Ostoksilla nettikaupassa

  • 179 364
  • 570

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Postitoiminta avataan kilpailulle lähivuosien aikana ja siksi Itella pitää trimmata kilpailukykyiseksi firmaksi. Nyt eletään siirtymäaikaa, josta kärsii kaikki tai ainakin Itellan työntekijät ja palveluiden käyttäjät.
Postipalvelut vapautetaan lopullisesti

Toivottavasti tämä ei tarkoita samanlaista "vapauttamista" kuin vaikkapa autokatsastuksen suhteen, jossa ulkomainen ketju poimi itselleen valta-aseman ja nosti sitten katsastuksen hintoja kohti taivasta. Tai samanlaista kuin autokoulun inssiajo suorittamisen kilpailuttaminen, jossa yksi suomalainen firma esittää tarjouspyynnön ja muut vetäytyvät (luultavasti hyvän kompensaation saaneena), samalla kun hintoja nostetaan. Tästähän oli viime vuoden jouluna Hesarissa artikkeli aiheesta:

"Ajokortin saamiseksi ajettava insinööriajo kallistuu roimasti vuodenvaihteen jälkeen. Taustalla on liikenteen turvallisuusviraston Trafin tarjouskilpailu, johon osallistui vain yksi yritys.
Kilpalu tehtiin 18 maakunnassa, ja kaikkialla oli vain yksi ainoa tarjouksen tehnyt yritys, Ajovarma.
Yhdessa maakunnassa oli alun perin mukana toinenkin osallistuja, mutta se veti tarjouksensa myöhemmin pois.
Kun tarjouksia oli vain yksi, se oli hyväksyttävä. Ajovarman tarjous oli 40 prosenttia nykyhintoja korkeampi. "

Kusetuksen, mafiameiningin ja "maan tavan" makua tässäkin. On esitetty tarjous, josta ei voi kieltäytyä. Ei tuollaista saisi kilpailuttaa tämmöisellä metodilla ollenkaan, tai sitten pitäisi määrittää joku maksimiraja tarjoushinnoille, jonka yli meneviä tarjouksia ei noteerattaisi.

Monet ns. ylellisyyspalvelut ja vastaavat olisi hyvä vapauttaa aidolle (huom. aidolle, ei edellämainitun kaltaiselle) kilpailulle, mutta yhteiskunnan peruspalvelut tulisi pitää tiukasti valtion hallussa ja valtion virastoina, ei osakeyhtiöinä eikä siten, että tavoitteena on vain jatkuva lyhytnäköinen voiton maksimointi. Voittoa saa toki tehdä, mutta toisten paikkojen (esim. isot kaupungit) tuottamilla isommilla voitoilla on ylläpidettävä peruspalveluita myös vähän syrjemmässäkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pari vuotta sitten tuli kirottua pixmania suohon mutta tän syksynä päätin antaa sille uuden mahdollisuuden, kun se sattui olemaan ainoa tarjoaja yhdelle kotelolle jota tahdoin. No, itse kotelokin tuli nopeasti ja oli jopa tällä kertaa oikea tuote (edellisellä kerralla siis lähettivät mulle kahteen kertaan väärää tuotetta, koska heidän omat varastotietonsa olivat sotkussa). Lisätwistinä kuitenkin kotelossa piti olla DVD-RW-asema, mitä ei siinä kyllä ollut eikä oikeastaan pitäisi ollutkaan, pixmania nyt vain sitä sattuu kuitenkin sivullaan hehkuttamaan. No, otin heti yhteyttä asiasta ja lupasivat palata asiaan 24t sisällä ja kohta sitten tulikin viesti että asia on viety eteenpäin, muttei mitään muuta. Kun sitten konetta kasaillessa tajusin että mähän oikeastaan tarvitsen sen DVD-aseman kun oma vanha IDE-väyläinen asema on täysin turha sata-only-emolevyn kohdalla. No, kun ei pixmaniasta kuulunut sitten mitään enempää (annoin vielä vuorokauden antaa jonkinlaisia ohjeita siitä mitä pitäisi tehdä) totesin että mun on kyllä pakko saada dvd-asema jotta voin ottaa tuotteen käyttöön ja kävin sitten hakemassa sellaisen verkkiksestä. Ilmoitin tästä pixmanialle ja pyysin antamaan osoitteen jonne voin toimittaa kuitin ostoksesta, jotta voivat sitten siirtää summa minulle, oma ongelmansahan se on jos eivät kyenneet antamaan selviä ohjeita reklamaatiopyyntöön ja toimitettu tuote on puutteellinen.
Kuittasivat sitten tuon ja sanoivat että pistävät asiaa eteenpäin, sama vastaus tuli sitten kyselyyn pari viikkoa myöhemmin. Sen koommin en ole kuullut firmasta mitään ja viime viikolla pistinkin sitten kansallisen kuluttajaneuvojan ohjeesta keissin viereille Euroopan kuluttajakeskukseen, joka otti asian hoitaakseen, katsoo miten käy.

Sanomattakin on siis selvää että vielä tänäkin päivänä, 1,5kk ensimmäisestä reklamaatiosta, pixmanian sivuilla lukee ko. tuotteen kohdalla että tuote sisältää DVD-aseman. Eli virheitten oikaisu ei selvästikään ole kovinkaan kiireellistä heille. Sinänsä tämä tilanne on koominen, koska jos selvää tuotevirhettä ei ole korjattu nettisivuille, sehän tarkoittaa että tuotteen siis heidän mielestään pitäisi sisältää tuo asema. Ja koska minun koteloni ei sitä sisältänyt, heillä on tietenkin selvä velvollisuus toimittaa minulle sellainen, mutta käytännössä ovat siis nyt olleet yli kuukauden täysin hiljaa omasta virheestään, minä en ole vielä saanut tuotettani sellaisena kuin se on minulle luvattu tai toisaalta kompensaatiota siitä, että jouduin itse tuon puuttuvan komponentin hankkimaan kun eivät heti alkuun antaneet ohjetta siitä miten toimia kun itse tuotteen palautus ei siis itseäni kiinnostanut kun tuote muuten oli juuri se mitä halusin.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ajatellut tilata ebaysta/nhl.com:sta tavaraa ja kysyisinkin kokemuksia muilta palstaveljiltä koskien P-Amerikasta tilaamista.

Amerikan tilauksiin lisätään ilmeisesti tulli + alv maksut, joten missäköhän vaiheessa nämä pitää maksaa? Pitääkö niistä itse ilmoittaa tulliin? Tuleeko tuotteet lähipostiin vai mistä ne pitää hakea? Paljonko loppujen lopuksi kertyisi hintaa 150 dollaria maksavalle pelipaidalle?
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Olen ajatellut tilata ebaysta/nhl.com:sta tavaraa ja kysyisinkin kokemuksia muilta palstaveljiltä koskien P-Amerikasta tilaamista.

Amerikan tilauksiin lisätään ilmeisesti tulli + alv maksut, joten missäköhän vaiheessa nämä pitää maksaa? Pitääkö niistä itse ilmoittaa tulliin? Tuleeko tuotteet lähipostiin vai mistä ne pitää hakea? Paljonko loppujen lopuksi kertyisi hintaa 150 dollaria maksavalle pelipaidalle?

Olen tilannut useasti Jenkkilästä joko suoraan tai eBayn kautta.
Toimitukset menevät Tullin kautta, jolloin joudut suorittamaan tullausmaksun pakettia noudettaessa Tullin toimipisteestä, josta saat saapumisilmoituksen.
Maa- ja tuotekohtaiset tullimaksut löytyy Tullin sivuja kahlaamalla. $150 vaatetuotteen mahdollinen tulli ei sinua konkurssiin vedä. Kirjoitin mahdollinen, sillä usein kiireelliset Tulli-toimipisteet kuten täällä Tampereella lähettävät ei-epäilyttävät ja varsinkin suht huokeat paketit suoraan asiakkaalle tai lähi-Postista noudettavaksi ilman mitään erillismaksua tai tullikuluja.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Olen ajatellut tilata ebaysta/nhl.com:sta tavaraa ja kysyisinkin kokemuksia muilta palstaveljiltä koskien P-Amerikasta tilaamista.

Amerikan tilauksiin lisätään ilmeisesti tulli + alv maksut, joten missäköhän vaiheessa nämä pitää maksaa? Pitääkö niistä itse ilmoittaa tulliin? Tuleeko tuotteet lähipostiin vai mistä ne pitää hakea? Paljonko loppujen lopuksi kertyisi hintaa 150 dollaria maksavalle pelipaidalle?

Yhtenä tärkeimpänä sääntönä tässä on ollut se, että mahdollinen tulli ja alv peritään summasta, joka sisältää sekä tuotteen hinnan että rahtikulut. Tämä on jostain syystä tullut monelle yllätyksenä. Käsittääkseni varsinkin NHL:n shopissa postikulut Suomeen ovat suht kovat.

Tuotteen ja rahtikulujen hintaan lisätään ensin tulli, jonka päälle lätkäistään vielä alv. Eli maksat siis alvia myös tullista. Tullia tosin ei kanneta, jos tilaamasi potin arvo on korkeintaan 150€. Alvilla vastaava raja on 22€, mutta alle kympin summia ei kummassakaan peritä. Näinollen hieman alle 50€:n lähetyksen saa tulleitta ja verotta, mutta 149€:n mällistä maksatkin yhteensä jo reilut 183€. Vaatteiden tulli on 12% ja alv normaalin 23%. Eli postikuluineen 151€:n tilaus NHL:n shopista kustantaisi 208€.

Lisää infoa linkissä olevasta tullin nettitilausohjeesta:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ei ole mennyt viime aikoina putkeen nettitilaukset. Alkaa jo tuntumaan siltä että on jotain pahaa karmaa päällä.

Aloitetaan vaikka Indie Merch Storen tilauksella, johon sisältyi yksi bändipaita, sekä Abortedin uusimman levyn hyperspessu-painos. Tuon Abortedin spessuversion pystyi tilaamaan vain Indie Merch Storesta, joka bändin virallisena fanikauppana myös toimii. No, lähetysilmoitus tuli joskus tuossa Tammikuun puolen välin aikoihin, mutta pakettia ei kuulunut. Otin lopulta sähköpostitse yhteyttä, ja kertoivat että paketin olisi pitänyt saapua jo, ja viivästys johtuu todennäköisesti siitä että se on jäänyt tulliin. Tässä vaiheessa täysi facepalm hetki itselle. Tilauksen hinnat olivat dollareina, ja selvästi myös mainittiin että ko. firma operoi Yhdysvalloissa, mutta olin täysin unohtanut tuon tullauksen. Ja kyllähän tänään sitten saapui tullista ilmoitus, että olisivat hieman rahaa vailla. Nyt sitten makselin nuo verot kiltisti, ja saa nähdä koska vihdoin ko. paketin saan.

Sitten taas oli Napalm Deathin seiskatuumainen tilauksessa Century Median kaupasta, yhden toisen seiskan kanssa. Julkaisupäivä oli Tammikuussa, mutta postitusvahvistusta ei kuulunut. Kyselin sitten tuon perään, ja sanoivat että tavaran toimitus on heillä takunnut, ja lähettävät heti kun saavat tuotteen varastoonsa. Ei ole kuulunut mitään sen koomin.

Tähän kun lisätään mm. yksi Disc Shopin bluray, joka on ollut jälkitoimituksessa Joulukuusta saakka, ja Levykauppa Äxän ongelmat toimittaa Rytmihäiriön LP:tä, jonka tilasin varmaan joskus Syyskuun puolella, niin ei kovin kaksisesti ole hommat skulanneet viime aikoina. Tänään sitten ajattelin, että vapaapäivän kunniaksi pääsen tutustumaan kaikessa rauhassa Stam1nan uutukaiseen, niin eiköhän saatana jäänyt sitten sekin tulematta! Nyt ois taas Matti Näsällä asiaa..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pari vuotta sitten tuli kirottua pixmania suohon mutta tän syksynä päätin antaa sille uuden mahdollisuuden, kun se sattui olemaan ainoa tarjoaja yhdelle kotelolle jota tahdoin. No, itse kotelokin tuli nopeasti ja oli jopa tällä kertaa oikea tuote (edellisellä kerralla siis lähettivät mulle kahteen kertaan väärää tuotetta, koska heidän omat varastotietonsa olivat sotkussa). Lisätwistinä kuitenkin kotelossa piti olla DVD-RW-asema, mitä ei siinä kyllä ollut eikä oikeastaan pitäisi ollutkaan, pixmania nyt vain sitä sattuu kuitenkin sivullaan hehkuttamaan. No, otin heti yhteyttä asiasta ja lupasivat palata asiaan 24t sisällä ja kohta sitten tulikin viesti että asia on viety eteenpäin, muttei mitään muuta. Kun sitten konetta kasaillessa tajusin että mähän oikeastaan tarvitsen sen DVD-aseman kun oma vanha IDE-väyläinen asema on täysin turha sata-only-emolevyn kohdalla. No, kun ei pixmaniasta kuulunut sitten mitään enempää (annoin vielä vuorokauden antaa jonkinlaisia ohjeita siitä mitä pitäisi tehdä) totesin että mun on kyllä pakko saada dvd-asema jotta voin ottaa tuotteen käyttöön ja kävin sitten hakemassa sellaisen verkkiksestä. Ilmoitin tästä pixmanialle ja pyysin antamaan osoitteen jonne voin toimittaa kuitin ostoksesta, jotta voivat sitten siirtää summa minulle, oma ongelmansahan se on jos eivät kyenneet antamaan selviä ohjeita reklamaatiopyyntöön ja toimitettu tuote on puutteellinen.
Kuittasivat sitten tuon ja sanoivat että pistävät asiaa eteenpäin, sama vastaus tuli sitten kyselyyn pari viikkoa myöhemmin. Sen koommin en ole kuullut firmasta mitään ja viime viikolla pistinkin sitten kansallisen kuluttajaneuvojan ohjeesta keissin viereille Euroopan kuluttajakeskukseen, joka otti asian hoitaakseen, katsoo miten käy.

Sanomattakin on siis selvää että vielä tänäkin päivänä, 1,5kk ensimmäisestä reklamaatiosta, pixmanian sivuilla lukee ko. tuotteen kohdalla että tuote sisältää DVD-aseman. Eli virheitten oikaisu ei selvästikään ole kovinkaan kiireellistä heille. Sinänsä tämä tilanne on koominen, koska jos selvää tuotevirhettä ei ole korjattu nettisivuille, sehän tarkoittaa että tuotteen siis heidän mielestään pitäisi sisältää tuo asema. Ja koska minun koteloni ei sitä sisältänyt, heillä on tietenkin selvä velvollisuus toimittaa minulle sellainen, mutta käytännössä ovat siis nyt olleet yli kuukauden täysin hiljaa omasta virheestään, minä en ole vielä saanut tuotettani sellaisena kuin se on minulle luvattu tai toisaalta kompensaatiota siitä, että jouduin itse tuon puuttuvan komponentin hankkimaan kun eivät heti alkuun antaneet ohjetta siitä miten toimia kun itse tuotteen palautus ei siis itseäni kiinnostanut kun tuote muuten oli juuri se mitä halusin.

Laitetaanpas tähän vähän päivitystä. Firmahan ei koskaan vastannut mitään reklamaatioihin joten otin em. lainauksen mukaisesti yhteyttä kuluttajaneuvojaan joka taas ohjasi minut Euroopan kuluttajakeskuksen (ecc.fi) pariin jonne sitten teinkin käsittelypyynnön. No suomalainen kuluttajaneuvoja sitten yrittikin hoidella asiaa pari kk mutta Pixmania ei vastannut yhteydenottopyyntöihin ja selvityksiin joten ko. henkilö sitten siirsi asian Ranskan päähän. Ylläriylläri sitten ilmeisesti sammakot olivat vain muuttuneet kielitaidottomiksi/luulivat että väsytystaktiikka toimii suomalaisiin (prkl, muistakaa Talvisota) ja pari viikkoa sen jälkeen kun asia oli siirretty Ranskan päähän asia ratkesi ja Pixmania nyt kiltisti maksaa minulle sekä DVD-aseman hinnan+km-kulut.

Nyt vain sitten katselemaan dokumenttielokuvia saksalaisten panssaridivisioonien hyökkäyksestä Ranskaan.

Mutta tiivistettynä yhä, älkää ikinä helvetissä käyttäkö Pixmaniaa. En jaksa edes tarkistaa mutta hatusta vedettynä väittäisin että ko. virhe on yhä ko. tuotteen tuotetiedoissa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksan Amazonista houkuttelisi tilata vähän tavaraa. Mutta saksaa en osaa, enkä ole koskaan tuolta mitään tilannut. Brittien Amazonista on kyllä tullut useampkin puketti onnellisesti perille, mutta onko mitään oleellisia eroja tai mitä pitäisi huomioida horsteilta tilattaessa?

Ilmeisesti noilla ei ainakaan ole rahtivapaata toimitusta Suomeen toisin kuin briteillä. No, kun kevyttä kamaa (levyjä yms) tilailee, niin tuskin se nousee kynnyskysymykseksi.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saksan Amazonista houkuttelisi tilata vähän tavaraa. Mutta saksaa en osaa, enkä ole koskaan tuolta mitään tilannut. Brittien Amazonista on kyllä tullut useampkin puketti onnellisesti perille, mutta onko mitään oleellisia eroja tai mitä pitäisi huomioida horsteilta tilattaessa?
Ei ole mitään eroja. Samalla systeemillä ne kaikki Amazonit toimivat. Suosittelen saksan kielen opiskelua.
Ilmeisesti noilla ei ainakaan ole rahtivapaata toimitusta Suomeen toisin kuin briteillä. No, kun kevyttä kamaa (levyjä yms) tilailee, niin tuskin se nousee kynnyskysymykseksi.
Ei ole Super Saver Delivery (SSD) -palvelua Suomeen, ei. Eivät nuo postikulut yleisesti ottaen järkyttävällä tasolla ole Saksan Amazonissakaan.

Saksan Amazonin tilaukset Suomeen toimittaa Deutsche Post DHL, minkä paketit Suomessa hoitaa siis Itella (halvin toimitustapa). Ellei tilanne ole muuttunut. Nimittäin Brittien Amazonin SSD-tilausten toimitustapa Suomeen muuttui ihan tässä äsken (viime viikolla?), eli paketit eivät ilmeisesti tule enää kotiin vaan lähimpään Siwaan/Valintataloon tms. Aiheesta lisää DVDplazan keskustelupalstalla. Eli toimitukset Suomessa hoitaa nyt ilmeisesti Posten Logistik (PostNord). Lisätietoja Posten Logistikin sivuilla.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta saksaa en osaa, enkä ole koskaan tuolta mitään tilannut.

Google translate kehiin ja käännä vaikka englanniksi tai ruotsiksi jos nuo sujuvat. Suomeen kääntäminen on noissa sattumankauppaa mutta samansukuiset kielet menevät aika ymmärrettävästi. Kaikki napit ja kentät ovat ihan vastaavat kuin brittipuolelta, eli periaatteessa voit pitää vaikka kaksi eri selainta auki, toinen briteissä, toinen lederhoseneilla ja edetä sokkona englantilaisten avulla.

Itse tilasin googlen avulla japanistakin tavaraa ja ihan kommelluksitta siitäkin selvittiin.
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Millainen liike tuo vpd.fi on oikeen?
Tilasin pelin sieltä kautta niin tilaus käsiteltiin heti seuraavana aamuna ja luki omissa tiedoissa että lähetetty, hienoa!
Iltapäivällä menin katsomaan uudestaan niin luki että 'peruutettu', ootin pari päivää ja postia ei kuulunu. Soitin (pitkä oottelu puhelimessa) että ei peli ole tullu ja mitään tietoa s-postiinkaan ei ole tullu. Sanoivat että tätä peliä ei ole maksettu (maksoin siis tilauksen yhteydessä nettipankissa). Käskin tarkistaa vielä asiaa kun minun käyttäjä tiedoissakin on kuitti maksusta että voi sieltä kahtoa. Käskivät lähettää screenhotin vielä nettipankista kuitiksi jossa näkyy maksu, lähetetty jo. No, eipä oikeen tunnu tapahtuvan mitään tällä rintamalla. Olkoon kun ei kovin kallis pelikään ollu (n.20e), mutta saa olla viimeinen ostos minun osalta tuohon putiikkiin!
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Millainen liike tuo vpd.fi on oikeen?
Tilasin pelin sieltä kautta niin tilaus käsiteltiin heti seuraavana aamuna ja luki omissa tiedoissa että lähetetty, hienoa!
Iltapäivällä menin katsomaan uudestaan niin luki että 'peruutettu', ootin pari päivää ja postia ei kuulunu. Soitin (pitkä oottelu puhelimessa) että ei peli ole tullu ja mitään tietoa s-postiinkaan ei ole tullu. Sanoivat että tätä peliä ei ole maksettu (maksoin siis tilauksen yhteydessä nettipankissa). Käskin tarkistaa vielä asiaa kun minun käyttäjä tiedoissakin on kuitti maksusta että voi sieltä kahtoa. Käskivät lähettää screenhotin vielä nettipankista kuitiksi jossa näkyy maksu, lähetetty jo. No, eipä oikeen tunnu tapahtuvan mitään tällä rintamalla. Olkoon kun ei kovin kallis pelikään ollu (n.20e), mutta saa olla viimeinen ostos minun osalta tuohon putiikkiin!

Muutaman kerran olen sieltä pelin tilannut, eikä minulla ole ollut ongelmia kyllä lainkaan. Muistaakseni maksoin myös nettipankin kautta mutta viime ostosreissusta vpd:ssä on kyllä reipas vuosi aikaa joten jos on jotain muuttunut?
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millainen liike tuo vpd.fi on oikeen?

Muutaman pelin olen kyseisestä nettikaupasta ostanut ongelmitta. Myös ihan toimipisteestä olen pelejä ostanut ja pari ohjainta käynyt vaihtamassa takuun piikkiin ilman sen suurempaa hässäkkää.

Olisikohan joku KesäEsa hoitamassa strapatin asioita?
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
VPD:stä tuli mieleen, että toimittavat kyllä esim. pelitilauksen perille vaikka vuosien kuluttua, mikäli tuotetta ei ole varastossa tilaushetkellä ollut.

Tilasin vuonna 2008 jonkun pelin (en nyt muista mikä) kyseiseltä firmalta. Peliä ei sattunut silloin varastossa olemaan ja aikojen saatossa koko tilaus sitten itseltäkin unohtui. No, tämän vuoden huhtikuussa tuli viesti kännykkään, että ''tilauksenne on nyt postitettu''. Olin että mitähän helvettiä? Mitään en ole kyllä tilannut. No soitto firmaan ja ilmoittivat, että ''joo, nyt tätä sun vuonna 2008 tilaamaa peliä on tullut varastoon, on ollut hieman noita saatavuusongelmia.''

Hieman.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Millainen liike tuo vpd.fi on oikeen?!

Täällä suunnalla ei ole ollut negatiivisiä kokemuksia. Pari kertaa tilannut uusimman änärin kyseiseltä yritykseltä ja nimenomaan Ahvenanmaan varastosta. Peli on tullut joka kerta ilmestymispäivänä, toisin kuin muutamille verkkokauppa.com:n asiakkaille mitä kuullut. Paikan päälläkin palvelu muutaman käyttökokemuksen perusteella on ollut asiallista.

Uusin änäri menee joka tapauksessa tilaukseen juuri vpd:n kautta eikä verkkokauppa.comin, sillä luulolla että heille tulee niin paljon tilauksia etteivät pysty kaikkia toimittamaan pelin ilmestymispäivänä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen lähikuukausina ostanut Huuto.netistä ja Ebaysta tavaraa. Ebayssa homma toimii 100 % : sti hyvin. Tuotteet tulevat Briteistä ja myös jenkeistäkin kohtuu nopeasti ja tuotteet ovat kuvatussa kunnossa.

Huuto.netissä homma on myös pelittänyt hyvin. Myyjälle tärkeitä ovat palautepisteet, joita ostajat antavat aina sen perusteella miten kaupat ovat menneet.

Pakko silti mainita ärsyttävästä ihmistyypistä, joihin olen pari kertaa huuto.netissä törmännyt. Tuotteet olen maksanut aina huutokaupan päättyessä. Muutaman kerran olen törmännyt myyjään, joka on ollut maksuun asti aktiivinen, mutta sen jälkeen tuotteiden lähettäminen ja yhteydenpito on ollut todella hankalaa. Myyjät ovat toki kaikki tunnistautuneet ja heidän henkilöllisyytensä on tiedossa. Palautteita kun katsoon niin näillä myyjillä on 9/10 positiivista palautetta.

Huusin yhden tuotteen (arvo 35 euroa) 2.7. Odottelun reilun viikon kunnes otin yhteyttä myyjään ja kysyin koska hän meinaa postittaa tuotteen. Vastaukseksi annettiin, että oli vaihtanut huonossa kunnossa olevan ohjekirjan joten "piti käydä kämpillä vaihtamassa". Sanoin, että ehtii sitten laittamaan tänään postiin (11.7 ke) jolloin saan tuotteet perjantaiksi. Vastaus oli, että "pyrkii laittamaan" ne postiin.

Noh, 17.7 otin uudelleen yhteyttä kun tuotteita ei ole näkynyt. Kyselin oliko kaveri ne jo postittanut. Ei ole luonnollisesti vastausta tähän päivään asti.

Vituttaa tuollaiset ihmiset ylipäätänsä jotka "yrittävät" tai "pyrkivät". Ymmärrän, että joku voi sanoa pyrkivänsä juoksemaan maratonin alle 3h, mutta paketin viemisessä postiin en.

Perustetta laittaa negatiivista palautetta?
 

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
VPD:stä on tullut tilattua useamman kerran ja aina on homma toiminut. Ennakkotilatut pelit ovat kolahtaneet laatikkoon julkaisupäivänä joka kerta.

Perustetta laittaa negatiivista palautetta?

Kyllä itse ehdottomasti laittaisin tuossa tilanteessa negatiivista palautetta. Jos ei parissa viikossa saa pakettia postiin niin ei voi olla kyse mistään muusta kuin laiskuudesta/välinpitämättömyydestä/kusipäisyydestä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huusin yhden tuotteen (arvo 35 euroa) 2.7. Odottelun reilun viikon kunnes otin yhteyttä myyjään ja kysyin koska hän meinaa postittaa tuotteen. Vastaukseksi annettiin, että oli vaihtanut huonossa kunnossa olevan ohjekirjan joten "piti käydä kämpillä vaihtamassa". Sanoin, että ehtii sitten laittamaan tänään postiin (11.7 ke) jolloin saan tuotteet perjantaiksi. Vastaus oli, että "pyrkii laittamaan" ne postiin.

Noh, 17.7 otin uudelleen yhteyttä kun tuotteita ei ole näkynyt. Kyselin oliko kaveri ne jo postittanut. Ei ole luonnollisesti vastausta tähän päivään asti.

Vituttaa tuollaiset ihmiset ylipäätänsä jotka "yrittävät" tai "pyrkivät". Ymmärrän, että joku voi sanoa pyrkivänsä juoksemaan maratonin alle 3h, mutta paketin viemisessä postiin en.

Perustetta laittaa negatiivista palautetta?

Ilman muuta on aihetta antaa negatiivinen palaute. Muista myös kertoa asiallisesti tuo syy negatiivisyyteen. Ei vaan voi toimitus noin kauvaa kestää.

Itsekkin olen useita kauppoja tehnyt HUUTO.NETissä niin ostajana kuin myyjänäkin ja kaikille olen voinut antaa palautteeksi pelkkää kiitosta ja niin olen itsekkin saanut. Olen erittäin aktiivinen aina kaupankäynnin yhteydessä ja yleensä vielä sen jälkeenkin. Ostajana tutustun aina huolellisesti etukäteen niihin palautteisiin mitä myyjä on saanut aikaisemmin. Jos olen myyjänä niin ilmoitan jo tekstissä että edellytän nopeaa maksua koska itsekkin toimitan lähetyksen välittömästi kun siirto tililläni näkyy.

Koskaan en osta henkilöltä joka ei ole tunnistautunut ellei sitten kyseisellä henkilöllä ole erittäin suurta määrää kauppoja takana, eli satoja, ja 99% pitää olla positiivista palautetta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen lähikuukausina ostanut Huuto.netistä ja Ebaysta tavaraa. Ebayssa homma toimii 100 % : sti hyvin. Tuotteet tulevat Briteistä ja myös jenkeistäkin kohtuu nopeasti ja tuotteet ovat kuvatussa kunnossa.

Huuto.netissä homma on myös pelittänyt hyvin. Myyjälle tärkeitä ovat palautepisteet, joita ostajat antavat aina sen perusteella miten kaupat ovat menneet.

Pakko silti mainita ärsyttävästä ihmistyypistä, joihin olen pari kertaa huuto.netissä törmännyt. Tuotteet olen maksanut aina huutokaupan päättyessä. Muutaman kerran olen törmännyt myyjään, joka on ollut maksuun asti aktiivinen, mutta sen jälkeen tuotteiden lähettäminen ja yhteydenpito on ollut todella hankalaa. Myyjät ovat toki kaikki tunnistautuneet ja heidän henkilöllisyytensä on tiedossa. Palautteita kun katsoon niin näillä myyjillä on 9/10 positiivista palautetta.

Huusin yhden tuotteen (arvo 35 euroa) 2.7. Odottelun reilun viikon kunnes otin yhteyttä myyjään ja kysyin koska hän meinaa postittaa tuotteen. Vastaukseksi annettiin, että oli vaihtanut huonossa kunnossa olevan ohjekirjan joten "piti käydä kämpillä vaihtamassa". Sanoin, että ehtii sitten laittamaan tänään postiin (11.7 ke) jolloin saan tuotteet perjantaiksi. Vastaus oli, että "pyrkii laittamaan" ne postiin.

Noh, 17.7 otin uudelleen yhteyttä kun tuotteita ei ole näkynyt. Kyselin oliko kaveri ne jo postittanut. Ei ole luonnollisesti vastausta tähän päivään asti.

Vituttaa tuollaiset ihmiset ylipäätänsä jotka "yrittävät" tai "pyrkivät". Ymmärrän, että joku voi sanoa pyrkivänsä juoksemaan maratonin alle 3h, mutta paketin viemisessä postiin en.

Perustetta laittaa negatiivista palautetta?

Myynyt tuplana ja nyt vitkottelee. Seuraavaksi varmaan Posti tai Matkahuolto hukkaa paketin
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olit maksanut tuotteen, etkä ole sitä saanut? Rikosilmoituksen voi tehdä netissä vaivattomasti.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mulla on tarvetta talvikengille ja lenkkareille, suositelkaapa edullisia ja luotettavia nettikauppoja. Startfitnessiltä löytyis lenkkareita hyvään hintaan, mutta talvikenkiä sieltä ei löydy. Googlen kautta löydän nettikauppoja, mutta mielellään ostaisin paikasta, josta löytyy kokemuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös