni kukaan esim. hallituksen jäsenistä ei ole ilmoittanut joukkuetta jättävänsä. Karalahtea vastustetaan, mutta joukkueen kannustus jatkuu niinkuin ennenkin. Sama pätee varmasti 95% EP:n tyypeistä.

Mun ymmärtääkseni tässä on vielä pienet mahdollisuudet vaikuttaa Karalahden Jokerisoppariin. Siksi adressi. Ennekin on Eteläpäädyn aktivoinnit tuottaneet tulosta ja Jokerit ovat päätöksiä muuttaneet.

Hyvä, jos asia on näin. Ymmärrän kyllä ihmisten tunteet Jeren hankintaa kohtaan, mutta jotenkin vaan alkaa menemään pohja yleisellä tasolla kun ainakin täällä palstoilla ollaan miltei joka viikko jättämässä jengi ja palauttamassa kausikortteja, milloin mistäkin syystä. En tiedä onko se muidenkin joukkueiden palstoilla samanlaista, mutta kyllä meillä ainakin joka päivä jotain nillittämistä tuntuu faneilta löytyvän, väsyttää sellainen.. Pitäisi kai laittaa kone kiinni ja sitten syyskuun puolivälillä aukaista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
P.R. 33 voisi kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin vihjaa Eteläpäädyn hallituksen jäsenien vakaumuksesta Jokerien suhteen. Tietenkin itselle on helpompi valehdella kun uskottelee ettei Karalahden Jokereihin tuloa vastusta iso osa aktiivisista faneista ja nekin jotka vastustaa meinaa jättää seuran jo KHL:n takia.

Hieno kannanotto Eteläpäädyltä ja allekirjoitin adressin vaikka tässä saatetaan olla liikkeellä liian myöhään.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Luotto on kova. Kyllä tämä pian täällä nähdään jopa luonnollisena siirtona.

Täysin luonnollinen siirto kun katsotaan vähän etäämmälle. Ensi talveksi ei vaan sattunut löytymään sopivampaa pelipaikkaa, niin tuli sitten höntsäämään SM-liigaan, mutta se todellinen pihvi on kuitenkin mahdollisuus tienata taas yhden välikauden jälkeen isoja rahoja KHL-liigassa. Ilman KHL-optiota ei Jeremias olisi Suomeen palannut. Saksasta olisi saanut isommat rahat.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Lapsellista touhua

Jokerifanit.netissä on Eteläpääty ry:n hallituksen kannanotto Jere Karalahden hankintaan. Linkistä löytyy myös adressi, johon voi kirjoittaa nimensä ja kommenttinsa, jos vastustaa IFK-ikonin Jokerisopimusta. Asiaan voi vielä siis vaikuttaa.

Jokaisella saa toki olla asiaan oma mielipiteensä, mutta suuri enemmistö Eteläpäädyn aktiivisista kannattajista on täysin Karalahden hankintaa vastaan. Emme halua nähdä mm. Jokereista halveksivia kommentteja antaneen pelaajan häpäisevän seuramme värejä ja logoa.

Vastustan Jere Karalahden sopimusta Jokereihin

Huutonaurua. Mikä se teidän jäsenten keski-ikä olikaan 17 ? 15 ? Ammatilais seuran fanit elää fantasiamaailmassa.
Kerätkää nyt vaan rauhassa voimia niin jaksatte taas häiriköidä vieraspaikkakunnilla talvi-iltoina.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Huutonaurua. Mikä se teidän jäsenten keski-ikä olikaan 17 ? 15 ? Ammatilais seuran fanit elää fantasiamaailmassa.
Kerätkää nyt vaan rauhassa voimia niin jaksatte taas häiriköidä vieraspaikkakunnilla talvi-iltoina.

Hyvä provo. Ei itselläsikään kumminkaan taida paljoa olla ikää tai sitten peruskoulusta ei tartunnut mukaan taitoa yhdys sanojen kirjoittamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös